Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462777
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Vyznání Izraele
Vloženo Pondělí, 19. červen 2006 @ 08:13:45 CEST Vložil: Bolek

O Bibli poslal Karels


Vyznání Izraele

Položme si otázku, co je tak fascinujícího na biblickém vyznání – „Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.“? [1] Tak fascinujícího, že i Židé kteří nemají příliš vřelý vztah ke svému náboženství, přesto tento text recitují? Pokusím se společně s vámi, vážení čtenáři, najít odpověď na tuto otázku. Článek samotný s jeho závěry je věnován nejenom Židům k jejich svátku Purim [2], ale je také věnován každému, komu není lhostejné svědectví živého Boha o jeho lidu, o Izraeli.

Když si více přiblížíme tento biblický text, tuto větu „Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.“ שׁמע ישׂראל יהוה אלהינוּ יהוה אחד׃ [Šma Jisrael Adónaj Elohejnu Adónaj echád], tak nás upoutá na první pohled sloveso, které je na prvním místě této věty. Je to sloveso – slyšet שׁמע [šma]. Vlastně je to imperativ od slovesa slyšet, tedy – slyš! Sloveso שׁמע [šma] slyšet nemá jenom konotaci slyšet, ale znamená mnohem více. Už král Šalamoun prosil o srdce slyšící לב שׁמע [lév šómea] [3] Mít srdce slyšící, to znamená mít srdce, které dovede naslouchat, které dovede vnímat. Proto překladatelé ekumenického překladu Bible zvolili překlad modlitby krále Šalamouna jako prosbu o srdce vnímavé. Pokud čteme imperativ slovesa slyšet – slyš, potom biblický text můžeme pochopit jako, snaž se porozumět, vnímej, slyš – „Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný“. Nutno dodat jako poznámku na okraj, že v této větě je jediné sloveso a to právě sloveso slyš. Ostatní slova vyznání – „Hospodin náš Bůh, Hospodin jediný“ jsou ve vzájemné paralele. Paralela je – Bůh náš ke slovu – jediný. V hebrejštině slovo jediný, je slovo – אחד [echád]. Jako poctiví čtenáři Bible víme, že slovo אחד [echád] je zaznamenáno ve zprávě o stvoření světa, hned o prvním stvořeném dni. Biblická kniha Genesis nám říká, že „Byl večer a bylo jitro, den první.“ [4] Překlad z hebrejštiny v naší české Bibli je mírně nepřesný, není v tomto textu řečeno „den první“, ale doslova „den jeden“, den אחד [echad]! Slovo אחד [echad] v sobě tak snoubí harmonii, řád, ucelenost, která z biblického textu září jasným světlem. Když Všemohoucí, jehož jméno je nevyslovitelné, stvořil světlo a oddělil ho od tmy, tak skončil den, který je nazván „den jeden.“ Ve vyznání šma je slovo אחד [echad] jeden v paralelismu k výrazu [5] אלהינו [Elohejnu] Bůh náš. Tedy ono slovo אחד [echad] je téměř Božím atributem, Božím charakterem. Není to jenom vyjádření Boží jedinosti, jak často chápeme slovo אחד [echád] v tomto textu – „Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.“ Ano, výraz jediný אחד [echád] se dá takto pochopit, „jedinost“ ve významu jedinečnosti, odlišnosti, svatosti, suverenity, pravosti Boha Izraele narozdíl od jiných bohů a božstev. Ale já jsem si spíše povšiml ještě i jiné souvislosti. Souvislosti mezi výrazem Bůh náš a výrazem jediný. A jaké je vysvětlení? Když bude Hospodin Bůh respektován, přijímán syny Izraele totiž Židy, tak nastane pokoj, řád dovolím si konstatovat nejenom v tomto národě, ale také v celém stvoření. Je to pokoj, řád mezi dětmi Izraele a mezi Hospodinem, který je Bohem pro tento národ. A tak jako má světlo své konkrétní určené místo ve stvoření, podobně je tomu i s Izraelem. Což pro Izrael znamená být služebníkem svého Boha, Hospodina Boha. [6] Biblický text – „Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný.“, o kterém nyní uvažujeme, je ještě něčím zvláštní. Víte čím, vážení čtenáři? V originálních textech Bible, v hebrejštině jsou ve slově שׁמע [šma] a ve slově אחד [echád] zvětšená hebrejská písmena. Ve slově שׁמע [šma] je to písmeno ע [ajin], ve slově אחד [echád] je to písmeno ד [dálet]. Slovo אחד [echád] v biblickém textu by se možná mohlo plést s jiným slovem – אחר [acher]! [7] A slovo אחר [acher] znamená jiný. I to je důvod, proč je větší písmeno ד [dálet] ve slově אחד [echád]! Ale jak jsem pochopil, v tomto biblickém textu se skrývá podstatné poselství pro poctivého čtenáře Bible. Víte jaké je? Ajin a dalet společně dávají jisté vysvětlení. Je to slovo עד [éd], což se překládá, znamená – svědek, nebo svědectví. Tento biblický text je totiž svědectvím o Hospodinu Bohu nejenom pro Izrael, ale také pro ostatní národy. Hospodin Bůh, který se stal a který je Bohem celému Izraeli, to je ono svědectví. Židé se svým vyznáním, že „Hospodin je naším Bohem“, přiznávají k tomu, že Hospodin je Bohem celému Izraeli bez výjimky! Jednoduše si ho nemůže nárokovat žádná náboženská skupina více nebo méně! Hospodin Bůh není více Bohem pro ortodoxní židovské skupiny, než pro liberály. Ba dokonce se domnívám - téměř rouhavá myšlenka, že Hospodin Bůh je tím stejným Bohem i pro sekulární Židy, kteří z nějakých důvodů svou židovskou identitu odvrhli. Poselství je jednoznačné, i to je svědectvím pro děti Izraele, totiž Hospodin Bůh, který je bez výhrad stejně Bohem každému synu a dceři Siónu.
1. Bible, 5. kniha Mojžíšova 6:4 2. Název svátku je odvozen od akadského „pur“, které znamená los. O tomto svátku se večer i ráno předčítá pergamenový svitek knihy Ester. 3. Bible, 1. Královská 3:9; z hlediska biblické teologie není srdce centrum citů a emocí, nýbrž rozumu. 4. Bible, 1. kniha Mojžíšova 1:5 5. אלהינו [Elohejnu] je v hebrejštině sice svojí podobou jedno slovo, ale je to vlastně slovo – Bůh a sufix – náš. 6. Z mého pohledu křesťana povede Hospodin Bůh nejprve Izrael k rozpoznání Ježíše jako Mesiáše, božího Syna. 7. ד dálet a ר réš jsou si dost podobná, jak můžete vidět


"Vyznání Izraele" | Přihlásit/Vytvořit účet | 73 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Existence státu Izraele zpochybňuje Korán! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 19. červen 2006 @ 08:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existence státu Izraele zpochybňuje Korán! Pro pochopení této otázky je důležitý text z Koránu: "A rozdělili jsme je po zemi jako národy (židovský národ); někteří z nich jsou bezúhonní, zatímco jiní z nich nejsou takoví. A vystavili jsme je zkouškám dobrým i zlým doufajíce, že snad se obrátí!" (Súra 7: Rozpoznání, ája 168) V okamžiku vzniku státu Izraele přestává tento text platit, skončil smysl tohoto koránského textu. Otázky, které nás mohou napadnout. Platil někdy tento text, platila někdy tato súra? Bezpochyby ano. Titovi se podařilo v tomto roce, v roce 70 n.l. dobýt Jeruzalém. Od tohoto data byli Židé rozprášeni až do roku 1948. Celé období čítající bezmála 2000 roků byli v diaspoře, což je řecký termín označující "rozptýlení". Dne 14. května 1948 Izrael vyhlašuje nezávislost a súra 7:verš 168 přestává platit. Pokud to byl Bůh, který rozdělil Židy - "A rozdělili jsme je po zemi jako národy…" (Súra 7: Rozpoznání, ája 168), potom tentýž Bůh zase ten samý národ navrátil do své země! Pokud ovšem nechceme přijmout tezi, že se to Allahovi "vykresleného" v Koránu tak trochu "vymklo z rukou." Muslimové se modlí dennodenně první súru - tzv. Otevíratelku, kde je řečeno - "veď nás stezkou přímou" (Súra 1: Oteviratelka Knihy, ája 6), potom věří, že je Allah schopen řídit osudy lidí, osudy celého lidstva. V tomto je jak Bible i Korán za jedno. Židé ztratili vlastní stát díky svému modlářství a nevěře. Ale oproti Koránu se Bible neuzavírá návratu židovského národa do země svých předků, do izraelské země. Podle Koránu ještě teď - tj. v roce 2006 mají běhat Židé po tomto světě bez svého státu, bez své země. Ale je evidentní, že tomu tak není! Těch důvodů bude víc, ale tento vidím jako hlavní, proč radikální muslimové bojují proti Izraeli! Existence státu Izraele nezpochybňuje jenom verš č. 168 súry 7, ale celý Korán respektive celý Islám. Byl to Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův, který navrátil rozehnané stádo synů Izraele do své země. A bude to tentýž Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův, který přivede celý Izrael k rozpoznání Ježíše Krista jako zaslíbeného Spasitele.



Re: Vyznání Izraele (Skóre: 1)
Vložil: JHS v Pondělí, 19. červen 2006 @ 10:41:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Btw šma Jisrael by se dala příhodně do arabštiny přeložit slovy "Ašhadu an lá illáha ilá lláh" :-D



Re: Vyznání Izraele (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 23. červen 2006 @ 12:10:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velice jednoduchý dotaz pro pana JHS a readera; vyznáváte nebo nevyznáváte, že ten duch, který nadiktoval Korán Mohamedovi byl anděl Gabriel?

Dobře si promyslete chlapci odpověď...

To jsem zvěděvý, s čím příjdete...

Karels



Žena znásilněna kvůli opuštění islámu (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Neděle, 25. červen 2006 @ 17:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Žena znásilněna kvůli opuštění islámu
Rodina se musí skrývat, aby neprozradila totožnost mladé matky obrácené ke křesťanství

--------------------------------------------------------------------------------

Shrnutí:

LÁHAUR, Pákistán, 23. června 2006 (Compass) – Rozhodnutí místní muslimky, kterou po obrácení ke křesťanství napadli příslušníci vlastní rodiny, znovu zviditelnilo choulostivou situaci pákistánských muslimů opouštějících svou víru. Čtyřiadvacetiletá Sehar Muhammad Shafi uprchla z rodného Karáčí s manželem a dvěma dcerkami poté, co byla přepadena a znásilněna kvůli změně náboženského vyznání. Shafi v rozhovoru pro agenturu Compass přiznala, že celá rodina žije v obavách z odhalení. „Můj manžel by si rád sehnal práci v oblasti marketingu. Ale já nechci, aby dělal něco, kde bude tak na očích a lidi ho budou znát.“ Přestože by návrat k islámu zdánlivě vyřešil mnohé Shafiiny problémy, křesťanka prohlásila, že tato varianta vůbec nepřipadá v úvahu. „Změna náboženského vyznání není žádný vrtoch. Zamilovali jsme se do Ježíše, jak bychom ho mohli zradit?“


--------------------------------------------------------------------------------

Celý článek:

LÁHAUR, Pákistán, 23. června 2006 (Compass) – Rozhodnutí místní muslimky, kterou po obrácení ke křesťanství napadli příslušníci vlastní rodiny, znovu zviditelnilo choulostivou situaci pákistánských muslimů opouštějících svou víru.

Čtyřiadvacetiletá Sehar Muhammad Shafi uprchla z rodného Karáčí s manželem a dvěma dcerkami poté, co byla přepadena a znásilněna kvůli změně náboženského vyznání.

S pomocí Centra pro právní pomoc a urovnávání sporů (Center for Legal Aid and Settlement) se křesťanský pár přestěhoval do jiného města. Dokud však Shafi s rodinou zůstává v Pákistánu, musí pravdu o svém obrácení skrývat.

Shafi se nerodila jako čtvrté dítě aktivního šiřitele muslimské víry v pákistánském největším městě, Karáčí. Rodina patří k Ahle Sunnat wa-al Jimmat (muslimská skupina neuznávající násilí, soustředící se na obracení nemuslimů). Členové skupiny byli nabádáni, aby se vyhýbali jídlu a kuchyňskému náčiní používanému „pohany“, které považovali za nečisté.

Shafiin otec vyučoval členy náboženské komunity, jak získávat nové stoupence islámu. Jako dospívající dívka se Shafi často účastnila otcových přednášek o metodách obracení nemuslimů.

„Nebylo obvyklé, aby se dívka účastnila těchto setkání,“ uvedla mladá žena v rozhovoru pro agenturu Compass. „Já jsem však byla dcerou ‚evangelisty‘ a horlivě jsem toužila přivádět ostatní lidi ke své víře.“

V roce 1999 začala Shafi pracovat pro firmu působící v sektoru zdravotnictví, Glaxo Wellcome plc, kde soustředila své misijní úsilí na křesťanského kolegu jménem Naveed Paul. Paula zajímala apologetika, pouštěl se se Shafi do náboženských diskusí a také ji pozval do křesťanského společenství.

O čtyři roky později se Shafi rozhodla stát se křesťankou, a místní pastor ji tajně pokřtil. „Hovořila jsem [s Paulem] o islámu a chtěla jsem ho obrátit, ale místo toho jsem si uvědomila, že je můj život bez Ježíše prázdný,“ prohlásila Shafi.

Tajná svatba
Rodinní příslušníci o Shafiině obrácení nevěděli, nicméně několikrát dívku zmlátili, když ji přistihli, jak si prozpěvuje žalmy. Jednou jí také roztrhali Bibli, ze které si četla.

V lednu 2004 se Shafi s Paulem tajně vzali a přerušili veškeré styky s její muslimskou rodinou. V lednu 2005, po narození dcery, které dali jméno Angela Rose, Shafi kontaktovala rodiče a oznámila jim, že se provdala za křesťana.

Jednoho nedělního večera o měsíc později napadl jejich dům početný zástup útočníků. Shafi uvedla, že s rodinou jen těsně uprchli zadním vchodem, aby si zachránili holý život. Mladá žena se domnívá, že útok zorganizovala její rodina, poté co nějakým způsobem zjistili adresu.

Po tomto útoku se konvertitka přestěhovala na jiné místo v Karáčí, zavolala rodičům z místní veřejné telefonní stanice a požádala je, aby ji přestali pronásledovat. Okamžitě po zavěšení však Shafiini rodiče zavolali majiteli telefonní stanice zpátky a vysvětlili mu, že se jejich dcera obrátila ke křesťanství.

Majitel zařízení, kterého Shafi zná jen pod jménem Rana, sledoval křesťanku až k jejímu domu a následně informoval její rodiče, kde bydlí. Pozdě večer, když si Paul odešel přečíst e-maily do internetové kavárny, Rana násilím pronikl do Shafiina domu.

Majitel telefonní stanice Shafii řekl, že ji přišel potrestat za „neodpustitelný hřích odpadlictví“, namířil na ni pistoli a znásilnil ji.

„Byla jsem k smrti vyděšená,“ řekla mladá žena agentuře Compass.

Když se Paul vrátil domů, s rodinou okamžitě uprchli v naději, že předejdou dalšímu útoku Shafiiny rodiny.

Manželé chvíli bydleli u Paulových příbuzných a později nalezli útočiště u skupiny řádových sester, neboť Paulovi příbuzní je brzy požádali, aby odešli – obávali se, že by se mohli kvůli ukrývání konvertity sami stát terčem útoků.

Paul a Shafi se pokusili vycestovat ze země, ale nepodařilo se jim získat víza.

Letos v dubnu Shafi a Paul s osmnáctiměsíční Angelou Rose a šestiměsíční dcerkou Magdalene tajně uprchli do jiného pákistánského města, kde se snaží začít žít nový život. Shafi se však v rozhovoru pro Compass přiznala, že rodina žije v neustálém strachu z odhalení.

„Můj manžel by si rád sehnal práci v oblasti marketingu. Ale já nechci, aby dělal něco, kde bude tak na očích a lidi ho budou znát.“

Přestože by návrat k islámu zdánlivě vyřešil mnohé Shafiiny problémy, křesťanka prohlásila, že tato varianta vůbec nepřipadá v úvahu.

„Změna náboženského vyznání není žádný vrtoch. Zamilovali jsme se do Ježíše, jak bychom ho mohli zradit?“

Dvojí náboženský standard
Přestože pákistánské zákony obrácení od islámu k jinému náboženství nezakazují, lidé, kteří opustí muslimskou víru, jsou často vystaveni pronásledování ze strany policie a vlastní rodiny.

Pákistánští muslimové obvykle přeruší veškeré kontakty s příbuzným, který se obrátí k jinému náboženství. „Odpadlíci“ – lidé, kteří se zřeknou islámu – mohou očekávat problémy při hledání zaměstnání a dokonce jim hrozí mučení a smrt v rukou příslušníků extrémistických skupin.

Podle dlouholetého pákistánského aktivisty v oblasti lidských práv I. A. Rehmana většina případů porušování svobody náboženského vyznání v Pákistánu pramení z náboženské orientace země.

Poté co se v roce 1977 dostal k moci generál Zijául Hak, založil pákistánský legislativní systém na islámském právu.

Rehman, který zastává funkci ředitele pákistánského Výboru pro lidská práva, dále poznamenal, že mnozí pákistánští muslimové vnímají opuštění islámu – „odpadlictví“ – jako formu rouhání, za které pákistánské zákony předepisují doživotní odnětí svobody nebo trest smrti.

A tak přestože pákistánský zákon výslovně nezakazuje obrácení od islámu k jiné víře, v konečném důsledku „změna náboženského vyznání nepředstavuje právo zaručené ústavou,“ prohlásil Rehman. „Zatímco u všech nemuslimů je změna náboženství vítána, muslim své vyznání změnit nemůže.“

V rámci nedávné debaty související s procesem Abdula Rahmána, muslimského konvertity ke křesťanství v Afghánistánu, pákistánští duchovní jen upevnili svůj postoj, že by „odpadlíci“ měli být trestáni smrtí.

„Přední pákistánský duchovní, muftí Munib ur Rehman, prohlásil, že ‚pokud je stát skutečně islámský, musí odpadlíka zabít‘,“ napsal autor editorialu pákistánského listu Daily Times 29. března.

[ další zprávy z Pákistánu ]


--------------------------------------------------------------------------------

Copyright 2006 Compass Direct. Přeloženo a zveřejněno se svolením.

Zprávy Compass Direct jsou distribuovány s cílem rozšíření povědomí o křesťanech po celém světě, kteří jsou pronásledováni pro svou víru. Českou verzi zpráv je možné přetiskovat zdarma bez výslovného předchozího svolení, nicméně je zapotřebí vždy uvádět zdroj (Copyright 2006 Compass Direct, www.prayer.cz).
Zdroj: http://www.prayer.cz/pakistan/pakistan_0043.php



Re: Vyznání Izraele (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. červen 2006 @ 15:12:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívejte se kluci, to je jednoduchý. S námi - se mnou a vendaorem tu velkou ekumenu - křesťanství, islám a židovství, případně buddhismus nevybudujete. Věřím, že nás je ještě víc, kteří smýšlíme podobně.

Pokud budu mluvit sám za sebe, tak před něčím takovým - mišmašem všech náboženství budu varovat.

Karels



Celoevropský trest - vláda islámu v Evropské unii nastane dřív než jsem si myslel (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Čtvrtek, 29. červen 2006 @ 00:13:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Celoevropský trest - vláda islámu v Evropské unii nastane dřív než jsem si myslel

Viz:
Šéfové EU už přes třicet let řídí EU k plnění arabských zájmů. Bez vědomí evropských občanů, k nimž se tyto informace teprve teď pomalu dostávají díky brilantně dokumentované studii švýcarské historičky egyptského původu jménem Bat Ye’or. Její titul „Eurabia“ se už sice stal běžně používaným termínem pro postupující islamizaci Evropy. Ale její kniha, vydaná v roce 2005 s podtitulkem „Evropsko-arabská osa“, Eurabii popisuje jako již pevně zakořeněnou a dobře fungující realitu, jejíž pilné instituce, placené z daní nic netušících evropských poplatníků, systematicky přetvářejí Evropu na součást středomořského arabsko-evropského islámského kalifátu. Jeho vnitřní politikou je kulturní a etnická islamizace Evropy, jeho zahraniční politikou je nový mocenský blok proti USA a Izraeli. To vše výměnou za výhody v obchodě s arabskými státy a nepřerušené dodávky ropy po ropné krizi 1973.

Oficiální název instituce provádějící politickou, ekonomickou, kulturní, vzdělávací a etnickou islamizaci Evropy je „Euro-arabský dialog“ (EAD) a jejími zakladateli byly tehdejší EHS a Arabská liga (AL). Má hlavní úřad v Paříži a zaměstnává několik stovek úředníků, včetně vysokých politických činitelů. Fungují ve třech výborech: Všeobecný, Pracovní a Koordinační. Předsedají jim společně činitelé EU a AL a pracují v ní vysocí odborníci na ekonomiku, business, ropu, politiku, kulturu, vzdělání a média. Jejím pracovním zadáním je evropsko arabská symbióza.

Na zakládací schůzi EAD v Paříži 31. června 1974 byla ze všech členských států EHS vytvořena „Evropská parlamentní asociace pro euro-arabskou spolupráci“, která v září téhož roku na konferenci v Damašku přijala od Arabské ligy pro svou zahraniční politiku tyto podmínky:

Bezpodmínečné stažení Izraele do hranic příměří z roku 1949. Arabská svrchovanost nad starým městem Jeruzalémem. Účast OOP a Arafata na všech jednáních. Tlak na USA, aby se distancovaly od Izraele a sjednotily svou politiku se zájmy arabských států. Naprosté a bezvýjimečné plnění těchto bodů jako podmínka arabské ekonomické spolupráce s Evropou.

To pro začátek. Jako odnož EAD se pak vytvořila „Parlamentní asociace pro euro-arabskou spolupráci“ (PAEAC) sdružující na dvě stovky západoevropských parlamentních poslanců. Ta vytvořila základ pro společnou celoevropskou proarabskou zahraniční politiku jako protiváhu k moci USA. Během let 1974 a 1975 PAEAC a EAD vypracovaly své základní principy:

V politice, kultuře a ideologii: Uznání „historického příspěvku arabské kultury k rozvoji Evropy“ a příspěvku, který evropské země stále ještě „mohou očekávat od arabské kultury, především v oblasti lidských hodnot“. Potřeba vytvářet „ přívětivější prostředí pro arabské přistěhovalce šířením arabské kultury a islámského náboženství v Evropě“. Povinnost evropských vlád „přistupovat ke kulturní složce euro-arabského dialogu v konstruktivním duchu a věnovat největší prioritu šíření arabské kultury v Evropě“. Odsouzení „sionistických tendencí nahrazovat v palestinských územích arabskou kulturu kulturou židovskou a tím zbavovat palestinský lid jeho národní identity.“ Povzbuzování mediálních a vzdělávacích pracovníků k „zlepšování veřejného mínění o arabském světě“.

V ekonomice: Vytváření „základních podmínek pro rozvoj arabského světa jako celku a zúžení technologické mezery, která odděluje arabské země od evropských“. Spolupráce v „jaderné technologii, financích, podnikání, vědeckém výzkumu, technologickém rozvoji, technickém a profesním výcviku, jaderné energii, plánování a stavbě měst a infrastruktur, industrializaci, dopravě, urbanizaci, zdravotnictví, školství, telekomunikacích a turismu“.

Samotné slovo Eurabia se objevilo poprvé jako název publikace propagující činnost EAD a jejích přidružených institucí. Ta zdůrazňovala „povinnost Evropanů chápat politické i ekonomické zájmy arabského světa“ a potřebu vytvářet „názorové klima příznivé Arabům“. A upozorňovala Evropany, že chtějí-li skutečně spolupracovat s arabským světem, „musí potvrzovat svoji důvěru v euro-arabské přátelství a úctu k tisíciletému příspěvku arabského světa k světové civilizaci“.

Tak se ekonomicky, politicky, kulturně a postupně i demograficky Evropa svázala s arabským světem smlouvami, institucemi a aktivitami, které z ní udělaly nástroj arabské politiky a propagace islámu, antiamerikanismu a antisemitismu. Spolupracuje na ní již tři desetiletí čile většina médiálních, kulturních a vzdělávacích institucí. O tom, jak úspěšně se jí daří přetvářet mysl Evropanů, svědčil v roce 2004 průzkum, v němž 60% označilo USA a Izrael za největší zdroje válečných konfliktů v celém světě.
Benjamin Kuras



Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy