Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 500 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479364
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Adamovo jablko
Vloženo Pátek, 31. srpen 2007 @ 23:25:47 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal demagog

V diskuzi k článku "Cesta k odpadnutí Scotta Hahna" se rozhořela debata nad
výkladem jednoho citátu z listu Korintským.
Výklad proti výkladu, tvrzení proti tvrzení. Na téma: Co znamená slovo
"rozsuzovat?"
Každý tam má svoji pravdu, svoji "biblickou pravdu" a nepřijme a nenechá se
přesvěčit o opaku. Kdo se tedy mýlí?

Čistě z principu Sola Scriptura, přiznejme si to bratři a sestry, se tato otázka
NEDÁ rozhodnout. Já mám své POCHOPENÍ toho daného textu a ty, drahý bratře, zase SVÉ.
Co je však důležitější? Aby člověk řekl Amen biblickému textu, anebo MÉMU
POCHOPENÍ biblického textu?
Jsou otázky v Bibli, které se nedají čistě biblicky zodpovědět. Bůh je zahalil
tajemstvím. Je na nás, abychom nad tím, co Bůh zahalil tajemstvím,
spekulovali? Abychom své spekulace řadili nad Písmo? Abychom nutili své bratry přijmout  NAŠE spekulace a klanět se jim?

Adam ochutnal v ráji ovoce, neboť chtěl poznat vše, co zná Bůh. Chtěl mít svůj
názor naprosto na vše. Chtěl poznat i to, co Bůh zahalil tajemstvím. Nesytíme se
také z tohoto stromu vzdoru?

Jsou věci, které my nerozhodneme. Předejme tyto malichernosti Bohu. Nechtějme po
 našich bratrech, aby říkali amen naší rozumnosti, našemu chápání, našim skvělým
výkladům, ale biblickému textu.
Jen Písmo, Sola Scriptura. To bylo heslo našich otců v době reformace.
 
Co Bůh v Písmu zahaluje tajemstvím, nechtějme svévolně odhalovat.


Podobná témata

Zamyšlení

"Adamovo jablko" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Adamovo jablko (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 01. září 2007 @ 03:37:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak ti nevim.

Zaprve, tenhle tvuj clanek zni dost defenzivne: jako kdyz jsi nedokazal prosadit to svoje cteni proti tomu katolickymu, tak se to snazis zahrat do autu, ze to jako nejde rozsoudit.

Za druhy, jako defenzivni manevr je to dost chaby, protoze jeslti Buh zahalil tajemstvim prakticky ustredni bod krestanske liturgie, tak nevim, co vlastne dohromady zbejva.

Za treti se domnivam, i kdyz jsem tu debatu o 1K 11:29 cetl jen zbezne, ze tam nezaznela jedna dulezita mozna interpretace a to ta, ze "telo" ve spojeni "diakrinon to soma" se vztahuje na telo Kristovo ve smyslu CIRKEV. Cela ta pasaz od verse 11:20 se tyka toho, ze korintska cirkev se neumis poradne sejit k veceri Pane jakozto spolecenstvi, ale kazdej si basti na svym a ta vzajemnost (bohatych s chudymi, bezvyznamnych s vyznacnymi, vzdelanych s negramotnymi), ktera je jednim ze smyslu vecere Pane, se zcela vytratila. Protoze ale prave ta pospolitost cirkve je u vecere Pane dost dulezita, nasazuje Pavel vsechny paky, aby je presvedcil, ze vecere Pane neni zadna volna chlastacka, ale dulezitej projev spolecenstvi mezi vsema, kteri se prihlasili ke Kristu: kara je, ze si kazdej prinese to svoje a sni si to sam, ze jeden se vozere a druhej nema nic. Dokonce vytahuje trumfovy eso a znovu jim priblizuje ustanoveni vecere ("na mou pamatku") samotnym Jezisem. A na zaver jim pripomene, ze kdyz nekdo nedostane dlouho najist, tak je samozrejme nachylnejsi k nemocem (11:30) (coz je medicinskej fakt). A v tomto kontextu prave stoji vers 11:29: kdo ji a pije, ale nebere pritom ohled na spolecenstvi cirkve, tela Kristova, a jede si na svym pisecku, nepodeli se s bliznim o skyvu chleba, nechape, ze tim spolecnym jidlem u spolecneho stolu se v mnoha smerech prave vytvari ta jednota krestanske komunity, ten ji a pije sam sobe na odsouzeni, protoze svymi ciny popira primo smysl cele vecere.

Jinak, ja se priznam, ze mi ta katolicka transsubstanciace taky trochu moc zavani kouzlenim a uz vubec me mrzi, ze se po velkou cast historie vysluhovala zady k lidu, ale s tim jako protestant tezko muzu neco delat.

Aviaf



Re: Adamovo jablko (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 01. září 2007 @ 15:15:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Demagogu, ty uznáváš pouze to, co Bible píše ve smyslu, co je psáno, to je dáno. Po výkladu se nesmíme pídit, neboť to je zakázané poznání a pouhá spekulace. Biblické učitele, kteří vykládají Písmo vlastně nepotřebujeme. Jsou to jen spekulanti. Nesmíme ani syntetizovat dohromady několik míst Písma ( to už bychom měli výklad ).

Jestliže Kristus píše: "Toto je mé tělo a toto je má krev", tak to tak je a ne jinak. Po smyslu toho výroku se nemáme právo pídit.

Jestliže Kristus řekl: "Cokoli svážete na zemi, to bude svázáno i na nebi", tak je to prostě a jednoduše tak a nic k tomu není co dodat. Ostatní místa Písma k danému tématu jsou nevýznamná. Co je psáno, to je dáno. Církev si může dělat co chce, a Bůh na nebi to MUSÍ respektovat a kopírovat svazování církve na zemi. Bůh je vlastně podřízeným církve. Kdo tvrdí něco jiného ( že je to svévole ), označuje tento Kristův výrok za svévolnost. I kdyby církev svázala něco, co se Bohu nelíbí a co není Jeho vůle, je svým Slovem vázán to respektovat. Církev je prostě PANÍ našemu Bohu. A hotovo... žádné rozebírání textu - to je zakázané a hříšné poznání ve stylu Adama a Evy.

Ale ty si Demagogu jaksi velmi pleteš poznání pocházející ze STROMU POZNÁNÍ DOBRÉHO a ZLÉHO s poznáním Pána Ježíše Krista ( STROMU ŽIVOTA ) a Jeho Slova. Zatímco jezení ze stromu POZNÁNÍ je zapovězené ( i dnes ), tak jezení ze stromu ŽIVOTA, jež vede k poznání Boha a Jeho Slova, je nejen dovoleno, ale je přímo nutností.

To nelze směšovat tak, jako to směšuješ ty. To jsou dvě naprosto odlišné věci, tak jako nebe a země. Poznání Boha a Pána Ježíše znamená především také poznání Jeho Slova.

Představ si, že by se takhle uplatňovaly světské zákony. Dokonce i světské zákony potřebují výklad, aby bylo rozuměno, v jakém smyslu mají být plněny.

Jak vidno, dospěl jsi tím k velmi bizarnímu chápání Slova.



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy