Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476655
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Když pařáty přejedou po duši (23.10.2003). Svědectví Libora Halíka (11)
Vloženo Úterý, 20. březen 2007 @ 10:41:57 CET Vložil: bolek

ULTRAS poslal Seraphim

Když pařáty přejedou po duši (23.10.2003). Svědectví Libora Halíka (11).


Ve středu 22.10.2003 mi Bůh vysvětluje Žalmem 45, že jsem v tomto boji jistým způsobem sám a v čele proto, že On mě pomazal nad mé druhy. Toho dne jsme s Petrem C. rozdali před nemocnicí více než 50 letáčků. Řeholní sestra zatelefonovala do radia Proglas a vyzvala posluchače na pochod proti potratům. Redaktorka však připojila výmluvu, že to není předem schválené katolickou biskupskou konferencí.

O těch odpadlých křesťanech v naší republice, kteří svými slovy nebo skutky podporují umělé potraty, mi Bůh ve čtvrtek 23.10.2003 slíbil Žalmem 94, že On je umlčí. Protože potratáři mají tzv. dlouhé prsty na všechny buňky současné společnosti, volám k Bohu slovy Žalmu 59: „Zachraň mě před těmi, kdo prolévají krev.“

Z téhož Žalmu 59 mi přichází i Boží odpověď: „Ty se jim však Hospodine směješ“ a „Bůh mi dá, že spatřím pád těch, kdo proti mně sočí“. Už ráno mé duši dal dobrý Bůh pokrm skrze Žalm 48: „O čem jsme slýchali (o Božích skutcích v Bibli), to jsme uviděli ve městě Hospodina“ (v Brně – městě horlivého modlitebníka Martina Středy). Na Obilním trhu jsem se pomodlil za Ivanku ze Zlína, narozenou ve 23. týdnu a vážící přitom 550 gramů. Pak jsem jí požehnal. Manželka četla naší dcerce z Bible příběh Božího muže Gedeona, který pod Božím vedením s pouhými 300 muži porazil armádu 135 000 mužů (viz Bible, kniha Soudců, 6.-8. kapitola). Gedeonovi se podařilo sehnat 32 000 bojovníků. Před bitvou mu ale Bůh řekl, aby do boje nebral nikoho, kdo se bojí. Pak z těch, co se nebojí, aby vybral jen 300 mužů. Příběh mě silně oslovil. Vždyť já mám také velmi málo a často prostých spolupracovníků, ale velmi mnoho vlivných, bohatých, lékařskými a jinými tituly vyzbrojených nepřátel.

Poté co stojím před nemocnicí na Obilním trhu celou dobu služby úplně sám, je má psychická bolest taková, jako když ďáblovy pařáty přejedou po mé duši. Ta je na povrchu silně rozškrábaná v celých pásech. Až do rána následujícího dne trvá, než se utvoří duševní strupy a rány se zacelí. Podobenstvím řečeno: Před nemocnicí se podobám správně nafouknutému fotbalovému balonu, do kterého si každý může kopnout. Nikomu se však nezdaří ho prokopnout. Po návratu ze služby jsem jako unavený splasklý balon. Cítím se, jako když mě někdo vysaje. Podobně se někdy cítím, ač tam nejsem sám, ale nenávist a zloba okolí je toho dne větší než obvykle. Také manželé Š. (moji nejbližší spolupracovníci) mi sdělili, že zbytek dne, kdy byli rozdávat letáčky na Obilním trhu, jsou velmi unavení a neschopni žádné práce. Toto vysátí cítí jen ten, kdo to unese. Ostatní spolupracovníky a spolupracovnice Bůh buď chránil nadpřirozenou emocionální anestezií, takže bolest necítili, nebo tím, že zde stáli v okamžicích, kdy nám někdo děkoval a vyjadřoval svůj obdiv. Nebo je Bůh potěšoval tím, že místo zlých lidí právě kolem procházeli lidé hodní, kteří si rádi vzali letáčky. Bůh je věrný. Nenaloží na nikoho těžší kříž, než unese. Je normální, že se člověk bojí protestovat proti těžkému hříchu svých bližních. Těžcí hříšníci totiž obvykle, ani po řadě napomenutí, nečiní pokání. Někteří z nich však přece jen pokání činí. Kvůli nim a kvůli zabránění těžkému hříchu vraždy dítěte stojí za to svou přítomností u místa zločinu, plakátem, hlasitými slovy kající modlitby, vysvětlujícími letáčky napomínat a varovat. Někdy i těšit přímluvnou modlitbou za nemocné a požehnáním.

Paní prodavačka z obchůdku s kojeneckými potřebami, který blízko nemocnice existoval do r.2004, mně vyjádřila svůj obdiv a prosila o modlitbu.

Soukromě jsem se pomodlil i za toto: „Bože prosím, chceš-li, ať získám vedoucího Proglasu kněze Martina Holíka a jiné pro pochod na Obilní trh.“ (Bůh mne vyslyšel, neboť Martin Holík se zúčastnil 2.pochodu) Skrze jisté Žalmy mě Pán Bůh opakovaně ubezpečoval o tom, že se mám nadále modlit nahlas, přestože mě jeden spolupracovník stále přemlouval, abych Žalmy četl potichu.

Přibližně pětatřicetiletý muž mi přišel na Obilní trh poděkovat za to, že tam stojím, že mě obdivuje.

Modlím se: „Bože, prosím Tě, je-li to ještě možné, za nápravu a lítost pro tu ženu, která se dnes chlubila, že zabila své dítě potratem.“

Mladý muž mi na Obilním trhu vyprávěl, že když před 6 lety jeho manželka otěhotněla, tak ji na radu lékařů chtěl poslat na potrat. Už byla provedena všechna předpotratová vyšetření, když si to s manželkou rozmysleli. Tak se jim narodil kluk a mají z něho velkou radost. On, otec, prý není věřící, ale když tento syn dostal meningitidu, tak se za něj modlil a Bůh mu pomohl. Řekl, že meningitida byla asi trestem Božím za to, že oni – rodiče dříve měli úmysl ho poslat na potrat.

Listopad 2003
Navštívil jsem brněnskou faru. Setkal jsem se s manželkou svého kolegy - děkana pravoslavné církve. Ukázal jsem jí fotografie z brněnského pochodu proti potratům a vyprávěl jí o naší akci na Obilním trhu. Vyjádřila mi obdiv.

Dozvídám se, že zdravotnický personál říká operační místnosti, kde zabíjí počaté děti „škrabka“.

Neznámá rodina nám na Obilním trhu dvakrát řekla, že ty letáčky, co jsme jim rozdali, četli a že se jim líbí.

Prosil jsem Pána Boha, aby mi pomohl se zdravím průdušek, chce-li, abych na Obilním trhu zpíval dále Žalmy. Bůh mě vyslyšel.

Už několik dní při zpěvu Žalmů si u nemocnice připadám jako dozorce v Pekle. Zlí lidé mu nemůžou ublížit, ačkoliv od něj musí slyšet pravdu o své vině. Za to ho nenávidí.

V pátek 7.11.2003 jsem členy a příznivce komunity Emanuel na jejich shromáždění vyzval, aby se zúčastnili zítřejšího pochodu.


Podobná témata

ULTRAS

"Když pařáty přejedou po duši (23.10.2003). Svědectví Libora Halíka (11)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Když pařáty přejedou po duši (23.10.2003). Svědectví Libora Halíka (11) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 20. březen 2007 @ 13:05:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Toto vysátí cítí jen ten, kdo to unese. Ostatní spolupracovníky a spolupracovnice Bůh buď chránil nadpřirozenou emocionální anestezií, takže bolest necítili, nebo tím, že zde stáli v okamžicích, kdy nám někdo děkoval a vyjadřoval svůj obdiv.“

Toto se mi zdá divné. Jakoby člověk nějak Bohu sloužil splasklostí a únavou, jakoby snad svoji trýzní nějak přispíval k naplnění Boží vůle. Ne, nestál jsem nikdy před porodnicí, ale často jsem kázal lidem na náměstí, na nádraží a všude možně, ale takřka vždy jsem pocítil zmocnění, bez kterého bych nebyl schopen ani promluvit. I v těch nejtěžších situacích, i když mi například kolemjdoucí přírodní léčitel zaryl prsty bolestivě do očí nebo když mne muslim napadl břitvou, jsem pociťoval klid a Boží přítomnost a ujištění. I Štěpánova tvář, v tváří v tvář jeho vrahům, zářila jako tvář anděla a Ježíš dostal sílu na kříži prosit za ostatní.
 
Seraphime, připadá mi, že si myslíš, že Tobě, jako duchovnímu člověku, Pán dává prožívat utrpení jako součást služby, zatímco ti slabší toto neprožívají. Nemůže tomu být právě naopak? Tím nemyslím protivenství nebo útoky, posměšky, pohrůžky atd., to patří k tomu, ale neprožívat ve službě Boží moc, radost a naplnění s tím, že jde o jakési nesení břemene se mi nezdá...? Opakuji, že protivenství a soužení je součástí služby Jemu, ale máme se v tom radovat a být naplněni :-)

S pozdravem,

Pastýř




Re: Když pařáty přejedou po duši (23.10.2003). Svědectví Libora Halíka (11) (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 20. březen 2007 @ 13:56:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zdravím bratře Pastýři!
Vzorem mi vždy bude zejména můj Pán Ježíš Kristus. On dle evangelií prožíval i mnohé těžké chvíle, kdy emocionálně neoplýval právě radostí. Čti evangelia více než knihy o evangeliu. Kristus nebyl samá radost jako v některých filmových zpracováních evangelií. Myslíš, že Kristus jásal, když ho většina věřících, kterým rozmnožil chleby opustila? Myslíš, že jásal, když zvolal: Běda ti Kafarnaum, běda ti Jeruzaléme. Jistě se v tu chvíli neradoval. Samozřejmě, že se někdy i radoval - např. když obyvatelé samařského města Sichar uvěřili, když celníci vrátili co ukradli a ještě navíc dali chudým, když Máří Magdaléna oplakávala své hříchy a rozhodla se je neopakovat.
Podobně i misionáři a církevní reformátoři ve všech stoletích nebyli vždy jen samá radost. Vzpomeň si, četl-li jsi nějaký jejich kvalitní podrobný životopis.
Evangelium slibující člověku teď na Zemi v každou chvíli šíření evangelia jen a pouze radostné a příjemné pocity je evangelium prosperity, nikoliv evangelium skutečného živého Ježíše Krista.
Tož tolik
Libor



Když CÍTÍME jen příjemné pocity,to je opravdu evangeliem začátečníků (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 20. březen 2007 @ 14:16:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Pastýři!
Evangelium, při jehož šíření CÍTÍME jen a pouze příjemné pocity, je opravdu jen evangeliem začátečníků. Je to mléko kojenců, jak naznačuje apoštol Pavel.
Existuje však i hutný pokrm dospělých, kdy křesťan vydrží i EMOCIONÁLNÍ UTRPENÍ. Samozřejmě, že v tom emocionálním strádání je současně přítomen na pomoc Duch svatý (bez Něj křesťan neobstojí) - ale jaksi skrytě, více Božským KLIDEM, než emocionálním pocitem radosti.
1. Korintským 3,2 (ekum)
Mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám jíst nedával, protože jste jej nemohli snést - ani teď ještě nemůžete,
1. Korintským 3,1-3 (EKUM)

3,1 Já jsem, k vám, bratři, nemohl mluvit jako k těm, kteří mají Ducha, nýbrž jako k těm, kteří myslí jen po lidsku, jako k nedospělým v Kristu.
3,2 Mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám jíst nedával, protože jste jej nemohli snést - ani teď ještě nemůžete,
3,3 neboť dosud patříte světu. Odkud je mezi vámi závist a svár, ne-li z toho, že patříte světu a žijete jako ostatní lidé?

1. Korintským 3,1-3 (KRAL)

3,1 A já, bratří, nemohl jsem vám mluviti jako duchovním, ale jako tělesným, jako maličkým v Kristu.
3,2 Mlékem jsem vás živil, a ne pokrmem; nebo jste ještě nemohli, ano i nyní ještě nemůžete.
3,3 Ještě zajisté tělesní jste. Nebo poněvadž jest mezi vámi nenávist, svárové a různice, zdaž ještě tělesní nejste, a podlé člověka nechodíte?




Bůh mi dal armádu: 3 babičky, 1 dědečka a 1 dívku (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 20. březen 2007 @ 22:50:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zde je zkrácená část čtyřhodinové  přednášky otce Reillyho, který stojí denně 5 až 6 hodin v New Yorku před potratovými klinikami a viditelně se zde modlí. Tomu všemu ovšem předcházela činnost v hnutí Operace záchrany. Tam tento kněz protestoval vší svou lidskou silou, když svým tělem bránil těhotným ženám vstoupit do interupční kliniky. (PZ: Podobně jako ekologičtí aktivisté, když blokují vchody do atomových elektráren.) Také odmítal platit daně státu. Státu, který od roku 1973 z těchto daní přispívá na provoz interupčních klinik. Státu, který zákonem chrání vražedné potratáře. Byl zatčen mezi prvními protestujícími, spolu se svým katolickým biskupem. Televize, rádio, noviny a časopisy o jejich protestu úmyslně mlčely, nebo je ukazovaly jako teroristy. Za první dva roky po uzákonění ďábelského práva na potrat (tj. do roku 1975) bylo zatčeno 50 000 protestujících lidí, to je 10x více, než za celou dobu protestního hnutí za občanská práva černochů v Americe. Otec Reilly říká: „I Ježíš s apoštoly byli zatčeni za pravdu.“ V USA bylo v posledních desetiletích 20. století prezidenty nadoživotně jmenováno mnoho takových nejvyšších soudců, kteří jsou pro svobodnou volbu těhotné matky dát ještě před porodem potratit své dítě. Otec Reilly říká: „Protože jsme nikde v masmediích nemohli zveřejnit obrázky zabitých dětí, tak jsme vytvořili vlastní politické strany a media. Zkoušeli jsme všechno, co je v lidských silách, ale kultura smrti se přesto zvětšovala. Tehdy v roce 1989 jsem plně pochopil, že interrupce jsou přímo od Satana a řekl jsem vysílený: „Pane Ježíši, nemohu to dělat dál, vzdávám se. Pouze Ty to Bože můžeš udělat. A všechno se změnilo. Bůh mi dal armádu: 3 babičky, 1 dědečka a 1 dívku. Řekl jsem: „Tohle že je všechno?“ A Bůh mi odpověděl: „Kdybych ti dal více, myslel by sis, že to děláš ty sám.“ S touto chatrnou armádou šel otec Reilly před největší potratovou kliniku, kde se provádělo 20 000 potratů ročně. Za půl roku stálo v Reillyho armádě před klinikou 60 lidí. V té době byl otec Reilly rektorem kněžského semináře. Biskupem v New Yorku byl právě jmenován nový člověk - Daily. Hned první den tento biskup sloužil v semináři mši svatou. Po ní k Reillymu přišel a řekl: „Slyšel jsem, že se modlíte u potratových klinik. Nebude Vám vadit, když se k vám připojím?“ A Šli na Golgotu, křížovou cestu, kde se dnes prolévá Ježíšova krev. Více než tisíc lidí se připojilo k biskupovi. Všechna media o tom informovala. Bylo to podle zákona a ústavy. Novináři se ptali biskupa: „Budete diskutovat se šéfem kliniky? Biskup řekl: „Já tady nejsem, abych diskutoval, já jsem se přišel modlit. Není o čem diskutovat, život je svatý.“ Tímto méně silovým a více modlitebním zápasem dosáhl Reilly toho, že za deset let zrušili v diecézi New York 23 potratových klinik z celkového počtu 43. Reilly dále říká: „Je důležité se modlit na těchto místech, aby se připomnělo, co se tam děje. Mluvíme se ženami před i po potratu, máme centra, na které se ženy v tísni mohou obrátit.“ Dnes (tj. v květnu 2003, kdy byl natočen rozhovor) se k Reillyho armádě v Severní Americe přidalo již sto katolických biskupů a pět kardinálů, kteří slouží na ulicích měst modlitební vigilie za nenarozené děti. Na otázku, proč to ze začátku dělá tak málo lidí, odpovídá otec Reilly: „Je to proto, že se lidé bojí. Vždyť  i na Golgotě byl jenom jeden z učedníků. Potřebujeme zapomenout na sebe a začít myslet na druhé, potřebujeme milost Boží a odvahu. Musíme být intelektuálně přesvědčení, že je to důležité. Marie a Jan byli u kříže, také i my máme být u kříže. Je to důležité, když je někdo na Golgotě. Hnutí pro život je laické hnutí a to vědomí a milost byla dána jim - laikům. Oni k sobě přitáhnou kněze a biskupy. Není to něco, aby jste čekali, až vám to biskup dovolí. My jsme Kristovo tělo, my jsme dostali poslání začít. Biskup diecéze by se neměl uvádět do těžké situace. Nemůžete od něho čekat něco, co vlastně ještě neexistuje. Když uvidí, že lidé dělají něco dobrého, bude to tolerovat, když uvidí zlé, zastaví to. Až bude vidět, že přichází ovoce svatého Ducha Božího, pak můžete jít a požádat ho, aby se modlil s vámi. Nemějme strach, Bůh přece hadovi říká: Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“ (viz 1Mojžíšova 3.15)




Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy