Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 529 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488745
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Lze opravdu věřit Gregovým svérázným názorům?
Vloženo Středa, 21. leden 2009 @ 10:18:42 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Standa

Gregorios777 (výtah z odpovědi):


Ve školství (jako učitelky) ženy podle mne nemají co dělat. Nemají na to nervy. Učitelství by měla být ryze mužská záležitost. V minulosti tomu tak také (správně) bylo.

Já ale, milý Stando mluvím o učitelství v Církvi. A tam to má žena zapovězeno. Protože učitelství je spojeno s vládnoucím postavením, s autoritou. Činí-li to, nečiní Boží vůli, a Duch Boží v tom s ní NENÍ. Proto také učí v JINÉM duchu a proto to jsou také většinou BLUDY.

Na rovinu vzato - vyučující žena v církvi, či spíše v "církvi", provozuje ČARODĚJNICTVÍ (Zj 2,20 - typologie Jezábel).




Stando,


píšeš:

///Pokud má žena takové schopnosti a prokáže je před bratry a sestrami, nevidím nejmenší důvod proč by nemohla vyučovat nebo kázat Boží slovo. ///


No, toto je přímo strašlivá ingorace Božího Slova a příklad té nejhorší svévolnosti (ale nejsi v tom sám...) - apoštol Pavel si to nemyslel a nepřipustil ŽÁDNOU VÝJIMKU. Použil přitom jasný příklad pádu z Ráje (1Tim 2,11-14).

A jinak máš pravdu. Ve svém přístupu k ženám jsem zůstal ne několik, ale 19. století pozadu. Ke cti Pána Ježíše



zdroj (celá Gregova odpověď):  z d e

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bratrská jednota baptistů:

Události: První řádná kazatelka v historii Bratrské jednoty baptistů
Posted on Středa, 21. květen 2008 @ 18:38:29 CEST Vložil:
Mainstream

poslal Nepřihlášený
První řádnou kazatelkou (nejen kázající ženou) v dějinách Bratrské jednoty baptistů se stala sestra Martina Matysová, která slouží na poloviční úvazek jako kazatelka sboru v Brništi.
Spolu s ní se na této službě podílí jako kazatel na poloviční úvazek ještě bratr Miloš Matys.
O této přelomové události informuje Zpravodaj BJB Brniště - prosinec 2007.

http://www.bjb-brniste.cz

Zdroj:   z d e


Rozhovor se sestrou kazatelkou Martinou Matysovou a jejím manželem  -   z d e


------------------------------------------------------------------------------------------------

Církev adventistů sedmého dne:

Největší přínos těchto voleb podle mého názoru je, že byla poprvé zvolena sestra jako místopředsedkyně GK.
Když se tento návrh objevil ve jmenovacím výboru, pak skoro celé odpoledne probíhala diskuze, ne o jméně, ale o tom, jestli žena může zastávat tuto služebnost. Delegáti z některých oblastí Jižní Ameriky, Afriky, i asijských zemí, tam kde pozice ženy je vnímána pouze v rodině, se těžko přizpůsobovali této možnosti. Nakonec tento návrh prošel. Tím je ukázáno sestrám v naší církvi, že mají místo nejen jako kazatelky, ale že jejich vliv je důležitý i ve vedení církve. Zítra proběhnou volby vedoucích oddělení na jednotlivých divizích. Napíši Vám ihned zprávu a své dojmy. Věřím, že tentokrát s mým osobním pozitivnějším a radostnějším závěrem. Radostně mohu končit i nyní. Pánem této církve je Ježíš. O tom jsem přesvědčen a s tím jsem nejvíce potěšen. S pozdravem ze St. Louis a Boží požehnání Vám všem. Pavel Šimek

zdroj (celý článek) -  z d e

------------------------------------------------------------------------------------------------

Českobratrská církev evangelická:

K 30. dubnu 2006 zaměstnávala ČCE v zaměstnaneckém poměru 251 duchovního, z tohoto počtu bylo 58 kazatelek (5 kazatelek na MD) a 193 kazatelů. Z celkového počtu 251 osob bylo 23 pracujících důchodců a 5 částečně nebo zcela invalidních kazatelů.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Církev bratrská:

Jiný problém, který také částečně souvisí s kontakty s oněmi presbyterními misionáři, je otázka možnosti volit do staršovstva také ženy. Církev bratrská je na jedné straně tvrdě kritizována od některých teologů ekumeny (např. Milan Opočenský z ČCE) také od pracovníků Světového reformovaného svazu, že neordinuje ženy za kazatelky. Samozřejmě, že kdyby nebyli v této službě muži, museli bychom své stanovisko přehodnotit. Zatím ale Pán Bůh povolává ke službě Slova a svátostí Kristových muže a tak zůstává v platnosti naše rozhodnutí neordinovat ke kazatelské službě ženy. Máme proto své biblické i praktické důvody. Na druhou stranu se Církev bratrská rozhodla, že do staršovstva mohou být voleny i ženy. Došli jsme k závěru, že žena může v církvi sloužit i vyučováním, pokud zůstává pod autoritou vedení svého sboru. Naše dnešní staršovstva také nejsou zpravidla povolána k tomu, aby autoritativně stanovovala a prosazovala učení církve, jako tomu bylo v době apoštolů. To se děje v pracovních komisích a na církevních konferencích. Naše staršovstva pracují v určitých mantinelech, které byly vymezeny církví. Práce našich staršovstev má často také charakter diakonické služby. Jáhenky – diakonky, samozřejmě sloužily i prvotních sborech (1Tm 3,11). Z těchto důvodů se ve staršovstvech mohou objevovat také ženy a být přínosem podle svých obdarování v oblasti pastorační, katechetické vyučovací) i diakonické. Žádný sbor ale není tlačen k tomu, aby to takto činil. I v této případné“ věci je svoboda a každé členské shromáždění rozhodne svobodně o svém staršovstvu. Není proto poctivé, aby volební komise předem vylučovaly z volby ženy, tak jak se to v některých sborech (v rozporu s Řádem CB) již stalo. Pokud jde o liturgii, tak v Církvi bratrské je velká svoboda.

zdroj (Předsednická zpráva 2003):  
z d e

















"Lze opravdu věřit Gregovým svérázným názorům?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lze opravdu věřit Gregovým svérázným názorům? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 21. leden 2009 @ 20:28:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Poukázáním na heretickou praxi českých denominací jsi chtěl dosáhnout čeho?! Znevěrohodnění Písma, zejména toho, co na adresu žen napsal apoštol Pavel?

w.



Re: Lze opravdu věřit Gregovým svérázným názorům? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 10:55:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


A jinak ještě malá VÝZVA:

"Nevěřte mým svérázným názorům ani názorům nikoho jiného, věřte Písmům!!! (Sk 17,11).




Re: Lze opravdu věřit Gregovým svérázným názorům? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 23. leden 2009 @ 15:00:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando,

myslím si také, že ženy mohou i sloužit jako evangelistky nebo i "kazatelky," pokud je u nich skutečně rozpoznané takovéto obdarování.

A má to také i určitou oporu v Písmu ve SZ, - je to prorokyně a soudkyně Debora. I v NZ bychom nalezli určitou oporu. -

Ap. Pavel však zmiňuje, že by žena neměla učit (mít moc nad mužem), přesto si myslím, že služba ženy je možná. Ale někteří to neuznávají, jak vidíš.

isim



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy