|
Zaznamenali jsme 120913824 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Mladým: Zlatý kroužek na rypáku vepře je žena krásná, ale...
Vloženo Pondělí, 16. duben 2007 @ 18:04:23 CEST Vložil: stepan |
poslal Seraphim Zlatý kroužek na rypáku vepře je žena krásná, ale svéhlavá a rozmarná. (ekumenicky)
Přísloví 11,22
Zápona zlatá na pysku svině [jest] žena pěkná bez rozumu. (kralicky)
|
Podobná témata
|
|
další biblické moudro (labužnické) (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 07:49:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale nejvyšší číšník odvětil: "Zdalipak mě můj pán poslal, abych mluvil tato slova k tvému pánovi a k tobě? Zdali ne k mužům, kteří obsadili hradby a budou jíst svá lejna a pít svou moč spolu s vámi?"
Izaiáš 36,12
|
Re: další biblické moudro (labužnické) (Skóre: 1) Vložil: patricie v Úterý, 17. duben 2007 @ 08:08:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kluci, a co takhle výklad těchto mouder?
|
]
|
|
Neskromná žena chce svého muže vést,poroučet mu jako bohyně (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 08:44:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Skromná žena pro pocit štěstí potřebuje, aby se jí její manžel vytrvale až do smrti trošku dvořil. Aby ji bral jako tu, která je pro něj nejkrásnější, nejpříjemnější, nejmilejší ze všech na Zemi existujících žen.
Žena neskromná chce, aby se jí muž dvořil velmi, velmi mnoho. Chce ho připravit o téměř všechen jeho volný, někdy i pracovní čas. Chce svého muže vést, poroučet mu jako nějaká bohyně.
|
|
|
Patricie (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 08:56:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co ti na tom není jasné?
1)Autor Přísloví vlastně vyjádřil,že pokud je žena svéhlavá a rozmarná je jako vepř,její fyzická krása na tom už nic moc nezmění- jen zlatý kroužek v rypáku,ale pořád jde o vepře.Tedy stručně-mnohem důležitější je vnitřní kvalita ženy než její fyzický vzhled.
2) biblická kuchařka:-)
Mě se líbí biblická moudra v níže uvedeném článku
Co tak asi mohu chtít za svou dceru?došlo mailem
Dr. Laura Schlesingerova je rozhlasovou moderatorkou v USA a posluchacum, kteri ji zatelefonuji do jeji show, udeluje rady. Pred nedavnem prohlasila, ze se jako dbala krestanka nemuze za zadnych okolnosti priznive stavet k homosexualite, protoze ta je podle Treti knihy Mojzisovy (Leviticus 18,22) ohavnosti.
Nasledujici text je otevreny dopis jednoho obcana Spojenych statu dr. Schlesingerove, uverejneny na Internetu.
Draha pani doktorko! Ze srdce Vam dekuji, ze vynakladate tolik obetaveho usili, abyste lidem priblizila Bozi zakony. Leccemus jsem se diky Vasemu vysilani naucil a o toto poznani se snazim podilet s co nejvetsim poctem lidi. Napriklad, když se nekdo pokousi obhajovat sve homosexualni chovani, pripomenu mu proste Treti nihu Mojzisovu (Leviticus 18,22), kde jasne stoji, ze jde o ohavnost. A basta fidli.
Jenze od Vas jeste potrebuji poradit ohledne nekolika specialnich zakonu a zpusobu, jak je dodrzovat. Za prve: Kdyz u oltare obetuji byka jako zapalnou obet, vim, ze je to liba vune pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problemem jsou moji sousede. Tvrdi, ze je to neliba vune pro ne. Mam je odrovnat? Za druhe: Rad bych prodal svou dceru do otroctvi, jak to dovoluje Druha kniha Mojzisova (Exodus 21,7). Jakou primerenou cenu bych dnes podle Vaseho nazoru mel za ni chtit? Za treti: Vim, ze se nesmim dotknout zadne zeny, je-li ve stavu menstruacni necistoty (Leviticus 15,19-24). Problem je v tom, jak se to o ni dovedet. Zkousel jsem se ptat, ale vetsina zen reaguje na dotaz podrazdene. Za ctvrte: Leviticus 24,44 ustanovuje, ze mohu vlastnit otroky, muze i zeny, ziskam-li si je ze sousednich narodu. Jeden pritel ma za to, ze se to vztahuje na Mexicany, ale na Kanadany ne. Proc nesmim vlastnit Kanadany? Za pate: Mam souseda, ktery o sobotach vzdycky pracuje. Exodus 35,2 jasne stanovi, ze musi zemrit. Znamena to pro me moralni zavazek, abych ho vlastnorucne usmrtil? Za seste: Jeden muj pritel si mysli, ze i kdyz pojidani vseho, co nemá ploutve a supiny, jako musli a humru (Leviticus 11,10) je prezentovano jako hodne opovrzeni, je to ohavnost mensi nez homosexualita. Mne se to ale tak nejevi. Muzete mi to nejak vic objasnit? Za sedme: Leviticus 21,20 pravi, ze se nesmim priblizit k hospodinovu oltari, jsou-li me oci stizeny nejakou nemoci. Priznavam, ze nosim bryle na cteni. Musi muj zrak byt dokonaly, anebo se na tohle da pouzit nejaka obezlicka? Za osme: Vetsina mych muzskych pratel si dava strihat vlasy i pristrihovat vousy, prestoze to Leviticus 19,27 jednoznacne zakazuje. Jakou smrti mají sejit? Za devate: Podle Leviticu 11,6-8 vim, ze dotknu-li se kuze mrtveho vepre, budu necisty. Smim doufam hrat kopanou micem z veprovice, kdyz si navleknu rukavice? Za desate: Stryc ma statek. Provinuje se proti Leviticu 19,19, protoze osiva totez pole dvojim druhem semene. Navic nosi jeho zena saty utkane z dvojiho druhu vlaken (bavlna + polyester). On nadto casto zloreci a rouha se. Je opravdu zapotrebi te namahy se svolanim cele vesnice, abychom je ukamenovali (viz Leviticus 24,10-16)? Nestaci, kdyz je formou drobneho rodinneho obradu upalime, jako se to dela s temi, kdo se vyspi s tchyni (Leviticus 20,14)? Vim, ze jste se vsemi temito vecmi podrobne zabyvala a tak jsem pln duvery, ze nam budete moci byt napomocna. A jeste jednou mockrat dekujeme za to, jak nam pripominate nemenne a vecne Bozi slovo.
S obdivem Vas oddany ucednik a fanousek Jake
|
Tato Vaše odpověď má Nulo, nulovou hodnotu. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 09:44:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Tato Vaše odpověď má Nulo, nulovou hodnotu. Nechápete Bibli v dějinných časových souvislostech. Asi jste dosud nezaregistroval, že r.70 byl zbořen jeruzalemský chrám, ve kterém se konaly zvířecí oběti Hospodinu. Nevšiml jste si, že poslední vskutku účinnou židovkou obětí bylo ukřižování Bohočlověka Ježíše Krista za viny všech, kteří sebe nepokládají za nevinné a kteří neodpouští hříchy automaticky sami sobě. O Sodomě jsou lepší informace zde:
Cestovatel Milan Latka zde umístil fotografie i text o archeologickém nalezišti Sodoma na hranicích Izraele a Jordánska. Viz:
Zde 3 nově přidané stránky: |
]
|
|
L.Halík (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 09:09:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Skromná žena pro pocit štěstí potřebuje, aby se jí její manžel vytrvale až do smrti trošku dvořil.-- To "trošku" jste nějak zvážil pane Halíku?:-)
--Aby ji bral jako tu, která je pro něj nejkrásnější, nejpříjemnější, nejmilejší ze všech na Zemi existujících žen.-- to lze klidně označit i za ženskou ješitnost
--Žena neskromná chce, aby se jí muž dvořil velmi, velmi mnoho.--
pro někoho je to málo pro někoho zas velmi mnoho
--Chce ho připravit o téměř všechen jeho volný, někdy i pracovní čas.-- to už je pak spíše závislost na dotyčném
--Chce svého muže vést, poroučet mu jako nějaká bohyně.--
To mají v sobě alespoň z části zakodované prakticky všechny ženy,akorát jsou na to různé prostředky,kterými toho dosahují,že si toho nemusí muž ani všimnout. Ono jsou i muži kteří se rádi podřizují a vyhledávají dominatní partnerky.
|
]
Čímpak ty hodnoty měříte pane Halíku? (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 10:26:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cožpak nechápete,že jsou to všechno relativní soudy mysli?- co je pro vás svaté je pro mě trus z náboženské popelnice,čeho Vy si nevšímáte,já zas uznávám. |
]
Křesťanství a jiné myšlenkové směry se od sebe liší jako Nebe od Pekla. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Nulo napsal jste: "co je pro vás svaté je pro mě trus z náboženské popelnice,čeho Vy si nevšímáte,já zas uznávám."
Odpovídám: Křesťanství a jiné myšlenkové směry se od sebe liší jako Nebe od Pekla.
|
]
|
|
L.Halík (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 10:23:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Tato Vaše odpověď má Nulo, nulovou hodnotu.—
Jak jinak
--Nechápete Bibli v dějinných časových souvislostech.—
To je právě spíše váš problém kdy mícháte historii s mýty a prokládáte to vlastními fantaziemi
--Asi jste dosud nezaregistroval, že r.70 byl zbořen jeruzalemský chrám, ve kterém se konaly zvířecí oběti Hospodinu.—
Představte si ,že jsem tota informace se ko mě dostala
--Nevšiml jste si, že poslední vskutku účinnou židovkou obětí bylo ukřižování Bohočlověka Ježíše Krista za viny všech, kteří sebe nepokládají za nevinné a kteří neodpouští hříchy automaticky sami sobě.—
Ble,ble,ble…. jako církevní automat
--O Sodomě jsou lepší informace zde: Cestovatel Milan Latka zde umístil fotografie i text o archeologickém nalezišti Sodoma na hranicích Izraele a Jordánska.—
Laťkovi fantazie,které nemají s archeologií prakticky nic společné-nedokážete rozlišit zrno od plev nejen v tomto oboru pane Halíku.
|
|
|
L. Halík (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:59:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Křesťanství a jiné myšlenkové směry se od sebe liší jako Nebe od Pekla.— Tak předně to co předvádíte bych křesťanstvím nenazval,spíše fanatickým biblismem - zaslepením které se opírá i knižní vyčteniny a vlastní fantazie nikoli o zkušenost a poznání. Nebe ani Peklo neznáte jen si nějak ve své hlavě představujete takže je zbytečné to dále komentovat.
|
|
|
zápona zlatá - patricií (Skóre: 1) Vložil: rive v Středa, 18. duben 2007 @ 06:27:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | patricie :)))))))))
jen tak mezi námi děvčaty ........... v tomto "konkrétním" případě ( myslím formu, jak byl verš použit ale i apod.) je výklad hned v následujícím biblickém verši
rive
|
Re: zápona zlatá - patricií (Skóre: 1) Vložil: patricie v Sobota, 21. duben 2007 @ 18:58:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smát se, rive, klidně můžeš. Já věřím tomu, že přísloví nejsou jen o běžných záležitostech, ale že se především týkají duchovního života pomazaných. Takže za ženu krásnou, ale bez rozumu pokládám církev, která sice oku lahodí (příépadně intelektu), ale nemá poznání Boha. Naopak církev, která má pravé poznání Boha, čili církev pomazaných, kteří toto pomazání využívají k přeměně svého nitra k obrazu Božímu spatřuji v poslední kapitole. Ten, kdo má víru, takovou, která by byla vhodná k přijetí evangelia, ocitá se na křižovatce, volá na něj jednak moudrost (Ježíš Kristus se svým poselstvím) nebo hloupost- Babylon- směska všech možných i nemožných představ o Bohu, které však k ničemu nevedou. Ten, kdo má opravdovou bázeň před Bohem, vzdá se svého dosavadního způsobu smýšlení, čili starého svědomí, dojde k moudrosti. I kdyby sedmkrát padl, zase vstane. Ale kdo se nechá přemluvit k tělesnému způsobu smýšlení, nikam nedojde. Kroky nevěstky směřují totiž ke smrti.
|
]
svévolnikovo prosazování se zuřivosti (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 22. duben 2007 @ 00:21:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Patrice
Nazlobilo tě to co jsem napsala, že pro mě je výkladem přísl.11,22 v případě okolností, kdo to tady říká a jakou formou, hned to další přísloví:
Přísloví 11:23 „Touhou spravedlivých je jen dobro, kdežto nadějí svévolníků je prosadit se zuřivostí“
Máš pravdu trochu humorně jsem pojala poselství pana Libora o ženách „bez rozumu“.
Víš humor hodně pomáhá obrušovat hrany, takže já ve smíchu nevidím až tak velkou tragedií, nadhled mi pomáhá bližního pozitivně přijímat
Jak jsem se k tomu výkladu dostala: : ))))) nás v biblické škole učili, že se verše nemají vytrhávat z kontextu, a tak jsem koukla do Písma a ejhle to známé přísloví 11,23, no to je příležitost si trochu vystřelit, a tak jsem si dovolila smeč, když pan Libor tak pěkně nahrál.
Samozřejmě takhle by se Písmo nemělo zneužívat, takže v konečném důsledku jsem svým jednáním potvrdila, že slova přísloví 11,23 jsou pravdivái o mně.
K tvému výkladu:
Věřím na neviditelnou církev - Církev Kristovu… skládajících z těch, kteří mají opravdovou bázeň před Hospodinem, stali se spravedlivými před Bohem Otcem díky oběti Ježíše Krista žijí „novým životem“, bojují, ale také upadají a zase pro milosrdenství Boží vstávají
Za tvůj duchovní výklad děkuji, jaký by pak byl „duchovní“ výklad toho následujícího přísloví, píšeš, že ty všechna přísloví vnímáš výlučně "duchovně"?
( já jsem schopna vidět toto přísloví pouze aplikačně : prosazování se zuřivosti je charakteristické pro svévolníky, zuřivost je jeho hříšníkova naděj, za to Boží člověk má jedinou touhu a to dobro)
rive
|
]
Re: svévolnikovo prosazování se zuřivosti (Skóre: 1) Vložil: patricie v Neděle, 22. duben 2007 @ 10:07:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj rive. Nebyla jsem nazlobená. To je trochu nedostatek psaného slova, že někdy se jeví jinak, než bylo míněno. Celé Písmo vidím jako souhrn obrazů, které vypovídají stále o jednom a tomtéž. O porušení Božího stvoření a o jeho nápravě. Na začátku je zpráva o onom porušení a v prvním proroctví v Edenu je naznačeno, jakým způsobem bude opět obnoveno. Protože jsem se zde setkala s pochybovačnými, ba až posměšnými reakcemi na takovéto vnímání Písma, zaujala jsem automaticky obranný postoj, ale jsem ráda, že se takhle ptáš.
Nejprve musím vysvětlit, že nejsem nijak teologicky ani filozoficky vzdělaná, takže mnohým na GS musím přijít jako blázen. V 15 letech jsem přičichla trochu ke Svědkům Jehovovým, ale naštěstí jsem potkala člověka, který od nich byl odejit a ukázal mi cestu jinou. Ukázal mi, e věřit a poznávat může člověk Boha i mimo náboženství. A dnes se michce říci, že spíše mimo náboženství. Nemusím na hřebtě tahat ten ohromný náklad všech těch nauk, které se za 2 tisíce let v křesťanstvu nashromáždily.
Já mám víru, že když člověk uslyší slovo o Ježíši Kristu, totiž že je možné být jeho obětí nejen očištěn od hříchu, ale na základě přijetí pomoci svatého ducha, ani dále nehřešit. Je to tak, že na začátku člověk ucítí bázeň před Bohem, ucítí, že sám není schopen vyhovět požadavkům Zákona, ale chce být s Bohem. Když ho moudrost (Ježíš Kristus) zavolá a on nejen slyší, ale i rozumí tomu volání, umírá starému způsobu života, starému lidskému a tělesnému způsobu smýšlení, neboli starému svědomí. Bůh mu pro tu obrovskou víru posílá na pomoc svatého ducha, a ten mu v nitru stvoří novou osobnost s novým svědomím. Když je takto zpečetěna nová smlouva, má takový člověk už žít jen podle nového svědomí, poslouchat ducha, který mu ukazuje, co je a co není dobré. Je to ovšem cesta. Od pádu v Edenu uběhlo mnoho času a křesťan se učí naslouchat tomu duchu. Proto se mu také stává, že někdy padá, ale zase je zvednut. Protože onen duch (anděl, jeden z tisíců) vidí, že je to přímý člověk, čili vidí, že je mu to líto. Když se ale někdo i potom, co ducha přijal, odvrací od duchovní cesty a volí cestu tělesnou, je před Bohem svévolníkem. Pak se mu může stát, že chce prosazovat nějakou svoji představu o spravedlnosti a nemá po ruce nic než zuřivost, které se dnes říká fanatismus.
Z vlastní zkušenosti vím, že když křesťan pocítí v nitru nějakou negativní emoci, ozvou se hned výčitky svědomí, toho nového, protože v nitru člověka, který se má podobat Božímu Synu, takové pocity nemají místo. To je krásně vyjádřeno v kázání na hoře: "milujte své nepřátele", požádá-li tě někdo o košili, dej mu i kabát" a podobně.
|
]
|
|
Re: Zlatý kroužek na rypáku vepře je žena krásná, ale... (Skóre: 1) Vložil: joker v Neděle, 22. duben 2007 @ 09:19:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Všimli jste si, že vepř je pro židy nečisté zvíře?
|
Re: Re: Zlatý kroužek na rypáku vepře je žena krásná, ale... (Skóre: 1) Vložil: patricie v Neděle, 22. duben 2007 @ 10:09:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě není náhoda, že je v tom přísloví použito zrovna tohle zvíře. Stejně jako není náhoda, že když Jeříš vyháněl démony zvané Legie, vyhnal je do stáda vepřů ati se pak vrhli do moře. |
]
|
|
|
|