|
Právě je 207 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 121016786 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Myšlení Židů---
Vloženo Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:30:51 CEST Vložil: Bolek |
poslal Ferda O židovském způsobu myšlení
Na své webové stránce „Šema Izrael“ se snažil autor rozřešit otázku Kdo je Židem. Nakolik se mu to povedlo posuďte sami: „Židem je ten, kdo měl židovskou matku nebo prošel konverzí podle židovského práva. Je nutno zdůraznit, že pouhé bytí Židem nemá nic společného s tím, co on věří nebo dělá. Osoba narozena nežidovské matce a věřící všemu, co je Žid povinen věřit, zachovávající židovský zákon a zvyky, stále není Židem. A osoba narozena židovské matce, ačkoli je ateistou a nedbá na židovské náboženství, je stále Židem. Jakkoli bezohledně nějaký Žid přehlíží své povinnosti, nepřestává být Židem, ale může se „odpojit“ od židovského společenství.“ Esseni, Zadokové, Bajtusimové nebo Karaité.
Na př.Karaité představovali v době rabína Seadia Gaóna před 1000 lety polovinu židovského lidu. Dnes jich je několik desítek, snad stovek. Statistiky ukazují, že sekty, jako reformovaní, konzervativní a jim podobní, kteří odmítají jho halachy, díky asimilaci rychle mizí v zapomenutí. Židé, kteří přísně halachu dodržují, nebudou jíst v domě Žida, který se nestravuje košer, nebudou uzavírat manželství s takovým, nebudou se pouštět s ním do hovoru, nebudou sním držet sabat nebo svátky, modlit se sním v synagoze a nebudou s ním ani v zaměstnání (TV, divadlo, literatura, tisk atd.) Pojem „ortodoxní“, používaný některými Židy, je zavádějící. Např. v Izraeli dnes ortodoxní nejsou. Izraelská společnost je rozdělena takto: Chilonim – sekulární, hlavně aškenázové; Masortim – uznávají přikázání, ale jsou v jeho plnění vlažní, hlavně sefardové; Mizrachi (mafdal) – směsice judaismu a nacionalismu, blízcí sionismu; Haredim – v ZSA jim říkáme „ultra ortodoxní“, co nejpřísněji zachovávají přikázání;
„Ortodoxní“ v USA je pojem poškozující Židy, tykající se těch, kdo nejsou ochotni se spojovat s pomíjejícími větry odchylek od židovské tradice, což reprezentují v posledních letech asimilovaní Židé, a přijímaný zachovávajícími Židy (observant). Pojem „ultraortodoxní“ používají v USA sekulární Židé k označení těch, kdo přísně dodržují Tóru. O Mesiášovi Pravidla pro rozpoznání Mesiáše jsou velmi důležitá. Pro identifikaci Mesiáše jsou dvě základní stádia. První je, když někdo vystoupí s nárokem být Mesiášem. Musí splnit zejména: 1. musí být potomkem krále Davida, což vylučuje Koheny, Levíty nebo konvertity 2. musí být ponořen hluboko do studia Tóry jako jeho předek David 3. musí následovat Tóru i Talmud 4.musí vést židy k Tóře, aby zachovávali všechna její přikázání. Jestliže někdo splní všechna tato kritéria, pak můžeme připustit, že je Mesiáš. To je první fáze identifikace Mesiáše. Druhá fáze je dokončena předpokládaným úspěchem Mesiáše při výstavbě chrámu v Jeruzalémě a shromážděním všech Židů v zemi izraelské. Pak je zcela jistě Mesiášem. To je minimum požadavků. Dokud někdo nesplní první fází, nesmíme ho prohlásit za Mesiáše. Důležité je také vědět, že Mesiáš nemusí konat zázraky (!), aby se prokázal Mesiášem. Pakliže naplní výše zmíněné požadavky, nemusí vykonat jediný zázrak. Bude to ale velký prorok. Bude převyšovat všechny proroky, kromě Mojžíše. Na svět již vyšlo mnoho falešných Mesiášů. Proto si ještě objasníme následující: - Mesiáš bude normální člověk, narozený lidským rodičům, nebude“bůh“ nebo „syn boží“ - Mesiáš bude smrtelný. Nebude žít věčně. Po smrti bude pokračovat jeho syn jako král;- Mesiáš nebude pykat za naše hříchy. Každý musí pykat sám za své hříchy. Nikdo to nemůže udělat za něho, – Mesiáš nezmění Tóru, jestliže by projevil jen náznaky, je to falešný Mesiáš; To je základní víra judaismu. Musíme uznat, že Mesiáš je pouze poslem HaŠem. Není naším vykupitelem, jen přichází od HaŠem. Bude jako Mojžíš. HaŠem nás vyvedl z Egypta, ne Mojžíš. Proto při čtení Hagady v Pesach seder ani jméno Mojžíše nezmiňujeme. Mojžíš posloužil jako prorok, prostředkující zprávu o vysvobození židovského lidu. Mesiáš bude mít stejnou funkci. Musíme upínat pozornost jen na HaŠem, na našeho Spasitele, ne na člověka. Proto se nemodlíme k žádnému člověku, jen k HaŠem.
(ko) -------------Ferda--------------
|
Podobná témata
|
|
Špatná kriteria pro rozlišení toho, kdo je Mesiáš (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 07:54:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Je to smutné Ferdo, když zbožní rabíni stanovili za rozlišovací znamení toho, kdo je Mesiáš tak špatná kriteria. Je to nastaveno záměrně tak, aby to nesměl být Ježíš Kristus, skutečný Mesiáš. Kdo tyto ubohé Židy z tradovaného omylu starobylých rabínů vysvobodí? Je skutečností, že hrozné utrpení Židů během 2.světové války od ďábelských nacistů způsobilo, že někteří Židé ztratili víru v Boha - např. Simon Wiesenthal - lovec nacistů; jiní, skrze záchranu od vlastní krk nasazujících - obětujících se křesťanů, se seznámili se vzkříšeným Kristem a přijali ho za svého Mesiáše. Pravděpodobně nějaké ďábelské utrpení, které Židé zažijí od muslimů, možná změní současná chybná starobylá rozlišovací kritéria rabínů o Mesiáši. Zatím stále platí, že náboženští vůdcové Židů mají klíče od poznání Boha, ale sami k Bohu nevcházejí a druhým ve vstupu zabraňují. Viz:
Evangelium svatého Lukáše, 11.kapitola. Přímá řeč Pána Ježíše: 11,43 Běda vám farizeům! S oblibou sedáte na předních místech v synagógách a líbí se vám, když vás lidé na ulici zdraví. 11,44 Běda vám! Jste jako zapomenuté hroby, po nichž lidé nahoře chodí a nevědí o nich." 11,45 Nato mu jeden ze zákoníků odpověděl: "Mistře, když toto říkáš, urážíš také nás!" 11,46 On mu řekl: "I vám zákoníkům běda! Zatěžujete lidi břemeny, která nemohou unést, a sami se těch břemen nedotknete ani jediným prstem. 11,47 Běda vám! Stavíte pomníky prorokům, které zabili vaši otcové. 11,48 Tak dosvědčujete a potvrzujete činy svých otců; oni proroky zabíjeli, vy jim budujete pomníky. 11,49 Proto také Moudrost Boží pravila: Pošlu k nim proroky a apoštoly a oni je budou zabíjet a pronásledovat, 11,50 aby tomuto pokolení byla připočtěna vina za krev všech proroků prolitou od založení světa, 11,51 od krve Ábelovy až po krev Zachariáše, který zahynul mezi oltářem a svatyní. Ano, pravím vám tomuto pokolení bude přičtena vina. 11,52 Běda vám zákoníkům! Vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli, a těm, kteří chtějí vejít, jste v tom zabránili." 11,53 Když odtud vyšel, začali na něj zákoníci a farizeové zle dotírat a na mnohé se vyptávat,
11,54 činíce mu tak nástrahy, aby jej mohli chytit za slovo.
|
Re: Špatná kriteria pro rozlišení toho, kdo je Mesiáš (Skóre: 1) Vložil: Ferda v Úterý, 27. březen 2007 @ 11:08:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já stalé věřím,že příjde pobuzení Židů,modlím se za ně.Bible uvádí,že se to má stat,až se naplní počet pohanu.Bůh jim boď milostiv. -----------Ferda
|
]
Re: Re: Máš dobré srdce Ferdo! (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 17:51:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Máš dobré srdce Ferdo. Já se za ně též modlím a mám je nějakým způsobem vryté do srdce - proto jsem dal jednomu svému synovi jméno Jakub = Jákob. Biblický Jákob při požehnání, když se vracel do své vlasti dostal jméno Izrael. Měl jsem také jedno zvláštní vidění-sen o Izraeli, které zatím plně nechápu. Libor |
]
Re: Re: Re: Máš dobré srdce Ferdo! (Skóre: 1) Vložil: Ferda v Neděle, 01. duben 2007 @ 18:39:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím tě bratře
Mám od Pana Boha naděleno jen tři dcery. Ale i sny někdy potřebuji čas ,aby „vyzrály“.Každý z nás má svůj vlastní svět,který buduje a rozvíjí,ale naším úkolem si myslím je také potěšovat Izrael a přinášet jim radostnou zvěst o Ježíši Kristu. Někomu se zdá,že situace je bezvýchodná,v níž se Izrael dnes nachází. Vím ,že je Bůh miluje a dočká se svého dne navštívení.
---------Ferda-------------- |
]
Re: Re: Špatná kriteria pro rozlišení toho, kdo je Mesiáš (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 15. duben 2007 @ 23:47:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Ferdo,
celý žijící Izrael v době druhého příchodu Páně, bude v pláči činit pokání, až uzří Toho, v koho bodli. A kompletně všichni tito žijící Židé se v této době obrátí k Pánu. O tom mluví Zjevení i proroci ( Zachariáš 12,9-13,2 // Zj 1,7 ).
V období před druhým příchodem Páně, se k němu bude obracet pouze malý počet mesiánských Židů. Závoj nad Izraelem zatím stále trvá.
|
]
|
|
Myšlení sekulárních, obvykle ateistických Židů je prosyceno sexuálními hříchy (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 08:10:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Sekulární, obvykle ateističtí Židé, mají pravděpodobně o něco méně věroučných předsudků vůči křesťanství a tím i vůči Ježíši Kristu. Mají však zároveň mnohem více sexuálních hříchů. Kdo a jak je z nich vysvobodí? Mnozí jsou nejbohatšími vlastníky největších masmédií - největších televizních stanic, nejrozšířenějších deníků, nejpoužívanějších internetových portálů. To, co mají tito sekulární Židé ve svém nitru - mnohá cizoložstva, homosexuální sodomii, to šíří skrze masmédia téměř do všech národů světa. Kdo nás i je vysvobodí z tohoto zhoubného ďábelského vlivu? |
|
|
Re: L. Halík (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 15. duben 2007 @ 22:53:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vážený bratře Seraphime,
Myslím si, že Tvůj odkaz na (http://www.myty.info/theolog/proroctvi/mesias.htm) který uvádíš ve svém komentáři byl dosti nešťastný. Na této adrese se v oddíle „Pomýlený Matouš?“ lze dočíst např. toto, cituji zkráceně:
„Matouš o metodě paralelismu (Alward, Joseph. Triumphant Entry. 2001) v hebrejské Bibli zřejmě nevěděl a text (moje pozn. Zach. 9:9), pochopil nesprávně“. (Jde o tento text: „Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti“).
„Domníval se, že prorok píše o dvou zvířatech, oslu, oslím mláděti i když v původním textu je jediný oslík, mládě oslice. Ve svém příběhu tedy poslal Ježíšovy učedníky pro osla, i hříbě oslíka a rovněž Ježíšův příjezd do Jeruzaléma spojil s oslicí i oslátkem. Můžeme se jen domýšlet, jak to s osly pomýlený Matouš zamýšlel. Zda nechal jet Mesiáše pouze na jednom oslu s doprovodem druhého, nebo zda jezdec střídal své nosiče, či snad jel na obou oslících současně?“ „Neměl však Matouš na mysli nějaké jiné proroctví, ve kterém třeba vystupovali oslíci dva? Zcela jistě ne. Spojení vjezdu Mesiáše do bran Jeruzaléma právě s proroctvím Zacharjáše potvrzuje další evangelium. Autor Evangelia podle Jana správně pochopil paralelismus ve verších Zacharjáše. Nechal proto jet Mesiáše jen na jednom oslíku a zanechal jednoznačný odkaz na proroctví Zacharjáše:“ J.12:14,15 "Ježíš nalezl oslátko a vsedl na ně, jak je psáno:"neboj se dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku". (konec citátu).
Autorovi jsem napsal asi toto:
POMÝLENÝ MATOUŠ? (nebo kdo vlastně?)
Předně bych rád upozornil na prostý fakt, že oba evangelisté Matouš i Jan byli očitými svědky událostí, které popisují, každý ze svého úhlu pohledu. „Autor Evangelia podle Jana“ nenechal jet Mesiáše jen na jednom oslíku proto, že „správně pochopil paralelismus ve verších Zacharjáše“, ale proto, že událost takto na vlastní oči viděl. (1) Mt. 21:2 …a hned naleznete přivázanou oslici a s ní oslátko. Odvažte je a přiveďte ke mně“. (2) Mt. 21:5 "...Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku té, která je podrobena jhu". (3) Mt. 21:7 "Přivedli oslici i oslátko, položili na ně pláště a on se na ně posadil". (4) J.12:14,15 "Ježíš nalezl oslátko a vsedl na ně, jak je psáno:"neboj se dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku". Ve výše uvedených textech jsou obsažena dvě hlediska; širší a užší. Širší (Matoušovo) hledisko referuje i o oslici, která oslátko doprovázela. Užší (Janovo), kterému zřejmě nebyla známa příhoda získání obou zvířátek protože se o něm nezmiňuje, tedy zřejmě nebyl očitým svědkem této události - se soustřeďuje pouze na oslátko. Mt. 21:7 "na ně posadil" - tady na oslici i oslátko současně? Všichni cítíme, že toto nám text nechce tlumočit-člověk přece může jet jen na jediném zvířeti. Spasitel se posadil na oslátko "na ně"- (později jmenované)-(nikoli "na ni" dříve jmenovanou oslici) a pláště Jeho učedníků spočívaly na oslici (již dříve jmenované). Ale protože je v textu užit i výraz "položili na ně pláště" je zřejmé, že na oslátku spočíval též Spasitelův plášť. Logická stavba textu je tato: oslici-položili; oslátko-posadil. V předchozím textu (Mt. 21:5) je řeč o tom, že Spasitel seděl na oslátku té oslice, která v daném okamžiku je (již) podrobena jhu. Navíc text Mt. 21:5 je co do způsobu jízdy na zvířeti v podstatě identický s textem Zach. 9:9.
Dále jen ve zkratce: Autor v dalším oddíle „30 stříbrných“ poukazuje na údajné rozpory mezi texty Mt. 27:3-10 s textem Jr. 32:7-10, na který je v ekumenickém textu přímý odkaz. (kraličtí na tento text ve svém textu Mt. 27:9 přímo neodkazují; dále je třeba vzít v úvahu, že evangelista Matouš vzhledem ke svému dřívějšímu povolání pravděpodobně nedisponoval teologickými znalostmi učitelů Zákona. Toto proroctví je doplněno a upřesněno prorokem Zachariášem v 11:12,13. Evangelista pod jedním jménem uvádí citáty dvou proroků.
Zatímco v proroctví Jeremiášovu je primárně řeč o poli, pak podobně v proroctví Zachariášovu je řeč o ceně, na kterou Židé ocenili Božího Syna. Další paralelu lze např. vidět mj. v tom, že u proroka Jeremiáše se jednalo o koupi pozemku v Anatótu v době před dobytím Jeruzaléma Nabúkadnesarem II v r. 587 př. n. l. a v Matoušovi šlo o koupi jiného pozemku (v Jeruzalémě) též před jeho dobytím jiným agresorem, Titem v r. 70. Jeremiášovo a Zachariášovo proroctví se nádherně doplňují a nevidím v nich rozpor.
Nemám nic proti fundované kritice biblických textů; jsem si jist tím, že je unesou. To, co mi velice vadí, je povrchní kritika Písma svatého, vyrábění problémů tam, kde nejsou, jak to činí výše citovaný autor. Kritiku biblických textů, lze zřejmě vést jen z těchto dvou hledisek:
A) z hlediska bázně před Hospodinem B) z hlediska lidské pýchy, která ubohý lidský rozum povyšuje na kritika Písma sv. Pouhý fakt, že některé věci nám zůstávají skryty rozhodně nejsou důvodem pro tvrzení, že se Písmo sv. mýlí, nebo protiřečí. Písmo sv. je víceúrovňové: vidím-li např. v úrovni 1 nějaký rozpor, po zanoření do úrovně 2 tento rozpor mizí. Tuto kvalitu (dle mého poznání), nemají ostatní velká duchovní díla lidských dějin. Písma SZ + NZ jsou v tomto ohledu naprosto výjimečná.
Mám za to, že Písmo sv. je vyjádřeno pomocí myšlení a chápání své doby které jistě nebylo ani nemohlo být dokonalé z našeho pohledu – našim formulacím, které pokládáme za přesné i když jsou nepřesné – i když na jiné úrovni, by v biblické době stejně nikdo nerozuměl. Ale vzdor tomu všemu je BIBLE naprosto dokonalým vodítkem ke spáse jednotlivce i světa, protože se vztah Boha k člověku, tedy problém spasení od té doby vůbec nezměnil a do konce lidských dějin již nezmění.
Srdečně zdraví
Váš v Kristu
BohemianAnonymus
|
]
|
|
Starozákonní pasáže pokřivili rabíni na sněmu v Jabne r.90 po Kristu (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 10:20:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Nulo, kanoničtí evangelisté nepokřivili starozákonní pasáže. Pokřivili je naopak rabíni na sněmu v Jabne r.90 po Kristu (našeho letopočtu) tak, aby budoucím generacím Židů znemožnili uvěřit v Ježíše jako svého Mesiáše. Tak to dosvědčil Žid Richard Wurmbrand. |
Re: Starozákonní pasáže pokřivili rabíni na sněmu v Jabne r.90 po Kristu (Skóre: 1) Vložil: joker v Úterý, 27. březen 2007 @ 10:53:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já měl za to, že se při překladech sahá výhradně k původním textům, nikoliv k těm z Jabne. Vždyť i překlad SZ do řečtiny je starší, než univerzita v Jabne. Pan Wurmbrand byl kolega Akiby?
|
]
Re: Re: Starozákonní pasáže pokřivili rabíni na sněmu v Jabne r.90 po Kristu (Skóre: 1) Vložil: joker v Úterý, 27. březen 2007 @ 18:20:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak je vidět, k mé poznámce se nikdo raději nehlásí...
Já měl za to, že se při překladech sahá výhradně k původním textům, nikoliv k těm z Jabne. Vždyť i překlad SZ do řečtiny je starší, než univerzita v Jabne.
|
]
|
|
Re: Myšlení Židů--- (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 27. březen 2007 @ 10:35:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Nulo, kanoničtí evangelisté nepokřivili starozákonní pasáže.--
Fakticky pokřivili,výše máte uvedeno několik odkazů kde je ukázano kde tak činily (tedy autor Matouše) ale ve vašich náboženských představách to samozřejmě možné není to Vám pak zateňuje mnuje myls a nejste schopen to vidět či spíše nikdy si to nepříznáte.
--Pokřivili je naopak rabíni na sněmu v Jabne r.90 po Kristu (našeho letopočtu) tak, aby budoucím generacím Židů znemožnili uvěřit v Ježíše jako svého Mesiáše. Tak to dosvědčil Žid Richard Wurmbrand--
Bylo by třeba uvést konkrétní příklady ono na tohle už jste se vymlouval v případě narození z panny.Archeologický nález- svitek z textem Izajáše z 1 století před Kristem kde se píše taky o mladé ženě nikoli panně jasně ukazuje,že jste neměl pravdu a stavěl jste jen na svých přáních. |
|
|
proto byly protestantské Bible až do r.1965 na indexu zakázaných knih (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 18:17:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Při protestantských překladech se od dob Luthera sahá už tradičně k textům z Jabne. S tím nesouhlasili po staletí katoličtí překladatelé, a proto byly protestantské Bible až do r.1965 na indexu zakázaných knih. Pravoslavní Slované se tradičně opírali především o překlad svatých Cyrila a Metoděje ze Septuaginty. Při současných druhovatikánských katolických (po r.1965) a při ekumenických překladech se sahá k rabínským překladům z Jabne. Není divu, že pak někteří puntičkářští teologové opírající se jen o tyto texty občas ztrácí křesťanskou víru a dávají se na židovství, na islám či na ateismus a agnosticismus.
Wurmbrand je Židem, který po dlouhém hledání konvertoval ke křesťanství. Stal se lutherským farářem. Strávil mnoho let jako mučedník v komunistických věznicích.
|
|
|
|
|