Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 443 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506883
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: CESTA DO VELESVATYNĚ
Vloženo Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 17:29:16 CEST Vložil: gojim

Kázání poslal gregorios777


"Majíce tedy bratří plnou svobodu k vejití do svatyně, skrze krev Ježíšovu. Tou cestou novou a živou, kterou nám způsobil skrze oponu, to jest tělo své...."

Jaká je to ta nová a živá cesta, která vede do velesvatyně? Je to cesta smrti s Kristem a vzkříšení s Kristem a nanebevstoupení s Kristem. Z objektivní stránky toto Bůh již s námi učinil. Ze subjektivní stránky my musíme vzít svůj kříž a položit svoji duši do smrti, abychom zažili toto vzkříšení a nanebevzetí také po subjektivní stránce, ve své zkušenosti.


Jestliže odvrhneme svůj přirozený život, který se zabývá vnějšími a viditelnými věcmi, a přijmeme vnitřní duchovní život v Kristu, pak se ocitneme ve vzkříšení a nanebevstoupení, kde již nyní pozičně jsme ( Ef 2,6 ).

Pouze když opatrujeme svatyni a přebýváme v ní, můžeme z tohoto místa oddělovat svaté věci od světských a čisté od nečistých. Pouze když máme perfektně uklizený byt, jsme schopni citelně vnímat jakoukoli malou nečistotu, která vznikne. Pokud máme byt v nepořádku, tak již žádnou další vzniklou nečistotu ani neregistrujeme. Pokud však žijeme ve velesvatyni, blízko Bohu, vnímáme každou malou nečistotu.


Opakem tohoto postoje je postoj LIBERÁLŮ, kteří jsou naopak DALEKO OD BOHA, neboť žijí svým starým přirozeným životem a válejí se v blátě tohoto světa jako svině nebo psi ve svých zvratcích. Prvním takovým liberálem byl Kain. Bůh očekával oběť krve, neboť Jeho spravedlnost vyžaduje trest za hřích. To se však asi Kainovi zdálo příliš kruté ( viz. zdejší liberálové na fóru ), a tak obětoval plody zlořečené země ( svůj přirozený starý život ).

Kain nerespektoval a neuznával Boží Slovo a Boží vůli z humanistických pohnutek, což zjevuje že Kain ve skutečnosti nevěřil Bohu. Byl to vlastně NEVĚREC, i když se tvářil jako zbožný člověk.

Tato Kainova linie má pak dále své pokračování - např. v Izmaelovi, Ezau, bezbožných izraelských králích nebo ve farizejích a zákonících NZ, a v dnešní době v podobě různorodého náboženského kléru, který vězí v liberalismu a v antropocentrismu.

Tyto dvě linie - linie Ducha ( Krista ) a linie těla ( Kainova ) vždy stály, stojí a budou stát proti sobě: "Ale jako tehdáž ten podle těla zplozený protivil se tomu, který byl podle Ducha, TAK I NYNÍ." ( Ga 4,29 ).

Uvědomme si, že i zde na tomto fóru jsou v uživatelích obsaženy obě tyto linie, a proto nehledejme smíření mezi nimi, neboť to neexistuje a ani není možné. Možný je jen přestup z jedné linie do druhé, ale i ten je velmi obtížný a může být umožněn pouze milostí Páně ( z těla do Ducha ). Ale ve své podstatě jsou obě tyto linie neslučitelné, tak jako tělo a Duch. Proto nehledejme žádnou falešnou jednotu mezi nimi.






Podobná témata

Kázání

"CESTA DO VELESVATYNĚ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 21:44:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Kain nerespektoval a neuznával Boží Slovo a Boží vůli z humanistických pohnutek"

To je zajímavé... Tak BRATROVRAH Kain byl vlastně humanista... No je to logický... Když humanisté jsou PRO TEBE skoro vrazi, tak by to mělo fungovavat i obráceně... Vrazi jsou humanisti, a kdyby snad u nich náhodou byla nějaká pochybnost, tak u bratrovrahů to platí dvojnásob... :-)))

Tato Kainova linie má pak dále své pokračování - např. v Izmaelovi, Ezau, bezbožných izraelských králích nebo ve farizejích a zákonících NZ, a v dnešní době v podobě různorodého náboženského kléru, který vězí v liberalismu a v antropocentrismu.

To je zajímavé, jak si do těch farizeů a zákoníků promítá každej někoho jiného... A vždycky toho druhého... "Já smýšlím správně, ty smýšlíš jinak, tedy špatně... Jsi farizej..." Podle zase mého pohledu (jistě nemusí být správnej) byli naopak farizeové a zákoníci přísní konzervativci, hleděli nikoli na ducha, ale na tradici a zákon. Ježíš jim svými styky s chudinou, hříšníky, celníky, vrahy a prostitutkami připadal jistě jako totální liberál... (Nezlob se, tedˇ si trochu rejpnu) Možná jim taky, některým, připadal jako svině nebo pes, který se válí v bahně... 
I když je někdy uchvacoval svou znalostí písma... Jenomže, podle mě, je to omyl... Ježíš není ani liberál ani konzervativec... Ježíš je střed...
Ježíš nepřišel zrušit tradici (jako liberál) a přesto Jeho učení je totálně nové (nikoli konzervativní)

Uvědomme si, že i zde na tomto fóru jsou v uživatelích obsaženy obě tyto linie, a proto nehledejme smíření mezi nimi, neboť to neexistuje a ani není možné. Možný je jen přestup z jedné linie do druhé, ale i ten je velmi obtížný a může být umožněn pouze milostí Páně ( z těla do Ducha ). Ale ve své podstatě jsou obě tyto linie neslučitelné, tak jako tělo a Duch. Proto nehledejme žádnou falešnou jednotu mezi nimi.

Totální (s prominutím) blábol... Máš asi naprosto černobílé vidění světa a to ještě je bílá pro tebe černá a naopak... V předchozím odstavečku jsem ti na jednoduchém příkladu představil, že lze být mezi oběma fundamenty... A taky naprostá většina lidí fundamentalisty nejsou.. Ty totiž zaměňuješ slova liberál za zlý a konzervativec za správný, a ani tak by to nefungovalo... Žádný člověk toniž není zcela bez hříchu a každý zlý člověk má v sobě, 
jako boží stvoření, alespoň kousek dobra...

Říkáš že jsou obě linie neslučitelné?! Ježíš je slučuje!! Neslučitelné jako tělo a duch?? Ježíš je tělo a duch!! My jsme tělo a duch...

S přátelským pozdravem

ares.wares





Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 23:30:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je prostě pro člověka daleko jistější uchovat si duchovní čistotu,
oddělený od světa, mezi „svatými“, v nějakém tom  pomyslném
klášteře (za zdmi světa v bezpečném prostoru).

 

Je pro člověka těžší uchovat si duchovní čistotu v tomto obludném  světě,
kde přece však máme úkol: být solí a světlem.
Bez Boží pomoci to není nemožné, bez spolehnutí se na Jeho vedení,
bez úzké vazby na Boha, bez času na modlitbách, je tu velké nebezpečí,
 že nějak zabloudíme, či se i zcela ztratíme. Je to zkouška víry, jak dalece
se dokážeme na Boha spolehnout.
On řekl: „Jděte do světa……“
ale také zároveň ihned slíbil: „A hle já jsem s Vámi“ ( závěr Matoušova evang.).

 

rive




Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 18. srpen 2007 @ 09:13:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregori, většinou píšeš jako prvotřídní znalec zákona, který v Písmu naprosto všemu rozumí a nechal si patentovat všechny biblické výklady dříve, nežli přišel Jára Cimrmanů. Často s tebou v jádru myšlenek tvých pohledů souhlasím (jádro mívá hlavu i patu), ale tentokrát se ti povedla docela slušná slátanina. Ježíš určitě není humanista (jak tomu rozumíme dnes), přesto je plný milosrdného soucitu k padlému člověku. Kain (bratrovrah) jím však nebyl stoprocentně, natož liberálem. Farizeové a zákonici i jiní prvotřídní fundamentalistický vykladači zákona měli s Kristem veliké problémy. Ne ani tak proto, že by se nemohli v nějakých detailech mýlit, ale především, že Kristus viděl jejich tvrdost v srdci. Také těžko snášel, že měli potřebu každého poučovat a zatěžkávat svými nařízeními a nadstavbovými výklady. Byli prostě strašně chytrý a všemu rozuměli hošani. Tak se tím nech inspirovat ty antihumanisto. I když kdo ví, pro seraphima jsi možná ještě málo tvrďáckej, ale do pekla by tě už asi neposílal. Raději nám pane teoretiku napiš, jak bojuješ se svým starým přirozeným životem ty a jak odděluješ svaté věci od světských a čisté od nečistých? Jinak se ti povedla docela slušná analýza rozboru ovcí a kozlů na Granu, máš v tom prostě jasno a to se jen tak nepoštěstí. Příjemný víkend! Pattre



Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 22. srpen 2007 @ 14:01:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, G.

ten prechod z tela do Ducha sa deje naraz, v jednom momente, alebo je to čosi ako pôrod? Prosim, nevysmej ma za túto otázku, ale trápi ma to, lebo si uvedomujem, že často slúžim telu, že nie som v Duchu tak, aby som mohla spolu s Pavlom prehlásiť "nežijem už ja". Je potrebná milosť. A za našej strany stačí pokora a očakávanie? Môžem to nejako urýchliť? Vieš, verím, veľa vecí konám vedená Duchom, ale aj tak stojím sama v sebe ceste - svojimi náladami najmä. Už mám toho plné zuby, ale nedarí sa prestúpiť na tú "druhú stranu" - víťazného života v Kristu. Ako?



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy