Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 443 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478002
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kritika spisů Anselma Grüna
Vloženo Úterý, 01. září 2009 @ 00:28:44 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Dopis z ukrajinského kláštera - vyzývající k zákazu či varování před spisy německého benediktýna.


Kritika spisů benediktína Anselma Grüna Kard. William Joseph Levada Prefekt Kongregace pro nauku víry ŘímVaše Eminence,
obracíme se na Vás s návrhem, aby kniha Anselma Grüna: „Im Haus der Liebe wohnen“ (Žít v domě lásky) byla zakázána či alespoň aby před ní byl varován Boží lid a zvláště pak řeholníci, studenti teologie a kněží. Kniha nevede k pokání ani k čisté Boží lásce ba dokonce ani k lásce blíženské. Otvírá duši nečistému duchu a duchu pohanství. Spisy A. Grüna jsou dnes snad nejčtenější duchovní literaturou. Klademe základní otázku: Jaký duch je za autorem a za jeho spisy? Je ve shodě s evangeliem a s Duchem, v jakém je psáno Boží slovo, s duchem zdravé tradice svatých, mučedníků a svědků Kristových? Vedou spisy A. Grüna skutečně k podstatě, a to k obrácení a ke snaze následovat Krista? A vůbec, je v těchto spisech ústředním bodem všeho Kristus, Jeho slovo a Jeho Duch? Je to, co on učí, skutečně ve shodě s tradicí svatých, anebo spíš prostředkem k nekritické otevřenosti duchu světa a duchu New Age? Je A. Grün světec, muž zakořeněný v Kristu jako byl svatý apoštol Pavel? Tento velký „formátor“ kněžstva, řeholníků, řeholnic a Božího lidu má bohužel jiného ducha, který pouze imituje pravou zbožnost, ale s pravdivým následováním a s pravdivou láskou nemá nic společného! Ovocem těchto spisů s duchem New Age je, že řeholníci ztrácejí smysl pro podstatu svého povolání a mnozí odcházejí z klášterů. Ti, kteří neodcházejí, ale dále se živí touto duchovní otravou, jsou pak na tom hůře než ti, kteří odešli. Ježíš řekl: „Každý strom se pozná po ovoci.“ (viz Mt 12,33) Ovocem spisů A. Grüna rozhodně není pravdivost a pokání (srov. Mt 3,8). V roce 1995 vyšla kniha „Im Haus der Liebe wohnen“ (Žít v domě lásky). V této knize však není jasně stanoveno křesťanské učení o lásce prýštící z evangelia a z životů svatých. Citáty z Písma jsou vsazeny do systému myšlení jiného ducha a tak i interpretovány. V poslední kapitole „Láska – to je dar“ autor navazuje na „Píseň písní“ a Pavlovu Velepíseň lásky. Úmyslně nerozlišuje sexualitu a její zneužití jedincem v hříchu onanie, cizoložství, homosexuality a pohanských náboženských rituálů spojených s věštěním, magií, spiritismem a sexuálními orgiemi. Apoštol naproti tomu jasně píše: „Tělo není pro smilstvo, ale pro Pána... Nevíte, že vaše těla jsou údy Kristovy? ... Varujte se smilstva!“ (viz 1Kor 6,13-20) V Božím slově je jasná řeč o morální čistotě spojené s čistým vztahem lásky ke Kristu. Tento jasný postoj k oblasti sexuality je povinen zaujmout, jak svobodný tak i ženatý křesťan. V Desateru Bůh vymezuje dvě přikázání k této oblasti. Ježíš k nim dodává: „Slyšeli jste, že bylo řečeno: ‚Nezcizoložíš‘. Já však vám pravím, že každý, kdo hledí na ženu žádostivě, již s ní zcizoložil ve svém srdci. Jestliže tě svádí tvé oko, vyrvi ho a odhoď od sebe, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden z tvých údů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla.“ (Mt 5,27-30) Řeč Pánova je jasná. Obraz useknutí ruky i vyloupnutí oka ukazuje na nutnost radikálnosti v boji s touto žádostivostí, která u mnohých zapříčiňuje ztrátu víry a pak i věčné zavržení. Naproti tomu A. Grün předkládá nový pohled, spíše starý – pohanský – a obléká ho do křesťanské terminologie, není však ani v nejmenším ve shodě s duchem evangelia a s duchem křesťanské tradice. Z Grünova nového pohledu logicky vychází tento závěr: Otrok onanie, nebude pak už proti hříchu bojovat – přece on tím jen „rozvíjí dar daný od Boha“. Cizoložník začne vidět cizoložství nově – jako rozvíjení tohoto daru. Homosexuál svůj hřích bude odůvodňovat jako formu lásky. Tento důsledek, jakým je zvrácená změna myšlení, vyplývá z knihy A. Grüna! Co je však ještě horší – autor otevírá dveře duchu pohanské náboženské prostituce. Tento duch skrze knihu působí skrytě, o to však zhoubněji. Citace: „Při popisu snoubenky (v Písni písní) se využívají atributy ‚bohyň lásky‘ z blízkého východu...“Uprostřed lvů a leopardů vždy zobrazovali ‚bohyni lásky‘ Ištar. Tato zvířata ji chránila a činila těžko dostupnou..“... láska je vždy něčím božským. To se vyjadřuje různými způsoby na obrazu ‚bohyně lásky‘.“ Tyto a další citáty jsou podány v pozitivním duchu, a tedy otvírají na pohanskou nečistotu spojenou s pohanským náboženským kultem. Autor neopomenul ani sv. Jana z Kříže. Zneužil tohoto autora, který vyjadřuje duchovní zkušenosti. Z pera sv. Jana z Kříže nehrozí nebezpečí, on sám jasně rozlišuje a hned v úvodu ukazuje na potřebu zdravé asketiky. Stejně tak jasně rozlišuje čistou lásku od hříchu nečistoty a smilstva! Grün píše: „Jan z Kříže na své smrtelné posteli neprosil, aby četli kající žalmy, ale píseň lásky... Janu z Kříže nevadila otevřená erotika, často navíc sexuální vyjadřování této lyrické písně. Jeho chápání Písně písní bylo svobodným od strachu a morálních omezení. Tu nebylo očernění sexuality a erotiky. On přijal erotiku a sexualitu, jako to, co pochází od Boha, jako dobré dary, jakými se člověk může kochat, jaké skrze milovanou osobu ukazují na lásku ještě hlubší – lásku mezi Bohem a člověkem.“ Pokud tyto Grünovy teorie čtou lidé, kteří jsou dnes ovlivňováni zvrácenou sexualitou skrze masmédia a pornografii, kteří se neobrátili cele ke Kristu a jsou v této oblasti spoutáni hříchem, pak si svůj hřích a svou závislost potvrdí jako správné, a to nejen svatým Janem z Kříže, ale dokonce i překrouceným Božím Slovem! Ježíšovo slovo je jasné: „Ten mě miluje, kdo zachovává moje přikázání.“ (srov. J 14,21) Vrchol i naplnění všech přikázání je v lásce a ta je „ztrátou své duše pro Krista a evangelium.“ (srov. Mk 8,35) Jak to máme chápat? Na to nám dávají odpověď sami apoštolé, kteří po přijetí Ducha svatého svědčili cele pro Krista a z lásky k nesmrtelným duším hlásali evangelium, i když za to zaplatili životem. Ježíš miloval Otce a miloval i nás a zemřel za nás na kříži. Dal vše, co měl, aby nám získal život věčný. To je čistá láska. On nám dal příklad: „Abyste se milovali, jako jsem já miloval vás.“ (J 13,34 ) Láska je ukřižovaná, ale s Kristem a pro Krista a ne s hříchem a pro hřích! První přikázání Boží zní: „Milovat budeš Pána svého Boha celým srdcem, celou duší a vší silou.“ (Mk 12,30) „Nebudeš míti jiných bohů.“ (Ex 20,2-3) Žádné otvírání se pohanskému duchovnu, spojenému s nečistotou, okultismem a náboženskou prostitucí! Bohužel autor zaujal ve svém díle jiný pohled – otevřel čtenáře na ducha egoismu, poživačnosti a nečistoty. Spisy benediktína A. Grüna, podobně jako spisy jezuity A. de Mella jsou na první pohled velmi přitažlivé, je však za nimi jiný duch než Duch Kristův.
Závěr Navrhujeme, aby kniha Anselma Grüna „Im Haus der Liebe wohnen“ (Žít v domě lásky) byla zakázána či alespoň aby byl před ní varován Boží lid a zvláště řeholníci a kněží! Kniha nevede k pokání ani k čisté Boží lásce ba dokonce ani k lásce blíženské, ale otvírá duši nečistému duchu a duchu pohanství. V Kristu o. ThDr. Metoděj R. Špiřík OSBM o. ThDr. Eliáš A. Dohnal OSBM o. ThLic. Markian V. Hitiuk OSBM Pidhirky 5.2. 2008 Kopie:

  • Papež Benedikt XVI.
  • Kardinálům a biskupům katolické církve
  • Představitelům nekatolických církví

Adresa: Klášter OSBM, 80660 Pidhirky, Brodivský r-n, Lvovská obl., Ukrajina www.community.org.ua

Podobná témata

Kritika bludů

"Kritika spisů Anselma Grüna" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kritika spisů Anselma Grüna (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 01. září 2009 @ 10:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
niečo v tej jedinej pravej a najmä "jednotnej" ;-) (anti)kristovej cirkvi strašne s*****í ;-) 



Re: Kritika spisů Anselma Grüna (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 12:52:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ta skupinka na Ukrajině je fakt docela legrační. Podíval jsem se na ty stránky a je tam neuvěřitelná spousta různých dokumentů, že kterých zjistíme, že biskupové v Česku a Německu jsou vesměs v anathemě a asi každý druhý biskup ve světě je apostata. No hlavně, že jsou všichni v jednotě s papežem ...



Re: Kritika spisů Anselma Grüna (Skóre: 1)
Vložil: dargo v Čtvrtek, 03. září 2009 @ 23:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejde o to, jestli jsou vyloučeni nebo nevyloučeni, ale jestli maj v něčem pravdu, ne? A nejsou perzekuovaní právě proto, že pravdu mají a vrtaj klackem do vosího hnízda?

Třeba to poselství - čtyři slova z Ukrajiny - něco z toho je docela dost úderný a přesný. Třeba kritika teologicko-kritické metody výkladu Písma, nebo náboženský synkretismus v rámci katolictví či  křesťanství vůbec.
A i to že ten A.E.Dohnal, byl odsouzený i za komunistů, vlastně jen proto, že říkal 'pravdu', (o okultním pozadí v léčitelské praxi), která někomu hrozně vadila...

A co si myslíte o knihách Anselma Gruna?
Podle mě je to přepsychologizovaný, ale něco se mi zdálo docela dobrý, ale rozhodně doporučuju to nepřijímat jako celek, ale číst to hodně kriticky a s nadhledem.



Re: Kritika spisů Anselma Grüna, který nekriticky uplatňuje psychologii na Palestinu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 05. září 2009 @ 19:18:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Do Anselma Gruena jsem zalistoval a nečetl. Objasnění : Ansel nerozlišuje učení o snech a realitu a historii.
Začněm u Davida. Když se ukrýval před Saulem, zvolili s jeho stovkami mužů jeskyni Macpelach. Asi pojala tolik lidu. Podbně
1 královská 18, 4 Nebo když Jezábel mordovala proroky Hospodinovy, vzal Abdiáš sto proroků a skryl je po padesáti v jeskyni, a krmil je chlebem a vodou.
 

Také když utíkal Eliáš, ukryl se v jeskyni
1 královská 19, 7 Opět vrátiv se anděl Hospodinův po druhé, dotekl se ho a řekl: Vstaň, pojez, nebo velmi dlouhou máš cestu před sebou.
8 A vstav, jedl a pil, a šel v síle pokrmu toho čtyřidceti dní a čtyřidceti nocí, až na horu Boží Oréb.
9 Kdežto všed do jakési jeskyně, nocoval tam. A aj, řeč Hospodinova k němu, a řekl jemu: Co tu děláš, Eliáši? ....
11 Řekl Bůh: Vyjdi a stůj na hoře před Hospodinem....
13 Což když uslyšel Eliáš, zavinul tvář svou pláštěm svým, a vyšed, stál u dveří jeskyně, a aj, hlas k němu, řkoucí: Co tu děláš, Eliáši?
14 Kterýž odpověděl: Náramně horlil jsem pro Hospodina Boha zástupů; nebo opustili smlouvu tvou synové Izraelští, oltáře tvé zbořili, a proroky tvé pomordovali mečem. I zůstal jsem já sám, teď pak hledají života mého, aby mi jej odjali.
15 Ale Hospodin řekl jemu: Jdi, navrať se cestou svou k Damašské poušti, kdežto přijda, pomažeš Hazaele za krále nad Syrií. ...
x x x co říká Gruen?
když se ukryl prorok v jeskyni, Gruen píše, že v té chvíli touží prorok po bezpečí mateřského lůna.
Je to přejímka z psychoanalýzy. Tam se dutina srovnává se ženou a s dělohou. Psycholog by hledal spojení mezi vzpomínkami na dobu před porodem a současným naladěním nebo se snem.
Ve snu se jeskyně podle psychoanalýzy srovnává jako vzpomínka na předporodní existenci, neboli vnitroděložný život.
Ale v palestinské poušti je jeskyň mnoho a viděli jsme , že byly využívány:
na příklad u Jozue v kapitole 10. A později:
1 Samuelova 13, 5 Filistinští pak sebrali se k boji proti Izraelovi, ......
6 A protož muži Izraelští vidouce, že jim úzko, (nebo byl ssoužen lid), skryl se lid v jeskyních a v ohradách, a v skalách a v horách, i v jamách.
Jinde:
1 Samuelova 22, 1 A tak odešel odtud David, skryl se v jeskyni Adulam. To když uslyšeli bratří jeho i všecken dům otce jeho, sešli se tam k němu.
2 Samuelova 17, 8. Nadto otec tvůj jest muž válečný, kterýž nebude nocovati s lidem.
9 Nýbrž nyní spíše v záloze stojí v nějaké jeskyni, aneb v některém jiném místě
Nebo se jeskyně využily na chvíli pro ´potřebu´ (vykakat se, to uschlo), jako vidíme zde:

1 Samuelova 24, 3 I přišel k stájím ovcí blízko cesty, kdež byla jeskyně, do níž všel Saul na potřebu; David pak a muži jeho seděli po stranách v té jeskyni.
došlo k ´zápletce´ 24,4 : Tedy vstav David, uřezal tiše kus pláště Saulova
24, 7: Saul také vyšed z té jeskyně, bral se cestou svou.
24, 8 Potom vstal i David, a vyšed z jeskyně,....
připomínka : 24, 10 Aj, dnešního dne viděti mohly oči tvé, že tě byl vydal Hospodin dnes v ruku mou v jeskyni.

Z jiných bojů:
1 paralipom 11, 15 Ti také tři ze třidcíti předních sstoupili k skále k Davidovi do jeskyně Adulam, když vojsko Filistinských leželo v údolí Refaim....
2 Samuelova 23, 13 Sstoupili také ti tři z třidcíti předních, a přišli ve žni k Davidovi do jeskyně Adulam, když vojsko Filistinské leželo v údolí Refaim.
*
Když se skutečný dospělý prorok ukryl v jeskyni před pronásledovateli (jako je skrýval Abdiáš podle 1. král, 18, 4), je to situace podle :
1 královská 19, 14 .... I zůstal jsem já sám, teď pak hledají života mého.

A k této reálné chvíli píše Gruen, že náhle prorok touží po bezpečí mateřského lůna.

ZÁVĚR: Gruen si plete analýzu snu a vyprávění o příbězích proroka, když si chtěl zachránit život.

Více jsem Gruena nečetl. Nerozeznává sen a realitu, k tomu si myslí, že vidí prorokovi do srdce. To si myslí i psychoanalytici

To má diagnózu buď paranoia (předpojatost), nebo schizofrenie (rozštěpení mysli). Gruen míchá dvě věci a prožívá to jako skutečné. Potřeboval by léčení. Využívá postavení opata, který si může publikovat co chce a nemá dozor nad nebezpečným myšlením, které se vyskytuje u něho.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy