Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469255
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Muž otročící své manželce je chudák.
Vloženo Středa, 18. duben 2007 @ 13:49:31 CEST Vložil: stepan

ULTRAS poslal Seraphim

Muž otročící své manželce je chudák.

Muž otročící své manželce, která mu dává k dispozici svůj úsměv a svou tělesnou krásu, jen když ji na slovo poslechne, je chudák. Je trvale nespokojeným, reptá a tajně utíká k sebeukájení (masturbaci). O své ženě říká znechuceně: „Moje stará“. Takových je v Česku mnoho nejen mezi nevěřícími, ale Bohu žel, i mezi křesťany.

Podle mého názoru je dobré, když ženatý muž má za vzor celibátního mnicha, čili panice (např. apoštola Pavla, Jana Křtitele, Jeremiáše, Eliáše, Elizea, Pána Ježíše Krista, nebo někoho ze současnosti), který dokáže držet plně na uzdě svůj sexuální chtíč. Neboť pak si řekne: „Když to dokázal trvale on, i já to na čas zvládnu, když se na mne má manželka stále mračí.“

Když muž to mračení své ženy jistou dobu vydrží, ono jí to urážení se, přejde. Ona se pokoří, začne se znovu usmívat a chovat se jako milá žena.

Myslí si: Mgr. Libor Halík PhD., ženatý duchovní Pravoslavné církve, otec 6 dětí.


Podobná témata

ULTRAS

"Muž otročící své manželce je chudák." | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

I žena otročící svému manželovi je chudera! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 18. duben 2007 @ 15:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Vašim názorem, že muž otročící své manželce je chudák. Souhlasím i s názorem, který potvrzuje roli chudery  manželce, která otročí manželovi. V místě, kde bydlím, jsem měl možnost poznat manželství jednoho mladého, pravoslavného kněze. Z jeho vystupování a chování bylo jasně vidět, že jeho role je silně dominantní. Možná, že tento příklad je výjimkou. Jaké je doopravdy postavení manželů a manželek u pravoslavných kněží? Mají blíž k západnímu stylu života a nebo ruskému, popřípadě muslimskému?   



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 18. duben 2007 @ 16:52:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kristus miluje svou církev a dal sám sebe za ni. Snáší její slabosti, ale zároveň ji učí dokonalosti – ta je spojena s nesením kříže spolu s Kristem, se sebezapřením. Je tam něžnost, povzbuzování, ale zároveň i svaté nucení. Jít do kopce na Golgotu se totiž obvykle nikomu dobrovolně nechce.
Kdo rozhodne ve sporu mezi manželem a manželkou? Mají muž a žena mezi sebou losovat? Pokud ano, tak jen ve velice, velice vyjímečných případech. I apoštolé losovali pouze po sebevražedné smrti apoštola Jidáše. Normálně by měl spor, který se netýká hříchu, rozhodnout manžel. Pokud jde o hřích – např. rozhodování zda zavraždit, či nezavraždit dítě umělým potratem, tam ať žena neposlechne vraždícího manžela, i když je jejím mužem. Zde je třeba víc poslouchat Boha než lidi, než lidské zkažené autority. Ale např. ve sporu, zda děti budou chodit do výtvarného kroužku (pokud se tam nebudou právě učit malovat ženské akty-nahotiny), nebo do hudebky, nebo zda se pojede na dovolenou do Alp, či do českých hor apod. se nejedná o hřích a po vzájemné poradě, pokud existuje spor, by měl rozhodnout muž. Je to v souladu s Biblí, ženě duchovně prospěje, když se vůči manželovi pokoří. Muži duchovně prospěje, když nebude své ženě zbaběle lichotit a podlézat jí jen aby mu dala to, co muži po ženách chtějí. Muž má být ochoten risknout to, že ona bude chvíli, či déle, třeba i zuřit a ukáže mu svou nemilou tvář a nebude ochotna se s ním v noci pomilovat. Jak zjistil psycholog a křesťan Theodore Bovet, ženy si stejně těch mužů, kteří jim neumí i poručit, časem přestávají vážit a opouští je. Potřebné verše, že manželka se má svého muže i bát, jako se církev má bát rozhněvaného Krista, jistě v Novém zákoně i sám najdeš. Dokud si Kristus nepřijde pro svou církev, tak má trvale bez výjimky platit: Genesis 3,16 Ženě (Bůh) řekl: "Velice rozmnožím tvé trápení i bolesti těhotenství, syny budeš rodit v utrpení, budeš dychtit po svém muži, ale on nad tebou bude vládnout." I Kristus má vládnout nad svou církví, proto i muž nad ženou. Žena, či církev, která se muži, či Kristu vzpírá, je svévolná. Ženě vzpurnost sluší tak, jako zlatý kroužek na rypáku vepře. Nepokorná církev ztratila svou slanost a jak jí slíbil Kristus, bude za to pošlapána. Pošlapání zažila nejsilněji ve 20.století Ruská pravoslavná církev. Šlapateli byli bolševičtí komunisti.

Pro Standu dodatek. Bůh nenadržuje mužům. On rozdělil bolest i pro muže:
Genesis 3.kapitola:
3,17 Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; po celý svůj život z ní budeš jíst v trápení.
3,18 Vydá ti jenom trní a hloží a budeš jíst polní byliny.
3,19 V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš."

Všechna tato bolest je s Boží pomocí snesitelná. Když neseme bez vztekání a reptání svůj kříž společně s Kristem, tak se stane bolestí tvůrčí. Pak platí, že tato těžkost, tato bolest, toto jho jakoby netlačí a břemeno netíží. Tvůrčí bolest se stává snesitelnou a navíc ta bolest není bez přestání. Je doplněna Božím pokojem, který převyšuje veškerý rozum. Střídá se i s Boží radostí, i když to ještě není Nebe.



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 08:45:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, tak to bude dlhý pôst:)))
ženy vo všeobecnosti majú menší sexuálny apetít ako muži:))
takže byť Liborom, tak sa veľmi nespúčam, lebo môže spať sám aj tri roky:)))
pokiaľ žena samozrejme nechce ďalšie dieťa:))
a keď ho to už bude veľmi trápiť, prestane sa ofukovať a začne robiť to čo má, aby dostal to, čo chcel...
Esmé



Celibatny mnich ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 09:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Serafin, len malu poznamku. Je dost trufale oznacit pana Jezisa, Apostola Pavla, (pri ostatnych vacsinou nevies dokazat ze neboli zenati :-))) za CELIBATNEHO MNICHA.

CELIBATNY MNICH je clovek zatvoreny v katolickom klastore v divnom, degradujucom sposobe zivota (povod to ma v starobabylonskom modlarstve) a vacsinou je pre okolie absolutne neuzitocny.

Muzom ktorym to nevedia so svojimi manzelkami nepomoze celibatny mnich ako vzor. To je velmi siroky a zvacsa individualny problem. Ak ho zuzis do katolickeho mnisstva,nikdy mu neukazes riesenie iba k jeho problemom viacej pridas. 

Velmi sa ospravedlnujem ak sa niekoho dotknem ale myslim si ze (vacsinou) spolocny menovatel zien ktore su panovacne je ich absolutna nespokojnost v sexualnom zivote. Tym nemyslim kvantitu ale kvalitu. Druhym dovodom je, ze manzel nieje v rodine z roznych pricin naozajstnou milujucou HLAVOU svojej manzelky ale presnym opakom.(chvostom)  Potom je problem, ze mnohi manzelia pred vstupom do manzelstva sa nepytali 
na Boziu volu ale zobrali sa iba na 
zaklade vlastnych sympatii, cize si zarobili na problemy. Tie sa prejavia zvycajne do 5-10 rokov manzelstva. Nehovoriac o neskutocne silnom demonskom tlaku instituciu manzelstva uplne rozbit.

Tieto problemy su individualne a myslim ze by na nich nestacila priemerna kniha, preto si myslim ze davat im vychodosko mnissky sposob zivota je tragedia ....



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 25. duben 2007 @ 09:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěl jsem tak nějak moc zasahovat do rozjeté debaty......, ale....

něco mi zde v něčích vyjádřeních nesedí:

1. to, že člověk, žena i muž, mohou zůstat svobodnými, je přeci psáno v Písmu samém. A není třeba Božího příkazu, nýbrž daru.

1.Kor 7
7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.
7,2 Abyste se však uvarovali smilstva, ať každý má svou ženu a každá svého muže.

7,8 Svobodným a vdovám pravím, že je pro ně lépe, když zůstanou tak jako já.
7,9 Je-li jim zatěžko žít zdrženlivě, ať vstoupí v manželství, neboť je lepší žít v manželství než se trápit.

7,25 Co se týká neprovdaných, nemám žádný rozkaz Páně, ale dávám jen radu jako ten, kdo je pro milosrdenství Páně hoden důvěry.
7,26 Domnívám se, že vzhledem k tomu, co má přijít, je pro člověka nejlepší zůstat tak, jak je.
7,27 .........................................................Jsi bez ženy? Žádnou nehledej.
7,28 Ale i když se oženíš, nezhřešíš. A vdá-li se dívka, nezhřeší. dolehne však na ně tíseň tohoto času. Toho vás chci ušetřit.

Narozdíl třeba od jiných si nemyslím, že by apoštol Pavel byl zrovínka neženat. Nicméně jako svobodný žil. A svobodným a vdovám psal, že je pro ně lépe, když zůstanou jako on. Nezbraňoval vstupovat do manželství, ale psal že je lépe do manželství nevstupovat. Jako hlavní příčinu pro vstup křesťana do manželství byla pro něho zřejmě určitá touha, žádost. Proto psal, že je lépe vstoupit takovým do manželství, než se trápit.

A tak zde zmiňuje dva typy lidí - spíše křesťanů s různým obdarováním od Boha.

První jsou ti, kterým není zatěžko žít zdrženlivě. Ti jako apoštol Pavel nemají potřebu vstupovat do manželství a mít se ženou nejintimní vztah. A pro tyto je lépe nevstupovat do manželství. Nakonec pro všechny lidi by bylo prospěšnější do manželství nevstupovat, psal apoštol Pavel. 

Druzí jsou však ti, kdo nemají zrovna na uzdě své tělo. Pro ty je zase naopak lépe do manželství vstoupit, aby se uvarovali smilstva. Lépe je pro takové žít v manželství a mít svou ženu či muže. Proto také i Pavel Timoteovi psal, aby se raději mladší vdovy vdávaly.

Pavel neměl od Pána žádného přikázání pro neprovdané. 68dný příkaz. A od Pána! Jak by tedy mohl být příkazem pro křesťana plodit děti? Pavel znal velice dobře Zákon, ale zde říká: nemám žádného přikázání Páně! Žádný příkaz o naplnění země. Žádný příkaz o počtu dětí. Žádný příkaz o plození dětí. Žádný příkaz pro jednotlivce vstoupit či nevstoupit do manželství.

Dával však radu, a to jako ten, kdo je pro milosrdenství Boží hoden důvěry. Pavel a jeho doporučení jsou hodna důvěry! A jaká byla jeho rada?:

7,32 Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,
7,33 ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.
7,34 Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži.
7,35 To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování.

A co je dnes propagováno v různých sborech? Manželství. Nikoliv svobodný stav. Pavel radil nevstupovat do manželství, ale nikterak manželství nebránil. Upřednostňoval však svobodný stav. Přál si to. Ne kvůli sobě, ale kvůli jiným.

Dá se říci, že Pavel poukazoval na to, že své tělo a jeho touhy může člověk opanovat. Zůstávat svobodným, a přitom pociťovat touhy, to je zdrženlivost. Kdo se však nedokáže opanovat, pro toho je lepší do manželství vstoupit.

Ale manželství přináší určitou nesvobodu. Tělo které máme pak již nepatří pouze mně a Bohu. Je zde muž a je zde žena.:

7,3 Muž ať prokazuje ženě, čím je jí povinen, a podobně i žena muži.
7,4 Žena nemá své tělo pro sebe, ale pro svého muže. Podobně však ani muž nemá své tělo pro sebe, ale pro svou ženu.
7,5 Neodpírejte se jeden druhému, leda se vzájemným souhlasem a jen na čas, abyste byli volni pro modlitbu. Potom zase buďte spolu, aby vás satan nepokoušel, když byste se nemohli ovládnout.

Manželství je pro Pavla spíše stavem nutným, stavem který lidské touhy a žádosti těla usměrňuje do patřičných hraničních mezí. Nezapomeňme však na to, že pro Pavla manželství není pouze stavem kvůli touhám lidského těla, chtíči po druhém. Na jiných místech, v jiných svých listem poukazuje manželství muže a ženy ke vztahu Krista a církve. Ukazuje tím na úctu a lásku, snášenlivost a vydání i pokoru v takovém vztahu.

A vzájemná touženlivost, nebo jednoho po druhém, nemá také přesahovat určité meze. Upřednostňována je i v manželství služba Pánu. Být volný pro modlitbu....... Ano, asi nelze být volným pro modlitbu, neuvolním-li se od svých tuh po své ženě. V čase modlitby i manželé stávají se jakoby svobodnými. A má to tak být. Proto také i Pavel napsal: "Lhůta je krátká. Proto ti, kdo mají ženy, ať jsou, jako by je neměli". Ač tedy manželství není hříchem, (psal Pavel- a také zmínil, že kdo vstupuje do manželství, nezhřeší; avšak k neprovdaným to takhle nenapsal. Nepsal, že kdo zůstává svobodný, hřeší. !), je spíše stavem v křesťanství dopuštěným. Zmínky, v souvislosti s daným kontextem Písma, typu: "Je pro muže lépe, když žije bez ženy"; "To ovšem říkám jako ústupek, ne jako příkaz."; Těm, kteří žijí v manželství, přikazuji - ne já, ale Pán - aby žena od muže neodcházela."; tomu nasvědčují. Pro Pavla bylo ústupkem vstoupit do manželství. Přál si totiž, aby všichni lidé byli jako byl on....

Je dobré i zmínit Pavlovu zmínku: "svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem." Zde zmiňuje svatost těla a svatost ducha. Za čistotu těla, ve zmiňovaných souvislostech, má panenský stav.

Pro Pavla i dokonce zásnuby nejsou konečným rozhodnutím pro vstup do manželství. A zrušení zásnub není pro něj hříchem.:

7,36 Domnívá-li se někdo, že jedná nečestně vůči své snoubence, která je už ve zralém věku, a že se patří, aby si ji vzal, ať udělá co chce: nehřeší. Ať se vezmou.
7,37 Ale kdo je v nitru pevný, nic ho nenutí, má v moci svou vlastní vůli a pevně se rozhodl, že se s ní neožení, jedná dobře.
7,38 Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe.

A nakonec bych zmínil, již ne od apoštola Pavla, slova Písma o chvále a vyvýšení těch, kdo zůstanou v panickém (panenském ) stavu:

Zjevení 14,1 A viděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na čele napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.
14,2 A slyšel jsem hlas z nebe jako hukot množství vod a jako zvuk mocného hřmění; a znělo to, jako když hudebníci rozezvučí své nástroje.
14,3 Zpívali novou píseň před trůnem, před těmi čtyřmi bytostmi a před starci. Nikdo nebyl schopen naučit se té písni, než těch sto čtyřicet čtyři tisíce z obyvatel země, kteří byli vykoupeni.
14,4 To jsou ti, kdo neporušili svou čistotu se ženami a zůstali panici. Ti následují Beránka, kamkoli jde. Ti jako první z lidstva byli vykoupeni Bohu a Beránkovi.
14,5 Z jejich úst nikdo neuslyšel lež; jsou bez úhony.

Takoví jako první z lidstva byli vykoupeni Bohu a Kristu.............
Následují Krista, kamkoliv jde......................
Z jejich úst nikdo neslyšel lež.............
Jsou bez úhony..................

A nikdo nebyl schopen naučit se té písni, kterou oni zpívali ..............

Blahoslavenější je tedy stav svobodný než manželský. A taková svoboda stavu není přikázaným stavem. Je darem od Boha, ale vyžaduje od člověka jeho neporušení.

Jak by tedy mělo platit, že člověk musí mít jasné přikázání Páně o svobodném stavu, když Pavel od Pána žádné takové přikázání pro nás (i sebe?) neměl? A jak by mělo platit, že svobodným může být snad jen ten, kdo žije někde na poušti? Vždyť Pavel ani Jan Křtitel, přeci ani Kristus nežil na poušti po celý svůj čas zde na zemi! Žili mezi lidmi, Kristus obklopen dětmi a ženami. Jan Křtitel křtil lidi, setkával se tedy se ženami. Pavel také. A přeci - zachovali se neposkvrněnými, neporušili svou čistotu se ženami. A takhle to je v Písmu: ruší svou čistotu, kdo má svou ženu či muže.............. berte, neberte..........

Kdo nám nařizuje, kolik dětí máme mít? Je to Pán? Vskutku? Co psal Pavel? Manželé se mohou se vzájemným souhlasem sobě odpírat. Pavel také psal, že kdo má ženu, ať je jako by ji neměl. Se vzájemným souhlasem lze tedy zůstat v manželství bez velkého počtu dětí. A jestli bez dítěte vůbec? No i tohle lze, avšak v takovém případě pak není naplněno to, pro co radil Pavel, aby se raději lidé ženili. Pro Pavla to bylo neovládnutí touhy. Jestli tedy vstupujeme do manželství, pak z touhy po tom druhém. A taková touha nezůstává bez nejintimnějšího spojení těl. Lze tedy vstoupit do manželství z těchto příčin, ale později najít své povolání. Ale v manželství není člověk svobodný, jedině se souhlasem toho druhého. Ale i vyslovený souhlas není jednoznačný. Chci-li se odepřít své ženě(muži), pak také i ona má mít takové povolání. Jinak nejen sebe, ale hlavně toho druhého uvedu do pokušení. A já přeci si nemohu být jist tím druhým, pokud si on sám není jist.

Je tedy mnoho způsobů nebo úmyslů, ale všechny musejí být čisté. Nelze si užívat sexu a přitom zabraňovat plození. Ale nejde také přikazovat manželství, nebo také počty dětí. A nelze přikazovat také svobodný stav.

Avšak svobodný stav je blahoslavenější stavu manželského.

A co vy radíte ve svých církvích a sborech? Prorokujete slibem ženám manžely, na modlitbách je podporuje za prosbu o manžela? Když se dva rozhodnou se vzít, poukazujete na to, že oproti svobodnému stavu, budou na ně doléhat těžkosti tohoto času? A co svobodní mezi vámi? Necítí se jako méněcení? Schvalují se různé křesťanské seznamky, a svobodným se předkládají. A ono mají být blahoslavenější mezi námi. Patří jim naše úcta. A jejich stav má být pro nás příkladným způsobem následování Pána, pakliže skutečně neporušili svou čistotu s druhým pohlavím. (a pro dnešní dobu - neporušili svou čistotu hanebností a zvráceností).

A proč je těch paniců 144.000? Za mnoho lidských období, dalo by se říci, jich musí být snad více. Kolik jen bylo jeptišek a zasvěcených Bohu do služby kněze! Ale Pán ví, co říká........

A jestli se to Písmo ve Zjevení týka neporušené čistoty, pak se ženami. Kdokoliv by se tedy vyspal muž s mužem, byl by zobliga. Ale tak tomu není. Neporušená čistota mužů se ženami je uvedena jasně. Mužové ruší svou čistotu se ženami, ale s muži páchají ohavnost. Ale k tomu jsem nechtěl dojít.

Petr Šíma








Muž,který odmítl otročit vnucované manželce je svatým. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 00:15:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Muž,který odmítl otročit vnucované manželce je svatým.
Prepodobný Mojžiš Uhorský (Mojsej Uhrín).

(983? - 1043)
Prepodobný Mojžiš (Mojsej) je jedným z prvých kanonizovaných svätcov nášho národa. Pochádzal z východného Slovenska, ale je uctievaný aj mimo Slovenska, ba možno viac mimo Slovenska než u nás. Prinášame jeho životopis preložený z Kyjevského paterika.

Prepodobný Mojžiš (Mojsej) bol rodom Uhor. Veľmi si ho vážil svätý Boris, ruské knieža, ktorému Mojžiš slúžil spolu so svojím bratom Jurajom. Juraj padol na rieke Jalte pri boji Borisa so Svjatopolkom. Mojžiš (Mojsej) ktorý sa ako jediný v tejto bitke zachránil, prichádza do Kyjeva k Predislave, sestre kniežaťa Svjatopolka. Tu sa skrýval pred Svjatopolkom a horlivo sa modlil k Bohu, kým Svjatopolk nebol porazený zbožným kniežaťom Jaroslavom. Svjatopolk ušiel do Poľska a vrátil sa spolu s Boleslavom, vyhnal Jaroslava a sám zaujal kijevský stolec. Boleslav cestou späť zajal dve Jaroslavove sestry a spolu s bojarmi (zemanmi) aj prepodobného Mojžiša Uhorského (Mojseja Uhrína). Viedli ho so spútanými rukami i nohami a dobre ho strážili, lebo bol krásny a zdravý telom.

Jedna krásna mladá žena v Poľskej krajine, majúca bohatstvo a moc, uvidiac prepodobného Mojžiša (Mojseja), zahorela k nemu hriešnou túžbou žiadostivosti tela a začala ho prehovárať úlisnými slovami hovoriac: "Ó, človeče! Prečo podstupuješ také muky v okovách, ktorých sa môžeš zbaviť, ak chceš?" Mojžiš (Mojsej) odvetil: "Tak je milé Bohu." Žena vtedy povedala: "Ak sa mi pokoríš, oslobodím ťa a urobím veľkým v celej Poľskej krajine a budeš vládnuť nad celým mojím krajom." Mojžiš (Mojsej) však spoznal jej nečisté chúťky a povedal: "Ktorý muž poslúchajúci ženy dobre pochodil? Adam poslúchol ženu a bol vyhnaný z raja. Samson, predčiac všetkých silou, bol nečistými čarami ženy vydaný do rúk cudzincov. Herodes, ktorý veľa ráz zvíťazil, poddal sa nečistým žiadostiam, ktorými si ho žena podmanila - a dal sťať Kristovho Predchodcu Jána. Ako ja môžem poslúchať nečistú radu ženy, ktorú som od svojho zrodu doteraz nikdy nepočúvol?!" No ona mu povedala: "Zbavím ťa istej smrti a urobím ťa slávnym, a pretože nemôžem pozerať, ako hynieš, urobím ťa svojím mužom." Mojžiš (Mojsej) rozhodne odpovedal: "Vedz, že nesplním tvoje želanie, lebo nechcem ani bohatstvo ani moc, ale túžim po duševnej a telesnej čistote. A aby som nezničil päťročné snaženie, dobrovoľne teraz podstupujem muky, aby som sa vyhol večným mukám." Vtedy žena, zamýšľajúc zlé, prišla na iný nápad hovoriac: "Ak ho vykúpim zo zajatia, pokorí sa mi chtiac-nechtiac." Hneď poslala k správcovi zajatcov a kúpila u neho prepodobného za tritisíc zlatých. Urobiac z neho svojho sluhu, dala z neho zobliecť chudobné ošatenie a obliekla ho do drahocenných rúch a sýtila ho vyberanými jedlami a ešte viac ho začala nahovárať na hriech. No blažený Mojžiš (Mojsej) sa ešte oddanejšie modlil a postil o suchom chlebe a vode. Potom strhol zo seba vznešené šaty, a tak ako kedysi Jozef (Egyptský) ušiel pred hriechom. Vtedy urazená žena upadla do zlosti, prikázala ho uvrhnúť do temnice a zaumienila si, že ho umorí hladom. No Pán, ktorý živí všetko tvorstvo, tak ako kedysi kŕmil Eliáša na púšti a Pavla Tébskeho a mnohých iných svojich služobníkov, ktorí sa k nemu utiekali, neopustil ani Mojžiša (Mojseja). Jeden zo sluhov tej ženy sa nad ním zľutoval a potajme mu prinášal jedlo. Ostatní ho prehovárali: "Brat Mojžiš (Mojsej)! Prečo sa brániš ženbe? Veď si mladý a táto vdova žila s mužom len jeden rok. Krásou predčí ostatné ženy, jej bohatstvo je nespočetné a moc veľká. Samé knieža by o ňu stálo a ty, zajatec a sluha, nechceš byť jej pánom? Bojíš sa porušiť Kristov zákon? Veď Kristus povedal: «Preto muž opustí otca i matku a pripúta sa k svojej manželke a budú dvaja v jednom tele.» Tiež apoštol hovorí: «Lebo je lepšie vstúpiť do manželstva ako horieť.» A o vdovách hovorí: «Preto chcem, aby sa mladšie vydali, rodili deti, viedli domácnosť…» Ty nie si viazaný mníšskym stavom, ale si slobodný. Prečo sa potom vydávaš takým mukám? Ak umrieš, aký budeš mať z toho úžitok? Veď aj spravodliví Abrahám, Izák a Jakub mali ženy. Lepšie je ti pokoriť sa a byť slobodným a pánom v tomto dome." No blažený Mojžiš (Mojsej) im povedal: "Áno, bratia moji a moji dobrí priatelia, dobre mi radíte. No ja viem, že je to pre mňa horšie ako hadova rada Eve v raji. Čo mi teraz navrhujete? Vy ma nútite, aby som sa podvolil žene, no neprijmem vašu radu. Hoci by som mal zomrieť v týchto úzkostiach a mukách, neprijmem jej lesť. A hoci mnohí spravodliví sa spasili so svojimi manželkami, ja hriešny s ňou nebudem spasený. Netúžim po kráľovstve ani po moci v Poľskej krajine, no hľadám Nebeské kráľovstvo, ktoré je hore. Preto, hoci by som prišiel o život, neprijmem jej ponuku, nepodvolím sa tej žene, ale budem čiernorizcom (= mníchom), lebo Kristus povedal v evanjeliu: «Každý, kto pre moje meno opustí domy alebo bratov a sestry alebo otca a matku alebo deti alebo polia, dostane stonásobne viac a bude dedičom večného života.» Mám poslúchať Krista alebo vás? To hovorí i apoštol: «Kto je bez ženy, stará sa o Pánove veci, ako sa páčiť Pánovi. Ale ženatý sa stará o svetské veci, ak sa páčiť manželke.» A tak sa vás pýtam, komu mám viac slúžiť - žene alebo Bohu? Poznám aj toto: «Vo všetkom sa podriaďujte svojim predstaveným okrem hriechu.» A preto vedzte, že nikdy ma nepreľstí nijaká ženská krása a neodlúči ma od Kristovej lásky." Keď sa to dopočula žena, hnaná zlou myšlienkou, prikázala posadiť blaženého na koňa a vodiť ho po dedinách i po meste hovoriac mu: "Všetko toto je tvoje, rob čo chceš!" A ľudu hovorila: "Toto je váš pán a môj muž." Všetci, ktorí stretli blaženého, sa mu klaňali. No on, vysmejúc sa tomuto nerozumu ženy, povedal jej: "Zbytočne sa namáhaš, lebo ma nemôžeš preľstiť dočasnými vecami tohoto sveta a nemôžeš mi ukradnúť moje duchovné bohatstvo, ktoré je večné. Pochop to a nenamáhaj sa zbytočne!" Žena mu povedala: "Hádam vieš, že som si ťa kúpila; a kto ťa vyslobodí z mojich rúk? Neprepustím ťa živého, ale skonáš po dlhom mučení." Blažený jej s odvahou povedal: "Nebojím sa nijakého zla, lebo Pán je so mnou. Od tohto času mu chcem slúžiť ako mních."

V tom čase Božím riadením prišiel k blaženému jeden čiernorizec - jereomonach (=kňaz a mních) zo Svätej hory (Athos) a obliekol ho do svätého anjelského mníšskeho stavu. Potom ho poučoval o čistote telesnej i duševnej, povzbudil ho, aby nevydával svoje plecia diablovi a nebál sa tej poškvrnenej ženy a potom odišiel. Nikde nemohli nájsť toho čiernorizca. Vtedy žena, strácajúc všetku nádej zviesť mnícha Mojžiša (Mojseja) na hriech, začala ho ťažko mučiť. Rozpäli a bili ho železom tak, že zem bola pokrytá krvou. Tí, čo ho bili, mu dohovárali: "Pokor sa svojej pani a urob jej po vôli, lebo ak nie, tvoje telo podelíme na mnoho častí. Nemysli si, že sa dostaneš z týchto múk, lebo po mnohých utrpeniach skonáš. Zachráň sa, daj dole mníšske rúcho, obleč si pestré bojarské šaty a zbavíš sa utrpenia." Prepodobný Mojžiš (Mojsej) im mužne odpovedal: "Bratia, nestrácajte čas a robte, čo vám prikázali. Mňa už nemôžete odtrhnúť od mníšstva a Božej lásky. Nijaké súženie, ani oheň, ani meč, ani rany ma nemôžu odlúčiť od Boha a od vznešeného anjelského stavu. Tejto hriešnej žene, ktorá verejne ukazuje svoju nehanebnosť pred všetkými ľuďmi, sa nepokorím a jej biednu vôľu nesplním."

Žena, túžiac sa pomstiť Mojžišovi (Mojsejovi) za jeho nepoddajnosť, napísala list kniežaťu Boleslavovi (Chrabrému): "Knieža, sám vieš, že môj muž padol v tvojom boji. Ty si mi dal možnosť vybrať si muža. Zaľúbila som si jedného mládenca spomedzi cudzincov, ktorých si zajal. Dala som za neho mnoho zlata a striebra a zobrala som si ho k sebe do domu v túžbe mať muža. On moju ponuku neprijal. Vtedy ho mnoho mučili hladom i ranami, šesť rokov bol v okovách, no ani to ho neprinútilo. Teraz je postrihnutý nejakým mníchom. Ako prikážeš s ním naložiť?" Boleslav jej prikázal, aby prišla k nemu spolu s ním. Uvidiac Mojžiša (Mojseja), začal ho nútiť vziať si ju za ženu a nakoniec mu povedal: "Existuje ešte taký blázon, ako si ty? Zrieknuť sa mnohých dobier i cti a vydať sa hrozným mukám? Teraz vedz, že pred tebou je život alebo smrť." A žene povedal: "Tento tebou kúpený zajatec nemôže byť slobodný, no ako pani svojho sluhu s ním urob, čo chceš, aby sa ďalší sluhovia neodvážili odporovať svojim pánom." Náš prepodobný otec Mojžiš (Mojsej) povedal Boleslavovi: "Čo osoží človeku, hovorí Pán, keby aj celý svet získal a svojej duši by uškodil?! Alebo za čo vymení človek svoju dušu? Prečo mi sľubuješ slávu a česť, keď sám čoskoro zomrieš a túto ženu zabijú?"

Predpoveď prepodobného sa skutočne vyplnila, no ešte predtým bol mnoho mučený. Každý deň dostal sto rán, takže ležal ako mŕtvy, lebo strácal mnoho krvi. No všetko to vydržal, lebo mu bol milší veniec Nebeského kráľovstva. Medzitým Boleslav, keďže chcel pomôcť žene, začal veľké prenasledovanie mníchov a všetkých vyhnal zo svojho vladárstva. Pán sa mu čoskoro pomstil za svojich služobníkov. Raz v noci Boleslav nečakane zomrel a nastal chaos v celej Poľskej krajine. Povstalci zabíjali biskupov a svojich bojarov a s nimi zabili aj tú ženu. Prepodobný Mojžiš (Mojsej), dobrý Kristov vojak, vo svojom hrdinskom utrpení, ktoré sa páči Bohu, sa dožil 60 rokov. Päť rokov žil ako zajatec a osvedčil sa ako Jób. Šiesty rok mužne trpel za čistotu nasledujúc Jozefa (Egyptského). Potom žil desať rokov v jaskyni vo svätom mlčaní. Týmto desaťročným hrdinstvom zažiaril tak, ako prvý Mojžiš žiaril, keď na svätom Sinajskom vrchu dostal desať prikázaní Zákona. Preto sa prepodobný Mojžiš (Mojsej) stal zaslúžene bohovidcom podľa Pánovho blaženstva čistým srdcom - vidieť Boha z tváre do tváre. Do neba sa presťahoval 26. dňa mesiaca júla, ešte za života prepodobného Antona (Pečerského). Jeho neporušené ostatky doposiaľ ležia v jaskyni svätého Antona v Kyjevsko-pečerskej lavre, dávajúc všetkým víťazstvo nad bludnými a nečistými pokušeniami.

Je škoda, že tento hrdinský svätec je u nás skoro neznámy. A práve pre dnešnú dobu má čo povedať svojou čistotou a úplným odovzdaním sa Kristovi, ochotou trpieť za večnú odmenu. Bolo by veľmi žiadúce obnoviť a podporovať jeho verejnú úctu a zvýrazniť jeho sviatok.

o. Daniel Galajda
http://www.grkat.nfo.sk/Texty/MojsejUhrin.html



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 13:12:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu,

děkuji za poznámku. Netvrdím, že to musejí být skuteční panicové, to netvrdím. Neříkám ani, že mám v té věci nějaké jasno. Výkladů jsem slyšel vícero. Nicméně se k jejich fyzičnosti klaním. Udaná cifra, tak jak jsou čísla používaná v bibli pravděpodobně mají i jiný význam než počet. Nicméně podle různých výkladů i oni panicové mohou být zástupným označením.

Ale abych se zase nedostal jinam.... Ti panicové budou stát před Beránkem na hoře Sión. Pak je popisován náhlý hukot z nebe. A najednou jsou ti panicové před trůnem (Božím) a před čtyřmi bytostmi a před 24 starci. I ty bytosti i ti starci jsou zástupným označením. 24 starců se také vykládá jako 12apoštolů a 12synů - pokolení - Izraele. 4bytosti se někdy vykládají jako 4 evangelia nebo věříc ze čtyř úhlů/stran světa.

To by pak znamenalo, že ti panicové opravdu pocházejí z doby šelmy. A protaže by se jednalo o konkrétní dobu, pak také o konkrétní osoby.

Ale více to vykládat nechci.

Spíše jsem chtěl poukázat na ty věci ohledně manželství a svobodného nemanželského stvu či bezdětnosti. Můj komentář měl vést k zamyšlení nad těmito věcmi. Uvedení Písma ze Zjevení bylo poukázáním na vyvýšenost panického stavu (fyzicky panického, neboť panicové i panny mají svého snoubence v Kristu a jsou mu zcela zasvěceni bez rozptylování a rozdělení svého vztahu na Bůh a muž či ženaúnad stav manželský.

Petr Šíma



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 15:23:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně lži je asi třeba se zamyslet nad tím, co je myšleno jako skutek - hřích lži.

Tak např.:

Jan
7,1 Potom chodil Ježíš po Galileji; nechtěl chodit po Judsku, protože mu Židé ukládali o život.
7,2 Byly blízko židovské svátky stánků,
7,3 a jeho bratři mu řekli: "Jdi odtud do Judska, aby tam tvoji učedníci viděli skutky, které činíš.
7,4 Nikdo přece nezůstává se svými skutky v ústraní, chce-li být známý na veřejnosti. Činíš-li takové věci, ukaž se světu!"
7,5 Ani jeho bratři v něj totiž nevěřili.
7,6 Ježíš jim řekl: "Můj čas ještě nenastal, ale pro vás je stále vhodný čas.
7,7 Vás nemůže svět nenávidět, mne však nenávidí, protože ho usvědčuji z jeho zlých skutků.
7,8 Vy na svátky jděte, já na tyto svátky ještě nejdu, protože můj čas se dosud nenaplnil."
7,9 To jim řekl a zůstal v Galileji.
7,10 Když jeho bratři odešli na svátky, tu šel také on - ale nepozorovaně, aby se o tom nevědělo.
7,11 Židé ho o svátcích hledali a říkali: "Kde je?"
7,12 Bylo o něm mezi lidmi mnoho dohadů. Jedni říkali: "Je dobrý," Jiní říkali: "Není, vždyť svádí lid."
7,13 Nikdo ovšem ze strachu před Židy o něm nemluvil veřejně.
7,14 Když už bylo uprostřed svátků, vstoupil Ježíš do chrámu a učil.

V těchto verších si všímám, že Ježíš něco říká svým bratrům, ale jinak činí. Je to lež? Nebo pokrytectví? Vyznáváme přeci, že Ježíš je bez hříchu.....

Římanům
3,1 Co má tedy žid navíc? A jaký užitek obřízky?
3,2 Veliký v každém ohledu! Předně ten, že židům byla svěřena Boží slova.
3,3 A co když někteří byli nevěrní? Nezruší jejich nevěrnost věrnost Boží?
3,4 Naprosto ne! Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý, ale 'každý člověk je lhář', jak je psáno: 'Aby ses ukázal spravedlivý ve svých slovech a zvítězil, přijdeš-li na soud.'
3,5 Jestliže však naše nepravost dává vyniknout spravedlnosti Boží, co k tomu řekneme? Není Bůh, po lidsku řečeno, nespravedlivý, když nás stíhá svým hněvem?
3,6 Naprosto ne! Vždyť jak by potom Bůh mohl soudit svět?
3,7 Jestliže však moje lež vyzdvihla Boží pravdu k jeho slávě, proč mám být ještě souzen jako hříšník?
3,8 A nevede to potom k tomu, co nám někteří pomlouvači připisují, jako bychom říkali: " Čiňme zlo, aby přišlo dobro?" Ty čeká spravedlivé odsouzení!
3,9 Co tedy? Máme my židé nějakou přednost? Vůbec ne! Vždyť jsme už dříve ukázali, že všichni, židé i pohané, jsou pod mocí hříchu,
3,10 jak je psáno: 'Nikdo není spravedlivý, není ani jeden,
3,11 nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha;
3,12 všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden.
3,13 Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech,
3,14 jejich ústa jsou samá kletba a hořkost,
3,15 jejich nohy spěchají prolévat krev,
3,16 zhouba a bída je na jejich cestách;
3,17 nepoznali cestu pokoje
3,18 a úctu před Bohem nemají.'
3,19 Víme, že co zákon říká, říká těm, kdo jsou pod zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby celý svět byl před Bohem usvědčen z viny.
 
Z uvedeného oddílku Římanům se často cituje, že každý člověk je lhář. A co se myslí pod onou lží? Lež je v tomto oddílku pro mě pevně a neoddělitelně spjata s nevěrou a se lstí, klamem, ale také se hříchy úst, jako je například klení nebo posměšky, utrhání atd.

A tak je i psáno:

1. Petrova 2,22
On 'hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest.

Izaiáš 53,9
Byl mu dán hrob se svévolníky, s boháčem smrt našel, ačkoli se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti.

Malachiáš 2,6
Zákona pravdy byl v jeho ústech, bezpráví se na jeho rtech neobjevilo; chodil se mnou pokojně a bezelstně a mnohé odvrátil od nepravosti.

Lež je snad záměrný čin zamýšleného klamání se záměrem ublížit. Není to možná zcela výstižné, jen jakýsi pokus....

Ale říci například někomu něco a nakonec se rozhodnout jinak, tohle není lež.

Opravdu záleží na tom, jak pojímáme význam slova lež. Když například zamlčíme skutečnost v určitých (ale ne ve všech věcech), nebo neřekneme vše, je to vždy lež?

Možná je právě bezúhonnost a nelživost oněch paniců pevně spjata právě s oním panictvím. Jsou bez úhony a z jejich úst nevyšla lež, protože neporušili svou čistotu se ženami. Měli být panici, a panictví zachovali (tedy zasvěcenost Bohu v té věci). Možná, netvrdím.

Pokud by se však ono panictví vykládalo tak, že jsou to ti, kdo nepoklekli před šelmou a jejím obrazem, pak by se nemohlo jednat snad pouze o izraelce, ale lidi ze všech národů, kteří byli shromážděni před vytržením na Siónu před Kristem a náhle vzati do nebe. Také možná. Ale ten počet 144.000, docela málo na počet lidí celého světa, a zase docela mnoho na počet izraelců.....

Petr Šíma






Čím víc bude křesťanů s darem panictví a panenství,tím lépe! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 15:47:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Postupně dospívám k názoru, že čím víc bude křesťanů s Božím darem panictví a panenství, tím lépe! Vždyť tito lidé se vším svým časem mohou věnovat misijně evangelizační službě a práci na tom, aby církev i zevnitř byla čistou nevěstou a nikoliv zkaženou nevěstkou-prostitutkou, jak je tomu většinou dnes. Kdo z ženatých má na to dostatek času?
Bohu žel dnes v Evropě a USA ani katolíci nemají dost mužů a žen s tímto Božím darem, také pravoslavných paniců a panen dnes mnoho není. Kláštery téměř všude jsou poloprázdnými budovami. Protestantských panen diakonek též ubylo. Přibylo však nemravných křesťanů, kteří se rozvádí, nebo žijí na hromádce stejně jako nevěřící. Hlavním zájmem se stala zábava, humor, ne touha vysvobozovat národ z hříchů a misie.



Re: Muž otročící své manželce je chudák. (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Neděle, 29. duben 2007 @ 20:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A žena otročící svému muži není chudák?



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy