Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radomír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 284, komentářů celkem: 395991, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 196 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108523639
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu
Vloženo Pátek, 30. březen 2007 @ 16:58:32 CEST Vložil: bolek

Ekumenismus poslal Pattre

Historický význam Tridentského koncilu ve světle dnešní ekumeny



Navazuji tak trochu na příspěvek Xveivody „Růžové brýle charismatické: Mlčení tridentskejch jehňátek“ Tridentský koncil není ani tak trauma pro reformaci a nás protestanty, jako pro katolíky samotné. Dalo by se říci tzv. opička ze které se těžko vybruslí každému katolíkovi, jež se bude pokoušet o jakoukoliv reformu uvnitř Římskokatolické církve ve snaze jít naproti bratrům protestantům. To je opravdu schýza. Celá záležitost je ztížená nepřátelským postojem k Chartě Oecumenice a jejím nepochopením smyslu (zde na GS), která přeci jenom hledá rovné podmínky přátelského dialogu na mnoha úrovních. Panický strach z vlivu všepohlcujícího teologického-katechistického manýrismu jako infiltrace této největší křesťanské sekty do evangelikálních církví není na místě a působí spíše zpátečnicky, demagogicky, nelogicky a hlavně směšně. V podstatě nic nebezpečného dokument neobsahuje a čím více se mu bude nasazovat psí hlava, tím získá na své popularitě.

Myslím, že počin a smysl podepsání špatný není a je zejména pozitivní, ale proč mu dávat takovou důležitost protesty, které na první pohled nemají konstruktivního významu?

Tridentský koncil byl počátek protireformace, jež se stala náboženským hnutím a nepočítáme-li negativní záměr zadusit protestantský omyl, pak ani jiný žádný jiný význam a  konkrétní program neměl. Nepočítal ani s žádnou zásadní reformou církve nevyžadovala žádnou změnu postoje ze strany papežství. Přesto svědectví konzistoří ukazují, že až do roku 1542 by mnozí kardinálové bývali ochotni uznat protestantské požadavky týkající se ženatého kléru, přijímání podobojí, národních překladů Písma, ospravedlnění vírou, svátků, půstů a mnoha jiných sporných bodů. Problém však byl, že po roce vzájemných výpadech a triumfu fanatismu na obou stranách, po roce 1542 v Římě zásadě došlo posunu doprava.

Rozhovory před koncilem zkrachovaly a protestante se ještě více odklonili od Říma.  V Římě byla zřízena inkvizice, do jehož čela byl postaven fanatický neapolský papeženec kardinál Caraffa (pozdější papež Pavel IV). Proto Řím opanovala záhy nová atmosféra: puritánská a netolerantní. Za těchto okolností se roku 1545 koncil konečně sešel v Tridentu , ale  v té době ho jen málokdo bral vážně. Byl zpožděn o pětadvacet let, během  nichž se po Evropě rozšířily různé formy protestantismu.

Koncil z pohledu své doby zásadně postrádal jakýkoliv pocit naléhavosti, smyslu, či historického významu a stejně tak i reformního ducha, což je problém do dnešních časů. Během dějin se ho chytali podobní pastáři jak lejno košile, vyřezávali z historického významu, hyperodkazovali na různé nestravitelné body a motali hlavy ostatních křesťanů pro burcování významu vlastních nauk a stavění dalších ohrad v protestantském táboře. V tom bych viděl možná největší význam tohoto koncilu. Historie se opakuje stále.

Objektivně řečeno: na následných zasedáních, která trvala až do šedesátých let patnáctého století, se Tridentský  koncil posunul jak do účasti, tak i do vnějšího dojmu, přesto jeho cílem nebyla reforma církve, jako spíše posílení papežské moci.


Pattre


Podobná témata

Ekumenismus

"Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pátek, 30. březen 2007 @ 17:21:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tos mě tedy vážně pobavil:

Historický význam Tridentského koncilu ve světle dnešní ekumeny

a

Celá záležitost je ztížená nepřátelským postojem k Chartě Oecumenice a jejím nepochopením smyslu (zde na GS)

Nakonec budou za tu ekumenickou schýzu ve světle Tridentského koncilu obviňováni uživatelé Grano Salis, za to že jednohlasně nepřijali Ekumenickou chartu! Tím by se asi problém Tridentu vyřešil. :-)))))




Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: donkichot v Pátek, 30. březen 2007 @ 17:33:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak se mi nezdá ta puritánská atmosféra v Římě. Bylo by to sice skvělé, ale asi se autor poněkud spletl.



Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pátek, 30. březen 2007 @ 17:44:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě mě pobavil ten tvůj nadpis:

Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu

Že sis troufl tam místo temna dát záři??!!

No ale nakonec proč ne, že? Jako charismatik můžeš Trident vnímat opravdu jako záři.

Ovšem v záři Tridentu dostává Charta Oecumenica opravdu hustou pachuť. :-))



Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 30. březen 2007 @ 18:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Pattre,

vždy jsem měl naději, že se katolická církev a charismatické hnutí sloučí. Jsem proto rád, že pro Tebe není Charta kamenem úrazu jako pro protestanty. To opravdu rád slyším. Máte tedy už u Vás ve sboru Eucharistii nebo stále vysluhujete postaru Večeři Páně? A pokud ne, jak jste daleko s tím na ní přejít? Přijali jste už kněžské svěcení nebo Vám zatím k transsubstanciaci slouží katoličtí kněží? A kdy jsi byl naposledy u zpovědi? Taktéž jsem rád, že sis oblíbil GS a že už nemáš strach z vypěstování závislosti a že vydatně přispíváš k jeho utváření. Do Tvého vstupu pro mne občas bylo těžké obhajovat postoj, že se učení charismatického hnutí blíží učení Říma. V mnohém jsi mi to tak ulehčil. Tvé příspěvky a komentáře mohou být - a zajisté již jsou - proto velice nápomocné i ostatním čtenářům.

Pastýř



Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 30. březen 2007 @ 18:33:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ŘÍMSKÝ KATOLICISMUS NENÍ KŘESŤANSTVÍ


Milníkem od kterého není možné považovat oficiální učení římskokatolické církve za křesťanské se stal tridentský koncil, který se konal v letech 1545-1563. Tridentský koncil totiž, ve svých článcích o ospravedlnění, přijal falešné evangelium a křesťany věřící pravému Evangeliu proklel.


Více zde:




nic nebezpečného dokument neobsahuje ??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 30. březen 2007 @ 20:26:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V podstatě nic nebezpečného dokument neobsahuje a čím více se mu bude nasazovat psí hlava, tím získá na své popularitě....
Panický strach z vlivu všepohlcujícího teologického-katechistického manýrismu jako infiltrace této největší křesťanské sekty do evangelikálních církví není na místě ....


Jasne, je lepsie fakt mlcat  ... ved strategia je jasna: cim menej o tom verejnost vie tym lepsie....preto sa to aj podpisovalo tak viac menej poza chrbat, ze dodnes ani nevieme kto to vlastne podpisal a kto nie ...to mas pattre pravdu. Naozaj nic nam nehrozi a duc***** spoluucast na babylonskom rituali katolickej eucharistie je "schyza"  .....

Verte Pattre -mu, rekatolizacia 100 %
"nehrozi" ... o tom viac v clanku :

 
BISKUP:FÍNSKI LUTERÁNI CHCÚ PATRIŤ DO KATOLÍCKEJ CIRKVI


a o praci "tovarisstva" radsej fakt mlcte ... lebo skoncite ako isty  jezuitsky knaz co o tom nemlcal... (bol otraveny, ze mu to stalo za to, vsak???)


o tom viac v clankoch:

Alberto Rivera: Jezuiti, infiltracia cirkví a ekumenizmus


Nury Riverová, vdova po Albertovi Riverovi, bývalom jezuitskom kňazovi, odmietla podplatenie Vatikánom


good luck :-)))



Re: Charta Oecumenica v záři Tridentského koncilu (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 31. březen 2007 @ 00:06:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že mnozí „pochopili“ nadsázku „záře a světlo“ Tridentského koncilu a je proto pravdivé, že  tížená charta je zde nestravitelně vnímána v jeho stínu. Škoda, že mým kritikům a dalším krytytkům chybí občas důvtip. Také jsem rád, že pastýř odkrývá karty a ukazuje logiku vlastního omylu. Charta Oecumenica totiž (jak vidno) rozhodně není kamenem úrazu pro protestanty a tedy není namístě zmíněné sympatie podsouvat charismaticky orientovaným církvím jaksi konspiračně propojené s Římem. Protestantské církve chartu povětšinou chápou v její logice i smyslu a proto ji přijímají až na AC, BJB a JB. Samozřejmě je otázkou co charta opravdu znamená pro členy protestanských denominací. To že prostředí Grana je Chartě Oecumenice celkem nepřátelské, neznamená že není jinak povětšinu pozitivně přijímána. Problém pastýře a pár křiklounů nebude problémem našich církví a evidentně  Ducha Božího, který připravuje církev pro našeho Pána bez poskvrny a vrásky. Je otázkou, zda Bůh potřebuje podobné tajemníky s příslušnou biblickou apologetikou k očistě církve a je také otázkou čím může být Grano komu nápomocné…..




Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy