Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116589789
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ještě jste nepochopili?
Vloženo Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 17:42:00 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Představte si, že jste hospodář a na dvorku svého statku máte prasata. Chovají se jako každá jiná svině. Nevynechají jedinou špinavou kaluž plnou bláta, aby se v ni nevyváleli.

Nelíbí se vám to a rozhodnete se je změnit. Vyberete si jedno prase, které se vám nejvíc líbí. Umyjete ho od špíny, uvážete mu na krk hezkou mašli a zavedete do svého domu. Dáte mu seznam pravidel říkajících co smí a nesmí dělat.

Čisté prase se prochází po vašem nejhezčím pokoji a najednou přijde k oknu. Vidí na dvorku ostatní prasata jak se válejí v blátě.

Co udělá naše čisté prase?

Vzpomene si na vaše pravidla? Řekne si: Nesmím vlézt do té louže?

Ne. Umytá svině se vrátí ke svému válení v blátě.

Žádné prase se nepoddá vašim pravidlům a ani nemůže.

Římanům 8,7: Myšlení těla je totiž v nepřátelství vůči Bohu, neboť se nepodřizuje Božímu zákonu, ba ani nemůže. Ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemůžou.

Svině je zkrátka svině a to nezměníte.

A tak dopadnou všichni, kteří se domnívají, že Zákon něco změní na přirozenosti člověka. Zákon jen odhaluje pravou podstatu tělesnosti, která je nenapravitelně zkažená.

Apoštol Pavel jasně říká:

Gal. 2,19: ...já jsem skrze Zákon umřel Zákonu.

Zákon zabil Pavla a nyní už nemá nad ním moc.

Uvedu další příklad: Byl zatčen dvojnásobný vrah. Zakrátko byl odsouzen a popraven. Po několika týdnech bylo jednoznačně dokázáno, že spáchal o 15 vražd více a tak se vlastně jednalo o masového vraha. Jenže co teď, zákon už nemá moc cokoliv jiného tomu popravenému učinit. Zákon už ho za jeho hřích zabil. A tak nyní je skrze zákon, zákonu mrtev. Zákon už nemá žádnou moc se ho jakkoliv dotknout.

A takové je postavení každého z nás. Zákon každého z nás odsoudil k smrti.

Žalm 143,2: ...před tebou nikdo z živých není spravedlivý.

Gal. 2,19...S Kristem ukřižován jsem.

Rozsudek smrti se týká celého světa

Řím. 3,19: ...celý svět se stal vinným před Bohem;

a v Kristu byl vykonán! A tak když byl ten bezhříšný ukřižován, byli jsme ukřižováni i my všichni. A od té doby je Zákon vůči mně úplně bezmocný, už se mě nemůže dotknout. Už mi nemá co vytknout. Zabil mě s Kristem a už mi nemůže nic víc učinit.
Tehdy jsem zemřel, a nyní žijí Bohu. Nestojí zde napsáno „abych mohl žít Bohu“ (s nějakou pochybnosti), ale „abych žil Bohu“.
Zákon zabil Pavla, a on přece žije. Kristus vzal celý trest na sebe, a Pavlova smrt byla smrtí „toho starého člověka“, Saula – farizee. Zákon ho zabil, protože Kristus zemřel místo něho. A proto nyní, když je Pavel mrtev, zákon už nemůže působit, má vládu nad člověkem jen po dobu jeho života.

Řím. 7,1: Což nevíte, bratři – vždyť mluvím k těm, kteří znají Zákon – že panuje nad člověkem, jen pokud je živ?

A tak je Pavel mrtev jak tělu, tak i Zákonu. Není pro něho již žádné odsouzení, a to od doby, kdy je vzal na sebe Kristus.

Řím. 8,1: Nyní tedy není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši.

On, Ježíš Kristus, vzal všechny mé hříchy na sebe a nesl je na kříž a svou smrtí je zrušil!

Věříš v Ježíše Krista?


Podobná témata

Zamyšlení

"Ještě jste nepochopili?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 19:09:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek je sice fakticky správně, ale celkově (alespoň pro mě) vyznívá do posunutého smyslu. Jako by Zákon byl sám o sobě něco špatného, co je třeba odvrhnout. Ale tak to vůbec není. Tak pro jistotu doplňuji:

Je třeba zdůraznit, že se mění jen postoj k Zákonu. Zákon sám nestačí k naší spáse!  Protože není nikoho, kdo by ho dokázal neporušovat. Podstatou naší spásy je milost od Boha, kterou však musíme dobrovolně přijmout a vyjádřit v praxi úsilím dodržovat Zákon (zůstat v dobrém až do smrti).

Pro Boha tedy nejsme bez Zákona, ale v Zákoně jsme pro Krista.
Jestliže zvolíme vedení Duchem, tresty Zákona nás minou (neposlechneme hlas těla, Zákon neporušíme). O tomto celém je společenství člověka s Bohem.


(Ř 6,14-15)
Neboť hřích nad vámi nebude panovat, protože nejste pod Zákonem, ale pod milostí.
Co tedy? Máme hřešit, když nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? V žádném případě!



(Ř 2,13)
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.





Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 19:54:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, tos vysvětlil pěkně. Jsem rád, že mohu s tebou souhlasit. Jenom bych dodal ještě Pavlovy výroky

Římanům 3:31  Což tedy Zákon vyprazdňujeme skrze víru? Nikoli, nýbrž Zákon tvrdíme.
souvisí se
Matouš 5:27  Slyšeli jste, že řečeno jest od starých: Nezcizoložíš.
28  Ale jáť pravím vám: Že každý, kdož by pohleděl na ženu ku požádání jí, již zcizoložil s ní v srdci svém.

a Jakubův 1:14  Ale jeden každý pokoušín bývá, od svých vlastních žádostí jsa zachvacován a oklamáván.
15  Potom žádost když počne, porodí hřích, hřích pak vykonaný zplozuje smrt.


Římanům 7:1  Zdaliž nevíte, bratří, (nebo povědomým Zákona mluvím) že Zákon panuje nad člověkem, dokudž živ jest člověk?
Římanům 7:2  Nebo žena, kteráž za mužem jest, živému muži přivázána jest zákonem; pakli by umřel muž její, rozvázána jest od zákona muže.
Římanům 7:3  A protož dokudž jest živ muž její, slouti bude cizoložnice, bude-li s jiným mužem; pakliť by muž její umřel, jižť jest svobodna od zákona toho, takže již nebude cizoložnice, bude-li s jiným mužem.
Římanům 7:4  Takž, bratří moji, i vy umrtveni jste Zákonu skrze tělo Kristovo, abyste byli jiného, totiž toho, kterýž z mrtvých vstal, abychom ovoce nesli Bohu.
Římanům 7:5  Nebo když jsme byli v těle, žádosti hříchů příčinou Zákona vzbuzené moc svou provodily v údech našich k nesení ovoce ne Bohu, ale smrti.
Římanům 7:6  Nyní pak osvobozeni jsme od Zákona, když umřel ten, v němž jsme držáni byli, tak abychom již sloužili v novotě ducha, a ne v vetchosti litery.
Římanům 7:7  Což tedy díme? Že Zákon jest hříchem? Nikoli; nýbrž hříchu jsem nepoznal, než skrze Zákon. Nebo i o žádosti byl bych nevěděl, aby hříchem byla, by byl Zákon neřekl: Nepožádáš.
Římanům 7:8  Ale příčinu vzav hřích skrze přikázaní, zplodil ve mně všelikou žádost. Bez Zákona zajisté hřích mrtev jest.
Římanům 7:9  Jáť pak byl jsem živ někdy bez Zákona, ale když přišlo přikázání, hřích ožil,

Dal jsem tady záměrně tu 7.kap., aby bylo jasno co znamená umřít zákonu a umřít tělesně, protože v tom článku to bylo tendenční vysvětlení.
Dále je třeba rozlišovat, kdy Pavel mluví o křesťanech z Židů a kdy z pohanů (my - vy, nám - vám).
Dále je třeba rozlišovat kdy mluví o zákoně obětním a kdy o Desateru!
Tím nechci říci, že budu spasen skrze dodržování zákona, skrze zákon je poznání hříchu.
rastan


]


Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 21:18:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
článkem reagují na některé komentáře k mým článkům. V této souvislostí jsem psal. Nemám čas každému odpovídat na omyly osobně, a tak spíše volím tuto formu jedné odpovědi na několik reakcí.
Skoro půl roku tady přispívám a u mnoha je vidět jak jsou zasažení a postižení učením svých denominací. U některých už může pomoci jen milost Boží.

leonet


]


Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 21:11:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a vyjádřit v praxi úsilím dodržovat Zákon...
 
Tak jsi to napsal. A co ty na Gal. 2,18-21.

Svůj názor jsem ti už napsal. Nerozumíš milosti. Učení, které zastáváš, nevím, asi to je učení ř.- k. církve, ti zastírá učení apoštolské a prorocké, a předevšim evangelium Pavlovo.

Co bych ještě dodal...jen důkladná revize všeho co jsi doposud přijal, a to ve světle Písem a milost Pána Ježíše ti může pomoci.

leonet


]


Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 18. únor 2010 @ 21:16:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem měl psa, s*****ěl a musel jsem ho koupat. Teď mám kočku, tu nekoupu a přece má voňavou srst.


]


Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pátek, 19. únor 2010 @ 16:03:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Galatským 2:18  Nebo budu-li to, což jsem zbořil, opět zase vzdělávati, přestupníkem sebe činím.
19  Já zajisté skrze Zákon Zákonu umřel jsem, abych živ byl Bohu.
20  S Kristem ukřižován jsem. Živť jsem pak již ne já, ale živ jest ve mně Kristus. Že pak nyní živ jsem v těle, u víře Syna Božího živ jsem, kterýžto zamiloval mne a vydal sebe samého za mne.
21  Nepohrdámť tou milostí Boží. Nebo jestližeť jest z Zákona spravedlnost, tedyť jest Kristus nadarmo umřel.

Nevím komu jsi leonete adresoval svůj příspěvek, pokud to bylo pro oko tak sory.

Mám ovšem dotaz, skrze který zákon Pavel zemřel a kterému zákonu. To je zásadní otázka.
Jinak co Římani 3. a 7. kap.?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. únor 2010 @ 18:52:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
netuším jak rozumíš 5 knihám Mojžíšovým. Desatero, neboli deset slov, neboli desky zákona, neboli desky smlouvy a možná ještě něco je vše jedna jediná smlouva. Hospodina s Izraelem. Desatero je základní zákon-ústava, a kniha zákona, kterou psal Mojžíš a byla uložena vedle archy úmluvy (schrány smlouvy) jsou prováděcí zákony smlouvy.
Podle toho, kdo porušil jeden jediný bod desatera, propadl smrti. A protože Boží slovo na mnoha místech jasně hovoří, že všichni propadli smrti, byli jsme ve skutečnosti až do Kristovy obětí všichni podle zákona mrtví. Život přišel až při vzkříšeni Ježíše Krista.
Jinak tímto článkem jsem reagoval na příspěvky více lidí, nejen oka. To by jsi mu dal až příliš velkou důležitost. Stejně jako s ním mám diskuse i s jinými lidmi. 

