Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116541509
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi.
Vloženo Úterý, 26. leden 2010 @ 07:42:52 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Posledních sedm listů církvím v proroctví apoštola Jana ve Zjevení.

Zjevení 2,6: To však máš k dobru, že nenávidíš skutky Nikolaitů stejně jako já.

Zjevení 2,15: tak i ty máš některé, kteří drží učení Nikolaitů.

Především si povšimneme významu tohoto slova.

Řecké slovo „nikolaos“ je složeninou ze slov „niko“ – vítězství; být nad druhým, a slova „laos“ – což značí obyčejný lid, zástup, lidé, národ, lid Boží.

Nikolait tedy znamená „opanovat obyčejný lid“, „být první mezi ostatními“ a jak mi potvrdila jedna rodilá Řekyně, Nikolaos znamená „vítězství nad lidem“.

Nikolaité tedy byli ti, kteří se stavěli do role prostředníků, těch nejlepších.

V Efezu se tento způsob chování začal prvně projevovat. Ještě to nebylo učení. Pán toto jednání nenávidí.

Na počátku pečovali o Boží věci všichni věřící, tak jak to učil v prvních sedmi listech církvím apoštol Pavel. Krátce po odchodu dvanácti apoštolů, mnozí ztratili zájem o službu Pánu.

V období Pergamu po vzniku římsko-katolické církve, kdy svět přestal církev potírat a udělal z křesťanství státní náboženství, došlo k největšímu odpadnutí církve od prvotního učení.

Do církve se dostalo mnoho lidí nevěřících, kteří tam vstoupili jen ze zištných důvodů. A tak bylo mezi mnoha pokřtěnými, jen málo skutečně znovuzrozených. A proto vznikla skupina „kléru“. Co jiného se dalo dělat, když v církvi bylo mnoho nevěřících.
Kdyby se církev v období Pergamu řídila slovy a učením apoštola Pavla v jeho sedmi listech církvím, nemohla by připustit toto odpadnutí. Jen se podívejte, co učil Pavel v listu do Korintu o směšování ze světem.

A proto v listu do Efezu ze Zjevení je psáno „Ale to mám proti tobě, že jsi opustil svou první lásku“. Lásku k Božímu slovu, už pro tebe není to jediné měřítko tvých skutků. Své vlastní domněnky, bez ohledu na mé slovo upřednostňuješ a vytváříš si vlastní učení, tradici.

A proto je napsáno:

„Rozpomeň se, odkud jsi spadl, učiň pokání (změnu smýšlení i jednání) a začni jednat jako dřív (učiň první skutky)! Ne-li, přijdu k tobě a pohnu tvým svícnem z jeho místa; jestliže neučiníš pokání.“

Je poučné, jak nás církevní dějiny učí, že už tisíc let není v Efezu žádná křesťanská církev. Svícnem bylo skutečně pohnuto, protože nečinili pokání.

Zjevení 2,6: To však máš k dobru, že nenávidíš skutky Nikolaitů stejně jako já.

Pán Ježíš jednání Nikolaitů nenávidí, vždyť nás miluje a svou krví nás obmyl od našich hříchů a učinil královstvím, kněžími svému Bohu a Otci. Zj. 1,5-6. Jak by mohl schvalovat, když se někteří lidé povyšují nad obyčejné věřící?

V Efezu šlo zatím jen o „skutky“ Nikolaitů, ještě to nebylo učení, ale už jsme si všimli jejího odpadnutí od první lásky.
Do této doby byla vrstva prostředníků pouze v Izraeli a to od události popsaných v 2 Mojž. 32,25-29. Pohanská náboženství tehdejší doby mě nezajímají.

Podle Písma máme jen jednoho prostředníka, a tím je náš velekněz Pán Ježíš Kristus. A proto v církvi nesmí být žádná vrstva prostředníků mezi Bohem a člověkem, mezi naším Otcem a Jeho dětmi. My všichni jsme kněží!

Žel dnes je však církev plná prostředníků – Nikolaitů.

Odvážíte se všichni povstat ve svých církvích a svobodně chválit svého Boha, anebo svědčit o Jeho lásce a Jeho skutcích ve vašem životě?

A tak teď vidíte, jak se křesťanství vrátilo k židovství?

Nebojujeme tady proti denominacím, ale hlásíme se o práva, která nám dobyla krev Pána Ježíše Krista.  

Uvědomte si, že jakákoliv denominace, která se působením plného evangelia začne rozpadat, nemohla být pravou církví.      
Vítězem v Efezu mohl být každý, kdo se vrátil k původním Božím záměrům a nařízením. A toto platí i dnes všude tam, kde odpadli od původního učení apoštola Pavla o církví, a jak to sdělil Pán Janovi ve svém prorockém slovu sedmi církvím ve Zjevení.


"Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi." | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Úterý, 26. leden 2010 @ 09:36:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tomu říkám nenápadka, za jakou by se nemusel stydět ani Růžový panter.

Není to tak dávno co se tady na GS a jinde, včetně křesťanského rádia začala propagovat koncepce předurčenosti a božího despotismu, jakoby podložená Biblickými verši, a částečně stavějící na kalvinismu, ale podobající se spíš víře v Alláha.

Mezitím se několik biskupů uchýlilo k bezprecedentnímu popírání základních článků křesťanské víry, jako například známý nedávný výrok biskupů, že Kristus nezemřel za naše hříchy a podobně, a když výsledkem nebylo nic jiného než vzájemná exkomunikace funkcionářů z církve, nikdo to dále neřeší a pánové se tváří spokojeně, jako kdyby právě narůstající anarchie v křesťanské církvi byla jejich cílem.

Koho by teď mohlo překvapit, že se navíc začíná volat po uspořádání církve bez prostředníků, jinými slovy přesně podle muslimského vzoru?

Já proti tomu nic nemám, v Boha věřím, prostředníky k tomu nepotřebuji a proto také nejsem křesťan, ale dejte si bacha, abyste vážení prostí věřící nebyli překvapeni, až jednoho dne vaši vlastní biskupové prohlásí že se zmýlili, a že poznali, jediný pravý Bůh je Alláh a že Mohamed je jeho prorok, a odejdou do důchodu obklopeni podivně velkými majetky.

Mít ropná pole je hezké, že?



Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 26. leden 2010 @ 16:54:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
napsal jsi kromě jiného:

Já proti tomu nic nemám, v Boha věřím, prostředníky k tomu nepotřebuji a proto také nejsem křesťan...

Zajímavá dedukce, Kdo věří v Boha a Jeho syna Ježíše Krista, je věřící. Přidávat k tomu slovo "křesťan" je vynález lidí, Bůh říka, že jsi Boží dítě. V Bibli název - křesťan - nenajdeš, jediné co tam je, - kristovec - a tak nazyvali věřící ostatní lidé z Antiochie.

Jasně stojí napsáno ve skutcích apoštolů, že jediný prostředník Boží a lidský je Ježíš Kristus. A na několika místech se říká, že všechny Boží děti jsou kněží.
 To jen na doplnění                   leonet



]


Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 27. leden 2010 @ 00:03:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Napsal jsem že věřím v Boha, a opravdu věřím, ale nenapsal jsem že věřím v Ježíše Krista.

Určitě bys našel mnoho míst v Bibli na potvrzení že každý kdo uvěří, dokonce i ten největší hříšník, bude spasen. Vždyť i zločinec který visel vedle Krista na kříži ani nemusel být pokřtěn, stačilo pár upřímných slov a Ježíš mu slíbil že ještě tentýž den budou spolu v ráji. Nebo celníkovi který se bil v prsa byly hříchy odpuštěny, a farizeovi který se chválil jak je spravedlivý, ne.

Jenomže je taky několik míst v Bibli, která hovoří zcela opačně, Ježíš Kristus například prohlásil, že ty, kteří se dopouštejí nepravosti, on v soudný den od sebe odežene do temnoty a to dokonce i v takovém případě, že v něho věřili tak silně, že v jeho jménu vyháněli démony. Také apoštol Pavel vyjmenovává hříchy, které spolehlivě způsobí ztrátu spasení. 

Nedokážu věřit že krychle je současně koule, nebo že písek je současně sníh.

A nedokážu věřit, že budu spasen protože věřím v Ježíše Krista, a současně spasen nebudu, protože se dopouštím nepravostí o kterých Bible výslovně praví že vedou k zatracení.

Proto nejsem křesťan.



]


Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 27. leden 2010 @ 14:01:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, podívej se do Matoše 16, 16-17:
Šimon Petr odpověděl: "Ty jsi Mesiáš (pomazaný), Syn živého Boha." Ježíš mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo (žádný člověk) a krev, ale můj Otec, který je v nebesích."
Tady se píše něco o zjevení, které nemůže dát žádný člověk, Jediný kdo může dát takové zjevení, je Bůh sám, v tomto případě musel Pán Ježíš říct můj Otec.
Kdysi jak jsem asi poprvé četl nový zákon, a uvažoval nad tím, co tam je napsáno, jsem najednou uvnitř viděl, věděl, nevím jak přesněji to popsat, že Ježíš nemohl být v roli vykupitele, obětního beránka, zkrátka ten kdo zemřel na kříži, zastoupen jiným člověkem, že jediný kdo se mohl podle Božího zákona, jeho vůle, obětovat musel být Bůh sám.
Tohle se mi najednou vyjasnilo a od té doby je mi to jasné tak, že si můžu přisvojit výše uvedená slova, která řekl Šimonovi. Vím, že mi to zjevil můj Otec v nebi.
Nesčetně krát jsem si to ověřil v rozhovorech. Ten komu to nebylo zjeveno, nechápe a nerozumí tomu, co mu říkám. Nemá totiž Ducha a proto ani nemůže chápat duchovní věci. To jasně vyplývá z několika míst v Písmu.
Toto zjevení od Boha ke konkretnímu člověku, z něj činí Jeho syna, a Bůh se mu stává v té chvíli Otcem.
Říkáš, že to nechápeš, až ti to zjeví Bůh, staneš se Jeho synem, a On tobě Otcem.

             Leonet


]


Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 26. leden 2010 @ 09:38:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám takový pocit že nejste sám ani první kdo potkal tuhle podivnou rodilou Řekyni. Jméno Nikolaos ve skutečností znamená Vítězství lidu nebo Vítězný lid a proto bylo a je mezi křesťany velice oblíbené. Vítěz nad lidem by asi znělo trochu divně, nemyslíte ? Sekta Nikolaitů patří k prvním heretickým hnutím a své jméno odvozuje od diakona Mikuláše který se stal jejím vůdcem. Je to také první sekta která praktikovala sexuální orgie. Možná také popírala apoštoly, biskupy, diakony a jiný klerus ale o tom jsem nenašel zmínku. Mám za to že se spíš vydávala za jeho součást a nechtěla otevřenou a rychlou roztržku. Pokud opravdu nechcete aby se Vám pomíchalo křesťanství s jinými myšlenkami tak se příště pořádně podívejte koho kopírujete. Tenhle pán má uvedeno své číslo karmy. Předpokládám že tím nemyslí tu plynovou na ohřev vody. Řekyně bude možná také od karmy nebo si jí prostě vymyslel. Nebo to sám odněkud okopíroval.




Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 26. leden 2010 @ 17:21:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netuším jestli vítěz nad lidem by zněl divně, to o té rodilé řekyni jsem napsal jen tak mimochodem, sám mám řecký slovník a jsem schopen si to přeložit.

Nike - znamená=vítězství, neznamená vítězný.
nikos,ous, to.  - znamená = vítězství. 
nikav - znamená = býti vítězem, vítěziti nad někým, přemoci, překonati.

Takže nikolaos nemůže znamenat "vítězný lid" to v žádném případě. 
Tady se někdo snaží zneužít nevědomost lidí k jejich klamání. Ale ja to nejsem. 

Ten katolický výklad jsem samozřejmě zaregistroval, a je žel silně zavádějící. A domnívám se, že úmyslně. 

Ta řekyně ani netušila proč se jí ptám, takže nemohla klamat, neboť jsem jí úmyslně podsunul, že mě zajímá řecký význam tohoto jména, poprve mi odpověděla, že to je Mikuláš,  když si najdeš význam jména Mikuláš, tak to je: vítězný v lidu.
Což potvrzuje můj překlad.

a tak než příště budeš něco kritizovat, tak nejdřív studuj.
                                                                                         leonet


]


Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 27. leden 2010 @ 07:01:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sekta Nikolaitů patří k prvním heretickým hnutím a své jméno odvozuje od diakona Mikuláše který se stal jejím vůdcem.

Legendy, dohady, pověsi, pověry anebo je to doloženo něčím, co by bylo aspoň současníkem těchto osob a jevů?


]


Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 27. leden 2010 @ 14:25:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se do Skutků 6,3-5: tady je mezi těmi sedmi jahny zmíněn i Mikuláš, proselyta z Antiochie. Tady byl první zárodek prostředníků.
Písmo se nemýli a ani jeho vykládači, jsou-li plni Ducha Svatého. Štěpán byl plny Ducha a krátce na to položil svůj život, a jedině u Mikuláše je připsáno že byl proselyta z Antiochie. Proč? Podle mého chápaní to něco naznačuje. Takže jestli někteří vykládači došli určitým závěrům o tom, kdo to byli Nikolaité (Mikulášenci), mohli mít v této věci zjevení v mnou uvedené souvislostí.
A jméno Nikolaos , Mikuláš naznačuje dost jasně o co šlo, že jména mají svůj význam ve výkladech je již známo ze starého zákoma. To není nic nového. Jediná tečka nepřijde nazmar....Mat. 5,18.
Ano, je mnoho takových, kteří by tato slova Pána Ježíše chtěli zpochybňovat.
A Zjevení 1 až 3 kapitola jsou opět slova Pána Ježíše. Nebo-li jeho slova o posledních a posledním sedmi církvím, takže jsou určitě veledůležitá.



]


Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 26. leden 2010 @ 13:39:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V exegetických poznámkach k Nikolalitom /2,6 a 2,15/ som sa dočítal od odborníkov biblistov, že pravdepodobne ide o gnostickú sektu nikolaitov, pomenovanú podľa mena Nikolaj / zrejme vedúceho/, ktorí vraj hlásali neviazanú mravnú slobodu. Je to inak pomerne nezánam sekta.

Takže, milý Leonet, len tak "z voleja" na základe analýzy mena vykladať Bibliu a hned to vzťahovať na KC, to môže znnieť vieryhodne len v kruhoch, ktorí takého názory "žerú" aj s navijákom, ale inak je to - nehnevajte sa -nezodpoveddný prístup, ktorý môže naozaj krivdiť, osočovať bez znalosti veci, a teda prástup naskrz nekresťanský. Ak neviem, radšej múdro mlčím, ako by som mal krivdiť. Toto sa mi zdá kresťanský prístup. Na základe tohoto preto pokladám celý článok za prejav nadbytku vašej "žlče" voči KC...

Nehnevajte sa, že sa hnevám. Ale vy ste zrejme v tom vyrastali, žili, je vám tovlastné, a tak to považujetev dobrej viere možno za čnosť. Takže chápem a hneď aj preto  odpúšťam.

S pozdravom Elo.




Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 26. leden 2010 @ 17:23:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem psal výše, znám tyto katolické takzvané výklady, kdo to měli být Nikolaité, nebo-li Mikulášenci.
Jenže jsou to výklady typu, jedná paní vykládala.

leonet


]


Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 26. leden 2010 @ 19:18:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý leonet, naozaj si trúfate moc. Vy sa nazdávate, že KC má menej špecialistov, odborníkov na Bibliu ako iné?... Nie je správne sa sám vychvaľovať, ale vy ste realista, a skúste sa zamyslieť nad tým trochu dôkladnejšie...


]


Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 26. leden 2010 @ 20:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo,

znám "Odborníka odborníků na Bibli, jmenuje se Duch Svatý, je Autorem Bible lépe řečeno Písma Svatého a tím, kdo mi Boží Slovo oživuje, vykládá neboli zjevuje Jeho význam a zjevil mi v minulosti to samé, co leonetovi, kterého "znám" jen odtud z GS. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 27. leden 2010 @ 08:28:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar, Willy, ako ťa poznám, ty automaticky predpokladáš, že ak si to ty, či nejaký nekatolík, tak to určite je čítanie v Duchu Svätom, no ak to číta katolík, a to dokonca môže byť aj študovaný biblista, tak tam Duch Svätý nemôže byť, že?...

Uvedomil si si princíp čítania pána leoneta? On definoval nikolaitov na základe rozboru mena Nikolaj. Ako keby nejaaká skupina, ktoú nazývajú po nejakom trebárs Martinovi volali martinovci, a pretože Martin je odvodené od slova Mars, teda rímskeho boha vojny, tak ttí martinovci sú nejaakí válečníci. Analogicky takú exegézu akože "v Duchu Svätom" predviedol pán Leonet. A ščul buď múdry... Ak aj ty tak čítaš Písmo, ďakujem pekne za takú exegézu. Tam potom Duch Svútý určite nebol, tak bola len vaša ľudská múdrosť...
/Ja sa teraz vyjadrujem ibba k tejto exegéze nikalaitov.../



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 27. leden 2010 @ 09:02:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Elo,

mám tomu rozumět tak, že jsme si podle tebe s leonetem nezávisle na sobě, neznajíc se, vymysleli na základě toho, co jsme četli v Písmu tu samou věc? Jestli jsi to tak myslel, pak by to bylo s podivem, poněvadž já jsem při čtení 2. a 3. kapitoly knihy Zjevení žádnou svou moudrost neměl a mnohhým věcem vůbec nerozuměl, takže jsem se modlil, aby mi Pán dal porozumění, které přišlo v podobě zjevení smyslu a významu těchto slov Písma, naprosto nezávisle na mé mysli a její schopnosti chápat čtený text. A skutečnost a zásluhu na tom, že leonet i já rozumíme témuž místu stejně nemohu přičíst nikomu jinému, než Autoru Písma Svatého, Jíž je podle mého porozumění Bibli Duch Svatý, byť to bylo za použití Božích lidí, které při jejich psaní unášel, aby psali to, co říká Bůh.

Jinak, já nevím, jak mě "znáš", ale rozhodně automaticky nepředpokládám nic, zvláště, co se lidí týče, protože do jejich srdce nevidím a neznám jejich vztah k Bohu ani jejich motivy jednání, pokud mi to není skrze Ducha zjeveno, neboť bych tím automaticky zavíral dveře Bohu a Jeho promlouvání ke mně. Osobně jsem poznal jak katolíky, kteří Ducha měli, tak ty, kteří Ho neměli, ale bez tohoto osobního poznání a zjevení skrze Ducha v mém duchu bych nevěděl nic. Tož tak.

Měj se hezky.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 26. leden 2010 @ 20:17:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vžádném případě nepopírám, že mají plno odborníků, vykládačů, právě naopak, oni na to mají celý učitelský úřad.
Vždyť právě o tom píšu ve svých zatím třech článcích.
Bratrská láska – filadelfia.  a  Tam, kde učí církev. Všechny tři jsem tady dal v lednu.
Všechny tři články mají souvislost, jsou právě na téma 1 až 3 kap. Zjevení listy sedmi církvím.
Kdybych tyto články psal jen podle sebe, tak bych možná pochyboval, zda jsem neposlouchal nějakého bludného ducha, ale čerpám a nechávám se inspirovat i jinými vykládači, které mám prověřené.
A co je nejdůležitější, tyto výklady jsou v souladu s Písmem. Ne z nějakou tradicí, anebo učením nějaké denominace. Podle těchto vykládačů, patříla jejích církev do Filadelfie. Byli rozpášení po celém světě a mnozí svou víru zaplatili svými životy a dloholetým vězením. 
To nebyla církev u světa respetkována, naopak světem tvrdě pronásledována. Neměli své velvyslance, politiky ani jiné v moci postavené. Vždy budu spíše věřit takto prověřováným věřícícm, než těm, kteří nikdy nepoznali co to je trpět pro víru. 

Ano jestli to považujete za troufalost, tak prosím. Ale nemám a nikdy jsem neměl jako věřící chuť se klánět nějakému člověku, kromě Ježíše Krista. Nebo mu líbat ruce, atd. Kdokoliv z lidí si osobuje právo na mou poslušnost, a nestojí za ním duch Svatý, má smůlu. 
Jestli se mi pokloníš, dám ti veškeré bohatsví světa, a moc nad celým světem,...Tak zkoušel satan Pána Ježíše. Co mu odpověděl? Jenom jednomu se máme klánět, Bohu.
A přesto v ceremoniálu papežských audiencí a jiných takových událostech se papeži mnozí klánějí, líbaji mu ruce atd.
Tohle má být údajný náměstek kristův? Toto a jiné věci jsou jednoznačně v rozporu s Písmem a Jeho Duchem. a kdo to nerozeznává.... tak to raději nebudu komentovat. 
                                                                              leonet 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 27. leden 2010 @ 09:07:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý leonet, všetky listy cirkvám v Zjavení sv. Jána sú osobne písané konkrétnym cirkvám tej jeho doby. No tým, že ich sama KC v konci 4. storočia zaradila do kánonu Písma /inak práve o tejto poslednej knihe sa hodne diskutovalo, a mnohí ju zo zočiatku nechceli zaradiť.../, chcela tým dať pre všetky časy a pre všetky cirkvi určité podnety na zamyslenie sa nad sebou, pretože práve tie myšlienky sú aktuálne pre kohokoľvek osobne, ale aj pre spoločenstvá, cirkvi... Robiť z nich však jednostrannú aplikáciu na niekoho, kto mi nesedí, koho nemám rád /teda vo vašom prípade KVC.../, to je nie výklad, ale zneužívanie Božieho slova. Všetky ti prvky, ktoré sa vyskytujú vo všetkých listoch v Zjavení určite môžu hovoriť v určitom období pre každého čosi.

Taktiež pokiaľ ide o vaše historické hodnotenie Cirkvi po Konštantínovi, to je problematické, pretože bola to pre Cirkev nová situácia, v ktorej ešte nikdy nebola, a o ktorej nemal nikto z biskupov skúsenosť. Navyše sa silne prejavoval vplyv Konštantína a jeho politiky. My síce môžeme dnes jednostranne odsudzovať všetkých v tej dobe /ja mám tiež veľa výhrad voči mnohému.../, no fakt je, že napriek všetkému tá Cirkve v nasledujúcej dobe vypracovala napriek všetkým tým neblahým vplyvom Vyznanieviery, ktoré doteraz prijímaj väčšina hlavných kresťanských cirkví /kkrem siekt/, a urobila kánnon Písma, ktorý priíjímajú tiež skoro všetky. A ak by ste študovali dejiny, zistiti by ste v nich okrem chýb aj veľa dobrého: odstránili sa mnohé staré pohanské zvyky, zákony, rozmohli sa kresťanské charita, misie, a celý spôsob života barbarov, ktorí vtrhli do Rímskej ríše táto hriešna Cirkev bola schopná udržať na primeranej uzde a tieto národy dokonca pokresťančiť, takže po niekoľkých storočiach to bola už ríšas kresťanská, aj keď s mnohými nedostatkami, čo je prirodzené. Ba dokonca objektívni znalci histórie oceňujú veľký voplyv kresťanstva na všestranný rozvoj Európy, ktorá predstihla všetky oveľa staršie civilizácie /Egypt, mezopotámia, India, Čína a i./ aj vdaka kresťanstvu...

Myslíte si, že dejiny po nás nebudú hodnotiť aj dnes mnohé negatívas v cirkvách? A už dnes nevystupujú tiež tie negatíva aj v mnohých nekatolíckych? Liberalizmus, oportunizmus voči svetu, prispôsobovanie sa /antikoncepcia už nie je pravidlo ako bolo vždy v minulosti(/, homosexualita, manželstvo - rozvodovosť je už povolená, dokonca protestanti obraňujú aj eutanáziu, aj umelé oplodňovanie, aj homosexxuálne páry, aj svätia ženy v rozpore s Písmom a najstaršou tradíciou... V histórii nikdy nebolo ani nebude všetko sväté, žiadna cirkev. Vždy v nej bude ľudsksý prvok. No vy ssi to uvedomte, že nielen v KC, ale vôbec...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 27. leden 2010 @ 10:00:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Elo,

napsal jsi to celkem dobře, ale právě proto řekl Pán Ježíš Kristus skrze Ducha a apoštola Jana církvi v Thyatirech o smilstvu a modlářství, které v ní bylo a církvi v Sardách o její mrtvosti, aby si z toho vzaly ponaučení všechny (místní) církve.

Můžeme diskutovat o tom, jestli opravdu Thyatira představuje dnešní řkc a Sardy dnešní protestantské církve, ale všichni bychom měli chtít být Filadelfií, která jediná ze sedmi sborů byla Pánem pochválena za svou vytrvalost v podobě zachování slova Jeho vytrvalosti a nezapření Pánova jména a která už měla korunu vítěze a po té neupadnout do Laodikeje, které Pán vyčetl její vlažnost a fakt, že Pána z církve vyhnali ven. Nebo nestojíš o to, být Pánem pochválen a vejít do Jeho radosti?

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 27. leden 2010 @ 14:08:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápem Willy, prečo máme jednotlivé cirkevi za každú cenu škatuľkovať. Jednoducho to je príklad, či výstraha, upozornenie, i povzbudenie pre všetkých. Analogické prípady sa zrejme vyskytli, či vyskytujú  resp. ešte môžu vyskytnúť v histórii každej cirkvi. Písmo im v tom prípade bude aktuálnym podnetom k náprave. Prakticky by som povedal, že z 100 farností, či zborov môže sa vyskytnúť v tom istom čase vhodná aplikácia 7 všetkých uvedených príkladov na niektoré z farností, či zborov. Trebárs brnenský zbor môže byť momentálne viac podobný filadelskej, no nejaký žatecký pergamskej a pod. Pochopil si. Mne to neusále moralizovanie, odsudzovanie /iste, vždy len tých druhých, najčastejšie KC.../ pripadá trochu naivné aý primitívne...

Tož tak.

Elo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 07:54:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co nechápeš, Elo?

Těch sedm "škatulek" vyjmenoval sám Pán Ježíš Kristus, Hlava Těla - Církve, a jelikož sedmička je v Bibli číslem plnosti, jedná se o plný či ucelený historický obraz 7 typů sborů, z nichž historicky 3 už zanikly a zbylé 4 tu budou až do Pánova druhého příchodu, což je naznačeno pořadí zavěrečných výroků v každém dopisu - první 3 končí nejprve "Kdo má uši, slyš, co Duch praví sborům" a následuje "Kdo vítězí ...", kdežto další 4 končí nejprve "Kdo vítězí ..." a následuje "Kdo má uši, slyš, co Duch praví sborům".

Byl bych však raději, kdybys býval byl reagoval na mou zmínku o Filadelfii a zaměřil se na to, co Pán chválí a ne na to, co Pán nenávidí a církvím vytýká, co má proti nim. Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 27. leden 2010 @ 13:59:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Elo,
v nějakém příštím pokračování se budu zabývat i dalšími věcmi. Neumím najednou napsat souvislý a vyčerpávající výklad, píšu jak se mi to vyjasní v mysli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Středa, 27. leden 2010 @ 10:39:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete, musím uznat že to vidím podobně jako Ty. Také bych byl ochoten podřídit se jen takovému člověku, kterého by mi sám Bůh osobně a výslovně označil jako svého syna nebo zástupce na Zemi. 

Tobě Bůh někoho výslovně a osobně označil jako svého syna nebo zástupce? Neptám se jestli věříš tomu co se píše v Bibli, nebo jiné knize, ani co říkají lidé kteří Tě dosud nepodvedli. Ptám se, jestli Ti to o někom výslovně a osobně řekl sám Bůh.

Co?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 27. leden 2010 @ 13:53:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
podívej se do Matoše 16, 16-17:
Šimon Petr odpověděl: "Ty jsi Mesiáš (pomazaný), Syn živého Boha." Ježíš  mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo (žádný člověk) a krev, ale můj Otec, který je v nebesích."

Tady se píše něco o zjevení, které nemůže dát žádný člověk, Jediný kdo může dát takové zjevení, je Bůh sám, v tomto případě musel Pán Ježíš říct můj Otec.
Kdysi jak jsem asi poprvé četl nový zákon, a uvažoval nad tím, co tam je napsáno, jsem najednou uvnitř viděl, věděl, nevím jak přesněji to popsat, že Ježíš nemohl být v roli vykupitele, obětního beránka, zkrátka ten kdo zemřel na kříži, zastoupen jiným člověkem, že jediný kdo se mohl podle Božího zákona, jeho vůle, obětovat musel být Bůh sám. Tohle se mi najednou vyjasnilo a od té doby je mi to jasné tak, že si můžu přisvojit výše uvedená slova, která řekl Šimonovi. Vím, že mi to zjevil můj Otec v nebi.
Nesčetně krát jsem si to ověřil v rozhovorech. Ten komu to nebylo zjeveno, nechápe a nerozumí tomu, co mu říkám. Nemá totiž Ducha a proto ani nemůže chápat duchovní věci. To jasně vyplývá z několika míst v Písmu.
Toto zjevení od Boha ke konkretnímu člověku, z něj činí Jeho syna, a Bůh se mu stává v té chvíli Otcem.

Říkáš, že to nechápeš, až ti to zjeví Bůh, staneš se Jeho synem, a On tobě Otcem.

Leonet



]


Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Středa, 27. leden 2010 @ 07:56:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle Novotného slovníku má, vy chytrolíni, leonet pravdu.  Mikuláš = vítěz nad lidem. 



Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 27. leden 2010 @ 13:56:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, to mě nenapadlo se do Novotného slovníku podívat. A přitom ho mám.


]


Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 27. leden 2010 @ 13:15:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řecké slovo „nikolaos“ je složeninou ze slov „niko“ – vítězství; být nad druhým, a slova „laos“ – což značí obyčejný lid, zástup, lidé, národ, lid Boží.

Nikolaité tedy byli ti, kteří se stavěli do role prostředníků, těch nejlepších.


Keď to poviem inými slovami,tak Mikulášenci = papeženci a im podobní.

Keď P.J.Kristus nenávidel skutky Mikulášencov,tak aj  tí ktorí sú jeho služobníci musia ako kresťania v efezkom zbore
 tiež ich skutky nenávidieť.

To aký máme zaujať postoj k Mikulášencom -papežencom najvýstižnejšie napísal Spurgeon.
Citujem:
Je svatou povinností každého Křesťana,aby se postavil proti Antikristovi a žádný myslíci člověk se nemusí ptát,kdo antikrist je.
Kdyby neexistovalo papežství Říma ,nebylo by na tomto světe nic,co bychom mohli *****m nazvat !Ubližuje Kristovi okráda Ho
o Jeho slávu.Pokládá činnost svátostí nad Jeho moc vykoupení,a zdvíha kus chleba na místě Spasitele! Budeme-li proti tomu stát,musíme milovat osoby i když nenávidíme jejich chyby ,budeme milovat jejich duše a hnusit se jejich dogmat.




Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. leden 2010 @ 14:19:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svými výplody o Nikolaitech jsi totálně vedle.

Triumf hlouposti a nevzdělanosti, povrchnosti a fantazírování, spojeného s nenávistí proti Katolické církvi.

Jak to bylo s Nikolaity skutečně, posílám ve článku.



Zrovna tak je odrazem hlouposti a nevzdělanosti tento výrok:
                                                                                                     ..."zdvíha kus chleba na místě Spasitele!"...

Dovolím si připomenout, že tento chléb zvedl poprvé Kristus, prohlásil ho za své tělo a vyzval apoštply, aby tak činili na jeho památku.


]


Re: Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. leden 2010 @ 14:22:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když tedy zdvíhá kněz tento "chléb", zdvíhá už Kristovo tělo. Prohlašuje o něm: "Hle Beránek Boží, který snímá hříchy světa"!


]


Re: Re: Nikolaité, nebo-li Mikulášenci v církvi. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 27. leden 2010 @ 19:33:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen bratře rudinče.
Papežství je Antikrist. To je ten Babylon


]


Mikulášenci v liste cirkvi do Efezu a Pergamos (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Čtvrtek, 28. leden 2010 @ 09:24:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

  List do Efezu:
 
  http://www.ulozisko.sk/256098/03._Zj_2_1-7_-_Efez.mp3
  
  List do Pergamos:
 
  http://www.ulozisko.sk/256099/05._Zj_2_12-17_-_Pergamos.mp3



Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy