Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a dnes je Státní svátek - Mistr Jan Hus.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16175, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 396035, adminů: 60, uživatelů: 5074  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 226 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

VanRespirator
rosmano
JirkaB
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108551716
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: NEJENOM O HLEDÁNÍ BOŽÍ VŮLE
Vloženo Středa, 02. květen 2007 @ 21:14:19 CEST Vložil: bolek

O Bibli poslal miloslav

Starý Zákon pořád platí, náš Pán Ježíš ho  svým příchodem naplnil, ale nezrušil. Máme svobodnou vůli, ale zároveň máme od Boha vzor v Desateru jak máme žít na zemi aby nám dobře bylo. Ono je to jako z každým porušováním něčeho, každá akce si vyžádá reakci, tak jako porušování přírodních zákonů. Pořád platí Boží příkaz "množte se ploďte se a naplňte zemi." Pokud někdo  svévolně odmítá děti jakoukoliv antikoncepční metodou ze sobeckých konzumních důvodů tak odmítá zároveň  Boží požehnání a porušuje Boží přikázání "milovat budeš Boha svého nade všecko a bližního  jako sám sebe". Co znamená milovat Boha?

No přece sloužit mu a to právě proto, že ho miluji. Takže moje první otázka má být co chceš Ty Pane (ne má, ale tvá vůle se staň). Naším úkolem je hledat Boží vůli a plnit ji a to i co se týká počtu dětí. Ne já jsem se rozhodl  mít tři děti a víc ne, ale tolik kolik chceš Ty Pane a tehdy kdy Ty chceš Pane. Ty jsi Pán a já služebník, to je náš pravý postoj k Bohu (hle jsem služebnice Páně staň se mi podle slova Tvého). A milovat bližního jako sám sebe? Jestliže milujeme svůj život a jsme rádi na světě proč nedopřát totéž jinému a navíc vlastnímu dítěti ať je kolikáté chce.

Lenka Zdislava Pletánková


Podobná témata

O Bibli

"NEJENOM O HLEDÁNÍ BOŽÍ VŮLE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 83 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Praktická nepoužitelnost židovského Desatera (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 08:13:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--ale zároveň máme od Boha vzor v Desateru jak máme žít na zemi aby nám dobře bylo.--

Paní Pletánková,jen tím potvrzujete co jsem nedávno napsal vašemu muži-že patříte mezi typ lidí který potřebuje nějaká měřítka podle kterých by se se mohli vyhodnot jako ten dobrý, jako ten který bude za dodržování oněch měřítek Bohem odměněn (nejlépe po smrti) samozřejmě jak se říká vrána k vráně sedá,rovný rovného si hledá.  A když ty měřítka v přírodě nikde nemáte tak příjmete ty které si lidé uměle vytvořili např. náboženská, církevní atd.Samozřejmě je to vaše věc přesto několik poznámek -lze totiž jasně ukázat,že původní Desatero v jeho smyslu dnes prakticky nikdo nedodržuje

např. pokud se klaníte krucifixu (zobrazení boha- Ježíše) nedodržujete toto přikázání

 Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit.

ono není  divu, že tento příkaz Desatera  katechismus ŘKC záměrně vynechává  



Dále pak nesvětíte sobotu (adventisté myslím nejste)  jak je Hospodinem přikazováno ale neděli  
 

Některé příkazy Desatera jsou dokonce v rozporu s trestním řádem ČR

např. potomci nenesou trestní odpovědnost  za viny svých rodičů.Hospodin podle jednoho z přikázání však bude stíhat vinu otců na synech i do třetího a čtvrtého pokolení. Také otroctví je dnes samozřejmě v České republice přísně stíháno.

Také Vám zřejmě jako ženě nevadí, že žena je tam považována za mužův majetek spolu s  otroky a hospodářskými zvířata     



Re: Kladné biblické postavy početí dětí nebránily. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 09:14:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kladné biblické postavy početí dětí nebránily.
Bible je napsaná tak, aby ten kdo je ženatý a nedohodl se s manželkou na čas k půstu od sexu, nebránil početí dětí. (viz Genesis 1,28; Genesis 9,1; 1Korintským 7,5)
Když nebude početí bránit, bude mít jedno dítě jako Abraham se Sárou, či Zachariáš s Alžbětou, či 2 děti jako Rebeka s Izákem, nebo 3 děti jako Noe s manželkou, nebo až 14 dětí jako Job s manželkou. Všem těmto 5 párům je společné, že ony početí nebránily - pouze Bůh sám bránil u 4 párů (čili ony nezhřešily, když měly maximálně 3 děti), pouze u manželů Jobových Bůh sám početí vůbec nebránil a počet dětí byl velký. Křesťan, který se strašně bojí toho, aby nedostal 14 dětí jako Job, ten Bohu nedůvěřuje. V základních praktických věcech s Bohem nepočítá. Chová se stejně jako ateisté a agnostici. Neoddělil se od bezbožnosti v tomto světě, přijal ji za svou. Věří falešnému "prorokování" anglického ekonoma Malthuse z konce 18.století o přelidněnosti planety a o nedostatku potravy pro lidi v tak bohaté rozmlsané Evropě. Přitom se v současnosti ví, že stárnoucí Evropa je v nejhlubší demografické krizi (nedostatku mladých obyvatel), která kdy existovala.



V NZ na různých místech u Tomáše kompletní (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 09:28:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakási žena z davu mu řekla: Blahoslavené tělo, které tě nosilo a prsy, které tě kojily. On [jí] řekl: Blahoslavení, kteří slyšeli slovo (logos) Otce a v pravdě ho uchovali. Neboť přijdou dny, kdy budete říkat: Blahoslavené tělo, které nepočalo, a prsy, které nekojily

Tomáš 79



Kněžským celibátem nastavili vysokou laťku následování Krista i jako panice. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 10:17:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kněžským celibátem nastavili vysokou laťku následování Krista i jako panice.
Římskokatoličtí kněží nikomu kromě sebe nebrání, aby se oženil, vdala. Dokonce provádí obřady žehnání těmto sňatkům v kostele.
Sobě v tom brání, neboť se rozhodli, kvůli zaměstnání duchovního - čili pro království nebeské, žít bez ženy jako apoštol Jan a Pavel, jako Pavlův žák Timoteus. Řídí se radou Krista a apoštola Pavla (1Korintským 7,38), že někomu je dáno, aby pro království nebeské zůstával panicem (Matouš 19,12 Jsouť zajisté panicové, kteříž se tak z života matky zrodili; a jsouť panicové, kteříž učiněni jsou od lidí; a jsouť panicové, kteříž se sami v panictví oddali pro království nebeské. Kdo může pochopiti, pochop. – kralicky). Římští biskupové po r.1054 rozhodli, že tato rada se stane nikoliv pro všechny katolíky, ale jen pro kandidáty na kněze a biskupy pravidlem - nastavili vyšší laťku než biskupové pravoslavní - vzorem se mělo katolickým kněžím stát 144 000 izraelských paniců (viz Zjevení 7,4-8; Zjevení 14,1-5), kteří následují Krista, kamkoliv jde - čili ho následují i v panickém celibátu.
Žena, která dobrovolně souhlasí s tím, aby se s ní celibátní římskokatolický kněz vyspal, ví že hřeší a zatvrzuje druhého v smrtelném hříchu. Proto pokud potom čeká s knězem dítě, tak je její povinností toto dítě porodit, a pak sama živit i šatit atd. Rozhodla se pro tuto cestu dobrovolně tím aktem vyspání s tím, kdo jejím manželem není. Jednala jako prostitutka, byť pravděpodobně zdarma, neboť svést kněze ji ďábelsky vzrušovalo a bavilo. Samozřejmě, že takový kněz je těžký hříšník a když přijímá pak bez skutečného pokání (tj. bez ukončení hříchu smilstva) při bohoslužbě Tělo a Krev Páně, tak páchá svatokrádež jako když přijímal Jidáš. Nekajícník skončí navěky v Pekle.

Katoličtí kněží nebrání sobě ani druhým být všežravci, kteří se živí vším, co není jedovaté.
Levicoví teologičtí liberálové z mnoha církví věří makrobiotice, vegetariánství a jiným nesmyslům, to není specialita katolických kněží.




skutečné důvody celibátu (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 10:59:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Římští biskupové po r.1054 rozhodli, že tato rada se stane nikoliv pro všechny katolíky, ale jen pro kandidáty na kněze a biskupy pravidlem - nastavili vyšší laťku než biskupové pravoslavní ---
No především to bylo o touze církve po majetku-když bezdětný církevní hodnostář zemřel tak jeho majetek celý propadl církvi a ta bohatla a bohatla …to byl pravý důvod nařízeného celibátu  od 11 století sam,ozřejě se to maskovalo účelovými biblickými citáty.Vrcholní představitelé si ale s celibátem hlavu nedělali např. řada papežů měla nemanželské děti a užívali si života středověkého lenního pána.  
 --vzorem se mělo katolickým kněžím stát 144 000 izraelských paniců (viz Zjevení 7,4-8; Zjevení 14,1-5), kteří následují Krista, kamkoliv jde - čili ho následují i v panickém celibátu.—
Jak se říká kdo chce psa bít hůl si vždy najde,stejně tak lze pomocí Bible vyložit prakticky cokoli co se zrovna hodí.Proto zas najdeme  jiné biblické pasáže,které knežský celibát jasně popírají

Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,
1.Timoteovi 3,2
 
n

eznámá autor epištoly (dnes už historikové vědí,že to nebyl ap. Pavel) si přímo klade otázku - Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné; nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?



Re: NEJENOM O HLEDÁNÍ BOŽÍ VŮLE (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 11:04:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve kterém století žila tato moudrá paní?



Názory pí. Pletánkové,p. Halíka a HPŽ ČR jsou podle mě fanatické,tmářské a heretické! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 11:27:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěné děti
 Zkuste někomu položit otázku, zda je dítětem chtěným či nechtěným, a odpovědí budou zpravidla rozpaky, protože rodiče se s touto skutečností svým dětem zpravidla nesvěřují. Nebo to už dávno odnesl čas a postoje se změnily, vždyť přece radost nad zrozením třeba i původně neplánovaného potomka zvítězí.

Nedávno nás o tom přesvědčila režisérka Helena Třeštíková ve svých Manželských etudách po dvaceti letech. Žijí však mezi námi děti opravdu nechtěné. Jejich matky kdysi neúspěšně žádaly o umělý potrat u neblaze proslulé okresní interrupční komise a jejich žádosti nevyhověla ani krajská komise odvolací. Musely tedy proti své vůli dítě donosit a porodit.


Co jsou to za děti? Jak vypadá život těchto lidí, kteří jsou už dnes dospělými? Pečlivým výzkumem 220 těchto dětí a jejich porovnáním se stejně početnou skupinou dětí chtěných bylo už v roce 1975 zjištěno, že je mezi nimi mnohem více tělesně i duševně nemocných, také se zde vyskytoval několikanásobně vyšší počet dětí zanedbávaných, týraných a zneužívaných. Dalším sledováním byl pak u nich zjištěn větší výskyt drogových závislostí a kriminálních deliktů. Z celého průzkumu vyplynulo tedy jednoznačně, že pokud společnost přinutí ženu, aby porodila dítě, které si nepřeje, zvýší se procentuální výskyt mnoha negativních společenských jevů. Snad to byl také jeden z důvodů proč byly interrupční komise posléze zrušeny a každé ženě bylo přiznáno právo rozhodovat o počtu svých dětí svobodně a bez nátlaku. O problematice nechtěných dětí jsem už kdysi napsal, v poslední době se však objevily zprávy, které uvedené zprávy potvrzují a dále rozšiřují. Po prvé se objevily už v roce 1999 v renomovaném časopise Economist, který konstatoval nápadný pokles zločinnosti v některých státech USA v devadesátých letech. Tady byla vyslovena odvážná hypotéza, že by tento klesající počet kriminálních činů mohl souviset s legalizací potratů v roce 1973. Díky liberálnímu potratovému zákonu se tam ti zločinci zkrátka nenarodili.


Autoři S.D.Levitt a J.J.Donohue si dali práci s další statistikou, jejíž výsledky se s touto hypotézou shodují. Především v pěti státech USA, které legalizovaly potraty už v roce 1970, tedy o tři roky dříve, klesla zločinnost jako první. V deseti státech s vysokou četností umělých potratů (508 na 1000 porodů živých dětí) klesla zločinnost nejvíce, třeba jenom počet vražd o 30% a další násilné trestné činy o 20%. V 31 státech se střední četností potratů (213/1000) klesl počet vražd o 13%, zatímco v 10 státech s nejnižším počtem potratů (46/1000) se naopak počet vražd zvýšil o 16% a o 30% zde stoupl také počet násilných trestných činů.


S liberalizací potratového zákona kromě poklesu kriminality klesla také sebevražednost mladistvých a mladých dospělých jedinců, snížil se i počet dospívajících vyloučených ze školy, závislost na drogách a míra sexuální aktivity nezletilých. Naproti tomu stoupla úroveň formálního školního vzdělání vyjádřená počtem dokončených roků školní docházky. Byl bych velmi nerad, kdyby tato uvedená statistika vyzněla jako nějaká oslava umělého přerušení těhotenství. Za těch třicet let, které doba tohoto sledování zahrnuje, se situace výrazně změnila a dnešní žena už není nucena řešit problém nechtěného těhotenství potratem. Pokles potratů v České republice za patnáct let o 70% pro nás nemusí představovat noční můru zvýšeného počtu kriminálníků v dalších desetiletích. Prevence zrození nechtěných dětí prostřednictvím spolehlivé antikoncepce je dostatečnou regulací. Představuje spolehlivou pojistku a záruku toho, aby příchod každého dítěte na svět byl plánován a s láskou očekáván. Nedělejme si iluze, že tím zločinci zcela vyhynou. Plánovaným rodičovstvím však bude snad jejich počet aspoň trochu snížen.



Autor: MUDr. Radim Uzel CSc.
_________________________________________________________________________________________________________________________


Mýty o antikoncepci: Co je pravda a co omyl?



V dnešní době je otázka antikoncepce spojená s právem ženy na plánované těhotenství, protože díky antikoncepci máme plození dětí pod kontrolou. Antikoncepci dnes mnoho žen považuje za samozřejmou součást svého života a podle průzkumu organizace WHO (Světová zdravotnícká organizace) se odhaduje, že počet žen, které ji užívají, je asi na 100 milionů.


Zpátky do historie

Například už ve starém Egyptě se ženy bránily před nechtěným otěhotněním. Používaly sloní či krokodýlí trus, který si zaváděly do pochvy, či med, olivový olej nebo ocet. V Číně před 400 lety zase ženy používaly tampony se směsí datlovníku a plodů akátů. Ženy si prostě pomáhaly, čím mohly.

Boom pilulek
Na počátku 20. století přišel Američan Gregory Pincus s velkým objevem. Zjistil, že když se ženskému tělu dodají hormony, které běžné tvoří vaječníky, přestane ho tělo potřebovat. Pak následoval vývojový proces. Oficiálně byla hormonální antikoncepce schválena a používána ve Spojených státech v roce 1960 a o rok později se dostala do Evropy. Zde byly zpočátku pilulky předepisovány jen vdaným ženám nebo ženám poruchami menstruačního cyklu, teprve v roce 1967 k nim dostaly přístup všechny zdravé ženy.

Antikoncepčních přípravků je na trhu mnoho. Odhadem až 40 druhů pilulek! Mezi další druhy antikoncepce patří také nitroděložní tělíska, podkožní implantáty nebo antikoncepční náplast. Antikoncepce významně změnila životní styl dvacátého století a je právem považována za jeden z největších objevů medicíny 20. století.


A jaké mýty o antikoncepci kolují? Jsou pravdivé nebo ne?


Co se říká:
Po antikoncepci se přibírá na váze.
Pravda:
Jde o pověru přetrvávající z minulosti. Tato pověra přetrvává mezi ženami z minulosti, kdy užívání antikoncepčních přípravků mohlo způsobovat přibírání na váze. Uživatelky příbíraly, narostla jim prsa. V případě, že dojde ke změně tělesné hmotnostï, je to obyčejně spojené se zadržováním vody nebo se zvýšenou chutí k jídlu. Někdy je to kombinace obojího.
Zvyšování váhy se obvykle vyřeší změnou antikoncepce.

Co se říká:
Antikoncepce způsobuje rakovinu.
Pravda:
Je dokázané podle nejnovějších výzkumů, že u žen, které užívají hormonální antikoncepci, se rakovina dělohy vaječníků vyskytuje v menší míře. Hormony obsažené v antikoncepčních přípravcích nejsou sice látky tělu vlastní, ale chemickým složením se jim velice podobají. Jejich vzájemný poměr je někdy výhodnější než v přirozeném cyklu, proto užívání pilulky může do jisté míry chránit před rakovinou vaječníků a dělohy. Hormonální antikoncepce může škodit pouze ženám, které mají dispozice k některým chorobám, např. trpí žilními problémy.

Co se říká:
Kondom je spolehlivější než antikoncepce.
Pravda:
Antikoncepční přípravky mají co se týče ochrany před nežádoucím těhotenstvím vyšší účinky než kondom, proto jsou spolehlivější. Pilulky ani náplasti však nechrání před pohlavními nemocemi, v této oblasti je kondom stále králem.

Co se říká:
Antikoncepce může zpomalit stárnutí.
Pravda:
Podstata tělesného stárnutí není zatím spolehlivě určena, proto je obtížné toto tvrzení potvrdit, nebo zcela vyvrátit. Na druhé straně hormonální antikoncepce přispívá k vytvoření tělesné i duševní pohody uživatelek, a tím může proces stárnutí zpomalit.

Co se říká:
Při užívání hormonální antikoncepce má žena deprese.
Pravda:
Jde o velmi vzácný druh vedlejšího účinku antikoncepce a vyskytuje se jen ve výjimečných případech.

Co se říká:
Při užívání pilulek nemůžete otěhotnět.
Pravda:
Spolehlivost je sice vysoká, ale otěhotnět můžete. Zejména v případech, kdy berete jiné léky, např. antibiotika. Protože kombinace antibiotik a hormonální antikoncepce může snížit její účinnost.

Co se říká:
Když si zapomenete vzít jednou za čas pilulku, nic se nestane.
Pravda:
Může vadit. Způsobuje krvácení nebo i nechtěné těhotenství. Když se tak stane, buď se řiďte návodem k použití na krabičce, příbalovým letákem nebo radši zavolejte svému gynekologovi.

Co se říká:
V případě, že chce žena otěhotnět, musí antikoncepci vysadit několik měsíců předem.
Pravda:
Žena může otěhotnět prakticky hned po vysazení antikoncepce. V pilulce je obsažená dávka na 36 hodin, v náplasti na 7 dní se tělo očistí prakticky okamžitě po vysazení. Průběh těhotenství bude úplně normální a pro plod bezpečný.

Autor: Lu
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Zpráva o světové populaci: Boj proti chudobě je podmíněn rovností pohlaví

Populační fond OSN – UNFPA, včera v Praze zveřejnil Zprávu o světové populaci. Letos se zaměřuje na rovnost pohlaví a upozorňuje, že světový boj proti chudobě nebude úspěšný, pokud státy nebudou zároveň bojovat proti diskriminaci ženského pohlaví. Do dosažení rovnosti máme podle zprávy daleko, jistý pokrok byl však zaznamenán.

Zpráva s podtitulem "Slib rovnosti: rovnost pohlaví, reprodukční zdraví a rozvojové cíle" vyzývá představitele států a vlád k dodržení slibů, které byly dány ženám a mladým lidem v souvislosti s bojem proti chudobě na Summitu tisíciletí v roce 2000. Větší podpora žen a mladých lidí, kteří tvoří většinu obyvatel země, urychlí dlouhodobý rozvoj. Pokud jim tato podpora poskytnuta nebude, ještě několik dalších generací se bude potýkat s extrémní chudobou.

Zpráva se detailně zabývá jednotlivými body rozvojových cílů tisíciletí a mapuje jejich plnění. Vedle toho zkoumá i dopady násilí páchaného na ženách nebo zapojení žen a mladých lidí do řešení následků humanitárních krizí.

„Chudoba nemůže být historií dokud ženy nebudou moci plně užívat svá sociální, kulturní, ekonomická a politická práva," řekla ředitelka fondu UNFPA Thoraya Ahmed Obaid při příležitosti zveřejnění zprávy.

Rovnost pohlaví, která je zakotvena i v Chartě OSN, jejíž 60. výročí si letos připomínáme, má ekonomický a sociální smysl. Diskriminace vede k nižší produktivitě a vyšším nákladům na zdravotní péči. Způsobuje také vyšší úmrtnost matek i dětí a výrazně ohrožuje snahy o zmírnění chudoby na celém světě.

Celosvětově jsou totiž problémy reprodukčního zdraví, včetně HIV/AIDS, hlavní příčinou úmrtí a onemocnění žen ve věku 15 až 44 let. Svět tak přichází o obrovskou část produktivní síly. 529 tisíc žen ročně zemře v důsledku těhotenství, přestože většině z těchto problémů lze předejít. Obtížný přístup k moderním formám antikoncepce je hlavní příčinou přibližně 76 milionů neplánovaných těhotenství jen v rozvojovém světě a vede k 19 milionům nebezpečných potratů po celém světě. Mnoho z těchto zákroků končí trvalým postižením nebo smrtí.

Výhody investování do politických, ekonomických a vzdělávacích příležitostí pro ženy a dívky se ukazují rychle a přínosy nejsou jen ekonomické. Způsobují také zmenšení rodin, děti se stávají zdravějšími a vzdělanějšími, HIV se šíří pomaleji a snižuje se i praktikování tradičních zvyků, které ohrožují zdraví.

Přes všechny nové zákony a programy ke zlepšení podmínek chudých žen, je postup změn příliš pomalý. Zatímco se mnohé státy snaží lépe zpřístupnit vzdělání nebo zdravotní péči ženám, mladým lidem a jiným marginalizovaný skupinám populace, statistiky stále udávají smutná čísla.

Ruku v ruce s chudobou jde nedostatečný přístup k plánovanému rodičovství a reprodukčnímu zdraví. Současná světová populace je 6,5 biliónů lidí a předpokládá se, že v roce 2050 populace dosáhne 9,1 biliónů. A to za předpokladu, že si lidé budou moct zvolit kdy a jak často chtějí mít děti.

Násilí, pravděpodobně nejsystematičtější a nejrozšířenější zneužívání lidských práv, stále terorizuje miliony žen a dívek bez ohledu na místo, rasu nebo socioekonomický stav. Zpráva uvádí, že každá třetí žena na světě se během svého života stane obětí fyzického, sexuálního či jiného násilí, obvykle páchaném příbuzným či známým. Dospívající dívky jsou zvlášť zranitelné. Přes 50 procent sexuálně napadených žen je mladších 15 let. Jen ve velmi málo případech je obětem poskytnuta podpora, spravedlnost nebo pomoc.

Globálně ženy zaujímají 16 procent křesel v parlamentech na celém světě, což je jen o 4 procenta více než tomu bylo v roce 1990. Velkých úspěchů v tomto bodě dosahují rozvojové státy. Rwanda dokonce předčila Švédsko v poměru žen v parlamentu.

"Ženy tohoto světa mají dost slibů," řekla ředitelka Obaid. "Čas vypršel. Máme prostředky, máme závazky, teď potřebujeme činy."

Součástí zprávy je také tabulka s údaji pro jednotlivé země světa. Hlavními indikátory jsou úmrtnost, reprodukční zdraví a vzdělání, mezi další údaje patří počet obyvatel, předpokládaný růst populace nebo poměr lidí žijících ve městech a na venkově.


(Zpráva je zdarma k dispozici v tištěné podobě v Informačním centru OSN, nám. Kinských 6, Praha 5, příp. na vyžádání e-mailem na library@osn.cz.)


Zdroj: PRAHA [Informační centrum OSN / Econnect]



Biskup ženatý být může, avšak musí mít ukázněné děti, což se nestává. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 11:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Biskup ženatý být může, avšak musí mít ukázněné děti, což se nestává.
Biskup ženatý být může, avšak musí mít v pořádku svou rodinu a velmi dobře vychované, ukázněné děti, což se u protestantských (kdysi i katolických a pravoslavných) biskupů (a presbyterů) většinou nestává. Jejich děti bývají často velmi morálně zkažené a nezřídka i bezbožné. Proto katolíci zavedli celibát u biskupů i presbyterů (tj. kněží) od 11.století a pravoslavní celibát pouze u biskupů od 6.století.

Viz:

1.Timoteovi 3,1-7 (ekum)

3,1 Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu.

3,2 Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,

3,3 ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.

3,4 Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;

3,5 nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?

3,6 Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu.

3,7 Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.


Mít děti poslušné a počestné je velmi obtížné. Vyžaduje to nejen statečného tátu, ale i statečnou mámu. Viz např. Přísloví 31,10-31:

31,10 Ženu statečnou kdo nalezne? Je daleko cennější než perly.

31,11 Srdce jejího muže na ni spoléhá a nepostrádá kořist.

31,12 Prokazuje mu jen dobro a žádné zlo po celý svůj život.

31,13 Stará se o vlnu a o len, pracuje s chutí vlastníma rukama.

31,14 Podobna obchodním lodím zdaleka přiváží svůj chléb.

31,15 Ještě za noci vstává dát potravu svému domu a příkazy služkám.

31,16 Vyhlédne si pole a získá je, z ovoce svých rukou vysází vinici.     

31,17 Bedra si opáše silou a posílí své paže.

31,18 Okusí, jak je dobré její podnikání. Její svítilna nehasne ani v noci.

31,19 Vztahuje ruce po přeslenu, svými prsty se chápe vřetena.

31,20 Dlaň má otevřenou pro utištěného a ruce vztahuje k ubožáku.

31,21 Nebojí se o svůj dům, když sněží, celý její dům je oblečen do dvojího šatu.

31,22 Zhotovuje si přikrývky. Z jemného plátna a šarlatu je její oděv.

31,23 Uznáván je v branách její manžel, když zasedá se staršími země.

31,24 Zhotovuje plátno na prodej a pásy dodává kupci.

31,25 Síla a důstojnost je jejím šatem, s úsměvem hledí vstříc příštím dnům.

31,26 Její ústa promlouvají moudře, na jazyku mívá vlídné naučení.

31,27 Pozorně sleduje chod svého domu a chleba lenosti nejí.

31,28 Její synové povstávají a blahořečí jí, též její manžel ji chválí:

31,29 "Statečně si vedly mnohé dcery, ale ty je všechny předčíš."

31,30 Klamná je líbeznost, pomíjivá krása; žena, jež se bojí Hospodina, dojde chvály.

31,31 Dejte jí z ovoce jejích rukou, ať ji chválí v branách její činy!


Proto je velmi obtížně splnitelná podmínka svatého apoštola Pavla pro biskupování.

Být svatě žijícím panicem - celibátníkem je snadnější než být svatě žijícím tátou a mámou s několika ukázněnými svatě žijícími dětmi.

Mluvím i ze své zkušenosti otce 6 dětí.


Proto je pro člověka nejlepší zůstat bez sexu.

Proto (pro tuto obtížnost dobře vychovat vlastní děti a být v tom vzorem v církvi, nikoliv pohoršením) apoštol Pavel napsal:

1. Korintským 7,1+26-28 (EKUM)


7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.

7,26 Domnívám se, že vzhledem k tomu, co má přijít, je pro člověka nejlepší zůstat tak, jak je.

7,27 Máš ženu? Nechtěj se s ní rozejít. Jsi bez ženy? Žádnou nehledej.

7,28 Ale i když se oženíš, nezhřešíš. A vdá-li se dívka, nezhřeší. dolehne však na ně tíseň tohoto času (těla). Toho vás chci ušetřit.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve




následky nechtěného těhotenství (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 12:00:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Uzel :Pečlivým výzkumem 220 těchto dětí a jejich porovnáním se stejně početnou skupinou dětí chtěných bylo už v roce 1975 zjištěno, že je mezi nimi mnohem více tělesně i duševně nemocných--

Je tomu skutečně tak a potvrzují to  současné lékařské výzkumy-pokud se z ženy udělá chodící inkubátor,kdy dítě mít nechce,ale přesto je k tomu nucena ho porodit  pak toto všechno negativně ovlivňuje vývoj plodu během těhotenství a má to i pozdější následky. 



Kdo dostal nejvíce hřiven, dar celibátu dostal. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 12:38:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kdo dostal nejvíc nadpřirozených hřiven, dar celibátu dostal také.

Kdo nedostal hodně darů, včetně tohoto daru celibátu, ale přesto se z kariéristických pohnutek pyšně dere na místo katolického kněze, je namyšlený drzoun – Bůh nezamýšlel, aby se stal římskokatolickým pastýřem. Takový jistě v budoucnu padne i do viditelného hříchu sexuální nezdrženlivosti. Ten biskup, který ho na kněze vysvětí (vloží na něj ruce), ponese vinu za to, že předem pokoru a sexuální nezdrženlivost kandidáta na kněze nezkoumal, ale jednal z pohodlnosti formálně.
Každý křesťan nemá dar (hřivnu) celibátu. Ta menšina křesťanů (pastýři), která má tu většinu (ovce) vést směrem k DOKONALÉMU následování panického Krista, by ten dar celibátu ale mít měla. Vždyť přece ten, kdo dostal víc hřiven, má vést toho, kdo dostal hřiven méně. Vždyť v nebeském království, jak informoval Kristus (na rozdíl od bludného proroka Mohameda) sex nebude a budeme v něm žít věčně. Co je proti tomu 70-80 let na zemi, kde se člověk zabývá sexem zhruba 50-60 let. Sex není nezbytným pro každého dospělého člověka na zemi, na rozdíl od jídla a pití. Manželský sex má sloužit k plození dětí a jako ochrana před pádem do nemanželského sexu. Manželským sexem, kterým svévolně nebráníme početí dětí, nehřešíme. Někdy se tento manželský sex podobá rozkoši dvou čerstvě zamilovaných, jak je popisována v biblické Písni písní (Písni Šalamounově), jindy není tak rozkošný.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve




L.Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 13:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
L. Halík: Za nadpřirozené dary Boží nepokládám dary intelektuální,
Co to jenom ti židovští pisálkové psali např.  :
 

Neboť moudrost dává Hospodin, poznání i rozumnost pochází z jeho úst.
Přísloví 2,6
--ale dary láskyplné trpělivosti ---
-trpělivý křesťan se dokáže postit, něčeho pozemského se z lásky k Bohu odříci.
To umí v podstatě i buddhista,hinduista,muslim,žid, atd. atd. - nic nadpřirozeného



vogel (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 03. květen 2007 @ 21:02:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--výzkum o tom, že dodržovat biblické pricipy přináší šťastné a zdravé rodiny a zdravé děti by neuveřejnil--

o takovém výzkumu jsem nic neslyšel ani nevím že by v Bibli bylo něco extra pro zdravou rodinu co někde jinde není ,nemyslíš snad takové biblické rady typu, že když se dva muži perou a žena jednoho z nich chytne druhého za penis tak se má  jí useknout ruka?


-- jemu se hodí promiskuita, neřest a potraty - proto je v těch komisích kde je, proto je v těch sdruženích kde je. proto je v NEI--

spíše je to o tom,že lidé k tomu tíhnou odjakživa,je to už lidská přirozenost-kdyb to lidem nebylo příjemné tak by to nedělali 



vogel (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. květen 2007 @ 08:37:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, užívat si bez zodpovědnosti - to je to co jsem říkal, chybí jim sebekontrola a zodpovědnost—
to si člověk sám na sebe naložil a společenský systém ho k tomu nutí,že má pak hlavu plnou starostí a musí dnes pracovat víc než v dobách nejtěžšího nevolnictví.  
--pak se ale nesmí divit, že se jiní budou k nim chovat stejně až budou stát v cesě jejich prožitkům—
Prožitky jsou pomíjívé a nestále jako pára nad hrcem,ale protože po jich lidé touží stavají se otroky vlastních tužeb,tak se kolotoč víc otáčí.   
--no ono je většinou v Bibli to co jinde není—
Chtělo by to něco konkrétního,takto jsou to nic neříkající obecné fráze
--to jsem zrovna na mysli neměl, měl jsem jsem na mysli "nesesmilníš"—
Verš De5:18 je v CEP i BKR překládán chybně jako "Nesesmilníš". Původní hebrejské slovo má význam cizoložit a nikoliv smilnit. Přikázání by tedy mělo znít spíše Nebudeš cizoložit než Nesesmilníš. Kořen henrejského slova znamená "pohlavní styk s ženou či snoubenkou jiného muže". Například  badatel Otto Procksch tvrdí, že zde nejde o monogamii či polygamii, jak bylo toto přikázání často vykládáno. Jde o mimomanželský styk ženy; muž cizoloží jen při styku s ženou jiného, žena pak, když porušuje vlastní manželství. Mimomanželský styk muže  s neprovdanou a nezasnoubenou ženou byl přípustný. Výklad příkazu, který jej interpretuje jako zákaz mimomanželského sexu, je zcela chybný.

--a "nebudeš toužit po ženě svého bližního"—
Nebudeš dychtit po otroku, otrokyni, býku ani oslu-přikázání bývá zkracováno, často redukováno pouze na "nepožádáš ani jeho manželku ani nic, co je jeho." Příkaz je pak často chybně interpretován ve smyslu zákazu cizoložství (to je však řešeno v 6/7 přikázání). Původní význam byl zřejmě jiný. U starých židů byla žena podobně jako otroci či hospodářská zvířata používána za mužův majetek.
--a taky věci o výchově dětí—
Opět chtělo by to více konkétnosti



Gojim (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. květen 2007 @ 20:44:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mimomanželský styk muže s neprovdanou a nezasnoubenou ženou byl přípustný

Mily 0, mozno bol pripustny ale iba v Tvojej fantazii. V Pisme urcite nie :-)))))


Nikoli,to je názor nejednoho historika - u starých Židů v dobách vzniku Desatera byl mimomanželský styk muže s neprovdanou a nezasnoubenou ženou přípustný,že si to církev později začala výkladat jinak je věc druhá...



ještě Gojim (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. květen 2007 @ 20:50:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně to v širším kontextu popisuje i například
Doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., z  Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze
www.fhs.cuni.cz/kos/kestazeni/ttexty/Dohnalov_Malina_Slovnk_hesla_MK.doc
cituji

Tak jako v Mezopotámii byl i v Izraeli mimomanželský pohlavní styk trestán smrtí, ovšem v rozdílném přístupu k mužům a ženám. Muži mohli souložit s prostitutkami: o existenci prostituce a jejím tolerování v židovské společnosti svědčí několik pasáží v Bibli. Jako protihodnota za tyto služby se mohly vybírat i naturálie: například Juda nabídl Támar, kterou považoval za nevěstku, kůzle ze svého stáda, ta přijala a jako zástavu si od něho vyžádala jeho pečetidlo a hůl (Gn 38, 15–19); chrámovou prostituci však Židé odmítali, protože by jí narušili svůj vztah k Bohu. Za nevěru byl pokládán jenom styk s vdanou ženou. Manželství bylo tak chráněno z obavy o jeho rozbití a následné spory o paternitu, rozdělení majetku a nejasná dědictví (Př 6–7). Zákon pamatoval i na nároky potomků druhé, „nemilované“ ženy (Dt 21, 15–17). Manželství bylo však ve starém Izraeli monogamní a mnohoženství ve větším měřítku nezaznamenáváme. Až do konce 11. století př. n. l. měl otec jako suverénní vládce rodiny právo rozhodovat o osudech dcer. Tak se mohlo stát, že dcery byly nabízeny cizincům (Gn 18–19, Sd 19). Jestliže někdo svedl nezasnoubenou pannu, musel se s ní oženit nebo zaplatit výkupné ve výši věna (Ex 22, 14–16; Dt 22, 28–29). Zákon chránil dobré jméno, cudnost a čest neprovdaných dívek i žen (Dt 22, 13–30). U znásilnění záleželo na okolnostech činu a postavení oběti, rozlišovalo se mezi pannou, zasnoubenou dívkou a vdanou ženou.  Incest, kterému věnují starozákonní texty velkou pozornost (Lv 18 a Lv 20, Dt 27), patřil k nejtěžším proviněním proti „řádu pohlavního života“, spojeným s prokletím. S tím ovšem kontrastuje známý příběh o Lotových dcerách, které beztrestně spaly a otěhotněly se svým otcem, aby zachovaly a rozmnožily rod (Gn 19, 30–38).  Starý zákon zakazoval a přísně trestal i sexuální deviace, označované za „ničemnost, zkaženost“ a „smilstvo“. Zmiňuje se o sodomii (Ex 22, 28; Dt 17, 21; Lv 18, 23, 20, 15–16) a homosexualitě, stíhané smrtí (Lv 18, 22; 19, 13). Vztah zamilovanosti a lásky muže a ženy nejlépe vyjadřuje biblická Píseň písní, jedna z nejkrásnějších skladeb ve světové literatuře.



Re: NEJENOM O HLEDÁNÍ BOŽÍ VŮLE (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 04. květen 2007 @ 22:11:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--pristúpili farizeji a pokúšajúc Ho, spýtali sa: Či je mužovi dovolené prepustiť manželku?
3  Odpovedal im: Čo vám prikázal Mojžiš?
4  A oni povedali: Mojžiš dovolil napísať priepustný list a prepustiť ju.
5  Ale Ježiš im povedal: Pre tvrdosť vášho srdca napísal vám to prikázanie.
6  Od počiatku stvorenia však stvoril ich Boh ako muža a ženu.
7  Preto opustí človek otca i matku a bude sa pridŕžať svojej manželky,
8  a budú dvaja jedno telo; takže už nie sú dve telá, ale jedno.

9  Čo teda Boh spojil, človek nerozlučuj!--

1) jiná situace-zde se mluví o faktickém rozvodu nikoli nevěře s vdanou ženou

2) Ježíš žil samozřejmě v mnohem pozdější době než kdy vzniklo Desatero a na  různé věci se pohlíželo už jinak ,takový Abrahám praktikoval s klidem mnohoženství v Ježíšových dobách už pro Židy nepřípustné,nad řadou příkazů Tóry vydávající se od boha dnes ani pes neštěkne a nikdo se jimi kromě ortodoxních židů ani neřídí.Hisotrickým faktem je i smyslem židovkého Desatera je to, že pro staré Židy byl sex s nepravdanou a nezasnoubenou přípustný.    



Gojim (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 05. květen 2007 @ 19:40:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--0, to je uplna hlupost.—   Jak pro koho,např. pro historiky ne
   --Ja rad diskutujem s odporcami Biblie :-)))—   Žádného odpůrce bible jakožto historické knihy jsem neviděl když tak někoho kdo nesouhlasí s pohledy (výklady) jiných lidí na Bibli   --Vsak vyznam hebr. korena znh, najcastejsie pouzivany pre smilstvo je mimomanzelsky sex s "postrannou zenou"  (napr smilnicou ale to je siroky vyznam coho/koho este) --

Tam o o kořenu znh nevím,v destateru je použito slovo které znamená nezcilozožit ,hebrejský text zde nemohu uvést     --krem toho Kristove slova su v tomto smere jasne,--   Předně jsou to napsaná slova tvůrce evangelia jestli jsou to  i slova historického Ježíše nevíme,evangelisté (hlavně Matouš) měli i tendence si vymýšlet a vkládat Ježíšovi do úst svá vlastní přání.     --a ty si mozes vybrat ci uveris Jemu alebo niektorym zidom.—   O tomhle to vůbec není- řeč bylo o tom jaký smysl mělo Desatero v době svého vzniku a ne jak to vnímal později Ježíš či jeho současníci,kteří už různé věci viděli jinak Zkrátka pro staré židy byl  mimomanželský styk muže  s neprovdanou a nezasnoubenou ženou přípustný a dokládá to nejen SZ.     --btw: Ak starozakonny zid "zviedol pannu" musel si ju podla zakona zobrat za zenu ...Exodus 22:15—   To jsem nikde nepopřel,výše uvedený článek Marie Dohnalové to přímo zmiňuje. Ono je podstané si uvědomit kdy co vznilo i SZ zákon nevznikl přes noc ,někteří jeho autoři něco chválí jiní o pár staletí později tytéž praktiky už kritizují,zkrátka morálka se mění s místem i časem  



Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy