|
Zaznamenali jsme 120829805 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Pojďme mluvit o PŘEDURČENÍ! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1
Vloženo Pondělí, 02. leden 2006 @ 08:13:54 CET Vložil: reformovany |
Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1
Co znamená předurčení v biblickém smyslu?
Předurčení v zásadě znamená, že dění ve světě a spolu s ním i lidské životy určuje a motivuje Boží vůle. Bůh není vlečen událostmi v dějinách, ale právě naopak - vše se odehrává podle Božího plánu. Krásně to vyjadřuje následující biblický verš: Ef 1,11 On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání, Ačkoliv Bible předurčení velmi jasně učí, a toto učení není žádnou těžko pochopitelnou "vysokou teologií", je toto učení velmi nepopulární. Proč tomu tak je? Není tomu tak proto, že by předurčení zbavovalo člověka možnosti volby a odpovědnosti. To jsou pouhé mýty, které se doufám podaří vyvrátit v následujících kapitolách. Příčina nepopularity tohoto učení tkví v naší padlé lidské přirozenosti. Poznání, že jsme v otázce spásy zcela závislí na Pánu Bohu, vrhá naši pýchu až do prachu země!
Proč se předurčením zabývat?
Důvodů je celá řada, ale pro začátek uveďme alespoň ten hlavní. Předurčení je vlastně jádrem evangelia, protože nás učí, jak jsme Bohem ospravedlněni. V důsledku toho nás zbavuje pýchy na "naše spasení", vede nás k vděčnosti Bohu, a tak nás odvrací od soustředění se na sebe k soustředění se na Boha. Porozumění evangeliu o našem spasení - to je pádný důvod proč předurčení studovat! Jednotlivé kapitoly, zabývající se tímto tématem, jsou umístěny v sekci ekumenismus, protože věřím, že snaha o hlubší pochopení evangelia by měla být společná všem křesťanům. Rád bych Vás tedy tímto ke studiu předurčení pozval.
Odkazy na všechny dosavadní kapitoly o předurčení:
|
[Chybí předmět] (Skóre: 1) Vložil: Lutrik v Čtvrtek, 05. leden 2006 @ 13:33:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Srdečně zdravím,
predestinace je jistě zajímavé téma, rozvíjené apoštolem Pavlem, Augustinem, Husem, Lutherem a hlavně Kalvínem. Spíše mne však oslovuje postoj Wesleyho, který Kalvínovo pojetí odmítá - viz např. Vilém D. Schneeberger, Svobodná milost aneb Vyrovnat se s kalvinismem, Život víry, č. 6/2001. Doporučuji přečíst.
Lutrik |
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 05. leden 2006 @ 13:56:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V případě předurčení by se tedy dalo říci: naše rozhodnutí udělal za nás před věky Bůh - nejsme svobodné bytosti protože jeho vůle ovlivnila "naši" volbu. Tedy nemáme možnost se ani dobrovolně zničit, rozhodnout pro Boha ani proti němu. V tom případě z nás ale padá veškerá zodpovědnost za hřích - nehřešíme, protože nás k tomu Bůh předurčil(nádoby ke slávě) a naopak hřešíme protože nás také k tomu předurčil(nádoby k hanbě). Tohle mi nějak do mé představy o Bohu nezapadá. Co setýká tohoto verše o stvořených nádobách, mám dojem, že se spíše týká situace a životních podmínek, do kterých jsme zde byli stvořeni ( narozeni). Později prostuduji všechny texty... |
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 05. leden 2006 @ 14:29:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim Lutriku a Nemesis,
Odpovedi na Vase prispevky se skryvaji v clancich ZODu na nez jsou v tomto clanku odkazy. Tema je probrano opravdu fundovane ve svetle Bible. Navic planuji vysvetlit jednotlive aspekty v dalsich clancich.
Tedy jen kratce. Verim, ze opravdu "svobodnou vuli" jsme meli kdysi v Edenu. Za edenskou vzpouru neseme vsichni odpovednost. Jakykoliv jiny par v pozici Adama a Evy by zrejme jednal stejne. Tehdy upadlo lidstvo do otroctvi hrichu a pokud nepusobi Bozi milost, tak clovek kona zlo. Ne proto, ze by zlo musel konat, ale on je zly a tak zlo voli dobrovolne. Z tohoto stavu muze vysvobodit jen Buh.
Verim take, ze i kdyz clovek ve svem padlem stavu neni schopen konat dobro presto nese za sve ciny zodpovednost. Zlo voli dobrovolne a voli ho v dusledku padu, ktery si sam privodil vzpourou v Edenu. Je to jako kdyby se nekdo zdrogoval a ve svem stavu zastrelil nekolik lidi. Nese zodpovednost jak za zdrogovani se, tak za dalsi dusledky, ktere z toho plynou.
Zatim zdravi
reformovany
|
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 05. leden 2006 @ 14:41:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | AHA! děkuji za jasnost, tedy člověk nese zodpovědnost za hřích ne díky rozhodnutí udělat tento konkrétní hřích ale díky rozhodnutí, které svobodné lidstvo učinilo v zahradě. Ale pak se ptám, není to nespravedlivé nést zodpovědnost za něco co udělal Adam a ja mu nemohl říct Fůj nech toho!? Taková kolektivní vina to trochu je ne? Přitom Bůh soudí každého podle Jeho samého ne podle toho co udělali jiní.... |
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 05. leden 2006 @ 15:12:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Nemesis,
Ac neverim v preexistenci, verim, ze v tom Edenu jsme byli nejakym zpusobem vsichni a za svuj stav neseme zodpovednost.
Proc neseme vlastne zodpovednost? Teologicka odpoved zni, ze proto, ze nas Buh k zodpovednosti vola. Tato odpoved mozna mnohe nastve, ale kdyz se o ni nejakou dobu premysli, tak se zjistis, ze neni tak spatna jak vypada.
Jsem si vedom toho, ze tohle neni lehke tema. Sam jsem s nim zapasil nekolik let.
zdravi
reformovany |
|
|
Předurčení a milost (Skóre: 1) Vložil: Lutrik v Pátek, 06. leden 2006 @ 12:00:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Srdečně zdravím diskutující k predestinaci,
články v Zápase o duši, týkající se předurčení jsem četl a nějak mi neseděly. Proto jsem přivítám Wesleyho kritiku predestinace v Životě víry. Myslím, že jde zde o to, že bez Boží milosti nikdo nemůže uvěřit (kvůli pádu Adama do hříchu) a tak být spasen. Soudím však, že Bůh ke všem lidem přichází s touto milostí, neboť chce, aby všichni uvěřili a došli spásy. Boží milostí lze však pohrdnou... A také doba milosti jednou skončí a přijde doba soudu... Predestinaci v Kalvínově pojetí dnes asi uznává jen menšina křesťanů.
Zatím tolik stručně na vysvětlenou.
Pán s Vámi.
Lutrik |
Re: Předurčení a milost (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Úterý, 10. leden 2006 @ 07:37:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak se mi zdá, není-li lepší doplnit: jde o handikap. Říká se dědičný hřích, ale jde o poděděný handikap,. Protože já jsem byl v Edenu zavinut v Adamovi, ale neřešil jsem nic (řešit= rozhodovat se) a teď mám následek, čili handikap. |
]
Re: Předurčení a milost (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Úterý, 10. leden 2006 @ 16:18:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravim,
Rekl bych, ze jde vic nez o handikap. Verim, ze neseme odpovednost i za Eden a verim, ze by tam selhal jakykoliv jiny lidsky par.
r |
]
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 06. leden 2006 @ 15:20:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim Lutriku,
Diky za komentar. Take jsem kdysi cetl ten clanek v ZV, ale moc se mi nelibilo, ze se v nem argumentovalo spise tim co rekl Wesley, nez tim co rika Bible. Ostatne pokud vim, tak Wesley argumentoval spise pocity nez Bibli. Ono to Bibli totiz ani moc nejde, protoze ta predurceni jasne uci. Wesley o teto otazce docela silne polemizoval s Whitefieldem, ktery naopak zastaval "jasnou predestinaci." V tu verim i ja - pod tlakem Boziho Slova. K dalsimu vysvetleni se doufam dostanu v dalsich clancich. Bude nutne nejprve definovat nektere pojmy.
Doufam, ze se podari vysvetlit, ze predestinace nedela z cloveka loutku a nebere mu svobodu ani odpovednost.
zatim zdravi
reformovany |
|
|
Předurčení ke hříchu, konají zlo a budou spaseni? (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 06. leden 2006 @ 16:19:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Díky Reformovaný za zajímavý úvodní článek, těším se již na další.
Některé mé úvahy pokud budu o konstrukci předurčení uvažovat vážně, zatím mě vedou k těmto závěrům:
Předurčení - ke spáse nebo ke hříchu nebo obojí? Co Ti na to říká Bible?
- mně obojí.
1) Předurčení ke hříchu a smrti - jako člověk s dědičným hříchem.
- jsem tedy také veden / předurčen ke hříchu?
- mohu být někdy v bezhříšném stavu?
- může být hřích - i ten dědičný před Bohem smazán?
2) Předurčení ke spáse - jako člověk vyvolený / předurčený Bohem k věčnému životu.
- mohu se sám rozhodnout a souhlasit a plnit co Bůh po mě chce?
- chce po mě opravdu vůbec něco Bůh, nebo si to jen vymýšlím?
- pokud rozhoduji sám, znamená to, že se rozhoduji svobodně?
- může být takový případný nesvobodný souhlas platný?
- neví také, zda mezi předurčené ke spáse považuješ také ty, kteří Krista nepoznají ale přesto budou vyvoleni (Mt 25), pokud mají skutky (olej, hřivny, milosrdenství)? pokud všichni lidé konají jen zlo - neboť jsou zlí - jak mohou být tito (držím-li se textu Bible) pro své skutky spaseni?
Mám dojem z Bible, že hříchem se člověk a lidstvo oddělil od Boha - svobodně a sám. Tím Boha do jisté míry ztratil. Bible je pak i svědectvím o hledání Boha.
Jsem člověk, proto jsem před Bohem ve stejném postavení jako moji předci. Jejich zásluhy mi nic před ním nepřinesou a moje „zásluhy“ je také před Bohem nepoškodí. Chci-li se k Bohu dostat musím to oddělení - hřích - překonat/vymazat. Toto překonání udělal za mě Bůh sám - Ježíš. Za všechny i za mnohé. Buď mu budu věřit (jeho slovům, jeho vzkříšení a zjevení apoštolům) a potvrdím tuto víru svým životem, křtem atd. nebo mu věřit nebudu a pak zůstanu tím čím jsem tam kde jsem. Víra mě dělá křesťanem, nic jiného - ani předurčení (které zahrnuje celý můj život) nebo skutky milosrdenství.
Sand jsem to nenapsal zase moc negativně, vím, že na předurčení a skutcích stavíš hlavní „boj“ proti katolicismu. Ale sám jsi psal, že na to je třeba více času, nežli to člověk pochopí, tak snad mi to pochopení tedy dojde.
Přeji vše dobré
jarda2005
|
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 06. leden 2006 @ 17:08:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim Jardo 2005,
Verim, ze se k odpovedim na otazky ktere uvadis postupne dostaneme. Pokud mas cas a chut, projdi si zatim v clanku uvedene odkazy. Ty na mnohe Tve otazky take davaji odpoved.
Hezky vikend preje
reformovany |
Stručně ... ale čekal jsem ... (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 11. leden 2006 @ 16:46:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj bratře Reformovaný,
čekal jsem nějakou stručnou odpověď, ale třeba opravdu bude lepší až budou uveřejněné všechny články a pak nějaký souhrn.
Díval jsem se na některé odkazy, ale upřímně přiznávám, že nedočetl. Bibli - zjevené slovo od Boha - jsem ale přečetl již několikrát a některé závěry z článků mi do obrazu, který jsem si udělal nesedí. Jako člověk jaksi nemám potřebu vyvyšovat jiné lidi nad druhé - máme katolické teology, kteří se stejnými texty, udělají jiný výklad a závěr nežli protestanté. Nemám potřebu psát, jako jeden protestant na tomto webu "Křesťanství devatenáctého století si lze jen stěží představit bez dvou jmen, a to Dwighta Moodyho a právě Charlese G. Finneye." Křesťanství si lze ovšem představit zcela dobře i bez Luthera, Kalvína, Augustina, i svatého Petra nebo Pavla, těžko ale podle mě bez církve (nějaké, neříkám jaké).
Podobně jako podkladem pro evoluční teorii je celá Země ve a na které nacházejí důkazy pro svou teorii, tak je stejným podkladem i důkazem pro designery resp. kreacionisty, neboť i v Bibli se hovoří o stvořeních, která tu na světě máme.
Ale aspoň něco, ať víš kde vidím problém v přijetí některých závěrů:
R:"Ačkoliv Bible předurčení velmi jasně učí, a toto učení není žádnou těžko pochopitelnou „vysokou teologií“, je toto učení velmi nepopulární. Proč tomu tak je? Není tomu tak proto, že by předurčení zbavovalo člověka možnosti volby a odpovědnosti - to jsou pouhé mýty, které se nám doufám v následujících příspěvcích podaří vyvrátit. "
j: nemám ten pocit, že by to Bible jasně učila - ta hovoří o stavu člověka vůči Bohu, o tom jaký člověk vlastně je,o skutcích člověka i Boha během historie především izaelského národa.
R:"Pro padleho cloveka (a to jsme diky edenske vzpoure vsichni) je stejne nemozne, aby se rozhodl jednat dobre, jako kdyby chtel zmenit barvu sve kuze. Je naprosto ztracen a mrtev ve svych hrisich. I zdanlive dobre veci dela ze spatnych motivu."
jarda: dobře nemusel by se tedy rozhodovat, hlavně když koná dobro, bude mu ale to dobro přiznáno k dobrému (i když jej dělal ze špatných motivů - nespravedlivý soudce) nebo nebude,a co poslední soud?
R: "Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstalo; ... (Jan 15:16)
Ano, neseme duchovní ovoce, ale jen proto, že nás Bůh vyvolil a znovuzrodil - bez našeho vědomí, přání a zásluh. Přirozený člověk nemůže duchovně udělat nic dobrého, protože lidská mysl je vrozeně zatemnělá hříchem. To platí o celém Adamově potomstvu.
jarda: to samé - Bible píše o rozhodnutí pro Boha (Abraham, Egypt, Kristus, ...). Vše je psáno, tak že se rozhodovali lidé. Toto rozhodování ale neovlivňuje Boha v jeho rozhodování o našem vyvolení nebo znovuzrození - to mu nelze nařídit. V katolické církvi se tomu říká dar-milost od Boha, kterou pokud člověk nemá, tak si žádné duchovní zásluhy nepřipíše ani neučiní. Ale je nám dáno ji přijmout stejně jako odmítnout, ač jsme ve stavu hříchu. Bůh nám prostě dal možnost se hříchu zbavit - proč by jinak ustanovoval starozákonní oběti? Možná to myslel jinak, ale víra celé Bible i Židů je taková.
Tím, že přijmeme víru a křest, se Bohu nezavděčíme, protože nám on nic nedluží, ani jej neurazíme, když odmítneme, protože tím ztratíme vlastně znovu všechno, všechnu milost. (AdamEva neurazili Boha, ale překročili jeho dobré přikázání, sami sebe poškodili svou svévolí; neuškodili nám - ani Bůh nám neuškodil - vyhnáním z ráje, Bůh se i pak o ně staral).
Věřím - v odpuštění hříchů, vzkříšení těla a život věčný - bez prvního není další.
R: "Otupěli, propadli bezuzdnosti a s chtivostí dělají hanebné věci. (Efezským 4:17-19)"
jarda: pokud otupěli, byli asi někdy i ostří - ale to už jen k textu
Těším se na další články, ale myslím, že už po P2 jsme každý jinde resp. hovoříme o jiném. Už i debata o rozhodování byla odsunuta na debatu o charakteru. Ano - já jsem hříšný a mám zcela špatný charakter - to bude asi dost pravda, přesto milostí Boží jsem křesťanem, což jsem vyznal přijetím křtu. Za svá rozhodnutí a špatné skutky mohu sám, stejně jako za ty dobré (pokud jsou). Nepotřebuji se ospravedlňovat a dávat odpovědnost Bohu - jako křesťan i jako člověk, pokud vytrvám v tom co chce Bůh (milovat Boha a bližního), tak před soud nepůjdu resp. již na něm stojím a mám svého obhájce jistého Krista, kterého jsem si vybral. Mohl jsem si zvolit Budhu, nebo Mohameda, nebo jiného, ale já trvám na Kristu.
Přeji vše dobré a hodně úspěchů v diskuzích s křesťany i na jiných webech.
jarda2005 |
]
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: Question v Úterý, 23. leden 2007 @ 11:32:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim diskutujici,
predurceni (omlouvam se, ze neuzivam latinismy) jako kazda otazka musi byt nejdrive vyjasnena nebo ucinen pokus ji vyjasnit. Pouzivani citatu z Bible je naprosto nevhodne a matouci. Moje zkusenost je, ze vetsinou jde o samanske bubnovani na bubinek(timto nijak neodsuzuji samany, by prave naopak).
Predevsim je treba rozlisit predurceni ve vyznamu "po", coz znamena, ze to , co nastalo se stat muselo. A dale ve vyznamu "bude", tedy to se musi stat. Pro jednoduchost zustanme u vyznamu "po". Uvedu priklad. V ruce jsem drzel kamen a pustil ho. Spadl na zem. Na zaklade mnoha predchozich zkusenosti vlozim do sveta svuj model a rikam, kameny padaji k zemi. Je to predurcene. Takto tomu rozumime, pokud ne, omlouvam se. Vse se ponekud zkomplikuje, pokud se stane, ze nekdy kamen spadne dolu a nekdy nahoru.Mohu kamen upustit treba ve vode. Muze se stat, ze zjistim, nejaky duvod, proc zrovna tento kamen padl nahoru a ucinim prohlaseni o jinem kamenu, ze take bude padat nahoru, ze to je predurcene. A zjistil jsem tuto jinou predurcenost.....
Asi uz tusite, ze v cele zalezitosti muze hrat vyznamnou roli napriklad zalezitost, kterou jsem zde oznacil terminy "po" a "bude". Dale muze byt dulezite to, "koho" se to tyka, o kom ta predurcenost vlastne je.
Vsimnete si, ze zatim vubec neni dulezite, zda Buh je, ci neni, co k tomu rika Bible... Urcite vsak bude dulezitay osoba jiz se predurceni bude tykat a zda pujde o "po" nebo "bude" predurceni....
Vidite, ze to asi bude chtit nejprve udelat si poradek v tom, jak myslime.
Myslime vubec?
Moje rada je : "nespechejme neni treba".
Priste nashledanou
Question |
|
|
Re: Pojďme mluvit o předurčení! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: Libby v Středa, 24. leden 2007 @ 03:09:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To tedy dulezite je, protoze dopatrat se k zaveru kazdy sam nedokaze. Je to vyborne a konecne mam jasno. Vse je vule a moc Bozi, aby se clovek nemohl nicim chlubit, protoze bez Boha je jeho srdce plne zla a kdyz nas povola a zmeni, zase je to cineni Svateho Ducha v nas a ne nase dobre skutky. Ty jsou uz predem pripraveny Bohem. A je to tak dobre, protoze slava patri Bohu a jeho Synu nasemu Panu Jezisi Kristu. |
|
|
Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 23:14:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série:
reformovaný |
Re: Odkazy ke studiu předurčení - všechny dosavadní články série (Skóre: 1) Vložil: PetrH (petrhof@centrum.cz) v Úterý, 20. duben 2010 @ 18:54:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kteří lidé uvěří Evangeliu? Ti, které Bůh vyvolil k věčnému životu!... Naprosto NE! Naopak nám Bible říká toto: Které lidi vyvolil Bůh k věčnému životu? Ty, kteří uvěřili Evangeliu!
Jak doufám víte, nikdo u posledního soudu neuslyší: Odsouzený ty, který jsi kradl, lhal, zabíjel, smilnil, ...nečinil to o čem jsi věděl, že je dobré činit!, ale: Odsouzený ty, kdo jsi NEUVĚŘIL EVANGELIU, NEPŘIJAL ODPUŠTĚNÍ Z MILOSTI, KTERÉ TI BYLO ZDARMA NABÍZENO, ty, kdo jsi POHRDL DOKONALOU OBĚTÍ JEŽÍŠE KRISTA!
Jestliže tedy uvěří pouze ti, které Bůh vyvolil ke spasení, znamenalo by to, že Bůh v této věci OMEZIL svobodnou vůli člověka A NEDAL VŠEM ROVNÉ MOŽNOSTI - NESPRAVEDLNOST... ....anebo DOKONCE, že BŮH SÁM SVÁDÍ ČLOVĚKA K HŘÍCHU, PROTOŽE NEPŘIJETÍ JEŽÍŠE KRISTA JE HŘÍCH!!!
TOTO JE NAPROSTÝ NESMYSL A ROUHÁNÍ!!! Jestliže tedy interpretujeme "Boží svrchovanost" jako předurčení, dostáváme se k otázce, proč vůbec existuje Bible, proč Pavel a další podnikali misijní cesty atd. Pro Boha by řece bylo mnohem jednodušší aby se každému vyvolenému zjevil anděl, a řekl mu: "Ty jsi vyvolený Bohem ke spasení"... zjevení by člověk uvěřil a věc by byla vyřízená... Právě to, že máme k dispozici Boží Slovo, víme, že spasení je nabídnuto všem. Rozhodnutí je na člověku: zda přijmout či odmítnout zdarma nabízený dar, nezaslouženou milost....
A ještě povzbuzení na závěr: Všichni, které mi Otec dává, přijdou ke mně; a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven. Sestoupil jsem z nebe, ne abych konal svou vůli, ale vůli Toho, který mě poslal. A toto je vůle Toho, který mě poslal - abych nikoho z těch, které mi dal, neztratil, ale vzkřísil je v poslední den. Neboť toto je vůle mého Otce, který mě poslal - aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl věčný život. A já ho vzkřísím v poslední den." (Jan 6:37-40)
"Nikdo ke mně nemůže přijít, pokud ho nepřitáhne můj Otec, který mě poslal; já ho pak vzkřísím v poslední den. (Jan 6:44)
V jedné písni se zpívá: Volá Ježíš ovce stracené, volá všechny utrmácené... A je to tak, Pán volá skutečně všechny, jenom záleží na tom, kdo Ho uslyší a kdo Jeho volání uvěří...
Pán Vám žehnej....
PetrH
|
]
|
|
Re: Pojďme mluvit o PŘEDURČENÍ! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:26:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Představa předurčení ve smylu, že Bůh něco rozhodl DOPŘEDU, je zcestná. Vychází z nepochopení základního Božího atributu, kterým je jeho věčnost. Bůh nedělá nic dopředu, protože nepodléhá kauzálnosti času, je nad časem, je nedeterministický, je Stvořitelem času.
|
Re: Re: PŘEDURČENÍ je jasné biblické učení (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 19. květen 2010 @ 13:36:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PŘEDURČENÍ je jasné biblické učení. Pokud ho odmítáš, nebereš vážně Písmo.
r
|
]
Re: Re: Re: PŘEDURČENÍ je jasné biblické učení (Skóre: 1) Vložil: Revival v Středa, 19. květen 2010 @ 13:44:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já jsem asi předurčen k tomu, abych tomu nevěřil. Prostě nemám jinou volbu ani svobodu věřit jinak. Je-li to dáno předem, nemá smysl mne přesvědčovat o opaku :-) |
]
Re: Re: Re: Re: PŘEDURČENÍ je jasné biblické učení (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 19. květen 2010 @ 14:31:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I druhotné příčiny jako modlitby, svědectví etc. jsou součástí Božího plánu.
Nebuď fatalista :-).
r
|
]
Re: Re: Re: Re: PŘEDURČENÍ je jasné biblické učení (Skóre: 1) Vložil: JMK v Středa, 19. květen 2010 @ 14:40:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem na tom asi stejně. Nebylo nám přáno, viňte za to zreformovaného Boha.
|
]
|
|
Re: Pojďme mluvit o PŘEDURČENÍ! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1 (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 05:40:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Články v Zápase víry byly velmi dobré než se vydavatel zhlédl v kalvínismu. Odmítám složitá a manipulativní vysvětlování nevysvětlitelného a doporučuji každému, aby se tím vůbec nezabýval neboť diskuse s reformovanýma je ztrátou času ..... |
Re: Re: Staré dobré jednoduché Evangelium (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 09:39:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale Krispe,
Žádná složitá vysvětlování, ale právě naopak - staré dobré jednoduché Evangelium. Jen například:
Jan 6,44
Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.
Efezským 1,4
v něm [v Kristu] nás již před stvořením světa vyvolil, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří.
r
|
]
Re: Re: Re: Staré dobré jednoduché Evangelium (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 20. květen 2010 @ 16:32:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otec přitahuje skrze Ducha sv., kterého dostal Ježíš a o Letnicích Ho vylil ( poslal) na zem. S tím souhlas, ale Otec neznásilňuje resp. předem nevybírá borce, kteří nebudou spaseni. Pak se to postiženým pozůstalým horko těžko vysvětluje ! Kdysi jsem četl v Zápase o duši neskutečný článek na otázku nešťastného otce, kterému zemřel syn, proč jeho syn nebyl vyvolen ( myslím, že zemřel jako nevěřící). Ale nepamatuji detaily, jen jsem si říkal : " Lidi zlatý, kam se ten Pavel Steiger dostal ? " . Bůh ctí naši svobodnou vůli až tak, že nechá člověka odejít do pekla .....když se člověšk rozhodne odmítnout evangelium. Jeho cílem je spasení každého člověka, holt někdo pohrdne. Ješho smůla, jeho věc. Že si nás vyvolil už dávno předtím, než jsme se narodili, je jasné a vyplývá to z Božího charakteru ...je věčný a jako večný vidí celý namalovaný obraz, celou časovou osu a už dávno předem věděl jak se rozhodnu. Bůh je nadčasový a někteří tohle neůžou pochopit, že vstupuje do našeho života "tady a teď" a současně zná výsledek, zná naše rozhodnutí. Ale já nehodlám o tomhle diskutovat s reformovanými protože je to o ničem, k ničemu to nevede a Satan se chechtá, že s tím vůbec ztrácím čas
|
]
|
|
Re: Pojďme mluvit o DEFORMOVANÝCH! Je to důležité biblické učení! (Skóre: 1) Vložil: Doulos v Sobota, 17. září 2011 @ 03:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Krispe, souhlasím, je to marná diskuse, obzvláště s neo-kalvinisty. Je to mechanické náboženství založené na vedení lidským intelektem místo na vedení a pomazání Svatým Duchem. Pryč od toho, Doulos |
Re: Re: Ukaž, kde je podle Tebe v rozporu učení o predestinaci s Biblí. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Neděle, 18. září 2011 @ 22:13:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Doulosi,
Nezůstávej u mlhavých obvinění ale raději ukaž, kde je podle Tebe v rozporu učení o predestinaci s Biblí.
r
|
]
Re: Re: Re: Ukaž, kde je podle Tebe v rozporu učení o predestinaci s Biblí. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 18. září 2011 @ 23:07:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co myslíte, bylo by možné aby došlo ke spolupráci kalvinistů a charismatiků?
Viz: Rastislav Tercius Čižmár:
Ja myslím, že o rečníkoch rozhoduje Užší výbor KMS, ktorý sa pravidelne
stretáva v spolupráci s ČEA. John Piper je dobrý tip!: http://www.facebook.com/kmspraha/posts/10150240912677202
|
]
Re: Re: Re: Ukaž, kde je podle Tebe v rozporu učení o predestinaci s Biblí. (Skóre: 1) Vložil: Doulos v Sobota, 22. říjen 2011 @ 21:55:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přečti si pořádně Bibli a snad Ti to jednou dojde... |
]
Re: Re: Re: Re: Ukaž, kde je podle Tebe v rozporu učení o predestinaci s Biblí. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 21. březen 2012 @ 18:27:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D Přečti si pořádně Bibli a snad Ti to jednou dojde...
R To ovšem není odpověď na otázku, kde spatřuješ, že by učení o predestinaci bylo v rozporu s Biblí. Patrně jsi ty články nečetl, ale o to radikálněji zde bojuješ.
Podívej se tedy alespoň na následující ilustraci, ať se sám přesvědčíš, že předestinace nemusí být pojata fatalisticky:
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6050&mode=nested&order=0&thold=0
r
|
]
|
|
|
|