Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 556 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486613
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Kdo je vlastně "charismatik"? - Charismatické desatero
Vloženo Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:45:20 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

Kdo je vlastně "charismatik"? - Charismatické desatero Pastýřův komentář k šlánku Výzva charismatickým vedoucím je natolik zajímavý, že si určitě zaslouží publikaci jako samostatný článek T. Fiala Někdy jsou na Granu pokládány otázky, kdo je vlastně charismatik. Nabízím proto, inspirován tímto prohlášením, malé, charismatické „desatero“, které jistě není univerzálně aplikovatelné, ale které do značné míry může být vodítkem k tomu, aby člověk sám prozkoumal své přesvědčení.


1) „Evangelizace mocí“ byla rozšířena překladem a vydáním kniha Johna Wimbera, včetně jeho důrazů na tělesné manifestace a učení skrze zjevení. Předpokládá se zde, že když lidé uvidí divy a zázraky, obrátí se, přičemž důraz je položen na manifestace Boha ve střetu se silami temna. Cílem je zejm.uzdravování, které stačí přijmout vírou a, je-li třeba, s nezbytnou konfrontací démonů.

2) „Kansaští proroci“ navštěvovali ČR především od počátku 90. let. V současné době nalezly širokého ohlasu zážitky s duchy zemřelých, pocházejících od jednoho z nich, Ricka Joynera, který vidí místo pláče a skřípění zubů v nebi, slibuje válku mezi křesťany a konečné vítězství teonomistů a jejich uplatnění moci nad světem v dobách eschatologického vyústění dějin.

3) „Učení prosperity“ se neujalo tak masivně, nicméně bylo rozšířeno díky překladům knih K. Hagina, W. Margiese a U. Ekmana.

4) „Autorita Písma“ je sice formálně deklarována, avšak když proroci předkládají své vize probuzení, Písmo obvykle zůstává stranou. Mnozí proto nedokáží tyto své vize vysvětlit, ale shodně tvrdí, že jim je zjevil Bůh. Když se pak snaží o bližší datace, vždy se zmýlí, ale zpravidla nečiní pokání, ale různými konstrukcemi tvrdí, že probuzení přišlo např. neviditelně. To jim ovšem nebrání stanovovat stále nová a nová data příchodu probuzení poslední doby.

5) „Teorie náhrady“ je stále oficiálně odmítána, ale pokud už někdo vůbec sáhne k „biblickému“ ospravedlňování probuzení, činí tak na základě veršů o obnově Izraele a implicitně tak nahrazuje Izrael církví.

6) „Království nyní“ vychází z nesprávného pojetí díla spásy, podle kterého Kristus neuplatňuje svoji vladařskou autoritu nad démony a tuto autoritu musí uplatnit věřící, kteří se jí zmocní a kteří pak „sváží silného muže“ a zaberou území pro Krista. Tyto doktríny jsou rozšířeny zejména skrze knihy Argentinců, jako je C. Annacondia.

7) „Pastýřsko-učednické principy“. Zde jde o vrstvení pyramidální moci, kdy v čele církve stojí jedinec, který svoji (Bohem svěřenou) autoritu rozděluje resp. deleguje na služebníky v „nižších patrech“. Zcela se zanedbává fakt, že autoritu Bůh rozdělil mezi více osob. Např. ani král v Izraeli nedelegoval svoji autoritu na kněze ani proroky. Ti měli autoritu přímo od Boha a král ji nesměl ovlivňovat. Dnes existují různé modifikace delegované autority: skupinky, G12, učednická hnutí, různí manažeři, koučové, mentoři, fascilitátoři atd., přičemž pojetí autority jsou různě modifikována. Někdy je autorita direktivní někdy jen poradní. Vždy však má jeden cíl, a to, aby se dotyčný v oblasti celého svého života otevřel vlivu a směřování druhé osoby.

8) „Doktrína o teritoriálních duších“ se rozšířila díky Petrovi Wagnerovi a jeho stejnojmenné knize „Teritoriální duchové“. V pozadí stojí domněnka, že každé území je ovládáno satanem skrze hierarchii démonů, které je třeba spoutat a toto území dobýt. Někdy je to spojeno s tím, že autoritu ke „kosmickému“ exorcismu má jen ten, kdo zaujme své místo v hierarchickém resp. učednickém modelu církve. Tato církev má být založena na pěti služebnostech ve které čelné místo zaujímají novodobí, vyvolení nevolení apoštolé.

9) „Nekonfrontační, zábavné evangelium“. Zde stačí jmenovat neblaze proslulé Kurzy Alfa, kde se obrácení děje formou zážitku, uprostřed zábavy a dobrého jídla, po modlitbě za seslání Ducha, nikoliv skrze zvěstování Krista, kříž a pokání.

10) Charismatické učení o „jednotě“ vychází z představy dvojdílné postavy Krista. Zatímco Hlava bez těla je v nebi, Tělo bez Hlavy je na zemi. Aby Tělo mohlo účinně vykonat většinu úkonů, vyplývajících především z bodů 1-9, musí být kompletní a viditelně jednotné, obvykle spravované novodobými, naddenominačními apoštoly. Pak, dle J 17, 20-22, dojde k celosvětovému probuzení.

Pastýř
 


"Kdo je vlastně "charismatik"? - Charismatické desatero" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je vlastně (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:10:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Se všemi body souhlasím - tj. s pastýřovým pojetím; kromě bodů 7 a 9. Takže určitě nejsem charismatik. Bod 7, protože tak vlastně funguje moje církev (a ještě jenom část toho bodu) - ale to nezměním. Bod 9 z vlastního přesvědčení - v tomto nesouhlasím s pastýřem. Myslím si, že kurzy Alfa nejsou jenom lacinou zábavou a navíc pastýři, tohle přece není jenom výsada charismatiků. Kurzy Alfa dělají i necharismatické církve...

Takže, kolik vlastně bodů mě činí charismatikem? Já myslím, že charismatikem nejsem a ani nebudu...

V pokoji, Karels



Re: Kdo je vlastně "charismatik"? - Charismatické desatero (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:22:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tohle přece není jenom výsada charismatiků. Kurzy Alfa dělají i necharismatické církve...


Milý Karle,

a kde je psáno, že charismatik musí být nutně členem charismatické církve?



ELEAZAR JE LAMA (neví, kdo je charismatik) (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 28. říjen 2006 @ 00:11:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak jsem šel s jedním svým bratrem do kulturního obchodu, potkali jsme tam naši sestru, kterou jsem neznal a při představování se udál takovýto rozhovor:
Sestra: "Eleazare*, za jaké církve ty vlastně jsi?"
Eleazar: "Je to důležité?"
Sestra: "Není, ale zajímalo by mne to...."
Eleazar: "Jsem příslušníkem církve masožravců*, ale já to takhle neberu podle církví...."
Sestra: "Jó, tak to budeš asi charismatik."

Bratr a já jsme vyšli z krámu.

Eleazar: "Kdo je to vlastně ten charismatik?"
Bratr: "Víš Eleazare*, jsou lidé, kteří konzumují dary a lidé, kteří je nekonzumují a ani nemají o jejich konzumaci zájem..."
Eleazar:"Tak, to jsem nevěděl."

Tak sem to vlastně moc nepochopil

*osobní údaje jsem změnil



Re: Kdo je vlastně "charismatik"? - Charismatické desatero (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 28. říjen 2006 @ 08:01:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
také jsem chtěla navrhnout, jak čtu všechny ty odpovědi: co je charismatismus a co není a co už je letničnění

nešlo by hovořit srozumitelnější hantýrkou, neboť mnozí neví co je toront žehnání, co je prince, co je teritoriální duše, co je dvojdílnost Krista, zážitky se zemřelými, G12, co je to „svazovaní“ démonů ne zemi, nekonfrontační evangelium.

Myslím, že by bylo srozumitelnější hovořit jazykem Písma. Co píše Písmo o těchto věcech a pak si to třeba nazvat vlastním krycím názvem, třeba charismatismus, pro ty, kdo zase neznají bibli a mají krédo: „nezanedbávej publikace“


Ale jinak díky za prožitek, že vlastně když někdo hovoří česky a myslí si že srozumitelně, ten druhý mu, ale vůbec nemusí rozumět a přitom řeč byla o cestě za Bohem a tolik nesrozumitelných slov ( stává se nám to často, když hovoříme s lidmi, kteří se nesetkali bibli a používáme bez správného ozřejmění slova – spasení- zatracení – peklo – vzkříšení – znovuzrození apod.)

rive



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy