Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Justýna.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16833, komentáře < 7 dní: 535, komentářů celkem: 441908, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 304 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

JirkaB

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120911437
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek
Vloženo Sobota, 13. prosinec 2008 @ 17:19:09 CET Vložil: gojim

Zamyšlení poslal Willy

Efezským 5:25-27 a 31-32 (NS KMS)

Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sebe samého za ni vydal, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody v slovu, aby sám sobě postavil slavnou (nebo nádhernou) církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná.

‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo. Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.


Apoštol Pavel píše o Církvi jako o slavné církvi, která je Tělem Kristovým, a jako o budoucí nevěstě Kristově, která se podle Zjevení sv. Jana stane chotí Beránkovou = Novým Jeruzalémem.

Pojďme však na začátek, poněvadž Pavel v 31. verši cituje Gen 2:24. V Gen 2:18 (NBK) je zmíněna ona příčina, pro kterou Bůh stvořil ženu jako předobraz církve a kterou prohlásil sám Hospodin. Hospodin Bůh také řekl: "Není dobré, aby člověk byl sám; opatřím pro něj vhodný protějšek." V jiných překladech je např. pomoc jemu rovnou nebo pomoc, která by byla při něm. Všechna zvířata byla stvořena podle svého druhu, ale člověk byl stvořen podle Božího druhu.


Jinými slovy řečeno, Bůh na začátku rozhodl, že není dobré, aby byl člověk sám a je napsáno, že člověka stvořil jako muže a ženu a žena je mužovou pomocí, která je mu rovná, neboť mezi živočichy žádná taková (jemu rovná) pomoc nebyla. Později je v Písmu SZ naznačeno, že Hospodin, chce být manželem Izraele, vyvoleného Božího národa, ale jako takový nebyl Izraelem přijat.

Takže, když Pavel píše Efezským mužům-manželům, že mají milovat své ženy, najednou tu vyvstane poukázání na fakt a připomenutí skutečnosti toho, že manželé tvoří jedno tělo a že je to veliké tajemství, které však Pavel vztáhl přímo na Krista - budoucího Ženicha => Manžela a Církev=Tělo Kristovo - budoucí nevěstu Kristovu => choť Beránkovu.

Jaký protějšek je vhodný pro Krista? Podle toho, co zjevuje Bible, je to někdo, kdo je Ho hoden, kdo je Mu roven - v životě a přirozenosti, nikoliv však v Božství. Poněvadž Kristus je Bůh v lidském těle, kdežto Jeho nevěsta je (lidské) stvoření a nikdy se Bohem stát nemůže. Přesto však toto lidské stvoření může a má žít božským věčným životem, který je mu dán jeho budoucím Ženichem právě proto, aby se mohl stát Kristovým vhodným protějškem, něboť k tomu byl stvořen jako stvoření podle Božího druhu, tj. k Božímu obrazu a podle Boží podoby. Žádné jiné stvoření se nemůže stát Kristovým vhodným protějskem, poněvadž žádné jiné stvoření není vhodné, což znamená, že se Mu nemůže rovnat.

V jistém smyslu můžeme říci, že božský život je manžel a lidský život je manželka a že toto spojení Boha s člověkem, Božství s lidstvím je touhou Božího srdce jako Jeho Boží věčný záměr. Ef 1:9-12 říká když nám oznámil tajemství své vůle, jak se mu líbilo a jak si předsevzal v něm/v sobě, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy nebo ke správě /správcovství  plnosti časů uspořádal pod jednu hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v něm. V něm jsme se stali i dědici/dědictvím Božím, když jsme byli předurčeni podle předsevzetí toho, který působí všechno podle rady své vůle, abychom tu byli k chvále jeho slávy, my, kteří jsme již předtím doufali v Krista. To znamená, že se jedná o něco, co je podle Božího zalíbení a podle Boží vůle, která vede k Jeho vyjádření, jímž je Boží sláva (Zj 21:23-24).

Ve skutečnosti se celá Bible zabývá tímto ústředním tématem, kolem něhož se vše točí a s nímž vše souvisí. Stačí si přečíst několik prvních a několik posledních kapitol Bible se zapojeným duchem a mám za to, že nám Bůh svůj záměr zjeví jako ho zjevil Pavlovi a ten jej sdílel se svatými v Efezu a sdílí jej i dnes s námi, otevřeme-li své srdce Bohu a vezmeme přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je slovo/řeč Boží. Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem ...(Ef 6:17-18).

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám ztotožnit se s Jeho zalíbením a Jeho vůlí, s Jeho rozhodnutím a předsevzetím tím, že si nás plně a cele získá pro svůj Boží věčný záměr, tj. stát se Kristovým vhodným protějškem, pomocí Jemu rovnou tím, že se staneme Jeho nevěstou, která se připraví - obleče a ozdobí pro svého Ženicha, aby Ho byla hodna, aby byla přitažlivá Toho, kdo se stal jejím vším, aby si pro ni rád přišel jako zloděj v noci a vzal si ze země to nějcennější a nejdražší, co zde má. Kéž se staneme pro Pána takovými, jaké nás chce mít, abychom spolu s Ním mohli uskutečnit Boží věčný záměr podle Boží vůle a k Jeho slávě. Amen.

willy








Podobná témata

Kázání

"Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. prosinec 2008 @ 19:19:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oprava: v posledním odstavci v předposledním souvětí ... aby byla přitažlivá pro Toho, ...

w.



Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 09:01:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není učedník nad mistra, ani služebník nad svého pána. (Mt 10,24)

Kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen. (Mt 23,12)

Jako se muž odlišuje od ženy, tak se i Bůh a Pán odlišuje od církve.

- Nemohu si pomoci, ale vidím v tom stále to povyšování se a přílišný důraz na zbožštění. Je to podle mne přehnané a není to uvedeno do přijatelných mezí. -

Takovéto vyučování prostě není vpořádku ! -

isim



Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 10:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, tentoraz ti dávam zelenú. Myslím, že triafaš... Napuzaj, starí cirkevní otcovia podobne ako chápali Pieseň piesní alegorické vyjadrenie lásky Boha k svojmu národu, tak anlogicky chápali Cirkev Kristovu ako nevestu Kristovu. Toto je naozaj tajmstvo "s ohľadom na Krista a Cirkev" ako presne hovorí apoštol. Aj proroci často používali obraz manželskej lásky na vyjadrenie lásky Boha k svojmu národu, ktorý Mu bol neverný, ale to nemôže naštrbiť vernosť Boha...
.
/V zátvorke: Práve pre tieto slová Cirkev považuje manželstvo za sviatosť, t.j. viditeľný znak lásky Krista a Cirkvi, v ktorom manželia a ich vzájomná láska má byť obrazom tej lásky, ktorú vyjadril Kristus voči Cirkvi na kríži, že sa za ňu obetoval a pripravil siCirkev u "čistú, bez vrásky, a bez poškvrny..." a aj Cirkev  - tá čistá, nepoškvrnená - sa snaží vyjadrovať voči Kristovi svoju lásku... Presne pre tento dôvod je v KC manželstvo nerozlučiteľné, pretože nemožno v skutočnosti rozlúčiť Krista a Cirkev.../



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy