|
Zaznamenali jsme 120914914 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Partnerství: Známost a manželství věřícího s nevěřícím
Vloženo Neděle, 18. leden 2009 @ 19:36:28 CET Vložil: gojim |
poslal Nepřihlášený Stanovisko Studijního odboru Rady Církve bratrské, prosinec 2008
Jako křesťané tvoříme menšinovou skupinu ve společnosti. Věřícím lidem, kteří hledají partnera pro manželský vztah, se nabízí neustále mnoho příležitostí, kdy mohou navázat známost s nevěřícím. Zdaleka se to netýká jen mladých lidí, ale i osamělých či rozvedených, kteří například uvěřili v dospělosti. Také misijní úsilí církve přináší věřícím lidem nové příležitosti navázat vztah s někým, kdo není Kristovým učedníkem. V mnoha sborech je řada hostů, kteří se stávají přáteli nebo účastníky různých sborových aktivit, ale přitom nejsou lidmi rozhodnutými žít s Kristem. To nás vede k tomu, abychom hledali odpověď na otázku, jaký postoj zaujmout k navazování známosti nebo uzavírání manželství věřícího s nevěřícím.
1.Vztah muže a ženy v Písmu
a) Hospodin stvořil člověka jako muže a ženu ke svému obrazu.1 Proto Hospodin tvoří manželství jako pevné spojení muže a ženy v jeden celek.2 Jedním z podstatných cílů manželství je vytvořit jednotu, která bude obrazem Stvořitele.
b) Manželský vztah muže a ženy Bůh zvolil jako způsob, jakým je představena Boží láska k člověku. Manželství naplněné láskou a poddaností dosvědčuje vztah mezi Kristem a církví.3
c) Písmo nás vede k tomu, abychom manželství chápali jako nerozlučitelný svazek muže a ženy, který má být naplněnvěrností a láskou. Vstup do manželství je tedy zásadním rozhodnutím, které je třeba činit se vší vážností a zodpovědností. Podobně vnímáme i navázání známosti, kterou chápeme jako období zodpovědné přípravy na případný závazný vztah. Nezávazný vztah a flirt neodpovídá úctě k manželství, ke které nás Písmo vede.4
d) Vztah muže a ženy a manželství mají být podobně jako všechny ostatní oblasti života podřízeny našemu následování Krista.5
2.Vztah věřícího s nevěřícím
a) S ohledem na poslání manželství Písmo směřuje k ideálu duchovně jednotného manželství, které slouží Bohu6, ve kterém je Kristus hlavou muže (a tedy i ženy)7, kde se uskutečňuje společná modlitba8, a které je ilustrací Kristovy lásky k církvi9. Toto jednoznačné směřování je potvrzeno i pokyny pro řešení některých konkrétních situací:
• Hospodin varuje Izrael před smíšenými sňatky.10 • Apoštol Pavel vede ovdovělou věřící ženu k manželství s mužem, který je oddaný Pánu.11 • Apoštol Pavel varuje před společným jhem věřícího a nevěřícího12, přičemž Ježíš mluví o manželství jako o spojení společným jhem.13
b) Je tedy zřejmé, že Boží vůlí je, aby ten, kdo vyznává Krista jako svého Zachránce a Pána, vstupoval do manželství s člověkem, který toto vyznání sdílí. Sňatek věřícího s nevěřícím pak vnímáme jako neposlušnost této Boží vůle. Vzhledem k tomu, že známost chápeme jako zodpovědnou přípravu na manželství, nevidíme jako moudré, aby věřící navazovali známosti s nevěřícími.
c) Navazování partnerských vztahů s nevěřícími nelze chápat jako vhodný prostředek misie. Je to v rozporu se základním principem následování Krista: hledat především Boží království a jeho spravedlnost.14 Jsme vděční za všechny zkušenosti, kdy v takovém vztahu dojde k obrácení nevěřícího, ale je nepochybné, že jsou výjimkou.
d) Manželství, které se stane duchovně rozděleným po obrácení jednoho z partnerů, chápeme zcela odlišně. Písmo vede k věrné lásce, k vytrvalé naději a ke sdílení víry (často beze slov)15 . Věřící partner však nemá spasení nevěřícího ve své moci.16
e) V naší praxi výrazně převažují zkušenosti, které ukazují, že budování duchovně rozděleného manželství je stavěním domu na dvou různých základech. Zpravidla je nutné činit mnoho kompromisů, což bývá pro obě strany neuspokojivé. Zvlášť komplikovaná je v takové rodině výchova dětí a jejich vedení ke vztahu s Bohem.
3. Služba těm, kdo žijí v duchovně rozděleném vztahu
a) těmi, kdo vstoupili do známosti s nevěřícím partnerem, vidíme za potřebné budovat vztah důvěry a vést rozhovor. Cílem takového rozhovoru je
• z hlediska pastýře porozumět tomu, co dotyčný prožívá, jaké má motivy, jak k němu mluví Bůh; • připomenout celou šíři učení Písma pro danou situaci; • společně hledat k jakému rozhodnutí a další cestě Bůh vede; • klást si zásadní otázky o praktickém fungování duchovně rozděleného vztahu; • pomoci přijmout plnou zodpovědnost za vlastní rozhodování (zamilování není něco, co „semi přihodilo, nemůžu za to“).
b) Máme za to, že je důležité zejména v počáteční fázi vztahu vést jasnou komunikaci o Božích nárocích na nás a o riziku duchovně rozděleného vztahu a nebát se přímé výzvy ke změně postoje. Zároveň se chceme vyvarovat odmítnutí a odsouzení. Nesouhlas s postoji a rozhodnutími nesmí znamenat zrušení vztahu.17
c) Jakékoliv další prostředky kázně je nutné volit uvážlivě s ohledem na situaci, v duchu Kristovy lásky a zodpovědnosti za dotyčného i za společenství, které je takového jednání svědkem. Necitlivá kázeň může vést k ztrátě důvěry a komunikace. Nedůsledná kázeň vede k relativizaci hodnot a může vést k pohoršení.
d) Pokud si věřící nedá říci a vztah se rozvine do pokročilé fáze nebo je završen sňatkem, je důležité nadále budovat vztahy s oběma partnery.Sňatkem končí možnost církve varovat a vést k přehodnocení vztahu. Nadále je třeba vytvářet v církvi pro takové manželství prostor přijetí a podporu vytrvalými přímluvami.18
e) Je zodpovědností staršovstva sboru, aby rozhodlo o tom, jak postupovat v případné žádosti o svatební shromáždění s požehnáním nebo s úředním úkonem uzavření sňatku. Zpravidla to zřejmě nebude vhodná forma služby a je lépe využít možnosti svatebního shromáždění ve sboru s přímluvnými modlitbami. Je třeba pamatovat na to, že Boží požehnání je podmíněno naší oddaností Bohu.19
Poznámky:
1 Gn 1,27: Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je tvořil.
2 Mt 19,5-6: A řekl: `Proto opustí muž otce i matku a připojí se ke své manželce, a budou ti dva jedno tělo´; takže již nejsou dva, ale jeden. A proto co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!
3 Ef 5,31-33: `Proto opustí muž otce i matku a připojí se k své manželce, a budou ti dva jedno tělo´. Je to velké tajemství, které vztahuji na Krista a na církev. A tak i každý z vás bez výjimky ať miluje svou ženu jako sebe sama a žena ať má před mužem úctu.
4 Žd 13,4: Manželství ať mají všichni v úctě a manželé ať jsou si věrni, neboť neřestné a nevěrné bude soudit Bůh.
5 1K 10,31: Ať tedy jíte či pijete či cokoli jiného děláte, všecko čiňte k slávě Boží. Viz také L 14,26-27 Ř 14,7-8 Ko 3,17nn
6 Jz 24,15: Já a můjdům budeme sloužit Hospodinu.
7 1K 11,3: Rád bych, abyste si uvědomili, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy muž a hlavou Krista je Bůh.
8 1K 7,5: Neodpírejte se jeden druhému, leda se vzájemným souhlasem a jen na čas, abyste byli volni pro modlitbu.
9 Ef 5,23-27: Muž je hlavou ženy, jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil. Ale jako církev je podřízena Kristu, tak ženy mají být ve všem podřízeny svým mužům. Muži, milujte své ženy, jako si Kristus zamiloval církev a sám se za ni obětoval, aby ji posvětil aočistil křtem vody a slovem; tak si on sám připravil církev slavnou, bez poskvrny, vrásky a čehokoli podobného, aby byla svatá a bezúhonná.
10 Dt 7,3-4: Nespřízníš se s nimi, svou dceru neprovdáš za syna někoho z nich ani jeho dceru nevezmeš pro svého syna. To by odvrátilo tvého syna ode mne, takže by sloužili jiným bohům. Hospodin by proti vám vzplanul hněvem a rychle by tě vyhladil. Viz také Ezd 10,2, Nh 13,27.
11 1K 7,39: Žena je vázána zákonem, pokud žije její muž. Jestliže muž umře, je svobodná a může se vdát, za koho chce, ale jen v Kristu.
12 2K 6,14: Nedejte se zapřáhnout do cizího jha spolu s nevěřícími! Co má společného spravedlnost s nepravostí? A jaké spolužití světla s temnotou?
13 Mt 19,6: A proto co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!
14 Mt 6,33: Hledejte především jeho království a spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno.
15 1K 7,12-14: Ostatním pravím já, a ne už Pán: Má-li někdo z bratří ženu nevěřící a ona je ochotna s ním zůstat, ať ji neopouští. A má-li žena muže nevěřícího a on je ochoten s ní zůstat, ať ho neopouští. Nevěřící muž je totiž posvěcen manželstvím s věřící ženou a nevěřící žena manželstvím s věřícím mužem, jinak by vaše děti byly nečisté; jsou však přece svaté! 1P 3,1-2: Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; i když se někteří z nich vzpírají Božímu slovu, můžete je beze slov získat svým jednáním, když uvidí váš čistý život v bázni Boží.
16 1K 7,15-16: Chce-li nevěřící odejít, ať odejde. Věřící nejsou v takových případech vázáni. Bůh nás povolal k pokoji. Víš snad, ženo, zda se ti podařípřivést muže ke spáse? Víš snad, muži, zda se ti podaří přivést ženu ke spáse?
17 1K 2,6-8: Stačí už to pokárání, kterého se mu dostalo od většiny z vás. Proto je nyní spíše třeba, abyste mu odpustili a potěšili ho, aby se takový člověk pod přívalem zármutku nezhroutil. Naléhavě vás prosím, abyste mu dokázali svou lásku.
18 1S 12,20-23: Nato řekl Samuel lidu: "Nebojte se. Ano, dopustili jste se všeho toho zla, avšak neodchylujte se od Hospodina a služte Hospodinu celým srdcem. Neuchylujte se k nicotám, které neprospějí a nevysvobodí; vždyť jsou jen nicotou. Hospodin pro své veliké jméno svůj lid nezavrhne, vždyť z vás hodlá učinit svůj lid. Jsem dalek toho, abych proti Hospodinu hřešil a přestal se za vás modlit. I nadále vás budu vyučovat dobré a přímé cestě.
19 Dt 11,26-28: Hleď, dnes vám předkládám požehnání i zlořečení: požehnání, když budete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, které já vám dnes přikazuji, a zlořečení, když nebudete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, sejdete-li z cesty, kterou vám dnes přikazuji, a budete-li chodit za jinými bohy, k nimž se nemáte znát.
Zdroj: www.cb.cz
|
Podobná témata
|
|
Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 18. leden 2009 @ 20:55:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak teď sem zvědavej na Vaše komentáře milášci :))))))))
Svrběj mě prsty, abych si nepřisadil, ale v zájmu nenasměřování flame určitym směrem se protentokrát ovládnu. eleazar
|
|
|
Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Elo v Pondělí, 19. leden 2009 @ 15:44:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že toto stanovisko je naozaj preniknuté opravdivým biblickým duchom a je zodpovedné. KC má podobné zásady, aj skúsenosti. My na základe myšlienky Pavla o manželstve, v ktorom vzťah muža a ženy prirovnáva k vzťahu Krista a Cirkvi, považujeme maželstvo za jednu zo sviatostí. Aj ked pripúšťame vo výnimočnom prípade sňatok veriaceho s neveriacou alebo opačne, je to len s dišpenzom biskupa, aby si dotyční uvedomili, že to robíme neradi, že nie je to celkom O.K., je to akoby "z dopustenia"... /čo už sa dá robiť...?/. Ale skúsenosti sú podobné ako spomínajpú v článku. Je to oveľa častejšie problematickejšie. Ak je veriaca stránka vlažná vo viere, často vieru stratí, lebo sa prispôsobí. Ak je na tom vo viere lepšie, tak spravidla zvlažnie... Iste sú aj výnimky, keď neveriaci je v podstate dobrý človek, otvorený voči pravde, nemá nič proti viere manželky /alebo opačne/, vie a počíta s tým, čo ho čaká a nemá nič ani proti výchove detí vo viere.
|
Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: rive v Pondělí, 19. leden 2009 @ 18:50:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V poslední době se tady již hodně mluvilo o zodpovědném přístupu při výběru partnera, tento dokument není vůbec od věci.
Občas vidím tápání, a omyly v postoji bližních, a je správné, že v tomto dokumetu je i tato akcentace!!!:
Pokud si věřící nedá říci a vztah se rozvine do pokročilé fáze nebo je završen sňatkem, je důležité nadále budovat vztahy s oběma partnery.Sňatkem končí možnost církve varovat a vést k přehodnocení vztahu. Nadále je třeba vytvářet v církvi pro takové manželství prostor přijetí a podporu vytrvalými přímluvami.
rive
|
]
Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Elo v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 14:03:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mne sa tiež páči tento článok. Myslím, že všetky cirkvi by sa mali osobitne venovať preventívne príprave na život v manželstve a rodine.Spravidla ked sa mladý pár zahlási na prípravu na sobáš /ako je to unáš, teda 3 mesiace pre.../, už sa veľa toho nedá zmeniť. Často sú už rozhodnutí, niektorí čakajú už dieťa, a už je všetko naplánované... U nás je tradícia robiť seriály prednášok, tém v rámci kresťanských organizácií a klubov, pri aktívnejších farských centrách, cez saleziánske mládežťnícke strediská a vysokoškolské kresťanské kluby /Univerzitné Pastopračné centrá/. Napriek tomu sa často vyskytuje jav, že v zaľúbenosti sa človek ľahko povznesie nad všetky dobré zásady, osobitne to platí o vydaja-chtivých dievčatách, ale tiež aj o ženby-chtivých chlapcoch... No cirkev aj tak by nemala nikdy nikoho "odpisovať", pretože často sa pár, nad ktorým sa už "lámala palica", veľmi príjemne prekvapil. Božie cesty naozaj nevyspytateľné...
|
]
|
|
Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: isim v Pondělí, 19. leden 2009 @ 19:25:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajisté nám Písmo doporučuje manželství i vztah s věřícím, - avšak zákonický přístup k těmto věcem může způsobit mnoho škod.
isim
|
Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 14:11:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Isim
píše:
///Zajisté nám Písmo doporučuje manželství i vztah s věřícím, - avšak zákonický přístup k těmto věcem může způsobit mnoho škod.///
Rozhodně méně škod, než manželství s nevěřícím.
|
]
Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: isim v Pátek, 23. leden 2009 @ 06:27:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píši o zákonickém přístupu a ten je jistě špatný.
isim
|
]
Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 23. leden 2009 @ 09:58:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S Kristem přišla svoboda od M. zákona a jako křesťané žijeme pod Kristovým zákonem lásky a nemyslím si, že láska dělá rozdíly, lidé-církve ano, a proto například i tento text je výmluvný: 1 Gn 1,27: Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je tvořil.
Ano je i jiný: 12 2K 6,14: Nedejte se zapřáhnout
do cizího jha spolu s nevěřícími! Co má společného spravedlnost s
nepravostí? A jaké spolužití světla s temnotou?
Proto vidím velký posun ve svobodném rozhodování, přece je již něco divného na tom, když věřící usiluje o lásku a vztah u nevěřícího, kde evidentně nevěřící projevuje a prosazuje negativní až nepřátelské postoje k víře. Ale také je svoboda v rozhodování ta, že když u nevěřícího vidí věřící, že je spíše neobeznámen s vírou než, že by byl nepřítelem, tak právě Kristův zákon lásky mu ukazuje, že ano jsou tu příklady a bible, ale je to na tobě člověče, nikdo ti nemůže nic nařizovat. Každý poneseme svůj život sám za sebe a ne za církev, před Boží stolici.
|
]
|
|
Začnu provokovat :-) (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 19. leden 2009 @ 20:09:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud si věřící nedá říci a vztah se rozvine do
pokročilé fáze nebo je završen sňatkem, je důležité nadále budovat
vztahy s oběma partnery.Sňatkem končí možnost církve varovat a vést k
přehodnocení vztahu. Nadále je třeba vytvářet v církvi pro takové
manželství prostor přijetí a podporu vytrvalými přímluvami.
isime a rive, přesvědčte mě prosím, proč bych si teda měl hledat manželku mezi veřícími. (Já sem o tom sice přesvědčen, jelikož vyznávám tzv. náboženskou zaprděnost, ale představte si, že přesvěčen nejsem, abych moh Vaše poznatky použít v nátlaku na ty, které narozdíl ode mě zaprděncema nejsou) díkes eleazar
|
Re: Začnu provokovat :-) (Skóre: 1) Vložil: Eliana v Úterý, 20. leden 2009 @ 09:54:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiň, že se do toho vměšuju, ale žiju v manželství už dost let a zažila jsem všechny varianty - oba nevěřící, jeden věřící, oba věřící (můj muž uvěřil o pár let později po mně). Ze své zkušenosti můžu říct pár subjektivních poznatků, jestli to někomu může pomoct, nevím. Když jsme začínali, jako nevěřící, měli jsme dost problémů - nezralost, různé závislosti, byli jsme bez peněz - k hádkám a problémům stačí už jen třeba rozdílný náhled na rodinné finance, trávení volného času nebo výchovu dětí...ale přes to všechno jsme byli tzv. na stejné vlně. Když jsem pak uvěřila, postupně se vše změnilo, hádky ustaly, ale náš vztah byl napjatý - Bůh se stal zákonitě třetím mezi námi a já jsem věřila, že má být na prvním místě a můj muž věřil, že má být u mě na prvním místě on sám. Tím nemyslím, že bych ho nějak zanedbávala, ale prostě zaměření člověka začne být náhle jiné a už jste jako spřežení, ve kterém každý táhne trochu jiným směrem- nikam moc daleko se s tím dojet nedá a je to někdy docela dost bolestivé. Když uvěřil můj muž, staly se u nás další změny - tou největší asi bylo, že náš vztah přestal stagnovat, začal se vyvíjet a zrát. Oba můžeme říct dnes, kdy už nejsme nejmladší, že je stále hezčí, a je to Boží zásluhou. A to bych přála i vám všem mladým - abyste se nemuseli trápit. Když byl manžel nevěřící, snažila jsem se mu být pomocí, stejně jako dnes, rozdíl je v tom, že tehdy jsem to dělala s pláčem a dnes můžu s radostí.
|
]
Re: Začnu provokovat :-) (Skóre: 1) Vložil: isim v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:15:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bys měl na někoho v církvi vytvářet nátlaky, Eleazare? (Takovéto manuály nepřinesou nic dobrého.)
isim
|
]
|
|
Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Úterý, 20. leden 2009 @ 08:53:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Znám fungující,láskyplné vztahy věřících a nevěřících např. žena chodí neustále do kostela,stará se o děti z toho jedno těžce nemocné .Manžel si místo veřejného modlení zajde raději zameditovat nad pěnivým mokem,přesto se mají velmi rádi jezdí spolu na zájezdy,výlety atd. |
Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 18:42:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nulo,
z tvého nebo lidského hlediska, je to na první pohled hrozně hezké. Ale z našeho hlediska se musíme ptát: Co má z takového manželství Bůh? Je takové manžesltví k Jeho slávě, i kdyby bylo sebeharmoničtější?
Nikde, ani ve SZ ani v NZ není povolení, aby již věřící člověk si směl vzít nevěřícího partnera. Naopak, je to zapovězené a Bohu se to nelíbí. Připouští se pouze smíšené manželství, kde náhle uvěří jeden z manželů. V takovém případě nemá věřící takové manželství ze své iniciativy opouštět.
Mojžíš, který si vzal Madianku za to málem (zbytečně) zaplatil životem, když ho Bůh chtěl zabít (Ex 4,24-26), protože jeho žena odmítla jeho dítěti provést obřízku. Samson za pletky s nevěřícími ženami také zaplatil životem.
Věřící, který si vezme nevěřící má takové "zaslíbení", že jeho děti budou "mluviti z poloviny Azotsky, a nebudou umět mluvit židovsky ale jen podle jazyku každého toho lidu"(Neh 13,23-24). To znamená, že ty děti nebudou věřící. A to je "hezká" perspektiva pro naše děti. Vím, o čem mluvím. Je to právě můj případ, když jsem si napůl nevědomě vzal nevěřící ženu, zatímco jsem již byl věřící. Jsem svědkem o naplnění tohoto Slova. A znám i jiné podobné případy. Pokud bych si vzal svou ženu jako věřící vědomě, dodnes bych trval ve smilném svazku a byl bych vyloučen z Božího lidu.
Vždyť si přečtěte jak se na tuto věc dívá Bůh v kapitole Ezdráš 9-10. Je to pro něj vyslovená hrůza. Všichni ti, co vyšli z Babylona museli své babylonské ženy povinně propustit i s dětmi!
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:10:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zdar Aviaf,
svým způsobem ano. Já však z toho již nemůžu ven. Kdykoli jsem se o to pokusil, Pán mě zbrzdil, že prý je to od Něho.
Když jsem si bral svou ženu, nebyl jsem v žádném společenství (byl jsem vrcholně neinformován). Uvěřil jsem a byl jsem sám. Žil jsem se ženou "na hromádce", miloval jsem ji a dozvěděl jsem se, že bych neměl žít ve smilstvu, ale měl bych se oženit. Jenže v Písmu jsem narazil na Slovo o tom, že "kdo pojme propuštěnou, cizoloží". Ještě jsem vůbec nevěděl, že si jako věřící nemohu vzít nevěřící. Šlo pouze o to, že ona byla propuštěná.
Toto Slovo mi znělo často v uších, ale já si ji přesto vzal. Až pak jsem se za pár let dozvěděl, že jako věřící jsem neměl nárok vzít si nevěřící. Ale to už bylo pozdě. Přes moji neinformovanost to způsobil Hospodin (podobně jako u Samsona). Kdybych to však učinil za plného vědomí, došlo by k autoexkomunikaci.
Za svůj čin teď mnoho let (23) pykám soužitím s vrcholně hysterickou osobou v "italské" domácnosti, která nenávidí vše svaté. Na druhé straně je to dobrý křest ohněm pro budoucí časy, který mě trpělivě učí psychické odolnosti a činí tak můj dům léty méně a méně "italským."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 20. leden 2009 @ 20:27:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aproto chci velmi vážně apelovat na každou věřící osobu, muže nebo ženu, která toto čte a má problém najít věřícího partnera mezi malým počtem věřících za současného vystavení masám potenciálních nevěřících partnerů. Raději počkejte, třeba i několik let. Tahle investice času se vám opravdu vyplatí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: isim v Středa, 21. leden 2009 @ 05:10:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorio, Ty jsi popleta, je vidět, že v těchto věcech nemáš jasno. Ty potřebuješ také vysvobození ze zákonictví a jiných věcí.
Jsi paličák a z toho důvodu budeš také trpět.
isim
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:50:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Isime,
nikoli, nejsem popleta. Pouze vím, co v tomto ohledu učí Písma od Genesis po Zjevení a přijímám to.
Koneckonců zkušenost mi Pravdu Písem v této věci plně potvrdila.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Eliana v Středa, 21. leden 2009 @ 06:32:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pykám soužitím s vrcholně hysterickou osobou v "italské" domácnosti, která nenávidí vše svaté.
Tohle zrovna moc nesvědčí o tvé lásce k ní, Gregorie. A té hysterii se po přečtení některých tvých článků nedivím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 21. leden 2009 @ 16:10:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eliano,
co ty víš o mé lásce k ní?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Eliana v Středa, 21. leden 2009 @ 17:31:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic, samozřejmě, a nechci se tě nějak dotknout, ale když už o tom mluvíš...tak to, jak o ní píšeš, prostě o lásce moc nesvědčí.
O vašem manželství mluvíš jako o kleci, ze které nemůžeš uniknout.
Myslím, že kdyby věděla, co tu píšeš, byla by smutná. Já na jejím místě bych teda smutná byla hodně...nebo hysterická? :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 09:50:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Eliano,
Píšeš, že mé vyjádření o lásce moc nesvědčí. Ale já to zde popisuji pouze z jednoho pohledu, pouze jako naléhavé varování pro všechny věřící v Krista, aby nešli proti Boží vůli a vědomě si nevzali nevěřícího partnera, i kdyby měli mnoho let čekat. Lépe je počat pár let, než se pak několik desetiletí zbytečně trápit. Pokud to totiž s Pánem myslí pravdu vážně, zadělají si tím na spoustu zbytečných problémů. A pokud to navíc udělají proti svému lepšímu poznání (vědomá neposlušnost), exkomunikují se tím sami z Církve - myslím duchovně - fyzicky možná v nějaké "tolerantní" církvi necírkvi budou.
Má žena, (kterou ze srdce miluji), je hysterická již od dětství, protože její dětství nebylo nikterak růžové. A člověk, když je jako zraněné zvíře, tak, pak také jako takové zvíře kolem sebe pouze kope a kope. Já jsem v podstatě klidný člověk milující harmonii a pokoj. A má žena mi např. řekla, že se úmyslně baví tím, když mě může vyvést z rovnováhy a naštvat mě. Ona není v klidu a nesnese, abych byl v klidu já. Její životní filozofií (a "sportovním" vyžitím) je neustále vyvolávat nějaké hádky, navíc kvůli naprostým nesmyslům.
A s mojí vírou nemá chování mé ženy mnoho společného, protože jako na nevěřící na ni nekladu absolutně žádné nároky, je úplně mimo nějaké duchovní dění. V duchovním ohledu je pro mě "pohan a publikán", tak jak to odpovídá skutečnosti.
A jinak, ona ví, že když tu něco píši, že píši to, co píši. Netajím před ní tento svůj náhled. I když si samozřejmě nepřeje, abych cokoli o ní kamkoli psal.
Možná jsem měl jen obecně napsat: Znám jednoho člověka....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 10:07:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je otázkou jak se ženě s žije s člověkem,kterého všude straší různí démoni a dogmaticky se upnul na určitou knihu. Rozvést se zřejmě nemůže,ptotože mu to jeho víra nedovoluje |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 13:29:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Nulo,
ale má žena se o mé věci (myslím duchovní) nezajímá VŮBEC. Jsou jí šum a fuk. Pouze musí vzít v potaz, že některé vyloženě satanské věci, přinášející prokletí, v domě nestrpím. Ale na to už si zvykla.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 14:22:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --ale má žena se o mé věci (myslím duchovní) nezajímá VŮBEC.--
pro mě to nejsou zrovna duchovní věci ,ale budiž prostě se o to nezajímá. Ono když se máte ipřesto tak rádi tak to jen popírá ty tvoje respektive převzatá teoretická duchovní tvrzení,že vztah věřící-nevěřící nemůže fungovat
--Pouze musí vzít v potaz, že některé vyloženě satanské věci, přinášející prokletí, v domě nestrpím.--
to už jsme to probírali -jsi zkrátka vnitřně pošpiněn , např. dětem kterým patří království nebeské ,těch se to nedotkne
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Felix v Středa, 21. leden 2009 @ 10:31:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Gregore, soužitím s Vámi by se stala vrcholně hysterickou osobou zřejmě jakákoliv žena, vezmu-li v potaz, kolik času musíte strávit nad sepisováním článků a komentářů pro GS. Chorobná psavost je zřejmě Vaším pokusem o autoterapii, ale tím, kdo se jejím prostřednictví trpělivě učí psychické odolnosti, musí být především Vaše žena. Asi se z ní časem stane světice.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 21. leden 2009 @ 16:11:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť vy mne, ó výborný Felixi ale vůbec neznáte....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Felix v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 13:20:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Berte to jako zpětnou vazbu z jednoho úhlu pohledu. Vaše chorobná psavost zde je celkem objektivně podchycena - http://www.granosalis.cz/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=Gregorios777 Ale pokud Vám to pomáhá žít, tak nakonec proč ne ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 13:33:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Výborný Felix,
ale to, co jsem napsal, jsem napsal za 2 a půl roku. Takže toho zase tolik není.
|
]
Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 21. leden 2009 @ 06:18:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Ale z našeho hlediska se musíme ptát: Co má z takového manželství Bůh? Je takové manžesltví k Jeho slávě, i kdyby bylo sebeharmoničtější?--
Pro Boha tvých představ či představ starých Židů,kterému vadí kdejaká kravina to problém je,pro ostatní není. Ostatně bylo řečeno "po ovoci je poznáte" A kdyby to bylo pro tvého Boha taková hrůza,jistě tomu může i dnes zabránit,zřejmě ale jaksi nechce...
|
]
Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. leden 2009 @ 08:43:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Ano, takovyto vztah muze fungovat na fyicke urovni, ale muze fungovat i na duchovni? Jake ma tento vztah ovoce na duchovni urovni? Vis, nulo, ty nejsi verici, tak chapu, ze duchovni rozmer nevidis a neuznavas, OK. Ale verici krestan by to rozeznavat mel.
Btw: Bůh nezasahuje jako automat. Protože chce, aby ho clovek následoval dobrovolně. Jestlize by zabranil takovemuto vztahu, vzal by svobodu nasledovat jej dobrovolne. Takovyto clovek by jej nasledovat proste musel, protoze by mu Buh vzal moznosti, jak jej nenasledovat. Ano, muze takto zasahnout, ale nemusi. Neni automat. To, ze Buh nezasahuje do nekterych veci, neznamena to, ze s nimi souhlasi.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 21. leden 2009 @ 11:08:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Ano, takovyto vztah muze fungovat na fyicke urovni, ale muze fungovat i na duchovni?--
je otázkou co si představuješ pod pojmem duchovní
-- Vis, nulo, ty nejsi verici--
každý v věco věří
--ze duchovni rozmer nevidis a neuznavas--
vidím a uznávám ,akorát je to pro mě něco jiného než třeba pro tebe
--Btw: Bůh nezasahuje jako automat. Protože chce, aby ho clovek následoval dobrovolně. Jestlize by zabranil takovemuto vztahu, vzal by svobodu nasledovat jej dobrovolne. Takovyto clovek by jej nasledovat proste musel, protoze by mu Buh vzal moznosti, jak jej nenasledovat. Ano, muze takto zasahnout, ale nemusi. Neni automat. To, ze Buh nezasahuje do nekterych veci, neznamena to, ze s nimi souhlasi..--
to jsou známé církevní teorie,jak ty biblické dnes neaplikované boží zásahy okecat . Zkus si místo Boha dosadit do své úvahy např. Krakonoše a neukázněného člověka na horách
a) nespadne na něj lavina
- Krakonoš nezasahuje jako automat.Ano, muze takto zasahnout, ale nemusi. Neni automat. To, ze Krakonoš nezasahuje do nekterych veci, neznamena to, ze s nimi souhlasi
b) spadne na něj lavina
Krakonoš tak potrestal neukázněného turistu
Vidíš,že Krakonošovi zásahy-nezásahy fungují bez ohledu na to,zda takový Krakonoš existuje či neexistuje.
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 11:50:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
to Aviaf:
:-))))) )))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 12:14:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak jsem popsal stav věci:-) podobné je to s Hospodinem,Hórem,Manituem a dalšími lidmi vytvořenými bohy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známost a manželství věřícího s nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 14:12:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ba, ba! Podobne je to i materskou laskou. Maminka me cele detstvi krmila prupovidkama o tom, jak me jako sveho syna hluboce miluje. Jednou jsem chtel na pouti koupit cukrovou vatu, a ona mi ji koupila, a tak se projevila ta jeji materska laska. A pozdeji jsem zase chtel RedRiderovu opakovacku, ale maminka mi ji nekoupila, protoze prej ta materska laska nefunguje jako automat, ze hned dostanu vsechno, co chci. Tudiz cela ta materska laska je stejne (jako ten Krakonos) asi jen z prstu vycucana chimera.
Aviaf
|
]
|
|
|
|