Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478912
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Slovo o kříži: Význam krve.
Vloženo Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 20:26:10 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

V tomto pokračování článku "Slovo o kříži" se budu zabývat především významem krve Kristovy v našem spasení. Vidíme, že krev Kristova má co činit s tím, co jsme spáchali a týká se našich hříchů.

Římanům 3,23 - 25: všichni zhřešili a postrádají Boží slávu, ale jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí skrze vykoupení, které je v Kristu Ježíši. Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření v jeho krvi skrze víru, aby ukázal svou spravedlnost s ohledem na prominutí předešlých hříchů v shovívaní Božím, k dokázaní spravedlnosti své v nynějším čase, k tomu, aby on spravedlivým byl, a ospravedlňujícím toho, jenž je z víry Ježíšovy.
Ř 5,8-9: Bůh však projevuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní. Tím spíše tedy nyní, když jsme byli ospravedlnění jeho krvi, budeme skrze něho zachránění od hněvu.
Když hřích přišel, projevil se neposlušností vůči Bohu a po každém hříchu následuje trest. Hřích způsobuje odcizení Bohu a člověk se vzdaluje od Boha. A Bůh již nadále nemůže mít s člověkem obecenství pro něco, co je v celém Písmu známo jako hřích. Hřích totiž v člověku způsobuje pocit viny a odcizení.
Hřích kromě toho dává satanovi možnost obvinit nás před Bohem a v našem nitru naslouchat tomuto obviňování. A tak se satan stává „žalobníkem bratří“. (Zj. 12,10).
Nejdříve muselo být skoncováno s našimi hříchy, což učinila kristova krev. Dále musela být odčiněna naše vina a svědomí muselo být utišeno poznáním ceny této krve. A nakonec musel být odražen útok nepřítele a žalobce. Z Písem víme, že jen Kristová krev může být úspěšná v těchto třech situacích.
Tři základní aspekty této krve si teď přiblížíme. 

Krev především náleží Bohu
.

Abychom nebyli odsouzení musí nám Bůh hříchy nejdřív odpustit, ne protože je přehlíží, ale protože vidí krev. Podívejme se na příklad z Písem 3 Moj. 16 kapitola.
V Den smířeni byla vzata krev z oběti smíření a vnesena do Svatyně Svatých a kněz ji sedmkrát kropil před Hospodinem. Toho dne byla oběť smíření veřejně obětována v nádvoří stánku. Všichni to mohli vidět, ale podle Hospodinova nařízení jen nejvyšší kněz směl vstoupit do Svatyně Svatých s touto krví. Nejvyšší kněz byl předobrazem Pána Ježíše a jeho vykoupení. (Žd. 9,11-12). Nikdo jiný tam nemohl vstoupit. Toto jednání mezi Bohem a nejvyšším knězem proběhlo bez lidí, kteří s toho měli zisk. Podobně to proběhlo  pro záchranu Izraele v Egyptě. 2 Moj. 12,13. Krví velikonočního beránka byly pomazány veřeje dveří zvenčí a maso bylo snědeno vevnitř. A tady je zásadní slib Boží: „Kde uvidím krev, nevejdu dovnitř.“
Tyto obrazy hovoří, že krev nebyla vylita pro člověka, ale pro Boha. Vždyť ti, kteří jedli maso uvnitř neviděli krev.
Je to jedině Kristová krev, která uspokojila Boha.
Žel pro mnohé může být pocit viny tak velký, že je dokáže připravit o moc a význam krve u Boha. Tento první aspekt krve se nedá vystihnout rozumem. Tady je místo pro víru v Boží slovo. 1Petr 1,18-19.
Mohl-li Bůh přijmout krev jako dostatečnou hodnotu za naše vykoupení, můžeme si být jistí splacením našeho dluhu vůči Bohu a jeho spravedlností.

Krev a její ocenění věřícím
.

Jestliže krev stačila Bohu, musí stačit i nám.
Její význam pro člověka je, že především očistí jeho svědomí. Žd. 10,22. Jen Kristová krev může očistit naše srdce od zlého svědomí. Jestliže nebudeme pozorní a spojujeme očišťující krev s naším srdcem, dopouštíme se chyby.
Mnozí to nechápou a tak se třeba modlí: „Pane, očisti mé srdce svou krví.“
Co nám ale říká Boží slovo? Jer. 17,9: Nejlstivější jest srdce, nade všecko nejpřevrácenější. Proto musí Bůh učinit více, než jen očistit naše srdce, musí nám dát srdce nové.
Nikdo přece nepere, ani nežehlí starý a děravý oděv, určený k zahození.
A tak nám Bůh říká v Ezech. 36,26: „Dám vám srdce nové, a ducha nového dám do vnitřnosti vašich.“
V listu Židům není psáno, že krev očišťuje naše srdce, ale srdce od „svědomí“ zlého.
Měli by jsme vědět, jak důležité je mít svědomí čisté, jednáme-li s Bohem. Kdykoliv zjistíme, že naše svědomí je obtíženo, naše víra mizí a cítíme, že nemůžeme hledět na Boha.
Abychom mohli žít ve spojení s Bohem, musíme znát cenu této krve. Držíme-li se krve, nikdy nepřestane být základem našeho přístupu k Bohu. Tady si musí každý z nás ujasnit, zda hledá vždy cestu do Boží přítomností jedině prostřednictvím krve, či ještě nějak jinak.
Ve světle Božího slova poznávám své hříchy a neustále vyznávám potřebu očištění a usmíření, a tak se vždy blížím k Bohu na základě dokonalého díla Pána Ježíše. Vždy se přibližují k Bohu skrze zásluhy Ježíše Krista a nikdy své vlastní. Nikdy nesmím podlehnout pokušení blížit se k Bohu proto, že jsem například dnes byl neobyčejně milý a trpělivý, nebo jsem pro něj něco vykonal. Jediný správný způsob přicházení k Bohu je skrze krev Kristovu.
Uvědomte si, že čisté svědomí nikdy nevyplývá z našich zásluh, ale vždy spočívá na díle Pána Ježíše a vylití jeho krve.
Když se přibližujete Bohu, přicházíte k němu na základě svých citů, anebo s pocitem, že dnes můžete pro něho něco vykonat? Anebo kvůli prolité krvi, s tím ,že Bůh se dívá na tuto krev a je uspokojen?
Změnil se někdy význam Kristový krve? Ne, maximálně jsme si nechali něco takového našeptat nějakým lživým duchem.
Dokud jsme v těle, bude vždy jediný způsob přístupů k Bohu jeho krev.
„Blahoslavený muž, kterému Pán nepočítá hříchu.“ (Ř 4,8) A  proč? Protože nemáme „Žádného svědomí z hříchu“ (Žd. 10,2)

Přemožení žalobníka bratří
.

Kdysi jsem si uvědomil, že to co umožňuje satanu přístup před Boží trůn, jsou naše hříchy a naše nevěra v moc Kristovy krve.
Málokdo si uvědomuje, že nejrafinovanější satanovou zbraní je jeho nepřetržité žalování na bratry. (Zj. 12,10) A jeho nejlepším spojencem v tomto boji proti nám, jsme my sami.
Je až trestuhodné jak jsme nedbalí, naivní, a jak lehce si necháváme nalhávat cokoliv jiného, co by nám údajně pomohlo líbit se Bohu.
Jak lehce a rychle zapomínáme na svého nejvyššího kněze, který nás také zastupuje před Bohem nepřetržitě. A nevstoupil tam s našimi „dobrými“ skutky, ale se „svou vlastní krví“. (Žd. 9,12) 
Tímto třetím aspektem krve Kristovy, je její zaměření proti satanu a jeho žalobám. Jen díky ní se vždy můžeme směle postavit proti jeho veškerým žalobám. Jak bojuje Kristova krev se satanem? Jednoduše, staví Boha na stranu člověka proti satanovi.
Musíme se vrátit do ráje, když Adam pojedl ze stromu poznání dobrého a zlého, obrazně řečeno, získal satan místo v člověku. A výsledkem bylo, že Bůh musel odstoupit od člověka a tak se člověk ocitl mimo ráj a mimo slávu Boží, poněvadž došlo k vnitřnímu odcizení Bohu. (Ř. 3,23)
Někdo napsal, že od té doby je v člověku něco, co činí Boha neschopným člověka chránit.
Proto má Kristová krev takový význam, neboť odstraňuje tuto překážku a vrací člověka Bohu a Boha člověku. A protože je Bůh na jeho straně, může na satana hledět beze strachu.
1 Jan 1,7 ...krev Ježíše Krista, jeho syna, nás očisťuje od každého hříchu.
Řekneme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme v temnotě satanských lží, lžeme a nečiníme pravdu. Jestliže však chodíme v tom světle Božího slova pravdy, máme společenství mezi sebou.
Chodím-li s ním ve světle, všechno je vystaveno a odkryto tomuto světlu tak, že Bůh vše může vidět a jeho krev vše očišťuje od každého hříchu. Ještě jednou! Krev Ježíše , Syna Jeho nás očišťuje od každého hříchu, jen ona to dokáže, neboť jen ona Boha uspokojí.
Vidí-li Bůh naše hříchy a přece nám je může odpustit pro tuto krev, z čeho nás satan může obvinit? Je-li Bůh s námi, kdo proti nám? (Ř. 8,31)
Bůh ukáže na krev svého drahého Syna a to je odpověď, proti niž není odvolání.
Kdo bude žalovat na vyvolené Boží? Bůh jest, jenž ospravedlňuje. Kdo jest, ježto by odsoudil? Kristus jest, kterýž umřel za ně, nýbrž i z mrtvých vstal, a kterýž na pravici Boží jest, kterýž také i oroduje za nás. (Ř. 8,33) Jediné co je třeba učinit, je poznat naprostou dostatečnost Kristovy krve.
Kristus přišed, nejvyšší kněz...skrze svou vlastní krev, všed do svatyně, věčné vykoupení nalezl. (Žid. 9,11-12) On je Veleknězem a naším Zastáncem již skoro dva tisíce let. On jest oběť slitování za hříchy naše. (1 Jan 2,1-2)
Jak se může satanova žaloba stát jeho nejúčinnější zbraní? Ukazuje na naše hříchy a obviňuje nás z nich před Bohem a věříme-li jeho obviněním, padáme. A proč tak ochotně věříme jeho obviněním? Protože stále doufáme v nějakou vlastní spravedlnost. Satanský úspěch spočívá v tom, že se mu daří odvrátit náš pohled chybným směrem.
Jak jednat s člověkem, který nedůvěřuje v dostatečnost Kristovy krve? Přestože je tato krev dostatečná, on raději naslouchá satanu. Přestože je naším obhájcem Kristus, my věříme našemu žalobci. Jak je to možné?
Takový dosud nepoznal, že jediné co si zaslouží, je smrt. A neví, že jedině sám Bůh může odpovídat našemu žalobci a že Jeho drahá krev je vlastně odpovědí. Ať vás ani nenapadne se bránit satanským žalobám svými dobrými skutky, ale vždy jen Kristovou krví.
Jen naše víra v jeho drahou krev a naše odmítnutí ustoupit z tohoto stanoviska, jsou to jediné, co může utišit jeho obviňování a dokáže satana zahnat na útěk. (Řím. 8,33-34) A tak tomu bude i na konci. (Zj. 12,11)


Volně zpracováno podle knížky Výklad epištoly k Římanům (1. až 8. kap.) vydané pro Církev bratrskou v Letovicích z roku 1970.

Podobná témata

Zamyšlení

"Slovo o kříži: Význam krve." | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slovo o kříži: Význam krve. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 15:36:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, Ty by jsi ze mě snad udělal satanistu :-)



Re: Re: Slovo o kříži: Význam krve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 17:59:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
vůbec ti nerozumím. Vysvětli to blíže. Čím?


]


Re: Re: Re: Slovo o kříži: Význam krve. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 19:19:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože to vypadá, jako kdyby za a) satan měl pravdu a za b) jen chtěl spravedlivé potrestání těch zlých.


]


Re: Re: Re: Re: Slovo o kříži: Význam krve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 19:34:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále nerozumím, na základě čeho jsi došel ke svým závěrům.
To přece není o satanu, ale přesně naopak, o významu Kristovy krve v boji proti satanu, kromě jiného.


]


Nic ve zlém. Nachci, aby to vypadalo, že musí za každou cenu kriticky strahat Tvoje č (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 22:31:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jak to popisuješ to vypadá, že satani jsou vlastně "ti hodní", co se starají o to, aby každý dostal to, co mu náleží a aby zlo bylo potrestáno.
Naopak vykoupení nezaslouženou milosti bez skutků by se mohlo zredukovat na administrativní úkon.

Samotného mě občas chytne nutkání poodkrýt vztah Bůh X satan (hlavně) případně Ježíš X satan.
Děsil jsem se toho, že nějaký blb (např. já) ukáže na paralelu vztahů David-Abšalóm-Izrael a Bůh-satani-Církev. Tehdy je nutno nekompromisně chladnou logikou dokázat, že žádná taková paralela není, že Bůh opravdu Církev miluje, a že jí nemá jen jako hračku pro satany.

Právě jsem se rozvášňoval nad tím, že v církvích se satani používají jako univerzální sběrnice lidských negativních emocí, zatímco o případné Boží nenávisti k satanům se zdaleka tolik nemluví.
Trochu mi celá záležitost okolo duchovního boje přijde jako snaha být papežštější než papež a ukázat na třídního nepřítele, i kdybychom si ho měli vymyslet.


]


Re: Nic ve zlém. Nachci, aby to vypadalo, že musí za každou cenu kriticky strahat Tvo (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2009 @ 13:47:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
také nic ve zlém, ale stále nechápu z čeho vycházejí tvé závěry. Reaguješ na tento článek, nebo i na předcházející? Netuším totiž, kde jsi vzal takové domněnky. Nebo to je jen tvůj dojem, vycházející z tvých myšlenek?
Nikde v tomto článku nevidím co by tě mohlo vést k tvým závěrům. Buď napiš konkrétně, z čeho vycházíš, nebo to nemá cenu.
Nemíním se domýšlet tvé myšlenky. To by nikam nevedlo.


]


Re: Re: Nic ve zlém. Nachci, aby to vypadalo, že musí za každou cenu kriticky strahat (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 16. prosinec 2009 @ 20:58:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celá teorie ohledně dědičného hříchu a nutnosti vykoupení, ať už člověk něco udělal či neudělal, ukazuje vykoupení jako úřední úkon, který je nutný a nevyhnutelný (stejně jako obřízka či vystavení pasu), ale jehož význam se s běžným člověkem-občanem např. voličem ČSSD míjí. Prostě jako klasická úředničina.

Zrovna mě zaujal ssnsův komentář o satanovi, který je ještě "horší" v tom, že satani vlastně "jen" dělají svou práci a dělají-li jí co nejlépe ergo jsou co nejhorší, tak vlastně dělají správně.
Předtím jsem reagoval na tento článek, a to, že satan jako žalobník vlastně není "zlý", ale "stará" se o potrestání narušitelů statusu quo.
V dnešní době je obrovským problémem dávat do protikladu milost a zákon či milost a řád. Dnešní svět milostí přímo přetéká, zatímco řád je nedostatkové zboží. Navíc milost je rozdělena dosti nerovnoměrně, s tím, že nejméně milosti dostávají drobní přestupníci a venkoncem slušní lidé, zatímco kardinálním padouchům a vlezdozadelkům milost teče z uší.
V článku jsem prostě cítil introniování satana jako ikony řádu a zasloužené odplaty, a tak já si rozhodně zápornou postavu nemohu představit.


]


Re: Re: Re: Nic ve zlém. Nachci, aby to vypadalo, že musí za každou cenu kriticky str (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2009 @ 21:32:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, vidím, že nic konkretního nenapíšeš. Je to vše jen tvůj dojem, uznáš, že za tvé myšlenky při čtení článků nejsem zodpovědný, tady je každý povinen mít mysl obnovenou duchem, a zkoumat duchy, zdali jsou z Boha. S tím určitě souhlasíš.
Žádná z těch myšlenek, které jsi uváděl, mi na mysl nepřišla, když jsem článek psal, řekl bych, že byly úplně jiné.
Na okraj: tvé poslední věte nerozumím. A nikdy jsem ji ani nečet, ani neslyšel. Ikona řádu a zasloužené odplaty, také mi to nic neříká. Tyto pojmy neznám, a ani se nemíním nějak tim zabývat. Mám co dělat, abych správně chápal Biblické pojmy, natož nebiblické.


]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy