Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469492
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316
Vloženo Středa, 28. březen 2007 @ 18:40:05 CEST Vložil: bolek

Etika poslal pastýř

Milí bratři, milé sestry,

po určitém vnitřním zápase jsem se rozhodl vyjádřit touto formou svůj postoj k evangelizačnímu pořadu Exit 316, vysílanému v současné době Českou televizí. Je pravdou, že tento seriál se snaží oslovit současného mladého diváka, čemuž je přizpůsoben styl i samotný obsah tohoto pořadu.

Jsem si vědom i té skutečnosti, že není vůbec jednoduché ”protlačit” do veřejnoprávní televize program křesťansky orientovaný. Vše tedy napovídá tomu, že by bylo na místě radovat se, být vděčným Bohu a tento pořad v naší církvi maximálně doporučit k evangelizačnímu použití. Toto však nemohu učinit, a to ze dvou hlavních důvodů:



Podobná témata

Etika

"Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316" | Přihlásit/Vytvořit účet | 152 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 18:47:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jinymi slovy:
Kdyz poznat Krista, tak jedine v nasi cirkvi!
Nejhorsi vec, ktera by mhla nastat, kdyby nekdo poznal Krista v cirkvi sousedni....
Rad bych vedel, jaky je nazor na tento evangelizacni material:
www.mostkzivotu.net.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 18:49:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Podas li novorozenci hutnou stravu, leda ho zadusis. A clovicek, ktery se ani nenarodil, je ziven jo redenymi zivinami.
Ne, nesouhlasim se stanoviskem biskupa AC.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 28. březen 2007 @ 19:02:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych jen upozornil, že AC má na svých stránkách toto upozornění: "Tento materiál nelze zveřejnit na jiné Internetové stránce, avšak můžete udělat odkaz (link) na tuto web stránku," což respektuji. Proto jsem vložil jen krátký citát, což je v souladu se zákonem, a zbytek jsem linkoval. Prosím proto, zdvořile, o zkrácení článku na původně zaslaný citát.

Předem děkuji,

Pastýř




Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2007 @ 19:45:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak. Jde jen o zředěnou náboženskost, přesně jako u všech ostatních tzv. křesťanských pořadů v TV. Je jen velmi málo dobrého, které si z toho Boží člověk může vzít.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 21:03:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pri evangelizaci mozna neni ani tak dulezite poskytivat spravne odpovedi, jako ve vhodnou dobu polozit tu spravnou otazku. Avsak toto nemuze narezirovat nikdo jiny, nez Jedinny.

Existuje takova knizka, napsal ji dr. Murphy, jmenuje se Mopc Podvedomi. Ne, nepropaguji, dnes ji povazuji za satanske dilo. Ale dostala se mi do rukou v urcite dobe a plozila mi urcite otazky, na ktere se mi dostalo odpoved o mnoho mnoho let pozdeji. Ano, ta knizka je brak, ale to, ze se mi dostala do ruky, to bylo rizeni Bozi.

Nemame vsechny informace k dispozici, abychom odsoudili tento porad. Narozdil od recene knihy tento porad neni satanovo dilo, jestlize Buh muze pouzit i satanovo dilo, aby ukazalo sve ovecce, ze bloudi, proc by nemohl pouzit take tento porad?

Tento porad klade otazky. To je dulezite. Klast otazky.

Jezis rika: Vy jim dejte najist. Apostolove dali vsechno, co mely, nekolik kousku chleba a par ryb Panu Jezisi. Takova kapka pro tisicihlavy zastup? Smesne. A presto Jezis nerika: Ja jim dam najist, ale VY jim dejte najist.

Dejme Bohu to malo, co muzeme, a On to muze rozmnozit.

Amen.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 28. březen 2007 @ 23:17:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Troufnu si tvrdit, že EXIT 316 není ojedinělou akcí, která prezentuje nekonfrontační evangelium. Jde pouze o jednu ze současně nejvíce viditelných manifestací „Alfa evangelia“. Tento druh evangelia není "vyznavačským", ale "katechezačním". V souladu s ekumenickým směřováním je dnes evangelium chápáno ne jako „pokání“ a „obrácení se ke Kristu“, ale jako „poučení“ a „obrácení se do systému“. Vždyť už genetické kořeny Alfa evangelia mají svoji půdu v Torontském požehnání, kde namísto klasických slov evangelisty „čiň pokání a uvěř v Pána Ježíše Krista“ znělo „prožij to, teď a víc“. Proto je jak v těchto kurzech, tak v těchto hnutích Duch svatý citován mnohem více než jméno Ježíš. A to platí v různé míře dodnes. Přivést člověka k prožitku, k indiferentní náboženské zkušenosti, která je interpretována jako obrácení a začlenit jej do místní církve pomocí důmyslného systému autorit, které v okamžiku jeho obrácení do systému převezmou odpovědnost za téměř veškeré jeho rozhodování, není ničím novým pod sluncem. Evangelium jako katecheze po nábožské zkušenosti, „mysteriu“, a hierarchizace konvertity není ovšem ničím novým. František Xaverský byl na základě stejného principu jedním z nejúspěšnějších jezuitských misionářů.

Namísto církve vyvolených, znovuzrozených a posvěcených křesťanů se zde rýsuje něco jako skupina získaných, poučených a začleněných alfa-křesťanů. V tomto případě je vskutku lhostejné, jakou technikou se toho docílí. Myslím, že by prospěla hlubší sonda pod povrch, než jen kritika, byť značně viditelné, špičky ledovce. Někde se pouští nekonfrontační klipy a svědectví sekularizovaných křesťanů ve sborech a pořádají se při tom večeře, zde se něco podobného jen činí veřejně, před zraky lidí. V každém případě je to začátek něčeho, co bude mít dalekosáhlé následky.

Pastýř




Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 06:57:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mezi Starou a Novou Smlouvou je jisty rozdil.
Stara Smlouva je o Zakonu, Nova Smlouva je o Miloseti.
U Zakona se posuzuje kazde slovicko.  U milosti se vsak posuizuje srdce.

Neverim tomu, ze by Kristus odmitl divku, kterra v Jeho Jmene mu verne slouzi, ktera treba mucednicky zahyne pro svedectvi O Jeho Jmene, nebot nemela pri shromazdeni zakrytou hlavu...

Ten prikaz, o zakryte hlave, mel smysl a vyznam v konkretni dobe a v konkretni kulture. Slo o to, aby zena nebyla vyzivava. V nasi kulture  se tato hranice preco jenom posunula dale. V nasio kulture neninic vyzivaveho na tom, kdyz zena chod s odhalenymi vlasy, na rozdil treba u odhaleneho pupku, a podobne.

Pavluv vyznam zde je ve vyzivavosti...

Je treba jednotilve verse nevytrhavat z historickych kontextu doby.

Je treba napriklad myslet na to, ze mezi nami a dobou apostolu je napriklad Gutenberguv  vynalez, ktery srazil hodnotu informace na minimum, takze je dostupna pro kazdeho a podobne.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: joker v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 10:50:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úvodem podotýkám, že "křesťanské" pořady nesleduji jak v televizi, tak v rádiu. Nicméně jsem si se zájmem přečetl Rudkovo stanovisko a v mnohém musím souhlasit. Jistě, s mnohým v reakcích souhlasím, ale co vůbec nechápu je postoj AC Brno, která propaguje jak Alfu, tak exit 316.



Mily Gregu, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 18:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
nikdo nerika, at se divas na televizi.
Je vsak plno bezpoznych a nevericich lidi, kteri se na televizi koukaji. Je mnoho mladych lidi, kteri se na televizi divaji. Nemusis s tim souhlasit, nemusi s enam to libit, ale je to smutny fakt.

A prave pro tento fakt je tento televizni porad nesmirne dulezity a potrebny. Jedna se vetsinou dokonce o prvni kontakt hledajiciho krestana s krestanstvim, s Bohem, se svedectvim o Kristu a o tom, co dela Kristus v zivote druhych.

Nepochybuji o tom, ze tento porad je nedokonaly a ma sve chyby. Jako kazdy clovek, take tvurci jsou nedokonali a chybujici. Ale neni dulezity ten, kdo sadi, ani ten, kdo zaleva, dulezity je ten, kdo dava vzrust!

Dekujme bohu, ze vyslal sve sluzebniky k bezpboznym a nevericim. Necht Pan pozehna jejich usili!

Amen.



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 22:27:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už tedy Gog dostal svými neúnavnými komentáři tento článeček na jedno z čelných pozic v žebříčku dle přístupů, dovoluji si využít jeho píle a vložit odkaz na monografii týkající se daného fenoménu: http://granosalis.cz/ebooks/kam.htm



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 23:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farizejek Pastář v době působení Ježíše Krista z Nazaretu napsal do místních Listů toto: „po určitém vnitřním zápase jsem se rozhodl vyjádřit touto formou svůj postoj k působení tohoto prapodivného potulného proroka, který se v mnohých praktikách neliší od metod a aberačního stylu např. pouštního pojídače kobylek , Jana křtitele. Rozumím, že svou evangelizační metodou se snaží oslovit současného Izraelce ve všech společenských vrstvách ve skupinových shromážděních, jakých si uzdravovacích teatrech , kde (dá se říci) v mnohém devalvuje Mojžíšův zákon a další z něj vyplývajících přikázání. Ačkoliv vše naznačuje, že se snaží zejména oslavit Boha Otce v nebi a zjevovat principy jeho království, a bylo by na místě se radovat, troufnu si prohlásit, že hecuje k nabádání smíření se s Bohem s nedostatečným a nekonfrontačním stylem pokání, zejména vůči naléhavosti desatera zjeveným prorokem Mojžíšem. Je to podivná zlehčující manifestace pseudobožské moci a to zejména ve výrocích: „odpouštějí se ti tvé hříchy…vezmi své lože a běž“, bez náležitých očišťovacích obětí dle principů tóry, „tvá víra tě uzdravila“, je evidentně manipulace a odpoutání pozornosti od víry v Hospodina ve víru v uzdravení v závislosti na něm. Když nebudu komentovat zcela zjevné rouhání, mohu ve světle Písma a zejména Tóry prohlásit, že příchozí Syn Boží by podobné principy neobcházel. Důmyslný systém autoritářského budování vlastního týmu a vysílání učedníků není ale ve stylu tohoto pana mesiáše dlouhodobě nic nového pod sluncem. Podobných v minulosti bylo více a jeden již má úspěšně oddělenou hlavu od těla. Vím téměř jistě, že příchozí opravdový Syn Boha živého, tj. Pomazaný Zachránce, by se nesnižoval k populistickým metodám davových evangelizačních kampaní se zázraky a následnými bujarými sešlostmi v domech nečistých celníků, hříšníků s nevěstkami, pijanů vína apod. Zejména protestuji k podobným zkušenostem mystéria a devalvacím typu výzev odpuštění, smíření a výroků „kdo nerozptyluje – shromažďuje“. Jako čistokrevný farizej z farizejů se odděluji od skupin poučených alfa-kristo-židů a to můžeme odmyslet techniky získání, protože už jen tato lehčí sonda ve světle Mojžíšových přikázání a důrazů Písma jako takového, svědčí o tom, co se skrývá pod špičkou tohoto ledovce. Ale v každém případě je to začátek něčeho, co bude mít dalekosáhlé následky. Myslím, že máme velké štěstí, že žijeme v době 2000-let před vynálezem mocného média televize, neboť mám za to, že by tento tzv. „přítel hříšníků a celníků“, by se tohoto zvráceného prostředku nebál použít ke svému cíli, zvěstování jeho dobré zprávy.“ Přeložil a zpopularizoval Pattre



Re: Postoj biskupa AC k televiznímu pořadu EXIT316 (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec v Pondělí, 16. duben 2007 @ 23:34:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Apoštolská církev (AC) pro mne není důvěryhodná organizace. Je pravdou, že jsem se zpočátku stal jejím členem, či spíše naletěl jejich způsobům vypadajícím jako normální církev a chtěl v ní žít jako ve své domácí církvi. Tehdy jsem ustoupil tlaku některých názorů o "duchovním domově" a to za podmínek, že AC je opravdovým duchovním domovem a její vliv v mém životě bude pozitivně patrný. Postupem času jsem se přesvědčil, že tomu tak zdaleka není.

V praxi nelze oddělit souzení, pomluvy a bojůvky s druhými křesťany od AC - jde zde o velice úzké propojení, vytváří se vazby na tuto organizaci. Jelikož s AC nesouhlasím, a to jak po stránce doktrinální, tak i ohledně způsobu jejich práce, nemohu AC, natož pak její nejvyšší vedení, schválit jako vhodný referenční nástroj pro posuzování jiných křesťanských aktivit.

V každém případě má vedoucí církve jednoznačné právo vydat dovnitř církve takové stanovisko. A lidé v té církvi by se jím měli řídit. Pro ostatní křesťany bude lépe, když si udělají vlastní názor. Např.

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10109769637-exit-316/32139-zlomene-srdce.html



Stránka vygenerována za: 0.68 sekundy