Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470541
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část
Vloženo Sobota, 27. leden 2007 @ 23:05:45 CET Vložil: Bolek

Zkušenosti poslal Gregorios777

Sk 9,10-19 : Zde opět vidíme, že vyslání učedníka Ananiáše k Saulovi z Tarzu bylo iniciováno samotným Pánem Ježíšem. Ananiáš nic neplánoval a ani ve snu by ho taková mise nenapadla. Šlo o naprosto nečekaný příkaz Páně ( jako ostatně ve všech ostatních případech ). Ananiáš si sice troufl se s Pánem chvilku hádat, ale nakonec uposlechl. Sk 9, 20-31: Zde nám Bůh skrze apoštola Pavla nastavuje zrcadlo. Horlivý Pavel začal okamžitě hlásat Krista z vlastní síly a bez vedení Duchem svatým, aniž by byl nejdříve vyučen Pánem. To poskytlo satanovi půdu pro protiútok ve formě hrozby Pavlova zabití. A to nejen ze strany fanatických Židů, ale dokonce i ze strany pohanských Řeků.

Když se bratří dozvěděli o Pavlově tělesné horlivosti, taktně Pavla vzali a vyprovodili ho do jeho rodného Tarzu. Pavel pak musel absolvovat 15-17 let dlouhé lekce přímo do Pána, aby byl uschopněn skutečně kázat Evangelium pod Božím vedením. Sk 10. kap. : Také první kázání Evangelia pohanům, bylo výhradně dílem vedení Ducha svatého skrze charismata ( duchovní dary ). Viz. Sk 10, 3-6 a Sk 10, 9-17. Vidíme, že Duch svatý připravil současně srdce Kornelia i srdce Petra na tuto evangelizaci. A zase tu není ani stopa po lidském organizování. Žádný úzký výbor ani rada nerozhodly o tak choulostivé věci, jako bylo předání evangelia pohanům. Jediný, komu byl Petr v první řadě odpovědný byl sám Pán Církve. Přestože potom musel ze svého jednání vydat počet starším v Jeruzalémě. Sk 13. kap. : Po vyslání Pavla a Barnabáše na první misijní cestu opět nevidíme žádnou lidskou organizovanost a plánování. Jako obvykle, jde o výhradní vedení Duchem svatým. I samo jejich oddělení k apoštolské službě ( Sk 13,4 ), proběhlo na přímý pokyn Ducha svatého ( Sk 13,2 ) na postním shromáždění proroků a učitelů Antiochejského sboru. Sk 16,6-10 : Na druhé misijní cestě Pavla a Timotea se podmínky opět opakují. Vše vede Duch svatý. Posílá apoštoly na konkrétní místa nebo zabraňuje apoštolům někam jít. Také k nečekanému přesunu do Makedonie došlo po nočním vidění Pavlově, kdy se mu zjevil Makedónec prosící ho o pomoc. Místo nám zjevuje důležitý princip v zacházení s Božím zjevením. Musíme ho UPOSLECHNOUT IHNED ( pokud Duch nedá výslovné instrukce o správném Božím čase, jako v případě Pána Ježíše, když mu po oznámení Lazarovy nemoci nařídil počkat ještě dva dny, než Lazar zemřel ( Jan 11,3-7 ). Pavel s Timoteem ještě tu noc vykonali přípavy na cestu, aby mohli hned ráno vyrazit ke svému cíli. Sk 18. kap. : Také 18 měsíční kázání Evangelia v Korintu si apoštol Pavel nevymyslel sám. Zůstal zde na pokyn Páně, které obdržel při nočním vidění ( Sk 18, 9-11 ). Všimněme si, že ve všech těchto případech bylo vedení Ducha nečekané. Do poslední chvíle než přišlo zjevení, nebylo jasné, co mají Boží služebníci dělat. Sk 23,11 : Zde vidíme trochu jiný případ. Pán nám určité minimum své vůle zjevuje také několik měsíců, či let dopředu. Zde Pán Pavlovi zjevuje při svém nočním navštívení, že tak, jako Pavel svědčil o Pánu v Jeruzalémě, tak bude o Něm svědčit v Římě. Pavel tedy věděl na nějakou dobu dopředu, co ho čeká, a co s ním Pán dál zamýšlí. To byla pro něj cenná informace, která mu dávala pokoj a jistotu v neklidných časech, které ho čekaly. To však neznamenalo, že Pavel nyní mohl být ukolébaný a dále nenásledovat velmi citlivě další Boží vedení. Když místodržitel Festus položil Pavlovi ve Sk 25,9 otázku, kde chce být souzen, musel Pavel rozpoznat, že nyní nastal ten pravý a rozhodující okamžik, kdy se má odvolat k císaři do Říma. Naplnilo se tak proroctví Páně z Mt 10,19-20 a také Slovo Boží, že Pán Bůh nedělá nic, čeho by neukázal svým služebníkům prorokům. Kniha Skutků nám tedy ukazuje, že jakékoli evangelizační akce nevznikaly na lidských poradách, ale že byly podrobeny výsostnému právu Ducha svatého jako Pána v Církvi, na jeho iniciaci, vedení a řízení. Plány a porady nevznikaly na ZEMI, ale v nebeském Generálním štábu v Boží radě. Úkolem ZEMĚ bylo v podřízenosti naslouchat NEBI. Boží Rada pak byla sdělována každému údu Těla Kristova zvlášť a dohromady to tvořilo harmonický celek - Boží vůli. Každý úd Těla Kristova měl svoji individuální službu, za jejíž vykonání se odpovídal v první řadě Pánu Církve samotnému a až v druhé řadě lidem, když jim podával zprávu o své činnosti. Vše bylo vedené skrze nadpřirozené dary Ducha svatého – charismata. Nikdo se nesnažil činnost plánovat, ale všichni očekávali na vedení Ducha svatého v tom, co mají dělat. Vstupovali do skutků, které pro ně Bůh připravil již od založení světa. Museli tuto Boží vůli hledat a pak v ní proudit v Duchu. Jestliže někdo káže Evangelium skrze organizovanou, předem naplánovanou Evangelizaci, dopouští se neposlušnosti vůči Duchu svatému a dělá si své vlastní věci nezávisle na Pánu. Evangelizace v moci Ducha nepotřebuje žádné velké přípravy. Jediné, co potřebuje, je naše pohotovost k uposlechnutí Božího pokynu k ní. Pokud evangelizace neprobíhá v režii Ducha svatého, jedná se o čirou manipulaci, neboť jak říká Písmo: Vzpoura je ten samý hřích jako čarodějnictví. Úlohou starších sboru v evangelizaci ( ani v jiném díle ), není přebírat roli Ducha svatého a všechno řídit, ale pouze dohlížet a korigovat případné chyby nebo hříchy ( Sk 9,30 // Ga 2, 11-15 ) nebo skutky, které nejsou z Ducha.


"MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Neděle, 28. leden 2007 @ 11:04:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorii. Nastínil jsi nám zde jak se má a nemá dělat evangelizace. Děláš ji Ty, nebo znáš někoho, kdo ji dělá tím správným způsobem? Jakou má úspěšnost? Kolik se obrátilo lidí? Procentuelně kolik lidí odpadlo ve srovnání s tou špatně dělanou evangelizací? Díky za odpověď.



Re: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 28. leden 2007 @ 17:11:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorie,
Myslím , že ve svých poučkách a kritice špatné evangelizace řešíš to , co ti příliš nepřísluší, stejně jako když Ježíš napomínal učedníky:
Lukáš 9:49 Jan mu na to řekl: "Mistře, viděli jsme kohosi, jak v tvém jménu vyhání démony, a bránili jsme mu, protože tě nenásleduje jako my.
50 Ježíš mu řekl: "Nebraňte mu! Kdo není proti vám, je pro vás."

Marek 9:38 Jan mu řekl: "Mistře, viděli jsme kohosi, kdo v tvém jménu vyhání démony, ale s námi nechodil; i bránili jsme mu, protože s námi nechodil."
39 Ježíš však řekl: "Nebraňte mu! Žádný, kdo učiní mocný čin v mém jménu, nemůže mi hned na to zlořečit.“

Filipským 1/15 Někteří sice káží Krista také ze závisti a z řevnivosti, jiní však s dobrým úmyslem.
16 Jedni z lásky, protože vědí, že jsem tu k obhajobě evangelia,
17 druzí z touhy po uplatnění, ne z čistých pohnutek, a domnívají se, že mi v mém vězení způsobí bolest.
18 Ale co na tom! Jen když se jakýmkoli způsobem, ať s postranními úmysly, ať upřímně zvěstuje Kristus; z toho se raduji a budu radovat.
40 Kdo není proti nám, je pro nás.
50 Ježíš mu řekl: "Nebraňte mu! Kdo není proti vám, je pro vás."

Proto zcela ze zásady naprosto s tebou nemohu souhlasit. Myslím, že neexistuje jedna dokonalá metoda a poučka správné evangelizace. Jedná se o velmi rozmanitou záležitost, která je vždy v rukou Ducha Božího, tak proč snižovat ty (jako pastýř Kurzi Alfa), kteří mají snahu přivést lidi ke Kristu. Je to tvá slepota Gegorie.

Tvé studie o čtyřech dějstvích podtrhují jen to, jak jsi mimo realitu ze života stěn tvé studovny. V Písmu jsou příklady, jak Křtitel (Mk 1/3-5 aj.) hlásal příchod Božího království, nebo také jak učedníci po vzkříšení hlásali Krista ukřižovaného. Zvolání „čiňte pokání“ z počátku patřilo k Izraelskému národu, který měl mnoho staletí znalost zákona Mojžíše a jako takový věděl, co to znamená význam slova pokání. V dnešním sekulárním světě a obzvláště v tomto národě…zní až demagogicky směšně a nikdo netuší o co se jedná a nebude na něj naprosto nikdo reagovat. Máš vůbec nějakou zkušenost s evangelizací? Není to snad ve tvém případě jen slovo z biblických slovníků a navrčených statí tvých teologických formulaček? Vypsal jsi to ve čtyřech kapitolách moc hezky, ale kromě učení máš nějakou praxi s evangelizací? Kolik jsi ty osobně s tou tvou moudrou výukou obrátil lidi k Ježíši a kolik si jich případně odradil?

Z mé praxe vím, že pokud se v našem národě lidé obracejí k Ježíši, tak jak na veřejných církevních shromážděních , nebo osobních evangelizacích, kážeme Krista a to toho ukřižovaného Bůh, který poslal Krista, tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby každý, kdo v něj věří, nezahynul , ale měl život věčný. Věř, že to nevěřící majoritu zasahuje a Duch Boží se ke Kristu vždy přizná. Mě se osobně několikrát stalo, že lidi na tento verš z Jana 3/16 slyšeli, začali i plakat a toužili po tomto nádherném Bohu, který je tak miluje, že v Kristu přišel do jejich zoufalství. Lidé se musejí setkat s Kristem osobně a potom Duch Boží postupně sám zjevuje co je hřích, odhaluje Písmo, důsledek soudu a opravdový význam milosti. Svět okolo nás je pohanský a netuší o co jde.

S těma poučkami a vyučováním si můžeš opravdu vytapetovat tu svou studovnu. Díky Bohu za Billiho 8%. Evangelium, je velmi prostá zpráva na rovině částí citovaných biblických textů : Ježíš zamřel na kříži za naše hříchy, byl pohřben a třetího dne vstal z mrtvých = byl vzkříšen!!! Pokání je pro lidi dneška slovo z Marsu, ale ke Kristu je přivést můžeme. Duch.sv těm, kteří Krista přijmou sám zjeví jejich hřích a oni potom činí v slzách pokání.

Pattre



Re: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Neděle, 28. leden 2007 @ 21:31:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem pozorně všechny díly o evangelizaci včetně všech diskusních příspěvků a nabyl jsem dojmu, že se tady tříští názory jednotlivých přispěvatelů, které přecházejí do osobních útoků. Většinou se jedná o lidi znalé Božího slova a docela mi vadí nevraživost některých. Místo aby každý kdo má nějakou zkušenost se tady sdílel, přidal na společný stůl, tak se chováte jako malí kluci kdo bude mít červenou kuličku. Dokonce se tady objevují prvky asertivního chování.To co byste si nedovolili v osobním kontaktu, to předvádíte přede všemi. Všem bych chtěl předat takovou malou zkušenost. Nedělejte nic k čemu vás Bůh nevyzve. Dělat něco ze sebe je jako jít do války bez armády. Zažil jsem spoustu různých evangelizací na jejichž konci čekalo fiasko, v lepším případě několik duchovních mrzáků. Těmi jsou lidé "obrácení" pod vlivem emocí, manipulace a jiných nešvarů. Zúčastnil jsem se před lety jednoho běhu kursů Alfa, a co vypadalo nadějně, se ukázalo jako slepá ulička. Výsledky jsou vidět až za mnoho let. Základní poučka je: dokud nemá sbor vybudované dobře fungující zázemí (Kvalitní vztahy mezi členy sboru navzájem, skutečná bratrská pouta), aby se mohl věnovat nověobráceným, tak se vyšplhá novorozenecká úmrtnost na neuvěřitelně vysoké procento. A uvědomme si, že každý, kdo odpadne z důvodu špatné novorozenecké péče a vrátí se do světa, toho už málokdo získá pro Krista, a nakazí špatnou zkušeností mnoho dalších. Je to naše veliká zodpovědnost před Bohem abychom nebyli příčinou takových konců. Myslím si že v dnešní době se má evangelizovat více osobním příkladem, osobní péčí s lidmi, kteří se rozhodli jít za Kristem. Díky špatným zkušenostem s rádobykřesťany je velmi obtížné oslovovat lidi hledající.



Štěkání, kokrhání a jiné občerstvující pazvuky (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 29. leden 2007 @ 21:18:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jelikož uživatelé Pattre a Olin zde zmiňovali a relativizovali fenomén psího štěkotu, jakožto požehnané reakce lidského těla na přítomnost Ducha svatého, přesuňme se nyní o 11 let zpět a začtěme se do tehdejšího tisku:

-----------------------------------------------------------

„Ve velikém sále bylo kolem dvou tisíc sedících účastníků, do dalšího, stejně velkého sálu (rovněž plně obsazeného) byl program přenášen televizí. Shromáždění řídil zakladatel sboru John Arnott, hlavní slovo na téma „Přikázané požehnání“ měl jeden z hlavních pozvaných hostů (a současně protagonistů tohoto hnutí), pastor Ken Gott ze sboru „Sunderland Christian Church“ v Anglii… Nezvyklé bylo jen to, že občas – zejména v závěru svého vystoupení – Ken Gott ze sebe vyrazil jakési hluboké heknutí, které po něm v sále opakovali (moji torontští hostitelé to označovali jako „barking“ – štěkání), několikrát se neočekávaně zasmál a několikrát také během své chůze po pódiu poklesl v jedné noze, jako by na tu nohu napadal. Později jsem si všiml, že takto podobně chodili i mnozí další, když během shromáždění opouštěli sál, což na mne působilo dojmem jakéhosi společného vnějšího znaku tohoto způsobu zbožnosti… Na pódiu zůstal zakladatel sboru. Pronášel pomalé, monotónně znějící věty, zněla monotónní, rytmická hudba elektronických varhan doplněná bubínkem a dechovým nástrojem, a to vše vytvořilo zvukovou kulisu pro službu několika pastorů, resp. řečníků konference, kteří sestoupili mezi stojící množství účastníků a začali jim sloužit „požehnáním“. Jak jsem zakrátko pochopil, vnějším projevem přijetí tohoto požehnání bylo, že se dotyčný po modlitbě zhroutil k zemi (zachycen pomocníkem pastora), kde setrval různě dlouhou dobu (30 až 50 minut) ve stavu, který měl evidentně známky hypnózy či transu… Po necelé půl hodině ležely po celém sále stovky lidí, později i v předsálí, kam za lidmi pastoři také vyšli. Někteří věřící leželi naprosto nehybně, jiní se různým způsobem svíjeli či třásli a vyráželi ze sebe různě intenzivní zvuky, v každém případě však vůbec nevnímali své okolí“

In: Potoček J., Torontské požehnání, Bratrská rodina 27, listopad 1995, str. 275 – 277.

A co na to Život víry?

„Během let již John Wimber přivykl projevům svatého Ducha ve shromážděních, a tak jsme si říkali, zda ono tzv. torontské požehnání je skutečně něco nového. „Jde o jev, který se vyskytuje po celou dobu dějin Církve“, říká Wimber… Mnozí lidé, kteří přihlížejí zvenčí, jsou zmateni všemi těmi zvířecími zvuky, které doprovázejí torontské požehnání – neboť připomínají spíše selský dvůr. Kladli jsme si otázku, proč Pán Bůh působí, aby lidé štěkali, mečeli, řvali a vydávali různé zvířecí zvuky. „Pokoušet se najít odpověď, znamená pokoušet se zodpovědět nezodpověditelné. V Písmu nevidíme vůbec nic, co by takové jevy opodstatnilo. Neznám žádné pravidlo v historii církve, které zní: „…toto znamená to a to…“ a necítím se povinen pokoušet se vysvětlovat lidem tento jev. Je to prostě způsob, jakým lidé mohou v určitých situacích na Boha reagovat… myslím, že jsme tu svědky procesu rození. Svatý Duch se rozhodl navštívit Církev a oživit ji. S tím je spojena řada projevů, které by se asi měly nejraději odehrávat někde v ústraní, za zavřenými dveřmi. Ale církev je otevřená, nic neskrývá. I mne trochu mate, jak Bůh některé věci na veřejnosti zjevuje. Vás také, že? Jsem rovněž jedním z přihlížejících, nemám o nic více ponětí, co to znamená, než druzí. Velice se mi však líbí účinek, který pozoruji… Jakou má John Wimber představu o tom nač Bůh (církev) připravuje? „Žádnou. Avšak mám naději, že budeme svědky podstatného oživení celé Církve, a následkem toho bude mocně ovlivněna celá společnost, že se obrátí statisíce lidí… Modlívali jsme se za probuzení, avšak ono přišlo nesprávným způsobem. To jsme nemohli strávit! „Mám podezření, že i tady v Británii budou někteří reagovat podobně. Budou říkat: Ani za nic nebudu štěkat jako pes nebo řvát jako lev, ani za svět se nebudu válet po podlaze. Něco tak nedůstojného! Můj Bůh by mi nic takového neudělal.“ „Chápu sice takovou reakci, ale nelze ji udržet“.

In: Moreton C., Když nás Bůh navštíví, dejme mu prostor, komentář Johna Wimbera, ŽV 4/95, str. 92–93.


Kdo jste pamětníci, zajisté vzpomenete, kolik úsilí tehdy naši charismatičtí bratři věnovali ospravedlnění těchto excesů a kolik bylo posáno papíru! Na shromážděních byli chytači, aby požehnané uložili po zásahu Ducha na zem a mnoho a mnoho bratří následovalo "svatý smích", kde kdo se rád zazmítal v křečích... Zde máme dokonce požehnaná videa, uvedená i na titulní stránce ECHO, přímo z Toronta. Například:

http://www.bible.ca/tongues-scotland-chicken-sounds.ram
http://www.bible.ca/tongues-scotland-spiritual-drunkeness.ram
http://www.bible.ca/tongues-scotland-charge.ram

Zbývá otázka: Proč se tedy dnes od těchto vskutku požehnaných praktik, které měly signalizovat přicházející probuzení, nyní tito distancují, neřku-li je popírají?

Že by to bylo nyní na překážku šíření Kurzů Alfa, jejichž pozdější způsob přijetí Ducha má v tomto hnutí kořeny, a který na počátcích zreformovaných Kurzů (jak dokazují ukázky N. Gumbela v písemných materiálech) vedl i k podobným manifestacím?

Historia magistra vitae!




Re: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 31. leden 2007 @ 10:24:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč zase lžeš, pastýři!


Víš dobře, že jsem nijak nerelativizoval problém štěkání!

Na zeměkouli je šest miliard lidí, z toho půl miliardy křesťanů, a z nich mnozí viděli nebo i zakusily projevy, o nichž píšeš. Jsou známy už z metodistického probuzení anebo od kvakerů, stejně jako z tzv. toronto blessing.

Zvířecí zvuky při modlitbách jsemv životě viděl, a to jednou. U jednoho člověka. Za patnáct let - závažný problém, že?
Nicméně jistě jsou někde lidé, kteří to viděli mockrát. To nezpochybňuji.

Tímto tvým příspěvkem jsi prakticky ukázal, jak pracuješ:
Prolézáš světový internet a staré tiskoviny, vybíráš z toho všelijaké kuriozity, co se ti právě hodí, a přišíváš ty excesy lidem, které chceš očernit.
Vytahuješ staré hříchy a zneužíváš je proti lidem, čímž se podobáš žalobníkovi našich bratří.


Protože jako letniční nepochybně víš, že například při křtu v Duchu svatém skutečně občas dochází k neočekávaným projevům, víš o čem píšeš. Ale tvůj podvod spočívá v tom, že tyto své zkušenosti házíš na lidi, kteří s nimi nemají nic společného, a to s cílem je diskvalifikovat!

Evidentně je tvým cílem napadat a znevažovat kurzy alfa. Proto sis to štěkání na těchto kurzech prostě VYMYSLEL! A to přesto, že nelze vyloučit, za ty roky, že někde v nějaké zemi a městě tomu teoreticky může dojít. Když budeš pilně prolézat internet ještě další vda roky, možná že tu událost slavně objevíš a zveřejníš.

Dan Drápal ti slíbil stovku za každý jednotlivý případ, který mu na kterémkoli kurzu v ČR prokážeš. Ty ses vymluvil, že ho nechceš připravovat o peníze. Blaf! O ničem takovém totiž nevíš. Kurzy alfa neznáš. jen je pomlouváš.
Neboj se, pastýři, až těch případů bude tolik, že to dana zruinuje, uděláme na něj sbírku. Dokud ale neodpovíš čestně na tuto výzvu, tj. dokud ty případy na nějakém kurzu alfa neprokážeš, anebo dokud se veřejně za tuto nehoráznou pomluvu neomluvíš, budu tě já,a se mnou mnozí, dál považovat za podvodníka a lháře.

Olin





















Re: MANIPULATIVNÍ EVANGELIZACE IV. část (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 31. leden 2007 @ 19:39:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, náhodní návštěvníci portálu Grano Salis,

pokud by Vás zajímal důvod, proč se Oldřich Kadlec - historicky první předseda Křesťanské mijní společnosti, která je za šíření Kurzů Alfa v ČR zodpovědná – tolik hněvá, nabízím Vám k nezávislému prostudování několik kritických článků, vztahujících se ke Kurzům Alfa. Stačí kliknout na odkaz:

Kurzy Alfa, evangelium pro třetí tisíciletí?
Útok na Alfu
Kurzy Alfa jako postmoderní fenomén
Alfa: evangelium bez pokání?
John Wimber a hnutí Vinice
Skupinkový sbor
Claudio Freidzon, dveře pro Argentinu?
Kam chce vést KAM českou církev?
A svedou mnohé

Příjemné čtení Vám přeje přeje,

Pastýř



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy