Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 409 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464218
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: PROČ ???
Vloženo Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 12:27:27 CET Vložil: gojim

Intimity poslal rive

Jobovo PROČ

Když jsem se jednou velmi obtížně hledala odpověď na otázku: "PROČ se dějí některé věci špatně", a musela jsem rezignovat na odpověď, narazila jsem v bibli na příběh o Jobovi.  Jestliže někdy, někdo potřeboval ve svém postavení odpověď na otázku „PROČ“, pak je to Job. Jeho děti přišly o život, ztratil majetek, těžce onemocněl,  Bůh neodpovídal, námitky přátel zůstávaly nezodpovězeny.  A když se Bůh  později objevil (v knize Job až v posledních pěti kapitolách) a konečně promluvil, tak víte jaký důvod Jobovo trápení udává??   Žádný …..Ani slovo !!!….   A to mě dostalo. Taky jsem to tak v té své situaci cítila, ikdyž okolí tvrdilo něco jiného, že pro některá utrpení nemusí být vůbec žádné vysvětlení.




 Bůh se vlastně otázkami typu PROČ nezabývá. Bůh neříká :  „Jobe pěkně se posaď  a poslouchej, já ti to vysvětlím“, ale přichází s výzvou!!! : „Opásej si bedra jako muž, budu se tě ptát a poučíš mě“

Ty čtyři kapitoly Joba jsou velmi poutavé - živé, vnímáme v nich velmi podrobné vylíčení Božího majestátu. Bůh úžasně živými slovy líčí stvoření světa, velkolepost hvězd a vesmíru, sílu volů, vznešenost koní, zázračnost živočišných pudů a podivuhodné cesty, jimiž země zajišťuje všemu živému potravu. Proč o tom Bůh mluví? Job přece nikdy netvrdil, že zná tajemství počasí, zrození a života. Chtěl jen, aby mu Bůh vysvětlil, proč zemřely jeho děti, proč všechno ztratil, proč je jeho tělo tak bolavé. A odpovědí bylo to další líčení přírodních jevů….

Až v závěru Bůh položil Jobovi otázku (na to v čem Bůh viděl problém): „Smí se člověk přít se Všemocným? Smí ho kárat ?  …. Vyzývat Boha ať vydá počet …. Vyslovovat obviňující  PROČ?  Zpochybňovat Boží Majestátnost v jednání s člověkem?

Bůh rozuměl Jobovu PROČ moc dobře, věděl, že Job tak nějak vyzývá Boha, aby vydal počet.  Často i my tak jednáme, když hledáme odpověď na otázku PROČ, myslíme, že Bůh s námi, s okolním světem, nejedná spravedlivě, zpochybňujeme jeho Vševědoucnost. Jednáme tak, jakoby se Bůh měl obhajovat a vysvětlovat svoji spravedlnost, své jednání se světem.

Bůh je soudcem, od něho pochází veškerá spravedlnost.  

Jsme jako lidské bytosti schopni vůbec pochopit Boží spravedlnost??? :

1)      Známe  všechny skutečnosti, máme správné informace ???  Mnohé okolnosti jsou přece ukryté až do soudného dne,  naše chápání je omezené, některé věci budeme schopni pochopit až na Věčnosti .

2)      Máme vůbec schopnost posoudit vážnost a ohavnost hříchu na naší planetě … smysl utrpení  na světě z hlediska Boha jeho plánu (věčnosti), jsme schopni pochopit, že Bůh dovolí, aby se ohavnosti děly.

3)      Dokážeme důsledně posoudit velikost a ohavnost svých hříchů…

Bůh říká Jobovi, jestliže nemůžeš pochopit mé působení v přírodě, kdo ti dal právo, abys mne zpovídal  - posuzoval mé jednání v duchovní oblasti, která je mnohem nesnadnější k pochopení. 

Stačí Bohu jen důvěřovat, že je Spravedlivý, Všemocný, podívat se na Boží přírodu, na Jeho dokonalost, Vševědoucnost. Jak je vše domyšleno. Jak má všechno svůj účel (ikdyž pro nás mnohdy nepochopitelný – skrytý).

rive

Podobná témata

Zkoušky

"PROČ ???" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 17:01:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj rive,

zkusím na tvou otázku odpovědět. Na pomoc si vezmu poslední kapitolu knihy Job a Jakuba 5:11.

Tedy odpovídaje Job Hospodinu, řekl: "Vím, že všecko můžeš, a že nemůže překaženo býti tvému myšlení.
Kdo jest to ten, ptáš se, ješto zatemňuje radu Boží tak hloupě? Protož přiznávám se, že jsem tomu nerozuměl. Divnějšíť jsou ty věci nad mou stižitelnost, anižť jich mohu poznati. Vyslýchejž, prosím, když bych koli mluvil; když bych se tebe tázal, oznamuj mi. Tolikoť jsem slýchal o tobě, nyní pak i oko mé tě vidí. Pročež mrzí mne to, a želím toho v prachu a v popele."
Stalo se pak, když odmluvil Hospodin slova ta k Jobovi, že řekl Hospodin Elifazovi Temanskému: Rozpálil se hněv můj proti tobě, a proti dvěma přátelům tvým, proto že jste nemluvili o mně toho, což pravého jest, tak jako služebník můj Job.
Protož nyní vezměte sobě sedm volků, a sedm skopců, a jděte k služebníku mému Jobovi, abyste dali obětovati obět za sebe, a služebník můj Job, aby se modlil za vás. Nebo jistě oblíčej jeho přijmu, abych neučinil s vámi podlé bláznovství vašeho; nebo nemluvili jste toho, což pravého jest, o mně, tak jako služebník můj Job. A tak odšedše Elifaz Temanský a Bildad Suchský a Zofar Naamatský, učinili, jakž jim byl přikázal Hospodin, a přijal Hospodin oblíčej Jobův.
Navrátil také Hospodin to, což odjato bylo Jobovi, když se modlil za přátely své, tak že což měl Job, rozmnožil to Hospodin dvénásobně. A sšedše se k němu všickni příbuzní, a všecky příbuzné jeho, a všickni známí jeho prvnější, jedli s ním chléb v domě jeho, a lítost majíce nad ním, potěšovali ho nade vším tím zlým, kteréž byl uvedl Hospodin na něj. A dali jemu jeden každý peníz jeden, a jeden každý náušnici zlatou jednu. A tak požehnal Hospodin Jobovi k posledku více nežli v počátku jeho. Nebo měl čtrnácte tisíc ovcí, a šest tisíc velbloudů, a tisíc spřežení volů, a tisíc oslic. Měl také sedm synů a tři dcery,
Z nichž první dal jméno Jemima, jméno pak druhé Keciha, a jméno třetí Kerenhappuch. Aniž se nacházely ženy tak krásné, jako dcery Jobovy, ve vší té krajině; kterýmž dal otec jejich dědictví mezi bratřími jejich.
Byl pak živ Job potom sto a čtyřidceti let, a viděl syny své, a syny synů svých, až do čtvrtého pokolení. I umřel Job, stár jsa a pln dnů.


Slyšeli jste o Jobově vytrvalosti a viděli jste, (jaký konec mu Pán připravil)*ř.: konec (od) Pána. Neboť Pán je plný soucitu a slitování.

Z výše uvedeného vyplývá několik věcí. Ta první je, že Job tváří v tvář Hospodinu poznává, že mluvil doslova nerozumně, neboť nerozuměl a proto zatemňoval hloupě Boží radu, důvodem čehož bylo, že do té doby znal Boha jen z doslechu. Konec, který podle Jakuba Pán Jobovi připravil byl ten, že se dal Jobovi podle Božího milosrdenství tu milost, že mohl a směl poznat Hospodina osobně tváří v tvář jako Pána plného soucitu a slitování, jak píše Jakub. A nejen to, ale Hospodin jasně řekl Jobovým "přátelům", na které se hněval, že narozdíl od nich, přijímá Joba za svého služebníka, aby jim posloužil jako kněz obětováním jejich zvířat a přímluvnou modlitbou. To, že Hospodin požehnal Jobovi k posledku více nežli na počátku, byl vlastně takový vedlejší efekt požehnání mnohem hlubšího, nicméně  podle počtu ohledně časných věcí to byl dvojnásobek všeho a ve věčnosti to bude dokonce i dvojnásobek dětí. A komu v Bibli bylo dáno umřít "jsa stár a plný dnů"? Takových lidí v Jobově době ani v jiných dobách mnoho nebylo.

Takže když to shrnu, Job trpěl proto, aby mu nakonec Hospodin požehnal především tím, že se mu dá osobně poznat (srovnej s J 17:3), že z něho učiní svého služebníka a že poctí jeho víru - důvěru v Toho, kterého do doby své zkoušky vyprovokované Satanem, znal jen z doslechu a přesto Hospodina ctil a uctíval lépe než mnozí, kteří znali a znají Boha lépe nežli Job. Vysvobodil Joba ze samospravedlnosti a dal mu milost pokání, která vedla k hojnému navrácení všeho, co dočasně ztratil a přesto zachoval víru a nenechal se svést ke zlořečení Bohu nebo odpadnutí od víry. Jinými slovy Job je takovým příkladem starozákonního vítěze ve víře, z jehož příběhu se můžeme učit i dnes.

Tož tak.

willy



Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 22. prosinec 2008 @ 17:59:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zajímavé téma související s tzv. "Theodiceou" tedy otázkami, jakou roli hraje zlo v plánu dobrého Boha.

Viz ukázka ze zajímavého článku:

Biblická theodicea

W. Gary Crampton 

Ronald Nash napsal, že nejvážnější výzvou theismu byl, je a bude problém zla1. Warren věří, že pravděpodobně žádná jiná skutečnost nebyla vznášena proti judeo-křesťanské (biblické) tradici s větší frekvencí a silou, než existence zla2. A David E. Trueblood bez obalu tvrdí, že existence Boha a přítomnost zla a utrpení ve světě je důkazem pro ateisty3. Ale i sami bibličtí pisatelé mají problém v otázkách Bůh a zlo. Prorok Abakuk si stěžuje:

  • Tvé oči jsou čisté, nemohou se dívat na zlo a hledět na trápení. Proč tedy trpíš věrolomné, mlčíš, když svévolník pohlcuje spravedlivějšího?“ (Abakuk 1:13) [ČEP]
a Gedeon se ptá:

  • Dovol, můj pane, je-li s námi Hospodin, proč nás tohle všechno potkává? (Soudcům 6:13).
Jestliže, jak říká bible, Bůh, který je všemohoucí a dobrý, na věčnosti neměnně rozhodl o všem, co se kdy stane a svrchovaně a prozřetelně řídí vše ve Svém stvořeném vesmíru, jak můžeme říci, že není autorem zla? Jak vysvětlíme akce Boha v přítomnosti působení zla, utrpení a bolesti? To je základní otázka, kterou se zabývá „theodicie“.

Tento výraz pravděpodobně poprvé použil německý filosof Gottfried Leibnitz (1646-1716) a je odvozen od řeckých slov (Theos Bůh a dike spravedlnost). Obojí souvisí s obhajobou dobroty a spravedlnosti Boha tváří v tvář zlu ve světě. Jak uvidíme, problém zla není vynucená polemika, jak se někdy říká. Ve skutečnosti, jak řekl Gordon Clark:

Zatímco se nejrůznější pohledy v tomto bodě rozcházejí, teologický systém nazývaný kalvinismus, vyjádřený Westminsterským vyznáním víry, nabízí uspokojivou a naprosto logickou odpověď4.

Uvidíme, že výchozí bod theodicie vychází z Božího slova.

V průběhu staletí vznikla řada rádoby-křesťanských pokusů, jak tento problém řešit. Mary Baker Eddy, zakladatelka církve „Křesťanské vědy“ vnímá zlo jako cosi neskutečného, takže zlo je jen iluzorní představa. Nedávno, E. S. Brightman a Rabbi Harold Kushner zvolili vysvětlení konečného boha. Tento bůh má omezenou moc a inteligenci, takže za zlo ve světě nenese odpovědnost. Na druhé straně zoroastrianismus a manichenismus představuje dualistický koncept víry, což znamená, že protichůdné síly dobra a zla působí vedle sebe věčně, nezávisle na sobě ve formě konečných (omezených) božstev. Také člověk má dvě základní podstaty – tělesnou a duchovní. Svět je tedy ovládán silami dobra a zla. Leibnitz racionalisticky tvrdil, že Bůh byl morálně zavázán stvořit „nejlepší ze všech možných světů“. Protože zlo je ve světě, Bůh tento svět stvořil jako nejlepší ze všech světů, které stvořit mohl.

Podobné teorie jsou biblickému vidění světa na hony vzdáleny. Bible jasně učí, že zlo není iluzorní. Hřích je skutečný. Je to zřejmé v pádu člověka a následném Božím prokletí celého vesmíru5. Bůh nemůže být viděn jako někdo nižší než všemohoucí a vševědoucí Božství. On stvořil vesmír ex nihilo (z ničeho). Navíc je zde skutečnost, že Bůh je Stvořitel a Udržovatel veškerého bytí a vylučuje jakoukoliv formu dualismu6. Bůh nestrpí žádnou „konkurenci“.

Rovněž Leibnitzův závěr je mylný. Mluví o Boží morální zodpovědnosti stvořit nejlepší z množství možných světů, z nichž každý je více či méně dobrý. Tím staví Boží prozřetelnost na hlavu. Bůh nestvořil tento svět, protože je nejlepší, ale je nejlepší proto, že se tak Bůh rozhodl. Boží volby nejsou určovány ničím ani nikým kromě Boha samého. Kalvín tento princip jasně chápal, když napsal:

Boží vůle je nejvyšším měřítkem spravedlnosti a cokoliv On chce, už tím, že to chce, musí být považováno za spravedlivé. Když se někdo ptá, proč se Bůh rozhodl tak, jak se rozhodl, hledá něco vyššího než Boží vůli, což nemůže nalézt.7

Dále, Leibnitzův pohled se přiklání k eliminaci lidské zodpovědnosti za hřích tím, že představuje hřích jen o něco vážněji než neštěstí, které se člověku přihodilo. Bible však jasně říká, že člověk je za svůj hřích odpovědný. Například v Davidově modlitbě pokání v Žalmu 51 neobviňuje David Boha, ani svou matku nebo Adama, s nimiž je spojen řetězovou reakcí, která v konci konců vedla k jeho hříchu. David obviňuje přímo hříšníka – sám sebe.

Také Augustín, biskup z Hippo, přemýšlel o podstatě zla. Ve svém Městě Božím i jinde zastával následující názor:

protože Bůh učinil všechny věci dobré (Genesis 1:31), nemůže zlo existovat nezávisle. Zlo je absence dobra a tma je absence světla. Není to tedy pozitivní přítomnost něčeho. V tom případě, zlo nemůže působit hřích – je to absence dobra ve stvoření, které působí zlo. Zlo je nepřítomnost dobra a je důsledkem toho, že se stvoření odvrací od Božího přikázání k „jinému dobru“ podle svého uvážení. Zde je podstata zla – je to samo stvoření, které je tvůrcem hříchu, nikoliv Bůh.

Ale ani tento přístup nepodává uspokojivé vysvětlení. Jak napsal Clark,

postrádání příčin zla, jestliže takové jsou, nevysvětlují, proč dobrý Bůh hřích nezrušil a nezaručil, aby si člověk vždy vybral nejvyšší dobro8.

Ani arminianismus, jakožto kvasi-křesťanský systém, nenabízí lepší řešení. Arminiánští teologové připisují původ zla svobodné vůli člověka, ne Božímu rozhodnutí, a tím potvrzují dualitu forem. Adam si ve své svobodě zvolil hřích nezávisle na Boží svrchované vůli. Adam prý měl „svobodu nereagovat“ na Boží vůli. Bůh „dovolil člověku hřešit“. Ani tento výklad problém neřeší. Clark vysvětluje:

Zdá se, že myšlenka, že Bůh pouze dopouští zlo, aniž by jej nadekretoval (určil ve svém úradku), nějakým způsobem Boha zprošťuje obvinění z toho, že by mohl být autorem hříchu. Zde je třeba jisté opatrnosti s ohledem jak na logiku, tak na argumentaci celé bible. To, že Bůh dovolil satanovi zasáhnout Jóba, protože to satan nemohl udělat bez Božího souhlasu, je Boží jednání jen těžko ospravedlnitelné. Je Boží dokonalá svatost slučitelná s Božím pasivním umožněním nebo dovolením působnosti satanova zla? Jestliže Bůh mohl zabránit nejen Jóbovým zkouškám, ale také ostatním hříchům a pokušením, jejichž subjektem je lidstvo, jestliže se Bůh rozhodl zlo připustit, je to z tohoto pohledu méně odsouzeníhodné, než kdyby je aktivně nadekretoval? Kdyby mohl někdo zachránit dítě z hořícího domu, ale rozhodl se nechat dítě uhořet, kdo by trval na tom, že takové rozhodnutí bylo morálně dokonalé?9

Zde jasně vidíme, že lidská logika v otázkách Božího rozhodnutí a svobodné vůle člověka nemůže koexistovat se všemohoucností Stvořitele. Arminiánský pohled se neslučuje ani s Boží vševědoucností, protože ta zahrnuje i budoucnost a výsledek konečného záměru. Pokud Bůh předzvěděl všechny věci, pak se nezbytně stanou, jinak by nemohly být „předzvěděny“. Bůh nejen předzvěděl, ale dokonce i předurčil ukřižování Svého Syna rukama hříšných lidí. Přesto lidé, kteří skutek provedli, jsou odpovědni za svůj hřích (Sk 2:22-23 a Sk 4:27-28). Mohli konat jinak? Mohl Jidáš Iškariotský nezradit Ježíše Krista? Pokládat podobné otázky také znamená hledat na ně odpovědi. Celý článek v následujícím odkazu: Biblická theodicea






Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 23. prosinec 2008 @ 16:32:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--A když se Bůh  později objevil (v knize Job až v posledních pěti kapitolách) a konečně promluvil, tak víte jaký důvod Jobovo trápení udává??   Žádný …..Ani slovo !!!….   A to mě dostalo. Taky jsem to tak v té své situaci cítila, ikdyž okolí tvrdilo něco jiného, že pro některá utrpení nemusí být vůbec žádné vysvětlení.--

V případě Joba to vysvětlení ale v Bibli jasně uvedeno je- stačí si přečíst první kapitolu knihy Job,kdy je uvedeno čím Jobovo utrpení vlastně začalo

6. Jednoho pak dne, když přišli synové Boží, aby se postavili před Hospodinem, přišel také i Satan mezi ně.
7. Tedy řekl Hospodin Satanovi: Odkud jdeš? I odpověděl Satan Hospodinu, řka: Procházel jsem zemi, a obcházel jsem ji.
8. I řekl Hospodin Satanovi: Spatřil-lis služebníka mého Joba, že není jemu rovného na zemi, a že jest muž sprostný a upřímý, bojící se Boha a varující se zlého.
9. A odpovídaje Satan Hospodinu, řekl: Zdaliž se Job darmo bojí Boha?
10. Zdaž jsi ty ho neohradil i domu jeho a všeho, což má, se všech stran? Dílu rukou jeho požehnal jsi, a dobytek jeho rozmnožil se na zemi.
11. Ale vztáhni nyní ruku svou, a dotkni se všeho, což má, nebude-liť zlořečiti v oči.
12. Tedy řekl Hospodin Satanovi: Aj, cožkoli má, v moci tvé buď, toliko na něj nevztahuj ruky své. I vyšel Satan od tváři Hospodinovy.






Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 24. prosinec 2008 @ 07:51:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věci mohou být i jinak, než se zdají. Jeho cesty jsou jiné, než cesty naše, a Jeho myšlení o mnoho převyšuje, myšlení naše. Job poznal Boha, setkal se s ním osobně a to ho nakonec změnilo.

isim



Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 24. prosinec 2008 @ 20:04:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-nemůže zlo existovat nezávisle. Zlo je absence dobra a tma je absence světla. Není to tedy pozitivní přítomnost něčeho. V tom případě, zlo nemůže působit hřích – je to absence dobra ve stvoření, které působí zlo. Zlo je nepřítomnost dobra a je důsledkem toho, že se stvoření odvrací od Božího přikázání k „jinému dobru“ podle svého uvážení. Zde je podstata zla – je to samo stvoření, které je tvůrcem hříchu, nikoliv Bůh.--

typický pohled odporující Bibli např.  ve verších

Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci" (Izajáš 45,7)



Re: PROČ ??? (Skóre: 1)
Vložil: Diva4 v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 15:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen by mě zajímalo, jestli víš, že Bible byla již mnohokrát přepsána panovníky určité doby podle toho, jak se to dotyčnému právě hodilo? Všichni ti panovníci to dělali právě proto, aby mohli snadněji ovládat svůj lid a nemuseli se párat s nějakýma chytrolínama, kteří to viděli jinak, oni se jen odvolali na Bibli a ta byla dříve zákonem, jak již asi všichni ví, církev byla dříve ten, kdo vládl, byla ještě více než sám král.
A proto moje poznámka k Jobovu příběhu. Panovníka se nemáme na nic ptát, máme ho jen slepě poslouchat ať už nám způsobí cokoliv, ať nám veme rodinu, zdraví nebo i třeba náš život. Takhle to chtěli vždycky všechny vlády světa a jen hledali způsob, jak nejsnadněji by to šlo uskutečnit a lid by moc neprotestoval. Proto to přepisování Bible. Je mi líto, ale Bible je téměř celá podvod. Ale věř si čemu chceš. Já když mám otázku Proč, tak má svůj důvod a budu hledat odpověď tak dlouho, dokud jí nenajdu. Hodně lidí žije ve lžích jenom proto, že se na svoje otázky dost dlouho nedotazovali, ale spokojili se s nějakou podobnou "odpovědí", jak jsi se spokojila ty. Říká se důvěřuj, ale prověřuj. Lží je teď na světě tak moc jenom proto, že lidi jen slepě věří tomu, co se jim řekne a neověří si nabytá data. Já věřím v Boha, ale rozhodně ne toho, který je popisován v Bibli ani jakékoli jiné "svaté" knize.
Je na každém z nás, jestli na své proč dostaneme pravdivou odpověď či si zahrajeme ruskou ruletu a prostě si vybereme nějakou nahodilou odpověď a možná bude pravdivá a možná bude lež, která nám už zůstane a čím víc lží v životě máme, tím horší život máme. Všichni máme právo volby... Vyberte si, pravda nebo lež???





Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy