Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469997
přístupů od 17. 10. 2001

Nabídky: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?
Vloženo Středa, 25. říjen 2006 @ 22:41:55 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal ares

Jak by to tedy mělo vypadat v praxi? Ukážu vám to na příkladu. Předem chci říct, že tento pohled mi ještě není úplně vlastní, ale snažím se o něj, protože vím, že je správnej. To aby jste si o mě nemysleli, že jsem dokonalej J. Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. Jako na bratra, se kterým mám sice rozepře, jako měli mezi sebou apoštolové Petr a Pavel, ale kterého skutečně miluji. Jako na bratra, skutečného křesťana, se kterým často nesouhlasím, ale zároveň uznávám jeho moudrost a vím, že mnohé z jeho moudrosti by mohlo být užitečné i mně. Uznávám, že tento můj milovaný bratr má stejného Otce, jako já. Uznávám, že Bůh působí skrze tohoto mého bratra v můj prospěch a ve prospěch všech lidí. Věřím, že můj bratr to se mnou myslí dobře. A i když s ním v mnoha věcech nesouhlasím, věřím, jsem přesvědčen, že jedná podle svého nejlepšího svědomí. Jsem opravdu rád a děkuji za to Bohu, že nyní i přes rozdílnost našich názorů se můžeme obejmout a stavět na tom, že jsme bratři a těším se, že později dospějeme i k stejným názorům, jak nám to svěřil Ten, který nás miluje a Ten, kterého milujeme.

CO MŮŽEME DNES UDĚLAT PRO JISTĚ NÁROČNÝ A DLOUHODOBÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?





Dlouho jsem přemýšlel jaký vůbec zvolit postoj vůči stránkám projektu GranoSalis, na který jsem jednou, asi před půl rokem, náhodou narazil při „brouzdání“ internetem. Věřte není to pro mě jednoduché dokonce ani po tom půl roce. O GranoSalis musíte opravdu důkladně přemýšlet, abyste ho pochopili. Co je tedy GranoSalis? Vím, že pro Vás - zkušené uživatele tohoto prakticky diskusního fóra, to nebude žádná úžasná novina. Přesto ale to tak bývá, že věci nejgeniálnější bývají nejjednodušší. Slyšte tedy zjevnou pravdu: GranoSalis jsou stránky, které si návštěvníci tvoří sami!!



Možná si teď říkáte, co to tady ten vůl kecá, vždyť to nám přece nemusí nikdo připomínat, máme to napsáno hned na úvodní stránce a dávno to přece víme. Hned vysvětlím, co tím mám na mysli. Chci tím říct pouze to, že teprve až pochopením této věty, která mi byla od samého počátku známá a zřejmá, jsem mohl skoncovat se zlobou, kterou jsem k této internetové adrese choval. GranoSalis jsou stránky, které si návštěvníci tvoří sami!! Pochopil jsem tedy jednu důležitou věc, kterou chci, abyste na začátek pochopily také, proto ten sáhodlouhej úvod. Pochopil jsem, že za to, jak GranoSalis vypadá, nemůže provozovatel stránek, ale můžeme za to my samy. Případnou zlobu kvůli obsahu těchto stránek musíme tedy směřovat výhradně sami na sebe. Pochopil jsem, že jestli se mi něco nelíbí, musím se zlobit výhradně sám na sebe, protože nic jiného dělat ani nemohu. Nemohu se zlobit pro názor se kterým nesouhlasím na samotného jeho tvůrce, nebo mohu, ale nic mi to nepomůže, nic tím nezměním. Jediné, co mohu udělat je - buď se modlit za návrat svého názorového oponenta na správnou cestu, nebo lépe, za moje správné pochopení názoru svého oponenta. A pokud jsem již skutečně došel takhle daleko a vše jsem důkladně promyslel v modlitbě, je mou povinností snažit se přispět ke zkvalitnění obsahu těchto stránek DOBRÝM názorem.



Teď ale, co je to DOBRÝ názor, že jo?! Tímto termínem nemyslím svoji odpověď (kterou pokládám za správnou) na názor svého oponenta (který pokládám za špatný). To ne. Pokud bychom to chtěli brát takto, pak vězme, že zde je právě kámen úrazu všeho názorového nepochopení a odmítání smíření a pochopení mezi námi. Dobrý názor, tak jak ho nazývám, není tedy precizním souborem argumentů jedné strany proti druhé, ale spíše příklad – model chování, podle kterého by jsme se měli snažit řídit i my ostatní.



Takových dobrých názorů, chcete-li dobrých postojů, které nám dávají dobrý příklad je i tady na GranoSalis dost. Třeba od uživatele Bretonce, reformovaného křesťana, jak sám sebe nazývá, nedávno poslané povzbuzení a omluva za útoky některých členů tohoto fóra proti katolíkům. To je přesně ono. Bretonec, který sám s katolickou Církví nesouhlasí, tady katolickou církev hájí. Poučení: zkoušejme hájit názory se kterýma nesouhlasíme. Zkoušejme se je pochopit a zkusme dát tomu druhému SVOBODU k jejich vyznávání. Dát někomu svobodu vyznání v demokratickém systému zní naprosto jasně: RESPEKTUJ jeho víru. Protože v demokratickém systému, ve kterém žijeme svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka. Argument, který teď jistě přijde, bude, že ve Starém zákoně, také bylo možné přivádět na pravou víru násilně. Musíme si ale uvědomit, že dnes je doba zcela jiná. Žijeme v demokracii, a musíme se tedy jejímu systému plně podřídit. Dnes, pokud chceme někoho přivést na pravou víru, musíme tak činit především DOBRÝM příkladem a spoléhat na milost Boží.



Tak, to by myslím na úvod stačilo a teď, abych se pohnul z místa. Úvod jsem psal především proto, abych vysvětlil smysl toho, co chci psát nyní. Po půlročním přemýšlení jsem usoudil, že je mojí povinností přispět ke smíření křesťanů zde na tomto fóru. Následujícími řádky chci především dát dobrý příklad, jak jsem o něm mluvil. I když si nedělám iluze, že se mi to povede, prosil jsem našeho Boha, aby se mezi mé slova nevloudila žádná nepravost, žádná pýcha, aby to co napíšu byl skutečně dobrý příklad, hodný k následování.



Myslím si, že úplným základem našeho smíření je láska. Co to je v našem případě? Snaha přestat toho druhého vidět jako svého oponenta. Snaha především přestat toho druhého démonizovat. Neznamená to pouze hledat to, co nás spojuje a přehlížet to, co nás rozděluje, protože to by vždy znamenalo, že jedna strana, nebo obě, se vzdají něčeho ze své víry. Musíme se naopak ze všech sil snažit pochopit toho druhého. Takto, pokud spolu obě strany budou, vždy s úctou, mluvit a zároveň se obě strany budou, vždy s největším nasazením, snažit pochopit toho druhého, musejí nakonec logicky dospět ke shodě, zároveň bez toho, aby se zřekli něčeho ze své víry a bez toho, aby s někým přerušily společenství.



Jak by to tedy mělo vypadat v praxi? Ukážu vám to na příkladu. Předem chci říct, že tento pohled mi ještě není úplně vlastní, ale snažím se o něj, protože vím, že je správnej. To aby jste si o mě nemysleli, že jsem dokonalej J. Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. Jako na bratra, se kterým mám sice rozepře, jako měli mezi sebou apoštolové Petr a Pavel, ale kterého skutečně miluji. Jako na bratra, skutečného křesťana, se kterým často nesouhlasím, ale zároveň uznávám jeho moudrost a vím, že mnohé z jeho moudrosti by mohlo být užitečné i mně. Uznávám, že tento můj milovaný bratr má stejného Otce, jako já. Uznávám, že Bůh působí skrze tohoto mého bratra v můj prospěch a ve prospěch všech lidí. Věřím, že můj bratr to se mnou myslí dobře. A i když s ním v mnoha věcech nesouhlasím, věřím, jsem přesvědčen, že jedná podle svého nejlepšího svědomí. Jsem opravdu rád a děkuji za to Bohu, že nyní i přes rozdílnost našich názorů se můžeme obejmout a stavět na tom, že jsme bratři a těším se, že později dospějeme i k stejným názorům, jak nám to svěřil Ten, který nás miluje a Ten, kterého milujeme.



A na závěr, prosím ty, kteří souhlasíte. Podepište se pod to tak, že tento přístup ke svým bratřím vezmete za svůj vlastní a budete se podle něho řídit. To znamená: pamatovat na svobodu vyznání, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. Pamatovat, na slova našeho spasitele, a i kdyby náš bratr s námi jednal jako nepřítel, snažit se ho přesto milovat. Nehledat třísku v oku svého bratra, ale nejprve odstranit trám ze svého oka. Pamatovat doslova na svoji nicotu před Bohem. Nezapomínat, že stejně tak, jak soudíme druhé budeme sami souzeni. Připomínat si, že naopak ti chudí v duchu jsou blahoslavení a že jejich je království nebeské. Stále si připomínat, že Kristovi jsou milý tiší, zvažme tedy množství našich zbytečných slov. Milujme se, konejme pokoj a MILUJME SE!!!



Děkuji vám všem Bratři a Sestry




"CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 23:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aresi, uvědom si, že není lásky bez pravdy. Tedy myslím Boží Lásky. Lidská humanistická láska se může samozřejmě družit s jakýmkoliv druhem lži a klamu. Tím, chci řící, že my se máme zachovávat v Lásce Boží i vůči bludařům. Jejich bludy však musíme nenávidět. A máme se štítit i jejich tuniky poskvrněné tělesností ( Ju 21 a 23 ). Protože nebudeme-li mít Boží pravdu, nemůžeme mít ani Božího Ducha - tedy Lásku. Bůh nás vyzývá k zamilováni si Lásky Pravdy ( 2Tes 2,10 ). Antikrist naopak přijde s láskou bez pravdy. Tedy s lživou láskou. Měj se dobře



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 08:33:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ahoj Aresi,
chtěl bych opravdu vidět biblicky věřícího a Ježíší Kristu patřícího křesťana, který touží konat plně Boží vůli, a který katolíky nemiluje.. Obávám se, že takového nenajdeš.
Láska zmůže mnoho... ale obávám se, že je to představa cizoložné lásky s jiným náboženstvím a představování toho jako lásku autentickou. To, co zde popisuješ je - viditelná jednota. Nikoliv jednota na základě Bohem zjevené pravdy. A i když by měl kdokoliv lásky sebevíce, Krista zapřít nemůže a ani Jeho dokončené dílo.... a i přes veškeré snahy, to končí upálením na hranici, pronásledováním... ale nikdy ne odložení čisté víry v Pána Ježíše..
Zde je mezní rozdíl mezi křesťanským náboženstvím a křesťanstvím - jako vztahem s Bohem...
Cristiano



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 08:56:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic ve zlém, ale osobně si myslím, že nejúčinnějším způsobem jak rozložit a zdiskreditovat svého protivníka (konkurenta) je spojit se s ním. Tak nejsnadněji a nejlepe lze uskutečnit taktiku, která byla známa a vlastní mimo jiné i jezuitům. V době první republiky tím byli velmi známí lidovci. Dnes KDU-ČSL. Tato skupina lidí jde cíleně a promyšleně za svým cílem. Většinou se spojí s tím, kdo je momentálně u moci a kdo jim vyjde vstříc k uskutečnění jejich plánů. Podle mě se lze spojit jen s těmi bratry a sestrami, kteří neodmítají a nebo nežijí v rozporu s Božím slovem. Mýlím se snad?



Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:01:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ares Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. ref No to ale Aresi nejsi dobry rimsky katolik! Pokud bys byl dobry rimsky katolik, pak bys prijimal vse co uci RKC. A tedy i Tridentsky koncil, ktery krestany verici Evangeliu podle Bible proklina. Zde je dukaz: Council of Trent: Canons on Justification



Re: RIMSKEMU KATOLICISMU JSOU ZREJME BLIZSI POHANSKA NABOZENSTVI NEZ KRESTANSTVI !!! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:06:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

ŘKC
chystá v Assisi synkretistické setkání s pohany !!! Papež to podporuje !!!





RIMSKY KATOLICISMUS NENI BIBLICKE KRESTANSTVI ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Má katolická víra solidní původ v Bibli???



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:18:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smíření jistě není považováno za vzájemný respekt nebo úctu a lásku. Obávám se, že pes je zakopán jinde. Řkc se oficiálně - dle svého katechismu - považuje za jedinou, v plnosti, církev Kristovu a uvádí, že ostatní věřící se k ní potřebují přivtělit. Co tedy znamená smíření z pohledu pravověrného katolíka? Jedině to, aby se protestant stal katolíkem. Takové smíření je ovšem z protestantského principu "Sola Scriptura" nemožné.

Mám však jiné řešení: Považujete-li, milí katolíci, smíření jako zahlazení věroučných rozdílů, zřekněte se kultu Marie, svatých a papeže, včetně mše jako oběti a neomylnosti učitelského úřadu, a přivtělte se k nějaké protestantské církvi. Pak už mezi námi nebude nic stát. Já osobně Vám navrhuji tu svoji :-D

Jestli tedy svůj pohled bereš vážně, distancuj se zde od závěrů Tridentského koncilu, který nás, kteří ctíme reformační principy, proklel. Ani 2. Vatikánský koncil tato anathemata neanuloval. Nemohu přeci jiné lidi proklít nebo se k této kletbě hlásit, a pak jim pokrytecky říkat, aby se smířili. Míč je na Vaší straně hřiště.


S pozdravem,

Pastýř




Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby to ten katolik myslel uprimne a chtel projevit lasku protestantovi, musel by se odvratit predevsim od modlarstvi a take jinych nabozenskych ritualu, protoze jedine tak by mohl dokazat, ze jeho laska je pravdiva. Jinak to, co nabizis je pokrytectvi a pochlebovani, ktere nemuze byt pojitkem v krestanske lasce.
A co se tyce demokracie, ta do krestanstvi nepatri. To si pletes s politikou.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aresi,

děkuji Ti za poctivě myšlený a důkladný příspěvek.

Myslím si, že na tomto portálu se scházejí lidé, kteří jsou podobně upřímní a poctiví jako Ty.
Nemůžeme mnohdy překročit svůj stín a ztotožnit se s viděním věci druhého, ale co vnímám, je ochota porozumět si, vzájemná úcta a láska, i přes občasné jiskření a nějakou tu neurvalost.

Bůh vidí do našich srdcí a vidí tu rodící se lásku křesťanů k sobě navzájem - vždyť je to Jeho dílo.
Věřím, že pokud budeme pokračovat ve svém úsilí lásky, učiní On to ostatní, na co ani náhodou nemáme, totiž sjednotí nás i v Pravdě. Protože, jak řekl Gregorius - Láska je zároveň Pravda.

Apoštol Pavel říká, že cílem všeho vyučování je nefalšovaná a upřímná láska. Myslím, že jsme na správné cestě...

Zdraví Speranza









Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: bartonec v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 13:08:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Ti milý Aresi,
věřím, že katolíci jsou naši bratři a sestry, a velice mnoho se od nich učím. Nevím, jak se to dělá, ale pokud by to bylo možné, nominoval bych tě na zlatou perlu.
Díky
Tomáš Bartonec



Mily Tomasi Bartonce ! Je smutne, ze se od RKC uci mnozi jako napr.: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 14:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastor KS považuje modlitby k démonům s pohany za prozíravost a dobrý nápad !!!!



? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 17:47:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to aresi ale otázku ...

Co můžeme udělat? Obecně asi vůbec nic, konkrétně se pokusit milovat konkrétní bratry a sestry protestanty - tedy pokud o to stojí ovšem.

Nabízí se návštěva jejich bohoslužeb a modliteben - lze najít v čem se s nimi i v klidu pomodlit, pokud se skutečně obrací v modlitbě k Bohu a nemeditují nad teologickými a liturgickými otázkami.

Jak jsem zatím poznal, tak protestanté se prý hlásí k Bibli, každá církev ale k jiné - v praxi a výkladu to je zřejmé. Přes svůj výklad pak měří jiné - tedy jak tu často zaznělo "lásku ano, ale na základě pravdy" - tedy na základě jejich pravdy. Někteří katolíci zase měří jen přes svátosti a Bible jakoby se báli a přišla jim i zbytečná a jakoby druhořadá - svátosti přeci stačí, ne? A přes ně se snaží dostat k protestantům - jistě lze se shodnout třeba na křtu - ale je to k něčemu? Prakticky jen k tomu, že nově příchozí se nemusí znovu křtít, jinak chápání křtu je u protestantů jiné nežli u katolíků. My věříme, že se tím člověk připojuje ke Kristovu tělu, pro ně je to většinou jen další symbol ... na a tak lze jít přes ostatní skutky katolíkům cenné a protestantům bezcenné.

Pro jedny je mírou Bible (v patřičném výkladu), pro druhé církev (s patřičným výkladem - viz chápání Pastýře,kterému stále leží v srdci prastará anathema).

Smíření možné je, ale jen mezi určitými lidmi a jsou mezi námi lidé nesmiřitelní - to ale není nic nového v Písmu jich je taky dost (Kain, Saul, Jidáš, ....) většinou se každý z nich nějak k Bohu hlásil - ale jak jednali? Naší věcí je se chovat tak jako jejich současníci, kteří v Boha věřili plným srdcem. Jak se smířili saduceové s farizei? Nijak, prostě jedni vymřeli s chrámem. Obě strany se však shodli na Ježíšovi - možná to je také naše cesta - nejsme často moc daleko od myšlení těchto biblických příkladů. Místo textů nebo skutků mít skutečně v srdci Ježíše, tak jak jsme jej poznali a přijali, nevěřím že by ti nyní na GS nesmiřitelní - v čase kdy uvěřili v Krista jej skutečně nepoznali správně, nevěřím také, že jim v té chvíli dal do ruky meč a oheň a řekl - "vyčistěte zemi od modloslužebných katolíků" - k tomu asi došli časem při hledání "pravdy". Různí křesťané došli při tomto hledání různě - Mormoni,Jehovisté, kalvinisté i my katolíci - teologie jsou už v principu nesmiřitelné, ale lidé by se mohli shodnout v normálním životě - tedy to k čemu asi vybízíš svým článkem. Ale podobně to platí i uvnitř církví - většinou se nehádají kvůli vysokým teologickým problémům, ale pro drobnosti (osobní nevraživost, nebo jen prostá nespokojenost - se sebou samým, se svým duchovním vývojem, za čož viní vždy hlavně druhé). Korunou poslední doby je hlásit vše jako dílo Ducha svatého ...

a nebudu už psát další množství zbytečných slov ....

jarda



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:17:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Že se nestydíte. Bratr vám podává ruku a vy po něm akorát plivete a ještě tomu říkáte láska, fuj, chce se mi blejt!



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co na to říct? Možná se jednota dá vybudovat s někým, kdo o to stojí - což si nejsem jistý, že jsou zdejší diskutéři.

Další postřeh, Grano Salis není tím správným mediem pro budování jednoty, prostě se tady schází různí lidé, kteří se možná neprosadili ve vlastní církvi (včetně mě) - a tady mohou svobodně vyjádřit svůj názor - což je na jednu stranu dobré, na druhou stranu to je možná občas na úkor jednoty.

Nakonec poslední postřeh - ta jednota tady už je, vždyť je řečeno, že "Pán zná ty, co jsou jeho."

Karels



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o anathemu, proč se vzrušovat - vždyť jsme se jako protestanté sami vyloučili z obecenství katolické církve.

Pokud jde o nějaké prokletí, proč se vzrušovat - je psáno: "Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu. (Matouš 5:22)

Takže soud přináleží Bohu, Bůh sám rozsoudí pohnutky...

Karels



Re: pro: Ares; CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 22:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Aresi.

Díky za hezký článek a jsem moc rád, že tato slova zazněla. Tohle je opravdu běh na dlouhou trať. Nikdo z nás neví co bude na konci, jak by mělo smíření vypadat. Tuhle otázku můžeme ponechat našim nástupcům, třeba budou ve svých soudech a uvažování smířlivější a dokáží rozlišit věci důležité od méně důležitých.Tak vyprošujme jim i sobě dar moudrosti rozlišovat a poznávat, dar smířlivosti a tolerance. Rovněž prosme o dar pokoje pro svoji duši aby dokázala naslouchat Božímu slovu s úctou a pokorou.
Každá cesta začíná prvním krokem a na začátku cesty má být modlitba,tak proč s ní nezačít. Mnozí se už o to s úspěchem snaží na různích setkáních i za cenu nepochopení některých věřících.

S přáním Božího požehnání
Honza



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 23:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý ares, nemám žádný problém s přijetím svých bratří za bratry. Týká se to katolíků i protestantů. Vživotě jsem potkal už tolik katolíků nebo protestantů, kteří zase mě brali jako bratra a spoluslužebníka na vinici Páně,, že bych se za jakýkoli jiný postoj měl stydět.

Proč je tomu tak? Protože respektuji, že o tom, kdo je bratr, nerozhodují bratři, ale Otec.
Je to tak prosté! Kdo věří v Boha živého, ten se ho přece zeptá. Kdo s tím má nějaké problémy, ten potřebuje kritéria.

Člověk by řekl, že je to samozřejmost, ale my žijeme v době, kdy "povstane bratr proti bratru a člověka odsoudí vlastní rodina". Někteří naši bratři a sestry propadli nenávisti z fanatismu.
Není například pochyb o tom, že tzv. pastýř je náš bratr, ačkoli právě to, že my dva jsme bratři v Kristu, je jeho nejhorší noční můra. On ví, že jsme bratři v Kristu všichni tři, a děsí se toho. Děsí se, že podle toho budeme žít. Alespoň to tedy tvrdí.

Co s tím můžeme dělat?
Ty jsi přece katolík. Jeden z kněží vaší církve, P.Alvaro Grammatica, jednou vyzýval věřící vaší církve (slyšel jsem to na vlastní uši): My nebudeme čekat, až někdo nějakým jednáním sjednotí církev, my ji chceme mít jednotnou teď! My budeme žít tak, aby církev byla jedna v našich tělech a v našem životě. Tak nějak to řekl.
Málem mě to porazilo. Sám tak žiju mnoho let, a přitom jsem nečekal, že něco takového může říci katolický kněz. Je to, jako když někdo věří ve vzkříšení Krista z mrtvých, ale když ho živého potká, tak se diví.

Nyní žiji a sloužím Pánu ve městě, kde podle svědectví, co jsem slyšel, by se k tvé výzvě přihlásil nejen P. Grammatika, ale i biskup Radkovský. A s ním patrně mnoho katolíků. Já mohu dosvědčit, že též i mnoho křesťanů z KS nemá nejmenší problém s pochopením, že katolíci v jejich okolí slouží Pánu Ježíši Kristu. Nevím, zda to tak berou všichni, ale mnozí jistě ano.

A tak - ať tě Bůh potěší. Granosalis je prostředí, které zjevuje, co je také v církvi. Ale není to reprezentativní obrázek - alespoň ne ti, co ti tu vynadali.

A propos: mnozí se tu pozastavili nad tím, že já, kazatel KS, nejsem proti meetingu v Assisi, a dokonce to považuji za dobrý nápad.
To nebyl vtip.
Důvodem jsou právě tyto reakce. Čekal jsem je. Vyprovokoval jsem je. A o to mi jde: co myslíte, že dělají a píšou fanatici v Íránu nebo v Indii, když o tom slyší? Totéž, co fanatici na Granu - protestují, možná i křičí a proklínají.
Proto považuji za dobrý nápad se tam sejít. Fanatici všech barev by měli čas od času bezmocně skřípat zuby, že svět se točí jinudy, než by si přáli. Tady na granu se jen pohoršují, muslimští spolubojovníci br. reformovaného možná někde položí bombu. Ale před tím nesmíme ustupovat. Kéž má co nejvíce muslimských, a všech alternativních, autorit odvahu se sklonit k modlitbám a zavrhnou bomby, a zejména kéž jich je co nejvíc, kteří budou mít odvahu to říci vlastní náboženské obci do očí!
Nemyslete si, že je to jen problém islámu. Kdyby takových kněží bylo dost v Assisi před dvaceti lety, dávno by byl v Irsku mír a pokoj.

Olin



Zdravim Oline ! Kdyz povazujes za dobry napad modlitby k demonum....... (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastor KS považuje modlitby k démonům s pohany za prozíravost a dobrý nápad !!!!



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:04:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci poděkovat všem, kteří tu tak krásně a spontánně reagovali. Jsem naprosto nadšen. Chci poděkovat všem, protože jsem zaneprázdněn mnoha povinnostmi a nemohu proto odpovídat každému. Chci Vám všem jenom říct, že po včerejšku se doopravdy, pokud to mohu říct, cítím jednotnější. Mluvil jsem s tolika lidmi s tohoto fóra, do kterých bych to ani neřekl. Všichni souhlasily. Vrátilo se mi tolik Lásky, že bych mohl říct, že mě to až zahanbilo, ale já to neřeknu, protože jsem opravdu šťasten. Opravdu děkuju a prosím držme se té lásky, která je nejvyšší. Bůh je stejně Pravda jako Láska, ale láska je nejvíc. Jak to říká apoštol Pavel: Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 15:35:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomenout na tradici, vzít Boha a Bibli vážně a s pokorou a víru zaměřit na biblické zjevení jediného Boha. To by myslím stačilo, určitě k tomu, abychom se pořád nepřeli o to či ono. Jinak vám svěřím sladké tajemství, že Boží církev už tady dávno je od Letnic. Není viditelná a ani se neschází na jednom místě, protože bychom asi převrátili Zemi.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 28. říjen 2006 @ 21:15:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod to se rád podepíšu.
Kdo chce uhasit plameny, musí přestat přilévat do ohně.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Drx v Pátek, 17. listopad 2006 @ 20:42:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Aresi,
díky za příspěvek, podepisuji se pod něj.
Škoda jen, že se tím na Grano Salis nic nezměnilo.
Ti, kdo chtějí rozsévat svár, ho klidně dál rozsévají.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: kalef v Pondělí, 22. leden 2007 @ 11:40:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://kristovo.info
Povedal by som, že pravda a láska idú ruka v ruke. Kto nemá pravdu, nemá lásku a kto nemá lásku, nemá ani pravdu. Možno má vedomosti o pravde, ale to v žiadnom prípade nestačí. Skôr naopak. Najnebezpečnejší ľudia sú tí, ktorí nemajú pravdu, ale majú majú vedomosti o nej...

Musím tiež napísať, že kto nemá pravdu, nemôže vedieť, čo je láska, teda obyčajne žije v pseudoláske.

A keďže iba čiastočne prorokujeme a poznávame, musíme vedieť, že aj s našou pravdou a láskou je to všeliaké.

Toto samozrejme nemôže ospravedlniť vedomé prekrúcanie pravdy, či život v neláske.

Pokiaľ ide o Rímsko-katolícku cirkev, je to zložitejšie. Na jednej strane sú tu jednoznačne zlé veci. Keď som si kúpil prvú Bibliu, narazil som na verše o tom, že človek sa nemá klaňať anjelom. Preto som sa tejto cirkvi vyhol. Všetci vieme, aké je uctievanie anjelov, či ľudí v tejto cirkvi.

Na druhej strane však "z diaľky" sledujem myšlienky niektorých ľudí z RKC, ktoré sú podnetné a sú v zhode s tým, čo učí Biblia.

Stretávam sa s rôznymi vyhláseniami proti RKC a overujem si ich. Niektoré sú len fámami. Napríklad, že RKC učí o troch cestách po smrti. Nie je pravda. Učí o dvoch. Jedna vedie do zatratenia a druhá do spásy. Akurát, že na tej druhej je zastávka, ktorá sa volá očistec. Do neho podľa ich učenia idú spasení ľudia. Niečo na spôsob 1Kor 3,15. Tým samozrejme neschvaľujem biznis okolo zádušných omší a tak. Len by sme mali byť pravdiví.

A katolíkom, ktorí nepoznajú vlastný katechizmus povedať, že rozhodnutie neprichádza v očistci, ale už pred ním. Snáď im to pomôže brať Boha vážne. (Tým nechcem povedať, že všetci členovia RKC neberú Boha vážne, ale sú takí, čo taktizujú, že rozhodnutie prichádza dlhý čas po smrti a dá sa kúpiť).



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 04. srpen 2010 @ 20:02:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?"

Pokud nebude upřímná snaha a dobrá vůle na obou stranách, nic moc se dělat nedá. Mnohem smutnější v tomto procesu je, že někteří si myslí, že pokání a omluvu musí vykonat pouze opačná strana, protože oni sami jsou bez viny.
H.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 07. srpen 2010 @ 09:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem si celou diskusi. Všem rozumím, je dost argumentů na to, že ke spojení katolíků a protestantů nemůže dojít a pokud dojde, tak to bude za cenu popření sama sebe. Každá církev ( směr) má svou tradici, která, zejména u katolíků, svazuje. Jsem charismatický evangelikál a můžu říci, že s katolíky problém nemám. Učení a biblická pravda je něco jiného, tam mám řadu jiných názorů. Něco jiného je oficiální učení ŘKC ( o kterém mluvil "Reformovaný") a něco jiného je skutečnost mezi prostým katolickým lidem.  Měli bychom začít s "pravou tolerancí". To není souhlas s učením, ale láska k druhému křesťanovi, který věří jak umí, v čem vyrostl apod. Na malém městě jsme se zúčastnili oficiální ekumény. Husité, ŘKC a KřSb. Scházel se ustálený počet lidí, bylo slovo a společné modlitby. 2 x jsem kázal v katolickém kostele. Samozřejmě, že jsem nepodával biblické důkazy věroučných rozdílů ani "nepodlézal" nikomu. Po několika letech to skončilo. Ze strany ŘKC nebyl zájem, protože se vyměnil kněz a ten tomuhle nefandil. Teď působíme na české vesnici. Jediným partnerem tam jsou katolíci. Sblížila nás hudba a chvály. Byli jsme lidmi ( ne knězem) pozváni zpívat na kúr při slavnostní mši....něco sami, jindy s jejich skupinou. Těšil jsem se na kázání. Polský kněz všem vysvětloval učenými slovy jak protestanté opustili eucharistii atd. Jedním uchem tam, druhým ven. Myslel jsem si, že se s námi přijde kněz po mši pozdravit a tak - nic !  Pravé toleranci to nevadí. Je to jeho věc a postoj. My máme jinej. Dvakrát byli katolíci u nás a chtěli slyšet taky Boží slovo. Tak jsem si připravil kázání, ale takové, které je povzbuzovalo k osobnímu vztahu s Bohem, ke zvěstování evangelia, k životu v Božím království pod vládou Krista atd. Byla i diskuse a skvěle jsme společně chválili. Zkuste sebrat 11 lidí a začněte se pravidelně scházet na české, katolické vesnici. Opusťte "velký sbor" a dělejte tam misii. Nejdříve na vás budou koukat jako na vetřelce, pak na podivíny a nakonec o vás půjdou po vesnici různé řeči. Tím, že se upřimně ( ne lstivě) skamarádíte s některými lidmi od katolíků, kterým o něco jde a kteří to s Bohem myslí vážně, tak vás začnou lidi ve vesnici brát a přijímat. Oni jim sami řeknou, že nejde o žádné vetřelce, ale jde o věřící protestanty, ze kterých nemusí mít strach. Samozřejmě, že máme a budeme mít věroučné rozdíly. Přeci mě nikdo nenutí, abych šel k přijímání nebo opakoval něco s čím nesouhlasím. To, že někdo kleká před sochou svatého v kostele ještě neznamená, že je parchant, kterého musím hned vyškolit z pravdy ! ( promiňte ten naturalismus výrazu, ale vystihuje hloubku myšlenky). To samé nemá dělat katolík, když řeknu něco s čím on věroučně nesouhlasí. Může to přejít, může nad tím přemýšlet zrovna tak jako já nad podněty, které mám od nich. Myslím, že tohle měl autor příspěvku ( zapomněl jsem jméno) na jazyku .  Církve Boží potřebuje pravou toleranci, která neznamená spojení v jednu církev podle jména, ale lásku jeden k druhému a velkorysost ve vztazích. To, že si to tady někdy rozdáme na plný pecky, ještě neznamená nenávist jeden k druhému. To je jiná kategorie komunikace a slouží k jinému účelu.



Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy