Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468562
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak poznat pravost zjevení?
Vloženo Pátek, 12. prosinec 2008 @ 20:17:06 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Smysl Mariánských zjevení.

Diskutovalo se o jednom zjevení Panny Marie. Pochopitelně jsou při takové příležitosti nadšení zastánci na jedné straně, jízliví skeptici na druhé a uprostřed skupina rozvážných, kteří radí, aby se s úsudkem počkalo, až se věc uklidní, vyšetří, až se nějakým způsobem vysloví církev.


Docela mlčenlivě se však zachoval mladý kněz, který studuje psychologii. Promluvil až na konec, až už skoro všichni odešli. Přiznal se, že mlčel, aby nikoho nepohoršil, protože jeho mínění bylo zásadně negativní.
Více méně je vyslovil těmito slovy.

Bůh stvořil člověka a dal mu poslání v tomto viditelném světě. Má tedy vidět a pozorovat to, co má na očích, neutíkat ze skutečnosti do světa iluzí, fantastických barev a zjevení.

Kristus dělal zázraky. Většinou to jsou uzdravení z nemoci. Umožňuje chudákovi, který byl vyloučen z práce a ze společnosti, aby se navrátil znovu do života, do normální skutečnosti. Při zjeveních, o kterých se čte v poslední době tolik, se děje pravý opak. Normální lidé, např. děti, se vytrhují z jejich života, přestávají mít zájem o to, co se jim odpovídá, a těší se na obraz "Paní", která se jim zjevila. A tu přidal mladý kněz něco ze svého psychologického studia a označil tuto situaci jako typické rozdvojení osobnosti, které označují psychologové za chorobné. Snad proto prý ty děti, o kterých se říká, že se jim zjevila Panna Maria, tak brzy potom umírají. Jsou psychicky v základech narušené.

Úsudek byl tedy velmi tvrdý. Jeho autor se ho nakonec sám zalekl, zasmál se a obrátil se na kardinála Špidlíka s otázkou, co tomu říká spirituální teologie. Výslovně podtrhl specifikaci spirituální teologie, protože teologie dogmatická, jak dodal, mu nechává úplnou volnost, nenutí nikoho, aby povinně věřil soukromým zjevením, i kdyby byla nejvěrohodnější.

Spirituální teologie se naopak zabývá zkušenostmi světců v duchovním životě. O světcích pak často čteme, že mívali vidění. Jak tato zkušenost působila na jejich život? Kardinál poznamenal hned na počátku,že je problém v podstatě správně položen. Chceme-li studovat psychologicky problém zjevení, musíme si všimnout těch, kdo je často mívali a kdo jsou hodnověrní. Bylo jich v dějinách církve mnoho. V prvním okamžiku uvedl namátkou sv. Kateřinu Sienskou, kterou můžeme nazvat, líbí-li se nám ten výraz, typickou vizionářkou. V sienském chrámu sv. Dominika si s Kristem mysticky vymění srdce. V horní části rodného domu v Sieně se ukazuje místo, kde se Kateřina modlívala s Kristem breviář a na konci žalmů říkala: "Sláva Otci a Tobě a Duchu svatému..."

A přece Kateřina neumřela brzy, nikdo na ní nepozoroval nejmenší psychickou poruchu. Od skutečnosti se pak vůbec neodvrátila, naopak se stala apoštolkou Itálie, Římu pak vrátila papeže. Co se nepovedlo politikům ani církevním hodnostářům, dokázalo obyčejné děvče: přemluvit papeže, aby opustil pohodlný avignonský palác a vrátil se do zpustlých římských budov. A při tom všem ošetřovala nemocné a nebála se žádné manuální práce.

Abychom to pochopili, musíme si nejdříve ověřit slovo samo: zjevení. Co si tu představujeme? Nejbanálnější představa je asi taková, skoro pohádková. Chudé děvče žije ve stísněných poměrech, není šťastné, jde do lesa a najednou uvidí na vrcholku stromu překrásnou Paní. Nikdy tam nebyla. Několikrát se zjeví, ale pak se tam už zase více neobjeví.

Přiznám sám, že takové vyprávění působí na psychology nepříznivě a že označují tento fakt jako iluzi neskutečného světa, který odvádí pozornost někam jinam. Docela jinačí však jsou zjevení sv. Kateřiny. Vidí často Krista. Vidí ho při práci, při modlitbě, na cestě. Ale nevidí ho jako někoho, kdo tam přišel odkudsi z pohádkové říše. Je to naopak někdo, kdo tu vždycky byl, kdo tu je, koho však lidé bohužel nevnímají. Chodí okolo něho bez povšimnutí a přitom myslí, že vnímají skutečnost. Otvírají oči, aby viděli svět, ale ve skutečnosti nevidí to, co je tu nejpodstatnější, toho, skrze něhož a v němž je všecko, co je. Žije tedy většina lidí v iluzi, v neskutečném poměru ke světu. Kateřině se naopak zjevila pravda, vidí to, co je.

Kdo vidí dobře skutečnost, ten k ní okamžitě zaujme správný postoj, začne plně a celistvě žít.
To pozorujeme na Kateřině, na tolika světcích, a to je i hlavní smysl všech zjevení Panny Marie, která jsou hodnověrná.

V Lurdech viděla Bernardetka krásnou Paní. Ale smysl vidění nebyla senzace. Bylo to v době, kdy se, jak to kdosi nazval, Evropa dokonale objektivizovala. Příroda a celý svět se stává předmětem vědeckých výzkumů. Technika stojí na prahu svých největších možností. Právě v té době upozorní Bůh lidi, že to není celý svět, že za čísly, výzkumy, stroji je osobní svět Boha Otce, Krista, svatých, se kterými můžeme mluvit jako s přáteli. Proto se dává v lurdských zjeveních tak velký důraz na modlitbu růžence.

Fatimské zjevení je zase ku konci první války. Jedna katastrofa končí a předvídá se další. Cílem zjevení nebylo odvést lidi od smyslu pro situaci světa. Naopak se zdůrazňuje v duchu biblických proroků: Pokání usmiřuje Boha, dobrovolným pokáním mohou křesťané odvrátit mnoho zla. Takový je tedy smysl všech pravých vidění a zjevení.


"Jak poznat pravost zjevení?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 93 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak poznat pravost zjevení? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 13. prosinec 2008 @ 18:22:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keďže obsah článku vôbec neodpovedá na otázku v názve, skúsim sa podeliť s tým, čomu som bola vyučená. Ako poznať pravosť zjavenia?

Verím, že je to jednoduché – stačí porovnať posolstvo zjavenia s už zjaveným Božím Slovom. Tak napríklad spomenutá Fatima: v nej Akožemária hovorí: „Videli ste peklo, kam padajú duše biednych hriešnikovi. Aby ich zachránil, Boh chce vo svete zaviesť úctu k môjmu Nepoškvrnenému Srdcu. Ak budú robiť to, čo vám poviem, mnohé duše sa zachránia a budú mať pokoj...“

Hmmm. Už nestačí viera v Ježiša Krista? Už nestačí Jeho dokonaná a Bohom prijatá obeť za nás hriešnych? Už nestačí prísť k Nemu, Baránkovi Božiemu, ktorý sníma hriech sveta, vyznať svoje hriechy a spoľahnúť sa vierou na milosť Božiu a odpustenie hriechov? Už nestačí krv Pána Ježiša Krista, aby sme boli čistí? „Boh“ chce vo svete zaviesť úctu k „Nepoškvrnenému“ srdcu Akožemárie...? Je zjavenie z Fatimy Božie?

Ďalšie, ktoré je veľmi zaujímavé a RKC prijaté za pravé, je zjavenie Akožemárie z La Salette v r. 1846, kde táto údajná Mária okrem iného hovorí: „Dala som vám šesť dní na prácu a siedmy deň som si vyhradila pre seba, ale nechcú mi ho priznať...“

Takže si zo Starého zákona musíme vyčiarknuť minimálne verše v Ex 20:9-10 „Šesť dní budeš pracovať a robiť akékoľvek dielo na zemi. Ale siedmy deň je sobota Hospodina, tvojho Boha...“? Aj tie v Ex 23:12 „Šesť dní budeš robiť svoje práce, ale siedmeho dňa prestaneš, aby si odpočinul...“? Tiež v Ex 31:15 „Šesť dní sa bude robiť práca a v siedmy deň je sobota odpočinutia, sväté Hospodinovi...“, Ex 34:21 „Šesť dní budeš pracovať a siedmeho dňa prestaneš...“, Ex 35:2 „Šesť dní sa bude konať práca, ale siedmeho dňa vám bude svätosť sobotného odpočinutia Hospodinovho...“? A môžeme vynechať podobne znejúce verše v Lv 23:3, Dt 5:13-14? Je zjavenie v La Salette Božie?

Milovaní, neverte každému duchu, ale skúšajte duchov, či sú z Boha, lebo pretože mnohí falošní proroci vyšli do sveta. Amen.



Re: Jak poznat pravost zjevení? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 16:02:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je asi i těžké rozpoznat pravé zjevení. Je také zajímavé, že to jsou v Katolické církvi většinou ženy a děti, kdo mají tato zjevení.

isim



Re: Jak poznat pravost zjevení? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 11:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Jak poznat pravost zjevení?"

Požádat ono zjevení,aby namazalo krajíc chleba s máslem případně umylo nádobí.




Stránka vygenerována za: 0.62 sekundy