Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 409 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463875
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zamyšlení nad nesnášenlivostí
Vloženo Pátek, 30. březen 2007 @ 10:00:13 CEST Vložil: bolek

Zamyšlení poslal Kojot

 

I když je mi jasné, že z naší společnosti nikdy nevymizí nesnášenlivost, xenofobie, odpor k čemukoli a komukoli jinému, přesto jsem se rozhodl napsat k tomuto tématu několik řádek. Pokusím se ilustrovat problém nesnášenlivosti především v oblasti náboženské, neboť jsem tuto oblast studoval, s tím, že pozorný čtenář se zamyslí i nad oblastmi, které jsem v této úvaze ponechal stranou. Zaměřím-li se na problematiku náboženských menšin, všimnu si v prvé řadě sugestivního rozviřování protisektové atmosféry, které naši zemi před léty postihlo (většinou z úst takzvaných odborníků ze „Společnosti pro studium sekt“) a které je velmi ilustrativní, neboť u nás nabilo pojem sekta negativním emočním nábojem.


 A protože vím, jaký je význam pojmu sekta (velmi stručně: malá náboženská skupina, která se oddělila od dominantního náboženského proudu v dané společnosti a je tvořena první generací jejích věřících), musím předně připomenout, že i křesťanství vzniklo jako židovská sekta. To nemíním jako urážku, protože pojem sekta je ve skutečnosti hodnotově neutrální (stejně jako droga - drogou je i heřmánek).
Problém nastává v okamžiku, kdy se původní význam pojmu zdeformuje a následně se mu vyhlásí válka. Taková válka je obvykle velkým neštěstím pro svobodu společnosti, neboť vytváří atmosféru honu na čarodějnice. Tedy atmosféru nesvobody. Uměle vytvořený problém je živen polopravdami a demagogickou argumentací postavenou na ojedinělém alarmujícím příkladu (například: Osoba XY si vzala LSD a skočila z okna! ERGO: Vezmete-li si LSD, skočíte z okna! nebo: Ta či ona sekta přiměla své členy k sebevraždě! Náboženská společnost XY je sekta. ERGO: Náboženská společnost XY vás přivede k sebevraždě! Důsledné domyšlení této argumentace totiž vede k tomu, že je třeba zakázat nože, protože se jimi vraždí, letadla, protože padají a... vůbec všechno). Navíc takováto atmosféra umožňuje snadnou společenskou diskvalifikaci nepohodlných jednotlivců i skupin (v dnešní době označením jednotlivce za feťáka, skupiny za sektu. Ve středověku to byla například čarodějnice, v minulém století onanista, v padesátých letech u nás imperialistický agent, od novověku zednář, téměř ve všech dobách žid atd.) Stačí k tomu prakticky jakákoli odlišnost od převládajícího způsobu chování a myšlení dané společnosti.

Atmosféru hysterie tohoto typu pokládám za totalitní. Vyznačuje se rozšířením různých sugestivních lží: Například, že sekty jsou jako virus napadající lidskou mysl a každému kdo si s nimi něco začne, je vymyt mozek a je tudíž nesvéprávný. Jde vlastně o všeobecně pardonované užití principu kolektivní viny.

V době, kdy u nás ještě protisektová hysterie nepropukla (rok 1991) jsem navštěvoval gymnázium. Tehdy se řediteli školy nabídlo několik mormonů z USA, že povedou nepovinné kursy anglické konverzace (jak „záludná“ taktika). Dnes by jim to zřejmě nikdo nedovolil, ale tehdy měli volné ruce, aby nás naočkovali, aby nám vymyli mozky. Kupodivu (?) se nic z toho nestalo. Z naší třídy nezískali do církve nikoho. A pokud vím, nikdo neutrpěl žádnou psychickou újmu. (Mimochodem - o náboženství se v hodinách nehovořilo, pouze nás slušně pozvali na své shromáždění, budeme-li mít zájem). Dovedete si ale představit, že by se něco podobného stalo nyní? Předpokládám, že by se rozpoutala nebývale hysterická kampaň a ředitel školy by byl odvolán.

Snad nejotřesnějším projevem xenofobie „antisektářů“ je zařazování islámu mezi nebezpečné sekty v různých populárních příručkách (např. Novotného pamflet „Přicházejí“). To už je otevřený výsměch víře miliónů lidí (nehledě na to, že islám pochopitelně naprosto nespadá pod pojem sekta). Dovedete si představit, že by někdo popsal křesťanství jako nebezpečný kult a dokumentoval to účelově vybranými příklady, polopravdami a demagogickými nesmysly typu: „Křesťanství vybízí své stoupence k vzájemné nenávisti, což jejich bůh Ježíš doslova káže v bibli: „Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni; a nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina.“ (Mat.10.34-36) O tom, že se tímto božím slovem křesťané vskutku řídí svědčí například křížové výpravy ve středověku, hrůzná třicetiletá válka v sedmnáctém století či krvavé střety v Severním Irsku.“

Vymyšlení a sepsání tohoto demagogického nesmyslu mi trvalo necelých pět minut...

Je velmi snadné pošpinit (a takřka nemožné potom pomluvu vyvrátit, neboť rozumové argumenty pro většinu lidí váží méně než emocionální výzvy). S podobným, ač ne tak křiklavým, demagogickým znásilňováním pravdy se v argumentaci antisektářů můžeme setkat například v časopisu „DINGIR“, který je v poslední době prezentován médii jako seriózní odborný časopis.

Přestože vím, že nebezpečné kulty a sekty jakož i militantní fundamentalismus skutečně existují a domnívám se také, že fanatická víra vykazuje mnohé znaky závislosti na droze, nedomnívám se, že generalizující útok na náboženské menšiny je tím správným lékem. Spíše by jím mělo být vytvoření takového rodinného a společenského zázemí, které by nevytvářelo podmínky pro skutečný náboženský či jiný extremismus. Součástí tohoto zázemí by pak rozhodně neměla být intolerance jakéhokoli druhu. A nikoli věrouka, ale právě intolerance a agrese vůči jinak smýšlejícím obecně – ať již ze strany majority vůči minoritě, tak i naopak, by měla být rozpouštěna respektem k právu druhého vidět svět kolem sebe jinak. Jako liberál dokonce přiznávám druhému jeho právo nebýt liberální, neuchýlí-li se k některé z forem agrese (verbálním útokem počínaje, sebevražedným atentátem konče).

Nebezpečné formy jinakosti nevymýtíme tím, že vyhlásíme válku jinakosti jako takové; válku, do níž nakonec budou vtaženi i ti, kteří původně nebyli nebezpečně extrémní. Současná situace nás o tom stále znovu přesvědčuje. Musíme se učit rozlišovat, negeneralizovat, rozumět... Méně soudit a více milovat.

Zamýšlejme se proto nad informacemi, jež jsou nám předkládány, protože být odlišný ještě nutně neznamená být špatný nebo nebezpečný...



© Jaroslav A. Polák, http://www.kojot.bloguje.cz


Podobná témata

Zamyšlení

"Zamyšlení nad nesnášenlivostí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Braideborgeistinbergerův zákon (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 30. březen 2007 @ 13:43:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Většinou ale takový ten všeobjímající altruismus má také své limity :)))

Tady zřejmě platí Braideborgeistinbergerův zákon o postoji k jinakosti, čím širší (chápající, všeobímající) rozevření náruče vůči jinakosti v celém světě , tím užší až škrtící sevření vůči jinakosti ve směru k jednotlivci, něco jako ve smyslu rozcupat, zneškodnit.

Někdy prostě chybí ta správná selská míra pohledu na svět, že některé věci nelze přehlížet, je dobře,

je přece dobře, že se o některých věcech mluví nebo máš něco proti odkrývání „tabu“ témat (?), j
á tu brožurku Novotného vidím celkem jako střízlivou, a taky srozumitelnou pro běžného zájemceo o téma

rive





Jak jsem mohl zapomenout na homosexuály! ;-) (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Sobota, 31. březen 2007 @ 01:27:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Úplně mi při psaní článku vypadli z hlavy. Asi to bude tím, že častěji myslím na heterosexuální ženy než na homosexuální muže... Takže odstavec o stigmatizovaných minoritách by měl znít takto:

"Navíc takováto atmosféra umožňuje snadnou společenskou diskvalifikaci nepohodlných jednotlivců i skupin (v dnešní době označením jednotlivce za feťáka, skupiny za sektu. Ve středověku to byla například čarodějnice, v minulém století onanista, v prostředí židovsko-křesťanské kultury sodomita či homosexuál, v padesátých letech u nás imperialistický agent, od novověku zednář, téměř ve všech dobách žid atd.) Stačí k tomu prakticky jakákoli odlišnost od převládajícího způsobu chování a myšlení dané společnosti."



Izraelských Židů si za statečný odpor vůči mezinárodní sodomizaci velmi vážím (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 01:49:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
 
Současných izraelských Židů si za statečný odpor vůči mezinárodní sodomizaci všech národů, včetně národa židovského, velmi vážím. 

Viz:

Rabín upozornil na možnost Božího trestu za umožnění přehlídky homosexuálů Jeruzalémem
"Hle, dávám ti tvář právě tak tvrdou, jako je jejich, a čelo právě tak tvrdé, jako je jejich. Dávám ti čelo jako křemen, tvrdší než oblázek. Neboj se jich a neděs se jich, jsou dům vzpurný." (Ezechiel 3,8-9)

Podle ortodoxních Židů, muslimů i křesťanů je homosexualita troufalá ohavnost a těžký hřích.

Většinové obyvatelstvo Jeruzaléma jsou Židé. Polovina z nich je zde ortodoxní nebo ultraortodoxní. Toto procento zbožných Židů zde převyšuje průměr v národě jako celku. Jednu třetinu obyvatel Jeruzaléma tvoří muslimové.

Nejvyšší soud Izraele opětovně nařídil městu Jeruzalém, že zde 10.11.2006 musí nechat proběhnout mezinárodní „Přehlídku homosexuální troufalosti“ („Gay Pride Parade“). Jeden ze dvou nejvyšších rabínů státu Izrael a Rišon LeCion (Rishon LeZion), rabi Šlomo Amar (Shlomo Amar), vrchní sefardský rabín už 25. 10. 2006, vyzýval k protestům proti konání homosexuální Gay Pride Parade. Řekl: „Vyzývám každého Žida, pro kterého je důležitá existence židovského lidu a Země Izrael, všechny rabíny a všechny lidi ve všech zemích, aby vyjadřovali své pobouření, dokud hříšná přehlídka nebude zrušena.“ http://eretz.cz/content/view/1054/141/ Foto tohoto rabína http://eretz.cz/content/view/415/1/ Autor: Res Claritatis http://res.claritatis.cz/?id=2158  Prohlásil, že jestli se uskuteční homosexuální přehlídka, tak na Jeruzalém a na celý Izrael může dopadnout Boží trest. Rozhlásil, že tyto homosexuální iniciativy devastují mnohem víc jejich posvátná místa než kdysi vojsko Nabuchodonozora a později Titova římská armáda (r.66-70). Připomněl, že v obou případech byla jeruzalémská svatyně zničena a Židé byli deportováni, vyhoštěni ze Svaté země. Chlubení se homosexualitou je těžkým hříchem, který může být potrestán vyhnáním Židů z Izraele, řekl nejvyšší rabín sefardských Židů. Troufalou přehlídku sodomitů označil za nestydatou a vyzval všechny rabíny v Izraeli i ve světě, aby ji nedopustili. http://www.ekumenizm.pl/content/article/20061027035306696.htm

Generální prokurátor Izraele Meni Mazuz však v neděli 5.11.2006 odmítl zakázat „Přehlídku homosexuální pýchy“ v Jeruzalémě, ač ho o to kvůli bezpečnosti žádala dokonce i policie. O zákaz přehlídky homosexuálů Jeruzalémem požádal oficielně i Vatikán. Nejspíš marně. Proto na ochranu homosexuálů musela policie vyčlenit 9-12 tisíc mužů, kteří budou chybět jinde – v místech konfliktů mezi Židy a islámskými teroristy Hamasu.

Homosexuálové v Tel Avivu už zdevastovali synagogu. Ve svatyni vymlátili okna a napsali tam nápis: „Jestliže my nebudeme moci demonstrovat v Jeruzalémě, vy nebudete smět chodit ulicemi Tel Avivu.“

Ortodoxní Židé slíbili, že homosexuální pochod znemožní. “Tento pochod je nemilosrdným útokem na tradiční židovské hodnoty a svatost Jeruzaléma,” říkala Mina Fentonová, ortodoxní členka jeruzalémské městské rady, která má vést boj proti přehlídce. Víc než 100 000 lidí se má zúčastnit protidemonstrace. Pravděpodobně dojde i k násilí. Kdo provokuje, ten musí počítat s odporem, říkala Fentonová. Také Yehuda Levin, rabín z New Yorku odmítl odsoudit potenciální násilí proti homosexuálním demonstrantům.
Rabíni po celém městě rozvěsili plakáty na které napsali, že šéf policie Ilan Franco je vnukem Franco Schmidta, velitele koncentračního tábora v Treblince. "Vrať se do Německa, nacisto!" Proč to napsali? Protože homosexuál a sexuální „odborník“ vyhnanný z nacistického Německa, Magnus Hirschfeld, cituje Himmlera, že v roce 1933 sloužilo 2 milionům členů homosexuálních organizací 20 000 chlapců prostitutů. Z 2 milionů homosexuálů zemřelo v koncentračních táborech kolem 6 000. Ze záznamů vyplývá, že většina mrtvých byli političtí nepřátelé – homosexuální marxisté, roehmerovci a podobně. Pokud tedy Hitler zabil jen 6 000 homosexuálů, pak miliony jejich kamarádů mu sloužily. Skutečné Hitlerovy oběti? 85% evropských Židů (6 milionů), 23,5% Cikánů, 10% Poláků, 12% Ukrajinců, 13% Bělorusů a desítky tisíc dalších „spravedlivých pohanů“ a jejich rodin byly umučeny a zplynovány.
Před pochodem homosexuálů – sodomitů se téměř každou noc na ulicích Jeruzaléma konají potyčky ortodoxních Židů s policií. Hoří zde pneumatiky a popelnice. Na policisty létají kameny i ocelové tyče. Jsou blokovány silnice. Ačkoliv šedesát ortodoxních Židů již policie zatkla, vychází stále více obyvatel na ulice, aby protestovali proti plánovanému sodomskému pochodu. Šest policistů bylo zraněno. Pořádkové síly ani za pomoci slzného plynu, obušků a jízdní policie na koních nezvládají uklidnit situaci. Ortodoxní Židé z města Bnei Brak, blízko Tel Avivu, zablokovali jednu z nejdůležitějších dopravních tepen hořícími pneumatikami.

Rabín Yaakov Poupko říká, že homosexuálové zde chtějí znesvětit svaté město a útočí na tradiční model rodiny. „To jim nesmíme dovolit.“ Skupina jiných rabínů plánuje vyřknout nad pochodujícími homosexuály a lesbami i nad těmi policisty, kteří je budou chránit speciální kletbu. Pokud kletba bude fungovat, způsobí smrt do 1 roku.


http://www.christianpost.com/article/20061106/25821.htm


Pochod "homosexuální hrdosti" se v Jeruzalémě nakonec nekonal
Dle 13.11. 2006 12:58 ČBK (Jeruzalém) pochod homosexuálů, který měl procházet ulicemi Jeruzaléma, byl změněn na pouhé mezinárodní setkání homosexuálů na univerzitním stadionu.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zamyšlení nad homosexuálním ničením celé společnosti (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 01:55:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Psáno jest: 1. Korintským 5,11
"Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte."

Homosex je jedním velmi ohavným typem smilstva, které bylo trestáno ohněm padajícím v podobě sirných koulí přímo z nebe. Viz o archeologických nálezech ze Sodomy, fotodokumentace i text:

Propagování homosexuality zákonitě spěje pouze sem – do Sodomy:




Židé nebyli vždy jen nevinní. Chudáci Rusové od nich vytrpěli. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 02:03:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pravda o počátku bolševického sovětského Ruska
V pařížském sborníku Židovský svět je možné přečíst i toto: „Není možné popírat, že významná část židovské mládeže“, v níž je velké procento „zoufalých smolařů“, „sociálně a kulturně neukázněných elementů…byla do bolševismu zatažena lákadly, která se neočekávaně objevila: kariéry – pro jedny, ´světovou proletářskou revolucí´ - pro druhé, a …směsicí dobrodružného idealismu s tvrdou bezzásadovostí – pro třetí“.

To se ví, ne všichni byli „zataženi do bolševismu“. Existovala i mírná židovská vrstva, kterou revoluce převálcovala. Ale život v bývalém pásmu židovského osídlení neměl na očích celý národ. Jenže před očima byla ta atmosféra, kterou plasticky líčí M. Chejfec: „Drzí, sebevědomě spokojení prozpěvovali dospělí Židé o ´rudých svátcích´ a o svatbách: ´Tam, kde sedávali carové a generálové, tam sedíme my, oni sedí pod námi.´“

Ale jacípak „my“? Byli to určitě ideoví bolševici? Ne, moc pozvala i „miliony obyvatel zahnívajících městeček, vetešníků, krčmářů, pašeráků, prodavačů selterské vody, kteří si brousili vůli v boji za život a mozky večerním čtením Tóry a Talmudu“, moc je „vyzvala, aby se přestěhovali do Moskvy, Petrohradu, Kyjeva, aby vzali do svých nervních obratných rukou vše, co vypadlo z pěstěných rukou dědičné inteligence, všechno, od financí velmoci po atomovou fyziku, od šachů po tajnou policii. Oni se nebránili Ezauově pokušení tím spíš, že k misce čočovice jim nádavkem nabídli budovat ´zemi zaslíbenou´…totiž Komunismus.“

„Většina Židů přivítala bolševickou revoluci nikoli se strachem, ale upřímně.“ – Takto byli naladěni i Židé Ukrajiny a Běloruska, kteří „tvořili významnou sílu v boji proti ukrajinskému a běloruskému vlivu“ ve prospěch moskevského centralismu (počátek dvacátých let).

Alexandr Solženicyn: Dvě stě let pospolu. Dějiny rusko-židovských vztahů v letech 1917-1995, díl druhý, Academia, nakladatelství Akademie věd České republiky, Praha 2005, str.172-173


Vzápětí po Říjnu (VŘSR 1917) právě Židé zmařili sabotáž státních úředníků a tím zachránili revoluci (bolševickou-komunistickou)

Tamtéž str.77


Převaha Židů se v prvních letech bolševické vlády projevovala zdaleka nejen v horních vrstvách strany a státních úřadů, ale ještě výraznější a pro obyvatelstvo citlivější byla v terénu, v guberniích a újezdech, mezi středními a nižšími středními vrstvami. Právě tam se usídlila spousta bezejmenných „stávkokazů“, která se vyhrnula na pomoc dotud křehké bolševické moci, upevnila ji a zachránila.

Tamtéž str.73



ad Serafim: (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Sobota, 31. březen 2007 @ 02:33:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Vypočitatelná reakce. Ale zajímalo by mě něco jiného: Jaký z těch lidských bytostí, o nichž jste mi sem napsal, máte pocit? Kým pro Vás jsou? Co se ve Vás odehraje, zaslechnete-li či si přečtete slovo "homosexuál"? Předpokládám, že se ve Vás odehraje něco velmi silného. Napište mi o tom...




Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy