Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a dnes je Státní svátek - Cyril a Metoděj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 214, komentářů celkem: 396016, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 155 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108537231
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jist nebo nejist maso?
Vloženo Neděle, 27. leden 2008 @ 22:50:45 CET Vložil: bolek

Zamyšlení poslal Sylfaena

My verici jsme vybizeni ke zkoumani pisma.

Kdyz zkoumam obsah knihy Genesis, vede mne to k mnohym zamyslenim.

Dnes bych se chtela zamyslet nad otazkou "masozravosti". Na pocatku je psano, ze Buh dal veskere zveri za pokrm zivou bylinu.

To by znamenalo, ze zver nejedla maso. My ale vime, ze se zvirata od pradavna az po dnesek zcela bezne poziraji mezi sebou.

Lze na tuto skutecnost odpovedet tak, ze vers odkazuje na skutecnost jeste neexistence masozravych zvirat?


A co clovek a maso? Nejprve ani ten se masem nezivil, po pribehu o potope se ale docteme noveho prikazani: Dal jsem Vam to vsechno, jen maso ozivene krvi nesmite jist. ( Ve starem zakone se docteme, ze Duse je v krvi, a proto je treba ji vylevat.)

V souvislosti s otazkou jezeni masa mi vyvstava dalsi podnet k zamysleni. Pribeh Kaina a Abela. Proc byl pred Bohem spravedlivy Abel, ktery obetoval maso, ktere libe vonelo, nikoliv Kain, ktery obetoval polni bylinu? A cim se vlastne provinil Kain, o tom se v Bibli nedocteme. text na mne pusobi v podstate tak, ze obetovat plodiny zeme pred Bohem neobstalo, ze Hospodin Buh v Bibli vyzadoval obet krvavou. To bylo to spatne na Kainovi, ktery potom zabil sveho bratra? Hospodin Buh, ktery chce byt oslavovan krvavymi obetmi?

Krev tedy vylit, maso snist.

A co Novy zakon a Jezis? Pri cetbe se dozvidame, ze urcite jedl velikonocniho beranka a ryby, ktere i rozmnozil. jinak predpokladam, ze strava chudeho lidu byla velmi prosta. Ale co rikaji o masu nektere apokryfy?

Apokryfu je velke mnozstvi, a zatimco mnohe z nich pusobi dojmem, ze s kanonickymi spisy zcela koresponduji nebo je o neco rozsiruji, dalsi cirkvi uznanym evangeliim v zasadnich otazkach odporuji, nebo vypadaji dosti vyumelkovane, ci jsou oznacovany za dobovou "zabavni literaturu".

Presto i tam najdeme narazku na jezeni masa. Jezisovi jsou do ust vkladana slova o tom, ze jist maso je hrich s krvi i bez krve, (Esejske evangelium miru:

Sedl si mezi ně a pokračoval: "Bylo vám již dříve řečeno: Cti svého nebeského Otce i svou Matku Zemi a dodržuj jejich přikázání, abys žil dlouho na zemi. A jako další bylo tímto přikázáním dáno: Nezabiješ, neboť život byl dán všem Bohem a to, co dal Bůh, nesmí člověk vzít. Neboť vám pravím, z jedné Matky pochází vše, co na zemi žije. Proto každý, kdo zabíjí, zabíjí svého bratra. A od něj se jeho Matka země odvrátí o odejme mu svá životodárná ňadra. A její andělé ho opustí a do jeho těla se nastěhuje Satan. A maso zabitých zvířat se stane v jeho těle jeho vlastním hrobem.

Vpravdě pravím vám, ten, který zabíjí, zabíjí sebe a kdo jí maso zabitých zvířat, jí z těla smrti. Neboť v jeho krvi se každá kapka krve zabitého tvora stává jedem, jejich dech se stává zápachem jeho dechu, jejich maso se proměňuje v hlízy: v jeho kostech jejich kosti ve vápno, v jeho vnitřnostech jejich vnitřnosti v úpadek, v jeho očích jejich oči v šupiny, v jeho uších jejich uši ve voskovou zátku. A jejich smrt se stane jeho smrtí.

Neboť jenom ve službě nebeskému Otci budou vaše dluhy sedmi let prominuty v sedmi dnech. Ale Satan vám neodpustí nic a jemu budete musit všechno zaplatit. Oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, pálení za pálení, ránu za ránu, život za život, smrt za smrt. Neboť mzda hříchu je smrt. Nezabíjejte ani nejezte maso svých nevinných obětí, jestliže se nechcete stát otroky Satana. Neboť to je stezka utrpení a vede ke smrti. Naopak vykonávejte vůli Boží, aby Vám andělé na vaší cestě životem sloužili. )
nebo evangelium Marie Magdaleny, kde udajnym hrichem nebylo vztahnout ruku po plodu ze stromu zivota, ale to, ze Eva dala Adamovi snist maso.

Jiste, lide, kteri psali tato evangelia, je psali se zamerem byt poplatni sve zivotni filosofii, ale to same lze rici uplne o vsech evangeliich.

Zamyslite se se mnou nekdo nad masem a nad tim, co nelibeho udelal Kain?

Dekuji za Vase prispevky

Sylfaena


Podobná témata

Zamyšlení

"Jist nebo nejist maso?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jist nebo nejist maso? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 28. leden 2008 @ 07:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš:
To by znamenalo, ze zver nejedla maso. My ale vime, ze se zvirata od pradavna az po dnesek zcela bezne poziraji mezi sebou.

Což neni tak. Zvěř sice jí maso "od pradávna", ale ale to pradávno muže bejt klidně vod potopy. Je dost nelogický, aby od počátku žraly zvířátky jeden druhýho, protože to by začaly dost rychle vychcípávat. Naopak je logičtější, že nejdřív byli všechny býložraví, pak se ňáký staly všežravcema => => a nakonec se některý specializovali na maso.

Ad člověk: Podivej se na Apoštolskej koncil (Sk 15?). Mužeš jíst maso, ale nesmíš jíst krev. Takže kašrut platípro všechny Noemovy potomky. (viz Genesisi) Jsi-li potomkem Jákoba, tak muíš jíst pouze košer stravu (jen určitý zvířata, ne zdechliny...)

eleazar



Re: Jist nebo nejist maso? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pondělí, 28. leden 2008 @ 09:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že správnou odpověď na tuto otázku by jsi mohl(a) najít   z d e . O tom, jak je důležité dodržovat zásady zdravé výživy, je možné dočíst se také   z d e .




Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 28. leden 2008 @ 10:07:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


--Lze na tuto skutecnost odpovedet tak, ze vers odkazuje na skutecnost jeste neexistence masozravych zvirat?—

Spíše to ukazuje na to jak si starověcí lidé (již Sumerové) představovali ideální svět na počátku světa onen pozemský Ráj a tyto představy se pak promítli i do židovského písemnictví.Z archeologických nálezů vidíme,že masožravci existovali již od dávnověku  (prvohory ,druhohory atd. ) Vždyť  i v našem těle nestále probíhají gigantické války milionů bakterií a virů.    


--A co clovek a maso? Nejprve ani ten se masem nezivil—

Člověk je stavbou těla všežravec ,jinak v biblickém příběhu z Genesis bylo zvíře zabito hned po ochutnání ze stromu poznání

 --V souvislosti s otazkou jezeni masa mi vyvstava dalsi podnet k zamysleni. Pribeh Kaina a Abela. Proc byl pred Bohem spravedlivy Abel, ktery obetoval maso, ktere libe vonelo, nikoliv Kain, ktery obetoval polni bylinu?—

Tím bych se netrápil…zvláště ve SZ není neobvyklé,že jsou hromadně  trestány nevinní lidé např. děti včetně kojenců  a jinde jsou zas izraelským božstvem podporování lháři a podvodníci např. Jákob


Ostatně divné to nepřišlo ani "ap. Pavlovi" naopak to obhajuje

Neboť je psáno: 'Jákoba jsem si zamiloval, ale Ezaua jsem odmítl.'
Co tedy řekneme? Je Bůh nespravedlivý? Naprosto ne!
Mojžíšovi řekl: 'Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji.'
Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává.
Písmo přece říká faraónovi: 'Vyzdvihl jsem tě, abych na tobě ukázal svou moc a aby mé jméno bylo rozhlášeno po celé zemi.'
Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.
Snad mi řekneš? "Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli?
Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"
Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?
Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě,stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil ke slávě -

Římanům kap. 9
 
 --Hospodin Buh, ktery chce byt oslavovan krvavymi obetmi?—

ano v celé řadě veršů je krvavá (zápaná) obět označovaná za libou vůni pro Hospodina
např.
Exodus 29,18
Celého berana obrátíš na oltáři v obětní dým. To je zápalná oběť Hospodinu, libá vůně, ohnivá oběť pro Hospodina.

Leviticus 3,16

Kněz to na oltáři obrátí v obětní dým. To bude pokrm ohnivé oběti, libá vůně. Všechen tuk patří Hospodinu.


--A co Novy zakon a Jezis? Pri cetbe se dozvidame, ze urcite jedl velikonocniho beranka a ryby, ktere i rozmnozil. jinak predpokladam, ze strava chudeho lidu byla velmi prosta.—

ano z toho jde usuzovatm že Ježíš vegetarián nebyl.Apokryfní evangelia jsou různě kvalitní  Esejske evangelium miru a zmiňované evangelium Marie Magdaleny (bylo jich více) nepatří mezi zrovna kvalitní
osobně bych doporučoval tzv. Tomášovo evangelium jedno z nejstarších evangelií .V jednom verši učedníci pokládají otázku přímo ohledně  pokrmu
Jeho žáci se ho ptali a říkali mu: Chceš, abychom se postili? A jakým způsobem se máme modlit a dávat almužnu?A jaké předpisy máme dodržovat ohledně jídla? Ježíš řekl: Nelžete! A nedělejte nic, co sami nenávidíte, protože všechno je před nebem vidět. Neboť není nic skrytého, co nebude odhaleno a nic tajného, co by nevyšlo najevo.
Tomáš 6

 




Re: Jist nebo nejist maso? a to jde už nejméně 24 století (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 29. leden 2008 @ 21:42:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O Kainovi a Abelovi, to možná zobrazuje celu epochu. Gen 4,2: Ábel se stal pastýřem ovci, ale Kain se stal zemědělcem.
Ale vysvětlení je jen ve slovech ´´neshlédl´´.
4,3 Po jisté době přinesl Kain Hospodinu obětní dar z plodin země.
4,5 na Kaina však a na jeho obětní dar NESHLÉDL…...
4,6 I řekl Hospodin Kainovi: "Proč jsi tak vzplanul? A proč máš tak sinalou tvář?"
4,7 Což nepřijmu i tebe, budeš-li konat dobro? Nebudeš-li konat dobro, hřích se uvelebí ve dveřích a bude po tobě dychtit; ty však máš nad ním vládnout."
Tady je to nejasné : ta oběť byla PO JISTÉ DOBĚ, tedy ne vždy nebo stále, byla snad JEDNOU.
Mluví se o dobru, ale není jasné o co kráčí.
Bylo dobrem přinést oběť z masa a tuku? To byl dosavadní způsob. Hádej hádej hádači …
V Egyptě obětoval faraon každé ráno za egyptskou zemi pšeničné koláče,med a květiny.
Na ostrově Bali hinduisté dodnes obětují vůni : ženy donesou ráno košíky s ovocem na oltáře a odejdou, odpoledne si pro ovoce přijdou a odnesou domů. Zatím si bohové vzali z nich ´to nejcennější, to je vůni´. Klidná je to oběť, moderní. My známe pozdvihování chleba a vína na stolech u křesťanů při bohoslužbě.
Lidé byli pravěkými hledači a sběrači, potom se stali lovci, pak pastýři, potom zemědělci. Prolínalo se to až dodnes. Chodíme do lesa na houby jako hledači, zemědělci ještě pasou kozy atd. a někdo loví, i když vzácně. Ryby dosud, zvěř málo.
Co se uchovalo u šlechty, to jsou dřívější způsoby udržované jako živé.
Šlechta žila z dávek od sedláků (obilí, máslo, vejce i dobytek) a ještě lovila. Tedy žili způsobem o několik století starším.
V Indii se jedlo maso ještě v čase života prince Rámy. V epose Rámajána jsou popsané dary pro svatební tabuli, jsou tam i ptáci dokonce volavky.
Maso se tam  nejí nejméně od časů Mahavíry a Buddhy, kteří oba žili ve stejné době – v V. století před Kristem a hlásali neubližování živým bytostem.
Indové nejedí maso, ale jako národ žijí dodnes a je to tedy 24 století. Ale mají výhodu. Tak zvané plnohodnotné bílkoviny a aminokyseliny se zásobou vazební  schopnosti, tudíž s tak zvanými vazbami energeticky nenasycenými (zjednodušeně zvané nenasycené aminokyseliny), které člověk potřebuje získat z potravy, protože je netvoří, jsou u nás v mléce a ořechách a ještě několika dalších potravinách, o kterých jsem to zapomenul.
Kdo jí vejce a mléko se sýry, neubližuje živým bytostem a má všeho pro zdraví dost. Ale v Indii je těch zdrojů více, jako kešuové oříšky a sója bohatá na tyto bílkoviny (má jich až 24 procent). Tam se lehčeji žije vegetariánsky. Ani psi tam nejedí maso, ale těstoviny a fazole atd., jako lidé.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy