Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 550 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563142
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Láska k sobě
Vloženo Sobota, 12. červenec 2008 @ 17:46:46 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal ferda

Pascal Ide a Luc Adrian
Musíš mít lásku k sobě
Za zdravé sebehodnocení

Proč je mnoha lidem uzavřen pocit, jak velkou mají
hodnotu? Protože nezakusili ve svém dětství, že jsou milováni, tedy drahocenní.

"Komplimenty mi byly vždy nepříjemné. Když se o mě někdo zajímal, myslela jsem si, že si zmýlil osobu „ stěžuje se 42letá Armella se slzami v očích.“Jsem neschopná pokládat se za hodnou lásky. Můj otec mě nikdy nepovzbudil.“ To znamená: Když vyslovím svůj hněv, udělala jsi něco špatně. Když neříkám nic, bylo to v pořádku. Je to karikatura? Vůbec ne. Jeden učitel náboženství říká: „Často se ptám osmiletých dětí: Kdo z vás si myslí, že má dobré vlastnosti?“ Nehlásí se ani polovina třídy. Odkud se bere toto nedocenění vlastní osobnosti, toto sebepřehlížení, které se často odívá do falešného pláštíku pokory? Tento pocit by nemohl tak rozkvétat, kdyby neměl kořeny ve výchově a kdyby nebyl posilován v rodině i ve škole.


Existují sice některé nemilované děti, ale o mnoho více je falešně milovaných. Kdo je falešně milovaný, má později potíže s láskou. „Jako dítě jsem často snila o tom, abych byla někdo jiný. To, co jsem byla a co jsem měla, to jsem nechtěla. Měla jsem stále pocit, že jiné děti jsou lepší, krásnější, nadanější, oblíbenější u učitele i u spolužáků..“ Tak vypráví jedna mladá žena o svém smutném dětství, o pubertě plné komplexů, o svém životě plném úzkostí a neúspěchů.

Psychoterapeut, který jí naslouchal, Christofor André, uveřejnil spolu s François Lelordem knihu Úcta k sobě samému, jejíž úspěch ukazuje, jak velice se strefili do černého. Zde je výsledný požadavek: „Tato žena netrpí depresí v důsledku depresivního onemocnění. Ale byla proto na tom méně špatně? Nejsem si tím jist. Její utrpení vězí ještě mnohem hlouběji, je těsně spojeno s její historií až do nejhlubších kořenů její bytosti. Je krásná, inteligentní, měla všechny předpoklady, aby byla krásná. Chybělo jí jen jedno: pocit vlastní hodnoty a důstojnosti.“

Pro mnoho křesťanů k tomu přistupuje názor, že toto sebepohrdání, jakmile se vytvoří, nachází své potvrzení v Božím slově. Copak Ježíš neříká, že musíme nenávidět svůj život, abychom se stali jeho učedníky? (Lk 14,26; Mk 8,34). Avšak milovat sám sebe, to není jen volba, kterou si člověk může vybrat. Je to dokonce Boží příkaz.“ Obětuj se pro druhé, ale nezapomínej úplně na sebe.“ Je to příkaz, ano nezbytnost , především z psychologických důvodů. Vyrovnaná šťastná osobnost potřebuje základ v sebeocenění, které vzniká z bezpodmínečné lásky rodičů.

Autoři říkají: „Dítě se správně živí z rodičovské lásky. Nestačí jen chtít milovat. Dítě to ihned vycítí. I když se nevyskytne nějaké zjevné vnější utrpení, vznikají nenapravitelné škody. Kde chybí přiměřené chování, objeví se podobné důsledky. „ Mají mě rádi, ale já nejsem k ničemu, nikdy nemám přednost při všem tom, co rodiče dělají.“ Pocit sebeocenění je jen velmi nízký, a to k úžasu rodičů, kteří si mysleli, že dítěti poskytují všechno.

Psychiatři dávají rodičům takových dětí tyto rady: Udělejte si čas pro své dítě. Pravidelně mu naslouchejte, nechte si od něho vyprávět o jeho životním světě, projevujte zájem o všechno, co dítětem hýbá, podnikejte s ním něco společně. Dejte mu pocítit, že je jedinečné, s jinými nesrovnatelné. Dejte své vlastní chování do souladu se svými výchovnými požadavky. Pomáhejte mu, aby se mohlo smát samo sobě. Příklad je nejlepší pedagogická forma.

Sebeocenění je zakořeněno i v morálce. Milujeme především to, co je nám podobné, s čím můžeme navázat komunikaci. Ale sami se sebou jsme spojeni více než s kýmkoliv jiným. Jsme sobě tím nejbližším bližním. Proto jsme povoláni, abychom se milovali více než druhé s výjimkou Boha. On sám je nám bližší než my sami sobě. Příkaz milovat sám sebe není tedy nějaký trik pro lidi, kterým chybí sebevědomí, nýbrž je to předpoklad pro to, abychom milovali druhé.

Darovat sebe druhým jen proto, že sami před sebou utíkáme, znamená nabízet druhému jen stín. Kdo chce být od druhého milován, když sám sebe nenávidí? Nic nemůže mít přednost před úkolem pracovat na vlastní svatosti a vlastní spáse. Můžeme rozlišovat tři druhy sebelásky. Jsou jako tři stupně schodiště.

První je milovat druhé kvůli sobě. To je dětský egoismus. I když umožňuje velkodušné činy, točí se dítě kolem sebe jako kolem svého pupku. „Sobec je ten, kdo nemyslí na mne,“ je jeho motto.

Pak je to sebeláska jen pro sebe samého. To je doba, kterou potřebujeme k rozvoji vlastního sebeocenění. V dospívání se učíme být přítelem sami sobě, i když tento proces začal již dříve.

Konečně je to sebeláska kvůli druhým, ten nejvlastnější cíl vlastního rozvoje. Člověk se rozhoduje nacházet své štěstí v tom, že se daruje druhým. To je znamení dospělosti. K tomu stupni ovšem člověk nedospěje, jestliže přeskočí fázi sebelásky. Neexistuje skutečný altruismus bez sebeocenění, z něhož se rodí pravá láska k bližním. Z tohoto pohledu je třeba chápat slova evangelia, která mluví o sebezapření. To předpokládá, že si ceníme sami sebe. Ježíš nám dal příklad takového postoje.

 Z Vision 2000 Đ 2/2008 přeložil -lš-
s Čas.Světlo........

***Ferda***


"Láska k sobě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Láska k sobě (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. červenec 2008 @ 18:28:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To je velký omyl. Bůh nepřikazuje sebelásku. To je pouze nepochopený verš z Písma, který mluví úplně o něčem jiném. Ovšem samozřejmě, dnešní zpsychogizované křesťantvo si v těchto psychoblábolech hodně libuje. A populističtí kazatelé psychologického "evangelia" toho hodně využívají.

Ať si Kristovi učedníci uvědomí, že toto není Evangelium Pravdy, ale satan.



777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 14. červenec 2008 @ 13:10:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Bůh nepřikazuje sebelásku.--

Obecně už člověk v pubertě vidí,že láska se přikázat vůbec nedá.
U známých veršů   'Miluj svého bližního jako sám sebe!'  je jasné,že ten kdo nemá rád sám sebe nemůže pak mít ani rád toho druhého,jen si na něco hraje jako pokrytec před světem. 



Re: Láska k sobě (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 14. červenec 2008 @ 20:49:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Iz 7,15 Bude jíst smetanu a med, aby dovedl zavrhnout zlé a volit dobré.

Kdo sam dobra nezakusil, ten nebude prat ani nikomu dalsimu a hlavne nebude umet dobro ocenit.



Re: Láska k sobě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červenec 2008 @ 17:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hamletovská otázka"Být, či nebýt"? je pro křesťana zodpovězena. Je lépe být, než nebýt.

Bůh stvořil člověka a viděl, že je to dobré. Být člověkem je dobré. Člověk zaujímá v hmotném světě výsadní postavení - je správcem tohoto světa. To Adam dal jména všem zvířatům.

Z Bible máme o člověku v podstatě dva druhy zpráv:
Ta první mluví o velikém důstojnosti člověka mezi stvořením. Máme přetvářet Zemi, jsme Boží děti, dokonce naše těla jsou chrámy Ducha svatého a my budeme vzkříšeni k novému životu!

Ta druhá zpráva mluví o snaze člověka být jako Bůh a o tragických následcích takového postoje. Koresponduje se vzpourou zavržených andělů a stejně, jako pro ně, je cestou do zkázy.

Všechno tedy je o žebříčku hodnot. O tom, co postavím v životě na první místo a na místa další. Tedy mít v nenávisti své tělo jen tehdy, když se dere na příčku, která mu nepřísluší, poněvadž by bylo příčinou naší zkázy. Pokud to není tento případ, máme povinnost se o své tělo starat, aby fungovalo, jak má.

I David, když se skrýval se svými spolubojovníky v chrámu, tak jedli chléb, určený Hospodinu k oběti. Tedy naprosto jasná svatokrádež, zakázaná Mojžíšovým zákonem. Přesto jim to nebylo počítáno za hřích.

Z toho se dají odvodit dvě věci:
1. Nejvyšší autoritou není Písmo, ale Bůh.
2. Lidský život má v Božích očích obrovskou cenu.

Svoji cenu si máme uvědomovat a svévolně ji nezmařit. Milujeme - li to, co miluje i Bůh, jsme na dobré cestě. Ale milovat sebe sama znamená chtít pro sebe to nejlepší. A tím nejlepším pro nás je ODPOVÍDAT NA BOŽÍ VÝZVU A NAPLNIT BOŽÍ PLÁN, PŘIJMOUT ROLI, KTEROU PRO NÁS BŮH URČIL A KE KTERÉ JSME BYLI STVOŘENI. Může to také znamenat náš souhlas položit svůj život za své bližní.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy