Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 521 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479823
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB?
Vloženo Pátek, 15. září 2006 @ 07:44:45 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Benjamin

Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? na Notabene zveřejnil uživatel Miroslav tento zajímavý článek: O tom, že s pobýváním bratra Petra Coufala ve funkci vedoucího Odboru mládeže BJB bude navždy spojen začátek invaze KAMu do BJB, není pochyb. Byl to on, kdo otevřel dveře tomuto nezdravému učení do naší Jednoty. Za dobu jeho "samoděržaví" nad mládežemi BJB si KAM většinou na náklady našich sborů vyškolil na ŠVM stávající i potenciální adepty vedoucích místních mládeží. Ti nejperspektivnější pak prošli i stážemi KAMu, kde jim byl zformován charakter k obrazu jejich Mistrů z KAMu. Když Petr Coufal předával svoji funkci novému předsedovi ODM Jánu Jackaničovi, perspektivnímu absolventovi stáže KAMu, nebylo již prakticky co školit. V našich mládeží zbýval již jenom neperspektivní a bezcenný lidský materiál, který je dobrý leda k tomu, aby byl veden proškolenými kádry a slepě je následoval. Nyní tedy skončilo proškolování a nastala doba utužování závislosti naší mládeže na KAMu a budování "značky KAMu", aby KAM byl pro naše mládežníky co nejatraktivnější.

Cestu zvolili vůdci KAMu velmi jednoduchou. Za dolary z neprůhledných zdrojů přes Josiah Venture si zaplatili produkci seriálu EXIT 316 pro ČT2 u firmy Luboše Hlavsy. Bratr Hlavsa a jeho spolupracovníci odvedli vysoce profesionální práci (i když leckdo by jim mohl leccos vytknout). KAM si tak zaplatil reklamu, která prioritně nesměřuje k oslovení potenciálních křesťanů z řad diváků, ale paradoxně právě do řad mládeží naší BJB, resp. těch církví, ve kterých má KAM strategické zájmy. KAM si tak za své peníze kupuje obdiv mladých, jaké že to věci dovede natočit - jeho značka je na všech dílech seriálu a firmu bratra Hlavsy, která seriál vytvořila, si nikdo z mladých ani nevybaví. Vůdcové KAMu jsou však v invazní strategii tak dobře proškolení, že tuto akci dovedli využít mnohem více pro své cíle, než by si kdo mohl představit. Připravili pro mládeže ve sborech k tomuto seriálu návazný program TURBO 316, který má formu kontroverzních kurzů Alfa. Vedoucí mládeží, kteří prošli školením pro TURBO 316, velmi zručně prosadili ve svých sborech, aby se tyto kurzy TURBO 316 zavedly místo standardního programu setkání mládeže. Řadové členy mládeží pro ně získávali, jak už jsme si od těchto paraorganizací zvykli, nikoli čestně, vysvětlením co KAM sleduje a oč vlastně běží, ale pseudoargumenty typu: - když už to běží v televizi, tak bysme toho mohli využít - je to bez práce, nemusíme pracně sestavovat program setkání mládeže do vánoc - sbor nám koupí brožurky od KAMu pro TURBO 316 Ano, KAM nechal vytisknout brožurky, podle kterých pojede program na setkáních mládeže nejen v našich sborech, ale i v jiných církvích! KAM se tak stal lídrem  a učitelem (aniž se koho ptal) velké části mládeží v ČR! Cílem tohoto úsilí je dosáhnout u těchto mládeží, jejich vůdců i prostých členů co nejvyšší prestiže a uznání za vůdce ve vzdělávání mládeže nezávisle na sborových a církevních vedoucích. Obcházení sborových a církevních představitelů a snaha suplovat jejich učitelský úřad, odklonění mladých k přijímání cizího učení, jsou naprosto stejné, jako byly u neblaze proslulé Křesťanské misijní společnosti a jejich aktivit. Proč je tato invaze KAMu do naší Jednoty nebezpečná? Protože KAM cíleně působí na perspektivní mládežníky, kteří (jak sám předpokládá) se jednou stanou vedoucí sborů a církví, a ty proškoluje v duchu svého nebiblického učení. Více si o teologii KAMu můžete přečíst ve vzácné studii A. France, kterou si můžete stáhnout zde.     Nyní se dostáváme k naší otázce, kterou jsme si položili na počátku: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? Ryzí baptisté si velmi zakládají a velmi ctí princip svobody svědomí. V tomto směru si ani nevypracovávají jednotné učení, pevný rámec, ze kterého nelze ukročit stranou. Velmi jim záleží na tom, aby každý jejich sourozenec měl plné a neomezené právo vnímat svou víru jinak a po svém. Z tohoto pohledu lze očekávat, že jejich postoj bude k této bezohledné a brutální invazi KAMu do naší Jednoty velmi tolerantní v duchu jimi ctěného baptistického principu svobody svědomí. Problém však nastává v tom, že KAM této tolerance velmi bezohledně využil a spoléhá se na ní. Zcela nerušen tak postupně vybuduje pyramidální strukturu učedníků je jejich Mistrů, jejíž nitky povedou až do rukou nejvyššího Mistra v ČR Dave Pattyho a dál do temných zákoutí amerických parastruktur. Využijí zcela neomaleně tolerance ryzích baptistů, aby vybudovali prostředí, kde pro baptistickou toleranci, svobodu svědomí a další principy nebude místo. Jejich zplozenci mají kariéru nastartovanou, mají se stát vedoucími sborů a církví. Až se tak stane, bude naše Jednota vazalem paraorganizací o nichž většina řadových baptistů nemá ani ponětí. Co potom zbude ryzím baptistům, kteří z úcty a respektu k baptistickým principům lpěli na toleranci nebezpečného hnutí, které vzalo jejich sborům a Jednotě baptistickou identitu? To co Jákobovi, když mu nepřátelé zasypali studni, kterou vykopal. Šel jinam a vykopal další studni. Ryzím baptistům podobně nezbude nic jiného, než opustit zdevastované sbory, kterým baptistické principy už nic neříkají a jít jinam a založit sbory nové, vskutku baptistické. Připravme se proto na dobu velkého dělení, na exodus jednotlivců i skupin z našich sborů, které propadnou učení KAMu. Je čas, hledat v našich sborech další ryzí baptisty a připravovat se na jákobovské kopání nových studní v krajích nehostinných, ale zaslíbených.  


"Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Pátek, 15. září 2006 @ 09:04:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ajajaj...
Jsem už sice na tomto serveru zvyklý na ledacos, ale tohle je opravdu nářez:
"Samoděržaví Petra Coufala nad mládežemi BJB"... Na mládežích BJB jsou jednak "vyškolené kádry" KAMu a zbytek je "neperspektivní a bezcenný lidský materiál"..."bezohledná a brutální invaze KAMu do naší Jednoty"... "zplozenci KAMu mají nastartovanou kariéru"... a BJB tedy zákonitě čeká "exodus jednotlivců i skupin, které propadnou učení KAMu".

No a zlatou perlou je obvinění KAMu, že pořad Exit316 nebyl vyroben proto, aby oslovil nevěřící diváky, ale aby si díky němu vybudoval pověst u členů mládeže, což mu má v budoucnu pomoci v jeho zákeřných plánech.

To je buď nějaká velmi sofistikovaná forma humoru, kterou bych asi dovedl ocenit, pro její věrohodnost, nebo někteří moji sourozenci už ve své svaté válce proti KAMu zcela ztrácejí kontakt s realitou. Tohle je totiž paranoia jako trám.

No prostě zírám...

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem



Re: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? (Skóre: 1)
Vložil: katolik v Pátek, 15. září 2006 @ 09:27:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
opravil bych tě:

Miroslav nenapsal "exodus jednotlivců i skupin, které propadnou učení KAMu" ale "exodus jednotlivců i skupin z našich sborů, které propadnou učení KAMu", což je rozdíl, a sice že nejde o skupiny ale o sbory, které propadly učení KAMu.

Jinak já bych to jako paranoiu neviděl. Chápu ten tvůj komentář tak, že máš potřebu zastat se KAMu (který ti je asi sympatickej) a shodit článek i autora.

S tím shozením jsi úplně opomněl to hlavní a nové co tady Miroslav píše. Že ryzí baptisti prostě z těch jejich infikovanejch farností odejdou pryč. Mají pro to svoje zásady. mě se to nelíbí. Já bych dal KAMU pořádně přes prsty až by se divili. Ale museli by tam mít pořádnýho biskupa, který ví jak na ně.



Re: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 15. září 2006 @ 10:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš drahý a milovaný bratr Hlavsa se diví a zírá.

Není divu. Možná, že nemá ponětí, co je vlastně KAM zač. Možná, že si nedal práci s pracným zjišťováním a vyhledáváním propojení finančních a teologických toků, jejichž je KAM průsečíkem. Natož aby si alespoň přečetl Alešovu studii. Co kdyby se o tom dozvěděl bratr biskup, že? To bratr Hlavsa asi nemůže riskovat.

A přece stačilo být jen trochu vnímavým čtenářem alespoň portálů Grano Salis a Notabene, aby se člověk něco málo dozvěděl a nemusel se divit a zírat.

- "Samoděržaví Petra Coufala nad mládežemi BJB"... " na Notabene byly stesky některých baptistů, že Petr Coufal vedl jejich odbor mládeže a potažmo celou mládež naprosto nekontrolovaně aniž by sborům avizoval, že hodlá mládež vést směrem tohoto učení. Zde si myslím, že ten termín samoděržaví je na místě, jen bych ho nedával do uvozovek. Vypadá to, že to tak skutečně a prakticky bylo.

- Na mládežích BJB jsou jednak "vyškolené kádry" KAMu a zbytek je "neperspektivní a bezcenný lidský materiál"... Musím Miroslava pochválit, že asi moji diskusi s Janem Jackaničem četl pozorně. Cituji tam Jackaničova vlastní slova z Notabene, že (jak napsal na Notabene) "před rokem jsme již věděli, že ve většině mládeží již nejsou noví lidé, kteří by chtěli jít na ŠVM (bylo to hlavně střídáním další generace v mládežích)". (Kam chce vést KAM českou církev? II.)

- "bezohledná a brutální invaze KAMu do naší Jednoty"... Bezohlednost a brutalitu této invaze chápu stejně jako Miroslav: zneužití tolerance ryzích baptistů vůči jinému učení a jejich bezbrannost, chtějí-li ctít svoje principy (svobodu svědomí).

- "zplozenci KAMu mají nastartovanou kariéru"... Ani zde se není čemu divit, perspektivní jedinci, kteří byli vybráni a prošli školením KAMu mají opravdu větší šanci na kariéru v církvi nebo ve sboru. Nejlepším příkladem je sám Jan Jackanič, který nyní zastává nejyšší funci ve vedení odboru mládeže BJB. Neperspektivní mládežníci KAM nezajímají. Ten sleduje efektivitu a návratnost vložených prostředků.

- a BJB tedy zákonitě čeká "exodus jednotlivců i skupin, které propadnou učení KAMu". Je to možné a logické, ale v tomto souhlasím spíše s katolíkem a raději bych viděl, kdyby se bratři baptisté s KAMem popasovali a ukázali takovým praktikám dveře, než aby opouštěli své sbory a modlitebny. Je to příliš idealistické a až příliš to připomíná dodnes bolestný odchod malé stránky z Jednoty bratrské.

- No a zlatou perlou je obvinění KAMu, že pořad Exit316 nebyl vyroben proto, aby oslovil nevěřící diváky, ale aby si díky němu vybudoval pověst u členů mládeže, což mu má v budoucnu pomoci v jeho zákeřných plánech. - Miroslav správně odhadl, že tento televizní seriál žádný převratný dopad na světskou mládež mít nebude. ČT2 má minimální sledovanost, která se zvedá jen při sportovních přenosech. Také struktura diváků podle věku převažuje spíše ke střední a starší generaci. Mladí sledují např Óčko, hudební stanice nebo filmové kanály. Možná že by větší ohlas přineslo zařazení seriálu na ČT1 do hlavních večerních časů. Ale to si ČT kvůli prodeji reklamy dovolit nemůže. Miroslavův závěr je tedy logický a opodstatněný. Zejména z perspektivy celkové strategie KAMu a jeho zájmů v českých církvích.

Celkově pojal Miroslav celé téma velmi poučeně a je mi jen líto, že "ryzí baptisté" si svůj církevní (sborový) dvorek zamést nechtějí, resp. vzhledem ke svému přesvědčení nemohou. To je špatná zpráva nejen pro BJB ale i pro celou ekumenu.



Re: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 15. září 2006 @ 10:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že jsem tak málo informován:
V životě jsem viděl jen několik baptistů, a žádný nebyl ryzí.

Jestliže ale vskutku existuje tento problém, tak jeho řešení je přece nasnadě, a je obsaženo v závěru této "poplašné zprávy".
Ať si tito lidé - existují-li a jsou -li opravdu takto napadeni - založí RJB. Budou mít pokoj.

Vzhledem k tomu, co je to asi za lidi, nehrozí nebezpečí, že by se s nimi nějací křesťané, kteří nejsou dost ryzí a baptisté v jednom, chtěli stýkat!

Olin



Re: Jak se postaví ryzí baptisté k invazi KAMu do BJB? (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 15. září 2006 @ 10:36:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý a milovaný Oline,

chápu, že kazatel KS nemusí vědět všechno a že by se měl starat hlavně o své malé stádečko, což nebývá (a ani ve tvém případě) zdaleka obvyklé.

Je otázkou, jak dlouho by vám to vydrželo, než byste začínali zakládat svoje charismatické parametastázy i do nově vzniklých sborů.

Tito "ryzí baptisti" zřejmě natolik lpí na svých zásadách a principech, které nic jiného než toleranci nepřipouští, že jsou vůči vašim invazím bezmocní, ať jsou kdekoliv a jmenují se jakkoliv.



KAM odcházejí mladí lidé od berkinovských kritiků? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 19. září 2006 @ 21:12:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám času se tomu více věnovat, tak jen pár vět, které mě poslední dobou napadají při diskuzích o KAMu :



V kolika mládežích v evangelikálních církvích se jejich vedoucí vzdělávají v základních biblických pravdách? Jsou mladí lidé soustavně v rámci programů mládeže vedeni k duchovnímu růstu podle Bible.

Jak to vypadá na mládežích, kde vedoucí tápe v základních biblických pravdách?
O tyto setkávání se nikdo nebojí. Nikdo nebrojí.

Odkud jde kritika? Určitě to nepíše někdo komu záleží na mladé generaci v ČR, aby našla cestu k Bohu. Kolik úskalí čeká dnešní mladou generaci…

V našich církvích možná ještě jsou skupiny mladých lidí – dorostenců (dáno jejich touhou být spolu), ale jak je to se skupinou mládeže – zesvětštění, neznalost základních biblických pravd, kdo je za to zodpovědný, proč tady nikdo neburcuje. Nebo je všechno v pořádku?

Má vůbec KAM co kazit tam u vás „kritiků nebo mladí lidé již z církve odešli, dříve než je KAM zkazil, přetáhl na svou stranu?

Napište „berkinové“ co se u vás dělá proto, aby mládež znala základní biblické pravdy, duchovně rostla.

Proč „planě“ kritizujete práci těch, kterým Bůh položil na srdce službu mladým lidem v ČR KAM

Např.v minulých létech školení vedoucích mládeže ŠvM, které KAM pořádal, byla velká služba KAMu evangelikál. církvím, aby jejich vedoucí mládeží byli znalí v základních biblických pravdách. A tak mohli sloužit ve svých sborech mladým lidem, aby více mladých lidí mohlo poznat Boha v naší ateistické zemi.

Znalost biblických pravd také napomáhá (paradoxně – oproti strachu kritiků) k tomu, že mladí lidé z vlastní denominace neodejdou, neboť jsou zakotveni pevněji v Písmu - duchovně rostou, a nějaká ta vlna bludného učení je neodvane, neboť roste jejich důvěra v Boha.

KAM beru pozitivně i z hlediska, že v rámci školení vedoucích mládeže se mladí lidé dokonce scházeli společně z různých denominací a na studium se rozdělovali podle učení svých denominací ( např. AC učení je v některých ohledech odlišné od učení BJB).


Kde je chyba? Jak jsem mohla poznat učitele KAMu, účasti na některých školeních, jejich povoláním od Boha je, aby co nejvíce mladých lidí v ČR poznalo Boha.

Co je povoláním kritiků-berkinů. Co oni dělají pro mladou generaci v ČR. Jaký je jejich úkolů.

rive




Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy