Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 517 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486497
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Může být nedostatek hněvu hříchem?
Vloženo Středa, 28. únor 2007 @ 08:36:39 CET Vložil: Bolek

Dotazy čtenářů poslal Seraphim

Může být nedostatek hněvu hříchem?

„Jistě, pokud se otec či matka nehněvá na syna či dceru konající nepravost.“ Odpovídá Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Může být nedostatek hněvu hříchem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může být nedostatek hněvu hříchem? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 28. únor 2007 @ 08:39:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, ale je otázka, jak trestat své potomky, asi by se jenom málokdy mělo sahat k fyzickým trestům --- ale v tomhle budete mít jiné zkušenosti...

karels



Trestat včas, aby se maminka nenervovala (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 28. únor 2007 @ 09:00:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ze své zkušenosti, sám jsem ze 4 dětí a mám 6 dětí, mohu říci, že:

1) Kojenci a batolata zhruba do 2 let by se trestat neměli, tam je vhodné odvést pozornost dítěte jiným směrem.
2) Starší 2 let už ďábel pokouší k vědomému lhaní. Kromě toho se tyto děti vztekají - i na ulici, či před horkou plotnou, kde je velké nebezpečí smrti a vážného úrazu. Tam je vhodné použít fyzický trest - plácnout, nejlépe na zadeček, někdy stačí přes ručičku.
3) I školáky je občas nutné fyzicky na zadeček potrestat. Postupně s přibývajícím věkem je vhodné fyzický trest měnit za trest újmy - že něco dítěti zabavíme, odebereme, dokud se nepolepší, nebo mu nějakou činnost zakážeme, dokud se nenapraví.
4) Samozřejmě trest není ve výchově všechno, ale když se přestane používat, děti se učí rychle lhát a být drzé především vůči mamince. Maminky to pak dlouho psychicky nevydrží. Protože ženy jsou emocionální, tak v nečekaném okamžiku začnou řvát, či dokonce fanaticky bez míry dítě bít. Proto, když se trest používá včas, tak je dobrou prevencí, aby v rodině byl Boží klid a maminka se nenervovala.

Mgr. Libor Halík PhD., ženatý duchovní Pravoslavné církve, otec 6 dětí.



Re: Může být nedostatek hněvu hříchem? (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 28. únor 2007 @ 09:04:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Mohl by sem někdo dát Biblické citáty, které zdůvodňují trestání dětí? Jsem přesvědčen, že nám Bůh skrze Bibli říká, že se děti mají trestat s láskou a mírou. Takže tu máme další princip skrze Bibli. V protestantské Anglii však hrozí rodičům vězení za pohlavek svému dítěti. Co si o tom myslíte, je to jenom další důkaz toho "Od kud vítr vane" ? http://granosalis.cz/article.php?sid=6582 a co budede dál"



Re: Může být nedostatek hněvu hříchem? (Skóre: 2, Funny)
Vložil: asik v Středa, 28. únor 2007 @ 10:02:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že dítě potřeba trestat tak, aby dítě neztratilo důvěru v trestajícího rodiče. To samozřejmě vylučuje trestání, kdy rodič trestá ve vzteku, kdy trestá neférově apod.
Já jsem třeba problém lhaní dítěte řešil tak, že jsem dítěti dával najevo, že mu nevěřím. Když přece lže, tak mu nemohu věřit. Bylo to pro něj horší než kdyby dostal výprask. To trvalo nějaký čas a s jeho lhaním zatím potíže nemáme.
Na druhou stranu, pokud je drzý a z pusy vypouští věci které by neměl, následuje okamžitá facka přes ústa, naprosto bez výzvy. Ale i v tomto případě on dopředu ví již delší dobu že takto trstán bude, takže se sice nafoukne, ale nebere to jako neferové jednání.

Myslím, že je zcela přirozené, když se člověk nahněvá. Nicméně tento hněv musí velmi rychle přejít v jednání s Boží moudrostí, které vede k nápravě. A u té nápravy by již prvotní hněv neměl být.



Mise hněvu (Skóre: 1)
Vložil: JHS v Středa, 28. únor 2007 @ 10:11:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdysi jsem na to četl velmi zajímavou studii od Rudolfa Steinera, menovala se "Mise hněvu". Bohužel si k tomu po létech už mnoho nevybavím, ale alespoň jste mě poňoukli, abych se k tomu vrátil. Díky za téma! ;)



Láskyplné trestání dětí v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 28. únor 2007 @ 11:19:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Jsem přesvědčen, že nám Bůh skrze Bibli říká, že se děti mají trestat s láskou a mírou.--

Ano láskyplnými a mírnými tresty se to v Bibli skutečně jen hemží,zvláště ve Starém zákoně to na člověka dýchá snad ze všech stran až je i dojat k slzám -Například v 2.Královské kdy člověk žasne nad moudrým,láskyplným a mírným Božím jednáním vůči malým chlapcům,kteří se posmívali prorokovi pro jeho plešatost.


Odtud vystoupili do Bét-elu. Když byl na cestě, vyšli z města malí chlapci, pošklebovali se mu a pokřikovali na něj: "Táhni, ty s lysinou, táhni, ty s lysinou!" On se obrátil, podíval se na ně a ve jménu Hospodinově jim zlořečil. Vtom vyběhly z křovin dvě medvědice a roztrhaly z nich čtyřicet dvě děti.

2Kr 2:23-24




Re: Může být nedostatek hněvu hříchem? aneb pojďme daleko od psychoanalýzy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 @ 12:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se vybavuje podivný názor od mnicha, už nevím kde čtený "musím se na něho nejdříve rozhněvat, abych mu mohl odpustit".
To vyplodil někdo na základě spekulací z psychoanalýzy ale znamená to asi osobní postoj, že mnich, vedený k neaktivnosti, odpouštění, snášení příkoří atd. zjistil prakticky, že když se mu asi nepodařilo se jednou upokořit, a hněval se, potom se uklidnil a lépe odpustil.
Z takové jednotlivé zkušenosti potom utvořil záhadnou větu - směrnici : nejdříve se opravdu rozhněvat a pak to odpuštění jde.
Tady bych řekl - individuální rozdíly v povaze a výchově potřebují jednotlivé (a jiné) řešení.
Nešlo v tom případě o trestání dětí, ale o hněv proti někomu bez ohladu na sociání postavení a věk.
A k těm medvědům u proroka:
novozákonní pojetí posvěcení je vidět na tom příběhu Luk 9, 55 : "nevíte jakého jste ducha. Syn člověka nepřišel lidi zahubit, ale zachránit".
Proto bych si nestěžoval na krutost někoho, ale na všeobecnou krutost rozšířenou ve společnosti té doby. My už jsme přijali jiného ducha, a chráníme všechny, dokonce i Salmana Rushdieho, posměvače, až ke své škodě.




BŮH, SKRZE ZUŘIVÉ MEDVĚDY, POTRESTAL neuctivé děti smrtí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 28. únor 2007 @ 16:44:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Tradiční metoda výchovy a vzdělávání

a) Výchova srdce (vášní) k uctivosti
Obyvatelé všech kdysi křesťanských zemí se snaží podporovat kult mladické přitažlivosti v naději, že odvrátí hrůzy stáří. Utratí každoročně ohromné množství peněz za nové šaty, barvení vlasů a kosmetické operace. Uctívají tím mládí. V dnešní alternativní kultuře vládne obava, že šedivé vlasy připraví člověka o úctu ve společnosti. V Bibli jsou však považovány za důstojné (viz Př 20, 29) a široce žádané jako ozdobná koruna (viz Př 16, 31). Se šedinami má přicházet respekt a úcta:
„Před šedinami povstaň a starci vzdej poctu. Boj se svého Boha. Já jsem Hospodin“ (Lev 19, 32).
V přítomnosti šedin stáli lidé všech předchozích staletí v tichosti, připraveni na radu na cestě moudrosti. Apoštol Jan padl jako mrtvý před mužem s vlasy bílými jako sníh (viz Zj 1, 14), což je zřejmý obrazný náznak moudrosti Pána Boha. V Bibli a křesťanské tradici leží i pro dnešní lidstvo hluboké moře moudrosti, které bychom měli vyhledávat. [476]
Mládí je často charakteristické nezkušeností a zbrklostí. Stačí připomenout sadistické mladé komunisty čínského vůdce Maa. Staří dospělí lidé mohou svými lety vnést potřebnou historickou perspektivu na problémy. Vhled, který v mladickém shonu dnešního světa často chybí. Pokud počítáme s ostrovtipem starších lidí, pomáhá to stabilizovat společnost a přivádět děti k duchovní dospělosti:
„Pak už nebudeme nedospělí, nebudeme zmítáni a unášeni závanem kdejakého učení – lidskou falší, chytráctvím a lstivým sváděním k bludu.“ (Ef 4, 14)
Samozřejmě každý starý člověk musí přijmout fyzická omezení svého těla, které nemůže v 68 letech fungovat stejně jako v 18 letech. Je potřeba se modlit:
„Nezamítej mě v čas stáří, neopouštěj mě, když pozbývám sil. Ani ve stáří a šedinách mě, Bože, neopouštěj.“ (Ž 71, 9+18)
Se stářím souvisí potíže se slyšením (viz 2 Sam 19, 36,35), slabý zrak (viz Gen 48, 10), nadváha (viz 1 Sam 4, 18) a zimomřivost (viz 1 Král 1, 1). Dvanáctá kapitola knihy Kazatel je pozoruhodným obrazným popisem tělesného úpadku, kdy stáří ovlivňuje ruce, nohy, zuby, oči, uši a schopnost spánku. Písmo svaté nás upomíná vskutku všude, že poklad života máme v hliněných nádobách (viz 2 Kor 4,7). [476]
Celkovou vychovanost-charakter lidí lze posoudit podle toho, jak se chovají ke slabším. Ke starým lidem, k nemocným a k nemluvňatům (i k těm v mateřském lůně).

PROTO BŮH, SKRZE ZUŘIVÉ MEDVĚDY, TVRDĚ POTRESTAL

malé chlapce z Bét-elu, kteří se pošklebovali staršímu člověku - proroku Elíšovi (viz 2 Král 2, 23 – 24). Posmívali se. Pokřikovali na něj: „Ty s lysinou!“ Neúcta ke starším lidem přináší v konečném důsledku Boží soud na celý Boží lid (viz Iz 3, 5; Pl 5, 12). Úcta ke starším lidem musí začínat doma:
„Poslouchej otce, on tě zplodil, a matkou nepohrdej, když zestárla“ (Př 23, 22).
Ačkoliv Bible učí, že děti mají být rodičům požehnáním v jejich stáří, postoj dnešní společnosti je značně odlišný. Změnou jsou ohroženy právě tradiční rodinné hodnoty. V minulosti, když děti vyrůstaly, všechno muselo být „Ano, tatínku“ nebo „Ano, maminko“. Když tatínek nebyl doma, nikdo se neodvážil posadit na jeho židli. Jestliže děti někdy byly jen trochu neuctivé, otec přísně žádal: „Cti svého otce!“ a pak to často zdůraznil dlouhou rákoskou. [476]
Řecký starec Paisij vypráví:
„Někdy vidíš děti, jak škaredě mluví a hanobí své rodiče a hned se stávají posedlými ďáblem, přijímají ďábelské energie a mohou špatně skončit. Neboť tím, že hanobí a zlořečí svým rodičům, dávají moc ďáblovi, aby zasáhl a začal vládnout.“ (Christodoulos Angeloglou Svätohorský, jeromonach, Starec Paisij, CUPER Prešov 1999, str.77 – český pracovní překlad.) [150, str.77]
Současní křesťané jsou masmédii a státní školou naprogramováni věřit, že děti a dospívající ve vzpouře (v pubertě) jsou něco normálního [220, str.36-37]. Zapomínají, že masmédia a státní školství jsou zejména od 50.let 20.století v rukou levicových extremistických ateistů a od 70.let téhož století také v rukou hinduistů z hnutí tzv. New Age. Proto se spokojili se stavem, který je daleko pod úroveň Božího záměru s jejich dětmi. Krmí nejen sebe, ale i bezbranné děti tímto ateistickým nebo hinduistickým světem. Tím své děti vylučují z Boží moci a přítomnosti. Musíme činit pokání, že jsme nechránili uši našich dětí. Že jsme dovolili rockové hudbě, aby pumpovala do jejich srdcí temnotu. Musíme činit pokání, že jsme nechránili jejich oči a dovolili jim dívat se na násilí a sex v televizi, v časopisech a na internetu. Musíme činit pokání z naší naivní či pohodlné neopatrnosti a přílišné důvěry v masmédia.
V minulosti – ještě než mnozí křesťané uvěřili svodům lákavé alternativní metody výchovy dětí – maminka a tatínek věřili, že budou mít ze svých potomků radost. Uznávaným měřítkem výchovného úspěchu byla úcta, kterou děti prokazovaly rodičům. Základním sloupem výchovy mladé generace bylo Boží přikázání v Desateru:
„Cti svého otce i matku, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh, abys byl dlouho živ a aby se ti dobře vedlo na Zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh.“ (Dt 5, 16)
Dnes to vypadá, že už ani křesťané nemají zájem, aby se jim dobře vedlo na Zemi. Že nejen ateisté a hinduisté, ale i oni milují boj a válečná utrpení. Že každý křesťanský rodič touží být co nejdříve utrápen – nejlépe vlastním dítětem.
U moderní a postmoderní alternativní výchovy je totiž vše naopak. Všechny hodnoty jsou převrácené. Nejvyšším dobrem rodinného života je uspokojit žádosti dětí a ne to, aby se dětem i rodičům dobře vedlo na Zemi. Mládí se cení tak vysoko, že jde až o modlářství. Alternativní rodina je ovládaná a řízená nerozumnými dětmi. Kam jsme to dopracovali! Extrémní povolnost ze strany rodičů často učiní z dítěte diktátorsky dominantní osobnost v rodině, jejíž přání a vrtochy se musí splnit. Vrtkavé, většinou protikladné žádosti dětí udělaly z moderní rodiny bitevní pole. Ty tam jsou doby, kdy křesťanská rodina byla oázou klidu a míru v nebezpečné společnosti. A přitom si naivně myslíme, že neseme svůj kříž – ten kříž, který nám doporučil nést Kristus! [16][343]
Je normální, že novorozenec a kojenec nebere ohledy na potřeby a přání svých rodičů. Jestliže si však toto chování skrze módní antiautoritativní výchovu přenáší dítě i do puberty a dospívání, stává se z něj pro rodiče i pro celou společnost velmi nebezpečný člověk. [178]
Takové dítě zůstane hříčkou svých sobeckých žádostí po celý život. I z tohoto důvodu někteří postmoderní manželé mají strach zplodit dítě a zůstávají raději dobrovolně bezdětnými.
Dospělý člověk však nesmí zanedbávat Bohem mu danou pozici autority nad dětmi! Stále musí být jejich vedoucím. Má dětem určovat měřítka toho, co je správné a zbožné. Má podle toho také sám žít. [220, str.55-57]
Dítě z normální – autoritativní rodiny, která mu poskytuje lásku a zároveň po něm vyžaduje ohleduplnost, postupně získává vnitřní kontrolu, která mu umožňuje regulovat vlastní chování. Proto rodiče i vychovatelé ve školách jsou povinni neuctivé děti trestat. Jinak se děti úctě k rodičům i k jakékoli budoucí autoritě nenaučí. Písmo svaté hovoří jasně:
„Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, kdežto kdo jej miluje, trestá ho včas.“ (Př 13, 24)
„Vězí-li v srdci chlapce pošetilost, trestající hůl ji od něho vzdálí.“ (Př 22,15)
„Neodjímej od mladého kázně; nebo umrskáš-li jej metlou, neumřeť. Ty metlou jej mrskávej, a tak duši jeho z pekla vytrhneš.“ (Př 23, 13-14)
„Metla a kárání dává moudrost, ale dítě sobě volné k hanbě přivodí matku svou.“ (Př 29, 15)
„Trestej svého syna, připraví ti odpočinek, zpříjemní ti život.“ (Př 29, 17)
Trest za neuctivost je základem každé klasické-konzervativní metody výchovy. Lidová moudrost říká: „Metla vyhání děti z pekla. Ohýbej stromek dokud je mladý.“ Bez trestu se žádné dítě na světě uctivosti k ostatním lidem ani k Bohu (tj. svaté bázni) nenaučí. Jak má vypadat konkrétní úcta dětí k rodičům? Co dětem přikazuje Duch svatý ústy apoštolů? Je to navěky zapsáno v Kol 3, 20:
„Děti, poslouchejte ve všem své rodiče, protože se to líbí Pánu.“
Na Zemi dosud neviditelně působí zlý duch vzpoury – pokušitel, Satan. Ten inspiruje mysl dětí, aby pohrdaly každou autoritou. Ateističtí psychologové 2.poloviny 20.století, čili duchovenstvo ateistické společnosti tuto základní informaci odmítá. Pravdivě učí tomu, že je třeba dítě milovat. Lživě však tvrdí, že každý trest je projevem nelásky a sadismu trestajícího. Poučují, že vzdělaní rodiče nemají své děti trestat. Že trestat je pod jejich úroveň. Vysvětlují, že trestá jen primitiv. Demagogicky stále dokola v psychologicko-pedagogických poradnách, školách a masmédiích opakují, že každý trest poškozuje dětské srdce. Tímto způsobem vychovávají generaci budoucích sebevědomých barbarů, kterým nebude nic svaté. Proto jsou slepými vůdci jimi oslepené společnosti. Řecký starec Paisij varuje:
„Mnoho rodičů si myslí, že velmi milují své děti, avšak svým způsobem je ničí. Naneštěstí si neuvědomují, jakou škodu jim způsobují. Např. maminka projevuje svému dítěti nadměrnou tělesnou lásku, když ho má ve svém náručí a říká mu: Mé dítě je tak dobré! Nebo ho políbí a řekne mu: Mám nejlepší (nejhodnější) dítě na světě atd. Malé dítě tím získává o sobě předčasně vysoké mínění aniž si to uvědomuje (ve věku, kdy si to ještě nemůže uvědomit a čelit tomu). Uvěří, že je dobré a proto v sobě necítí nedostatek přítomnosti moci dobrotivého Boha, ani se neučí tuto přítomnost získávat. Tak se v duši dítěte vytváří mramorová sebedůvěra, kterou si většina lidí nese i do hrobu, protože se jí neumí zbavit.“ (Christodoulos Angeloglou Svätohorský, jeromonach, Starec Paisij, CUPER Prešov 1999, str.184 – pracovní český překlad) [150, str.184]
Naneštěstí myšlenky psychologických neznabohů v rámci ekumenismu s ateisty – prý anonymními křesťany, převzali po 2.Vatikánském koncilu bezdětní katoličtí faráři a vnucují tyto líbivé lži svým farnicím. Kdyby měli vlastní děti, poznali by, že je to nesmysl. Takto se stali mnozí katoličtí kněží nechtěně šiřiteli zla v rodinách farnic, které duchovně vedou skrze kázání a zpovědnici.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Hněv proroka Elíši hříchem nebyl, neboť Bůh hříšníky nevyslýchá (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 00:34:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Teoretiku Miliko, Vy jste ještě nikdy neslyšel o dětech kriminálnících, o dětech vraždících děti i dospělé jen tak pro zábavu?
Přece kvůli nim se dnešní státy snaží měnit legislativu, snižovat dolní věkovou hranici trestní odpovědnosti, aby se společnost mohla před jejich terorem ubránit.
Jsou to recidivisté, a většinu z nich už nikdo nedokáže převychovat. Existují výjimečné případy skutečných, ale někdy i jen hraných či chvilkových obrácení těchto recidivistů k dobrému.
Před více než 100 lety se jim věnoval katolický svatý don Bosko. Většinu z nich se mu nepodařilo obrátit trvale na dobrou cestu, i když těch u kterých se mu to podařilo, nebylo málo. Přesto bylo více těch, u kterých ani tento svatý neuspěl. Většina lidí si vždy volila a volí věčné zatracení - nemá zájem o trvalou nápravu.
Ani Pán Ježíš neobrátil všechny tehdejší židovské děti k pravé lásce a víře. My nejsme a nebudeme lepší než Kristus. Kdo si myslí, že bude lepší než Kristus, tak se svou pýchou velmi podobá andělu světlosti - ďáblu.

2Královská:
2,23 Odtud vystoupili do Bét-elu. Když byl na cestě, vyšli z města malí chlapci, pošklebovali se mu a pokřikovali na něj: "Táhni, ty s lysinou, táhni, ty s lysinou!"
2,24 On (Elíša) se obrátil, podíval se na ně a ve jménu Hospodinově jim zlořečil. Vtom vyběhly z křovin dvě medvědice a roztrhaly z nich čtyřicet dvě děti.
2,25 Odtud odešel na horu Karmel a odtud se vrátil do Samaří.
Teoretiku Miliko, prorok Elíša nevlastnil medvědice vycvičené na povel trhat. Zde se stal zázrak, „VTOM vyběhly z křovin dvě medvědice a roztrhaly z nich čtyřicet dvě děti.“ Ta rychlost, že okamžitě přišel přísný trest, se podobá té rychlosti, kdy zalhali apoštolu Petrovi Ananiáš se Zafirou a HNED padli mrtví k zemi. Proč je novozákonní apoštol Petr nechal zázračně zemřít? Proč se raději nevěnoval jejich nápravě?
Protože by to bylo zbytečné, stejně by se nenapravili. Extrémně ulhaní lidé (někdy už i děti!) se nenapravují, stali se už tzv. semenem hada ďábla z Genesis 3,15 (Protestantští bratři kalvinisté by jejich nenapravitelnost vyjádřili jinými slovy – věčnou predestinací).

Proč Pán Ježíš zabránil zázračně vypálit samařskou osadu?
Protože obyvatelé té osady nebyli totálně zkažení, ale pouze odmítli přijmout mezi sebe Ježíše Žida. To byl jejich předsudek vůči všem Židům, včetně Ježíše. Pán Ježíš jako Syn Boha i jako prorok věděl, že mnozí Samaritáni byli, na rozdíl od tehdejších Židů, připraveni natrvalo uvěřit v Božství Ježíše Krista. Ve 4.kapitole Janova evangelia to Pán Ježíš apoštolům vysvětlil tak, že duchovní samařská pole jsou připravena ke žni (zejména verš 35.). Apoštolé tehdy na vlastní oči uviděli obrácení obyvatel samařského města Sychar. Další obrácení Samaritánů (Samařanů) následovala po vzkříšení Ježíše Krista.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



L Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 06:21:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Celkovou vychovanost-charakter lidí lze posoudit podle toho, jak se chovají ke slabším. Ke starým lidem, k nemocným a k nemluvňatům (i k těm v mateřském lůně).

PROTO BŮH, SKRZE ZUŘIVÉ MEDVĚDY, TVRDĚ POTRESTAL

malé chlapce z Bét-elu, kteří se pošklebovali staršímu člověku--

Tam nešlo ani tak o stáří proroka jak se snažíte spoludiskutujícím vnutit, ale o jeho vzhled -konkrétně plešatost a plešatí jsou i někteří mladí lidé (vliv hormonů)
Medvědice byly 2 a každá tedy roztrhala 21 dětí ,že se malé děti -výrostci posmívají plešatým lidem není nic neobvyklého (dělají to i někteří starší) ve starém Izraeli se to pak muselo medvědy jen hemžit aby stihly rozhrhat všechny ty děti..






Miliko, drze tvrdíte, že Bohu nevadí, když křesťané lžou (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 09:34:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Drze tvrdíte, že Bohu nevadí, když křesťané lžou.
Píšete Miliko: „Mohlo by se také stát, že by nás navštívil skutečný anděl přímo od boha a my bychom se ho báli. To přece není úmysl Boží.“
Svatý apoštol Pavel varoval: Galatským 1,8-9
"Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!"

Miroslave Kořínku, čili Miliko, ten „anděl“, který se Vám zjevuje (či zjevoval) Vás přiučil tomu, že lživě a drze tvrdíte, že Bohu nevadí, když křesťané lžou, aby sami sobě zachránili fyzický život.

Viz Vaše slova na: http://www.granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=6674
Od mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 v 13:05:28 CET
Od mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 v 21:42:26 CET

Pán Ježíš přitom jasně řekl, že kdo ho zapře (zatají) před lidmi, toho on zapře před Otcem nebeským. Petr 3x zapřel (strachy zalhal), ale pak toho hořce litoval. Vy však RADÍTE KE LHANÍ UŽ PŘEDEM, PROMYŠLENĚ A LEHKOMYSLNĚ. To je od Vás skutečně zrůdnost.
Jste falešný, a ne můj bratr. Jste možná bývalý agent StB v církvi, neboť ti mají podobně lstivé myšlení.

Evangelium svatého Matouše 16,21-25 (EKUM)
16,21 Od té doby začal Ježíš ukazovat svým učedníkům, že musí jít do Jeruzaléma a mnoho trpět od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a třetího dne vzkříšen.
16,22 Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat: "Buď toho uchráněn, Pane, to se ti nemůže stát!"
16,23 Ale on se obrátil a řekl Petrovi: "JDI MI Z CESTY, SATANE! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!"
16,24 Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: "Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
16,25 Neboť KDO BY CHTĚL ZACHRÁNIT SVŮJ ŽIVOT, TEN O NĚJ PŘIJDE; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej.


Miliko lžete, že Bohu nevadí, když křesťané lživě Boha a Krista zapírají.
Následující biblické verše Vás z této drzé lži usvědčují:

2. Timoteovi 2,12
Jestliže s ním vytrváme, budeme s ním i vládnout. Zapřeme-li ho, i on nás zapře.

Jan 13,38
Ježíš odpověděl: "Svůj život za mne položíš? Amen, amen, pravím tobě: Než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš."

Jan 18,25
Šimon Petr stál ještě u ohně a ohříval se. Řekli mu: "Nejsi i ty z jeho učedníků?" On to zapřel: "Nejsem."

Jan 18,27
Petr opět zapřel; a vtom zakokrhal kohout.

Lukáš 12,9
Kdo mě však před lidmi zapře, bude zapřen před Božími anděly.

Matouš 10,33
kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi.

Matouš 26,75
tu se Petr rozpomněl na slova, která mu Ježíš řekl: 'Dříve než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš.' Vyšel ven a hořce se rozplakal.

Zjevení 2,13
"Vím, kde bydlíš: tam, kde je trůn satanův. Avšak pevně se držíš mého jména a nezapřel jsi víru ve mne ani ve dnech, kdy můj věrný svědek Antipas byl zabit mezi vámi, tam, kde bydlí satan.

Zjevení 3,8
"Vím o tvých skutcích. Hle, otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže zavřít. Neboť ačkoli máš nepatrnou moc, zachoval jsi mé slovo a mé jméno jsi nezapřel.


Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Ananiáš (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 09:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--kdy zalhali apoštolu Petrovi Ananiáš se Zafirou a HNED padli mrtví k zemi--

Pane Halíku lžete sám- z textu Skutků totiž není jinak patrné, že by Ananiáš Petrovi lhal dokonce udělal to co mu ap. Petr doporučoval jako jednu z možností-s penězi za pole naložil jak uznal sám za vhodné,bylo přece jeho.



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy