Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jonáš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16222, komentáře < 7 dní: 476, komentářů celkem: 399082, adminů: 60, uživatelů: 5084  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 180 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

martino
rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109584141
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Korejští křesťané kritizují zákaz misijní práce v Afghánistánu
Vloženo Čtvrtek, 13. září 2007 @ 17:44:33 CEST Vložil: Bolek

Misie poslal Olda

Ztráta jihokorejských dobrovolníků negativně postihne rozvojové projekty.

ISTANBUL, 11. září 2007 (Compass Direct News) – Od propuštění korejských humanitárních pracovníků afghánským Talibanem uplynul již více než týden a někteří jihokorejští křesťané začali vystupovat s kritikou vládního zákazu misionářských cest do této země.
Jižní Korea minulý měsíc přislíbila stažení vojenských jednotek a misionářů z Afghánistánu výměnou za propuštění zbývajících devatenácti unesených korejských humanitárních pracovníků. Taliban již dva členy křesťanského humanitárního týmu zavraždil a další dva propustil. Křesťané byli zadržováni v zajetí od 19. července.
Kritici prohlašují, že jihokorejský vládní zákaz misijních cest do Afghánistánu omezuje svobodu náboženského vyznání a povzbuzuje k extrémistickým útokům na křesťany po celém světě.



Mluvčí Talibanu minulý týden prohlásil, že jeho skupina bude v únosech cizinců pokračovat, neboť se jedná o výnosnou taktiku. Informovala o tom agentura Agence France-Presse (AFP).

Choi Han Eu, prezident Institutu pro asijskou kulturu a rozvoj (Institute for Asian Culture and Development, IACD), v rozhovoru pro agenturu Compass poznamenal, že aktivity náboženského charakteru představují základní lidské právo a je zapotřebí jej chránit.

„Křesťané dostanou zákaz vstupu do Iráku, Somálska nebo jakékoli další země, ve které panuje nebezpečná situace, pokud se bude jednat o muslimskou zemi?“ zeptal se Choi, jehož skupina protestantských věřících se podílí na rozvojových projektech ve více než deseti asijských zemích.

Podle informací křesťanských zdrojů zákaz ve svém důsledku výrazně omezil téměř veškerou práci na rozvojových projektech, na kterých se Korejci v Afghánistánu podílejí.

„Pokud se křesťan zapojí do humanitární pomoci v muslimské zemi, říkají tomu misijní činnost,“ poznamenal Choi. „Korejci v Afghánistánu se přímému zvěstování evangelia nevěnovali.“

Mluvčí kanceláře korejského prezidenta nedokázal korespondentovi agentury Compass poskytnout definici „misijní práce“, kterou vláda zakázala.

Choi korespondenta agentury Compass informoval, že z Afghánistánu muselo odejít 30 zaměstnanců IACD pracujících v nemocnicích a ve školách.

Podle zástupců nevládních organizací v Afghánistánu se do Koreje vrátilo přibližně 200 až 300 korejských pracovníků.

„[Korejci] byli rozptýlení v různých neziskových organizacích, a nebyl dostatek času jejich pozice znovu obsadit,“ poznamenal jeden zahraniční humanitární pracovník. „Již nyní pociťujeme nedostatek pracovních sil.“

Korejská armáda stáhla své technické a zdravotnické jednotky, které se intenzivně podílely na rekonstrukci země.

Podle informací pracovníků nevládních organizací mohlo v Afghánistánu zůstat jen několik málo Korejců s dvojím občanstvím.

„Nejvíce postiženi budou tímto rozhodnutím řadoví obyvatelé Afghánistánu,“ komentoval situaci Choi.

Pokojné přijetí rozhodnutí – prozatím
Únos dobrovolníků z korejské církve letos v červenci (kteří neměli žádný vztah k IACD) také znovu oživil všeobecně rozšířenou averzi vůči korejským křesťanským rozvojovým pracovníkům. Korejští kritici prohlašovali, že církevní skupina udělala chybu, když nevěnovala pozornost varováním proti návštěvě Afghánistánu.

Podle vyjádření zahraničních pracovníků nevládních organizací v Afghánistánu metody používané dobrovolníky způsobily problémy.

„Kdokoli se snaží dostat do Kandaháru, říká si o problémy,“ uvedl jeden cizinec v narážce na základnu Talibanu na jihu země, směrem ke které Korejci cestovali, když byli zajati. „Stejně tak si koleduje o problémy, když cestuje v početné skupině.“

V neděli 9. září se před budovou protestantského společenství Sammul v Bundangu, které dobrovolníky vyslalo, uskutečnila demonstrace. Účastníci akce požadovali, aby církev uhradila vládní výhrady spojené s vyjednáváním o propuštění rukojmích.

Intenzivní kritika vedla mnoho korejských křesťanů k tomu, že se vládnímu zákazu misijních aktivit v Afghánistánu pokorně podřídili.

Minulý týden se v Soulu shromáždilo více než sto presbyteriánských pastorů, aby se společně modlili a činili pokání ze způsobu, kterým přistupovali k misii v minulosti. Vedoucí vyznávali, že jejich společenství občas nesprávně upřednostňovala kvantitu před kvalitou.

„Za normálních okolností by měly vláda a církev jednat nezávisle na sobě, a církev by si měla o své politice rozhodovat sama,“ uvedl Chae Ki Bomb, generální tajemník Korejského křesťanského výboru (Christian Council of Korea), manistreamové evangelikální naddenominační organizace. „V tomto případě je však vládní rozhodnutí v pořádku.“

Choi z IACD souhlasí s myšlenkou, že je vláda odpovědná za ochranu svých občanů, tato povinnost by však neměla být důležitější než základní náboženské svobody. Členové jeho skupiny údajně vyčkají, až napětí opadne, a poté se rozhodnou, zda protestovat proti zákazu misijní činnosti u soudu.

Chae z Křesťanského výboru souhlasí, že zákaz by neměl trvat donekonečna. „V tuto chvíli jsme pozastavili činnost, ale v budoucnu chceme v misii v islámských oblastech pokračovat.“

Korejská protestantská společenství podporují více než 15 000 mezinárodních misionářů a zaujímají tak druhé místo na světě (více jich vysílají jen společenství v USA).

Choiova skupina byla příkře kritizována letos v srpnu za pořádání násilně přerušeného „mírového shromáždění“ v Kábulu.

Jihokorejská vláda s odvoláním na bezpečnostní důvody zakázala svým občanům vstup do Afghánistánu a deportovala 1 000 Korejců, kteří již na akci dorazili.

Kritický postoj zaujali i místní křesťanští pracovníci nevládních organizací, podle kterých bylo shromáždění pořádané v muslimské zemi extrémně citlivé křesťanské evangelizaci kulturně nevhodné.

Fyzické bití rukojmích
Ve sdělovacích prostředcích vycházejících v angličtině se objevilo jen málo informací souvisejících s tvrzením, že unesení křesťané byli v zajetí biti a zavražděni kvůli odmítnutí obrácení k islámu.

Podle agentury AFP lékař v Soulu potvrdil, že talibanští únosci rukojmí skutečně fyzicky bili.

„Křesťané uvedli, že byli zpočátku biti kvůli odmítání účasti na islámských modlitbách a obrácení k islámu,“ konstatoval lékař v rozhovoru zveřejněném 3. září.

List Christian Today vycházející v Soulu 5. září citoval hlavního pastora společenství Sammul Parka Euna Jo, podle kterého byl Bae Hyung Kyu zabit, protože se odmítl obrátit ke křesťanství. Na pohřbu v sobotu 8. září byl Bae zástupci svého společenství označen jako mučedník.

Zdroj: www.prayer.cz


Podobná témata

Misie

"Korejští křesťané kritizují zákaz misijní práce v Afghánistánu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

15 000 PROTESTANTSKYCH misionarov... !!! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 18:23:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Korejská protestantská společenství podporují více než 15 000 mezinárodních misionářů a zaujímají tak druhé místo na světě (více jich vysílají jen společenství v USA).

Vsak to. A to je sialene cislo. 15 000 PROTESTANTSKYCH misionarov... !!!
Bolo uz na case zakrocit a vyvolat nejaku medialnu aferu, nakolko v korei chapadla tovarisstva Jezuitov fakt velmi nesiahaju. 
Infiltruje (ekumenizuje) sa tam velmi tazko, aj ked snaha sa neda zapriet.  Nasledkom je, ze mnohe krestanske spolocenstva zazivaju prudky rast, naozajstnu Boziu blizkost, pocet "odlucenych bratov - heretikov" (t.j. biblickych krestanov) nebezpecne rastie. To potom len ohrozuje samotny islam - historicke to ovocie katolicizmu a jeho vykonnu moc ....

Momentalne proste nieje na svete vaznejsi problem ako su korejski misionari...:-))) 

Alberto Rivera: Vznik islámu

Mediální propaganda katolicismu

Rebecca Brown: Rozvracení křestanských církví









Re: Korejští křesťané kritizují zákaz misijní práce v Afghánistánu (Skóre: 1)
Vložil: noire v Pátek, 14. září 2007 @ 15:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Napadá mě několik věcí. Předně se v této situaci projevil rozpor mezi občanstvím Jižní koreje a občasntvím v Nebi podle 2 kor 5.21. Akce misioářů, ať je pod názvem rozvojový projekt, nebo nějakým jiným asi není v této formě v přímém zájmu vlády JIžní Koreje. Zájem Nebe by měli znát ti misionáři. Když se Pavel Tarsenský při konfliktu s místní mocí zaštíťoval římským občanstvím, byl na území Římské říše. Misionáři byli na cizím území. Hnutí Taliban má černobílou představu o světě, a být jim vydán na milost a nemilost, a nebýt vyznavačem Mohamedova proroctví, se dá srovnávat se setkáním o osiřalou medvědicí. Jihokorejci minimálně věděli, kam jdou a co jim hrozí. Pokud jim to bylo jasné, pravděpodobně počítali i s mučednictvím. Nezaregistroval jsem, že by škemrali o milost, jako to bylo u jiných unesených občanů Evropy nebo Ameriky. Spíš se napsalo, že unesení byli biti poté, co odmítli konverzi k islámu. Slyšel jsem, že u himalajských horolezců je rozšířená touha zemřít právě pod těmi to velikány. Podobná touha je jistě u mnoha misionářů položit život při službě Bohu. Jeden z aspektů rozšíření křesťanství na území Římské říše bylo množství mučedníků mezi křesťany. Většina z mučedníků měla na výběr - zapřít Krista a prodloužit si život na zemi, nebo se k němu přihlásit, a nechat se zabít. Právě ochota zemřít pro Krista, která byla zjevná u prvních křesťanů, rozbila během prvních dvou stalení odpor římských úřadů proti křesťanství.

Drudá věc je postoj světa k Afgánistánu (Iráku, Sudánu, Somálsku....). Jakákoli cizí intervence je světem vnímána špatná a jakákoli lidská oběť ze strany občanů západu nahrává body tomuto postoji. Když se tak stane, obyvatelé západního světa to berou za prohru. Únosci unesenému pohrozí, a záběry pověsí na všechna nádraží. Západní člověk se pak snadno vžije do kůže uneseného a snadno demokraticky zapůsobí na vládu, aby dělali všechno pro to, aby byl osvobozen. Bohužel mi přitom vytanula vzpomínka na jeden Stalinův výrok. "Když zemře jeden člověk, je to tragédie, když jich zemřou tisíce, je to statistika."
A právě příběhy jednotlivců spíše zapůsobí na srdce mas lídí, než čísla zmasakrovaných v Rwandě nebo Darfúru.

Je otázka, jak se budou křesťané vypořádávat s problémem islámu. Kdo uvěří, že to je míromilovné náboženství, je podoben Daladierovi, když pod příslibem míru podepisoval Mnichovskou dohodu. Kdo tam jede na misii a byl povolán, může být povolán jako mučedník. S tím, že se asi nedá do toho namočit i vláda té země, které je občanem. A vláda té země zase vzít to, že šlo o soukromou věc toho člověka nebo té skupiny, a že těžko by za něj měla o vlastní iniciativě vytahovat horké kaštany z ohně.

A navíc ten první komentář je trochu mimo.

Martin Č.



Re: Bae Hyung Kyu zabit (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 16. září 2007 @ 15:20:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
samozřejmě, že v závěru článku je zvláštní omyl ...mylně se píše: Kyu se odmítl obrátit ke křesťanství

Dobře víme, že důvodem zabití mladého pastora Bae Hyung Kyu bylo jeho odmítnutí konvertovat k Islámu.

Díky za křesťany, jejíž křesťanským cílem není jen osobní naplnění a pokoj a jsou ochotni pro Krista položit svůj život.
Kéž Bůh žehná jejich dílu, aby více muslimů mohlo poznat Krista, to co pro ně Kristus vybojobal.

rive



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy