Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 291 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540189
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Vedení Ducha versus řád a autorita
Vloženo Sobota, 22. září 2007 @ 07:50:35 CEST Vložil: gojim

Zamyšlení poslal jirikrupa

Toto téma je věčné. Ovšem stejně tak je věčné a prakticky se nás dotýkající to, jak to máme srovnané ve svých životech. Tento článek píši tak trochu v reakci na Gregoriovo vystupování s něčím, co já nazývám "teorie chaosu".- Vše vede Duch Svatý a vy ostatní jste "jen"  organizované křesťanství.

Píšu to pozdě v noci, že kurnik nespím a zabývám se tímto Gregoriovým vystupováním, to nechápu!

Vedení Ducha

   Vedení jsou synové Boží, vedení jsou ti, kteří umírají svým žádostem, vedení Ducha jest ku ovoci Ducha, vedení těla jest k produktům těla. Bůh zajisté mluví ve svém slovu o tom, že máme být vedeni Duchem v opozitu k vedení tělem. Bůh vede k jednotě, lásce, dobrotě, pokoji , smířlivosti, tělo vede k pýše, nenávisti, hněvu, vzteku, netrpělivosti, nesnášenlivosti, smilstvu, čarodějnictví a jiným věcem. Biblický výčet známe z Gal 5 kaptoly já použil nyní jiný, jen tak nahodilý.

  Kromě tohoto základního vedení k dobrému proti vedení těla ke zlému je tu pak vedení k událostem, činům, časům, lidem atd. Prostě takové aktuální směřování, kdy je nám odkrývána konkrétnější Boží vůle v našem životě týkající se našeho aktuálního života. V Písmu je opět plno příkladů. Kdy lidé jsou vedeni se s někým setkat, k někomu jít atd.Mají nějakou službu...

  
  Třetí fází vedení jsou takové řekněme zázraky vedení, kdy to vedení není lidsky vysvětlitelné, není to ono základní směřování k lidem, situacím, službám atd. , ale je prostě různě načasované, speciálně vedené. Duch Svatý Vás prostě nasměřuje na dané místo, pošle Vás přesně v daný čas na nějaké setkání nebo místo, provede Vás neznámou krajinou k cíli atp. Takove vedení ve smyslu zjevení pokynů k věcem, které prostě jsou rozpoznány pak jako nadpřirozené vedení Bohem v nějaké věci.

 Vše to je vedení Bohem. Vše je možné. Přičemž bychom měli pamatovat myslím na to pořadí, které jsem zde uvedl. Bohu jde především o lásku, to reprezentuje ta první linie(zhruba), jde mu i o projevení konkrétní Boží vůle s naším životem (druhá) a to někdy dělá i nadpřirozenými vedeními.

  To rozlišení je pomocné, ale myslím užitečné. Pokud někdo začne tím posledním a to považuje za vedení Boží, pak dle mne v této věci nemá biblickou prioritu. ZAčne si myslet, jak že je super veden, ale třeba zapomene být trpělivý a laskavý, povýší se a v tu chvíli nepozoruje, že má sice pravdu, je veden, ale už nikoli Duchem, ale svým tělem, které tohoto žádá. Dostává se najednou do třeba vážných konfliktů i s těmi, se kterými by měl být zhruba v poho a v jendotě. Není veden Duchem!

  V praxi se to mísí, člověk je tu puzen Duchem, je jím použit, ale vzápětí je schopen stropit člověčinu. Tu jsou v jeho žvotě produkty Ducha, ale tu přiletí i obrovské člověčiny a tělesnosti, jejichž následky mohou být dokonce katastrofální!

 Omlouvám se, že neuvádím v tomto textu tolik Písem, ale ke všem třem liniím je písme dost.Řekneme, že bych tedy aspoň připomenul to Galatským 5 o tužbách těla a Ducha. A pak například vedení Ježíše chodit na různá místa, Samuel byl veden Duchem do chrámu, Pavel byl veden kázat jinam, než původně chtěl, Filip byl veden přistoupit k vozu, Petra Bůh ve věcech kázání evangelia pohanům "vedl" ..atd..

Myslím, že s tímto není problém. Víme, že Bůh to chce dělat.


Boží slovo

V tomto osobním vedení jsme vystavení Božímu slovu, které nás vede a svítí ná na cestu. Boží slovo k nám mluvené je také vedením. Boží slovo ve smyslu vyučování Božím cestám nám pomáhá rozlišovat.  Ďábel a tělo se naopak snaží nás svést. Tělo chce sex a Boží slovo vede k čistotě. Chci zbohatnout a Boží slovo mne vede k pokoře a skromnosti. Chci vést a panovat a Boží slovo mne vede k poslušnosti a podřízení. Chci být nezávislý a svobodný, ale Boží slovo mne vede k závislosti a vydanosti. Chci život, ale někdy mne Boží slovo vede ke smrti. Boží slovo testuje naše podněty z nitra. Ne vždy to ladí. Můžeme se ptát, co je Boží slovo a zde na tomto serveru se v mnohém neshodneme, ba naopak dle jedněch to Boží slovo vede tak, dle druhých onak, ale jedno je společné zhruba, vyznáváme většinou, že je to Boží slovo, které nás má v životě vést a tak tomu vskutku je. Jako příklad dám napříkal Ježíšova pokušení, ďábel mu vždycky něco nabídl, ale Ježíš veden Duchem a Slovem citoval a ukazoval světlo, které mu ukazovalo směr, a tedy i nutnost odmítnout ty nabídky, které dostal od ďábla.Prostě slovo nás vede i jeho vedlo. Slovo jest Bůh sám,je-li jeho slovem.


Lidé


  Doteď někteří v pohodě přikyvují, zhruba, ale nyní přijde problém. Jakou roli hrají lidé v procesu vední Bohem? Velkou a nemužeme ji pominout. Jsou to lidé, skrze které jsme vedeni Duchem. Nevěříte?

 Tak se koukněme do Písma. Boží slovo, o kterém jste řekli, že nás má vést tu najednou říká:

  Ďěti, poslouchejte své rodiče, ženy, své muže, ovečky své pastýře. Tečka. Je tomu tak, je zde světlo o vedení Duchem, my to máme tak činit! Činíš to?

  Ha, vy mne musíte poslochat, máte to v Bibli!!!!! Už jste to slyšeli? Někteří lidé to takto prezentují a celkem často. To s*****í! A dost to s*****í! Takové neposlouchejte! Většinou tedy, mohou být vyjímky, kdy stejně Vás Bůh vede k poslušnosti či přinejmenším k poddanosti.

  A tu se zastavme, poddannost versus poslušnost. Není to stejné. Můžu být poddán tomu, koho mám poslouchat respektive Božímu slovu na jeho živoitě, ale neposlechnu ho, protože je mi Bůh více. Vládce mám poslouchat taky, taky jsem veden Duchem to činit, ale když přikáží proti Božímu slovu, tak nikoli.

  Takže zde můžeme narazit. Jak na falešné lidi tak na pravé lidi. Ovšem zustaňme u pozitivního, Bůh nás vede k lidem, které máme dokonce poslouchat a být jim poddáni, přitom ale víme, že ne všichni lidé jsou tomuto slovu svěřeni.

 Nechci teď mluvit o tomto tématu, je dost široké a zahrnuje, jak - zneužití autority, tak například otázku - postavení versus aktuální autorita Boží, tak i prostě -opravdový příklad a autorita. Jsou to otázky důležité, já chci nyní jen ukázat, že otázku poslušnosti lidem a otázku vedení lidmi nemůžeme vymazat z Písma!

 Vím, že někteří zde jste byli zraněni patrně zneužíváním autority, někteří naopak byli zraněni čistě kvůli své vzpouře a pýše třeba , někdo nějak v kombinaci. Ať tak, či tak, prostě chci říct, že vedeni Duchem býváme i skrze lidi! To chci nyní říci!

Myslím, že i vy s opravdu totálními negativními zkušenostmi nějak vnímáte, že v Písmu to prostě je a nějak to musí fungovat, neřešme teď kde dobře a kde špatně. Jde o tu podstatu věci nyní.
 
Písem na to je dosti.

Takže vedeni jsme osobně skrze Ducha mluvícího k nám, skrze naše vnímání toho, jak nás Bůh vede, skrze Boží slovo i skrze lidi. Domnívám se, že z podstaty věci je určující, jaksi prvotní, to naše vnitřní, náš zrak, tím totiž rozlišíme nakonec i lidi i Boží slovo. Prostě je to naše srdce, láska k pravdě, upřímnost, a milost vidět, co je někde pod tím vším a v základu.

..a řád?

A nyní bych se chtěl zamyslet nad tím, jak otázka řádu vplouvá do tohoto základně nastaveného pohledu na věc.

Řád je Boží. Řád je úžasný! Řád je jistě z Boha a Bůh je Bohem řádu. Bůh je Bohem řádu i na shromáždění. I v Církvi.

Například když apoštolové rozhodli o církvi, tak rozeslali závazné listy. Závazné, znamená vážné a zavazující, nikoli listečky ku přečteí svobodným a nezávislým sborům. Ovšem byli to , zase řekněme na druhou stranu, opravdu Boží apoštolové.

  Ovšem tento princp řádu a autority tam byl. Těm sborům nepřišlo dumat nad tím, jak jsou vedeni, zda ano zvěstovat pohanům, nebo ne, ale prostě dostali to jaksi befelem a bylo. (můžete mít různé asociace a neosouhlasy, ale nevymažete to, co je tam prostě zapsáno, tak to bylo. A oni to respektovali.(ne všichni)

  My máme jinou situaci, nemáme jasně dané učitele a apoštoly všichni pro všechny,jsme rozděleni, ten se hlásí k tomu, ten k tomu, a z toho vycházíme. Bůh ale říká, že se nemáme hlásit k lidem, ale k Otci. To je jasné, máme jednoho Otce. Nicméně už tomu tak je, že prostě holt některé učitele nějak rozpoznáme a když už oni jsou "formálně odděleni" tak nás to také jakoby oddělí. Jsme zbaveni tímto poddannosti a poslušnosti těmto vedoucím? No nejsme!   Písmo vede k poslušnosti i lidem! Opakuji to!  A dodávám ne slepé a za všech okolností a prostě v čemkoli by se jim zachtělo.Člověku zůstává furt i osobní zodpovědnost, protože církevní dějiny(i Písmo samo) nás učí i o selhání vedoucích!  Kdo co rozhodne, jak to je, neřešme.

  Já jen mluvím o řádu v církvi a ukazuji, že Písmo ho stanovuje a to ve smyslu, že někdo je poslouchán a někdo poslouchá.
Kde mluvím proti Písmu? Prostě jen opakuji, co tam je a do dosti jasně a zřetelně.

  Takže řád v "království,církvi i rodině" je stanoven a to tím, že je určeno poddanní a poslušnost, vedení a zodpovědnost.

 Je módou mluvit o vedení Duchem a zapomínat na tento řád a nerespektovat ho!  Jendou z cest k tomuto je diskreditace vedoucích, jejich znevážení a podcenění. Opačnou cestou je jejich zkultovění, předirektivnost a přepravomocnění. Ano, tady se dá sejít na obě strany cesty do opačných příkopů, ale základ je, že církev, zůstanem u ní, je dána řádem , sbory jednotlivé jsou dány také řádem, a považte i shromáždění mají nějaký řád.

   Chci položit jendu otázku, kdo je ustanoven pastýřem církve a apoštolem církve, či pastýři a apoštoly? Je to Duch Svatý nebo jsou to lidé?

  Ať se dívám, jak se dívám, tak vidím v Písmu, že sbory nepastoruje Duch Svatý, ani je nevede sám ze vzduchu Duch Svatý, ale jsou svěřeny do vedení lidí. Stejně tak Mojžíše vedl sice Bůh v oblakouvém sloupu viditelným pro všechny, ale přesto je vedl Mojžíš, jemu to bylo svěřeno. Ale běda, když je jednou vedl blbě a zjevil Boží vůli a slovo jinak než měl ! Jen si prsknul tím klackem do skály, místo aby jen promluvil a už měl zákaz dojít do zaslíbené země. Vedoucí si nemohou dělat, co chtějí, to tedy ne, ani nemohou říkat ovečkám moc, co chtějí, ale fut zůstává, že jsou to oni, koho Bůh ustavuje, aby pásli  církve a starali se o ně!

  Takže první věc, je-li někdo veden Bohem, tak bude mít nějaký vztah k těmto služebníkům v národě, ve městě. Pokud má nulový vztah, pak jsou dvě možnosti

 1) je dost mimo
 2) ti vedoucí jsou všichni mimo

  To teď nebudu řešit, jen nastavuji jasné možnosti.

  Chtěl jsme ještě mluvit o řádu shromáždění, protože mne zaujalo opravdu to, jak Gregorius prosazuje tu neorganizovanost a přitom mluví o třech spojkách, ale teď uzavřu, třeba jindy.

  V rámci řečeného ovšem položím otázku, kterou sice pokládám Gregoriovi, ale vlastě mužete si ji položit kdokoliv.

  Gregori říkáš, že jsi veden Duchem, já se ptám, které z lidí v našem národě(ve svém městě) respektuješ a jaký máš k nim vztah? Kdo jsou a jak jsi k nim nastaven ty?

  Zaveďme řád! A nepovolujme našim tělům! Armádo, na svá místa!

  (srry, nějak jsem se nechal unést) :):)

  Pokoj vám



Podobná témata

Zkušenosti

"Vedení Ducha versus řád a autorita" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vedení Ducha versus řád a autorita (Skóre: 1)
Vložil: franti v Sobota, 22. září 2007 @ 11:09:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mne napadá, jak je to v naší zemi?  Chtěli jsme demokracii. Ale může být demokratické zřízení bez řádu a autority? Kdo má dnes vůbec autoritu? Mají ji soudci? Mají ji politici? Mají ji policisté, učitelé…? Na čem je založena autorita? Které činy vedou k tomu, že se pak autorita ztrácí  ? Lidé jsou věčně nespokojeni, reptají, sami pak porušují všechny možné zákony, neuznávají žádné autority. Typické pro dnešní mládež, s níž pracuji. Asertivita. Asertivita, to je to správné. Ale ona je to spíš drzost a drzost!!! Já, já , já ….zde není místo pro Boha. Přece se neponížím….   Prostě v tomto našem „Babylonu“ a „Sodomě a Gomoře“ , v níž žijeme je jasně vidět, kam vede ztráta autority.   Autorita však není něco, co se dá jen  nařídit. Autorita čistě jen z nařízení, je diktát. Určitou dobu funguje, ale co nadělá škody !?( viz Hitler, Stalin a atd….)   A bohužel tu autoritu v dnešní době vlivem lidí ztrácí i Bůh. A to je to hrozné!!! Lidé už neberou Boha jako největší autoritu!!!!  Možná je to tím, že ti, kteří se prezentovali jako Boží lidé, zklamali. Tolikrát lidé zneužili Boha a Boží jméno!! Kolik bylo v minulosti zbytečných válek, kdy v čele  agresorů stáli ti, kteří se zaštitovali Bohem. A platí to i dnes. Radši na to nemyslet. Ne, to nezavinil Bůh. Jen dal lidem prostor a úžasnou sílu nad přírodou, aby celý vesmír viděl, kam vede hřích a nerespektování Boží autority a její zneužití.     Pravá autorita je založena i na úctě. Kdo uctivá Boha, ten nikdy nereptá. A já sám to porušuji a někdy reptám… Odpusť Bože!!  Cítím, že potřebuji pomocníka, potřebu Ducha Svatého, jinak zůstanu duchovně hluchý a slepý jako většina a nejhorší je, když se dostanu do stavu, kdy si to už ani snad neuvědomím…   Když žili moji rodiče, byli pro mne autoritou. Znal jsem je, oni  měli rádi mne a já zase je. Naším Otcem je však také Bůh, kterému vděčíme za existenci. Proto by měl být naší největší autoritou. To je autorita založena na lásce! Úžasné!!!! Není lepší a větší autority !!   Ale ono se to hezky říká, ale už těžko prakticky realizuje!!!!   Jak často si tuto skutečnost uvědomíme ????   Bez vedení Ducha to prostě nedokážu ( mluvím raději za sebe ).     Řád – další problém. Tvoří ho zákony, které si lidé mění podle potřeby. Co je zákonné dnes, nebylo zákonné dříve a naopak. Pěkný chaos. Co však patří pod Boží řád ? Ale tady už raději skončím. Nejsem tak znalý Bible a ani nemá  po ruce konkordanci, abych našel verše, kde se píše o řádu. Kde však není autorita Boží, není asi ani Boží řád.   Hezký den všem       



Re: Vedení Ducha versus řád a autorita (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 22. září 2007 @ 21:51:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vedení Ducha versus řád a autorita je v církvi opravdu stále kontroverzní téma a obojí do života církve patří, neboť Bůh je Bohem řádu, nikoliv chaosu. Sám je Pánem, který má nejvyšší autoritu a svět autorit tvoří. Tito jsou buďto v poddajnosti Božího Ducha, nebo také nejsou. Díky tomu že krví církve je Duch Boží, není církev organizace ale živý organismus (typická organizace Svědků Jehovových, kde je Duch sv. pouze boží činnou silou- tedy neosobní energií). Lidský duch je znovuzrozen, přesto duše a tělo stále zápasí s Duchem Božím. Ten zápas všichni velmi dobře známe:

Ř 8:5  Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.
6  Dát se vést sobectvím znamená smrt, dát se vést Duchem je život a pokoj.
7  Soustředění na sebe je Bohu nepřátelské, neboť se nechce ani nemůže podřídit Božímu zákonu.
8  Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu.
9  Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho.

To jak těžký zápas je s naší tělesností a pýchou si uvědomoval i apoštol Pavel. Uvedu příklad s kázáním evangelia: Pavel byl přirozeně velmi  chytrý a vzdělaný člověk, mohl na tom stavět, přesto se nerozhodl jít v lidském snažení, na rovině lidské moudrosti reprezentovat radostnou zvěst o Ježíši, ale svěřil to naprosto do rukou Ducha Božího. Měl na to, ve své přirozené inteligenci ovlivňovat spoustu lidí a přesto se toho zřekl:

Ř 15:18  Neodvážil bych se totiž mluvit o něčem, co by nevykonal Kristus skrze mne, slovem i skutkem,
19  v moci znamení a divů, v moci Ducha, aby pohané přijali evangelium. Tak jsem celý okruh od Jeruzaléma až po Illyrii naplnil Kristovým evangeliem.
1 K 2:2  Rozhodl jsem se totiž, že mezi vámi nebudu znát nic než Ježíše Krista, a to Krista ukřižovaného.
3  Přišel jsem k vám sláb, s velkou bázní a chvěním;
4  má řeč a mé kázání se neopíraly o vemlouvavá slova lidské moudrosti, ale prokazovaly se Duchem a mocí.

Poselství evangelia je nadpřirozené, proto se těžko může prezentovat lidským rozumováním. Věřím, že jako křesťané máme pověření od Boha kázat evangelium v moci nadpřirozeného potvrzení z výsosti. Toto potvrzení je však jen na Bohu (těžko ho vydyndáme) . Duch Boží se projevuje ve svých dětech skrze své dary (charismata).


Jako děti Boží je pro nás bytostně důležité nechat se vést Duchem  a to nás vesměs stále chrání před pádem zpátky do otroctví nějakého hříchu (nemluvím teď o tom, že nějaký ten hřích se nám během dne přihodí, to čiňme pokání, ale o nutkavé potřebě hřešit – svázanost, strachu ze zatracení).

Ř 8/14  Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.
15  Nepřijali jste přece Ducha otroctví, abyste opět propadli strachu, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!
16  Tak Boží Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti.

Proto, vstupujme aktivně do obecenství s Duchem Božím a nenechme se odradit neúspěchy a žádostmi těla, které budou pořád nějak působit dokud neumřeme a později neobdržíme tělo slávy! Jirka se snaží být praktický (okořeněno osobním sdílení)  a souhlasím, že projevy Ducha spolu s obdarováním zastřešuje Boží láska agape.  Často nás mnohdy vede jak sám chce a podobá se to onomu větru, který nevidíš, ale vane kam chce. Přesto je otázka zda toto proudění vede k individualismu (tolik podporována některými intelektuáli a sektáři), když Duch Boží je především Duchem jednoty a smíření 1 Korintským 12:13  Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni týmž Duchem.  

Tedy skutečná jednota je možná pouze  v Duchu Svatém nehledě na národnost, sociální vrstvu. Ale mnohdy nastává rozdělení a často důvodem je snaha nahrazovat moc Ducha lidskou moudrostí. Pro lidi je problém hradba katolictví a protestantismu (jsou na tom lépe farizeové nebo saduceové?) , ale Duch je ten (nikoliv my), kdo zapojuje do těla Kristova. Křesťané se rozdělují , ale Duch Boží sjednocuje co je v Kristu. Tedy další projev působení Božího Ducha. Určitě i my svým přístupem neseme odpovědnost za budování jednoty v těle Kristově, nebo naopak když jsem působitel rozdělení, pomluv a kritiky.

Duch Boží nás vždy povede k poslušnosti Božího slova, ku pokoji  (i když okolo nás bude bouře) a ostatním projevům jež jsou ovocem ducha, my to chceme a rozhodujeme se proto, ale tělo čas od času zrazuje (někdy častěji). Tím však, že Písmo známe, máme Ducha Božího, rozlišujeme a i vpádu, jsme schopni rozpoznat tělesnost, svévoli i hřích a vyznat jej v pokání. Učíme se chodit v Duchu a Duchem a to něco stojí, ale stojí to za to! Nevzdávejme se, když padáme a své slabosti vyznávejme, buďme Bohu vděční a učme se nereptat! Sám vím jak je těžké v tělesnosti to negativní v nás přemáhat, je to nemožné, ale v chození Duchem je naděje. Vždyť On je náš učitel a vysvobozovatel. Když v tom následování sami sobě umíráme, život Kristův v nás vítězí! Ďábel nás nenechá nepokoji dokud žijeme, obchází jako řvoucí lev, ale duch nás i přes naše pády a mnohdy bizardní okolnosti vede do vítězství (nemyslím tím rohlík úsměvu happy samozřejmě).

 Ježíš pokušení ďábla čelil také Slovem, když ho Duch vedl po poušti a tělo pokořoval půstem. Avšak můžeme být takto úspěšný i my  porušení a všelijak pokřivení lidé, kteří přijali Boží milost a odpuštění hříchů? Máme život z Boha, přesto se mnohdy udivujeme, čeho jsme ve své slabosti ještě schopní. Nechápeme, čím můžeme být pro Boha ještě užiteční, když v mém životě je ještě toto, můj charakter je ještě tak neproměněný a kdoví co ještě. Ten zásadní krok je, že si to uvědomujeme a necháme své svědomí usvědčovat, jsme schopní následného pokání a volání o milost. Jedná se o zásadní změnu myšlení a v tom je Duch Boží věrný, zároveň ne jen usvědčovatel, ale především povzbuzovatel.

Poslušnost a poddajnost Bohu, často souvisí s poddajností se lidem okolo mě v mém životě, v rodině, práci, nebo ve sboře, kde se učíme podřizovat jedni druhým.

Další náročný Boží záměr (a to aby si už člověk dával denně studenou sprchu) když Duch Boží nás vede různě k tomu, aby náš charakter brousil o charaktery druhých, mé ženy a dětí, sourozenců v Kristu (oponentů z Grana) i lidí ve světě . Jsem schopný být za tu školu vděčný? To smradlavé by bylo, kdybych v těchto vztazích pustil do srdce hořkost vůči lidem se kterými mi to ve vztazích příliš nepovedlo.  Bůh nám dává do života autority a ty nás ovlivňují nejen svěřenou autoritou, ale také vlastní tělesností a (dejme tomu) nevyzrálým charakterem. To je teprve zápas! Žijeme v zemi kde autority selhávají kam se podíváme, politici mají své milenky a nové= partnerky,¨).  Je plno mužů v hospodách a u automatů (nejsou jako autority v rodinách). Někteří utrpěli rámu autority v Božím lidu a ty bývají asi ty nejbolestivější. Já tomu rozumím, ale k čemu je konfrontační kritika a vzdor?! Bůh nestvořil svět bez autorit. Autorita, chybující člověk jako každý jiný,  potřebuje přímluvy a žehnání. Kde je ta fáze, kdy se žena může oddělit (rozvést) se svým mužem, protože selhal jako autorita? Pán tu laďku opravdu postavil hodně vysoko. Bůh nejvyšší autorita, dobrý Bůh vidí jako dobré, že muž je hlavou ženy a potom že v lidském hemžení jsou si lidé nadřízení a podřízení. Vím, že je třeba hovořit o tom co, nebo kým vlastně je autorita v církvi a co je selhání, nadhodnocení autority, ale věřím v Boha, který vede k poddajnosti. K poddajnosti  jemu i sobě navzájem … a v tahu je naše ego!!!
Římanům 12,3 Každému z vás říkám na základě milosti, která mi byla dána:
Nesmýšlejte výš, než je komu určeno, ale smýšlejte o sobě střízlivě,
podle toho, jakou míru víry udělil každému Bůh.

Když nám Bůh dal autority ( které máme respektovat) a  dal řád do běhu vesmíru, tak ho dal především i do života církve. Není to jen věcí teologie, nebo rozlišování mezí teokracie a demokracie v církvi, ale především známostí Písma, ochoty se nechat vést Duchem, stavu našeho srdce a jisté zralosti našeho charakteru i vědomí si identity jakožto Božího dítěte.


Na Jirkovo otázku:  kdo je pastýřem církve?,  píši že jím je Ježíš Kristus (ON je hlava) Duch proudí tělem jako krev a obživuje, naplňuje i okysličuje orgány, kdežto lidé v církvi jsou pověření úřady - býti pastýři, učiteli, proroky a apoštoly atd. Takže Hlava dál působí svým Duchem skrze dary Ducha v lidech  k druhým lidem.   Tak si to Bůh zvolil a my s tím těžko něco uděláme. To že v tomto nastaveném řádu narážíme na oblasti lidské porušenosti nám může zároveň ublížit, ale i pomoci. Jde o věc přístupu  těchto ustanovených a povolaných autorit k těm, kdo jim jsou svěřeny a zároveň přístupu ostatních k nim. Souhlasím, že bez vzájemnému vztahu úcty a vykazatelnosti je to nemožné. Není možné sloužit Kristu a v těchto vztazích nebejt. Nebejt v tomto tříbení, či z něho prchnout. Určitě jsem na Gregoriho odpověď také velmi zvědav.




Re: Vedení Ducha versus řád a autorita (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 22. září 2007 @ 22:54:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Jiří,

má odpověď zítra bude delší, ale na úvod: To, že stavíš vedení Ducha a řád a autoritu PROTI SOBĚ, pouze dokazuje  že vedení Ducha neuznáváš a na místo toho stavíš lidský řád a lidskou autoritu ( vyplývá to podle toho, jak jsi položil nadpis svého článku ).

Vedení Ducha a řád ale patří k sobě. Jak spolu souvisí, napíši až zítra večer.





Re: Vedení Ducha versus řád a autorita (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. září 2007 @ 22:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bych zde vypíchnout několik věcí z Písma ohledně vedení Duchem svatým v kontrastu s tím, jak se věci dělají v organizovaném křesťanství.

Začnu od Abrahama, otce všech věřících.

Žd 11,8 : "Vírou povolán jsa Abraham, uposlechl Boha, aby odešel na to místo, kteréž měl vzíti za dědictví, i šel, NEVĚDA kam přijde."

Jan 3,8 :"Vítr kam chce věje a hlas jeho slyšíš, ale nevíš odkud přichází a kam jde."

A to se shoduje i s naší zkušeností.

Chodíme-li vírou a činíme-li Boží vůli a jsme-li vedeni Duchem svatým, pak chodíme krůček po krůčku. Bůh nám zjeví první krok a když uposlechneme, pak nás vede dál a my nevíme, co nás čeká, a Pánovo vedení je pro nás skoro vždycky překvapením.

Viz. Filipova evangelizace se skládala z těchto kroků:

1) Vstaň a jdi ku polední straně na cestu, kteráž vede od Jeruzaléma do Gázy, kteréž jest pusté.

2) Přistup a přiviň se k tomu vozu.

3) Zeptej se, zda rozumí, co čte.

4) Zvěstuj mu Ježíše

5) Pokřti komorníka

Další příklad Ananiáš, který pokřtil Pavla v Duchu svatém:Sk9,10-19. Ananiáš se dokonce s Pánem dohadoval. Myslíte, že je běžné se v organizovaném křesťanství s Pánem dohadovat? Třeba jako Abrahám u Sodomy?

Apoštol Pavel byl zván mnoha sbory k návštěve, a sám také toužil mnoho sborů navšívit a vidět se s nimi, protože je miloval. Ale nedovolil si jít, kam by chtěl ani přijmout pozvání jen tak:

Sk 18,21 :"... ale navrátím se k vám zase, bude-li vůle Boží."

Ř1,10: "Vždycky na svých modlitbách žádaje, abych aspoň někdy mohl šťastně, byla-li by vůle Boží, k vám přijíti."

Pavel tedy musel na modlitbě žádat, aby mu Bůh někdy umožnil přijít ke svatým v Římě.

Nečinil nic BEZ DOVOLENÍ.

Jak 4,13-16: "Ale nuže vy, kteříž říkáte: Dnes neb zítra vypravíme se do onoho města, a pobudeme tam přes celý rok a budeme kupčiti a něco tam zištěme. Ješto nevíte, co zítra bude.... Místo toho, co byste měli říci: BUDE-LI PÁN CHTÍTI a budeme-li živi, učiníme toto neb onono. Vy pak chlubíte se v PÝŠE své. Všeliká taková chlouba zlá jest."

Činíme tedy Boží vůli na úzké cestě, nebo děláme to, co si myslíme, že je POTŘEBA? Kdybychom dělali všechno, co je potřeba, museli bychom se rozkrájet. A to Bůh nechce. Chce abychom pokojně pracujíce svůj chléb ( Boží vůli ) jedli. To se netýká jen fyzického pokrmu, ale i duchovního - činění Boží vůle.

Pro každého z nás je připravena úzce specifická Boží vůle, které máme za svého života posloužit, tak jak je o nás psáno v knihách, ve kterých jsou Boží skutky předem připraveny a Duch svatý nás do nich uvádí. Avšak tuto cestu je třeba v MDLOBĚ a BOŽÍ BÁZNI a TŘESENÍ hledat. Není to tak, že bychom si sami něco usmysleli, to co se líbí naší duši a co si myslíme, že je POTŘEBA a my to pak jdeme bez dovolení Pána ( čili v troufalosti ) vykonat. My nevíme, co máme činit a proto se ptáme Pána jako Pavel při svém obrácení:"KDO jsi Pane a CO CHCEŠ abych činil?" Víme -li tedy, KDO je PÁN a že je Pán, netroufneme si udělat něco sami se sebe, ba co více třeseme se v bázni Boží něco takového udělat.

1Kor 2,3 :"A byl jsem já u vás v mdlobě a v bázni i v strachu mnohém."

Proč? Pavel byl v MDLOBĚ protože podle Ř 8,26 my nevíme co činit, za co se modlit ( to je naše mdloba ), ale Duch je pomocen MDLOBÁM našim a zjevuje nám svou vůli. Aby tomu tak ale bylo, musíme mít tuto MDLOBU a bázeň a třesení. Vidíme ji dnes v organizovaném křesťanství?

V Ř 15,18 :"Neboť bych NESMĚL mluviti toho, čehož by SKRZE MNE neučinil Kristus..."

Jsou lidé, kteří vždycky téměř okamžitě vědí, co budou dělat a zaco se mají modlit, kam mají jít.

Sk 13,4 : "A oni posláni byvše od Ducha svatého, přišli do Seleucie...."

Ř 10,13-15 :"... A kterak uslyší bez kazatele? A kterak kázati budou, jestliže nebudou POSLÁNI?"

Vezměme si naše modlitby. Ty mají být v souladu s Boží vůlí a jejím odrazem. Ptáme se však Pána za co se modlit? Známe nejdříve Boží vůli, za kterou se máme modlit? Je naše modlitba odrazem Boží vůle, tak jako se David modlil v souvislosti se stavbou chrámu, aby se NAPLNILO SLOVO BOŽÍ? Jsme při modlitbě v MDLOBĚ před Bohem, aby nám mohl Duch svatý pomoci? Nebo je to tak jako s Martou a Marií: Zatímco Marie seděla u Pánových nohou a poslouchala Jeho Slovo, tak Marta vyvíjela mnohou zbytečnou AKTIVITU. Co bychom udělali na místě Pána Ježíše v Jan 11,1-7, když Lazar na smrt onemocněl? Běželi bychom tam hned, anebo bychom čekali na vedení Ducha svatého dva dni? Pán vlastně nechal pod tímto vedením Lazara nejdříve zemřít, aby jej pak mohl vzkřísit.

Sk 16,6-7:" A prošedše Frygii i Galatskou krajinu, když jim ZABRÁNĚNO bylo od Ducha svatého, aby nemluvili slova v Azii. Přišedše do Myzie, pokoušeli se jíti do Bitynie, ale NEDAL jim Duch."

Kolikrát už se stalo, že nám v našich aktivitách Duch svatý ZABRÁNIL? Pokud nikdy, pak zcela jistě nejsme vedeni Duchem, ale sami sebou.

A co slova v J4,34// J5,19-20// J5,30//J6,38//J8,26//J8,55//J12,48-50//J14,10// J14,31//J15,4//J16,13//J17,8//? Takto chce skrze nás Pán Ježíš jednat, když se k tomu necháme opracovat křížem a zapřeme svou duši.

Ať je nám k tomu Bůh milostiv

Ale ještě k tomu řádu. Je nutno říci, že Boží vůli plní každý z nás sám, individuálně. Není třeba se o tom s nikým moc radit. ( viz. Petr x Kornelius, učedník Ananiáš v Damašku při návštěvě Saule z Tarzu, evangelista Filip x etiopský ministr, Juda ve Sk 15, kterému se vidělo, aby zůstal v Antiochii, Pavel neposlechl proroky Církve, aby nechodil do Jeruzaléma ). Nic z toho, výše uvedeného v závorce, co se stalo následkem individuálního jednání na základě vedení Ducha, by se asi nestalo, kdyby se o tom dotyční radili nejdříve s Církví. Je to naše osobní zodpovědnost Pánu. Starší jsou tu od toho, aby udržovali řád. Ale nejsou tu od toho, aby nám říkali, co máme nebo co budeme dělat, pokud se týká Božího díla. Od toho je Duchu svatý a naše Hlava - Kristus. Starší nemohou nijak někomu zasahovat do vedení Ducha svatého, pokud je to skutečně Duch svatý, kdo nás vede. Má-li někdo vedení kázat ve městě evangelium, ať tak činí. Jiní to tak nevidí, tak ať to nedělají. Ale nemohou nikomu bránit. A tak je to se vším. Starší pouze DOHLÍŽEJÍ ( proto jsou dohlížitelé ) na to, zda se někdo nedopouští nějakých excesů, které nejsou z Ducha. V tom je ten řád a autorita - a i toto skrze dohlížitele činí Duch svatý a ne oni sami. Pán Ježíš sám, je skrze ně Dobrým Pastýřem. Takže když to tak vezmeme, nic, z toho, co se děje v Církvi, není ponecháno na lidech. Všechno je poddáno Hlavě-Kristu a Jeho Duchu. Je to vlastně On sám, kdo vytváří řád a autoritu. I to je Jeho vedení a Jím vedené.



Re: Vedení Ducha versus řád a autorita (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. září 2007 @ 12:44:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Zaveďme řád! A nepovolujme našim tělům! Armádo, na svá místa!"

Jiří, nespletl sis náboženství?



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy