Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Horymír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16615, komentáře < 7 dní: 281, komentářů celkem: 427885, adminů: 60, uživatelů: 5243  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 121 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116161148
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Skrytá tvář charismatismu - Svědectví Lýdie
Vloženo Neděle, 25. listopad 2007 @ 00:08:02 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal tk

Po znovuzrodení som dlhšie hľadala vhodný zbor, kde by som sa uchýlila a zakotvila som práve v AC. Boh ma našiel totálne stratenú v pavučine ezoterického učenia a meditácií a v svojej milosti ma pritiahol k Ježišovi Kristovi. Obrátila som sa a môj život v troskách sa začal meniť. Bola som privedená do zboru AC, kde som hľadala pomoc, prijatie a vedenie. Potrebovala som modlitby za definitívne oslobodenie sa z pút ezoterického ducha, potrebovala som robiť konkrétne kroky – napríklad zničiť knihy, spáliť ich – nevedela som ako, čo...

Poprosila som pastora u nás, aby na mňa myslel, aby mi poradil, na čo sa zamerať, aby sa ma proste nejakým spôsobom ujal a viedol ma (mala som priateľov medzi katolíkmi, jednu priateľku činnú v ECAV a kamaráta, ktorý chodil do KS, ale všade tam som bola zdržiavaná prísť – viem, že kvôli čistote učenia a (ne)prejavom „Ducha“...


AC sa zdala byť pri porovnávaní kázaného slova najčistejšou, ale spôsob vedenia zboru a správanie samotného pastora ma často mýlilo, kým som sa zorientovala. Napriek opakovaným prosbám som od pastora nedostala žiadnu konkrétnu pomoc – knihy som spálila s kamarátom z KS, modlitba za oslobodenie prebehli s ním a kamarátkou z ECAV. Potom prišla hlboká vnútorná túžba po krste.

Čakala som bezvýsledne takmer ¾ roka – bez priamej odpovede na otázku, kedy sa krst zrealizuje... Doteraz neviem, čo bolo príčinou. Možno fakt, že som odmietla oficiálne členstvo v AC, možno fakt, že som uverila v troskách – rozvedená a bez práce – nikto (!), naozaj nikto z tých, čo do zboru chodili, vrátane pastora s manželkou, sa nezaujímali o to, ako sa mi darí – hľadala som prácu, bola som na podpore so 4-ročnou dcérou, žijúc v spoločnej domácnosti s bývalým manželom...

NIKTO za mnou neprišiel a nespýtal sa, či nepotrebujem pomôcť, či tú situáciu zvládam, NIKTO mi neponúkol spoločné modlitby za vyriešenie, aj keď verím tomu, že v súkromí sa za mňa minimálne 1 žena (a snáď ich bolo aj viac) modlili – ale ja som potrebovala skutok, prijatie, pohladenie, rozhovor... nachádzala som však len mlčanie a sama som sa k ľuďom v zbore priblížiť bála, lebo som verila tomu, že ma považujú za „nebezpečnú“ vzhľadom na minulosť a okultné poznanie, ktorému som sa venovala. Nikto mi to nevyčítal, nikto mi to nedal najavo, ale v podstate sa ku mne s výnimkou jednej staršej ženy nepokúsil nikto ďalší priblížiť. Je pravda, že aj ja som si držala odstup, lebo už vtedy som mala na vlastnej koži zažité, čo dokáže náboženský duch – aký je úlisný, nekompromisný a krutý, hoci zaliečavý a sladký. Dokázala som však chodiť do zboru, lebo som potrebovala byť sýtená Slovom.

Po ¾ roku ku krstu stále nedošlo, a tak ma nakoniec pokrstili v KS. Duch ma však neustále z tohto spoločenstva vyvádzal – atmosféra bola zamorená evanjeliom prosperity, hlučnou hudbou, neustálym prehlasovaním Slova akoby to bola čarovná „mantra“ zabezpečujúca ochranu. Ľudia však boli rovnako arogantní, pyšní a sebastrední ako tí, ktorí sa túlajú po svete. Nebol tam život a pokora, ale extáza vznikajúca z privlastnenia si nezaslúženého daru milosti a z Boha sa stával „automat na splnenie amerického sna“.

V KS som bola najviac 5-krát mimo krstu a hoci tam ľudia zakaždým doslova „mleli“ nezrozumiteľnými jazykmi, nikto k nim žiadny výklad ani raz nemal a hoci padali pod mocou „Ducha“, ja som Božiu prítomnosť uprostred zhromaždenia nevnímala. Zaujímavé je, že raz som sa odhodlala vystúpiť na nejakú výzvu dopredu (pastor „dýchal“ na ľudí „Ducha“) a tak som tam stála a ľudia, na ktorých dýchol, padali a keď prišiel rad na mňa, pastor na mňa fúkal a nič... fúkal opakovane a nič... fúkal a... nič. Nakoniec mi kázal priložiť si pravú ruku na oblasť solar plexu a keď dýchol znova, zapotácala som sa a skončila na stoličke za mnou. Vieš, čo je na tom to najzaujímavejšie? Že tento istý spôsob krytia solar plexu som používala na tých meditačných cvičeniach, keď som sa stretla s dotyčným „guru“ – keď mi bolo naozaj veľmi zle... Aká sila ma zatlačila až do stoličky? Božia? Nie. Učenie tohto zboru KS stojí na K. Haginovi a iných učiteľoch Hnutia viery, razia evanjelium prosperity, trvalého zdravia, ale opakujem znova, čo som už niekde napísala – K.Hagin nie je Bohom vyslaný služobník – takže verím, že v tomto zbore nejedná Duch Svätý.

Preto som zotrvávala v AC – napriek skrytému vynucovaniu si „jazykov“, ktorých neprítomnosť u mňa mala potvrdzovať neprítomnosť Ducha, napriek vyvyšovaniu sa medzi ostatnými denomináciami, akoby len AC bola tá jediná pravá cirkev, napriek neotrasiteľnej istote pastora, že je neomylný... „Keď príde Pán pre svoju Nevestu, z tých, čo tu ostanú – posledný nech nezabudne zhasnúť, keď sa rozídete“... Jeden, jediný citát, ktorý snáď je dosť ilustratívny. Pastor ho vyriekol počas jednej kázne, na ktorej bol už prítomný aj môj bývalý (a opäť aj zákonne právoplatný) manžel, ktorý sa k nám s dcérkou vrátil – odvtedy mi opakovane vravel, „ja som určite ten posledný – ja zhasnem“...  Stretol sa s rovnakým „prijatím“ ako ja sama...  

Môj pobyt v KS bol veľmi krátky, lebo tam rozlíšenie duchov bolo pre mňa ľahšie. V AC som dlho nechápala, o čo ide – nevedela som sa zorientovať, nevedela som uveriť, že človek v autorite ustanovenej Bohom (ako sa sám pastor obhajoval) sa správa tak, ako sa správa – že praktické skutky sa nekonajú, že krst sa odkladá bez udania dôvodu, že sa vyžadujú „jazyky“, hoci apoštol Pavol v 12. kapitole 1Kor, najmä veršoch 28-30 píše niečo iné... Bola som tam privedená Duchom, verím – preto som nechápala, prišla som tam vo viere, že všetko bude pravda, vo viere, že nájdem dočasný domov medzi bratmi a sestrami – ale keďže bola medzi nami taká čudná stena, ktorú som sa neodvážila prvá prekonať, lebo som v tom zbore bola jediný nový človek, nemala som vlastne ani s kým riešiť, čo som vnímala a tak som čakala až kým to nebolo jasné. Rozhodol názor pastora na moje stretávanie sa s bratom, ktorého som už spomínala a nadšenie z Yonggi Cho a rastu jeho zboru v Soule... V duchu však viem, že ten nie je Božím služobníkom – okrem iného prakticky vyučuje imagináciu, ktorú poznám z kníh C.G.Junga a ktorú nie je možné oprieť o žiadny verš v Písme, hoci sa to kostrbato samotný Y.Cho snaží dokázať cez povolanie Abraháma...

Napriek všetkému sme však do AC naďalej chodili – zlom nastal v momente, keď mi pastor povedal, že kamarát, ktorý so mnou pálil knihy, ktorý sa so mnou modlí, ktorý bol účastný na krste v KS, je pomýlený a mimo Boha a že mi v skutočnosti vôbec nepomáha a že by som sa v neprítomnosti manžela (ktorý je často služobne mimo SR) nemala s ním vôbec stretávať, lebo... je to neslušné...

Samozrejme udialo sa pár menej či viac dôležitých vecí, Boh sám nech posúdi motívy za nimi, ktoré svedčia v môj či pastorov (ne)prospech, vkladám to sem na podporu IC, jakobín a všetkých ostatných „anonymov“ len kvôli tomu, že diabol sám sa pretvaruje na anjela svetla. V správnom čase – v čase určenom Pánom neba a zeme, v službe Bohu Otcu a vedení Duchom svätým – budú zjavení tí, ktorých život je naozaj skrytý v Bohu, nie v prázdnych slovách a náboženskom blúznení.

Nech nám je Pán milostivý a nech nás ochráni pred bludmi a zvodom vlkov v baránčom rúchu. Prosím Ťa, Otče, v mene Ježiša Krista o Tvoju ochranu a neutíchajúcu vieru v zasľúbenie, že Tvoje ovce z Tvojej ruky nevytrhne nik, lebo Ty jediný si Pán a všemohúci Boh a Tebe jedinému patrí sláva, chvála a moc na veky vekov. Je dokonané. Amen. :o)

Lýdia


Podobná témata

Charismatici

"Skrytá tvář charismatismu - Svědectví Lýdie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skrytá tvář charismatismu - Svědectví Lýdie (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 25. listopad 2007 @ 02:31:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážená sestro,

 Stavu, ve kterém se nyní nacházíš rozumím velice dobře. I já jsem směřováním některých sborů, potažmo církví zděšen, neboť mnohde vidím Satanovo působení. Také jsem bývalý mág a protože jsem dlouhý čas působil na druhé straně, mám poměrně solidní přehled o Satanově působení, jeho metodách a úskocích;  vidím tedy jeho působení zcela logicky i tam, kde ho mnozí členové sborů (mnohdy bohužel zatíženi pýchou) vůbec nevidí. Ale i nám nabízí Spasitel svou ruku, neboť platí jeho slovo: 
 
Ř. 5:20,21 „…A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost, aby tak jako vládl hřích a přinášel smrt, vládla ospravedlněním milost a přinášela věčný život skrze Ježíše Krista, našeho Pána.

K problému jazyků se omezím jen na neúplný komentář několika Tvých několik vět, které cituji:
 
Preto som zotrvávala v AC – napriek skrytému vynucovaniu si „jazykov“, ktorých neprítomnosť u mňa mala potvrdzovať neprítomnosť Ducha, napriek vyvyšovaniu sa medzi ostatnými denomináciami, akoby len AC bola tá jediná pravá cirkev, napriek neotrasiteľnej istote pastora, že je neomylný...“
 
Apoštol Pavel v 1 Kor. 14 hovoří v tom smyslu, že ten, kdo mluví jazyky mluví k Bohu (ke svému užitku), ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve. (v. 2-4). Tedy nepřítomnost daru jazyků neznamená nutně nepřítomnost Ducha sv.!!! Např. v KS jsem slyšel mnoho lidí mluvit jazyky, avšak neslyšel jsem (za léta!) jediný výklad!!! Apoštol Pavel kterému se dostalo daru mluvení jazyky v daleko větší míře nežli všem údům sboru v Korintu, raději řekne k poučení sboru pět!!! slov srozumitelně, než tisíce slov ve vytržení. (v. 19). Avšak apoštol Pavel nám ukazuje mnohem vznešenější cestu, než je mluvení jazyky:
 
Ř. 13:1-13 „ Kdybych mluvil jazyky lidskými a andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jako dunící kov a zvučící zvon…Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím…kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje….Proroctví – to pomine; jazyky – ty ustanou; poznání – to bude překonáno…. A tak zůstává víra, naděje , láska – ale největší z té trojice je láska.“ (zkráceno).
 
Ano láska nám chybí – nikoli dar poznání, nebo jazyků.
 
TAM, KDE JE PÝCHA, LÁSKA NEEXISTUJE - NEBOŤ JE PÝCHOU DOKONALE VYTĚSNĚNA.
 
K tomuto problému jsem se neúplně vyjádřil i ve svém komentáři článku „Psychická manipulace v charismatickém hnutí – O co jde“ který uveřejnil Benjamin na portálu Notabene 1. listopadu t. r. Tento komentář jsem Ti překopíroval. Snaž se, všude tam, kam Tě náš Pán postaví rozpoznat pozitivní hodnoty a spolupracovat se všemi údy spojenými s Kristem a tak plnit Jeho vůli. Blíže (i když neúplně), můj komentář.


Re: Psychická manipulace v charismatickém hnutí - O co jde (Skóre: 1)
napsal BohemianAnonymus v Neděle, 04. listopad 2007 @ 22:40:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený a milý bratře,
 
Děkuji Ti mnohokrát za tento článek. Soucítím s Tebou, neboť i já jsem prošel podobným.  Z Tvého myšlenkově bohatého článku se omezím ( i když neúplně), na tyto dva aspekty:

 
1.) Problém tzv. vzpoury, ztotožněné s čarodějnictvím.

 „Je potlačováno právo na opozici. Autorita zkrátka není kritizovatelná. Kritika autority je údajně proti Bohu a je to vzpoura. A vzpoura je to samé co čarodějnictví. To je silně zdůrazňováno.“
 
Je-li toto skutečně pravda, pak jde o alarmující skutečnost. Musím říci, že vzpouru, nebo neposlušnost vůči církevní autoritě nelze v NZ rovině ztotožnit s čarodějnictvím, i když čarodějnictví patří mezi skutky lidské svévole, které ničí Boží dílo - viz Gal. 5:19-20. Čarodějnictví lze v té nejobecnější rovině definovat jako vědomé!!! obcování se silami zla. A to prostý nesouhlas s osobami vedoucími sbor, nebo církev, rozhodně není. Je velmi důležité zjistit, o co dotyčnému vedoucímu jde: o budování Božího díla, nebo o osobní popularitu a duchovní nadvládu nad druhými, pramenící z pýchy? Není to snadné. Problematiku vztahu člena sboru k vedení svého sboru (církve) jsem ve zkratce popsal v příspěvku "Vztah člena k vedení své církve" na adrese (http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1269) Někteří bratři si dovolují vyslovovat své soudy např. o čarodějnictví, o jehož podstatě a fungování nemají nejmenšího tušení-z toho plyne, že k takovým soudům nejsou kompetentní.

 
Před časem jsem se jako pozorovatel ne jednom celosborovém shromáždění KS stal svědkem této události: Vedoucí pastor  KS br. Dan Drápal hovořil o tom, že tuším br. Rucki (tuším že z Liberce, nebo tehdy z Liberce), který tehdy psal negativně o akupunktuře a východních léčitelských praktikách, se stal cílem magického útoku, provedeného zastánci výše jmenovaných učení. Následkem tohoto útoku tento bratr (podle Dana Drápala), onemocněl rakovinou.

 
Musím na tomto místě prohlásit, že každý magický útok na osobu žijící v Kristově blízkosti je nejen odsouzen k nezdaru, ale navíc ohrožuje na životě operatéra i participující osoby, neboť magická síla po neúspěšném útoku šlehne zpět s hroznými následky pro vysílatele. Člověk v Kristu je Božím andělem chráněn (Ž. 34:8). Blíže viz: „A svedou mnohé“ na adrese: (http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5669).

 
Je tedy zřejmé, že tento bratr si osobuje vynášet soudy, které mu ani v nejmenším nepřísluší. Navíc tím podkopává důvěru v Boží moc a pomoc, což je trestuhodné, ačkoli (zdá se), mu tento fakt naprosto uniká. Nekompetentnost a (nebojím se říci), stupidita jeho soudů v této věci je myslím, zřejmá.

 
Samozřejmě je možné, že je člověk Satanem manipulován, aniž by o tom měl to nejmenší tušení. A že Satan velice úspěšně působí v církvi, je obsazeno v komentáři mého výše uvedeného článku, který je doslovným opisem kapitoly „Činnost Satana v církvi“ z knihy „Výklad modlitby Páně“ z r. 1922 od kdysi požehnaně působícího br. kaz. Adlofa.

 
 Satan svoji činnost zaměřuje PŘEDEVŠÍM !!! na sbory. Je to proto, že ve sborech je největší pravděpodobnost záchrany tonoucího hříšníka. A protože toto Satan velice dobře ví, snaží se hříšníkovi cestu k záchraně odříznout!!!
 

Je děsivé, jak důsledně a systematicky si při tom Satan počíná, a jak jeho vlivu podléhají i mnozí tzv. „sloupové sborů,“ kazatelé a sboroví či jiní pracovníci. Je to děsivé ovšem pro toho, jemuž se dostalo milosti VIDĚT Satanovo působení. Musím na tomto místě konstatovat, že mnohé sbory následkem Satanovy činnosti spí spánkem smrti, velice spokojeny samy se sebou. Těm patří výzva apoštola Pavla:

 
Ef. 5:14 „Probuď se, kdo spíš, vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.“
 
Je zajímavé, že v tomto textu je probuzení spojeno se vstáním z mrtvých. A toto probuzení potřebuji já i všichni ostatní, neboť naše probuzení žel není dokonalé, proto se probouzet musíme neustále a být za tuto milost Bohu vděčni. 

 
Citát 1Sam. 15:23, kde je srovnán, ne-li přímo ztotožněn vzdor s hříšným věštěním chápu takto: Král Saul nesplnil Hospodinův příkaz, který mu tlumočil prorok Samuel. Zde se ovšem  nacházíme na půdě SZ. Ovšem rozdíly v chápání Písma sv. mezi řadovým členem sboru a vedením sboru s čarodějnictvím nemají nic společného – zde nejde o odmítnutí Hospodinových příkazů, ale o rozdílné chápání Písma sv.. Ten, kdo z nesouhlasu se svým chápáním Písma vyvozuje tyto starozákonní důsledky, se staví (ať už chce, či nechce), do pozice proroka Samuele, což je velice na pováženou!
 

Pokud tedy zůstáváme důsledně na SZ půdě, pak jsme povinni vzdorujícího člena jako čarodějníka ukamenovat, neboť platí:

 
2M. 22:17(18) „Čarodějnici nenecháš naživu.“

 
 
Na půdě NZ probíhá boj proti bludům naprosto jinými prostředky.
 
Řecké haireisis, z něhož naše slovo heretik vzniklo, původně znamená „volba”, pak zvolení si něčeho za předmět studia, později uzavřenou společnost, školu, nebo sektu těch, kteří hájí určitý způsob života, nebo učení. Toto označení je v Písmu sv. užito ve dvou významech.
 

A) Označení těch, kdo v církvi vyvolávají roztržky, strany, a rozkoly.
 

Gal. 5:19-20 „Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly.”
 
1. Kor. 1:10 „Prosím vás bratří, pro jméno našeho Pána Ježíše Krista, abyste všichni byli svorní a neměli mezi sebou roztržky, nýbrž abyste dosáhli plné jednoty smýšlení a přesvědčení.”

 
B) Označení těch, kdo vědomě trvají na odchylném učení, než je křesťanské a přímo útočí na to, co je obecně přijímáno jako učení církve.
 

2 Pt. 2:1 „V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.”
 
Důsledek?
 
Tit. 3:10,11Sektáře jednou nebo dvakrát napomeň a pak se ho zřekni; je jasné, že takový člověk je převrácený, hřeší, a tak sám nad sebou vynáší soud.”
 
Z výše uvedených textů je zřejmé, že NZ nikde nevyzývá k potrestání hříšníků, čarodějníky nevyjímaje, protože potrestání přenechává Bohu (5M. 32:35; Ř. 12:19; Žd. 10:30). Zde by mělo existovat laskavé poučení a napomínání a napomínání (1Kor. 14:3,19; Ef. 6:4; Tt. 3:10). Šíře o trestání čarodějníků viz komentáře k článku „Základní rozdíly mezi Koránem a Biblí část 1 na adrese (http://www.notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1212).
 
Zatímco v SZ se uplatňovala především Boží spravedlnost, v NZ se uplatňuje především Boží láska.

 
2) Problém odpovědnosti vedoucího sboru

"Vedoucí má větší zodpovědnost za podřízené, než má podřízený sám za sebe."
 
Každý je sám zodpovědný za své osobní spasení – na Božím soudu se nebudeme moci odvolávat na někoho druhého (Fp. 2:12). To ovšem neznamená, že nemáme působit k záchraně jiných! Jediným!!! Prostředníkem mezi Bohem a člověkem je jen Boží Syn, nikoli nějaká odvozená duchovní autorita (1Tm. 2:5). Tím činí Bůh člověka svéprávného, zodpovědného za své vlastní spasení.

 
Tím samozřejmě nesnižuji odpovědnost a pravomoci biskupa (z řec. episkopos, tj. dohlížitel), působícího v prvotní apoštolské církvi po smrti apoštola Jana v rámci každého sboru. Ale je třeba míti na paměti dvě skutečnosti: předně to, že jsme všichni zhřešili a jsme daleko od Boží slávy (Ř. 3:23) a pak to, že pokud někdo hlásá jiné evangelium než to, které bylo apoštolům předáno – budiž proklet!!! (Gal. 1:8).

 
Pán Ježíš vždy laskavě přijal ty, kdo k Němu přišli s žádostí o pomoc. Je-li ve mně Spasitel přítomen, pak se nemohu k druhému chovat nelaskavě, nebo povýšeně, sledovat upevnění vlastní moci a duchovní nadvlády nad druhými, neboť jsem si vědom svých hříchů a na druhé straně i Kristovy milosti, kterou přijímám zcela zdarma.

Musím ji přijímat zdarma a to z jediného prostého důvodu: Kristovu milost totiž nelze žádným způsobem zaplatit. 
 
„Nezaplatím za svůj hřích, Kriste skryj mne v ranách svých“ praví se v jedné probuzenecké písni. A uvědomíme-li si velikost Kristovy oběti, pak vše ostatní – touha po uznání, pramenící z duchovní pýchy (která se Bohu nejvíce příčí), jde zcela stranou a člověk stojí před Bohem náhle ve své nahotě a ubohosti.

 
K Tvé situaci: je třeba se vyvarovat toho, aby ses ztotožnil se svým kazatelem sborem, nebo církví, neboť nemáme být služebníky lidí (1Kor. 7:23). Jsme povoláni ke svobodě v Kristu, (např. Gal. 5:1; 13 aj.) a sjednocení s Ním (Gal. 2:20) – a to je ta pravá ekuména. Pozemsky chápaná ekuména je satanským svodem a tedy odsouzena k zániku. Blíže viz např. „Ekuména – nekonvenční pohled“ na adrese (
http://www.notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1052) a další. 

Jinak zde hrozí reálné nebezpečí, že se necháš těmito lidmi doslova odkopat od Krista. Na takové lidi se vztahuje Spasitelovo slovo: 
 
Lk. 11:52 „Běda vám zákoníkům! Vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli, a těm, kteří chtěli vejít, jste v tom zabránili.“

Když se Petr odhodlal přijít ke Spasiteli po vodě, začal náhle tonout. Proč? Protože ztratil Spasitele se zřetele a  obrátil svou pozornost na rozpoutané přírodní živly (Mt. 14:28, 29). Podobně i Ty, nehleď na protivenství a snaž se působit všude tam, kam Tě Pán postavil, či postaví, v Jeho duchu „s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle.“ (Žd. 12:2).  Lepší radu Ti dát nemohu. 
 
Tvůj v Kristu

BohemianAnonymus

 
Tvůj v Kristu

BohemianAnonymus

 



Re: Skrytá tvář charismatismu - Svědectví Lýdie (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 25. listopad 2007 @ 14:13:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Lýdie,

po přečtení tvého svědectví napíšu pár řádek. K té debatě, která tady vznikla ohledně charohnutí, jsem se nevyjadřovala, protože nic podobného jsem nezažila.

Prošla jsi těžkým obdobím a bylo obtížné to ustát. Věřím, že už jsi našla svůj sbor a všechno bude jen lepší.
Mě překvapila všechna ta negativní svědectví, i když věřím, že takto se to stalo. Já jsem měla právě opačné zkušenosti.

Věděla jsem, že mám odejít z ŘKC, ale kam? V našem městě jsou jen husiti ( tam tedy rozhodně ne), pak KS ( ani tam ne, protože tady má nepěknou pověst, jak jsem se sama i převědčila), a jeden svobodný evangelikální sbor. Tak jsem tam zašla a nevěděla jsem, jak budu přijata ( jako katolička), jak se budou chovat, co budou říkat. Musím říct, že mě přijali naprosto super, byli moc milí, sami taky odešli z ŘKC - ostatně celý náš sbor se sestává z 95% z  bývalých katolíků),  tak leccos věděli.

No, nebudu to protahovat, zakotvila jsem tam a jsem ráda, že tam jsem. Ano, občas se něco vyskytne, ale všude jsou jen lidé, nemůžeme čekat neomylnost, nikdo z nás není dokonalý. Když potřebuju cokoli řešit, můžu se obrátit nejen na pastory, ale i na kohokoliv, rádi pomůžou, modlíme se spolu za to, co je potřeba, sloužíme spolu, kam nás Pán posílá.

Přeju ti, Lýdie, abys mohla zažívat jen dobré věci a prožívala sourozenecké vztahy, jak po tom toužíš.

Pán ti k tomu žehnej.

Irena



Re: Skrytá tvář charismatismu - Svědectví Lýdie (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 25. listopad 2007 @ 16:30:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svedectvo, ktoré čítate a ktorým som chcela podporiť tých, čo prežili niečo podobné, som vložila ako odpoveď na konkrétny komentár v článku „Zlý sen charismatických manipulátorů“ (tam môžete nájsť aj doplňujúce informácie v reakcii na otázku Jiřího Krupy) – to, že sa ocitlo aj na úvodnej stránke ako ďalší článok v rámci „Skrytej tváre charizmatizmu“, je už aktivita človeka skrytého pod nickom „tk“. Mojou snahou nie je rozoštvávať, zasievať rozpory a hádky – netúžim prilievať olej do ohňa problematiky okolo „charizmatizmu“ – ten buď vyhorí sám od seba v danom čase, alebo bude uhasený mocou Božou.
Ďakujem za podporu tým, ktorí ju tu doteraz vyjadrili a teším sa, že sme účastní jedného Tela, hoci možno s nejednotnými názormi a poznaním.

Súhlasím s Tebou, neznámy BohemianAnonymous: Ano láska nám chybí – nikoli dar poznání, nebo jazyků a vyznávam, že jej nemám ani ja dostatok a modlím sa za ňu – za stálu Božiu prítomnosť v mojich slovách a činoch, za totálne zlomenie starého človeka, ktorým som bola a za bezhraničné vydanie sa Duchu svätému, aby On mohol voľne a slobodne vanúť :o)
Nech vás žehná Pán Pánov, nech milosť a pokoj Boží prebývajú vo vašich srdciach za každých okolností.

Lýdia



Současné mluvení v jazycích může souviset s autosugescí i meditací (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 11:48:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tantra-jóga

Dévavaní - Meditace se zvuky


Dévavaní - Meditace se zvuky

17.8.2007 09:15 | O meditaci vážně, co to je a co jde? Jednotlivé techniky a osobnosti.

Dévavaní - Meditace se zvuky

1. První fáze: 15 minut
2. Druhá fáze: 15 minut
3. Třetí fáze: 15 minut
4. Čtvrtá fáze: 15 minut

Každý večer, než půjdete spát, můžete provádět jednu metodu, která patří mezi meditaci se zvuky, je velmi účinná a není přitom nijak náročná. Dévavaní je božský hlas, jenž mluví prostřednictvím meditujícího člověka, který se tak stal cestou k jeho projevení.
Tato meditace je meditační stav latihan vyjádřený pomocí jazyka. Výrazně uvolňuje vědomou mysl a když se provádí pozdě v noci, následuje po této meditaci klidný a hluboký spánek.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

První fáze: 15 minut

Zhasněte světlo, sedněte si na postel, jako byste si už chtěli lehnout, ale zůstaňte tak patnáct minut. Klidně a tiše seďte. Je dobré, když přitom hraje tichá hudba.

Druhá fáze: 15 minut

Zavřete oči a začněte vydávat monotónně jakýkoliv zvuk, který nedává žádný smysl, například -la la la, a čekejte, až vám mysl nabídne další zvuk. Jedinou podmínkou je, aby ty zvuky neměly nic společného s žádným z jazyků, které znáte. Můžete používat zvuky z jazyka, který neznáte - z tibetštiny, čínštiny, japonštiny, apod.
Možná s tím budete mít na začátku problémy (několik dní). Jak byste mohli mluvit jazykem, který neznáte? Můžete jím mluvit - a jakmile s tím začnete, s jakýmkoliv zvukem, nesmyslným slovem, necháte vědomí stranou a dovolíte podvědomí, aby mluvilo... Jakmile promluví vaše podvědomí, budete ten jazyk umět. Je to velmi, velmi stará metoda. Vychází ze starého zákona. V oné době se nazývala "glossolalia" a některé americké církve ji dodnes využívají.
Pronášení zvuků musí být klidné; nekřičte, nevykřikujte, nesmějte se a neječte. Těchto 15 minut nesmírně uvolní vědomou mysl.

Třetí fáze: 15 minut
Postave se a mluvte dál; dovolte svému tělu, aby se pomalu pohybovalo v harmonii se zvuky. Je-li tělo dostatečně uvolněné, uvolňuje jemnou energii, která vás sama uvede do meditačního stavu latihan.

Čtvrtá fáze: 15 minut

Lehněte si, buďte v klidu a uvolněte se

Meditace - první a jediná svoboda (Osho)


zdroj:  z d e

_________________________________________________________________________________________________________________________


Další zajímavé články na téma mluvení v jazycích a křtění Duchem svatým:

Mluvení jazyky? Jaká je realita a kde je pravda?


Je mluvení jazyky platné i dnes?


Je mluvení jazyky v letničních církvím darem nebo herezí?


Jak působí zlí duchové?


Křest Duchem svatým?



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy