Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 583 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482358
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Jezis a Nekonecna smycka...
Vloženo Sobota, 24. květen 2008 @ 18:32:22 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal demagog

Jezis kaze podle Matouse:
a tomu, kdo by se s tebou chtěl soudit o košili, nech i svůj plášť

a podle Lukase:
a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!

Mnozi si tento usek vykladaji tak, ze jestlize zlodej sam a dobrovolne krestanu chce vratit kradenou vec, ze si ji krestan nema vzit.



Tento vyklad podle meho nazoru neni spravny.

Ten, kdo se nekdy zabyval programovani, jiste vi, co je to nekonecna smycka. Vznika tehdy, kdyz pocitaci rekneme, aby v ramci funkce A ucinil prikaz Be, ktery ke svemu dokonceni potrebuji znovu zavolat funkci A. Dusledkem toho je, ze pocitac bude dokola volat funkci A a prikaz Be az do uplneho zhrouceni anebo nasilneho ukonceni.

Jezis Kristus chvali Zachaa, ktery se rozhodl vratit to, co nakradl, okradenym ctyrnasobne. Predstavme si situaci: Zacheus chce vratit penize, ale okradeny si je nechce vzit. A tak tam stoji na narozi a hadaji se, az do nekonecna. A myslite si, ze by se Jezis usmival?

Jestlize je znovuprevzeti ukradene veci spatne, hrichem, pak Zacheus svym cinem pokousi sveho blizniho. A nejenom Zacheus, ale i Jezis Kristus, nebot Zacheus tak cini pod vedenim Kristove. Ale Buh nemuze pokouset ke spatnemu! Clovek si ma davat pozor, aby se nestal zdrojem pokuseni pro sveho blizniho, nebot v takovem pripade je pod prokletim. Ale copak Kristus muze vest k prokleti? Buh nikdy nepokousi a nikdy nevede cloveka do prokleti...

Mozna nekdo namitne, ze neni psano, ze mezi okradenymi Zacheem byl nejaky krestan... Ale prave proto, ze to neni napsano, znamena to, ze tato informace neni dulezita! Kdyz je to pro pointu pribehu dulezite, je takovato okolnost vzdy zminena (napr slyseli jste, ze otcum bylo praveno, ja VAM vsak pravim... Anebo prisel jsem jen k zbloudilym ovcim Ïzraelskym atd...) Vzdy, kdyz je nabozenstvi vyslovne zmineno, muzeme pri vykladu tvrdit, ze je tato okolnost dulezita. Neni li vyslovne tato okolnost uvedena, pak neni pro vyklad dulezita. A uvadet ve vykladu tuto okolnost jako dulezitou znamena vykladat si Pismo svevovlne.


A vsimneme si dale, ze Zacheus ani nema zkoumat, jestli ten, kdo okradl, je hoden, aby mu kradenou vec vratit, nebo neni. Jezis rika, ze Buh dava svitit slunko na dobreho i zleho, posila dest pro dobreho i zleho a tato dokonalost Bozi ma nam byt prikladem.

Kazdy z nas nekomu ublizil. Jestlize bychom se nechteli druhemu omluvit pro to, ze i ten druhy treba nekomu ublizil, budeme pak sami omluveni pred Tvari Bozi?

vyklad, ze prevzit ukradenou vec neni spravne, neni biblicky. Kdyz si clovek prevezme od zlodeja ukradenou vec, necini tak ze slabe viry, ale z radosti, ze Buh promenil srdce zlodejovo.

Jezisova slova plati o situaci, kdy zlodej neco BERE, ne o situaci, kdy to vraci.

Podobná témata

Kázání

"Jezis a Nekonecna smycka..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jezis a Nekonecna smycka... (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 24. květen 2008 @ 18:46:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad, že si křesťan nemá vzít věc, kterou mu zloděj vrací, jsem ještě nikdy neslyšel.
Ale také jsem neslyšel, že by zloděj někdy něco křesťanovi vrátil.




Re: Jezis a Nekonecna smycka... (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 24. květen 2008 @ 22:54:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
V minulosti jsem se k problematice církevních restitucí dostal, když jsem pracoval jako novinář, a vím, že jimi KC podmiňovala upravení vztahu mezi státem a sebou. Jinak řečeno chtěla a vymáhala to, co jí bylo komunisty "ukradeno".

Někdo se nás tu snaží přesvědčit, že stát dává peníze dobrovolně sám od sebe. Tak se na to podívejme.

Níže je článek přenesený ze serveru Novinky.cz od dvou redaktorek Práva. Zvýraznění moje vlastní.

Církevní restituce: nejdřív byla suma, pak se hledalo, jak k ní dojít

Návrhu výše církevních restitucí a náhrad předcházela politická dohoda vládních stran, že žádná církev nesmí prodělat. Církve si pak samy u ministerstva financí a kultury vybojovaly částku 83 miliard navýšenou úroky zhruba na 270 miliard za šedesát let. Vyplývá to ze zápisů jednání komise pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi, které se podařilo Právu získat.

24. 5. 2008 03:00 - PRAHA

Již na první schůzce 12. července 2007 upozornil náměstek ministra financí Eduard Janota, že nejobtížnější bude ocenění majetku, za který bude poskytována náhrada. „To musí být jednoduché a spravedlivé. Celková částka "dorovnání" bude dohodnuta politickou cestou. Je třeba ji ale odůvodnit výpočty,“ prohlásil podle záznamu z jednání Janota.

„Proto bude nutné se spojit s majetkovými experty, kteří by měli navrhnout způsob ocenění majetku. Musí být jasné, na základě jakých parametrů k ocenění došlo. Tyto výpočty bude jistě vyžadovat Parlament i novináři,“ připomněl Kalouskův náměstek, který, jak řekl, se svým ministrem "pozici projednal, a prezentuje tak jeho názory".

Gandalovičovi se to zdálo mnoho, pak sumu hájil
Právě Janota na tomto jednání zveřejnil základní úkol pro majetkové experty: „Jednou z premis výpočtů musí být i to, že žádná církev nebude dostávat méně, než nyní.“

Základní částku k jednání měly podle Janoty navrhnout církve samy prostřednictvím své vlastní komise. Na říjnovém jednání vládní komise již diskutovala o konkrétní částce 83 miliard korun.

„V rámci politické dohody by se měla upřesnit výše celkové náhrady. Částka 83 miliard se zdá příliš vysoká,“ uvedl podle záznamu z jednání 4. října 2007 ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS).

Ten však ve Sněmovně v dubnu, tedy o půl roku později, právě tuto sumu nejhlasitěji obhajoval. „To je částka, ke které náš resort spolu s resortem ministerstva kultury dospěl velmi odpovědným výpočtem vycházejícím ze dvou studií, to znamená jinými slovy - z aktuálního přehledu zaplacených cen za transakce jak v oblasti zemědělské, tak v oblasti lesní půdy,“ tvrdil poslancům, kteří ji zpochybňovali.

Církve chtěly ještě víc
Církevní komise původně požadovala, aby povinnou osobou nebyl jen stát, ale i obce a soukromníci. To by znamenalo vydání mnohem většího majetku, než o kterém se nyní ve Sněmovně jedná, a velké problémy právě s obcemi a soukromými majiteli. Církve pak raději od svého požadavku ustoupily.

Podle zápisů se původně počítalo, že peníze poskytované církvím budou nejen úročeny, ale také valorizovány. Proti tomuto souběhu se postavil jak Gandalovič, tak i další Kalouskův náměstek Ivan Fuksa (ODS).

Ten připustil, že je to věcí politické dohody. K ní došlo na setkání této vládní komise a církevní komise začátkem prosince u lidoveckého ministra financí Miroslava Kalouska: úrok bude 4,85 procent a stát bude ještě přispívat církvím na jejich činnost po dobu dvaceti let.

Tímto rozhodnutím se z 83 miliard stalo 270 miliard, které v následujících šedesáti letech mají církve od státu dostat.

Koncem roku 2007 jednaly vládní i církevní komise společně. Na jedné jejich schůzce upozornila místopředsedkyně Sněmovny Miroslava Němcová (ODS) na nutnost „dopředu připravit argumentaci pro případné zpochybňování návrhu“. Proto Jehlička uvažoval o vzniku společné mediální komise, která „bude vytvářet vhodný mediální obraz“.

Poté vznikla webová stránka cirkevnimajetek.cz, kterou podporuje mj. Česká biskupská konference a finančně sponzoruje ministerstvo kultury. A Němcová se pustila do kritiky návrhu, neboť se jí nezdá plánovaná výše náhrad. Navrhuje také speciálně vyčlenit svatovítskou katedrálu z nároků církve a zkrátit dobu výplaty na dvacet let.




Re: Jezis a Nekonecna smycka... (Skóre: 1)
Vložil: BINENA v Neděle, 25. květen 2008 @ 09:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslím, že JEŽÍŠOVI šlo o postoje- farizeové si mysleli, jak naplnují zákon-a jak jsou spravedliví-a tak jim to trochu natáhl, aby viděli , kdy opravdu je spravedlnost. a pak si myslím, že mluví o tom, jaký postoj máme mít v srdci, ne že to máme  nebrat,ale , že to nemáme násilím vyžadovat a že se nemáme tolik zabývat materialismem.každé myšlení má hluboký podtext duchovní- vždyt kolik bylo uzdravení, když člověk odpustil druhému, a mám zkušenost, že když jsem odpustila ze srdce nějakým lidem- změnili se, Bůh s nimi mohl jednat



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy