Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 533 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488466
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Změna ve vedení letniční církve v USA
Vloženo Pátek, 15. únor 2008 @ 12:52:07 CET Vložil: olda

Charismatici poslal pastýř

Nedávno došlo v čele největší letniční církve Assemblies of God v USA ke střídání stráží. Dr. Thomase Traska vystřídal v roli superintendenta Dr. George Wood, který byl znám svými konzervativními postoji, ale i neobyčejně lidským přístupem.
 
Jeden můj velmi dobrý přítel a bratr nedávno přeložil Woodovo pojednání o jeho pojetí sboru, kterým jsem opravdu nadšen a rád bych tento článek předložil i čtenářům Grano Salis. Zde uvádím jen malou ukázku:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


„Nedávno jsem pročítal literaturu Hnutí církevního růstu (Church Growth Movement) a zjistil jsem, že to, k čemu nás Bůh povolal, není podle vedoucích tohoto hnutí možné dělat úspěšně. Roky pečlivého průzkumu rostoucích a nerostoucích církví na celém světě přinesly několik základních principů, na kterých se obyčejně všichni křesťanští sociologové na poli církevního růstu shodnou. Jeden z takových principů je tento:

Životně důležitá známka zdravé, rostoucí církve je, že její členská základna se skládá v podstatě z jednoho druhu lidí. I v církvi sedá vrána k vráně. V terminologii církevního růstu se tomu říká „princip homogenní jednotky“. Jeho klasickým projevem jsou lidé, kteří se chtějí stát křesťany bez překračování rasových, jazykových nebo třídních překážek.

Homogenní jednotka je prostě skupina lidí, kteří se navzájem považují za „náš druh lidí“. Mají mnoho společných zájmů. Sdílí stejnou kulturu. Svobodně se stýkají. Když jsou pospolu, cítí se příjemně a jako doma.

Ze všech vědeckých hypotéz vytvořených v rámci hnutí církevního růstu se právě tato ukazuje být téměř „zákonem“. Patnáct let výzkumu zabývajícího se četnými kulturami v téměř každém koutu světa potvrzuje, že nejvíce rostou ty církve, které do místního společenství přivádí lidi z jedné homogenní jednotky. (C. Peter Wagner, Your Church Can Grow (Vaše církev může růst), Glendale, CA, 1976, pp. 110–1X1)

V podstatě to znamená, že se lidé se stejnými předsudky seskupí dohromady. Nesnažte se získat Honzu Nováka, pokud nejste církev pro Honzy Nováky. Lidé na správné straně dráhy nebudou mít žádný větší úspěch při získávání lidí na té špatné straně. Církve s velkým podílem pracujících lidí by se neměly snažit získat zástupy z univerzit a naopak. Tato myšlenka říká, že církev by měla poskytovat bezpečné prostředí, kde se lidé budou cítit s ostatními tak doma jako sami se sebou.“
 
Celý článek je zde a k pochopení je nutné jej přečíst celý:
http://www.studnice.org/?q=articles/id/150-opravdu-chce-mit-jezis-svou-cirkev-takovou

"Změna ve vedení letniční církve v USA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Poznámka ke kulturnímu křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 13:59:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Cituji z článku: "V podstatě to znamená, že se lidé se stejnými předsudky seskupí dohromady. Nesnažte se získat Honzu Nováka, pokud nejste církev pro Honzy Nováky. Lidé na správné straně dráhy nebudou mít žádný větší úspěch při získávání lidí na té špatné straně. Církve s velkým podílem pracujících lidí by se neměly snažit získat zástupy z univerzit a naopak. Tato myšlenka říká, že církev by měla poskytovat bezpečné prostředí, kde se lidé budou cítit s ostatními tak doma jako sami se sebou.“
 
Moje poznámka zní: Tyto principy ve své podstatě už "velmi dobře" fungují v NEletničních evangelikálních církvích - v USA i v ČR. V podstatě jde o "kulturní křesťanství" - byť s evangelikální rétorikou. Nejdůležitějším misijním polem je v tomto případě střední třída. Je to pochopitelné - střední třída je nekonfliktní, nepotřebuje zjevnou sociální pomoc. Psychicky je také zdánlivě v pořádku. Co se týká pastorační práce, tak většinou stačí "intelektuální forma" - přednášky, brožurky, skupinky etc. Problémem je, že to je základ pro tzv. bezproblémové křesťanství. Což v principu znamená, že se problémy zametají pod koberec. Stejně jako ve většině středostavovských rodin.

Jenže kde nejsou problémy,  není ani touha po změně. Kde není touha po změně, není ani hledání. Kde není hledání, není ani poznání hříchu. Kde není poznání hříchu, není ani pokání. Kde není pokání, není víra v evangelium. Kde není víra v evangelium, je náboženský život. V evangelikálním prostředí je to náboženský život v komunitě, kde se jednotlivec přizpůsobuje požadavkům komunity a přejímá názory komunitních autorit. Svoboda jednotlivce a individuální hledačství (obvyklé a žádoucí v protestantismu) není vítáno. To se řídí mírou konzervativnosti komunity. 

Zažil jsem několik křesťanských evangelikálních prostředí - do žádného z nich bych si (kvůli svědomí) nedovolil přivést své přátele - alternativní intelektuály. Kulturně by se tam nehodili. Církev by je nepřijala, protože by se kulturně nepřizpůsobili. A oni by nepřijali tlak na jejich konformitu.

Podnikatel "plného evangelia" těžko dlouhodobě vydrží poslouchat názory křesťanského intelektuála - hippíka a naopak. Kristus nerozděluje, ale spojuje. Proto zřejmě čeká na to, až jednou pochopíme základ všeho - ono Pavlovo zjištění: "Všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši" (Římanům 3,23-24). Pak snad na sebe v církvi nebudeme nakládat více, než je určeno evangeliem. Ani kulturní zvyklosti střední třídy. Do té doby na nás Hospodin zřejmě nenaloží víc, než jsme schopni unést. A nechá zřejmě nás žít podle našich kulturních zvyků. Neboť tyto se mohou vposledku stát "misijním polem" - ovšem náležitě proměněným dle Jeho vůle.

Proto jsem celkem spokojen s konceptem "Emerging Church Movement" namísto "Church Growth Movement". Což jsem tady publikoval. Je to prostě jedna z alternativ...

...a tož tak z Moravy.



Re: Změna ve vedení letniční církve v USA (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 15. únor 2008 @ 14:24:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten Wood je fakt dobrej!!

Pastýřovi nerozumím. Tedy motivaci, proč to sem dal.
Vždyť pro tyto postoje, které jsem přes dvacet let v církvi uplatňoval - jak on dobře ví - mě právě pastýř nazval skrytým rekatolizátorem!

Není to zase jeho fligna, že čeká, kdo se k woodovým myšlenkám přihlásí, aby ho mohl kaceřovat? To už tady bylo!

Olin



Re: Změna ve vedení letniční církve v USA (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 16. únor 2008 @ 09:22:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Životně důležitá známka zdravé, rostoucí církve je, že její členská základna se skládá v podstatě z jednoho druhu lidí.' Správně ať je to co nejvíc nenáročné a lidé jsou co nejvíc v pohodě - všechny otázky zodpovězeny a oni uspokojeni svou pravdou. Staré sbory ať jsou neakceschopné, mladé bez zkušenosti, sbory bohatých bez potřeby darů, sbory chudých bez potřebných darů, sbory fundamentalistické ať si navzájem poplácávají po ramenech stejně jako sbory liberálů. Oni se pak líp vychovávají pastoři - stačí sepsat příručku s instantními radami. Jen ať nám církve rostou. Nekomplikujme si to růstém v církvi.



Re: Změna ve vedení letniční církve v USA (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 16. únor 2008 @ 10:39:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan C. P. Wagner je sice křesťan, ale jinak je to normální blbec... Vzpomínám si, jak se v Životě v Kristu (časopis Apoštolské církve) vycházely články věnované teritoriálních duchům... něco o Marii jako královně nebes.., pod vlivem podobných 
blbin jezdili bratři z Apoštolské církve na Svatý Kopeček a činili tam "spoutávání" Ducha katolictví... :))) 

Musím se smát, protož takovou "kreteniádu" bych nenašel ani nikde ve světě... "spoutávali" Ducha katolictví, až jim to Bůh nepříkázal! Nikde v Bibli není návod k podobné praxi.. Pán Ježíš taky "nesputával" Ducha farizeismu... (o exorcismu se dá hovořit až v konkrétních případech s lidmi, ale ne takto!)

Celá věc je o to víc tragická, že se tak dělo se souhlasem Mudr. Aleše Navrátila, který byl v té době 2. Pastorem sboru (nevím, jestli tam jezdil taky, ale určitě nese za podobné chování zodpovědnost) V pátek "spoutávali Ducha katolictví (se souhlasem Aleše Navrátila) a následující týden bratr Aleš Navrátil zasedal s těmi stejnými katolíky na ekumincké radě církve (coby zástupce za AC jako celek), aby hájil mimo jiné principy ekumenismu...

Tohle všechno je na jednu stranu úsměvné, na druhou stranu ubohé... - například pro mě si za celý 9 let mého členství ani 
jeden z pastorů nenašel čas, aby udělal pastorační návštěvu. Promiňte, to bych jim křivdil, jednou za mnou Aleš Navrátil byl... ale jinak je to slabota, vzhledem k tomu, že pastoři jsou placení státem... (jsou zadarmo drazí..)



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy