Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Milena.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16092, komentáře < 7 dní: 553, komentářů celkem: 390433, adminů: 60, uživatelů: 5032  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 237 návštěvník(ů)
a 7 uživatel(ů) online:

martino
cizinec
ivanp
JirkaB
redifon
Magdalena07
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání VV BJB dne 22. listopadu 2021
·Seznam vypuštìných novozákonních veršù v Pøekladu Nového svìta
·Pastoral brothers – kde konèí vtipnost?
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106986144
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: AUDIT
Vloženo Sobota, 10. říjen 2009 @ 20:12:19 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal Farel

Syndrom vyloupeného domova


Tento termín, by jste v odborných publikacích psychologie,  těžko nalezli, plně však pokrývá oblast, které se žádná náboženská, ani světská organizace moc nevěnuje a už vůbec se o ní nedočtete v křesťanské literatuře, která tuto poškozenou součást sama sebe dlouhodobě a úspěšně  ignoruje. Je to, jako kdyby majitel vozu ignoroval, že mu chybí půlka motoru, či lépe, pokud on sedí na svém místě a auto je v pohybu je úplně jedno jestli  vozu  něco chybí, či zda je možné až potřebné,  aby v něm seděl ještě někdo další. 

Garáž  

Před týdnem mi sousedka vyprávěla,  jak  jim u domu  vykradli garáž. Ukradli nějaké věci  a vybrali z auta naftu.... Výsledkem toho byla nejen ztráta věcí, které si zloděj odnesl. Daleko horší a duši devastující je proces,  který  byl  dobře patrný  v jejím nitru. Popisovala  jak se bojí na svém vlastním pozemku a ve svém vlastním domě. Zkráceně, zloděj narušil  její hájemství a místo, které je pro ni posvátné. Místo kde, vychovávala své děti, chovala  vnoučata, kde se svým manželem prožila většinu života, kde opatrovala své rodiče. A i když je nevěřící, tak jak j i znám je toto místo pro ni místem svatým. 

Uvědomil jsem si, že se jedná o naprosto stejný fenomén, kdy člověk přijde do společenství, které má sice křesťanský název, ale z křesťanství je toho v něm velmi málo. V mnoha  patetických projevech je chápáno,  že se člověk vrací domů do Boží náruče. Tento domov  ale skrývá mnohdy jen totalitně vedenou skupinu. Skupinu, která nejenže není domovem a člověka neposouvá na  vývojovém žebříčku víry a nerozšiřuje jeho svobodu při vyniknutí jeho specifické identity, ale naopak člověka přinutí ke stagnaci, podvrhne mu jednoduchý model spasení a uzamkne v kruhu vštípených fobií  typu, když odejdeš (či nebudeš-li poslouchat)budeš mít problémy a může se ti stát to nebo ono, a v konečném důsledku ho okrade i o svobodu  a identitu, kterou ještě vlastní a nahradí ji náhražkami  a na neposledních místech okrade člověka i časově a materiálně. Totalitní vedení v církvi je zloděj,  který vstoupil na území, které Bůh vytyčil pro člověka jako naprosto svaté. Co se asi stane,  když je člověk okraden na takto výsostném území, kam se dostal s úmyslem následovat  Ježíše. Území kde je člověku dáno, avšak pouze dobrovolně,  vpustit do svého života, kohokoli včetně Boha i ďábla. Jak vyeliminovat tuto dobrovolnost? Hlavním nástrojem tohoto totalitního zloděje je podprahové jednání. Následná manipulace a z ní vyplývající pocity ohrožení  tímto prostředím  je již jen důsledkem podprahové anexe. 

Podprahové jednání. Jak se stát ze syna, či dcery opět služebníkem. 

Jako oči služebníků k rukám pánů jejich, jako oči děvky k rukám paní její (Ž 123:2).

Hezký verš ze žalmů definující zárodky totality. Chceš-li být služebníkem pozoruj to, co tvůj pastýř dělá, ale ne,  co říká. Říká totiž povětšinou zajímavé a velmi duchovní věci. To co  ale dělá už se z velmi mnoha důvodů těžko podrobuje analýze a tak  se většina lidí takovými věcmi nezabývá protože jim to připadá komplikvané a mnohdy nebezpečné. Cena je malá, výměna synovství za možnost být dlouhodobě až doživotně služebníkem, či  posléze i otrokem. 

Jak zjistit podprahové jednání – Výkladní skříň ať vždycky září 

Totalitní vůdce má vždy zájem na tom,  aby výkladní skříň socialismu byla stále plná zajímavých a krásných věcí. Jak pak by ne, je to jeden z hlavních agitačních argumentů. WWW stránky hýří optimismem. Kázání jsou plná tažně nepoužitelných  témat a příklady z jednoho konce světa stíhají příklady z konce světa opačného. To je také jeden z nepříliš patrných projevů totality.


K do si může všimnout,  že tolik pozitivních věcí může sledovat negativní cíl jakým  je proces vedoucí k odosobnění a uvedení v podřízenost ?  Málokdy je patrný zvnějšku nějaký kaz. Stejně jako se lze do katolíků vždy velmi dobře trefit pro jejich nepřehlédnutelnou historickou zátěž, do popisované skupiny se trefit na první pokus nelze. Vždyť je historicky nezatížená a káže nejefektivnější a nejrychlejší cestu ke spasení. Vše je vždy učesáno a upraveno, o vše se nějaký služebník stará, aby z vnějšku působilo akvárium upraveným dojmem. Snad čím větší akvárium bude, tím menší bude šance  zjistit, že jde o akvárium.   

 Zvětšovací sklo ? Nemáme. 

 Stejně jako za socializmu se  režim projevuje absencí některých věcí. Na každou skrytou věc je třeba správný nástroj. Prostředí,  které vede k zpodřízení  je podobné dílně, kde máte jen kladivo kleště a pilu. Jsou ale úkony, které člověk nikdy nemůže udělat, pokud nemá nějaký speciální nastroj. Zrovna tak není možné s prostředky,  kterými disponuje totalitní skupina odhalit totalitu. Jinak řečeno žijete-li uprostřed takové skupiny nemáte nikdy po ruce nástroj, kterým by jste přesvědčivě zjistili, že se jedná o totalitní skupinu a mohli z toho učinit patřičný závěr. 

 Následně uvedu drobný příklad jak jsem odhalil úmysly pana vedoucího v určité věci jako příklad pro výše uvedená tvrzení, že v daný moment člověk není schopen danou věc rozsoudit.  Mohu jen uvést, že mi souvislosti došly až po třech letech, kdy už v uváděné skupině nejsem. 

Příklad zvětšovacího skla - dejte na pocity. 

Pobyt mimo skupinu umožňuje opatření speciálních  nástrojů. Shrnuto jinak, chcete-li zjistit je li vaše skupina hnutá alespoň na dva měsíce ji opusťte. Bude to stejné jako když se za socializmu podařilo někomu vycestovat a porovnat život venku s naším a poznat to i na tom, že tam lze koupit nějaký speciální nástroj, který socialistická provenience nikdy nebyla schopna ani vyrobit, ani opatřit. Za velmi mnoho let v totalitní skupině s totalitním vedením jsem nabyl dojmu, že má duchovní vůdce jakýsi odpor k tomu, žehnat dětem lidí, kteří občas projevovali tendence, mít na věci vlastní názor. Vzhledem k tomu, že mám tři děti, cítil jsem to vždy v daném období, kdy by příslušelo dětem požehnat. Výkruty byly pro jiné lidi zcela nepostřehnutelné. Nechte maličkých přistupovati ke mně, neboť jejich je království nebeské, nehrálo v jeho úvahách hlavní roli. Málokdo však dokáže rozeznat nepřátelské chování k dětem tak, jako  jejich rodič. 

Dnes mám samozřejmě na věc jiný náhled a měl li bych sledovat výsledky onoho dávného žehnání tak spíše s obavami, jestli  se s žehnáním nedostalo k mým potomkům něco z podivného charakteru inkriminovaného vůdce. 

Rozeznání, že jde o vůdcovo specifikum ve vztahu k disidentům může sloužit jako příklad příhoda, kdy oddaná služebnice u dětí nedala dítěti jiných disidentských rodičů vánoční dárek. Zcela dokonale projektovala skrytou touhu vůdce, až se toho i on sám zalekl a rodičům se omluvil. Naneštěstí (či naštěstí?) mě, ani rodiče zmíněného dítěte nepřesvědčil. Podřízení pana totalitního vedoucího většinou jako zvětšovací sklo ukazují  zřetelně chyby svého vůdce a to mnohdy tak zřetelně , že je musí sám korigovat aby nebyli mnohdy papežštější než papež, či pověstný poturčenec, který se choval hůře jak příslovečný Turek. A tak musí vůdce stále tento jev brát v úvahu, aby neohrozil jeho mocenské postavení. Příkladů,  kdy je potřeba použít speciální nástroj na odhalení vadného jednání v prostředí, kde nemá co dělat je velmi mnoho. Jednou z prvních indikací je intuice, že není něco v pořádku.

Kdysi jsem ve Skryté tváři uváděl více patologických věcí a přístupů avšak popisovaných víceméně zvenčí.  Dnes však do nich vidím podstatně dál a vidím jejich nebezpečnost. Proto jsem také dospěl k tomu že je třeba uveřejnit  je  adresně a nadále  o nich psát a to  tak, jak si zaslouží, aby o nich bylo psáno, protože  na místech,  která jsou obecně chápána lidem  jako svatá,těmto  lidem jejich svobodu, identitu , čas i peníze naprosto bez ostychu kradou.  Je již dávno známé pravidlo, že z podobných společenství se neodchází jinak, než za cenu dehonestace a lidé, kterým se podařilo odejít, sice udělali tu nejlepší věc ve svém životě, netušili ale, že vymanění ze vštípených fóbií z podmíněné, či smluvně kauzální víry a systémů uvažování bude dlouhodobá a bolestivá záležitost, která mnohé nasměruje jako trosečníky k ostrovům konzumu, alternativních citových  vztahů, nevíry a ztráty smyslu života. A proč? 

Byli okradeni na místech, které by měly být pověstné svým bezpečím a respektem k věcem které dal Bůh jako nedotknutelnou výbavu jejich lidství,  navíc umocněnou spasením skrze Ježíše Krista. 

Mé zkušenosti  a poznatky se týkají převážně společenství  KCP Příbram.  Pokud někomu nestačí můj podpis s monogramem příjmení, může kontaktovat soudruha totálního vedoucího. On mu jistě příjmení ochotně sdělí. Posledním dodatkem je jen to, že podobná společenství jsou rozeseta po celé ČR a jsou víceméně důsledkem absence  patřičného právního rámce KS, který by vzestupu totalitních vůdců nějak bránil a zabránil. Chyba byla započata již za minulého režimu a  podmínky nově se rodící společnosti po roce 89 už jen umožnily  podobným skupinám odtržení od KS Praha a následně jim umožnily produkovat dál totalitní křesťanství již jako samostatně registrované organizace. 

Jiné skupiny se infiltrovaly do tradičních denominací a tvoří samostatné skupiny, či sbory,  jejichž nadřízené vedení považuje za komplikované označit je jako totalitní pro jejich labyrintní a komplikovaný  způsob identifikace a v mnoha případech ani nic závadného neregistrují. Osobně znám KCP Příbram (a satelit), JB Liberec (a satelity), CB Litvínov (s tvrdším režimem) a skupiny TCV s měkčím režimem, dále pak několik satelitních skupin KS Praha. Zprávy  mám o několika sborech  Z Moravy (Křesťanské sbory, KS,JB, AC)

Tím že se v daném prostředí již nepohybuji, protože je to víceméně smutný pohyb, jsem přesvědčen, že se jedná o daleko větší problém, než kdo dokáže domyslet. To co uvádím je jen slabý odvar toho, co takovými skupinami hýbe, doufám ale, že to některým pomůže identifikovat nepřítele a umožní jim z těchto věcí vyjít. K tomuto kroku jsem se rozhodl poté, co obecný a neadresný popis totalitního vedení ve Skryté tváři nikam nevedl  a navíc byl některými lidmi shozen jako anonymní útok aniž by se kdokoli zabýval meritem věci a sice jestli je popsané projevy je  ještě možné považovat za šíření křesťanství. Přivést někoho k obrácení za účelem okradení a narušení hodnot které mu byly Bohem přisouzeny jako svaté a byly považovány za nedotknutelné je naprosto trestuhodná záležitost a skupiny které na takovém základě stojí nemají podle mého právo na existenci. 

  Milan G. (Farel). 

Omlouvám se za případné chyby písmo pro vkládání je příliš malé  a tak jsou drobnosti snadno přehlédnutelné.

Podobná témata

Charismatici

"AUDIT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: AUDIT (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 11. říjen 2009 @ 06:19:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netuším kdo články upravuje, ale tentokrát se to tedy výrazně nepovedlo a celý článek působí na několika místech nesrozumitelně. Vložený článek byl původně rozdělen na odstavce s jednotlivými nadpisy. Třeba slovo - Garáž - bylo nadpisem pro několik vět příběhu který následoval, ve zveřejněné verzi je vše nesourodě slepeno do jednoho celku a přispívá to k nesrozumitelnosti článku, Totéž je i na několika dalších místech. Takže tímto korektorovi děkuji. Farel





Re: AUDIT (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 11. říjen 2009 @ 14:01:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Garáž - to je přece nějaká hudební skupina.



Re: AUDIT podivujícího se návštěvníka (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 11. říjen 2009 @ 17:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že jsem hodně zanedbal. Do denominací a církví jsem chodil jako mladý člověk ještě z dob studia a vše se mi zdá v pořádku. Pak jsem skončil školu a po roce odešel pracovat na Slovensko. Ztratil jsem kontakt častého navštěvování různých těles (sborů), až na luterány a  baptisty tam na Slovensku. Nikde jsem nezaznamenal nějaký nevhodný jev. Pak jsem se po více letech vrátil do Čech a zase jsem nic podezřelého neviděl. A to jsme ještě několikrát navštívil shromáždění u Dana Drápala na Maninách.

Takže koukám a rozhlížím se a mám dojem, že jsem poznal za poslední léta moc málo.

Ovšem je to v izolaci, žiji spokojeně v katolické církvi a jinam chodím jen na návštěvu. Mám tam staré přátele z dob našeho společného nadšení pro ´´jednu neviditelnou církev´´, která byla vidět jen jako skupiny stejně nadšených lidí bez předsudků vůči všem a dokola, kteří v praxi žili ekumenicky ještě dříve, než se to dostalo do programu v církvích oficiálně. A nic podezřelého jsem nikdy neviděl.

Takže buď málo pozoruji, nebo mne to poznání obchází.
Farele, ke vkládání s malými pískenky.
Když já chci psát déle, než pár řádek, napíši si to v dokumentu Word, kde vidím písmena jak chci velká , potom překopíruji přes Control+C a vložím do okénka na GranoSalis s Control+V, tam se to smrskne na typickou velikost bez ohledu na moji velikost písma psanou v dokumentu.
Můžeš použít předem tučné písmo i skloněnou italiku, ale podtržení to nerespektuje.




Re: AUDIT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. říjen 2009 @ 23:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farel
Domnívám se, že v tomto případě nikdo korekce neprováděl. V tomto jim křivdíš. Chybu jsi udělal ty. Pokud zkopíuješ text, program sice zdánlivě zobrazí i mezery a odstavce, ale ve skutečnosti je při odeslání ignoruje. Mezery a odstavce je třeba vytvořit ze zhustěného textu až na konečném formuláři v těchto stránkách. Pak bude vše v pořádku.



Re: AUDIT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 11:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak už jsem tady párkrát uváděl-tohle je jedna z věcí které si zvlášť cením na katolické církvi. Z bohatého života a programu po stránce duchovní i světské si každý z nás bere jen to co sám chce a kolik chce. Nikdo nikomu nic nevnucuje ani nekontroluje. Ať už se jedná o výlety, duchovní obnovy, opékání vuřtů na faře nebo svátost Smíření s Bohem. Jako povinnost máme modlitbu 2x denně dle vlastního uvážení, v neděli mši, 1x ročně zpověď a přijímání, 2x do roka se smíme najíst jen jednou za den do sytosti (do polosyta kolikrát chceme) a každý pátek si máme odepřít maso nebo něco jiného dle vlastního uvážení. Třeba sladkosti nebo televizi. Toť vsjo a jak se k tomu stavíme je zase jen na nás. Na diktaturu či neúnosná břemena si stěžovat rozhodně nemůžeme.



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy