Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bohumil.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 16227, komentáře < 7 dní: 442, komentářů celkem: 399356, adminů: 60, uživatelů: 5085  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 22 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109611572
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: navrh na udelenie zlatej slzy
Vloženo Sobota, 15. duben 2006 @ 22:58:56 CEST Vložil: Bolek

Zlatá slza poslal ianka

Navrhujem redakciu granosalis na udelenie zlatej slzy za umiestenie odkazu na stranku, ktora obhajuje katolicke ucenie a prekruca Bozie slovo.

Nielen pre to, ze je toto protestantsky portal, aspon som si to myslela, ale preto, ze je to odkaz na stranky obhajujuce falosne ucenie, klamstva od toho zleho, prekrucanie Bozieho slova a to vedie do zahynutia. Sklamal ma tento pocin Granosalis. Nikdy by som nepropagovala ucenie veduce do zahynutia. Ake je spolocenstvo svetla s tmou?


"navrh na udelenie zlatej slzy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: navrh na udelenie zlatej slzy (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 15. duben 2006 @ 23:56:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ianko, jako protestant jsem mohl být nejenom u zpovědi ve zpovědnici, ale dokonce jsem se zúčastnil svatého přijímání. (chtěl jsem si to tajně vyzkoušet..)

A dosvědčuji nejenom tobě, ale všem vám, čtenáři Grano Salis. Při konání katolické liturgie vanul Duch svatý stejně jako při naši bohoslužbě v Apoštolské církvi. Prostě Bůh se přiznává ke spovědi i svatému přijímání, bez ohledu na to, co si ty Ianko a ostatní myslíte...

Já dosvědčuju každému - katolíci jsou rovněž Boží děti a mohou přivést nevěřící ke spasení. I když mají své vyučovaní, své nauky, které nebudu nikdy vyznávat, přesto jsou to Boží děti.

Karels



Re: navrh - proč nekatolický a ne katolický (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Neděle, 16. duben 2006 @ 23:41:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úvaha o tom, proč se brojí proti katolické církvi by zabrala více msta.
Uvažoval jsem nad nedávnými hlasy v serveru a myslím, že pro to je vhodné si uvědomit některé suvislosti:
předně slovo ´katolický´ se používá ve spojení s termínem ´nekatolický´ až od doby Husitů a reformace, předtím byla církev vůbec ´křesťanská´ a výraz ´katolický´měl jiný význam – absenci dělení na zasvěcence a obecný nezasvěcený lid, tedy že nejde o esoterické hnutí a nemá utajenou nauku pro vnitřní jádro lidí, ani zasvěcovací stupně ´jen pro vyšší´, jako třeba Pythagorejci.
Vliv na myšlení křesťanů má dodnes nesnášenlivá povaha starého Izraele, jako je vidět ještě u účastníků první doby v Zjev. 6,17 n: Zjev 11,13
a hlavně strašení, bázeň nebo hrůza, viz 2Žalm 9.
, v době dokud trvala římská říše a s ní řecká moudrost, šlo o vysvobození z pohanského náboženství, tedy zhruba do IV. století.
, barbaři ze severu rozbili říši, která se prostírala od nás na jih, to je římskou plus řeckou a její kultura by byla zanikla, kdyby senátor Cassiodorus a jeho lidé ve svém ohrazeném klášteře nebyl opisovali starou literaturu, když mnozí barbaři neuměli psát, ale znali jak mlátit mečem, a dokonce jeden z těch barbarů zakázal učit číst pod trestem smrti a dal svou vlastní sestru popravit, když se na to přišlo, že svého šestiletého syna tajně učila psát,
, v těch dobách od V. do XIII. století vznikla směs, amalgám z pohanských pověrečných praktik a zvěsti křesťanství a to se udržovalo celý středověk. Lidé nosili amulety jako dříve za pohanských časů ( a kdo by nevěděl u nás o replikách starých vzorů Keltů? ale dnes je z toho kulturní směr, který se nebere nábožensky), ale po přijetí křesťanství byly mezi nimi i znaky z křesťanství, křížky, medailony a spony,
Tehdy byli lidé pověrčiví, ani nevycházeli z domu bez amuletů, protože v světě bylo plno temných sil, které křesťanství přemáhalo. A proto se nosily také podoby svatých, často odlité z olova (to vstřebává neznámé síly a uklidňuje je), obvykle ve velikosti několika centimetr, jak svědčí historické artefakty, nebo látkové.
Dnes se na temné síly nevěří a nikdo se jich nebojí, ačkoliv je jich ještě dost, na příklad alkohol, karban, hádky a zlost. Který amulet by se proti nim hodil?
Na myšlení v té době, kdy se nosily amulety a všude se cítila bázeň se můžeme podívat přes drobty svědectví, které zůstaly dodnes.
Vichřici pokládáme za fyzikální přírodní jev, ale její pojímání je vidět ještě dosud, když se píše v novinách, že ´vichřice si vyžádala materiální škody´. Ale opravdu je vichřice živá bytost, aby si něco žádala? Ještě za doby Boženy Němcové se při vichřici na venkově hodila hrst mouky do větru, aby si je Meluzína odnesla, protože to ona kvílí a hledá své dítě, tedy dali jí mouku pro dítě, ze soucitu s ní i z bázně. Na jazyku získaném od předků vidíme jejich staré myšlení.
Jazyk na štěstí pro historiky zachovává zvyky, takže můžeme cítit staré myšlení. Říkáme , že Slunce vychází a víme, že ale nevychází, ale že se Země otáčí. Jazyk zachovává staré myšlení. Z toho příkladu o vichřici (a jiných pohromách) vidíme zpětně, že život předků byl ohrožen nebezpečími.
Kdo by kdysi chodil bez ochrany? proto se udomácnily pomůcky, znaky, žehnání, modlitby prosebné a volající, a prosba k ochranným duchům.
Později osmělení člověku přinesly reformace (na poli víry), renesance (na poli důvěry v přírodu proti zlým silám) a humanismus (na poli důvěry v hodnotu člověka).
, v 16. století nastaly tři proudy spolu: reformace v náboženství uvolnila myšlení pryč od amuletů, renesance usměrnila ke krásám přírody a citům lásky, humanizmus vedl k potřebě vynést člověka na střed zájmu – předtím se podroboval v poslušnosti celku (jako dodnes v kasárnách a KSČ). Z těchto tří současných proudů, humanismu (který mluví o člověku ve společnosti), reformaci (která mluví o víře a náboženství) a renesanci (která se týká kultury, a umění), se zajímáme hlavně o reformaci
V reformačním hnutí vše, co bylo předtím se označuje za katolické a to, co v 16. století a potom zůstalo neměnné, bez reformace, se dodnes označuje také za katolické.

Katolické náboženství nezanechalo pomůcek, které používaly celé generace předtím a proto bylo opovrhováno těmi ´modernisty´, to je lidmi, kteří akceptovali, přijali, tři současné proudy: reformaci, renesanci a humanismus.
I když byly i kombinace: Kalvín reformoval, ale pro jeho vztah k ideálům svobodného člověka v humanismu můžeme porovnat jeho názor, že je důležitá ´obec Boží´- polis Dei a tak je vlastně člověk u něho podroben celku.
Husitská reformace (někdo říká předreformace) se netýkala umění, protož nebylo proč něco měnit, a tak husitská architektura je stejná jako byla předtím – gotická. Nevytvořila se žádná nová, husitská architektura. Jen tak zvaná ´husitská móda´ znamená skromnost v odívání a hladké šaty s málo ozdobami.
A tak to, co reformace vytýkala katolíkům (a dodnes) je lpění na všech zvycích, které svorně používali všichni do reformace, včetně obrázků, zaříkávání, nápojů lásky, uhranutí, čarování atd.. V církvi ovšem bez toho čarování, zato se zachováním přímluvných modliteb a obrázků.

Že se o čistý život usilovali také lidé dříve, než byla reformace, je vidět na příběhu Tristana a Izoldy (zveršovaném ve 13. století, tři sta let před luterskou a kalvínskou reformací) : aby Izolda spolehlivě přilnula ke králi, kterého si měla brát na dohodu mezi králem a jejím otcem (aniž by se jí ptali na její lásku), dala jí chůva víno s bylinkami, které způsobovalo, že po napití vzplane oddanost láska k tomu, kterého uvidí.
To mělo být použito po svatbě. Ale žízeň a neznalost způsobily, že dala napít svému ochránci rytíři Tristanovi na lodi, která ji přivážela ke králi, sama si také dala doušek a víno jim popletlo hlavu: uviděli se a vzplanuli poutem k sobě. To je čarování. Je to možné, co když ty byliny byly psychotropní? Ale předtím chůva přestala s čarováním, protože na ni naléhal biskup, aby zanechala čarování. Ale neuposlechla ho v případě svatby své milované Izoldy a ta na to doplatila. Chůva přestoupila zákaz a svůj slib a čarovala ještě jednou. Celý příběh je varováním před čarováním, a tedy má náboj reformační. Kdo byl správný? Biskup tři sta let před reformací. A to se bude říkat, že byl ještě katolický. Ale myslím, že byl křesťanský.

Ale je tady ještě něco, co je jen české: spor o Mistra Husa. Celá doby od Kostnice po Jiříka z Poděbrad je jedna historická rána v srdci českého národa. Další je to, že cizí císař, žijící ve Vídni, kterého Čechové a Moravané moc nezajímali, se rozhodl bojovat ve velké nesmyslné válce trvající třicet let na straně katolické církve. Cizí mocnář byl katolík. Mnoho lidí se muselo po bitvě na Bílé Hoře vystěhovat. To je druhá rána do dějin českého a moravského národa. Je to české. Jinde to nemají. Třeba v Polsku k ničemu takovému nedošlo. A proto Poláci nevidí v katolictví nic nepravého.
Proto si myslím, že kritika do řad katolíků má tyto kořeny:
- barbaři ze severu (mezi něž patřili také naše země) se držely svých pověrečných praktik a míchaly je s novou zvěstí, a to trvalo od IV. století do reformace u všech bez rozdílu a u katolíků trvá použití pomůcek dodnes (aniž bychom ale těmito úvahami museli být schopni ocenit vliv myšlenek, úkonů a obrazů, i když, pravda, to jde i bez toho)
- odpor proti cizímu byl vyprovokován (nebo způsoben) hanbením a křivdou ze strany tří mocností: římské kurie (která odsoudila Husa těsnou většinou a pod vlivem Zikmunda), křižáckých válek do Čech potom a vídeňského dvora zvláště po roce 1600 (dvě stě let po Husovi- máme my to ale ´štěstí´ na vměšování cizích, ach jo). Dnes z toho mezi katolíky zbyla závislost na struktuře dovezené z Itálie, kde sídlí v Římě vrchní pontifex, a naši věřící mají poslouchat strukturu kléru navázanou zde a jinde na něho (říká se tomu transmontanismus – ohlížení se za kopečky Alp až do Říma)



Re: navrh na udelenie zlatej slzy (Skóre: 1)
Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Pondělí, 17. duben 2006 @ 01:08:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení a milí,
jak to tak sleduji, stále mne to utvrzuje v přesvědčení, že by bylo nejjednodušší zlatou slzu úplně zrušit. Udělování většinou není ani objektivní, ani důstojné a většinou ani spravedlivé.
A místo Zlaté perly navrhuji Bílé zrnko soli ... dost bylo zlatých perel ... a možná by měl být oceněn i nejčtenější článek ...

Přeji požehnané prožití Velikonočního pondělku.

Pavel



Re: navrh na udelenie zlatej slzy (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 17. duben 2006 @ 12:13:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takze ked zlate slzy schytavali zasadne iba charizmatici a zlate perly zo zeleznou pravidelnostou iba Pastyr/Ales Franc, bolo to O.K. a ked sa stane ze niekto nominuje na zlatu slzu katolicke prekrucovanie Pisma treba vsetko hned zrusit "nakolko to uz nieje objektivne"?



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy