Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471636
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele?
Vloženo Úterý, 16. leden 2007 @ 18:21:12 CET Vložil: Bolek

Listárna poslal Gregorios777

Chtěl bych se zeptat tradičních křesťanů, kteří se scházejí v chrámech a kostelech, ale i v modlitebnách:

Umístili by jste si v kostele, chrámu nebo modlitebně výjevy z hinduismu, hinduistická božstva, sochy buddhy, masky woo-doo z Afriky, satanské symboly, symboly čínských draků, podobizny afrických nebo australských křováků, korán, okultní magické a věštěcké knihy, výjevy z řecké mytologie a podobné pohanské předměty? Jestliže ANO, proč? A jestliže NE, tak proč?


"OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 16. leden 2007 @ 18:26:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že ne. Všechno co děláme, děláme pro Pána Boha skrze Ježíše Krista pod vedením Ducha svatého. Udělal by tohle Pán Ježíš, nevadilo by mu to? Ani doma, tuplem ve svém sboru - protože tak vydáváme určité svědectví. Doma například Korán v češtině mám, ale pokud se týká nějaké okultní literatury, tak tu jsem zničil.



Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 16. leden 2007 @ 18:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hinduistická božstva ne, mohlo by to někoho pohoršit. Masky z Afriky nebo podobizny křováků by zase mohly někoho pořádně vylekat, takže taky ne. A draka - jedině se svatým Jiřím, který ho přemohl, takže už nemá žádnou moc.



g7777 (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 17. leden 2007 @ 06:52:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
G. 77777

Nějak mi to nesedí, že tě "někteří" stále dokážou brát i vážně

rive



Gregorius777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 08:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako kolemjdoucímu,mi příjde tato otázka docela komická,jednak není k tomu důvod aby dotyční tak činili a dále takové otázky si mohou klást skutečně jen někteří lidé-ptáci nebeští si kálejí kde se jim zachce i na svatostánky a sochy svatých a jejich božstvu to zřejmě nevadí ani je za to nepotrestá.. Navíc nemusíme chodit až k cizím kulturám a jejich náboženským symbolům-stačí obyčejný krucifix,který z pohledu víry Židů -SZ či i ap. Pavla je jasné modlářství,vždyť tzv. Desatero ve SZ jasně praví

Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit.

což připomíná i ap. Pavel

Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.

Římanům 1:22-23

Není náhoda,že (nejen) výše uvedená SZ pasáž je pak vynechávána např. v katechismu ŘKC ač se přitom halasně propaguje neměnitelnost Desatera.
Historický fakt je ten,že první 3. staletí nebyl Ježíš zobrazován vůbec (podobně jako např. Buddha) pak ve vzpřímeném postoji s pravou rukou lehce zdviženou k pozdravu (viz. byzantské památky) obraz ukřižovaného Krista-krucifix je až pozdní církevní vynález.



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 10:13:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--Asi mily nulo nevis, ze protestanti, tedy nekatolici, maji prosty kriz bez Krista.—

představ si že vím a také jsem o této dnešní menšinové skupině ani nepsal

--On je totiz uz davno v nebi—

Kam vlastně odešel Ježíš nikdo ve skutečnosti neví…nikdo totiž nezná Otce.. a království nebeské ona perla o které mluvil je dle NZ uvnitř člověka

--Cemu se asi podobala znacka udelana krvi nade dvermi Izraelitu kdyz Buh nechal zemrit kazdeho prvorozeneho v Egypte?—

Ona to nebyla ani tak značka, ale spíše znamení na části domu a to dle popisu SZ:

Potom vezměte svazek yzopu, namočte jej v misce s krví a krví z misky potřete nadpraží a obě veřeje. Ať nikdo z vás až do rána nevychází ze dveří svého domu.

Exodus 12:22

Věřej je vlastně zárubeň tedy je to rám pevně umístěný ve zdi, který ohraničuje otvor dveří a tvoří jejich nosnou konstrukci. Dnes bývá kovový,ale ve starověku byl dřevěný nebo kamenný.
a nádpraží je vlastně horní část celé konstrukce Tedy jestli jsi někde viděla jak se natírají rámy dveří barvou tak je to něco zjednodušeně podobného akorát dle SZ Izraelci místo barvy použili krev z beránka a potřeli s ní tyto části domu respektive dvěří- 2 zárubně a nádpraží, aby jim jejich milující a láskyplný Bůh nic zlého neudělal.

--Uz tenkrat!—

Ano, už tenkrát ve starověku existovaly takové dveře,akorát byly z jiného materiálu jako dnes viz. výše



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 11:31:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mily nulo, ja jsem se nezminovala jak vypadaly dvere nebo zaruben, ale znacka na nich. Symboly jsou totiz velice dulezite. Tvary symbolu! Hledej, zkoumej, studuj a dozvis se.—

Jestli dobře vidím,tak o nějaké konkrétní značce,tvaru symbolu se tam nic nepíše -můžeš mi to snad ukázat? -dle popisu SZ to vypadá,že byla natřena celá plocha- obě zárubně i vrchní část dveřní konstrukce lidově "futra"- asi tak jako bys to natřela barvou o nějaké tvaru symbolu tam nic není,tak nevím kde to vidíš.


--Pan Jezis rekl svym ucednikum, ze odchazi ke svemu otci.—

ano a Otce nikdo nezná-vždyť to jsem napsal


--A z Pisma vime, ze Buh Otec sidli na nebesich.—

taky je přece psáno že království Otce je rozšířeno po celé zemi,ale lidé je nevidí,takže ty nebesa budou asi něco jiného než si představuješ,taky že by se všudypřítomný bůh zdržoval jen na jednom místě?


--Take z modlitby, kterou nas Pan Jezis uci: "Svaty otce, ktery jsi na nebesich...! Nebesa nejsou tedy nikde okolo, ale nahore.--


Nechceš se dohadovat o fyzickém pojetí nebes a přitom mi teď tvrdíš ,že jsou nahoře… pak bych řekl,že Země je přece kulatá a nebesa jsou okolo Země a ve vesmíru žádné nahoře,dole vlastně není.


--a jest-li prijde Pan znovu jeste za meho zivota budu ho videt prichazet zhora a ty taky.--
Jestli si to už neprošvihla-v NZ přece Ježíš jasně říká,že Boží králoství přijde ještě za života některých jeho tehdejších posluchačů
např.

Řekl jim také: "Amen, pravím vám, že někteří z těch, kteří tu stojí, neokusí smrti, dokud nespatří Boží království, přicházející v moci."

Marek 9:1


a bude to především zevnitř

V onen den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve mně a já ve vás.

Jan 14:20


--To jsou divy, co?—

Nejsou,div je přece něco co se už stalo a je,a ne co si někdo představuje nebo se to ještě pro něj nestalo-to je pak jen fantazie.



Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 17. leden 2007 @ 15:40:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ahoj Gregorii777!
Já bych NEumístil v kostele, chrámu nebo modlitebně výjevy z hinduismu, hinduistická božstva, sochy buddhy, masky woo-doo z Afriky, satanské symboly, symboly čínských draků, podobizny afrických nebo australských křováků, korán, okultní magické a věštěcké knihy, výjevy z řecké mytologie a podobné pohanské předměty.

Proč?
Protože tyto předměty jsou modloslužebné.
Až do 60.let 20.století se tyto předměty NEvyskytovaly v kostelích pravoslavných, katolických, protestantských. Tradičně byly označovány za modloslužebné.
V pravoslavných kostelích, pokud jsem dobře informován, nejsou nikde dodnes.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 17:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidíte, že Gregory 777 zde umísťuje svoje slova do pranice?
Chce, aby mu lidé nahráli na smeč a on mohl něco říkat o modloslužebnosti.
Je to jako kdyby se psům hodila kost, aby se projevili.
Milý Gregoriosi, jsi mi sympatický svojí snahou o původní křesťanství. Ale v této otázce se mi zdáš být hráčem, který rozehrává partii a rozdal karty o obrazech.
Čekáš, co kdo jakou kartu vynese a ty to potom trumfneš slovy Pána.
==
Malé dějinné ohlédnutí.
Kdysi byl boj proti obrazům (ikonoklasté, obrazoborci) cca 7. až 10. století, v Byzanci. Některé umělecké fresky byly otlučeny. Obrazoborci si vykládali verš o obrazech po svém. Místo slov ´neučiníš . . . aby ses jim klaněl´ zůstali na prvé polovině slov ´neučiníš sobě obrazu´ a brali to tak, že se vůbec nemá malovat. Moslimové to berou dodnes, mešity jsou vyzdobeny jen ornamenty a písmem.
V pravoslaví došlo k tomu, že se plošné obrazy připouštějí, trojrozměrné ne. Proto v pravoslavném kostele nejsou sochy a basreliéfy.
Protestanti klidně malují Krista na oltáři i jiné výjevy, anglikáni se v otázce obrazů nezměnili a i některé církve jako CB mají občas obraz v síni, třeba jako tapiserii.
Ale Kalvíni, jak jsem si všiml, ani nemají na kostele na střeše kříž, ale kohouta (znak bdělosti).
=
V prvních stoletích se také zobrazoval Ježíš jako Učitel, sedící na stolci, s rukou zdviženou a u nohou s okrouhlou krabicí se svitky papyru. To je Ježíš - Filosof. (přináší učení). (Název Filosof se také používal pro Konstantina, který přišel s Metodějem na Moravu a předtím působil v archivu císaře, a také Aristotelvi se zkráceně říkalo Filosof).
Na Kříži býval zobrazován ve zdobeném rouchu, protože byl Král a přinášel Oběť.
Až okolo let 1200 jeden italský malíř, kterého jméno si nepamatuji, vymyslel krucifix, obraz Krista málo oděného.
Ta doba okolo let 1200 - 1400 byla velmi citová, věřící prolévali slzy, když viděli trpícího Krista. Rozjímání o utrpení Kristově (passiones) bylo časté. Některé spisy (Passionáře) měly obrázky. Mezi unikáty středověké literatury patří také Passionál královny Kunhuty, ve kterém je vyobrazeno ruční malbou přes 80 nástrojů, jimiž bylo konáno utrpení Pána - bodce, hřeby, kopí, metla....
Po renesanci se zájmy odštěpily a citovost chladla, nebo i vymizela. Snaha ji oživit byla později za baroka - proto tolik obrazů s výjevy utrpení Páně nebo i svatých.
Jiným to bylo lhostejné. Kdo čte dobovou literaturu, třeba Gargantua a Pantagruela od Rabelaise, najde tam plno posměšků.
Jinými slovy:
kříž v pojetí toho italského malíře zdá se, že se přežil. TV na příklad přináší do světa obraz papeže (Jana Pavla II) s poutnickou holí, kde na vrcholu je zkroucená postava Zakladatele náboženství a cizí lidé (jako Indové nebo Číňané) se jen diví. Náboženství, kde se ukazuje skon Zakladatele ! !
Nemá jim to kdo vysvětlit, ani co je ´za tím´ symbolem.
Miro



(Libby) Zda lze brát vážně Greg. 7777 (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 05:51:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Libby

Bylo to jen takové konstatování reality … prostě to co G. 7 říká je nereálné v životě, ikdyž je to zabaleno do křesťanského obalu


Vím, že v jednom momentě, a to se teď nezlob, je to jen můj pocit )) jsem nabyla jistoty, že Gregorius je velký šprýmař (šprýmoval o Božím jednání – o useknutých prstech)….

A světe div se, říkala jsem si, je to pravda , když tady začal G.7 pokračovat ve svých šprýmech, a to se stejným zápalem: začal psát oplzlé vtipy.


Samozřejmě v rámci granosální virtuální reality ( jedné velké fantasmagorie) to tak je, má své fandy, jak píšeš…..ale to není realita života.

rive





Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy