Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 457 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485373
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.?
Vloženo Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 19:22:12 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal garwin

Média přinesla zprávu o chystaném blahořečení Jana Pavla II.

např. zde: http://zpravy.idnes.cz/benedikt-xvi-se-chysta-uvolnit-svemu-predchudci-cestu-mezi-svate-pyq-/zahranicni.asp?c=A091217_143122_zahranicni_ash 

Já osobně nenacházím podklad pro takovou praxi v Písmu. Nanečisto se modlit k mrtvému a když se poté stane zázrak připisovat to "vyššímu postavení" zesnulého v nebeské hiearchii.... Že by Pán Bůh více slyšel některé více než jiné? A kde takovou praxi podporuje Písmo?


Podobná témata

Katolicismus

"Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 20:25:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když Ti to tolik vadí, nemusíš takové zprávy brát na vědomí. Na konci cesty bude jistě dost věcí které budeš muset vysvětlovat - tak jako každý z nás, tak proč si k tomu přidávat další . . .  Nemyslíš ?  Ovšem je zajímavé kolika lidem takové zprávy nedávají spát, obávám se však, že to není starostí o spásu svých bližních. Rád bych se mýlil.
Honza



Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 21:30:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ano, tak je. Jan Pavol sa za nas prihovara u pana boha, my sa musime teda k nemu prihovarat aby sa on za nas prihovaral. Ved on aj ten komunizmus porazil


]


Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 21:33:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ahoj noname

píšeš: Ovšem je zajímavé kolika lidem takové zprávy nedávají spát, obávám se však, že to není starostí o spásu svých bližních...

...práve že je to obava o spásu našich blížnych...neviem si predstaviť to, že by moje deti verili v také bludy ktoré hlása katolicizmus...fakt sa bojí o spásu ich duší a preto ich musím varovať pred modlením sa k svetému janovipaľovi 2...atď....
ivanp


]


Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 17. prosinec 2009 @ 23:45:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I katolíci jsou tví bratři, nemyslíš ? Ostatně tak to bylo i myšleno.

Je dobré, že vychováváš své děti  ve víře svého poznání - ale s těmi bludy buď  trochu opatrnější, to že ty něco neuznáváš, ještě zdaleka nemusí být hřích nebo dokonce blud. Vždycky je dobré, být trochu pokorný před vírou a poznáním druhého, i on je dostává od Boha.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 10:56:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

být pokorný před Bohem je dobré vždycky, ale být pokorný před vírou a poznáním druhého dobré být nemusí vůbec, neboť víra a poznání druhého nemusí nutně pocházet od Boha. A proto díky Bohu za Ducha Svatého, za Ducha Pravdy, který věřící uvádí do veškeré pravdy a vydává svědectví Pravdě, takže věřící nemusí tápat, ale může vědět a znát Pravdu, která ho vysvobodí a vedle toho, může poznat i lež, faleš a přetvářku apod. Pán Ježíš i Jeho apoštolové po svém znovuzrození toto poznali a ostatní věřící by v tomto neměli za nimi zůstávat pozadu. Tož tak.

Měj se pěkně.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 12:43:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy.

Pokora před Bohem, tam není o čem moc diskutovat a pokora před vírou ? Pokud připustíme, že víra je vlastně dar, že poznání člověk dostává od Boha, Bůh si k svým záměrům může vybírat různé lidi i způsoby, pak je pokora na místě. Pokud vidíme (hledáme) v druhých Jeho dílo, není to tak velký problém.
Pokora však neznamená se vším souhlasit a přijímat, také s tebou v některých otázkách nesouhlasím a přesto si vážím tvé víry a respektuji tvé poznání.  K Bohu vede mnoho různých cest, možná skoro každý má svou vlastní a Písmo nám slouží jako průvodce na této cestě a může nás i za určitých okolností zavést na bloudění.  Není to však chybou Písma.
Mám ještě malou připomínku, existuje i duch Zla (ďábel) který nás také povede zdánlivě dobrou cestou a bude nám napovídat jak jsme dobří, jakého máme ducha poznání a rozlišování  . . .  Nikdo před tím není uchráněn a neměli bychom na to zapomínat.
Přeji Ti krásný Advent - pokud jej slavíš.  (už tu trochu ztrácím přehled co kdo slaví, či to naopak považuje za nebiblické:-)  ) Jak si krásně dokážeme komplikovat život i vztah k Bohu.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:01:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

myslíš si, že apoštol Pavel byl pokorný k "víře" falešných bratrů, mezi nimiž se ocitl a posoudil to jako nebezpečí mezi falešnými bratry (2K 11:26 v závěru verše)?!

Advent neslavím, ale Pána Ježíše Krista očekávám, ne ovšem jako miminko, ale dospělého muže - Zachránce a Ochránce před nadcházejícím Božím hněvem, vylitým na bezbožný svět. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 15:29:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy.
Myslím, že jsi to pochopil poněkud jinak, než to bylo myšleno. Dobrá, když to ale tak bereš, řekni mi, kdo je dnes falešný bratr? Je to nevěřící člověk ? Je to člověk jiného vyznání - nekřesťan nebo i křesťan, který má tu smůlu, že není tvého vyznání, zkus to definovat.

Každý dospělý se musí nejprve narodit, každé dílo má svůj počátek - i když v tomto případě to začalo mnohem, mnohem dříve, než Jeho narozením.
Proč si nepřipomínat celý jeho život, tak jak nám jej Písmo předkládá ? Advent je v čekání na příchod Mesiáše, v širším slova významu jej vlastně prožíváme stále - čekáme na Jeho příchod.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 15:52:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Falešný bratr je člověk, který říká, že je bratr, ale ve skutečnosti jím není; říká, že věří, ale jeho víra není pravá, nýbrž falešná, tzn. že nemáme jednoho Otce - Bůh není jeho Otec, takže nemůžeme být a nejsme skutečně bratři (v Kristu)! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 18:22:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aho
Poněkud všeobecná definice. Pokud to vezmu doslova, pak můžeš být falešný bratr  i ty nebo kdokoliv z nás - ale takto jsi to určitě nemyslel.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 21:51:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

je-li Bůh tvůj Otec díky tomu, že ses narodil znovu z vody a Ducha a jsi-li v Kristu, pak jsi můj bratr v Kristu, protože Bůh je můj Otec, z Jehož milosti jsem se narodil znovu z vody a Ducha a jsem v Kristu nové stvoření. Ale to svědectví, že je Boží dítě, má každý sám v sobě, tzn. že to mohu říci o sobě, ale nemohu to říci o tobě, pokud mi to Duch Svatý nezjeví. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 09:27:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No proč bych se k tomu nevyjádřil, když je to v novinách? :-)) Kromě toho, když takováto praxe není v Bibli, je dokonce nutné stále upozorňovat na lidskost této věcim, která není podložena Božím slovem. :)


]


Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:06:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, spousta lidí se dnes ráda vyjadřuje k tomu, čemu nerozumí. :-))   Příkladů je v tomto státě je mnoho, vládou počínaje a námi tu třeba  konče :-))
H.


]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:20:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honza, to máš pravdu. Zdraví Honza :)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 18:38:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky :-))
H.


]


Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 01:20:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ty si z toho děláš srandu, ale víš jaké ty lidi, co se modlí k zemřelým, co ještě nejsou svatí, podstupují riziko?

  Představ si: Modlíš se jak o život k zemřelému, aby se za tebe u Boha přimluvil, a on teprve chudák trpí jako šílenec v děsném očistcovém ohni, řve bolestí, nijak ti nemůže pomoci, spíš by potřeboval, aby za něj někdo odsloužil mši. A ty ho ještě otravuješ, aby ti pomohl.

  A to ani neuvažuj, že ten člověk, kte kterému se modlíš, je chudák v pekle!

  Bez těchto skutečných průzkumníků bojem, kteří se modlí k zemřelým, není možné zjistit, jestli ten člověk je v nebi, nebo ještě v očistci. Lidé, kteří se modlí k zemřelým nesvatým tedy odvádí tu špinavou práci, balancují na hraně komunikace mezi peklem, očistcem a nebem. Jsou tedy nepostradatelní. A když to dobře dopadne, ještě z toho mají užitek.

  A když je se nějaký nesvatý dostane z očistce do nebe, tihle lidé, kteří se modlí k zemřelým, co ještě nejsou svatí, to zjistí jako první. Pak nesou ovoce svého rizika, jako v každém tržním prostředí. Ten svatý je v nebi, nikdo o tom ještě neví, jen ti průzkumníci, tak mají svatého jen pro sebe, on není tak zaneprázdněn a může se za ně přimlouvat, protože jakmile se nesvatý přesune z očistce do nebe a stane se svatým, začne odpovídat na modlitby a přimlouvat se u boha.

  Modlitboví průzkumníci to pak řeknou papeži (jinak se to papež nedoví, na tuhle důležitou funkci - zjistit kdy je dko v očistci a kdy v nebi - tenkrát Ježíš při tom předávání klíčů nějak zapoměl), a když je těch hlasů hodně, papež může vyhlásit vyšetřování, jestli je ten skoro svatý opravdu v nebi no a po dlouhém detektivním vyšetřování je pak ten svatý v nebi prohlášen papežovou mocí klíčů svatým i na zemi a mohou se k němu bez rizika komunikace s peklem modlit i ti méně odvážní.

  Není to tedy tak složité, lze to snadno pochopit.

  Když psala Církev ze své tradice písmo, tak to tam zapoměla napsat, to je detail, na ten nehleď.



Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 07:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopím, že když akceptují jako inspirované i deuterokanonické knihy SZ, tak na základě:

2. Makabejská 12,37 - 45:  Rodnou řečí začal zpívat bojovou píseň, nečekaně se vrhl na Gorgiovy oddíly a obrátil je na útěk.  Potom vedl Juda své vojsko do města Adulámu. Protože nastával sedmý den, očistili se podle zvyku a slavili sobotu.  Následujícího dne – byl už totiž nejvyšší čas – šli Judovi lidé posbírat těla padlých, aby je za účasti příbuzných uložili v hrobech otců.  U každého z padlých našli pod šatem amulety bůžků z Jabny, které Zákon židům zakazuje. Všem bylo zřejmé, že to byla příčina, proč padli.  Všichni dobrořečili Hospodinu, který spravedlivě soudí a zjevuje skryté věci.  Ale potom prosili a modlili se, aby jim byl ten přestupek plně odpuštěn. Šlechetný Juda domlouval lidu, aby se chránili hříchů, když na vlastní oči viděli, co se stalo, a jak hřích byl příčinou toho, že někteří padli.  Nato uspořádal ve vojsku sbírku a poslal do Jeruzaléma dva tisíce drachem, aby byly přineseny oběti za padlé. Bylo to krásné a šlechetné jednání, vždyť Juda přitom myslil na vzkříšení.  Kdyby nebyl přesvědčen, že padlí vstanou, bylo by zbytečné a marné modlit se za mrtvé. On však byl přesvědčen, že těm, kdo zemřeli ve zbožnosti, je připravena nejkrásnější odměna. To je vznešená a zbožná myšlenka – proto dal přinést smírčí oběti za mrtvé, aby jim byly odpuštěny hříchy.


mohou legitimizovat modlitby za mrtvé. Ale o svatých a jejich přímluvách nenacházím v Písmu sebemenší zmínku. Z Zjevení 5,8 A když tu knihu uchopil, čtyři bytosti a čtyřiadvacet starců padlo na kolena před Beránkem; každý měl loutnu a zlatou nádobu naplněnou vůní kadidla, což jsou modlitby Božího lidu. podle mě neplyne, že by se k nim nejprve někdo modlil, aby to pak oni mohli přinést před Boha....


]


Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 10:29:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud to z toho neplyne, tak jaké máš pro to vysvětlení ty?
Kde se u těch svatých vzaly modlitby Božího lidu?

Jakým způsobem získali  oni svatí modlitby Božího lidu do těch svých "nádob"?


]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:06:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jestli je nutný to vůbec vysvětlovat. Tato symbolika naznačuje přenesení modliteb před Boha, ne jejich shromažďování svatými.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:11:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ale nevysvětluje, kde svatí ty modlitby vzali.

Modlitby k Bohu stoupají přece přímo k Bohu, ne ke svatým do "nádob". Najednou jsou tady jacísi prostředníci, kteří předkládají modlitby Bohu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:16:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se ptáš chybně, otázka by měla znít: Jak se ty modlitby do těch nádob dostaly... :-)))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:36:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se ty modlitby do těch nádob, které drží svatí, vlastně dostaly?

A proč teprve oni s nimi předstupují před Boha? Cožpak Bůh neslyší naše modlitby přímo, ale jen přes prostředníky?

Myslím, že se ptám naprosto logicky. Ovšem přiznat si to, by znamenalo přiznat si, že pravoslavní, katolíci, koptové, arméni a spousta dalších církví mají vlastně ohledně přímluv svatých v nebi pravdu.

A něco takového si přiznat dokáže málokdo. K tomu je potřeba milosti od Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:22:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naopak je to nesmysl. Pán Ježíš takové věci nikde neříká, epištoly taktéž ne a ani SZ to nepodporuje. :) To je hagiologie založená na tomto verši ze zcela světských důvodů. :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 14:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč mi tedy neodpovíš a neuvedeš věci na "pravou míru"?

Jak se ty modlitby do těch nádob, které drží svatí, vlastně dostaly?

A proč teprve oni s nimi předstupují před Boha? Cožpak Bůh neslyší naše modlitby přímo, ale jen přes prostředníky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 15:57:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, to je prostě symbol jehož součástí jsou v nádobě přinášené modlitby na nebeské úrovni. Zbytek Bible jasně principy modlitby definuje. :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II. (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 18:24:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I v Bibli se lidé na svatbě v Káni obracejí na Marii s prosbou o víno - a ta se obrací na Ježíše, ktrý na prosbu Marie lidem vyhoví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 18:41:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle,

to máš ale zřejmě jinou Bibli než já. V té, co mám se píše v Janovi 2:3-5 toto: Když došlo víno, řekla Ježíšovi jeho matka: „Nemají víno.“ Ježíš jí řekl: „Co mi chceš/mně a tobě, ženo? Ještě nepřišla má hodina.“ Jeho matka řekla služebníkům: „Cokoli vám řekne, učiňte.“ Nikde tam nečtu, že by Marii někdo o něco prosil ani to, že by Marie prosila o něco Ježíše! Teď už rozumím tomu, proč tady často např. Cizinec píše cosi o domyšlenkách řkc do Bible - jsi toho živým svědectvím. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan P (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 12:24:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nikde tam nečtu, že by Marii někdo o něco prosil ani to, že by Marie prosila o něco Ježíše!"...

Myslíš si, že Maria zjistila, že nemají vína proto, že ho sama vypila, nebo spíš proto, že jí to někdo sdělil? Jistěže ji nikdo neprosil (neměl to poznání - protože nikoho nenapadlo, že Ježíš má takovou moc (na rozdíl od nás křesťanů, kteří bysme si tohoto měli být vědomi). Maria má sama zájem z dobroty svého srdce nám pomáhat. Při našem poznání je ale přinejmenším slušností o to požádat.

..."ani to, že by Marie prosila o něco Ježíše!"...

(J 2,3-4)
Když se pak nedostalo vína, řekla matka Ježíšova k němu: Vína nemají.
Dí jí Ježíš: Co mně a tobě ženo? Ještě nepřišla hodina má.

Soudný člověk by si měl přiznat, že toto je prosba (přímluva).

A to přímluva natolik účinná, že přeto ještě Ježíšova hodina nepřišla, kvůli své Matce učinil zázrak.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý J (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 14:08:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

udělám druhou výjimku a reaguji na tvůj komentář.

Píšeš: "Myslíš si, že Maria zjistila, ..." Nic si o tom nemyslím, nýbrž čtu Boží Slovo se zapojeným duchem, tedy to, co Boží Slovo skutečně říká a vnímám Ducha za tím Slovem, který nepovažuje za důležité, jakým způsobem Marie zjistila, že došlo víno, a proto se o tom nezmiňuje. "... že nemají vína proto, že ho sama vypila, nebo spíš proto, že jí to někdo sdělil?" Takhle čte Boží Slovo člověk, který není v duchu a domýšlí si, co v Božím Slovu není a ani být nemůže, poněvadž to tak buď nebylo nebo to není důležité a jen by to člověka odvádělo od hlavní myšlenky toho kterého místa.

"Jistěže ji nikdo neprosil (neměl to poznání - protože nikoho nenapadlo, že Ježíš má takovou moc (na rozdíl od nás křesťanů, kteří bysme si tohoto měli být vědomi)." Myslíš, že Marie věděla, co Ježíš udělá, když řekla: "Cokoli vám řekne, učiňte."?!

"Soudný člověk by si měl přiznat, že toto je prosba (přímluva)." Nevím, jak soudný člověk, ale duchovní člověk si nic takového přiznat nemůže. Duchovní člověk prostě vnímá v duchu, že se Marie obrátila na Ježíše s prostým oznámením stavu vína na svatbě v důvěře, že Pán něco udělá, aby se ten stav změnil. Přímluva by byla něco v tom smyslu: "Došlo jim víno. Prosím tě, Ježíši, udělej něco, aby neměli ostudu, že neopatřili pro svatební hostinu dostatek vína." To by ale byla docela manipulativní přímluva,  v níž by nebyla žádná pokora, ale nátlak; nemyslíš?! A protože Marie byla pokorná, nechala na Ježíši, co udělá, v důvěře, která k pokoře neddělitelně patří, že nějakým svým Boží způsobem zasáhne. A stalo se a Pán Ježíš se oslavil tím, že zjevil učedníkům svou moc a slávu, pocházející z božského života, jímž žil! Výsledek a cíl je zaznamenán ve verší 11: Toto Ježíš učinil v Káně Galilejské jako počátek svých znamení a zjevil svou slávu. A jeho učedníci v něho uvěřili. Není tu řečeno nic o Mariině přímluvě, protože důraz je kladen na Krista a zjevení Boží slávy skrze Něho kvůli/pro uvěření jeho učedníků v Něho. Tož tak.

"Maria má sama zájem z dobroty svého srdce nám pomáhat." Inu, kdyby to bylo na přirozené dobrotě Mariina srdce, pomáhat lidem, pak by tato "její spravedlnost" byla v Božích očích jako špinavé/nečisté hadry (Iz 64:6, Zach 3:4), které je třeba svléknout a být oblečen do Krista coby spravedlnosti, která je z víry v Krista a ne z našich dobrých skutků. A tak Marie znovu jako poslušná a pokorná služebnice Páně zůstala s učedníky v Jeruzalémě, zamčená v Horní místnosti, kde se deset dní jednomyslně modlili, aby byli oblečeni mocí z výsosti (L 24:49), což se také stalo (Sk 2:4). Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 20:27:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čteš Boží slovo, ale už dopředu jsi rozhodnut, jak ho vyložit. Tomu se říká předvědění - a to není z Ducha.

Maria dala impulz - a Kristus konal. O tomto je celá mariánská úcta v ŘKC.


..."Inu, kdyby to bylo na přirozené dobrotě Mariina srdce, pomáhat lidem, pak by tato "její spravedlnost" byla v Božích očích jako špinavé/nečisté hadry"...


Willy, nechci se tě dotknout, ale jestli si myslíš, že taková "přirozená dobrota" lidského srdce nepochází od Boha, ale že je "zamazaným rouchem", tak jsi na tom hůře než jsem myslel.

Ať je milost Boží s tebou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý J (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 19:02:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, nic ve zlém, ale tento zázrak měl ukazovat na Ježíše a ne na Marii. Fera


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 19:11:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak a věřím, že by se sama Marie ohradila proti komentáři oka, kdyby mohla, právě v tom smyslu, že odvrací pozornost od Krista na ni. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 20:31:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero.
Nepodsouvej mi, co neříkám. Maria vždycky a ve všem ukazuje na Krista, neodvrací od něho pozornost.

I v tomto případě jen dala impulz - ale oslaven byl Kristus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 06:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, nic ti nepodsouvám, sám jsi psal: ......kvůli své Matce učinil zázrak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatol (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 08:43:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem už napsal, Maria dala impulz, ale oslaven byl Kristus.


To je podstatné, všechno ostatní je jen plané a trapné slovíčkaření.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý J (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 19:45:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Willy má PRAVDU.Správně dí.
A tak přestaň uctívat stvoření Marii a uctívej Stvořitele, Hospodina Všemohoucího.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 12:14:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já přece uctívám Stvořitele, ale mám v úctě i Matku Boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2009 @ 12:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád nevysvětluješ, proč jsou s tím to symbolem spojováni svatí, kteří je přinášejí před Boha. Je to otřesně povrchní přístup, prohlásit něco za symbol a nejít do hloubky.

Nezaujatému člověku je jasné, že je zde zakotvena trvalá víra církve, že svatí se za nás u Boha přimlouvají. Proto se už prvotní křesťané scházeli v katokombách při hrobech mučedníků, kde slavili podle Kristova pokynu při poslední večeři slavnosti Těla a krve Páně.

Společenství se svatými patří neoddělitelně k víře církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 07:40:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hle, paní tradice Tě obelhala!
Máme jednoho Přímluvce a to plně stačí! Není třeba více přímluvců.
Společenství se svatými ano. Ovšem ne modlení k mrtvým a dokonce jejich uctívání, klanění se jejich ostatkům, nekromancie, okultismus, pohanství atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan P (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 08:40:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až se lépe seznámíš s Písmem, poznáš, že i ono mluví nejméně o dvou hlavních přímluvcích.

Pán Ježíš se za nás přimlouvá u svého Otce (1. J 2,1) a místo sebe poslal církvi jiného přímluvce - Ducha svatého (Ř 8,26).


]


Lež a tradice mají dnes svátek!!! (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 10:38:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
No vidíš. Pán Ježíš a Duch Svatý, takže jeden Přímluvce, polyteisto.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý J (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 11:09:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, píšeš:Až se lépe seznámíš s Písmem, poznáš, že i ono mluví nejméně o dvou hlavních přímluvcích.

Až se lépe seznámíš s Písmem, poznáš, že Bůh je trojjedinný a nejedná se tedy o dva až tak rozdílné přímluvce, jako Ježíš a Marie, Ježíš a mrtví svatí. Pokud chceš Boha rozdělit na tři samostatné osoby, ničím nespojené, tak máš problém nejenom s uctíváním neuctívatelného, ale i s Boží podstatou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 14:25:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánové, máte v tom oba guláš!

Bůh je jeden, ale ve třech osobách. Tyto osoby spolu normálně komunikují a jsou v nám nepochopitelné jednotě.

Já Boha nerozděluji na samostatné osoby, připomínám, že jsem jen citoval Písmo.  Budete tedy muset obvinit z polyteismu autora Písma. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 07:52:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spíše mi přijde otřesně protibiblické na jednom verši Písma založit modlitby k lidem, co zemřeli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 08:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tpo pořád nevysvětluje, co jsou to za modlitby svatých, co mají oni starci v miskách.

Jste povrchní, až běda!
Máme jediného prostředníka naší spásy - Ježíše Krista spravedlivého. Jen skrze něho, skrze jeho soud je možno se dostat do nebe. Na všechno ostatní můžeme mít přímluvců tisíce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan P (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 14:31:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neexistuje. Kdo zemřel nemá na dění na zemi podíl. Jak učí kniha Kazatel. Zjevně se neshodneme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý J (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 12:35:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že budu muset toto vysvětlit v samostatném článku.

Teď jen stručně: Nejedná se o oboustranný dialog se zemřelým svatým. Je to obrazem naší víry, že svatí u Boha žijí, že náš Bůh není bohem mrtvých.

Člověk nesmí mluvit s mrtvým přímo (každého, kdo se dotazuje zemřelých, má Hospodin za ohavného! (Dt 18,12)).

Společenství svatých funguje zcela jinak!
Víra nás učí, že duše zemřelých mohou přijímat naše modlitby a přimlouvat se za nás u Boha (Zj 5,8).

To všechno se neodehrává bezprostředně, nýbrž výhradně prostřednictvím Božího působení.
Svatí jsou u Boha a takové projevy lásky k bližnímu (pomoc bližnímu) jsou nedílnou součástí Boží lásky.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický sva (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 13:04:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, to nás víra neučí.


 A jakž vzal tu knihu, hned těch čtvero zvířat a těch čtyřmecítma starců padlo před tím Beránkem, majíce jeden každý z nich harfu, a báně zlaté plné vůně, jenž jsou modlitby svatých. Zj 5, 8 (kralický překlad)

Centrem tohoto verše jsou modlitby svatých jako vůně v nádbobách. Ne ti kdo se starají o nádoby a jejich role. Snad jen, že padají na kolena před Božím Beránkem. Modlitby ke svatým jsou z tohoto pohledu domyšlenost, katastrofální nepochopení verše a jeho překroucení.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 17:55:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem se tě jednou ptal: Cožpak naše modlitby k Bohu potřebují prostředníka, který mu je přinese v báni?

Navzdory vší logice si tvrdošíjně vedeš svou - je to tvoje právo, ale jdeš proti pravdě. Z mé strany nejde o žádné překrucování, věc je přece zcela zjevná.

Naše modlitby k Bohu přicházejí přímo k němu, žádného prostředníka, který by je tam přinášel, k tomu nepotřebujeme.

Modlitby v "báních", o kterých mluví Písmo, jsou prosebné modlitby o přímluvu, které žijící svatí (křesťané) směřují na svaté, kteří jsou již oslaveni u Boha.
Proto je oni "starci" (jako zástupci církve oslavené) mají ve svých nádobách. Modlitby, které směřovaly přímo k Bohu, tam přece mít nemohou. Jak vidíš, i taková modlitba ke svatému skončí stejně nakonec u Boha. Jen dáváš jiným příležitost ke skutku lásky.

Ona "vůně v nádobách" je právě láska, vyjadřovaná v praxi. My se modlíme k svatým v nebi (to je ono první vzkříšení - Zj 20,4), aby se za nás přimlouvali a oni to rádi z lásky udělají. Skutky lásky jsou korunou společenství svatých v Bohu.


]


Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 08:34:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Když psala Církev ze své tradice písmo, tak to tam zapoměla napsat, to je detail, na ten nehleď.

:-)


]


Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 10:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by mělo být už všechno napsáno v Písmu, pak by byl už Utěšitel - Duch svatý v církvi úplně nadbytečný.


]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Mene v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:03:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pracuji jako učitel a musím se držet osnov. I Duch svatý nám připomíná slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:08:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže Pán Ježíš neposlal církvi Utěšitele, aby nám něco připomínal, ale aby nás naučil tomu, pro co ještě první křesťané nebyli zralí, nebyli schopni to unést (J 16,12).

Takže držme se skutečně Písma a ne lidských domyšlenek!


]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:27:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Křeťanské učení o Duchu svateém je velmi důležité si připomenout v souvislosti s některými články, které tu v poslední době prošly.

"Teď však odcházím k Tomu, který mě poslal, a nikdo z vás se mě neptá: 'Kam jdeš?'
6 Ale protože jsem vám pověděl tyto věci, naplnil vaše srdce zármutek.
7 Já vám však říkám pravdu: Je pro vás užitečné, abych odešel. Jestliže totiž neodejdu, nepřijde k vám Utěšitel; jestliže však odejdu, pošlu ho k vám.
8 A on, až přijde, bude světu usvědčovat ohledně hříchu, spravedlnosti a soudu.
9 Ohledně hříchu, že nevěří ve mne,
10 ohledně spravedlnosti, že jdu k Otci a už mě neuvidíte,
11 a ohledně soudu, protože vládce tohoto světa je již odsouzen.
12 Ještě vám mám mnoho co říci, ale teď to nemůžete unést.
13 Až však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy. Nebude totiž mluvit sám od sebe, ale cokoli uslyší, to bude mluvit; bude vám oznamovat i věci, které mají přijít.
14 On mě oslaví, neboť vezme z mého a bude to oznamovat vám.
15 Všechno, co má Otec, je mé. Proto jsem řekl, že vezme z mého a bude to oznamovat vám."


Až však přijde ten Utěšitel, kterého vám já pošlu od Otce, Duch pravdy, který vychází z Otce, ten bude o mně vydávat svědectví.

15 "Milujete-li mě, zachovávejte má přikázání.
16 A já budu prosit Otce a dá vám jiného Utěšitele, aby s vámi zůstal na věky,
17 toho Ducha pravdy, jehož svět nemůže přijmout, neboť ho nevidí ani ho nezná. Vy ho však znáte, protože přebývá u vás a bude ve vás.
18 Nenechám vás jako sirotky, přijdu k vám.
19 Ještě krátký čas a svět mě už neuvidí, ale vy mě uvidíte. Protože já žiji, i vy budete žít."
20 "V ten den poznáte, že já jsem ve svém Otci a vy ve mně a já ve vás.
21 Kdo má moje přikázání a zachovává je, to je ten, který mě miluje. A kdo mě miluje, bude milován mým Otcem a já ho budu milovat a zjevím mu sám sebe."


"Tyto věci jsem k vám mluvil, dokud jsem přebýval u vás.
26 Avšak Utěšitel, ten Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl.


   Je důležité vědět, o kom Duch svatý svědčí, koho zjevuje, co připomíná, koho oslaví. Pak člověk tak snadno neuletí k uctívání, zjevování, oslavování a neutálého připomínání jiných mocností.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:42:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto s tebou v tomto co jsi napsal souhlasím.

Jenže Duch svatý působí stále v církvi i jako učitel. Učí nás poznat to, co ještě neznáme. Logicky se tedy musí ve víře objevit věci, které v Písmu nejsou, které apoštolové ještě nedokázali unést.

Proto argumenty typu: "To a to asi zapomněli do Písma napsat" - jsou zcela irelevantní, zcela "mimo mísu", zcela nebiblické.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 12:00:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko,

  dokážu si představit, že by Petr, Pavel a další těžko dokázali unést korunování sošek zlatou korunkou, poklekání před obrazy a uctívání kostí a platby za cestu z očistce do nebe a je mi jasné, že o těchto věcech neměli ani potuchy. V tom s tebou souhlasím.

   Co si myslím navíc je to, že tyto věci by neunesl ani Ježíš, ani Duch svatý, jehož jménem se tyhle neuvěřitelné ... (nevím jak to slušně nazvat) předkládají lidem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 12:36:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty platby za cestu z očistce do nebe jsou už jen ve tvé hlavě. Ve středověku se zavedly odpustky ve formě dobrých skutků, které se vyjadřovaly pěnězi. Ovšem protože člověk dokáže neuvěřitelně zneužít všechno ke svému obohacení, byla tato peněžní praxe zrušena a odpustky se dneska získávají modlitbami, spojenými s osobní obětí.

Proti této praxi snad nic nemáš. Modlitba a půst (oběť) jsou věci zcela křesťanské. O těch ostatních věcech jsme také už mnohokrát mluvili. Záleží na vnitřním postoji srdce, ne na tom, co vidíš. Když dva dělají totéž, není to totéž.

Ale pokud vnímáš pokleknutí před obrazem jako modloslužbu, je zcela správné, že nepoklekáš. Opravdu bys v takovém případě hřešil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 14:21:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Opět si neodpověděl na moje dotazy. Běžná ŘKC praxe není v mé hlavě, to sis zase nějak popletl.

  Poutnick se pletl v tom, že lidé v očistci se za tebe mohou modlit. Nemohou, ještě nejsou u boha.

  Ale pokud jde o ŘKC nauku, tak pokud vím, stále ještě platí, že "čím více mší za zemřelé, tím dříve se dostanou z očistce do nebe". Na tom se nic nezměnilo. Běžná praktika bohatých ŘK v dávné i dnešní době je taková, že odkáží XXX prostředků "na mše" (ne "za mše", v tom máš pravdu) za sebe a své rodiče, aby se dostali z očistce dříve do nebe.

  Tak se tě znovu zeptám: Věříš i této ŘKC nauce - čím více mší, tím dríve v nebi? Opravdu si myslíš, že když si španělský král Filip II koupil 30 000 zádušních mší za sebe a pak zemřel, dostal se do nebe dříve, než jeho poddaný, který těch sto milionů korun na naše peníze neměl? Desítky tisíc dání "na mši"  byly v té době běžným standardem testamentů.

  Zajímá mne tedy, jestli ti bohatí ŘK, kteří mohou lépe přispět na provoz ŘKC, to mají do nebe snažší. To je důležitá otázka, pak by bylo lepší být bohatší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 19:58:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."pokud jde o ŘKC nauku, tak pokud vím, stále ještě platí, že "čím více mší za zemřelé, tím dříve se dostanou z očistce do nebe". "...
"Věříš i této ŘKC nauce - čím více mší, tím dríve v nebi?"......

Nauka ŘKC je plně obsažena v katechismu. Takové tvrzení tam však nikde nenajdeš.

Je dobré se za zemřelé modlit. Je dobré za ně sloužit mše. Každý podle svých možností. Vše ostatní závisí na Bohu.


§958
Společenství se zemřelými. „Putující církev uznala bez váhání toto společenství celého tajemného Těla Ježíše Krista, a proto už od prvních dob křesťanského náboženství konala památku zesnulých s velkou úctou a obětovala za ně modlitby, neboť ‘svatá a spasitelná je myšlenka modlit se za zemřelé, aby byli osvobozeni od hříchu’ (2 Mak 12,46).“ Naše modlitba jim může nejen pomáhat, ale může jim umožnit, aby jejich přímluva za nás byla účinná.

§1371
Eucharistická oběť se přináší také za zesnulé věřící, „kteří zemřeli v Kristu a nejsou ještě úplně očištěni“, aby mohli vstoupit do Kristova světla a pokoje: „Pochovejte toto tělo kdekoli a nedělejte si s tím starost. Jen o to vás prosím, tam, kde budete, pamatujte na mě u oltáře Páně.“ „Pak [v anafoře] prosíme také za svaté otce a biskupy a vůbec za všechny, kteří zesnuli před námi, a jsme přesvědčeni, že to velmi prospívá duším, za které je přednášena prosba během svaté, tak úžasné oběti … Přednášíme-li Bohu modlitby za zemřelé, i když byli hříšníky … představujeme Krista obětovaného za naše hříchy, snažíce se o to, aby Bůh přítel lidí, se stal shovívavý k nim i k nám.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: otto v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 18:50:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi dopadem mší, kde se modlí za zemřelé, a soukromou modlitbou za ně? Ono by snad bylo lepší věnovat čas, který se věnuje prosbám k zemřelým, modlitbnám za ně a spoléhat, že ti u Boha se přimlouvají i tak, ne?


]


Dvě otázky, Toníku (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 18:14:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka první:

Pořád mi to nejde z hlavy. Už jsem se tu na to před dlouhou dobou ptal, ale není to tak, že KC vlastně umožňuje a schvaluje modlitbu ke komukoliv, kdo byl katolíkem? Vezmi si dva papeže Alexandr VI. a Formosus. Oba už klidně mohou být mezi svatými u Boha a církev na to přijde až časem. A přijde na to jen díky lidem, které napadne modlit se k nim. Dokonce by mohlo být lepší modlit se k nim, protože oni už u Boha mohou čekat léta a nikdo po nich nic ještě nechtěl. No a kdybych se na ně obrátil, měli by velkou radost a hned se běželi přimluvit. No a protože Bůh by měl taky radost, že mají radost, mohl by je vyslyšet dřív než svatého, který má žádostí plnou pracovnu.

Ta logika je taková, že pokud se je správné modlit k Janu Pavlovi, o kterém do oficiálního vyhlášení papežem, nemůže nikdo z lidí jistě tvrdit, že není v očistci na 100 let (nebo dokonce v pekle), pak by mělo být v pořádku modlit se tak ke komukoli.

Otázka druhá:

Je to tak, že se u svatých předpokládá, že se očistci zcela vyhnuli? Pokud ne, pak se doba očistce u prominentů KC nějak hodně zkrátila. Vem si Jana Pavla II. - u něj už je první zázrak (jeptiška s Parkinsonem) pár dní po úmrtí. Vem si Jana XXIII. (zemřel 1963, blahoslaven 2001), Pavel VI (zemřel 1978 - ještě snad nebyl blahoslaven, ale v roce 1993 dostal nějaký předstupeň), Jan Pavel I. (zemřel 1978 - v roce 2008 vyjádřil Vatikán podporu beatifikačnímu procesu, ale myslím, že ještě nebyl uzavřen). No a teď si to srovnej se jmény ze středověku.


]


Re: Dvě otázky, Toníku (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 19:14:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, člověk v ŘKC se může modlit ke každému, kdo zemřel a lze předpokládat, že je v nebi nebo alespoň v očistci a do nebe se dostane. To, ke komu se člověk modlí se ponecháno na každém z těch lidí, kteří se k zemřelým modlí.

  Svatořečení je pak v principu oznámení typu "ten a ten člověk je jistě v nebi, takže když se k němu budete modlit, nespletete se". Tuhle jistotu u lidí, kteří svatořečení nejsou, ŘK nemají, modlí se tedy "na svůj risk".

  Pokud vím, tak ŘK tyhle věci moc do důsledků nedomýšlejí, celé učení je také nedomyšlené. Někteří se tak chovají na obě strany: K zemřelému katolíkovi se modlí jako by byl v nebi a zároveň za něj slouží mše aby se dostal do nebe a to celé jim připadá logické. To můžeš vidět i na JP II - lidé se k němu modlili ve stejném čase, kdy se za něj sloužili statisíce zádušních mší. Je docela dobře možné, že jeho rychlý přechod do nebe z očistce byl způsoben právě množstvím mší, které za něj byly slouženy - o takovém množství mší za zemřelého si může běžný katolík nechat jen zdát (leda že by měl pár desítek nebo stovek milionů)

  Pokud vím, tak u "svatých" se nepředpokládá, že se očistci vyhnuli, ale jistý si tímhle nejsem. Řekl bych, že to na nauce okolo svatých a očistce není podstatné - podstatné je právě to označení že dotyčný je v nebi, lidé se k němu mohou modlit, ale hlavně - může nastoupit kompletní úcta libovolného druhu, včetně soch, obrazů, stavění kostelů v jméně toho svatého atd., co je známé. Lépe řečeno je nařízeno (ustanoveno) že dotyčnému človeku má být vzdávána zbožná úcta. (To u lidí, kteří nebyli svatořečeni, není - k nim se může jen modlit)
 
Ke cti Svaté a Nerozdílné Trojice, pro povznesení katolické víry a povzbuzení křesťanského života, mocí našeho Pána Ježíše Krista, blažených apoštolů Petra a Pavla a Naší, po zralém uvážení a vzývání božské pomoci i poradě s našimi četnými bratry, potvrzujeme a prohlašujeme blahoslav/-eného -ou N. svat/-ým -ou a zapisujeme ho/ji do seznamu svatých; a ustanovujeme, že mu/jí má být v celé Církvi vzdávána zbožná úcta


]


Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 08:58:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovedete si představit ten risk když apoštolové a tisíce bezejmenných lidí poslouchalo Člověka ze zapadlého městečka a z tesařovy rodiny ?  Bez certifikátu a doporučení světské autority ?  Proti vůli tehdejší náboženské elity která všechno dovozovala Biblí až do hořkého konce ? Někoho kdo obracel na ruby všechny jejich představy a zvyklosti ? Jedl a pil s celníky a nevěstkami, pomáhal pohanům a samaritánům a odmítal bojovat proti Římanům ? Přesto v něm dokázali rozpoznat Boha. Dá se to vysvětlit Kristovými slovy že ovce poznají hlas svého pastýře pokud jsou jeho.

Přimlouvat se a pomáhat může kdokoliv kdo je u Boha v Nebi. Třeba i spravedlivý jinověrec nebo pohan který skrz Krista došel spásy. I duše v Očistci se modlí za jiné a zejména za ty kteří se modlí za ně a jejich přímluvy Bůh slyší. Vědí o každé mši nebo přímluvné modlitbě od nás a jsou za ně vděční. Spousta našich modliteb a mší i proseb o přímluvu je zcela nedresná. Z duše v Očistci a to stačí. Pánbůh už si vybere ty správné a potřebné. Z Očistce se modlitby ozývají bez přestání zatímco z Pekla se ozývá zuřivý a zoufalý řev, kletby a rouhání.

Co se mne týče tak se snažím zachovávat opatrnost a zdrženlivost. Za příbuzné a známé se jen modlím. Kdybych je chtěl z nějakého důvodu oslovit tak bych to adresoval v modlitbě Bohu. Příbuzného bych oslovil pouze v případě kdyby to byl Jan Pavel II., matka Teresa nebo někdo jim podobný. Někdo koho bych vnímal a cítil jako Kristova svatého. To je ale jen můj subjektivní přístup, nedoporučuji nikomu aby si ze mne bral příklad. Podobné věci je nejlepší konzultovat se svým zpovědníkem.

Ten kdo nevěří Kristovým svatým se může modlit podle své víry a svědomí, srdce i rozumu. Ten se ale nevyplácí přeceňovat. Farizeje dovedla jejich četba a pýcha k volání ukřižuj. Stejně snadno může kohokoliv dovést až k volání padni na mne skálo až přijde Kristus a zjistí že si to představoval úplně jinak. K praktikování a propagaci sodomie, k pocitu větší moudrosti než měli rabíni i křesťanské duchovenstvo všech dob (snahy o pokřivený výklad na základě rabínského učení které může být ve skutečnosti upravené nebo vymyšlené). Ke vstupu do sekty která ho obere o všechno a pak si z něj udělá dealera. Všechno se dá zdánlivě zdůvodnit biblicky a stačí k tomu trocha pýchy nebo zlé vůle. Aby se pak nedivil až ho to potká samého nebo jeho děti. Nebyl by zdaleka první a pravděpodobně ani poslední, pokud nebude dřív obnoven svět.




Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 10:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
I duše v Očistci se modlí za jiné a zejména za ty kteří se modlí za ně a jejich přímluvy Bůh slyší.

  Nejspolehlivější strategie je tedy modlit se k zemřelým a zároveň se modlit za ně, aby se dostaly z očistce do nebe a co je nejdůležitější, dávat na mše, to má největší účinek. Duše v nebi u boha mají mnohem větší přímluvnou váhu než ty v očistci a na zemi, je tedy v nejvyšším zájmu všech, aby se co nejvíc dávalo na mše a aby se co nejvíc lidí co nejřív dostalo z očistce do nebe a mohli se zase přimlouvat za ty, co jsou v očistci i na zemi.

  A to celé je to jediné a pravé společenství svatých.


  A ten kdo věří Ježíši Kristu nemusí ztrácet čas a energii lidskými (do)myšlenkami a může se spolehlivě řídit podle Ježíšových slov - protože pro takové lidi je napsáno u novozákonního proroka Izaijáše: "žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben."


]


Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:03:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a co je nejdůležitější, dávat na mše, to má největší účinek."...

Zpřítomnění Kristovy oběti a umožnění tak každému křesťanu na ní účast, je skutečně něčím unikátním, jedinečným v historii lidstva. Je to obrovská, s ničím nesrovnatelná milost. Z toho bych se neodvážil si dělat posměch.

Poutníku.
Nechci kázat bludy, ale domnívám se, že církev nikde neučí, že se duše v očistci za nás modlí. Svatí v nebi se za nás přimlouvají, my se modlíme za duše v očistci, aby se staly svatými. Je to takový uzavřený kruh lásky.

Z očistce si tady pořád někteří dělají posměch, ale v něm jde jen o to, aby člověk "dorostl" do bezhříšnosti, do takového stavu, aby mohl patřit na Boží tvář a už nikdy nevolit hřích.

Určitě se shodnem v tom, že jen málo lidí umírá v takovém stavu bezhříšnosti (čistoty), aby už nikdy nezvolilo hřích. Více nás umírá slabých, poznamenaných naší hříšností. A do nebe nic nečistého vejít nemůže. I když nám Bůh naše hříchy odpustí, pořád zde zbývá naše svobodná vůle, která je zvyklá volit hřích. To se nezmění mávnutím kouzelným proutkem. Takový člověk ještě není zralý pro nebe, musí se hříšných sklonů zbavit.




]


Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 11:56:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko,
 
  Když člověk přijme Ježíše Krista do svého života, je zachráněn od soudu a věčné smrti, přijme věčný život a tím je zpřítomněna Kristova obět, je to unikátní věc, ze které se raduje celé Království. Z toho bych si nedělal nikdy posměch.


  Když někdo vytvoří systém, ve kterém se platí za mše aby člověk sebe nebo svoje zemřelé rodiče a prarodiče dostal do nebe, tak to si nezaslouží souhlasné komentáře.

  Nebo si snad opravdu myslíš, že když si španělský král Filip II koupil 30 000 zádušních mší za sebe a pak zemřel, dostal se do nebe dříve, než jeho poddaný, který těch sto milionů korun na naše peníze neměl? V té době byla taxa za jednu mši na pomoc do nebe okolo dvou denních platů řemeslníka. Kolik asi myslíš, že si mohl třeba takový nevolník dovolit koupit mší? Myslíš, že za něj jeho bohatší bratr ve víře dal sloužit nějaké mše, když on sám na to neměl?


  Nepodsouvej mi věci, které nedělám. Mám v úctě Ježíše a jeho dílo, mám v úctě jeho slovo. Právě proto jsem se odvrátil od těchto lidských (s)myšlenek k pravému Bohu. Věřím tedy Bohu  i když mluví o tom, jak se člověk může dostat do nebe, jak může být očištěn od hříchu a věřím mu bezmezně.


  Jinak si také myslím, že ŘKC neučí, že by se člověk v očistci mohl přimlouvat za lidi na zemi, v tomhle poutnick ujel. Ale to je malá, zanedbatelná nuance v celé té šílené konstrukci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 12:45:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jednou jsem ti obšírně vysvětlil, že za mše se neplatí! Protože ti to ale nehraje "do krámu", tak to vědomně přehlížíš. Je slušností, pokud si zažádáš sloužit mši na tvůj soukromý úmysl, tak přispět na provoz kostela. Kněz ale mši stejně odslouží i když nepřispěješ nic.

..."zanedbatelná nuance v celé té šílené konstrukci."...

Otázkou je, když se třeba ty sám vezeš na horské dráze, zda ti celý okolní svět  nepřipadá pak šílený...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 14:14:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Opět utíkáš od tématu. Samozřejmě, že se neplatí "za mše", ale platí se "na mše", t.j. dopředu. Nikdy jsem netvrdil, že se platí za mše, nemusíš mi to tedy ani vysvětlovat. A není to jen v mé hlavě, ale je to běžná praxe, která probíhá i dnes, kte které jsou lidé v ŘK vybízeni a pokud se snažíš tvrdit, že ne, tak nevím, co tím sleduješ, protože tu praxi sám musíš znát. Pokud ne, tak se zeptej pár ŘK okolo sebe, jestli dávají na mše, nebo ne.

  Ano, uhodl jsi, svět okolo mne a jeho praktiky mi často připadají šílené. Z mého pohledu je na té horské dráze spíše svět, já se radši držím té skály, která se nehýbe a o kterou se kde-jaká lidská šílená (do)myšlenka roztříští.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 17:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, nevím do jaké míry je to "oficiální", ale s platbami na mše jsem se nejednou setkal. Platila na ně babička i mamča. Obě od toho upustily - doporučil jsem jim, aby ty peníze radši daly na nějakou charitu. Nebyl ale žádný sazebník. Prostě došly za člověkem, který do knihy zapsal, že tehdy a tehdy se zmíní jméno toho a toho. Peníze dávaly přímo jemu nebo do kasičky na stole. Dávaly podle svého uvážení - pohybovalo se to tak mezi 300 až 500 korunami. Mám ale takový pocit, že by to jméno bylo do knihy zaneseno i zdarma. To nevím jistě, ale ony byly vedeny k tomu, že se to tak sluší a že nezaplacením by prakticky okradly Boha.

Když pak babička zemřela, měla pohřeb v kostele. Byl to pro mě celkem znechucující zážitek, protože kněz očekával peníze za to, že odslouží tu mši při pohřbu. A to chtěl příplatek za sobotu! Do té doby mi nečinilo nejmenší problém přispět na různé katolické věci (oprava kostela, koupě nějakého toho časopisu, pohledu v kostele, či cokoli bohulibého spojeného s tou církví), ale od té doby vím, že na cokoli spojeného s KC nedám ani penci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 20:09:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A to chtěl příplatek za sobotu!"...

To je snad sci-fi! Jak z jiného světa! S ničím takovým jsem se u nás ještě nesetkal! Kněží si zásadně ani neřeknou žádnou sumu, záleží zcela na vůli dárce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 23:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, největší problém byl sehnat nějakého kněze, který by byl vůbec ochotný odsloužit mši v sobotu. Je to jen jedna zkušenost z Jižních Čech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 20:12:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás se většinou přispívá sumou 150 Kč, movitější dává 200 Kč.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 20:02:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás ve farnosti se zavedl zvyk, že se peníze dávají zásadně až po mši, nikdy ne dopředu. Jaká je praxe jinde, nevím. Jistěže se mezi lidmi říká, že dávají na mši, ale myslí tím provoz kostela.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 23:46:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nemám nic proti dávání peněz na kostel či cokoli. Sám jsem léta podporoval jedno mariánské poutní místo - Svatou Horu u Příbramy. Při návštěvách kostela mi přišlo normální něco do kasičky vhodit, nebo si tam zakoupit nějaký ten pohled, obrázek či časopis. Věř mi nebo ne, ale v Anglii jsem se nejednou setkal s tím, že v kostele jsou na stolku rozloženy i celkem držší věci (řekněme až do 15 liber = cca 450 Kč) a nikdo je nehlídá. Většinou tam tedy bývá kamerový systém (CCTV), ale tak nějak se počítá s tím, že lidé zaplatí. Kamerový systém samozřejmě neohlídá, jestli jsi do kasičky za knihu v hodnotě 10 liber vhodil 10 nebo 5.

Ale dávat na mše mi přijde opravdu nešťastné a nevkusné. Já jsem se tedy setkal (příkladem budiž ta Svatá Hora) s tím, že se ta jména dávala před mší a peníze taky. Jak jsem uvedl, ceník nikde nebyl a výše příspěvku byla podle všeho dobrovolná. Ale podobně to fungovalo i v pražských kostelech. Jinak ta částka byla souhrnná - obvykle se nechávalo sloužit za oba praprarodiče a dědu.


]


Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 18. prosinec 2009 @ 13:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1/ Nemodlíme se k "mrtvým" (lidská duše je navíc nesmrtelná), ale jen přímo  k Bohu... (např. za spásu "mrtvých" a za jiné důležité věci z lásky k bližním ).
2/ Pokud se lidé blízko u Boha (po "smrti") domluví s Kristem osobně ve společenstvím s Ním na něčem potřebném, nevylučuje to pak Boží vyslyšení a "zázrak"  - Bůh je všemohoucí a může dotyčnému vyhovět, shledá-li jeho přání potřebné .
3/ A kde toto Písmo naopak vyvrací (?) -  modlitby k Bohu za mrtvé?  (Opak je pravdou - např. Marie a Marta velmi prosí Ježíše o zázrak a vzkříšení Lazara, který se udál na základě vyslyšení jejich modliteb za mrtvého bratra).



Re: Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2009 @ 10:04:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tudíž si myslím, že jde o velké zbytečné nedorozumění ve výkladu.


]


Re: Další římskokatolický svatý Jan Pavel II.? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 19. prosinec 2009 @ 20:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
SANTO SUBITO znělo při pohřbu Jana Pavla II. Těším se na blahořečení a následné svatořečení i když soukromě ve svém srdci jsem si Jana Pavla II. kanonizoval již dávno, jako mnohé další, např. Slavka Barbariče o kterém Matka Spasitele řekla, že je v nebi a přimlouvá se za nás. Garwin, který poslal příspěvek se nepravdivě vyjadřuje, když  zde píše, že se někdo modlí k mrtvému. Nikdo se k mrtvému nemodlí, ale věřící se obrací s prosbou na živého v nebi, aby se za nás přimlouval. Nebo se garwin domnívá, že se nesmrtelná duše uložila s tělem ke spánku a čeká na den vzkříšení? Podivná je to víra, hodně vzdálená od křesťanství a od Krista.

Martino




Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy