Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Danny42
ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480336
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama
Vloženo Pondělí, 26. únor 2007 @ 11:00:08 CET Vložil: Bolek

Dotazy čtenářů poslal Seraphim

Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama. Co bys řekl na toto, Cristiano?   1Královská 8.kapitola: 8,10 Když kněží vycházeli ze svatyně, naplnil Hospodinův dům oblak, 8,11 takže kněží kvůli tomu oblaku nemohli konat službu, neboť Hospodinův dům naplnila Hospodinova sláva. 8,12 Tehdy Šalomoun řekl: "Hospodin praví, že bude přebývat v mrákotě. 8,13 Vybudoval jsem ti sídlo, kde budeš přebývat, vznešené obydlí, po všechny věky."   Nikdy Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama?

1. Královská 9,1-9 (EKUM) 9,1 Když Šalomoun dokončil budování Hospodinova domu i královského dumu a všeho, co si s takovým zaujetím přál vykonat, 9,2 ukázal se Hospodin Šalomounovi podruhé, jako se mu ukázal v Gibeónu. 9,3 Hospodin mu řekl: "Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou prosbu, s kterou ses na mne obrátil. Oddělil jsem jako svatý tento dům, který jsi vybudoval, a dal jsem tam spočinout svému jménu navěky. Mé oči i mé srdce tam budou po všechny dny. 9,4 A co se tebe týče, budeš-li chodit přede mnou v bezúhonnosti srdce a přímosti, jako chodil tvůj otec David, jednat podle všeho, co jsem ti přikázal, dodržovat má nařízení a práva, 9,5 upevním trůn tvého království nad Izraelem navěky, jak jsem přislíbil tvému otci Davidovi, že nebude z izraelského trůnu vyhlazen následník z tvého rodu. 9,6 Jestliže se ode mne odvrátíte vy a vaši synové a nebudete dodržovat má přikázání a má nařízení, která jsem vám vydal, a půjdete sloužit jiným bohům a klanět se jim, 9,7 vyhladím Izraele z povrchu země, kterou jsem jim dal, a zřeknu se domu, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno. Izrael se stane pořekadlem a předmětem výsměchu mezi všemi národy. 9,8 Nad tímto domem ačkoli byl nejvyšší ze všech, ustrne a usykne každý kolemjdoucí. Bude se říkat: 'Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?' 9,9 A bude se odpovídat: 'Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich otce z egyptské země a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně Hospodin uvedl všechno toto zlo.'" Později se stalo: 1. Královská 11,1-10 (EKUM) 11,1 Král Šalomoun si zamiloval mnoho žen cizinek, faraónovu dceru, Moábky, Amónky, Edómky, Sidóňanky a Chetejky, 11,2 z těch pronárodů, o nichž Hospodin Izraelcům řekl: "Nebudete vcházet k nim a oni nebudou vcházet k vám. Jistě by naklonili vaše srdce ke svým bohům." Šalomoun k nim přilnul velkou láskou. 11,3 Měl mnoho žen: sedm set kněžen a tři sta ženin. Jeho ženy odklonily jeho srdce. 11,4 Když nadešel Šalomounovi čas stáří, jeho ženy odklonily jeho srdce k jiným bohům, takže jeho srdce nebylo cele při Hospodinu, jeho Bohu, jako bylo srdce jeho otce Davida. 11,5 Šalomoun chodil za božstvem Sidóňanů Aštoretou a za ohyzdnou modlou Amónců Milkómem. 11,6 Tak se Šalomoun dopouštěl toho, co je zlé v Hospodinových očích, a neoddal se cele Hospodinu jako jeho otec David. 11,7 Tehdy Šalomoun vystavěl posvátné návrší Kemóšovi, ohyzdné modle Moábců, na hoře, která je naproti Jeruzalému, a Molekovi, ohyzdné modle Amónovců. 11,8 Totéž udělal pro všechny své ženy cizinky, které pálily kadidlo a obětovaly svým bohům. 11,9 Hospodin se na Šalomouna rozhněval, že se srdcem odklonil od Hospodina, Boha Izraele, jenž se mu dvakrát ukázal 11,10 a výslovně mu zakázal chodit za jinými bohy. Ale on nedbal na to, co Hospodin přikázal. 1. Královská 11,9 (KRALICKY) I rozhněval se Hospodin na Šalamouna, proto že se uchýlilo srdce jeho od Hospodina Boha Izraelského, kterýž se jemu byl ukázal po dvakrát, Cristiano, kdy se v dějinách Pravoslavná, nebo Katolická církev opičily po Šalamounovi? Kdy pravoslavní, nebo katoličtí panovníci, nebo biskupové a kněží dobrovolně stavěli posvátné návrší Kemóšovi, ohyzdné modle Moábců, a Molekovi, ohyzdné modle Amónovců? Kdy propagovali mnohoženství a zabíjení nemluvňátek? Odpovím Ti: Pravoslavní nikdy a katolíci nikdy až do r.1965. Pravdou je pouze to, že muslimové dobyli mnohé pravoslavné země a zde ukořistili pravoslavné modlitebny, kterým říkáme chrámy. Mnohé z nich pak muslimové násilím přebudovali v mešity. Podobně komunisté zejména v Rusku mnohé pravoslavné chrámy násilím přebudovali na přednáškové sály ateismu a na další ohavná místa. Proč to Bůh dopustil? Ne kvůli modloslužbě, ale kvůli rozšířené teologii tzv. liduprázdného Pekla, se kterou občas pravoslavní teologové, k velké škodě své i dalších, koketovali. Přeháněli to s milosrdenstvím vůči nejkrutějším lumpům, hřáli si muslimské a pak ateistické hady na prsou – a to se nevyplácí. V současnosti si tyto ateistické, nebo muslimské hady, hřejí na prsou po 2.vatikánském koncilu r.1965, katolíci. Zatím je severoameričtí bratři evangelikálové vojensky před muslimy chrání. Ale až se tito protestanté unaví, co bude potom? Je velmi nebezpečné to, co dělají dnes (zejména na západě) bratři katolíci a liberální protestanté, když dobrovolně prodávají své kostely muslimům k přestavbě na mešity a ateistům k přestavbě na hostince a sexbary. To se už začíná podobat Šalamounovu odpadlictví. Neslyšel jsem však, že by to dělali před r.1965. Pravoslavní to, pokud vím, nedělají nikde dodnes. Kromě toho v církvích, kde je v úctě mnišství (v Pravoslavné a Katolické c.), tam se mnohoženství nepropaguje. Teprve po r.1965 začali někteří katoličtí teologové hloupnout a spolu s ateistou Freudem propagovat masturbaci, sebeprznění. Známý je tím zejména Anselm Grun se svou knížkou „Spiritualita zdola“, str.43. Grun však nevěří ani ve vtělení Božího Syna Ježíše Krista. Je stoupencem reinkarnace, i když zůstává oficielním členem katolického benediktinského řádu. Viz jeho odpadlická kniha „Biblické obrazy o vykoupení“. Od té doby (r.1965) se mezi římskokatolickými knězi (celibátníky, de facto mnichy), rozšiřuje homosexualita, jev předtím v Katolické církvi nesmírně neobvyklý, téměř neexistující. Tož tolik Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Bible; Sk 7,48a: Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěný lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 11:47:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova Bible:

Sk
7,48 Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěný lidskýma rukama, jak praví prorok:

7,49 'Mým trůnem je nebe a země podnoží mých nohou! Jaký chrám mi můžete vystavět, praví Hospodin, a je vůbec místo, kde bych mohl spočinout?
7,50 Což to všechno nestvořila má ruka?'
7,51 Jste tvrdošíjní a máte pohanské srdce i uši! Nepřestáváte odporovat Duchu svatému, jak to dělali vaši otcové.



Re: Tady je to jeste v sirsim kontextu od Davida a Salamouna (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 11:52:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible; Sk
7,46 David nalezl u Boha milost a prosil, aby směl vyhledat místo, kde by přebýval Bůh Jákobův.
7,47 Ale teprve Šalomoun vystavěl Bohu chrám.
7,48 Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěný lidskýma rukama, jak praví prorok:
7,49 'Mým trůnem je nebe a země podnoží mých nohou! Jaký chrám mi můžete vystavět, praví Hospodin, a je vůbec místo, kde bych mohl spočinout?
7,50 Což to všechno nestvořila má ruka?'
7,51 Jste tvrdošíjní a máte pohanské srdce i uši! Nepřestáváte odporovat Duchu svatému, jak to dělali vaši otcové.
7,52 Byl kdy nějaký prorok, aby ho vaši otcové nepronásledovali? Zabili ty, kteří předpověděli příchod Spravedlivého, a toho vy jste nyní zradili a zavraždili.



Re: K tomu je dobre zabyvat se vztahem mezi starou a novou smlouvou (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 11:58:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

K tomu je dobre zabyvat se vztahem mezi starou a novou smlouvou. Timto tematem se Bible zabyva v listu Zidum, kdyz vysvetluje, ze SZ svatyne je pohym stinem budoucich veci a ze stara smlouva je zastarala.

Doporucuji k peclivemu studiu cely list Zidum. Zde alespon 8. kapitolu, ktera mnohe objasni.

Židům 8,1-13 (EKUM)
8,1 Z toho, co bylo řečeno, plyne: máme velekněze, který usedl po pravici Božího trůnu
8,2 v nebesích jako služebník pravé svatyně a stánku, který zřídil sám Hospodin, a nikoli člověk.
8,3 Každý velekněz bývá ustanoven k tomu, aby přinášel dary a oběti; proto musel i Ježíš nutně přinést oběť.
8,4 Na zemi by nemohl být knězem, protože zde už byli kněží, kteří přinášeli dary podle zákona.
8,5 Ti však sloužili ve svatyni, která je jen náznakem a stínem svatyně nebeské. Vždyť Bůh uložil Mojžíšovi, když měl zřídit stánek: "Hleď, ať uděláš vše podle vzoru, který ti byl ukázán na hoře."
8,6 Avšak Ježíš dosáhl vznešenější služby, právě tak jako je prostředníkem vyšší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních.
8,7 Kdyby totiž ta první smlouva byla bez vady, nebylo by třeba připravovat druhou.
8,8 Ale když Bůh kárá svůj lid, říká: "Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy s domem izraelským i s domem judským uzavřu smlouvu novou,
8,9 ne jako byla ta smlouva, kterou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku, abych je vyvedl ze země egyptské. Neboť oni nezůstali v mé smlouvě, a já jsem se jich zřekl, praví Hospodin.
8,10 A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je do srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.
8,11 Pak už nebude učit druh druha a bratr bratra a nebude vybízet: "Poznej Pána", protože mě budou znát všichni, od nejmenšího až do největšího.
8,12 Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu."
8,13 Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:06:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeste dalsi objasnujici verse:
Zd
9,23 To, co je jen náznakem nebeských věcí, bylo nutno očišťovat takovým způsobem; nebeské věci samy však vyžadují vzácnějších obětí.
9,24 Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělali jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
9,25 Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;



Mají se novozákonní křesťané modlit pouze v přírodě? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Reformovaný,
mám Tvé odpovědi rozumět tak, že novozákonní křesťané se mají modlit výlučně v přírodě?

Že modlitební domy se střechou jsou pouze starozákonní?



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:18:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Seraphime,

NZ krestane se mohou modlit kde chteji. Jenom by nemeli podlehat dojmu, ze Vsemohouci Svrchovany Buh je nejak "vice pritomen" v kostele, ktery postavili. Kostel je budova, ktera postavena k tomu, aby se krestane meli kde schazet ve vetsim poctu.

r



Ono stejně není nad biblickou kuchyni (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:21:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale nejvyšší číšník jim odvětil: "Zdalipak mě můj pán poslal, abych mluvil tato slova k tvému pánovi a k tobě? Zdali ne k mužům, kteří obsadili hradby a budou jíst své lejna a pít svou moč spolu s vámi?"

2. Královská 18,27, Izaiáš 36,12



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:27:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Uprimne receno, kdyz jsem cetl v Bibli, ze SZ je zastarala, tak me to az trochu zarazilo. Ale rika to Bible a vztahem mezi starou a novou smlouvou je tedy uzitecne se zabyvat - kdyz to cini samo Slovo Bozi.

V teto souvislosti bych rad doporucil ke studiu clanek v casopise Zapas o Dusi, ktery se vztahem obou smluv zabyva. Zde je odkaz:

http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/82/zodc8204.phtml





Re: Jeste souvisejici clanek: Lepší kněz - autor: Steven J. Cole (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:31:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Lepší kněz; autor: Steven J. Cole

Ukazka:

pro vyšší smlouvu; Židům 8:1-13
Jedna z častých metod Satana je snaha oslabit v našich myslích svrchovanou moc Ježíše Krista. Podle tohoto kritéria můžete snadno posoudit zdroj vyučování. Pokud vede k omezování nebo umenšování slávy Krista, není to učení z Boha. Skrze lidská nařízení a legalistické nauky odvrací naši pozornost od samotné skutečnosti a zdroje naší víry, od Krista. (Ko 2:16-23). Jestliže se mu podaří odlákat naši pozornost od hlavy Krista, abychom se zaměřili na dodržování vnějších pravidel a nařízení, můžeme si dokonce bláhově myslet, že jsme „dobrými“ křesťany. Pokud není středem naší pozornosti, zdrojem radosti dílo Ježíše Krista, můžeme vykonávat množství nejrůznějších aktivit a přesto budeme postrádat to hlavní, což je posvěcování a zdravý růst ve víře, který vede k neustálému prohlubování lásky ke Kristu, aby v nás mohlo růst poznání Boží moci (Fp 3:1-11). Někdy nepřítel používá zkoušky, aby odvrátil naši pozornost od Krista. Místo toho, aby nás zkoušky přibližovaly ke Kristu, který potěšuje a občerstvuje, obracíme se k nejrůznějším světským radám, které může udělovat kdokoli, ať už Krista zná nebo ne. Takové rady nám mohou někdy dočasně „pomoci“ ve smyslu úlevy od našeho trápení, ale pokud zažíváme útěchu bez Krista, je to klamná útěcha. Jindy využívá pokušení tohoto světa, jen aby nás přitahovaly světské hodnoty a radovánky. Je to jako v podobenství o rozsévači, kdy zapadne semeno do trní – „starosti o majetek a rozkoše života“ (L 8:14) dusí vše, co nás má vést ke Kristu. Každodenní život nás pohltí natolik, že nemáme čas na nic jiného, než jak získat nejvíce z toho, co nabízí svět. Jak snadno zapomínáme, že vše světské je jen pomíjivost. Uspokojit naše potřeby v tomto čase i na věky může jen Ježíš Kristus.

První čtenáři epištoly Židům byli také v pokušení opustit Krista. Žili pod hrozbou pronásledování a proto se chtěli raději vrátit zpět k židovství. Judaismus byl praktikován jejich předky po staletí, kdy se Bůh sám zjevoval skrze židovská písma. Náboženské praktiky v nich nařízené byly osvědčené a uspokojující. Proč by měli snášet pronásledování pro víru v Krista? Proč se prostě nevrátit k osvědčeným způsobům, které vyhovovaly po staletí?

Aby bylo toto nebezpečí zažehnáno, autor vysvětluje nadřazenost Ježíše Krista nad vším, co bylo součástí starých způsobů. Poukazuje na to, že Ježíš je Ten, o kterém celý Starý zákon píše (1:1-2) a je naplněním všeho, k čemu směřoval. On je odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty. Jako Boží kněz, podle řádu Melchisedechova, je Ježíš nadřazen Levitským kněžím. V osmé kapitole píše, že… Ježíš je nejvyšší kněz, který je prostředníkem lepší smlouvy. Ve verších 8:1-6a ukazuje, že Ježíš je lepší kněz a slouží „v pravé svatyni“. Verše 8:6b-13 poukazují na skutečnost, že Ježíš je prostředníkem lepší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních, která byla předpovězena prorokem Jeremjášem.

Tato kapitola vyvolává řadu obtížných exegetických a teologických otázek, které v této chvíli nemůžeme rozvinout. Téma, jak dodržování Starého zákona souvisí s věřícími, kteří žijí pod novou smlouvou, patří k nejožehavějším otázkám celého Písma. Přiznávám, že sám ještě nemám úplně jasno, ale pokud ve vás vzbudím zájem o nevyřešenou otázku, prozkoumejte si ji sami hlouběji.

(Poznámka ZODu: Věříme, že Duchem znovuzrozený křesťan žije již jen pod zákonem Ježíše Krista – pod novou smlouvou – jež je mnohem vyšší než mojžíšovská stará smlouva. Viz následující článek na téma vztahu staré a nové smlouvy).

Autor knihy Židům probírá jednotlivé argumenty pro a proti a odpovídá na některé nevyřešené otázky. Nejdříve se pokusím vysvětlit linii jeho myšlenek a pak nabídnu nějaké aplikace.

I. Ježíš je lepší kněz, který slouží v pravém svatostánku. (8:1-6a)

Z toho, co bylo řečeno, plyne: máme velekněze, který usedl po pravici Božího trůnu v nebesích jako služebník pravé svatyně a stánku, který zřídil sám Hospodin, nikoli člověk. Každý velekněz bývá ustanoven k tomu, aby přinášel dary a oběti; proto musel i Ježíš nutně přinést oběť. Na zemi by nemohl být knězem, protože zde už byli kněží, kteří přinášeli dary podle zákona. Ti však sloužili ve svatyni, která byla jen náznakem a stínem svatyně nebeské. Vždyť Bůh uložil Mojžíšovi, když měl zřídit stánek: „Hleď, ať uděláš vše podle vzoru, který ti byl ukázán na hoře“. Avšak Ježíš dosáhl vznešenější služby, protože je prostředníkem vyšší smlouvy, založené na lepších zaslíbeních.
Podívejme se na tři body:

a. Náš velekněz sedí po pravici Božího trůnu v nebesích (8:1)

Autor nejdříve vytyčuje základní body argumentu:

Máme velekněze, který usedl po pravici Božího trůnu v nebesích (8:1)
a kontrastuje levitské kněžstvo, které bylo slabé a nedokonalé (7:28). Každý velekněz, vybraný z lidí, byl ustanoven jako zástupce lidí před Bohem, aby přinášel dary a oběti (5:1) v pozemském svatostánku, který byl jen stínem svatyně nebeské. Ale Ježíš, náš kněz podle řádu Melchisedechova, vystoupil do nebe a usedl po pravici Boží (Ž 110:1). Autor uctivě odkazuje na Boží nebeskou vznešenost a Boží trůn v nebesích:

On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech (1:3)

Konec ukazky

Cele zde: http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/82/zodc8203.phtml



Objevil jeskynní komoru, v ní truhlu a jiné chrámové položky (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. únor 2007 @ 12:54:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Také občas čtu Zápas o duši, díky za odkazy. Toto by Tě bratře Reformovaný jistě zaujalo:

Ve středu 6. ledna 1982 Ron Wyatt objevil jeskynní komoru, ve které truhla a jiné chrámové položky byly uschovány před více než 2600 léty.
Komora byla asi 6,7 m x 3,7 m, i když ne přesně obdélníková. Jeden roh se zužoval dovnitř. Komora byla naplněna kameny téměř až ke stropu. Pod kameny bylo suchoshnilé dřevo a zvířecí kůže, zřejmě po dlouhou dobu neporušené. Pod kameny, dřevem a kůžemi byly scházející položky z prvního chrámu, včetně stolu pro předkládané chleby. Na zadním konci komory byla kamenná bedna a uvnitř truhla smlouvy, kompletní a nedotčená, jen nosné tyče z ní byly vyjmuty. Ron byl prvním člověkem, který tyto neocenitelné předměty spatřil od doby, kdy byly z města ukryty před jeho zničením v roce 586 př. Kr.

Daleko více na:
http://www.biblickearcheologickenoviny.cz/truhla_smlouvy.html

http://www.biblickearcheologickenoviny.cz/truhla_smlouvy2.html

http://www.biblickearcheologickenoviny.cz/truhla_smlouvy3.html



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pondělí, 26. únor 2007 @ 22:11:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Važený Seraphime Libore Halíku,
Děkuji za váš dotaz zde na granosalis zvláště pod novým tématem. Nechodím zde pravidelně, jen čirou náhodou ještě než jdu spát, shledávám kdo zde nově tapetuje :-) Na vaši otázku "Nikdy Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama?",...velmi rád odpovím...

Od doby, co Bůh není zavřen v bedně mezi Izraelci, v předmětech nesídlí. To je to, co skrze proroka bylo zaslíbeno, že přijde čas, kdy Bůh nebude muset být zavřený v bedně v prostřed svého lidu a bylo to úžasné zaslíbení nové smlouvy, že bude přebývat mezi svým lidem, kde lidé budou chrámy Ducha Božího. Kdy se ta událost stala? V době, kdy Pán Ježíš Kristus zaplatil za hříchy lidu na kříži Golgoty se roztrhla chrámova opona... Od shora dolů... ne naopak... Mě je jedno jestli to udělal Bůh sám, nebo to udělali andělé... ten čas, kdy Bůh bude skrze svého Ducha moci přebývat mezi svým lidem, nastal... už nemusí být zavřenej v nějaký schráně z akátovýho dříví. Od té doby je to zcela jasný, že říkat, že uvnitř nějakého předmětu, je Bůh, je velkým rouháním. Je to popíráni Pánova Slova. Například proměněná eucharistická oplatka - o níž se hovoří, že je Bohem, je jeden z příkladů nejtěžšího hříchu modlářství a rouhání, které se kdy na křesťanské scéně mohlo objevit.

V lásce Pána Ježíše Krista
Cristiano






Bůh nesídlil v bedně ani v době Starého zákona, On byl a je všudypřítomný (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. únor 2007 @ 23:08:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
V lásce Pána Ježíše Krista
jsem přesvědčen, že svatý Bůh nikdy nesídlil v bedně, ani v době Starého zákona. On tu Mojžíšovu truhlu smlouvy pouze používal, aby naučil živé víře Abrahamovy potomky.

Ani v době Nového zákona - nové smlouvy nesídlí Bůh v bedně, či jak říkáš v oplatce.
On nekvašený (u římských katolíků) a kvašený (u pravoslavných a protestantů) chléb a víno v průběhu památky Poslední Večeře Páně používá k tomu, aby nám udělil dar své živé přítomnosti, jsme-li toho hodni. Nejsme-li hodni a přijímáme-li jako Jidáš nehodně, riskujeme, že strávíme věčný život společně s ďábly a s Jidášem.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 26. únor 2007 @ 23:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Legalizace okultismu

Každý kostel po celé Zemi, ve všech státech, má Vatikánem centrálně a přesně rozvrženy doby konání mší neboli dobu neustálého obětování katolického Ježíše Krista v katolickém oplatku - hostii při mši. A tak jako musí být na naší Zemi konány mše každou minutou, tak je to i s obětováním Panně Marii, tedy opět každý den a každou chvíli!

Nezapomeňme, že například Aztékové bohu slunci obětovali přes tisíc živých srdcí týdně! Ovšem akt obětování z velké části dnes nesou neevropské nebo necivilizované oblasti. Tam je celý rituál před očima civilizovaných zákonů lépe ukryt. Dr. Rivera sám říká, že katolicismus je natolik zrůdné a zkažené náboženství, že kdyby se lidé dozvěděli celou pravdu, onemocněli by z toho.
Jezuité potřebovali v dřívější době při svém pronikání civilizací všechny tyto rituály a mysticismus zlegalizovat. Ale navenek to muselo vypadat tak, že tyto okultní praktiky odsuzují. Proto jakoby s nechutí a jen velmi pozvolna své vyučovací metody a svá vyučovací témata spojovali se světskými záležitostmi. Prohlašovali, že to však musí být, aby se jejich školy vyrovnaly ostatním univerzitám.
Jestliže tedy chtěli jezuité jakoby obstát v boji proti světským univerzitám, museli jezuitské koleje rozšířit svou koncepci o vyučování světské látky. Museli zahrnout do svých osnov světské předměty, protože renezance vyvolala žízeň po vědění. Víme, že to ve skutečnosti provedli s vnitřní radostí.
Právě s těmito světskými tématy pak nenápadně legalizovali své skutečné duchovní okultní praktiky. Všechno nazývali kulturou.

Hrubé pohanství řeckých, latinských a římských klasiků bylo čteno stále dokola, protože to bylo “kulturní”. Do kultury zabalili úplně všechno. Stejně tak je tomu i dnes. Pod slovem kultura se schová jakákoliv “misijní” činnost římskokatolického systému, jakákoliv katolická tradice, obřady a slavnosti. Kulturní jsou také pohanské rituály a tradice. Pohanské svátky jsou kulturní slavností stejně jako svátky římskokatolické. Všechno je dnes “kultura”, kterou “je dobré ctít a vážit si jí jako bohatství každého křesťanského národa.”
Pod pláštěm moderní kultury je dnes uschován a zlegalizován největší díl okultismu a mysticismu. Počátek těchto dvou systémů je v uctívání duše zemřelých i žijících. Její vzývání, její oslovování, vyvyšování, modlitby k ní a podobné rituály jsou naprosto zjevnou formou spiritismu.

Bible však kult duše a její uctívání na žádné ze svých stránek neuznává. Můžeme přečíst Bibli od začátku až do konce a nikde se její hrdinové neobrací k duši zemřelých, aby s ní komunikovali, aby se k ní modlili, aby s ní meditovali, aby s ní hovořili, žádali jí o radu apod. Nikde také nejsou oslovováni ani samotní mrtví lidé.
Uctívání duše sahá do mnohem větší minulosti, než je starý Babylon. Je to Kainovo náboženství a náboženství jeho rodu, které pak přešlo i do rodu Chámova. V době starého Babylona pak bylo rozvinuto do obrovských rozměrů. Proto se má dnes za to, že je to starobabylonská okultní záležitost.
Zároveň podnikli jezuité všechna nezbytná opatření k tomu, aby zabránili světskému učení působit proti jejich cíli. Tímto cílem je udržovat mysl žáka v dokonalé poslušnosti vůči mysticismu v církvi i vůči církvi samotné.
Proto jsou jejich žáci především “zavaleni velikým systémem modliteb”. To by samo o sobě však ještě nestačilo. Poskytované poznání bylo pečlivě zbaveno všeho “kacířského” ducha a myšlení. Všechny novodobé poznatky byly cenzurovány a většinou vypuštěny. Řečtina a latina (latina byla a je na těchto kolejích vysoce vyzdvihována) se studovaly kvůli své literární hodnotě, ale “antické” ortodoxní myšlení bylo komentováno jenom tak, aby mohlo podpořit takzvanou nadřazenou scholastickou filozofii. Vychovávali “humanisty”, kteří dovedli skládat latinské rozpravy a verše, ale jediným pánem jejich myšlenek byl svatý Tomáš Akvinský, mnich ze 13. století.
R.P. Charmot opět alibisticky cituje “Ratio Studiorum”, stěžejní publikaci jezuitské pedagogiky: “ Budeme pečlivě vyřazovat světské předměty, které nepřispívají k dobré morálce a zbožnosti. Budeme skládat básně, ale ať jsou naši básníci křesťané, a ne následovníci pohanů, kteří vzývají múzy, horské nymfy, mořské víly, Kaliopé, Apollona a další bohy a bohyně. Pokud je tedy třeba se o nich zmiňovat, pak z karikaturního pohledu, protože jsou to pouzí démoni. ...” (F. Charmot: La Pedagogie des Jesuites; str. 318-319)

Pokracovanie: Tajne dejiny Jezuitu - legalizace okultizmu



Re: Psal jsi, že Bůh nesídlí v předmětech udělaných lidskýma rukama (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 26. únor 2007 @ 23:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Pokračování k předchozímu: (:-))


Kdo je Alberto Rivera?

Wikipedie:


Alberto Magno Romero Rivera (1935-1997) byl antikatolický náboženský aktivista, jenž byl pro fundamentalistického křesťana Jacka Chicka zdrojem mnoha historek o Vatikánu.

Rivera se narodil v Las Palmas na Kanárských ostrovech v roce 1935 a zemřel 20. června 1997 na rakovinu konečníku v Broken Arrow, Oklahoma ve Spojených státech. Jack Chick slíbil, že bude Albertova tvrzení propagovat i po jeho smrti. Rivera tvrdil, že před tím, než se stal fundamentalistickým protestantem, byl jezuitou a Chick mnoho z těchto příběhů o Riverovi publikoval, včetně jezuitských konspirací.


ŽIVOTOPIS


Rivera je nejvýznamnější pro svá tvrzení, že byl nějaký čas katolickým knězem, a pro tvrzení o skrytých činnostech katolické církve. Většina z těchto tvrzení jsou intenzivně diskutována katolickou církví i dalšími. Odhalení od Garyho Metze v časopise Cornerstone č. 53 zkoumalo mnoho z Riverových tvrzení o jeho životě; dvě protichůdné verze jsou shrnuty níže.


Riverova verze


Podle Rivery: po vzdělání v katolickém semináři byl Rivera poslán zničit různé protestantské organizace a zdiskreditovat protestantské vůdce, ale byl rozčarován po objevu, že Vatikán stojí v pozadí zednářství a že jeho úcta k Panně Marii je v rozporu s Biblí. V roce 1965 na jedné ekumenické konferenci probíhající na guatemalském stadiónu před padesátitisícovým publikem veřejně obžaloval katolickou církev. Jezuité jej pak poslali do přísně utajeného sanatoria ve Španělsku, aby se zřekl svého vyznání. Zde byl mučen a byly mu podávány drogy, dokud téměř nezemřel. Posléze byl uložen do „železné plíce“ (speciální lékařské zařízení na podporu dýchání při kolapsu plic a problémech s dýcháním – pozn. překl.), neboť jeho plíce byly zničené z hrubého zacházení. V blízkosti smrti požádal Ježíše, aby mu odpustil, a byl zázračně uzdraven. Představený jezuitů se pokoušel přimět Riveru k návratu do katolické církve, ale namísto toho došel u sebe k přesvědčení, že dá Riverovi pas a doklady, které potřeboval k útěku ze Španělska. Poté letěl Rivera do Londýna a zachránil svoji sestru Marii, řeholnici, poté, co téměř zemřela v klášteře.


Verze časopisu Cornerstone


Podle článku v Cornerstone: Rivera měl "v minulosti pletky se zákonem", včetně zpronevěry, krádeže kreditní karty a podepisování falešných šeků. Zatykače k jeho zatčení byly vydány v New Jersey a Floridě a byl hledaný španělskou policií kvůli "klamáním a podvodům". Ač v USA v roce 1967 tvrdil, že koná peněžní sbírku pro španělskou vysokou školu, daná škola tyto peníze nikdy neobdržela. Podrobnosti jeho tvrzení byly měněny - v roce 1964 říkal, že opustil katolickou církev v červenci 1952, ale později, roku 1967, uváděl datum 20. března; navzdory tomu stále ještě propagoval katolicismus v novinovém rozhovoru v srpnu toho samého roku. Ačkoliv byl pravděpodobně umístěn do sanatoria v roce 1965 a byl zde ponechán tři měsíce, udal jako datum svého propuštění září 1967, a tak dobu více než rok ponechal bez vysvětlení.

Dokument vystavený Riverou prokazující jeho stav katolického kněze byl získán podvodně a katolická církev popřela jeho tvrzení, že byl kdy jezuitským knězem či biskupem. Rivera měl pouze jednu sestru v Londýně, nejmenovala se Marie, nebyla řádovou sestrou a nežila v klášteře. Ve formuláři o pracovním poměru datovaném k roku 1963 tvrdil, že je sezdán s Carmen Lydia Torres a mají spolu dvě děti v USA, zatímco jeho vlastní tvrzení bylo, že tou dobou byl celibátním knězem ve Španělsku.

Cornerstone se také dotazoval stran Riverova tvrzení o jeho různých akademických titulech včetně tří doktorátů (Th.D., D.D. a Ph.D.). Časopis referuje, že jeho známá chronologie neposkytuje dostatek času na to, aby tyto akademické tituly dokončil a Rivera musel přiznat jejich obdržení od kolorádského diploma mill (diploma mill, doslova „továrna na diplomy“, též známá jako degree mill, „továrna na tituly“, je organizace, která uděluje akademické tituly a diplomy lidem s minimálním nebo vůbec žádným akademickým studiem a bez zjišťování úředních akreditačních orgánů. Tyto tituly jsou často udělovány na základě životních zkušeností. ... Tituly a diplomy vydané diploma mills jsou často používané pro podvodné účely, jako je např. získání práce, povýšení nebo kvůli falešným nárokům zákazníků. – pozn. překl., úryvky z daného hesla na Wikipedii).


VÝPOVĚDI PROTI KATOLICISMU A ISLÁMU


Podle Rivery jsou jezuité zodpovědní za recesi, komunismus, islám, nacismus, světové války, Jonestownský masakr (hromadná sebevražda více než 1.000 příslušníků sekty Svatyně lidu, založené americkým pastorem J. W. Jonesem, v guayanském Jonestownu v roce 1978 – pozn. překl.) a atentát na Abrahama Lincolna; dále tvrdil, že katolická církev chce rozšířit homosexualitu a potraty, že charismatické hnutí je čelní frontou katolické církve, že papežové jsou antikristi, že katolická církev je Nevěstkou z biblické knihy Zjevení a že prorok Mohamed byl použit katolickou církví k vytvoření islámu a ke zničení Židů a ostatních křesťanských skupin.


RIVEROVA POSTAVA V "CHICK TRACTS" (tj. v pojednáních Jacka Chicka)


Z komiksů Jacka Chicka je věnována hlavní pozornost Riverovi v těchto šesti z nich: Alberto, Dvojí kříž (Double Cross), Kmotři (The Godfathers), Moc (The Force), Čtyři jezdci (Four Horsemen) a Prorok (The Prophet). Někteří lidé se jimi přímo odmítají zabývat, ačkoliv Chick rovněž tiskl série protitvrzení na další otázky. Chickovy komiksy a pojednání byly odstraněny z mnoha křesťanských knihkupectví z důvodu, že jejich protikatolická obvinění byla lživá a bigotní. Chick pak odešel z Křesťanské knihkupecké asociace (Christian Booksellers Association) poté, co Asociace začala uvažovat o jeho vyloučení. Chick nazývá Riveru nejzbožnějším člověkem, kterého kdy potkal, a tvrdí, že obvinění proti němu samotnému a proti Riverovi jsou spiknutím katolické církve.


SMRT


Místo Riverova posledního bydliště a místo jeho smrti - Broken Arrow, Oklahoma - nebylo odhaleno až do Riverovy smrti. Chick nyní tvrdí, že Riverovo tělo bylo potají vyvezeno z Oklahomy a pohřbeno na utajeném místě při soukromé smuteční bohoslužbě z obavy, že jezuité by mohli jeho tělo exhumovat a znesvětit. Tato obava, ačkoliv je poněkud bizarního znění, mohla souviset do jisté míry s neslavnou Cadaverskou synodou (ářčáářSynodus Horrenda) v roce 897, na které bylo tělo papeže Formosusa exhumováno a „souzeno“ pozdějším papežem Štěpánem VI. Tento soud však neměl žádné dočinění s jezuity, neboť řád nebyl založen před rokem 1540.

Riverův pohřeb byl proveden Mooreovým Southlawnským pohřebním ústavem v Tulse v Oklahomě. Podle jejich záznamů byl pohřben na hřbitově Rose Hill v severní Tulse, na nároží Admiral Street a Yale Avenue, v nejsevernějším rohu hřbitova.

Podle záznamů na Rose Hill byl Rivera skutečně pohřben na tomto hřbitově, v části určené pro Mooreův pohřební ústav, v neoznačeném hrobě (28-14-3) mezi Tony Hubanksem starším (28-14-4) a Maria Albini Boniekim (28-14-2).

Mše byla na tomto místě sloužena u příležitosti osmého výročí Riverovy smrti, 20. června 2005, s mešním úmyslem, kterým byla prosba, aby Bůh byl k duši tohoto muže milosrdný. Lokalita uvedená jako Riverův hrob byla požehnána místním katolickým knězem již v dřívější době.



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy