Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bohumil.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 16227, komentáře < 7 dní: 442, komentářů celkem: 399356, adminů: 60, uživatelů: 5085  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 24 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109611486
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Můj pohled na dopis pastora X
Vloženo Pondělí, 09. říjen 2006 @ 14:46:38 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal xvejvodam

Přetiskuji sem svou odpověď agurovi v komentáři, neboť si myslím, že když už jsem se s tím smolil, tak ať si to přečte víc lidí :-).



Agur:

xvejdovame, přečti si prosím ještě jednou dopis toho pastora KS a zkus mi odpovědět.



je ten dopis v pořádku?

jestliže ano, potom tím můj dotaz končí a ty měj hezký den;

jestliže ne, potom vezmi na vědomí, že, jak z diskuze vyplývá, pastor byl napomenut jednou, dvakrát a vyjádřil lhostejnost k věcem příštím;





dopis byl zveřejněn;



je to zveřejnění nemorální?

jestliže ano, pověz prosím, jak tedy správně jednat a zachovat biblický postup napomínání;

jestliže ne, potom tím můj dotaz končí a ty měj hezký den;



Agúr




Odpověď:

Na tvou otázku (y), agure, není jednoduchá odpověď.

V první řadě se zeptejme, proti komu onen pastor zhřešil...

Proti jacobin, kterou označuje za bludaře?

Možná.

Ale já bych z toho dopisu to pochopil tak, že mu vadí zobecňování.

Tedy vztahování zážitků jacobin a spol. na celé charismatické hnutí nebo určitý typ sborů jako celek - a to je jistě pomýlené vidění, alespoň myslím, nevím, zda bych to nazval bludem...ale tento termín stejně každý používá jinak (pro mne je bludem něco, co lidi odvání od Krista a oni následkem toho bloudí).

Ten pastor se do toho vlastně nemusí plést, ale z jeho dopisu zaznívá obava o své známé (snad je i chápe jako přátele), aby se nepodíleli na něčem, co vidí jako nesprávné.

Myslím, že ten pastor vůbec nechápe, zač je napomínán a že by se něčeho dopustil - naopak on se snažil dostát své povinnosti, kterou cítil ke svým známým....a za to byl odměněn tím, že je tu jeho dopis vláčen jako odstrašující příkla dmanipulace a nevím čeho ještě. Myslím, že ta reakce je poněkud histerická, ačkoliv, pro mne, pochopitelná, neboť jsem si sám prožil něco podobného a asi bych v určité době reagoval stejně histericky, ne-li více.

Čím je mi ta doba vzdálena, a čím jsem starší, tak tím víc se snažím toho druhého pochopit, vcítit se do jeho motivů a vím, že nemám moc změnit status quo v jistém druhu společenství. Zbývá mi tedy jedině snažit se o jisté zblížení přes rozdílnosti.

Čím dál více jsem přesvědčen, že v takovýchto sporech má mnohem větší hodnotu a moc smíření, než slepý boj, kdy se snažím nepřítele zadupat do země.

Ale ten "nepřítel" to se mnou paradoxně (většinou) myslí dobře, pouze má jiné vidění reality (podle mě samozřejmě nesprávné :-))) než já.

S přáním všeho dobrého

Michal


"Můj pohled na dopis pastora X" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 10. říjen 2006 @ 15:43:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Michale, tak Ti nevím. Je sice hezké, že už zde nepíšeš, že být charismatikem, chodil bys kanálem, ale na druhou stranu je mi divná jedna věc. Když zde Seraphim, zcela nevědomky napadl nick Tvé manželky, žádals něco jako veřejnou omluvu. A teď si vem, že by nějaký duchovní napsal o Tvé ženě, že je bludař, neřku-li antikrist, tyto věci by šířil v církvi a hrozil by, že pokud s ním lidé nebudou souhlasit, že i oni budou zařazeni do skupiny Božích nepřátel. Osobně se domnívám, že takové jednání spadá pod verše, které varují před tím obvinit bratra z bezbožnosti. Ačkoliv vůbec daného pastora neznám, myslím, že by mu tento akt (jakkoli jsem proti zveřejňování osobní korespondence – což si nejsem jist, zda se jedná o tento případ) mohl posloužit k hlubší sebereflexi. Považuje-li Jakobin tento čin jako výzvu k pokání, může tím získat svého bratra.

S pozdravem,

Pastýř



Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: agur v Úterý, 10. říjen 2006 @ 20:46:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Xvejvodame,
já si myslím, že ty to prostě chceš vidět tak, aby byl klid – sblížení, smíření. To je rozhodně důležitý a správný směr každého sváru. Ale nezdá se mi, že by se ti lidé považovali za nepřátele ani, že se mají chuť zadupat do země. Jen navzájem nesouhlasí s jednáním té druhé strany. V tom asi není problém, nesouhlasit se může. Dle mého názoru je hřích, když ten pastor používá silné výrazy a vyzývá ty lidi, aby se od toho, co píše jakobin na GS distancovali, jinak bude mluvit jako o bludařích i o nich. Navíc to píše pastor denominace do nějaké minigrupy a přitom nemá nejmenší snahu o polemiku tam, kde to čte a může se vyjádřit – na GS. Raději to dělá pokoutně. Zvlášť když už jde o zobecňování, tak by mu mělo záležet na obhajobě toho, čemu věří – charismatickému hnutí. Já naprosto odmítám, že by charoš byl automaticky zcestný manipulativní blouznivec. Ale těch úletů jsem na vlastní oči viděl a uši slyšel již tolik, že mám dojem, že by to chtělo vést veřejnou obecnou debatu o tom, proč k tomu máme sklony. A to nechce ten pastor ani jeho obhájce Pattre.
No ale znovu vidím, jak se pohledy různých lidí na různé věci liší. A je třeba to respektovat.
Pro mě bylo hned při prvním čtením jasné, že ten pastor zhřešil jednak proti těm lidem – vyhrožováním a manipulací a jednak proti jakobin – označením jí za bludaře bez jakékoliv snahy o korekci v seriozní diskuzi. Termín bludař mi vůči jejímu působení na GS přijde vyloženě zavádějící, protože jsem si nevšiml, že by se snažila o nějakou teologii.
No a pro tebe je to zbytečně hysterické.
Osobně se domnívám, že co se tebe týče, tak je to už hodně dlouho, co se tě to dotýkalo a už nevidíš, jak lehké je ublížit lidem z pozice autority, která nikdy není volána k tomu, aby se za své činy zodpovídala.
Jistěže to ten pastor myslel dobře. Kdyby to ten pastor nebo kdokoliv jiný, kdo nějak slouží, myslel špatně, to by teprve byla ta správná jatka. Takhle halt místo krve tečou občas jen slzy, skřípou zuby a na pozadí někdo pronáší slova o odpuštění a smíření. Pak se to zklidní, vášně pominou, ale stačí počkat a ono se to zase bude opakovat. Jen málokdo se poučí, jen máloco se změní. Nepoučeně plujeme dále. Myslím, že značná část viny na podobných problémech je na bedrech církevních vedoucích. Do Ježíše mají velmi, ale velmi daleko, přesto by si možná rádi přivlastnili jeho autoritu. Jistě, nemohu generalizovat a vztahovat to na každého vedoucího a tudíž výjimky připouštím.
První krok k řešení vidím v hlubokém pokání církevních vedoucích, bez svalování viny na kohokoliv jiného. A v otevřené obecné necenzurované diskuzi na ožehavá témata.

Agúr



Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 21:06:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//hluboké pokání církevních vedoucích

Agúre, pokání je věc osobní. neumím si představit, že budou činit pokání všichni církevní vedoucí najednou. A co teprve ti nižší vedoucí a podvedoucí!.

V tomto případě je věc věru jasná: V onom kraji si vedoucí myslí - ať už prožívají cokoli jako motiv - že jejich slovo je důležitější, ba jediné závažné, ve srovnání se slovem skupinky uprchlíků z jejich církve. proto t skandální povýšenost!

Podívej: někteří ztěchto inkriminovaných pastorů jsou v tvé denominaci, někteří zase v mojí. A můžeš s tím tÿ, nebo mohu já, něco dělat? Máme na to fousy?

Tady se zastanu Pastýřovy vehementní zvěsti o demokracii v církvi: Kdybychom jí měli větší porci, cesta k pokání by byla víc na očích nám všem. Já jsem taky šéfiček, i když malinkej.

Olin



Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 21:12:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Michale,

tvůj názor zní na první pohled velmi "správně" a "moudře" a dovedu si představit, že už slyším aplaus všech takykřestanů, kteří raději sem tam něco zametou pod koberec, jen aby byl klid, a souhlasné mručení charismatiků, kteří stále omílají hesla typu "mají se zveřejňovat pouze informace budující" a pod.

Téma smíření je velmi sympatické a jistě zní velmi dobře všem uším, které jsou svrablavé a nechtějí naslouchat, natož pak číst o nějakých problémech v církvích.

Má to však jedno velké ALE.

Je hezké, že píšeš: " snažím toho druhého pochopit, vcítit se do jeho motivů a vím, že nemám moc změnit status quo v jistém druhu společenství. Zbývá mi tedy jedině snažit se o jisté zblížení přes rozdílnosti. Čím dál více jsem přesvědčen, že v takovýchto sporech má mnohem větší hodnotu a moc smíření, než slepý boj, kdy se snažím nepřítele zadupat do země."

Ale nezní to z tvých úst autenticky. Ty sám jsi přece odešel z AC právě kvůli takvým problémům. Snadno se to mluví, nechme je v tom a usilujme o smíření, když stojíš mimo. Když neneseš tíhu útlaku, ponižování a manipulace. Jsi svobodný od jejich praktik. Vidíš jejich bludy a chceš je v nich ponechat, smířit se a neříci nahlas, že toto není cesta Páně.

Pán Ježíš nemluvil o smíření s tvrdými farizeji, ale vyslovil před nimi svoje "Běda vám farizejové!". Pán Ježíš se nesmířil s kupci v Domě Hospodinově, ale vzal bič a vyhnal je ven.

Líbivá slova o smíření ponechávají zlu volnost a jeho oběti bez pomoci. Povrchní smířlivá gesta zametající problematické praktiky pod církevní koberec nikomu nepomohou a církvím jen přitíží. A nedají žádnou naději těm, kteří v nich úpí pod nesnesitelným jhem neodvolatených autorit, aby nakonec v beznaději zmizeli ve světě.

Kdo spočítá ty stovky lidí, které "protekly" nejen velkými charismatickými sbory (jako třeba JB v Liberci), aby navždy zmizely ve světě bez víry a bez pomoci? Není to jen vina těch sborů. Je to vina i naše, pokud jsme mlčeli. V zájmu pochybného smíření a pofiderního pokoje.




Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 21:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, a Michale, tady jsi na válečném poli.
Kdo tady navrhuje smír, ten to schytá ze všech stran!

Čistě ze solidarity ti držím palce (a hlavu).

Olin



Re: Můj pohled na dopis pastora X (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 22:00:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý a milovaný Oline,

s velikou vděčností ti děkujeme za vzácnou ukázku dalšího propagandistického triku:

- zlovolné podsunutí záměny principální diskuse za válečné pole

- zlovolnou interpretaci odlišných názorů za útoky proti "mírotvůrci".

Chraň nás ruka Páně před takovou "solidaritou" a takovým "žehnáním" (viz tvoje "držím ti hlavu").



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy