Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 443 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478167
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dědičný hřích – odcizení.
Vloženo Středa, 16. prosinec 2009 @ 20:02:48 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Nevím kdo po prvé tento dědičný stav – odcizení se Bohu, nazval hříchem. Nejspíše si takový název „dědičný“ odvodil na základě slov apoštola Pavla.
Římanům 5,19: Jako se skrze neposlušnost jednoho člověka mnozí stali hříšnými, tak se také skrze poslušnost jednoho stanou mnozí spravedlivými.

Mnoho lidí namítá, že není spravedlivé přičítat hřích rodičů, jejich potomkům. Tento názor pramení z nevědomosti, a proto to jsou unáhlené závěry.
Žel mnoho lidí se mylně domnívá, že se stávají hříšníky, protože zhřešili a stačí jen vyvarovat se hříchů a jsou vzatí Bohem na milost. Tyto mylné představy vycházejí z nepochopení a nepoznání skutečného stavu svého nitra, pocházející ze srdce odcizeného Bohu.
Takové odcizené srdce člověka nemá schopnost naslouchat Božímu slovu. Jak se to mohlo stát?
Především si musíme uvědomit, že jsme členy lidského pokolení. Ať už tomu věříme, nebo ne, jsme potomky Adama a Evy. Ještě přesněji řečeno, všichni pocházíme z Adama, prvního stvořeného člověka.
Co se stalo v ráji, jsme mohli číst, nebo slyšet. Po pádu Adama se změnila jeho povaha, vnitřně se odcizil Bohu. Aby v tom odcizení nežil věčně, byl mu zamezen přístup ke stromu života. Od té doby všichni potomci Adama a Evy umírají.
Toto vnitřní odcizení Bohu a tím i jeho životu, působí, že člověk není schopen se Bohu líbit. Od narození se stává Boha neposlušným člověkem.
Co se narodilo z těla, je tělo.
Bible tyto lidi nazývá hříšníky. Což vlastně znamená ti, kteří hřeší, ať chtějí, nebo nechtějí. Na tomto našem padlém stavu, na naší povaze, naší hříšností se nedá nic změnit. Bible říká, že jediná změna, která může nastat je smrt. A proto je lidem uloženo jednou zemřít.
Jak se to vše stalo? Apoštol Pavel říká: „neposlušností jednoho“. Nestal jsem se hříšníkem proto, že jsem já sám hřešil, ale proto, že to byl Adam, kdo zhřešil. Rod každého z lidí se datuje až k Adamovi, jsme jeho potomky. A není možnost jak to změnit. Nikdo se mě neptal, jestli se chci narodit.
Jestli je někdo aspoň trochu uvažující, měl by dospět k poznání, že když Adam pojedl z toho stromu poznání dobrého a zlého, byli jsme v jeho těle. Náš život pochází z Adama, ať se nám to líbí, nebo ne. Když jsme byli v něm, tak jsme ve skutečnosti pojedli s ním a poslechli hada.
Tady se dá jednoznačně říci, že naše obtíže nespočívají v našem jednání, ale v našem dědičném původu. Pokud nejsme schopni změnit svůj původ, nemůžeme dosáhnout vysvobození z hříchu.
Pomalu dospíváme k řešení, jak vyváznout z našeho prokletí. Můžeme totiž vidět, jak tento problém řeší Bůh.

Římanům 5,12 – 21. ...Jak v Adamovi, tak i v Kristu.

V Adamovi jsme se stali dědici všeho, co pochází z Adama, a v Kristu jsme se stali dědici všeho, co je Kristovo.
Jak tuto věc dokazují Písma? Židům 7,1 – 17:  Abrahám nabídl desátek Melchisedechovi, v něm i Izák, v něm Jákob, v něm i Lévi. V té době nikdo nepomyslil na Léviho, byl ještě „v bedrech“ svého praotce Abraháma. A tentýž význam má i „v Kristu“. Abrahám jako otec rodiny věřících soustřeďuje tuto rodinu v sobě samém. Když obětoval Melchisedechovi, obětoval v něm i celý jeho rod. Neobětovali odděleně – jako jednotlivci, ale byli v něm a proto, když on obětoval, obětovalo v něm i veškeré potomstvo.
A tak se i nám naskýtá jiná, nová možnost. Jako potomci Adamovi jsme přišli o všechno.
Skrze poslušenství jednoho, spravedliví budou mnozí. V Adamovi si zoufáme, v Kristu Ježíši máme naději!
Bůh nám jasně ukazuje, že má v úmyslu nás osvobodit od dědictví Adamova, od hříchu a přenést do království svého, a dát nám dědictví Kristovo.


Podobná témata

Zamyšlení

"Dědičný hřích – odcizení." | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Středa, 16. prosinec 2009 @ 21:08:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby v tom odcizení nežil věčně, byl mu zamezen přístup ke stromu života.

Had nelhal, když tvrdil, že poznání dobra a zla člověka pozvedne a budem v tomto ohledu jako Bůh:"Bůh však ví, že v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i zlé." Pokud někdo chce mermomocí trvat na tom, že lhal, pak se musí smířit s tím, že o pár veršů dál tuto "lež" potvrzuje sám Bůh (I řekl Hospodin Bůh: "Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé. Nepřipustím, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl a byl živ navěky."). Had lhal ohledně následků:"Nikoli, nepropadnete smrti."

Jestli je někdo aspoň trochu uvažující, měl by dospět k poznání, že když Adam pojedl z toho stromu poznání dobrého a zlého, byli jsme v jeho těle. Náš život pochází z Adama, ať se nám to líbí, nebo ne. Když jsme byli v něm, tak jsme ve skutečnosti pojedli s ním a poslechli hada.

Jak myslíš to, že jsme byli v něm? Každý z nás existoval v potenciálu, ale asi ti (opět - sorry) nerozumím.



Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2009 @ 21:21:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
tak jak byl Lévi v Abrahámovi. Na zemi jsou jen dva lidé, Adam a Kristus. Buď jsi v Adamovi, pokud se to nezmění okusiš smrt, nebo jsi v Kristu a neokusíš smrti. A proto ti smrt neublíží. Cituji vlastními slovy některé verše.
Podívej se na ten odkaz ze Židům 7 ...viz článek.
kdyby někdo zabil mého pra pra dědečka, nikdy bych se nenarodil. takže jsem tělesně jeho příbuzný, a tak to lze vztahnout až k Adamovi. Protože odcizení - dědičný hřích nastalo poté co Adam pojedl, od té doby všichni dědíme toto odcizení podle těla (sarx). Tělo (sarx) království Božího nedojdou. Někdo to nazývá povaha, jiný charakter, jiný tělesnost, další hříšná přirozenost, atd. těch názvů je v Bibli více. Vždy je myšleno to jediné, co jsme zdědili po Adamovi a je naším prokletím. Dokud se toho nezbavíme smrti svou, anebo skrze Krista.
To by mělo být obsahem mých dalších článků.



]


Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Středa, 16. prosinec 2009 @ 22:05:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo tak teď už to chápu, díky. Někdy mi to asi trvá déle něco pochopit. Díky za doplnění.


]


Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 20:11:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj leonete,

  píšeš: 
-----Buď jsi v Adamovi, pokud se to nezmění okusiš smrt, nebo jsi v Kristu a neokusíš smrti. A proto ti smrt neublíží.Buď jsi v Adamovi, pokud se to nezmění okusiš smrt, nebo jsi v Kristu a neokusíš smrti. A proto ti smrt neublíží.-------


 
 
  Dovol mi prosím doplnit Tvou větu a zvýraznit :

----Buď jsi v Adamovi (jsi již mrtvý - propadlý smrti), pokud se to nezmění okusiš smrt(druhou smrt), nebo jsi v Kristu(jsi již živý -přešel jsi ze smrti do života) a neokusíš smrti. A proto ti (druhá) smrt neublíží.(nemá moci) 

                                                                                                                                         Pokoj Tobě.v.




]


Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 15:38:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale lidé přece v den, kdy pojedli ze zakázaného ovoce, propadli smrti.

Ztratili nárok pobývat v Božím společenství, pro které byli původně stvořeni a vlastním přičiněním už nebyli schopni to změnit.

Duchovní smrt - tu zvrátila až Kristova oběť - Kristus = vítěz nad smrtí.

Tak to vnímám já.


]


Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 16:25:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím vás,
dovolím si vstoupit, myslím, že už jsme se někde o tom bavili, znám velmi dobře takové teologické závěry, asi většina českých denominací takto vyučuje, a dlouhé roky jsem tvrdil totéž, že Adam s Evou duchovně zemřeli.
Jenže tento závěr se nedá učinit na základě konkretního místa v Písmu. Jsou to pouze spekulace a více než natažené závěry různých teologů.
Proč se tak domnívám, jsem už několikrát uvedl v komentařích. Duchovní smrt má v Písmu svou definici, ve zjevení se tak označuje "druhá smrt". Což v Genesis nenajdete. Čím jsem starší, tím více jsem opatrnější co se týče různých teologií a rádoby Biblických učení.
Přejí hezký večer.


]


Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 11:26:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  V tomhle myslím docela pomáhá navracet se ke kořenům, od lidských tradic a pozměněných významů k těm původním.

  Význam slova "hřích" jak je použito v bibli by se dal do naší řeči doslova přeložit spíše jako "minout se cílem" než "udělat něco zlého". Lidé se minuli cílem a my jsme jejich dědictví převzali. V tomhle je koncept "dědičného hříchu", "dědičného minutí se cíle" postavený dobře.

  Samotné "zlé skuty" ve smyslu "hříchy" už jsou jen výsledkem toho základního "hříchu", toho, že člověk žije bez Boha a tak docela míjí svůj cíl života. Žil jsem bez Boha dlouhá léta, takže vím, že když člověk míjí ten úplný základ a cíl, všechno ostatní pak v životě vyznívá všelijak - a dokonce i to "dobré" co se pak člověk snaží udělat.

  A v Ježíši Kristu, v tom, že mu člověk odevzdá život a přijme ten jeho, je východisko ze stavu, ve kterém se člověk bez Boha nachází, východisko z dědičného minutí se cílem. A to je informace za všechny prachy ...

  Je zajímavé, jak zoufale očekává stvoření na zjevení Božích dětí, jak si uvědomuje to minutí. Mám v tomhle rád české filmy, český národ je dlouhá léta docela bezbožný a ve filmech tahle věc svítí na dálku. Naposled jsem třeba viděl Tajnosti - tam je srdceryvná scéna na konci, kde hlavní zdrcená a zničená hrdinka štká: "Kdyby tak tam nahoře bylo NĚCO, čemu by stálo za to věřit nebo věnovat svůj život..."

  Toník



Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 17:34:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ak je niekto trpezlivý, a che sa zoznámiť s učením KC o tejto veci, dovolím si to stručne vysvetliť, ako viem:

Pojem "dedičný hriech" západná KC používa na označenie skutočnosti stavu, do ktorého sa dostalo celé ľudstvo po páde do hriechu. Chápe sa to tak, že prví ľudia boli stvorení v stave pôvodnej spravodlivosti a svätosti /klasicjky teologicky - v stave posväcujúcej milosti/. Normálnejšie sa to dá povedať tak, že boli pôvodne v harmónii s Bohom, sami so sebou, i so všetkým stvorením... Tento dar /harmónie, milosti, svätosti/  bol však darom nielen pre nich osobne, ale darom aj pre ich potomstvo, pre ľudstvo ako také.

Ľudstvo je však - podľa Božieho "projektu", ako sa to dá ľahko odpozorovať aj na skúsenosti histórie -  spojené zákonom vzájomnej solidárnosti, t.j. človek dedí od predchádzajúcich aj nielen negatíva /dedičnú chorobu, ošarpaný dom, zničená príroda a pod./, ale aj pozitíva, ako napr. úroveň vedy a techniky, poznanie, talenty a pod. Preto je tento zákon /že stratí na základe viny rodičov im dané dary a milosti/ spravodlivý... Rodičia teda "preflákali" to veľké bohatstvo, a tak - čo sa dá robiť - potomci Adama, ich deti,  zdedili tú hriechom narušenú prirodzenosť so všetkými súvislosťami a následkami. Iste to nie je ich osobná vina, hriech. je to však stav, ktorý zdedili. Dedičná záťaž,  nedostatok, "vina", "hriech" /všimnite si tie úvozovky.../

Každý človek, ktorý sa narodí na svet po Adamovom hriechu, sa už nenarodí podľa pôvodného Božieho plánu v stave dokonale harmónie s Bohom, s ľudmi, s prírodou a so všetkým, s  dušou "preplnenou" Duchom Svätým, milosťou posväcujúcou... Tá je "fuč"... Nenarodí sa už s dokonalou, nepoškodenou, neoslabenou, nerozladenou, ľudskou prirodzenosťou, v ktorej by neboli "zradné vody spodné"/vnútorné nezriadené žiadosti.../, nenarodí pre život bez poznania nezmyselného utrpenia a smrti ako si to Boh pôvodne pre človeka naplánoval. Niektorí teológovia sa domnievajú, že človek by bol zomrel aj tak, ale prirodzeným "vyhasnutím" životných a vzápätí by bol vzatý do neba - trebárs ako to veríme u P. Márie... Sú aj iné hypotézy, ale žiadna z nich sa nemala možnosť uskutočniť /pre ten dhirech Adamov.../, a preto vlastne ani nemusíme vedieť ako by bolo, keby... Žiaľ...

Práve preto, naopak, od okamihu hriechu Adama teda človek sa rodí v stave bez milosti posväcujúcej, teda bez svätosti, a   teda do neba nemôže.../neskôr doplním a vysvetlím.../ Rodí sa tiež so sklonom k hriešnosti, k zlu, so slabosťou svojej ľudskej prirodzenosti, ako smrteľník... Preto sa zlo veľmi rýchlo a ľahko rozšírilo, ako o tom popisuje Písmo na všetkých ľudí, ktorí sa rodia v stave, v ktorom pociťujú - a vieme to zo skúsenosti - slabosť svojej prirodzenosti ako náklonnnosť k hriechu, ku zlu, /"žiadostivosť tela, očí, pýcha života".../, preto ich zasahuje aj utrpenie, boslesť, a rôzne defekty charakteru, zdravia tela i duše atď. To všetci cítime, kto je úprimný. A tento defekt sa skoro prejavuje dokonca aj u malých detí... No najhoršie je naozaj to, že v tomto stave nemôže človek prísť do neba samo osebe - práve pre nedostatok milosti posväcujúcej, svätosti /"Do neba nevojde nič nesväté" - Zjavenie sv. Jána/... - to je tá "vstupenka" do neba...

Tu je to sľubované vysvetlenie: V stave nesvätosti narodený človek samo  osebe  do neba nemôže, ale aj tak máme dôvod veriť, že Boh nikoho nezatratí len kvôli dedičnému hriechu. Cítime, že by to bolo v rozpore s Božou dobroitou, svätosťou a spravdlivosťou. A vy aj viete ako to urobil, aby nám umožnil spásu, a teda prísť do neba:  Vykupiteľským dielom Krista Boh vrátil všetkým ľuďom možnosť spásy, a každý, kto spásu v Kristovi prijme s vierou /nielen slovnou, ale faktickou... - nebudem sa rozširovať.../, sa dedičný hriech /aj ostatné hriechy/ odpúšťa: krstom, a po krste pokáním. Pre nepokrstených, či už pripravujúcich sa na krst, alebo aspoň  túžicich a úprimne sa snažiacich žiť  v súlade s Bohom podľa svojho svedomia a možností /hoci aj neuvedomujúc si, že ide o Boha... trebárs aj inoverci, či ateisti,/ - sa to nazýva buď krst "krvi"/u mučeníkov/, alebo "túžby"/ u ostatných.../. Sem patria aj všetky nepokrstené, či nenarodené deti, za ktoré sa Cirkev modlí a teda je to v tom prípade podobne ako u detí - túžba Matky Cirkvi, teda "krst túžby". To platí prirodzene nielen pre tých, ktorí žijú po Kristovi a v kresťanskom prostredí, ale pre všetkých ľudí vôbec... Veríme, že mimo kresťanského prostredia / napr. v moslimskej krajine.../, prípadne pred Kristom, je tiež možnosť spásy. No všetka spása ľudí je závislá od vykupiteľského diela krista, a nikto nebude spasený bez Neho, bez jeho milosti. "Nad kým sa zmilujem, zmilujem sa". KC teda verí, že táto možnosť aj u týchto kategórií je /krst túžby - po Bohu, po láske, pravde, spravodlivosti - to sú vlastne kategéorie Boha.../, len je to viac tajomstvo Božie...

Prakticky ohľadom dedičného hriechu: Tento sa odpúšťa teda pri krste v tom zmysle, že sa doplní "deficit" milosti, a teda niet prekážky prísť do neba pre všetkých pokrstených akýmkoľvek spôsobom. No žiadostvosť, utrpenie, bolesť, či smrť tela nám Boh ponechal ponechal aj po hriechu /je to jeho tajomstvo.../. Teda následy dedičného hriechu vlastne nám Boh ponechal, a to cítime všetci na základe vlastnej skúsenosti. No v Kristovi nám dal prostriedky milosti, potrebné pre prekonávanie týchto následkov /Cirkev, Božie slovo, modlitba, sviatosti, a pod./. S pomocou jeho milosti už ani utrpenie, ani smrť nie je beezvýchodiskové, a bez nádeje. Naopak, plné nádeji, istoty vo viere... A je to spôsob ako možno vyjadriť našu vieru a lásku k Bohu...
/KC verí len 2 výnimky z pravidla dedičného hriechu - komplexne: u Krista, čo je prirodzené, a nezávislé, a u P. Márie - a to je závislé od Krista - kvôli jej úlohe Matky Krista, "brány", cez ktorú Boh vošiel do sveta... Chápe oboch totiž ako počiatky nového Božieho stvorenia,  "nového Adama", a "novú Evu"/

Je to len stručné vysvetlenie, preto sa ospravedlňujem, ak som niečo pre niekoho dôležité opomenul... Je to stručný náčrt teológie KC. Iste sú aj iné koncepcie. Je to všetko však o viere v autoritu, ktorú si  človvek zvolí. Navyše je to všetko vlastne tajomstvo, ktoré žiaden úplne, okrem Boha, neprenikne. Preto nestojí o to vzájomne sa obžalovávať... Uričite znalosť teológie dedičného hriechu, aj ke´d je veľmi užitočná, a môže veľmi napomáhať viere, nie je podmienkou spásy...







Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 18:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
netuším jestli jste četl mé články, ale asi jste nepochopil, že mě nezajímají různá účení různých denominací. Včetně te vaše.
Učení KC se mi kdysi snažil přiblížit jeden spolupracovník, nakonec pochopil, že jediné co mě zajímá jsou Písma. A jakékoliv učení ať je od kohokoliv, mě zajímá jen do te míry, pokud je v souladu s celým slovem Božím. V okamžiku, kdy se toto učení začne odvolávat na nějakou tradici nějaké denominace, je pro mě nebiblické.
Použil jste ve svém vysvětlování tolik nebiblických pojmů, že mě to přestalo zajímat. Nezlobte se, ale můj věk mi už nedovoluje zabývát se nějakými učením, které obhajujete tradicí. Pro mě je jedinou tradici Písmo.
Máte tam totiž tolik nebiblických závěrů, že bych musel napsat román a stejně by vám to vůbec nemuselo pomoct.
Doporučím vám totéž, co všem ostatním. 1 Jan 4,1-4 a Berienské.


]


Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 02:52:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápem, vás, ale cirkevní otcovia, ktorí v podstate skoncipovali teológiu o dedičnom hriechu vychádzali len z Písma a zo skúsenosti, ktorá je zjavná každému človeku a zachytená tiež v Písme /napr. "to dobré,čo chcem, nekonám, naopak konám to čo nechcem" od Pavla.../. Pojem milosť posväcujúca možno pochopiť ako jednoducho svätosť /Boží život v človeku, plný Ducha Svätého a pod./, ktorá je tiež biblickým pojmom. Ja som nechcel zaťažovať tým, že budem uvádzať neustále citáty, ale dalo by sa. Vaša tradícia je možno taká, že neustále citujete Písmo. No napr. aj váš pojem "odcudzenie" nieje biblický, hoci ho máte v samotnej definícii dedičného hriechu. Hoci je tam iste aj to nejaké odccudzenie, ale podľa mňa je pojem "odcudzenie" dosť povrchný pojem na vyjadrenie celej tejto skutočnosti, ktorá sa nazýva dedičný hriech. Odcudzenie je čosi psychologické, ked sa človek dlhšie nestretáva s niekým, a tak si odvykne, zabudne, stratí predchádzajúcu úprimnosť vzťahov. No v prípade Adama a Evy sotva tak bolo. Tam to bolo - podľa Biblie - pokušenie diabla, ktorému podľahli a rozhodli sa vedome a dobrovoľne konať proti... Už pri kontakte s diablom, pri jeho pokúšaní dovolili mu postupne stále viac, aby ich ovplyvňoval, čím sa stávali stále vzdialenejší /odcudzenejší/ Bohu, a prijímali logiku diabla. Iste tam možno bol aj nejaký boj z ich strany, ktorý napokon zotrvávaním v prítomnosti diabla a jeho vplyvu napokon vzdali, a prijali jeho pohľad na vec. Vzápätí sa prejavila täžba, zvedavosť /"a videla, že strom je na poznanie vábivý..."/ a Adam - ten sa nejako prispôsosbil, tiež podľahol.

No toto je len základ. Ale hriech je dôsledok tohto ich postupu. Narušenie harmónie a strata rovnováhy je naznačená v tom, že sa "skryli pred Bohom" /to je zatemnenie mysle, ved ako sa možno skryť pred Bohom?.../, že sa začali obliekať, hoci predtým im nahota nevadila /žiadostivosť sa prebudila/, a tá smrť a utrepenie sa priamo vyslovuje v správe Genezis... Katolícka koncepcia je naozaj dobre vyvážená, má svoju logiku, a je naozaj plne biblická a reálna. Vychádza naozaj z rozjímania  nad Písmom. Koncipovali ju cirkevní teologovia typu sv. Augustína až snád po sv. Tomáša Akvinského.




]


Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 12:05:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,
to co je napsáno v Genesis o to k čemu se jalově vracíš, je, že DNES ZEMŘETE! Gen 2,17;
dále znám Tvojí klasiku, že např Řím6,13 "byvše mrtví, již živí" vůbec nechápeš! a Ef 1,5 "když jsme byli mrtví v hříších"
Koloss 2,13 "i vás mrtvě v hříších, OBŽIVIL!" jakbysmet;
když holt pro Tebe existuje v tomto kontextu jen smrt těla, tak co nám Kristus obživil, za trvání fyz života?
oddělení od Boha je umrtvení ducha, druhá smrt je ovšem jen a pouze v pořadí...tedy načekané  


]


Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:00:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ef 1,5 "když jsme byli mrtví v hříších""...

Velmi dobrý postřeh. Pak že je výraz "duchovní smrt" nebiblická.


Biblický výraz Zj - Druhá smrt - znamená věčné zatracení po posledním soudu.


]


Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 15:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
heleno,
Ř 6,13 vydejte sami sebe Bohu "jako" mrtvi, a ožili - KMS; "jako" byvše mrtvi, již živí - Kralický; myslím si že to nechápeš ty.
Ef. 1,5: příště se podívej co cituješ, ať nejsi za hl....
Kol. 2,13: ...spolu s ním obživil - tady ti radím aby jsi byla opatrnější, když se totiž podíváš do řečtiny, tak to vše vypadá trochu jinak.

Další si najdi sama. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 20:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Ef 2,4-5)
Ale Bůh, který je bohatý v milosrdenství, pro svou velikou lásku, kterou si nás zamiloval,
obživil spolu s Kristem i nás, mrtvé v proviněních - jste spaseni milostí -

(Kol 2,12-14)
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.


Spíše než do řečtiny se podívej na upřímnost svého srdce. Přiznat si chybu je ušlechtilé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 21:52:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět zdravím
uvažoval jsem a nakonec jsem si uvěcomil několik skutečností. Sice s jste se s helenou na něčem shodli, ale to pramálo mění na skutečnostech, které jsem osobně prožil, a to dřívě, než jsem z milostí Boží, uvěřil v Ježíše Krista.
I kdyby jste tady předkládali biblické verše a vypadali na pohled v souvislostí o které se bavíme, tak to nic nezmění. Satan také Pána Ježíše na poušti zkoušel ze znalostí Božího slova a nic to nedokazovalo. Nezapoměňte, že na něm byl Duch Boží.
Kdyby se všechny ty věci děly tak, jak se snažíte dokázat svými odvolávkami, tak mé vlastní zkušeností s Duchem Svatým, před tím, než jsem uvěřil, ukazují, že se tyto věci mají jinak, než se snažíte dokázat.
Nehovořil ke mně zvenčí, ale buď to bylo z mého ducha, nebo byl na mém duchu. Netvrdím, že bych v této chvíli všemu rozuměl, ale to co potřebují v této chvíli, abych vám mohl odpovědět, vím.
Spíše mi připadá pravděpodobná varianta "spícího ducha". Ale to jen tak o tom rozvažuji a není to definitivní. Zatím mám jen takovou teorii.
Až budu vědět, tak dám vědět. 

                           Zatím tolik, přejí vám, aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista dal Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání jeho a osvícené oči srdce.... Ef. 1,17-19.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 07:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj leonete,
ten kdo PROŽIL ZNOVUZROZENÍ, VÍ NAVŽDY, co bylo v něm mrtvé je to obrat směru, mířící pův do Damašku, všimni si, že ani slepota těla nevadí, když vede Duch Svatý, nyní se ŽIJE úplně jinak, v tom je obsah toho ABBA, které nyní vědomě voláme, neb došlo ke smíření-spojení-vzkříšení;  pěkné svátky volna h


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 22:37:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj heleno,
nikde jsem to ještě nepsal, něco o té třídenní slepotě vím, měj se a děkuj Pánu Ježíši za každou spasenou duši.

přejí Ti veselé vánoce a štastný nový rok
                                                               a zas někdy ...... Ríša



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 07:14:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý leonete,
tuto anabázi my dva, přece máme již za sebou, ale teď pro druhé!
Tu Genesis v hebrew, bys neměl, když již jsi popírač, těch drahých DSv vedených kralických, chápeš, že s nimi Ty nemůžeš soutěžit? asi né, nu, což;
tak prv Řím 4,17" kterých OBŽIVUJE mrtvých, a povolává těch věcí, jichž NENÍ, jako by by BYLY!"
teď to co komolíš velmi i ekumena s Tebou: Řím 6,3.4:" "zdaliž nevíte, leonetové, že kteřížkoli pokřtění jsme v Krista Ježíše, v smrt jeho pohřbeni jsme? Pohřbeni s Ním skrze křest ve smrt a jako z mrtvých vstal Kristus /Duch OŽIVUJÍCÍ/ k slávě Otce, tak i my /znovunarození z Ducha/ v NOVOTĚ života chodili"!+11:"Tak, za to mějte, že jste zajisté zemřeli hříchu, ale živi JSTE Bohu v Kristu Ježíši, Pánu našem."
Jak by nás mohl smířit s Bohem, když bychom zůstali mrtví v hříších? Jak i Ty jistě budeš vědět, že JEMU JSOU VŠICHNI ŽIVÍ a "ŽIVÍ"!!!
a dále třeba Řím 5,1:"ospravedlněni JSME z víry..."+ 9:"čím více ospravedlněni KRVÍ JEHO, /to jsme z těch mrtvých vstali/ spaseni-zachráněni budeme od HNĚVU! "nevím, jestli Ty víš, že to co má být, že záleží na tom, co JEST!...mrtvému, se ale nedá mnoho vysvětlovat, do doby, než bude vzkříšen, tím Duchem OŽIVUJÍCÍM! a to je to, co POPÍRATI SE SNAŽÍŠ! prosperuj a přestaň BLUDAŘIT, díky! a s ŘJ, problém tedy já, NEMÁM a ani s Bohem!  
Když bys měl zájem, tak se podívej i do dostup "originálů" na to, jak MRTVÍ ve Zj 20, 12 malí i velcí, STOJÍ před Bohem a knihy otevřeny JSOU...no tak tam již bude pozdě, leonetku;
MUSÍTE SE ZNOVUZRODIT! Jan 3,7;


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 22:45:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jsi legrační, tak to zkoušej někde jinde, pa pa možná někde uspěješ.

jo kdyby jsme každy ctili toho druhého, a nesnažili se ....
 
a o tom už něco víš?

Pán s tebou milostí obdařená....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 11:04:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ctít třeba, ale nikdy na úkor pravdy, té Boží


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dědičný hřích – odcizení. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 26. prosinec 2009 @ 22:50:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda, drahá  sestro Heleno, srdečně  Tě zdravím.

Pravdou také zůstane toto slovo :

Matouš 8,22 Ale Ježíš mu odpověděl: „Následuj mě a nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé.“
Lukáš 9,60 Řekl mu: „Nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé. Ale ty jdi a všude zvěstuj království Boží.“


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy