Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472394
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Výklad Genesis 26,14-33
Vloženo Středa, 28. únor 2007 @ 10:49:16 CET Vložil: Bolek

Kázání poslal eleazar

V tomto oddíle Tóry se píše o Izákovi, který byl z malicherných důvodů vyhnán Abímelekem ze svého bydliště. Potom, co musel několikrát osvědčit svou zbožnost a trpělivost se nakonec poměry stabilizovaly.



Tento článešek píšu pro všechny bratří, kteří se ocitají v situaci Izáka či Abímeleka, jako "odrazový můstek" pro biblický pohled na jejich situaci.

Stručné resumé příběhu:

Izák přebývá jako host u pelištejského krále Abímeleka a daří se mu. Pelištejci vidí, že Izák je mnohem víc požehnaný než oni, a proto se rozhodnou, že se ho zbaví.

Izák, jehož předešlé vztahy s králem Pelištejců nebyly vždy idylické, je nakonec vyhnán s oddůvodněním, že by mohl ohrožovat moc krále.

Okolní obyvatelstvo jej velmi utlačuje, a tak nakonec je Izák nucen se stěhovat po poušti.

V Rehovotu a v Beerševě nakonec nalézá klid a začne vzývat jméno Páně.

V tom okamžiku se karta obrací a Izáka navštíví Abímelek s celou delagací, kterým došlo, že to prostě přehnali. Obě strany se nakonec shodnou na tom, že mezi nimi není žádné nepřátelství a delegace se vrací zpět na své území v pokoji.



Postřeh n°1 - princip DEUS EX MACHINA skutečně funguje:

Izák, po prožitém útisku nalézá Boží přízeň (26,22) a Bůh se mu následně ukazuje (26,24), Izák jej začne vzývat a všechno spěje kupředu



Postřeh n°2 - život v míru:

Izákovi se děje zjevné bezpráví (26,20-21), ale on, než aby se pustli dosporu, tak snáší křivdu.

(Negev je malé a tvrdé území, kde jsou sousedské vztahy životně důležité pro přežití a kde je velmi nerozumné žít v jakýchkoliv sporech, zvláště, když ten druhý je ve výhodě - pozn. Eleazar)



Postřeh n°3 - Před králem se nevypínej.... (Př 25,6):

Abímelek měl nad Izákem moc. A nebyl to člověk zrovna pevného charakteru, a to je vražedná kombinace (někdy i doslova). Proto si říkám, že je lepší autority moc neprovokovat, neupozorňovat před nima na sebe a hlavně nedát jim sebemenší záminku, aby se mnou cítily ohroženy, neboť tady v Písmech názorně vidíte, kam to vede.



Citát na závěr: Vždyť královo slovo má moc a kdo mu řekne: "Co to děláš?" (Kazatel 8,4 )


"Výklad Genesis 26,14-33" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výklad Genesis 26,14-33 (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 @ 12:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady mne zaujalo:
a) Izák mohl vzývat JMÉNO Páně. Nám je vnucováno, že jméno je tak vysoké, že se nemá vyslovovat, pouze jedenkrát v roku veleknězem. Používá se náhražka : Adonai, Pán atd.
My nemáme oporu, abychom mohli jméno Páně vyslovovat.
Etiopská církev má sborník Božích jmen, my nemáme.
b) k bodu třetímu : dráždění mocných vadí, je to nepříjemné, a ruší to zbožný život v klidu mimo zájmy světa. Za doby císařů se přejal orientální zvyk uctívání vladařů - setkal se s tím Caesar v Egyptě a byly známé zvyky z Malé Ázie. Císaři se dali titulovat "božský . . ." a nechali si přinášet oběti, třeba i formálně. Křesťané nechápali, že je to příjemné šimrání pro sebevědomí císaře a odmítali oběti (pocty) v domnění, že císař je v jedné řadě s pohanskými bohy.
Dodrželi hebrejský postoj neobětovat modlám a zaplatili to třeba i životem. Čteme o tom nedávno v příspěvcích otce Halíka. Přitom kdyby četli všechny listy Pavlovy, byli by poučeni, že ´modly nic neznamenají´, a nemohou nic udělat, ale v případě císaře ta ´modla´ znamenala jistou moc, uplatňovanou úředníky. Bylo by to jako by za socialismu odvedenec na vojně odmítl vojenskou přísahu a ještě horší, protože zde by dostal jen vězení a nebyl by popraven.
Tak vzniklo nepochopení ´litery´ hebrejského starého textu. Ten byl napsaný v jiné situaci okolních pohanských kultů, ke kterým nikdo Hebrejce nenutil, bylo to jenom svádění, jako u Šalamounových žen. Také prorok Daniel dostal od krále dovolení nesklánět se před sochou.
A tak změněná situace v době prvých století a lpění na slovech z jiné situace vytvořily řadu prvotních mučedníků.



Běda Vám Miliko, Vy nejste svatější než Písmo svaté (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 28. únor 2007 @ 12:49:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Vy si myslíte, že jste chytřejší, než svatí křesťanští mučedníci, že Miroslave Kořínku, Miliko? Vy byste jim poradil, aby obětovali císařským modlám, že?
Běda Vám, Mirku! Vy hlásáte jiné evangelium, evangelium odpadlictví, nevěrnosti Pánu Ježíši. Vaše velká chyba.
I o Vás jsou 2 verše svatého apoštola Pavla: Galatským 1,8-9
"Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!"
Podle těchto vskutku neomylných veršů jste Mirku proklet. Škoda. Být Vámi, činím z té namyšlenosti pokání. Vy nejste svatější než Písmo svaté.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Miliko, promyšleně lžete. Byl jste agentem StB? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 01:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Miliko, promyšleně lžete. Byl jste agentem StB?
Miroslave Kořínku, čili Miliko, tvrdíte, že Bohu nevadí, když křesťané lžou, aby sami sobě zachránili fyzický život. Pán Ježíš přitom jasně řekl, že kdo ho zapře (zatají) před lidmi, toho on zapře před Otcem nebeským. Petr 3x zapřel (strachy zalhal), ale pak toho hořce litoval. Vy však RADÍTE KE LHANÍ UŽ PŘEDEM, PROMYŠLENĚ A LEHKOMYSLNĚ. To je od Vás skutečně zrůdnost.
Jste falešný, a ne můj bratr.
Evangelium svatého Matouše 16,21-25 (EKUM)
16,21 Od té doby začal Ježíš ukazovat svým učedníkům, že musí jít do Jeruzaléma a mnoho trpět od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a třetího dne vzkříšen.
16,22 Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat: "Buď toho uchráněn, Pane, to se ti nemůže stát!"
16,23 Ale on se obrátil a řekl Petrovi: "JDI MI Z CESTY, SATANE! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!"
16,24 Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: "Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
16,25 Neboť KDO BY CHTĚL ZACHRÁNIT SVŮJ ŽIVOT, TEN O NĚJ PŘIJDE; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Miliko lžete, že Bohu nevadí, když křesťané lživě Boha a Krista zapírají (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 09:11:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Miliko lžete, že Bohu nevadí, když křesťané lživě Boha a Krista zapírají.
Následující biblické verše Vás z této drzé lži usvědčují:

2. Timoteovi 2,12
Jestliže s ním vytrváme, budeme s ním i vládnout. Zapřeme-li ho, i on nás zapře.

Jan 13,38
Ježíš odpověděl: "Svůj život za mne položíš? Amen, amen, pravím tobě: Než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš."

Jan 18,25
Šimon Petr stál ještě u ohně a ohříval se. Řekli mu: "Nejsi i ty z jeho učedníků?" On to zapřel: "Nejsem."

Jan 18,27
Petr opět zapřel; a vtom zakokrhal kohout.

Lukáš 12,9
Kdo mě však před lidmi zapře, bude zapřen před Božími anděly.

Matouš 10,33
kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi.

Matouš 26,75
tu se Petr rozpomněl na slova, která mu Ježíš řekl: 'Dříve než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš.' Vyšel ven a hořce se rozplakal.

Zjevení 2,13
"Vím, kde bydlíš: tam, kde je trůn satanův. Avšak pevně se držíš mého jména a nezapřel jsi víru ve mne ani ve dnech, kdy můj věrný svědek Antipas byl zabit mezi vámi, tam, kde bydlí satan.

Zjevení 3,8
"Vím o tvých skutcích. Hle, otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže zavřít. Neboť ačkoli máš nepatrnou moc, zachoval jsi mé slovo a mé jméno jsi nezapřel.



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy