Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 502 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486132
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dobře , ok - co tedy?
Vloženo Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 22:05:03 CET Vložil: Stepan

Charismatici poslal jirikrupa

Ok, jsme tedy špatní. Jsme (charismatici)  sekty, dle IC, a skoro sekty, dle jakobin. Tak učí jejich "dokumenty". Tak jasná slova. (přesto děkuji jakobin, že se vyjádřila aspoň k té otázce číslo 2. Otázku 1 i 3 jako zatím všichni "proticharismatici" buďto z neznalosti,buďto z neochoty, buďto z hrdosti  nebo z obavy o jasné zjevení jejich "poselství či z nějakého pro mne neznámého důvodu vynechala, (někdo se vyhnul jasné odpovědi).

Pro mne byla zvláštní tato věta:

   "Nemyslím si, že je na místě označovat celou skupinu za sektu. Pokud tak kdokoli z nás činí ve svých svědectvích, musíte to brát, jak to je, čili jako subjektivní zhodnocení momentální situace."


 Většina věcí ve vaší studii je "subjektivní zhodnocení situace" a jsem rád, že to vnímáš. Pokud si toto uvědomuješ, je to dobré. Pak ale měj svobodu přijmout i kritiku těchto subjektivních hodnocení. Navíc to není kritika, ale obhajoba. Obhajoba před hrozným obžalováním. Před velmi vážným obviněním a soudem.

  Ale zkusme to obrátit, protože takto to bude diskuze fakt "na palicu" a mně už z toho asi "klepne". Ještě ten vladimír, váš stoupenec .."ten nás nebere jako sekty, ale přímo jako "ďáblovi služebníky". A nikdo z Vás mu neřekne, co to činíš? Přihlížíte a koukáte na to , vadí Vám když tak jen reakce naše.

  Ale budiž. V některých bodech debaty se motáme kolem dílčích věcí a neporozumění tam pak debatu štěpí.

  Jelikož jsem nedostal odpovědi, musím vycházet z toho, co je již dané Granem.

(hnutí proticharismatismu):

  1) Vy považujete za charismatické církve AC,JB,KS,SŽ.  
                                            Důkaz: Dceřiný web Granosalis mylně tyto církve označuje všechny jako "charismatické církve".

  2) Za sekty je považujete, protože v dokumentu se o nich mluví jako o "ostatních sektách".
                                            Důkaz: IC to jmenuje dvakrát ve svých pracích (Skrytá tvář) a nikdo to nekoriguje 
                                              (kromě zmírnění jakobinkou)

  3) Opravit špatné informace o předkládaném učení nehodláte.
                                            Důkaz: Nikdy tak nebylo učiněno , ani deklarováno.


 Tedy takový je momentální stav! 


  Ale dobře, když jsme poznali tyto rysy učení "proticharismatismu" , přenesme se dále.

  Co my "špatní" máme udělat. Konstatovali jste stav nemoci.

 Jaká je cesta k uzdravení?

  Co má udělat člen "charismatické církve" ? Co má udělat "charismatik" ? 

  Opusťme nyní neshody a řekněte tedy, co je cestou.

 Zatím jsem pochopil jen to, že "mají sbory opustit" . Chápu to dobře?

 Jedním z důvodů, pro které jsem chtěl vědět, jak skutečně a koho vnímáte za "charismatické sbory" a "sekty" (toto rovnítko práce IC činí), je to, že jsem chtěl vědět, k čemu toto "poznání" má ve skutečnosti opravdu vést?

  Nepatřím k možným radikálním odmítačům absolutně všeho ve vaší práci , dokonce věřím, že jaksi může být jistá linie ve vašem srdci, kdy opravdu jakože "chcete pomoci" , to opravdu věřím. 

 Ptám se ale , co máme udělat, abychom nebyli ti "špatní charismatici". Fakt se ptám, já fakt nevím, co jako....
 

   Mám se přestat modlit v jazycích nebo co? 

Co mám udělat?

Předkládám Vám tuto čtvrtou otázku?

   4) Co má charismatik udělat, aby nebyl charismatikem ? (je to kravina, ale vy tak uvažujete..)



motto: Vejdoucí do stavby vidí tu dírku v omítce, tu cihlu položenou vedle, tu malbu nejasnou, tam vidí krov nakřivo tam čmouhaté okno. Ano to uvidí i dítě někdy či člověk, který neumí přibít hřebík. Postavte tedy stavbu, ať vidíme a můžeme následovat její příklad.




   5) Jste ochotni nám nějak z této změny z charismatika v "něco" (nevím zatím v co) pomoci. Jak můžete pomoci daným "sektám" ?


    A můj apel nyní je velký i na čtenáře, kteří nezaujatě sledují tento spor. Toto co přijde, je někdy důležitější než poznání o skutečné či domnělé nemoci. Zde se z diagnostika stává lékař, z fanouška fotbalového družstva trenér či hráč, z nezaujatého pozorovatele otec a přítel. Z kritika stavby stavitel.

  To co přijde, je důležité, i kdyby to bylo mlčení!

Pokoj


Podobná témata

Charismatici

"Dobře , ok - co tedy?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 09. listopad 2007 @ 05:36:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja tady ctu ty tvoje clanky uz nejakou dobu a porad jsem si rikal: ke mne se s tema otazkama neobraci, ja jsem zadnou publikaci nenapsal, nebudu odpovidat, kdyz zrovna me se nikdo na nic neptal.

Jenze je to zajimavy tema a mne to tak trochu neda k tomu prispet svou troskou do mlejna.

Jeste bych chtel predeslat, ze kdysi jsem s tebou diskutoval na tema "charismaticka zboznost ve svete i doma", behem niz jsem se zminil, ze charismatici kladou vetsi duraz na "duchovni zazitky" (at uz to znamena cokoli), nez treba jine cirkve, a vyjadril jsem se v tom smyslu, ze kdyz lidi zacnou zavodit, kdo je vic v transu, tak je na problem zadelano. Tenkrat ses docela zostra ohradil, ale pak jsem do diskuse nalinkoval jednu celosvetovou studii o letnicnim/chatismatickem hnuti (delal ji Pew Institute nebo nekdo takovej) a ukazalo se, ze si zase tak moc nevymejslim.

Proc to pripominam? Protoze si i dnes myslim, ze prave ten silnej duraz na duchovni zazitky je dcela blizko jadra problemu. A kdyz se tedy ptas, co by el charismatik delat, tak tady je jeden z moznych zacatku. Kdyz se zacne moc ducharit, tak hrozi riziko, ze lidi ztratej ze zretele nejaky objektivni meritko toho, co je pravda a co je jen svevole. Zkratka: mnoho vyroku o tom, co se deje v duchovnim svete, je zcela neoveritelnych a ta neoveritelnost, to je hotova pozvanka pro manipulaci. Kdyz nekdo vehementne tvrdi, ze mu Buh zjevil to a to, tak ja mu do hlavy nevidim, jestli si nevymejsli. Nebo: kdyz mi bude nekdo tvrdit, ze mam demona, a ze proto nemuzu rozpoznat pravdu, tak to je vyrok, kterej je otevrene manipulativni: to se taky neda overit - ba co vic, predevsim JA SAM to nemuzu overit - mam prece toho demona, kterej me klame. Tim jako kdyz cloveku podtrhnes koberec pod nohama a najednou nema na cem stat.

Myslim, ze by bylo dobre si priznat, ze drtiva vetsina tzv. duchovnich zazitku asi nepochazi z Boha, ale jsou produktem urputne touhy neco extra zazit (to je to zavodeni, kdo bude vic v transu). Starozakonni Izrael se behem doby SZ pocital na miliony, ale proroku byly tak maximalne desitky: Buh je proste vybiravej, takze vetsina tech duchovnich zazitku mezi charismatiky asi spis nebudou vod Nej. Nektere ty zazitky vznikaji autosgesci, jine psychovou davozou (mnoho pripadu mluveni jazyky prisuzuju temto faktorum). Leccos je jen obycejna duchovni pycha: clovek si rad namlouva, ze zrovna s NIM Buh raci konzultovat osud krestanstvi v nasi zemi. Proto daleko nejlepsi by bylo rozsirit mezi oveckama povedomi, ze kdyz slysej hlasy, nemeli by s tim hned bezet k mikrofonu, ale radeji k psychiatrovi.

Ptas se, jestli byses mel prestat modlit v jazycich. Uprimne receno, asi nejsem sam, kdo zrovna tohle vypichne, jako jeden z vyraznejsich rysu charismatiku. Kdyz se me clovek zepta, cim se vycajchnovali metodisti, napadne me muzika (hymny - alespon v americkejch pomerech). Kdyz se me nekdo zepta, co charakteristickyho maj baptisti, reknu: fundamentalismus. Kdyz se me nekdo zepta, co je typicky pro mormony, rekl bych, ze misie (kdo je alespon nekdy nevidel zpivat na namesti? To by asi platilo i pro jehovisty). A u charismatiku je to mluveni jazyky. - Podivej, je to jen muj zcela soukromej nazor, ale z meho cteni Bible plyne, ze mluveni jazyky je zdaleka ten nejlacinejsi trik, kterej vira muze nabidnout, a Pavel v 1K nasazuje vsechny paky, aby milym Korintanum vysvetlil, ze ta jejich obsese glosolalii je v nejlepsim pripade k smichu, v tom horsim to dela vostudu (1K 14:23). Pokud jde o ostatni dary Ducha, tak na to charismatici nejsou nejak vyrazne lip, nez kterakoli jina cirkev (z uspesnosti charismatickych proroctvi si strili mnoho lidi).

Ruku v ruce s timto "lacinym" darem jazyku maji charismatici obecne reputaci, ze se serioznim teologickym vzdelanim se to mezi nimi moc neprehani, nekdy se tim dokonce pohrda. Samozrejme, do jiste miry je to akorat druha strana teze mince: stavim-li primarne na zazitcich (emocich), pak urcite pohrdani rozumem z toho plyne. A zase to pusobi trochu lacine: venovat se soustavne nejakemu studiu cehokoliv, to je prace a ta boli. Ale navodit si pocit hlubokeho miru pri zpevu nejake srdceryvne chvaly, to je vec jen nekolikavterinoveho soustredeni.

A tak celkovej obrazek, kterej se mi z toho sklada, je obrazek takovy laciny, rychly, instantni viry. Rozumis: treba ten vyzkum Pew Institutu zjistil, ze k charismatikum prej mluvi Buh (podle jejich tvrzeni) mnohem casteji, nez ke vsem nam ostatnim obycejnem kretsanum. Clovek by cekal, ze se to nejak projevi, ze budete vopravdu echt supr cupr mnohem svatejsi, nez my ostatni, ke kterejm Buh tak casto nemluvi. Ale asi nebudu sam, kdyz reknu, ze jste na tom s tou svatosti asi tak stejne na stiru jako vsichni ostatni hrisnici.

Tohle je jeden velkej problem.

A druhej velkej problem, kterej asi bude spolecnej vsem tem svedectvim, co jich tu bude, je kontrola tech, kdo kazou. Pokud nad sebou nemaj zadnou efektivni kontrolu, tak to drive ci pozdeji exploduje do nejaky manipulace. S tim se neda hnout. Moc proste lidi meni, stejne jako bohatstvi. Moc dokaze zkazit i tu nejcistsi dusi (ostatne Tolkien o tom napsal celyho Pana prstenu, ne?).

A tady je to reseni jednoduchy: rotace kazatelu, casove omezene funkcni obdobi, volby apod.

Kdyz se tyhle dve veci spojej: ta lacinost viry s neomezenou moci, tak z toho podle me vznika nebezpecna vybusna kombinace. A hodou okolnosti to jsou charakteristiky, ktere na vetsinu tech kazatelu, ktery autorum "Skryte tvare" zpusobili trauma, docela dobre sedi.

No nerikam, ze jsem to vsechno popsal presne a detailne, ale mysim, ze svoje odpovedi na ty tvoje otazky ohledne co je potreba zmenit jsem ti dal - a vidis, anis je po mne nechtel.

Aviaf



Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 09. listopad 2007 @ 08:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří,
také jsem ti vděčný zato, že se tímto tématem hlouběji a konstruktivně zaobíráš, zároveň a znovu trpělivě (to si uvědomuji že není jednoduché) věci vysvětluješ, dáváš prostor otázkám a novému zamyšlení. Samozřejmě ti při obhajobě biblického charismatismu držím palce.
Byl jsem upozorněn na tvůj příspěvek, který nebyl zveřejněn adminy tohoto portálu, který lze nalézt na tvém serveru JOELNET pod názvem Otevřený dopis vedení Granosalis neboť byl zde zcenzurován. Tak to je vážně síla, ale je třeba neumdlévat. Kdybys tu nebyl, měli by to s tou kampaní mnohem snazší. To si samozřejmě začínají sami uvědomovat a proto ty reakce. Tím se však nenech odradit. No doufejme že ti nejsou aspoň kontrolovány komentáře před zveřejněním :- ), to by ještě scházelo.

Pokoj Tobě!




Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Pátek, 09. listopad 2007 @ 09:21:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milý bratře Krupo.
Předem bych chtěl poukázat, že tě nazývám "bratrem" a myslím to vážně. Stějně to vnímám i s br. Kadlecem i br. Vlčkem.
Vyjádřím svůj názor na dané téma:

1.) Nemyslím si, že "charismatici" jsou jako křesťané i lidé tím nejhorším v Kristově církvi. Sám jsem byl v 25 letech přiveden do charismatické skupiny a bylo mi řečeno, že to je to nejlepší, co dnes můlže být (a snad tomu ti lidé věřili - já alespoň ano). Nejsou nejhorší, ale ani nejlepší. Jsou jen obyčejní liedé a to lidé omylní. Ano. I člověk vedený Duchem svatým je OMYLNÝ. Ale dle mého mínění není problém jen v konkrétních lidech (vedoucí, laici etc.). Problém je v absenci kritického myšlení v těchto společenstvích. Kdysi (v 90. letech) se kritické myšlení odsuzovalo jako "duch kritiky". Jenže... tak se církve a skupiny charismatické orientace ochuzovaly o vnitřní obranné mechanismy, které zabraňují v tradičních evangelických církvích zneužití autority ze strany establishmentu. Klasické protestantské humanitní a teologické vzdělání umožňuje člověku, aby se takových excesů vyvaroval. Umožňuje mu nadhled, kritický pohled na svět kolem něj a zároveň sebekritický pohled na vlastní jednání.
Avšak... pouze zdravě sebevědomý člověk je schopen zdravé sebekritičnosti. A také konstruktivní kritiky.
V křesťanském žargonu bych to řek tak, že Ježíšův človíček, který si zdravě uvědomuje, kým v Kristu, s Kristem a pro Krista JE, může konstruktivně kriticky poukazovat na chyby a omyly, které se v Kristově lidu staly a zároveň se nevyvyšovat nad bratří.

2.) A když konstruktivní kritika, tak jaká?
Nekritizovat paušálně, ale konkrétně. Koho kritizuje IC, Jakobin, Farel a ostatní...to je jejich věc a jejich právo. Mám je rád a zastávám se jejich práva vyslovovat jejich pohled na pravdu - emocionálně subjektivní i pokus o objektivní anylýzu daného problému. Až to budou cca po 5 - 10 letech hodnotit znovu. Přibude více racionality a nadhledu. A možná také více kritičnosti. Už to nebude jen JEJICH příběh, ale už to bude HISTORIE určitého období v životě Kristova lidu.
Já osobně kritizuji DOKTRÍNY. Pokud je kořen špatný, ani ratolesti nenesou dobré ovoce. Podle mého mínění je již samotné vnímání pravdy evangelia v charismatickém učení chybné. Nepopírá to samozřejmě spásu z Kristovy milosti jednotlivého charismatika. To ne! Zde si Hospodin využívá "jemných nitek" slova milosti a přiznává se k dětské víře každého z nás. Jde o chybné pseudoteologické konstrukce, které používali a dosud používají učitelé a spisovatelé ve vztahu ke Kristovu evangeliu a v popisu toho, co pro nás Kristus vybojoval. Konkrétní poznámky k tomuhle tady na GS uvádím už dlouho. Moje vnímání základních novozákonních faktů je dost odlišné od charismatického. Je to asi tím, že nečtu Dereka Prince, ale Karla Bartha. :-)

3.) Co tedy radím českým a moravským charismatikům?
a) sebereflexi - jestli jsem já osobně neudělal něco špatně nebo někoho nesvedl (osobně to činím dost často a stojí to za to)
b) revizi učení - ale tady je to po těch cca 20 letech tak propletený (dle toho, co bylo aktuální a "trendy"), že to chce spíš návrat k základům evropského protestantismu
c) nebrat kritiku tzv. "charismatismu" osobně, ale vzít si z toho poučení. To předpokládá ovšem vyvinutý smysl pro spravedlnost a rozeznání pravdy. To je dar, který je třeba hledat a rozvíjet.
d) nezahořknout vúči kritikům

Bratři Kadleci, Vlčku, Krupo a IC, Fareli, sestro Jakobin (i ostatní) - to co nás spojuje a bude vždycky spojovat je tohle:
"všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši."
To je podstata našeho vzájemného vztahu. Spása z milosti a... úsilí o svatost. Svatost dle mého je individuální úkol pro každého z nás. Do tohoto úsilí nám nemůže "kecat" ani kazatel. Důležité je sloužit Kristu a ne doktríně či vizi. Ale to je zase věc, která se těžko sděluje lidem s odlišným pohledem na Kristovo evangelium (bez urážky). Pro širší diskuzi nad církví je třeba si tzv. "srovnat čas". Až k tomu dojde - jednou - tak už se nebudem kritizovat. Porostem. Teď rostem každej zvlášť a je to někdy bolestný růst. .

Poznámka na konec: jeden evangelický senior mi řekl, poté co vyslechl moje svědectví o mé sebereflexi charismatických omylů, že mu to připadá (když se charismatik vrátí k reformaci) jako by přšla parúsia. :-)

...a tož to je všechno z Moravy.
D.d.G.



Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 09. listopad 2007 @ 10:22:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně se také považuji za charismatika ve smyslu víry v i dnes působící Dary Ducha svatého. Žádný křesťanský sbor, byť by se tam s lidmi manupulovalo jakkoliv NENÍ sekta. Je ovšem pravda, že se tu můžeme setkat se sektářskými znaky (viz všeobecná definice znaků sekt). Dovolil bych si prá otázek pro "charizmatiky", abych si trochu udělal obrázek:

1) jak se budete chovat jako vedoucí sboru k člověku, který nijak neporušuje sborové stanovy, ale má na řadu věcí odlišný názor než vy?

2) Je pro vás katolík či evangelík z tradičního sboru či farnosti znovuzrozený bratr / sestra?

3) považujete sebevzdělávání a samostudium v oblasti biblistiky a jiných teologických disiplín za prospěšné a žádoucí pro členy vašeho sboru?

4) Pokud za vámi přijde člověk s osobními problémy, hledáte za těmito problémy především duchovní vlivy  (přítomnost zlého ducha či osobního hříchu atd) a takto postupujete i  v terapii?

5) Pokud člověk z vašeho sboru bez konfliktu odejde do jiné církve nebo "do světa" změní se nějak váš osobní vztah k tomuto člověku? Jak?

6) Byl jste si někdy popovídat s nevěřícím kamarádem v restauraci aniž byste mluvili o Bohu?




Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: pat v Pátek, 09. listopad 2007 @ 12:30:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím úplně s tím co už napsali aviaf a daggie.

Manciny - sice nemám tu Tvou jistotu že křesťanský sbor nemůže být sekta (ona ta sekta vzniká nějakým procesem a není jaksi zaručeno že to co máš na začátku máš i na konci), ale jinak se mi líbí Tvé otázky. Možná by stálo za to poslat je jako článek s tím, že by v diskuzi každý (tedy nejen charismatik) na ně mohl odpovědět, doplnit stručným vysvětlením proč a také sám sebe nějak blíže určit, zařadit a definovat třeba va fiktivní stupnici od "radikální charismatik" po "radikální anticharismatik" :-) Třeba by to ledacos objasnilo a vneslo do diskuze trochu porozumění.

Osobně si myslím že charismatické učení je jak chybné tak i nebezpečné.

A co bych poradil? Používej vlastní mozek a Bibli. Nevěř ničemu jen proto že to řekl ten nebo onen, všechno srovnávej a porovnávej s Biblí. To jestli něco tvrdí kdokoli, ať už je jakákoli autorita nemá žádnou hodnotu. Každý je omylný, jediná výjimka je Bůh. (prostě přesný opak než tady prosazuje Péťa Vlček, ne autor, ale obsah je podstatný - Bůh je jediná skutečná autorita a jeho slovo jediný pevný bod o který se dá opřít). Neporovnávej "výrok" s jiným "výrokem", ale zásadně s Biblí jako celkem, minimálně s celým NZ. Boží slovo si nemůže odporovat, pokud najdeš rozpor je někde něco špatně. Hledej odpovědi na otázky "proč". Neztrácej čas nekonečnými diskuzemi nad "situacemi" a "ovocem" ale hledej kořeny (proč se to nebo ono děje). Ptej se nejen těch co mají podobný názor ale hlavně ostatních. Třeba tolik omílaný "obecní František" se nějak choval protože vychází z nějakých předpokladů (nějakého učení, názoru, filosofie, systému atd) a za určitých podmínek (které mu to, přinejmenším, umožňují). Neřeš Františka, řeš učení a systém (co ho přimělo takto jednat, co ho ovlivnilo atd.), tam hledej problém. Není to v osobní rovině. Tak ani Ty si to osobně neber. - no jinak nevím co bych poradil. Prostě cesta to je úzká a jediná a ve výsledku to je pokaždé mezi člověkem a Bohem. Nečekej, že Tě lehce a jednoduše provede někdo třetí. (to je třeba taky jedno oblíbené charismatické "klišé", že se jako ta lidská autorita o vás všecky "postará" a "dovede". Podle toho jak to vidím já, je to na "odpovědnosti" každého osobně.) Mně to třeba teď a tady připadá, že se stačí trochu zamyslet a pročíst si ten NZ a pochybnosti či rozpory s charismatickým učením vyjdou najevo samy. Ale to je pár let po tom co jsem charismatickým systémem sám prošel a dívám se na všecko "zvenku".

To jen tak co mě k tomu napadlo...

Pat







Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Neděle, 11. listopad 2007 @ 02:14:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, připadá mi, že jsi ten můj příspěvek četl s jakousi mlhou na očích a zrovna tak čteš i příspěvky v debatách co jsem již napsal.

Například:
// Zatím jsem pochopil jen to, že "mají sbory opustit" . Chápu to dobře?
Už jinde jsem Ti napsal, že dle mého názoru opuštět sbory je blbost. Pokládáš opět otázku na kterou jsem již odpověděl.


//Jak můžete pomoci daným "sektám" ?
Opět několikrát jsme Ti psal, že chápeš slovo sekta nedobře. Zrovna tak v mém příspěvku slovo sekta bylo použito v jiném kontextu. Pro Tebe je význam slova sekta něco hanlivého, ale skutečnost je jiná!

//Jaká je cesta k uzdravení? Co má udělat člen "charismatické církve" ? Co má udělat "charismatik" ? 
Cituji z toho co jsem napsal: pokud charismatické hnutí neopustí extrémní názory, nebude uzdraveno.


Velice Tě prosím, přestaň pořád DOKOLA pokládat již zodpovězené otázky.







Re: Dobře , ok - co tedy? (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 18. listopad 2007 @ 14:13:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co tady Krupo předvádíš, je naprostý nepochopení toho, co je diskuse!!! Diskuse je výměna názorů na věc, co si o tom kdo myslí. A ty ji chápeš po charismaticku dost primitivně: buď mě přesvědčíte, že máte pravdu a já změním názor, nebo pravdu nemáte!!! Proto píšeš furt dokola, že tě nikdo nepřesvědčil a furt se snažíš přesvědčit vostatní. TO JE PĚKNÁ, CHARISMATICKÁ, BLBOST!!!!  Diskuse je vod toho, abysme si vyslechli názory druhejch, řekli svý a přemejšleli vo tom. Každej si udělá SVŮJ NÁZOR SÁM!!!  Autoři Skrytý tváře řekli svý, tys řek svý a vostatní co nediskutujou si teď můžou vo všem udělat svůj názor. Tak nevím, co tady nacvičuješ?????????!!! Proč chceš, aby tě někdo přesvědčoval vo vopaku toho, co si myslíš a proč chceš druhejm vyvracet jejich názory??!!!!!!!!!!! Seš snad charismatickej Goebbels???!!!



Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy