|
Právě je 304 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: JirkaB
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120911437 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Partnerství: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek
Vloženo Sobota, 13. prosinec 2008 @ 17:19:09 CET Vložil: gojim |
poslal Willy Efezským 5:25-27 a 31-32 (NS KMS)
Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sebe samého za ni vydal, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody v slovu, aby sám sobě postavil slavnou (nebo nádhernou) církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná.
‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo. Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.
Apoštol Pavel píše o Církvi jako o slavné církvi, která je Tělem Kristovým, a jako o budoucí nevěstě Kristově, která se podle Zjevení sv. Jana stane chotí Beránkovou = Novým Jeruzalémem.
Pojďme však na začátek, poněvadž Pavel v 31. verši cituje Gen 2:24. V Gen 2:18 (NBK) je zmíněna ona příčina, pro kterou Bůh stvořil ženu jako předobraz církve a kterou prohlásil sám Hospodin. Hospodin Bůh také řekl: "Není dobré, aby člověk byl sám; opatřím pro něj vhodný protějšek." V jiných překladech je např. pomoc jemu rovnou nebo pomoc, která by byla při něm. Všechna zvířata byla stvořena podle svého druhu, ale člověk byl stvořen podle Božího druhu.
Jinými slovy řečeno, Bůh na začátku rozhodl, že není dobré, aby byl člověk sám a je napsáno, že člověka stvořil jako muže a ženu a žena je mužovou pomocí, která je mu rovná, neboť mezi živočichy žádná taková (jemu rovná) pomoc nebyla. Později je v Písmu SZ naznačeno, že Hospodin, chce být manželem Izraele, vyvoleného Božího národa, ale jako takový nebyl Izraelem přijat.
Takže, když Pavel píše Efezským mužům-manželům, že mají milovat své ženy, najednou tu vyvstane poukázání na fakt a připomenutí skutečnosti toho, že manželé tvoří jedno tělo a že je to veliké tajemství, které však Pavel vztáhl přímo na Krista - budoucího Ženicha => Manžela a Církev=Tělo Kristovo - budoucí nevěstu Kristovu => choť Beránkovu.
Jaký protějšek je vhodný pro Krista? Podle toho, co zjevuje Bible, je to někdo, kdo je Ho hoden, kdo je Mu roven - v životě a přirozenosti, nikoliv však v Božství. Poněvadž Kristus je Bůh v lidském těle, kdežto Jeho nevěsta je (lidské) stvoření a nikdy se Bohem stát nemůže. Přesto však toto lidské stvoření může a má žít božským věčným životem, který je mu dán jeho budoucím Ženichem právě proto, aby se mohl stát Kristovým vhodným protějškem, něboť k tomu byl stvořen jako stvoření podle Božího druhu, tj. k Božímu obrazu a podle Boží podoby. Žádné jiné stvoření se nemůže stát Kristovým vhodným protějskem, poněvadž žádné jiné stvoření není vhodné, což znamená, že se Mu nemůže rovnat.
V jistém smyslu můžeme říci, že božský život je manžel a lidský život je manželka a že toto spojení Boha s člověkem, Božství s lidstvím je touhou Božího srdce jako Jeho Boží věčný záměr. Ef 1:9-12 říká když nám oznámil tajemství své vůle, jak se mu líbilo a jak si předsevzal v něm/v sobě, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy nebo ke správě /správcovství plnosti časů uspořádal pod jednu hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v něm. V něm jsme se stali i dědici/dědictvím Božím, když jsme byli předurčeni podle předsevzetí toho, který působí všechno podle rady své vůle, abychom tu byli k chvále jeho slávy, my, kteří jsme již předtím doufali v Krista. To znamená, že se jedná o něco, co je podle Božího zalíbení a podle Boží vůle, která vede k Jeho vyjádření, jímž je Boží sláva (Zj 21:23-24).
Ve skutečnosti se celá Bible zabývá tímto ústředním tématem, kolem něhož se vše točí a s nímž vše souvisí. Stačí si přečíst několik prvních a několik posledních kapitol Bible se zapojeným duchem a mám za to, že nám Bůh svůj záměr zjeví jako ho zjevil Pavlovi a ten jej sdílel se svatými v Efezu a sdílí jej i dnes s námi, otevřeme-li své srdce Bohu a vezmeme přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je slovo/řeč Boží. Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem ...(Ef 6:17-18).
Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám ztotožnit se s Jeho zalíbením a Jeho vůlí, s Jeho rozhodnutím a předsevzetím tím, že si nás plně a cele získá pro svůj Boží věčný záměr, tj. stát se Kristovým vhodným protějškem, pomocí Jemu rovnou tím, že se staneme Jeho nevěstou, která se připraví - obleče a ozdobí pro svého Ženicha, aby Ho byla hodna, aby byla přitažlivá Toho, kdo se stal jejím vším, aby si pro ni rád přišel jako zloděj v noci a vzal si ze země to nějcennější a nejdražší, co zde má. Kéž se staneme pro Pána takovými, jaké nás chce mít, abychom spolu s Ním mohli uskutečnit Boží věčný záměr podle Boží vůle a k Jeho slávě. Amen.
willy
|
Podobná témata
|
|
Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 13. prosinec 2008 @ 19:19:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | oprava: v posledním odstavci v předposledním souvětí ... aby byla přitažlivá pro Toho, ...
w. |
|
|
Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: isim v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 09:01:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Není učedník nad mistra, ani služebník nad svého pána. (Mt 10,24)
Kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen. (Mt 23,12)
Jako se muž odlišuje od ženy, tak se i Bůh a Pán odlišuje od církve.
- Nemohu si pomoci, ale vidím v tom stále to povyšování se a přílišný důraz na zbožštění. Je to podle mne přehnané a není to uvedeno do přijatelných mezí. -
Takovéto vyučování prostě není vpořádku ! -
isim
|
Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 13:48:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
po verši Mt 10:24 následuje verš 25a Stačí, aby učedník byl/se stal jako jeho učitel a otrok jako jeho pán.
Mt 23:12 se vztahuje na Církev coby nevěstu jen v té druhé části, neboť ona se ponížila podle Pánova příkladu, a proto ji Pán povýší tím, že ji oslavil a oslaví svou slávou, tj. učiní jí slavnou Církví bez úhony, jakékoliv poskvrny, vrásky či čehokoliv podobného. Je to Jeho dílo, nikoliv její. Ona na tom s Ním jenom z milosti Boží spolupracovala tím, že se Mu vydala, aby to z/s ní udělal.
Dále píšeš: Jako se muž odlišuje od ženy, tak se i Bůh a Pán odlišuje od církve. V Písmu NZ je napsáno a zjeveno něco jiného. Apoštol Pavel napsal církvím v Galacii (3:8) a Kolosis (3:11) tato slova: Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši. Potom tu už není Řek a Žid, obřízka a neobřízka, barbar, Skytha, otrok a svobodný, ale všechno a ve všem Kristus.
Jinak řečeno, co se Církve coby nevěsty týče, KRISTUS je všemi a všech, vším ve všem. KRISTUS JE HLAVA I TĚLO!
Přísně vzato přijde Pán Ježíš při svém druhém příhodu hledat ve svých svatých SÁM SEBE a nikoho a nic jiného. V kom najde sám sebe jako svůj zralý život, toho jako prvotinu sklizně vezme k Božímu trůnu, v kom nelezne ještě jisté nedostatky = nezralost, toho nechá dozrát skrze veliké soužení.
Nevěsta bude prostě jako On, Jemu podobná (připodobněná), jsouce týmž obrazem Boha jako On, coby Boží mistrovské dílo.
Jakkoliv si to nemyslíš, toto je pravé apoštolské učení ohledně Církve. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: isim v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 19:25:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, jistě že v sobě mají, věřící v Pána Ježíše, skrze Ducha Sv., i božský život. (Pokud však skutečně mají Ducha Svatého.)
Zde ale stále vidím to přehnané zbožštění a zbožšťování. - A to jistě není vpořádku !
Potom některé ty (jehovistické) výklady Zjevení. No, uvidíme, co se z těchto výkladů, skutečně naplní.
Jsem přesvědčen o tom, že toto vyučování není vpořádku.
Není v něm vyváženost.
isim |
]
Re: Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 19:41:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
jestli vidíš to, co píšeš, že vidíš, pak tvůj zrak není v pořádku stejně jako tvé přesvědčení, poněvadž se to, co jsem napsal, nijak neliší od toho, co učili apoštolové. Jestli ano, pak napiš v čem. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: isim v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 20:02:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, asi nemá smysl, abych sem cokoliv více psal, protože Ty jsi zřejmě zcela přesvědčen o tom, že já vidím věci špatně.
To již plynulo z naší předchozí diskuse.
isim
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 20:19:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
no jestli nemáš, co napsat, tak nepiš. Kdybych byl přesvědčen, že vidíš věci špatně, nevyzýval bych tě, abys napsal, v čem se to, co jsem napsal, liší od apoštolského učení o Církvi jako budoucí nevěstě Kristově a Kristově vhodném protějšku. Žádná předchozí diskuze na toto téma mezi námi nebyla a jiná diskuze pod tento článek nepatří.
Tož tak.
willy |
]
Re: (Skóre: 1) Vložil: isim v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 07:01:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, jistěže Pán bude vyhledávat svatost, čistotu a posvěcení v životě křesťanů, a On jistě činí věci dokonalé a Jeho spasení je dokonalé !
- Ale my se nemáme soustředit a zaměřovat na zbožštění. (no, jistěže máme přijímat svatost a posvěcení života.)
Ale my se máme, ve svém životě, spíše zaměřit na to, abychom dorostli plného lidství, měřeno mírou Kristovy plnosti. -
Takto to osobně cítím a prožívám. - A ne jak to zde vykládáš a popisuješ Ty ! (To není uvedeno na pravou míru a není to vpořádku !)
isim
|
]
isime (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 11:18:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
píšeš: Ale my se nemáme soustředit a zaměřovat na zbožštění. (no, jistěže máme přijímat svatost a posvěcení života.) Kde jsem něco takového napsal?! Kde jsem napsal, že se máme soustředit a zaměřovat na zbožštění?! NIKDE!!!
Skrze Kristovo lidství byl vyjádřen a vyjadřován Bůh Otec (J 14:7-10). Máme-li coby Boží děti dorůst plného lidství, měřeno mírou Kristovy plnosti, pak jako Boží synové máme také vyjadřovat Boha Otce žitím Krista a skrze Krista (J 6:57).
Takto to vnímám v duchu, takto tomu na základě Božího Slova věřím a takto to prožívám.
Když jsem tě žádal, abys uvedl, v čem se liší to, co jsem napsal, od apoštolského učení, nevyhověl jsi mi. Misto toho dokola opakuješ, že to, co píšu není uvedeno na pravou míru a není to v pořádku. Pokud napříště neuvedeš, co konkrétně není v pořádku, nebudu na tvé komentáře reagovat. Tož tak.
willy |
]
Re: isime (Skóre: 1) Vložil: isim v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 19:02:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, je církev rovna Kristu ? - V určitém ohledu i ano, v Duchu Svatém jsou věřící bratry a přáteli Pána Ježíše.
Je však - "Kristus všemi a všech, vším ve všem", jak píšeš ? - to zřejmě ne - teprve až na věčnosti - ,
je "Hlava i tělo" ? - Hlava - to ano, - ale tělo ? - to zřejmě ne ! ,
- Můžeme "vyjadřovat Boha Otce" ? - jako otce v otcovství - to ještě snad ano, - ale jako Boha - to asi ne !
Ty nemáš žádné rozlišení těchto věcí, mícháš všechno dohromady, jak se ti zachce ! A také to tu přeháníš.
Já to takto vidím i cítím, v tom co tu píšeš. Toto Tvé vyjadřování a vyučování není vpořádku !
Jsem přesvědčen, že to je Tvoje nadutost, ve které tu takto píšeš !
isim |
]
Re: Re: isime (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 19:36:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
s člověkem, který se tváří jako křesťan a přitom nevěří Božímu zjevení v Bibli a tvrdí zde opak toho, co říká Bible v apoštolském učení, nemám o čem mluvit.
Místo toho se modlím, aby ti Pán otevřel oči, abys prohlédl, a dal ti milost změnit tvé smýšlení. Kéý se nad tebou Bůh smiluje a dá ti poznat Pravdu o Církvi. Amen.
willy |
]
Re: Re: Re: isime (Skóre: 1) Vložil: isim v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 06:44:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, tyto Tvé výklady nejsou vpořádku !
Také se modlím, aby ses obrátil.
isim
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: isim v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 07:13:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy,
já si myslím, že tento způsob a tyto Tvé výklady jsou bludařstvím.
Zamysli se nad tím.
isim
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 15. prosinec 2008 @ 13:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | isime,
myslet si to můžeš, dokázat už ne! Nad Božími zjeveními v Písmu se zamýšlím rád. Nad lidskými výmysly se nehodlám zamýšlet vůbec. Tož tak.
willy
|
]
|
|
Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 10:33:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy, tentoraz ti dávam zelenú. Myslím, že triafaš... Napuzaj, starí cirkevní otcovia podobne ako chápali Pieseň piesní alegorické vyjadrenie lásky Boha k svojmu národu, tak anlogicky chápali Cirkev Kristovu ako nevestu Kristovu. Toto je naozaj tajmstvo "s ohľadom na Krista a Cirkev" ako presne hovorí apoštol. Aj proroci často používali obraz manželskej lásky na vyjadrenie lásky Boha k svojmu národu, ktorý Mu bol neverný, ale to nemôže naštrbiť vernosť Boha... . /V zátvorke: Práve pre tieto slová Cirkev považuje manželstvo za sviatosť, t.j. viditeľný znak lásky Krista a Cirkvi, v ktorom manželia a ich vzájomná láska má byť obrazom tej lásky, ktorú vyjadril Kristus voči Cirkvi na kríži, že sa za ňu obetoval a pripravil siCirkev u "čistú, bez vrásky, a bez poškvrny..." a aj Cirkev - tá čistá, nepoškvrnená - sa snaží vyjadrovať voči Kristovi svoju lásku... Presne pre tento dôvod je v KC manželstvo nerozlučiteľné, pretože nemožno v skutočnosti rozlúčiť Krista a Cirkev.../
|
Re: Re: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek (Skóre: 1) Vložil: Elo v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 08:29:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ešte som si spomenul na otázku pôstu. "Prečo sa vy nepostíte?" pýtali sa farizeji... "A či sa môťu družbovia postiť, ke´d je medzi nimi ženích?"... Z toho jasne vyplýva, že Pán prirovnával svoj práchod k svadbe so svojou nevestouu, Cirkvou, ktorýá tam bola prítomná v zakladajúcom kolektíve apoštolov a prvých učeníkov. Cirkev je naozaj nevesta Kristova. /Zaujímavé, čo Kristus ovedal potom: Aj keď sľúbil svoju prítomnosť v Cirkvi, aj tak povedal, že "potom v tie dni ked jej veznú ženícha, budú sa postiť..."/
|
]
|
|
|
|