|
Právě je 275 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116550160 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: NENAVIDI BOHA
Vloženo Úterý, 06. září 2005 @ 18:14:43 CEST Vložil: Bolek |
poslal reformovany Rad bych volne navazal na svuj predchozi clanek s nazvem HROZI PROTESTANTUM REKATOLIZACE?, protoze v pohledu na stav cloveka se mnoho protestantu zacina blizit Rimu. Mnoho lidi hlasicich se ke krestanstvi veri, ze clovek je v zasade dobry a staci mu jen se rozhodnot trochu na sobe zapracovat (cemuz se casto rika pokani) a jen tak mimochodem se slitovat nad Jezisem (prijmout Ho) a vydrzet do konce a clovek je spasen. Jenze on je to clovek ktery je duchovne naprosto mrtvy a je to clovek, ktery je zavisly na Bohu, zda-li se nad nim slituje.
Clovek ve svem “zakladnim” stavu nenavidi praveho Boha. Toto tvrzeni se muze jevit jako za vlasy pritazene, ale neni tomu tak. Clovek nenavidi Boha dokonce az k smrti jak se ukazalo pred zhruba dvema tisici let. A nemylme se – Jezise neukrizovali Martane, ale lide jako Vy nebo ja. A pritom Jezis demonstroval vlastnosti Otce - …kdo vidi mne vidi Otce. A navic Jezise nedostala na kriz jen nejaka kriminalni spodina, ale i ctihodni pobozni obcane, znami svymi dobrymi skutky.
Clovek je po padu do hrichu opravdu v hroznem duchovnim stavu.
Gn 6,5 I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý.
Jestli si nekdo mysli, ze zle lidi odplavila snad potopa a ted uz jsou lide mnohem hodnejsi, tak se podivejme jak vidi Buh stav cloveka po potope.
Gn 6,5 I ucítil Hospodin libou vůní a řekl si v srdci: "Už nikdy nebudu zlořečit zemi kvůli člověku, přestože každý výtvor lidského srdce je od mládí zlý, už nikdy nezhubím všechno živé, jako jsem učinil.
David, ackoliv pochazel z legitimniho manzelstvi, rika, ze ho matka pocala v hrichu. Clovek je hrisny uz od poceti kvuli vzpore v Edenu. Edenske vzpoury jsme se zucastnili vsichni. Mnoho lidi si rika – co to ten Adam s Evou jen vyvedli, to ja na jejich miste. Jenze on by kterykoliv jiny par jednal stejne. Jsme v tom namoceni vsichni a to uz od poceti. Lide casto mluvi o tom co si zaslouzi. Myslim, ze z Bible vyplyva, ze Buh v tom ma jasno – ohnive jezero. Pokud clovek dostane neco lepsiho, pak je to Bozi milost.
Ani NZ pohled na cloveka nezmirnuje
Mt 15,19 Neboť ze srdce vycházejí špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilství, loupeže, křivá svědectví, urážky.
Clovek proto nepozve Jezise do sveho zivota jen proto, ze mu o Nem nekdo vyda svedectvi a Duch svaty svedectvi dotvrzuje. Nema logiku zvat k sobe nejhorsiho nepritele. A podivejme se do Bible. Nevyplyva z ni nahodou, ze clovek za sveho nejhorsiho nepritele povazuje Boha? Mozna je to sokujici, ale je to tak.
Vira je samozrejme ze slyseni Slova Boziho – a to je velke povzbuzeni pro misijni aktivitu. Ale clovek uveri kdyz mu Pan Buh vymeni srdce. Pak Boha miluje a Jezise prijima s radosti.
Clovek ma moznost volby. Jenze volba cloveka vychazi z jeho charakteru. Zlodej krade, kdykoliv veri, ze to za to stoji a riziko je dostatecne nizke. Gauner jedna jako gauner a nikoho to neprekvapi. Prirozeny clovek proto Jezise odmitne a je to jeho volba za kterou nese odpovednost. Clovek s promenenym srdcem Jezise s nadsenim prijima je to take jeho volba. Lidske volby vsak maji svou zakonitost, protoze vychazeji z charakteru.
Mt 12,33 Zasaďte dobrý strom, i jeho ovoce bude dobré. Zasaďte špatný strom, i jeho ovoce bude špatné. Strom se pozná po ovoci.
Charakter – srdce muze ovsem cloveku obnovit jenom Buh z rozhodnuti Jeho milosti, ktere ucinil jeste pred zalozenim sveta. A On se rozhodl, ze se nad nekterymi slituje.
R 8,28-35
Víme, že všechno napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí. Které předem vyhlédl, ty také předem určil, aby přijali podobu jeho Syna, tak aby byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také uvedl do své slávy. Co k tomu dodat? Je-li Bůh s námi, kdo proti nám? On neušetřil svého vlastního Syna, ale za nás za všecky jej vydal; jak by nám spolu s ním nedaroval všecko? Kdo vznese žalobu proti vyvoleným Božím? Vždyť Bůh ospravedlňuje! Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás! Kdo nás odloučí od lásky Kristovy? Snad soužení nebo úzkost, pronásledování nebo hlad, bída, nebezpečí nebo meč?
|
Re: NENAVIDI BOHA (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 06. září 2005 @ 20:03:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Drahý Reformovaný,
není mezi námi sporu o tom, že protestanti směřují k řkc a že je třeba se proti tomu vymezit. Než však pošleš další články, rád bych se Tě, upřímně, na něco zeptal a nerad bych Ti přitom křivdil. Myslíš si, že jediným způsobem jak se nestat katolíkem je stát se kalvinistou? Děkuji za odpověď.
Pastýř |
Re: NENAVIDI BOHA (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 07. září 2005 @ 09:20:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mily Pastyri,
Jsem predevsim presvedceny, ze bychom meli byt dusledne Bibli verici krestane.
Myslim, ze neni sporu o tom, ze Bible uci predestinaci. Je to vsak nenavidene uceni, protoze vrha lidskou pychu az do prachu zeme (sam jsem s timto ucenim mel problemy). Ucit o predestinaci ale neni samoucelne. Jde o to, aby se nikdo nemohl chlubit sebemensi zasluhou na sve spase - ani spravnym rozhodnutim. Pokud tomu chce nekdo rikat lidskou "prezdivkou" kalvinismus - proc ne. Ale pak je treba oznacit za kalvinisty apostola Petra, Pavla a mnoho dalsich lidi davno pred Kalvinem. |
]
Re: NENAVIDI BOHA (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 07. září 2005 @ 09:39:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Reformovaný,
Bible samozřejmě mluví o spasení z milosti, bez našich zásluh. Stejně tak, ale učí, že Ježíš zemřel za hříchy světa, za falešné učitele... a že je možné spasení ztratit, stejně jako jej ztratili učitelé, kteří již byli vykoupeni, jako ti, kterým již bylo odpuštěno a nemohou se navrátit, neboť by podruhé křižovali Krista, stejně jako Datan, Chore, Abiron, kteří byli Bohem povoláni za kněze a propadli se za živa do podsvětí. Tedy, trochu oklikou (jak jsem očekával) jsi mi naznačil, že je třeba být kalvinistou (což jediné je biblické). Tomu ovšem nevěřím.
- Nevěřím tedy v limitovanou oběť smíření.
- Nevěřím ve vytrvalost svatých.
Zato věřím, že Boží milosti mohu odolat, že i zkažený člověk může uzavřít s Bohem smlouvu, naprosto vědomě a dobrovolně i když je nenapravitelně zkažený, stejně jako topící se člověk, který se nemůže sám zachránit, může odmítnout podanou ruku...
S pozdravem,
Pastýř |
]
Re: NENAVIDI BOHA (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 07. září 2005 @ 09:50:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mily Pastyri,
Clovek se netopi. Clovek uz je utopen. A Buh ho muze vytahnout a vzkrisit.
|
]
Člověk je za své činy zodpovědným (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 07. září 2005 @ 12:18:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Reformovaný,
trefná poznámka :-))) Nicméně, i když je člověk duchovně mrtev a je již odsouzen, Bůh ho volá za jeho činy k odpovědnosti a soudí národy za jejich skutky. Proto má člověk svědomí. Podle definice kalvinismu by patrně člověk už žádné svědomí neměl a nebyl by sto reagovat na spasení a výzva k pokání by ztratila smysl. Nesvéprávný člověk ale nemůže být za své činy souzen.
Ale toto už bylo tolikrát řešeno, že si myslím, že jediné řešení je domluvit se na svých pozicích. Já jsem s Bohem uzavřel smlouvu dobrovolně a rád. Kalvinista v podstatě neměl na výběr a byl neodolatelně přinucen reagovat. Nic proti tomu, respektuji to, můj případ to však nebyl a dodnes není.
Ale z jiného soudku. Mně naopak na kalvinismu vadí, že je to právě on, kdo má ke katolicismu blízko. Učí Boží království na zemi a to v Ženevě vedlo k zavedení velmi tuhé teokracie, kdy na společnost - "boží království na zemi" byla uplatněna biblická pravidla, tzn., že i nevěra v Boha, včetně pravověří, byla vynucována zákonem. To je v podstatě idea katolicismu, resp. papocesarismu od doby Bonifáce a jeho buly.
Osobně mám proto zato, sleduji-li vývoj církve a domýšlím důsledky, že si kalvinisti spolu s katolíky jednou podají ruce.
Na druhou stranu respektuji přínos kalvinismu pro rozvoj společnosti, uznávám nesmírně precizní teologii, ale výše popsané apsekty jsou pro mne nepřijatelné.
S pozdravem,
Pastýř |
]
Díky za dobrou zprávu, bratři! (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Středa, 07. září 2005 @ 15:16:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Pastýři i Reformovaný,
díky za vaše již asi několikeré vyhlášení, že vaše církve míří do naší katolické!!! To by mě opravdu potěšilo, ještě více, kdyby tam mířili i jejich členové.
Škoda, že to berete jen jako možnost pohanět toho druhého, no i tak jsem rád, že smýšlíte podobně - jako bratři.
Kdybyste více přijímali naši církev i její historii a tradice od apoštolů, brzy byste zjistili, že v církvi bylo vždy více názorů a proudů - např. bohatí biskupové a klér vers. chudí žebraví bratři řeholníci.... věřící v neposkrvněné početí P.M. (františkáni), i nevěřící (dominikáni) - to byly pane disputace! Predestinace (Augustin) i proti ... vždy pod obojí nebo někdy pod obojí ... charismatici i ne-charismatici (ale to už bylo za časů sv.Pavla) .... myslím, že většina názorů a výkladů Písma v naší církvi byla (snad kromě Mormonů) a často ještě je.
Nějaký poučný závěr z toho všeho? Osobně si rád přečtu vaše komentáře a články a když z nich vypustím všechnu síru a zášť tak se dozvím, že lidé mohou přemýšlet velmi různě o stejných věcech. S tím kterým vaším aspektem učení o Bohu mohu souhlasit, neboť ani s mou vírou neodporuje, což jsem rád, a třeba i jeho uplatnění na život lidí a společnost je lepší nežli uplatnění pravidel kanonického práva, ... ale postavit si na tom novou církev - oddělit se od jiných - to ne.
|
]
Re: Díky za dobrou zprávu, bratři! (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 07. září 2005 @ 15:46:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jardo,
Tak pozor. Augustin byl vyborny protestantsky teolog tak nam ho neber.
Ukaz mi rimskeho katolika, ktery dnes veri teologii Augustina o spaseni. Spis veri tomu, co tehdy proti Augustinovi tvrdil Pelagius. Pelagia tehdy exkomunikovali (podle mne naprosto spravne), jenze se nejak vratil....
trosku zertuju, ale jen trosku
|
]
Re: Díky za dobrou zprávu, bratři! (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Středa, 07. září 2005 @ 16:09:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Reformovaný,
Augustina ani jiné křesťany, kteří byli a jsou členy naší resp. jediné církve Ti neberu. Klidně ho můžeš nazývat i protestatským teologem.
Augustin především svědčil svým životem a nejen svým psaným projevem a dílem. Např. jeho řehole je velmi praktická, po tom co se obrátil v církvi pracoval velmi dobře.
Nepatřím k teologizujícím křesťanům, ale praktikům - jde mi život. Jak jsem psal i z nekatolických učení a praxe lze mnohé přijmout a obohatit se (ale to už taky naše církev v mnohém přijala resp. vrátila, kde bylo - liturgický jazyk, Písmo do národních jazyků, přijímání podobojí)
Přes něco ale vlak nejede - zakládání nových církví nebylo dáno každému, ale apoštolům a jejich nástupcům.
Díky za žertování |
]
Re: Člověk je za své činy zodpovědným (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 07. září 2005 @ 15:31:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mily Pastyri,
Je to trochu nedorozumeni. Verim v predestinaci, ale protoze ji uci Bible. Kalvin pro me neni papezem, ale vyznamnym teologem. Nemuzu za to, ze se teto vire rika jmenem cloveka - ale je to vzity termin. Neverim v moznost udelat nejake "definitivni Bozi kralovstvi na zemi" a drsnejsi metody ze Zenevy nepovazuji za dobre.
Verim i v to, ze ma clovek svedomi. Proto ma i odpovednost a nema vymluvu. Jenze v Edenu se rozhodl a Buh mu ho varoval zemres. To stale plati. Za vzporu jsme vsichni odsouzeni k smrti. Pokud nekdo dostane neco lepsiho, je to Bozi milost.
|
]
Re: Člověk je za své činy zodpovědným (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 07. září 2005 @ 16:31:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mily Reformovany,
myslim, ze bychom si mohli rozumet :-) Koneckoncu dva uhly pohledu nemusi nutne znamenat rozpor, ale harmonii. I kdyz kalvinista zrejme nikdy nebudu.
Ale s tim Augustinem bych si dal pozor. Jednak bych nevidel predestinaci jako ekvivalet protestantismu. Luther tak striktni nebyl, pokud vim, ucil predzvedeni a z neho vyplyvajici predurceni a Zwingli se tomu snazil vyhnout. Pellagius pak neni totez co Arminius. Wesley pak kalvinismus odmitl. Jinak Augustinovo pojeti cirkve uz obsahuje katolicke rysy. Augustin byl beze sporu genialnim teologem, ale - ac jsem ryze vyhranen vuci katolicke soteriologii, mariologii a eklesiologii - byl to Augustin, kdo podle mne polozil velky pilir katolicismu.
P. S. Jak dobre je ze mame demokracii a ze zatim nemusime byt katoliky. Myslim, ze se to muze casem zmenit :-) Kdyz katolici tak touzi po spolecne institucni cirkvi (zrejme proto si tak dobre rozumi s charismatiky) at odlozi to, co nas rozdeluji (Marie, tradice, transsubstanciace, knezstvo...) a muzeme byt jednotni na zaklade Pisma. Oni ovsem jsou ti jedini pravi a chteli by nas dostat do mist, odkud se prichazi zjevovat Marie. Doufam, ze se tam nikdy nedostanu. Ty to mas v pohode, at delas, co delas, nemuzes ztratit spaseni. Ja musim s bazni a chvenim uvadet sve spaseni ve skutek :-) Je hezke, ze v nasich komentarich vidi katolici siru a pritom uceni jejich koncilu nas nescetnekrat proklina a posila do pekel.
Pastyr |
]
Modlitba pro Pastýře (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Středa, 07. září 2005 @ 16:44:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro Tvou duši - zkus se obracet k Pánu Ježíši takto:
Pane Ježíši,
odpusť mi moje hříchy,
uchraň mě pekelného ohně
přiveď do nebe všechny duše
zvláště ty, které Tvého milosrdenství nejvíce potřebují!
Amen.
Modlím se ji denně a nemohu přestat, skutečně bych nerad, kdybys měl skončit v ohnivém jezeře hořícím sírou. Přimlouvat se za bratry je v naší církvi samozřejmé, kéž byste i zde našli pravé poznání. |
]
Re: Modlitba pro Pastýře (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 07. září 2005 @ 18:52:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jardo2005,
myslíš, že bych mohl být - podle Tebe - spasen, aniž by mi v apoštolské posloupnosti vysvěcený kněz odpustil hříchy? |
]
Zpovědi se Ti zachtělo? (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Čtvrtek, 08. září 2005 @ 14:36:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak i takovou samozřejmě modlitbu máme ...
Tedy nejprve musíš mít lítost nad svými hříchy a vůli obrátit se k Bohu. Sám se soudíš, sám se obracíš.
Potom bys měl začít činit pokání.
K části "bez odpuštění hříchů od v apoštolské posloupnosti vysvěceného kněze":
K rozhřešení - vyslovuje ho ustanovený člen církve, který v ní zastává tuto službu (nelze tedy sám sobě - podobně jako křest, pomazání nemocných, svěcení,... - je k tomu potřeba církve), který vkládá ruce nad kajícníka (nelze tedy na dálku) a pronáší:
„Bůh, Otec veškerého milosrdenství, smrtí a vzkříšením svého Syna smířil se sebou celý svět a na znamení odpuštění hříchů poslal svého Svatého Ducha; ať ti skrze tuto službu církve odpustí hříchy a naplní tě pokojem. Uděluji ti rozhřešení ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého. Amen.“
Tedy skrze tuto službu církve BŮH odpouští hříchy a naplňuje pokojem. Jako viditelný (a slyšitelný) symbol tohoto uděluje kněz rozhřešení. Kněz svazuje a rozvazuje, ale pouze v moci, kterou církev dostala od Boha, hříchy odpouští Bůh.
K části "zda bys mohl být spasen" :
Církev má od Boha prostředky, abys mohl být spasen.
Nejde zde jen o zpověď, ale nejprve o křest - jsi tedy pokřtěn? Můžeš.
Jsi ve stavu hříchu? Chceš takto zemřít? Je-li to tak Tvá vůle, pak nevím, zda budeš spasen, a mámo Tebe strach.
Chceš aby Tě církev od Tvých hříchů rozvázala? Pak můžeš jít ke zpovědi a už nehřešit a budeš spasen.
A nakonec učí naše církev o jistě milých mimořádných prostředcích spásy, ty ale neposkytuje církev ale Bůh - nepokřtěným, nevěřícím, hříšníkům (kteří se např. chtěli obrátit, ale nedostali se ke knězi) - i zde tedy šanci máš, ale pokud bych byl já v Tvé situaci, pak bych alepoň projevil vůli se tohoto jha hříchů zbavit.
Před Bohem jsi nebo nejsi spasen, tam není co řešit, to se musíš zeptat jinde. Stejně tak jako Ti jsou nebo nejsou odpuštěny hříchy před Bohem. |
]
]
Ani náhodou! (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 08. září 2005 @ 21:06:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jardo 2005,
svou otázku jsem cílil jenom k tomu, abych ukázal, že to, co píšeš, v principu neuznávám, a proto nevím, proč se katolící se mnou chtějí neustále spojovat?
Nepotřebuji žádného lidského prostředníka, tím je pro mne Kristus, ne "církví pověřený člen".
Neuznávám žádný papežský úřad, ten se objevil až od 4. stol., do této doby nebyl respektován primát římského biskupa a i jejich seznamy do této doby se liší (Eusebios uvadí jiné než třeba Athanasios). Za hlavu církve považuji Krista, ne papeže.
Mši považuji za blasfemismus, neboť Kristus byl jen jednou obětován a tuto oběť si máme připomínat, ne obětovat.
Nehodlám se zpovídat žádnému člověku, nicméně, pokud uznám za vhodné, vyznám své hříchy tomu, koho považuji za důveryhodného. V žádném případě knězi.
Marii považuji za mrtvou, svatou ženu a nechci se poskvrňovat komunikací se zemřelou ani komunikací (a modlitba je komunikace) se zemřelými svatými, z níž mnozí nebyli svatí ani za svého života.
Přesto věřím v Pána Ježíše Krista, denně se k němu modlím, denně si čtu Písmo, v kterém vidím Boží slovo. Jsem pokřtěn a účastním se bohoslužeb. Své hříchy denně vyznávám Kristu a mám v srdci jistotu smíření s ním skrze jeho smrt a jsem ospravedlněn jeho vzkříšením.
Katolickou církev však zcela vědomě a dobrovolně odmítán, z účastí na mši v mém útlém věku jsem činil pokání o vědomě jsem se odřekl jakéhokoliv duchovního vlivu z toho plynoucího. Křesťanům jsem poskytl právní konzultace jak se dle Kanonického práva vyvázat z jejího souručenství.
Mohu být podle Tebe spasen a jít v tomto stavu do nebe? Neptám se, že bych neměl jistotu. Vím komu jsem uvěřil. Ptám se, jak to podle Tebe vidí katolická teologie.
S pozdravem a s díky za odpověď,
Pastýř
|
]
Re: Ani náhodou! (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. září 2005 @ 21:14:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Divím se ti pastýři,
Trojjedinost je pro tebe stěžejní a neváháš se při její obhajobě odvolávat na koncily, a nyní se tak svévolně vzdáváš křesťanské tradice?
Neuznávám žádný papežský úřad, ten se objevil až od 4. stol.,...
???
S pozdravem Karels
|
]
Re: Ani náhodou! (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. září 2005 @ 21:22:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic víc se tady nesnažím rozpoutávat,
snad jen to, pastýři, doznání, že Trojjedinost je věcí křesťanské tradice, silné tradice, která je stará téměř jako existence celého křesťanství. Ale nikoliv věcí základního biblického učení, zjevení písem. Pouze interpretace, vysvětlení vztahu Otce, Syna a Duch svatého. Vysvětlení, podobně jako je můj pohled pouze vysvětlením.
S pozdravem Karels
|
]
]
Re: Ani náhodou! (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. září 2005 @ 21:47:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takhle se možná odhánějí slepice, ale není to odpověď důstojná následovníka Ježíše Krista.
S pozdravem Karels
|
]
Zdrávas Maria, milostí plná! (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 09. září 2005 @ 10:28:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Pastýři
(jsi také ten dobrý pastýř? otevírá ti vrátný bránu? víš přeci, že za cizím ovce nepůjdou neboť neznají jeho hlas)
svou otázku jsem cílil jenom k tomu, abych ukázal, že to, co píšeš, v principu neuznávám, a proto nevím, proč se katolící se mnou chtějí neustále spojovat?
Pokud jsem dobře četl, tlačíte nás do svého ekumenismu spíše vy. A proč se spojovat - neznáš slova Pána Ježíše, že máme být všichni jedno jako je Bůh Otec s Ježíšem???? K jednotě učedníků a vůbec o církvi si přečti co Ježíš říkal a jak se modlil po poslední večeři - Jan 14-17 Jak časté je, že protestamenté něco kritizují z Písma a současně jiné vyjádření Písma potlačují. Inu výklad bez církve je vždy jen osobní a tím velmi zatížený hříchem.
Nepotřebuji žádného lidského prostředníka, tím je pro mne Kristus, ne "církví pověřený člen".
A kde hovořím o lidském prostředníku k Bohu??? Hovořím o tom, že milost evangelia se děje prostřednictvím církve,která je složena z lidí, tedy lidé Ti evangelium a vše co nám Pán předal předávají a zprostředkovávají.
Neuznávám žádný papežský úřad, ten se objevil až od 4. stol., do této doby nebyl respektován primát římského biskupa a i jejich seznamy do této doby se liší (Eusebios uvadí jiné než třeba Athanasios). Za hlavu církve považuji Krista, ne papeže.
K tomu Ti dobře píše Karel S., já jen - primát římského biskupa je primát Petrův - nerespektovali jej snad apoštolové a další učedníci za prvního z nich???? Hlavou těla církve je Kristus. Kde se píše, že papež je hlavou církve???? V nějakých protestantských brožurkách o katolické církvi - najdi mi to prosím v katechismu nebo kanonickém právu, když ho tak z náš! Katolicky - papež má nejvyšší pravomoc v duchovní správě církve, není hlavou církve, sorry...
Mši považuji za blasfemismus, neboť Kristus byl jen jednou obětován a tuto oběť si máme připomínat, ne obětovat.
K tomu odpovídám na jiný Tvůj komentář jinde.
Nehodlám se zpovídat žádnému člověku, nicméně, pokud uznám za vhodné, vyznám své hříchy tomu, koho považuji za důveryhodného. V žádném případě knězi.
Ježíš jasně řekl apoštolům o tom, kdo může odpouštět hříchy - Jan 20,23. Církev se této možnosti a moci, kterou dostala od počátku drží a i když by někteří lidé chtěli aby nebyla (protože se nechtějí ze svých hříchů vyznávat a setrvávají na svém ne Božím), tak se jí nevzdáme.
Marii považuji za mrtvou, svatou ženu a nechci se poskvrňovat komunikací se zemřelou ani komunikací (a modlitba je komunikace) se zemřelými svatými, z níž mnozí nebyli svatí ani za svého života.
Maria skutečně zemřela, stejně jako lotr na kříži. Oba jsou nyní v nebi/ráji u Boha. O lotrovi to víme z Písma a o Marii podle víry a skutků,které na její přímluvu Bůh koná (říká se tomu zázraky). Nevěříš tedy v nebe, že tam budeš žít??? V jaký věčný život tedy věříš???? Maria a mnoho dalších svatých je již v tom domě s mnoha příbytky, žije u Boha, je u svého Pána, také já se tam chci dostat, věřím v zmrtvýchvstání těla ale i v nebe. Víš snad co píše Pavel o tom tajemství - 2 Kor 12, 1n "vím o člověku v Kristu,který byl přenesen až do třetího nebe" .... Kdo se Ježíšovi zjevil na hoře proměnění - nějací duchové nebo Mojžíš s Eliášem??? Maria je u Boha jako jiní svatí, proto je zcela správné ji prosit o přímluvu "Svatá Maria, pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naší!"
Přesto věřím v Pána Ježíše Krista, denně se k němu modlím, denně si čtu Písmo, v kterém vidím Boží slovo. Jsem pokřtěn a účastním se bohoslužeb. Své hříchy denně vyznávám Kristu a mám v srdci jistotu smíření s ním skrze jeho smrt a jsem ospravedlněn jeho vzkříšením.
Asi to nepochopíš, ale já dělám to samé denně - aspoň v tom jsme před Pánem jedno :) Navíc ale věřím, že i zemřelí svatí jsou u Boha a proto se k nim mohu obracet o přímluvy, tak se i denně modlím růženec s prosbami k Matce Boží. Mimochodem "síla" růžence se ukázala při válce s Turky u Lepanta, zachránila celou Evropu. (Věříš? Nevěříš? Církev tomu věří, ona totiž věří Bohu, že ji miluje a na její přímluvu může Bůh zázrak učinit - viz první projev Ježíšovi božské moci v Káně Galilejské na svatbě, která zahajuje manželství, které je v katolické církvi symbolem vztahu Boha a církve, rozvody a nové sňatky u nás nejsou v Božím plánu, jako to mají protestanté nebo pravoslavní nebo muslimové nebo židé nebo nevěřící).
Katolickou církev však zcela vědomě a dobrovolně odmítán, z účastí na mši v mém útlém věku jsem činil pokání o vědomě jsem se odřekl jakéhokoliv duchovního vlivu z toho plynoucího. Křesťanům jsem poskytl právní konzultace jak se dle Kanonického práva vyvázat z jejího souručenství.
Díky za skrytou pochvalu a respekt k mé církvi - ano má mocný duchovní vliv, protože stojí na pevných základech. Ano - odejít z církve není snadné a my se tomu bráníme - kvůli spáse vašich duší, ale kdo chce kam .... já zcela vědomě a dobrovolně odmítám ji zradit a jít si za lidskými výmysly - nestavím na učení lidském, ale Božském a to bylo předáno skrze apoštoly a jejich následovníky.
Mohu být podle Tebe spasen a jít v tomto stavu do nebe? Neptám se, že bych neměl jistotu. Vím komu jsem uvěřil. Ptám se, jak to podle Tebe vidí katolická teologie.
Máš-li dotazy na katolickou teologii, ptej se katolických teologů. Já jsem ti odpověď dal snad zřetelně.
Pokoj s Tebou, ... nepochybuj a věř ... blahoslavení, kteří neviděli, a uvěřili.
|
]
Re: Zdrávas Maria, milostí plná! (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 09. září 2005 @ 10:49:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jardo2005,
já se to snažím pastýři vysvětlit na tomto webu už půl roku. tak nevím jestli je tak blbej, nebo tak hloupej. Možná od obojího trochu.
Pokud si něco beru z tradice. Kdo je tím, který mi řekne kolik si z ní můžu vzít a kolik nechat?
Nebo je to jak v supermarketu kam chodíme nakupovat. A některé zboží si vezmu a jiné ne? Kdo je tím, kdo mě to řekne. Nebo jsem tím, kdo si určuje to, co si vezmu, já sám? Já sám si stanovím, že tuhle věc si z tradice vezmu a tuhle nechám být?
Pořád trvám na tom, že reformace je jenom napodobenina katolictví. Která si vzala z katolické věrouky, co chtěla. A něco jiného zase odmítla.
S pozdravem Karels
|
]
Proč tedy nerozumíme??? (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 09. září 2005 @ 11:01:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není to určitě ani hloupostí nebo blbostí, to nejsou dobrá slova - vždyť jsi často diskutoval s lidmi z různých sekt nebo nekřesťany.
Čím to tedy je, že si nerozumíme a stejnou větu každý z nás pochopí různě??? Je to otázka, odpovědí by se našlo mnoho, co ale asi víme, že Ježíš to tak nechce. Ačkoliv mohu zastávat názor, že my katolíci máme ve všem pravdu, hřích za to, že v době, kdy se někdo odloučil (pravoslavní, protestanté) se církev svatě nechovala stále je a jeho účinek se drží.
Podobně jsme jako lidé hříšní díky tzv. dědičnému hříchu, jen nevím jak se nám ten hřích do církve vrátil, když jsme jej vyhodili oknem. Ale apoštolé to už v listech a skutcích řešili také, tak to asi tak má být.
S tím supermarketem mi to trochu nesedí, protože s výběrem zboží ti opravdu nikdo neporadí, s vírou se ale můžeme obracet přímo na Boha a ten odpovídá. To by bylo smutné, kdyby to tak bylo, a opravdu bychom byli ponecháni na svém výběru a to co jsme si vybrali by navíc MĚLO stačit ke spáse ... (islám, newage,...)
|
]
Re: Proč tedy nerozumíme??? (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 09. září 2005 @ 11:12:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jardo2005,
s tou hloupostí a blbostí jsem to opravdu přehnal. Je to kvůli tomu, že k tomu člověku - pastýři, cítím antipatii. On je na tom asi podobně.
O porozumění. To je přesně i ten problém, když se bavíš s nějakým sektářem. Do jisté doby se zdá, že si rozumíte. Oba kýváte a jste nadšeni, jak to chápete stejně. (různé teologické otázky) Ale po určitém okamžiku najednou oba dva zjistíte, že tvůj oponent tomu stejnému slovu dává zcela jiný smysl než ty. Ale jak se to stalo a kdy ta shoda skončila, tak to jsi v tom hovoru nestačil zaregistrovat...
Karels
|
]
|
|
|
|