                                                        leonet


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 21. únor 2010 @ 18:37:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete nemáš pravdu,protože lid SZ měl zástupnou oběť a skrze krev zvířat docházelo k očištění člověka od hříchu tak jako jednou ročně svatyně. Smrti byl trestán pouze ten, kdo byl chycen "při činu" a všichni, bez vyjímky, museli přinést oběť alespoň jednou ročně, jinak byl usmrcen. Byl to obraz na P. Ježíše, který přinesl oběť dokonalou a není třeba oběti zvířat. Epištola Židům to popisuje jasně. Spory o platnost desatera jsou letité, ale myslím si, že mnozí nechápou a nerozlišují kdy Pavel píše o obětních a "mezilidských" zákonech a kdy o desateru. Myslím si, že Pavel to řeší celkem jasně, ale mnozí to nechtějí vidět, protože jim vyhovuje "bezzákonnost". Tím nechci stavět zákon nad milost a lásku, ale desatero je určitý základ - mantinely, které by měl každý věřící ctít a to nejenom činem, ale i duchovně, protože P.Ježíš přenesl hřích i do oblasti myšlení.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 21. únor 2010 @ 19:09:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, že já nemám pravdu, to není důležité, ale list Galatským je v této oblastí celkem jednoznačný. Pavel píše o desateru a s tím spojené obřízky. Jak víme, obřízka byla zavedena dřív, než desatero. A byla dána pouze židům, a těm, kteří se přidali k židovství. Zákon pohanům, tzv. Noeho o obřízce nic nehovoří. Ti, kteří nepokojili Galatské byli ze židů a učili, že pohané, kteří uvěřili v Ježíše Krista se mají ještě obřezat, a proti tomu Pavel jednoznačně vystoupil. Zákon je záležitost tělesností a jako takový nemůže nikoho ospravedlnit. Pavel říká, že máme chodit duchem, a žádosti těla (zákon) nevykonáme. Co je na tom nesrozumitelné?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 06. březen 2010 @ 19:43:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, obřízka byla spojována s desaterem nebo s obětním a rituálním zákonem? Sám jsi napsal, že obřízka byla dříve a byla znamením mezi Bohem a Izraelity. Toto znamení pozbylo smyslu po smrti P. Ježíše. I když Pavel pro klid nechal obřezat Timotea, aby se mohl pohybovat v židovském prostředí bez předsudků ze strany Židů. Když Pavla po návratu do Jeruzaléma osočovali židé z nedodržování zákona, mluvili o desateru? Vždyť to je nesmyslné! Důvodem zatčení Pavla byl jeho odklon od zákona obětního a rituálního a jeho učení v tomto směru mezi židy i pohany. Stačí pozorně číst Skutky a epištoly. Tvůj postoj není ojedinělý, znám to ze ZODu (Zápas o duši) kde p. Steiger prezentuje tento pohled. Takže dnes už neplatí nezabiješ, nekradni, nesmilní? Všichni jsou tak duchovní, že jim ani nevadí se rozvést a znova ženit a vdávat i když Pavel a P. Ježíš jasně to odsoudili

Římanům 7:2  Nebo žena, kteráž za mužem jest, živému muži přivázána jest zákonem; pakli by umřel muž její, rozvázána jest od zákona muže.
3  A protož dokudž jest živ muž její, slouti bude cizoložnice, bude-li s jiným mužem; pakliť by muž její umřel, jižť jest svobodna od zákona toho, takže již nebude cizoložnice, bude-li s jiným mužem.

1 Korintským 7:39  Žena přivázána jest k manželství zákonem dotud, dokudž její muž živ jest. Pakli by umřel muž její, svobodná jest; můž se vdáti, za kohož chce, toliko v Pánu.
40  Ale blahoslavenější jest, zůstala-li by tak, podle mého soudu. Mámť pak za to, žeť i já mám Ducha Božího.

Marek 10:2  Tedy přistoupivše farizeové, otázali se ho: Sluší-li muži ženu propustiti? pokoušejíce ho.
3  On pak odpovídaje, řekl jim: Co vám přikázal Mojžíš?
4  Kteřížto řekli: Mojžíš dopustil lístek zapuzení napsati a propustiti.
5  I odpověděv Ježíš, řekl jim: Pro tvrdost srdce vašeho napsal vám Mojžíš to přikázání.
6  Ale od počátku stvoření muže a ženu učinil je Bůh.
7  Protoť opustí člověk otce svého i matku, a přídržeti se bude ženy své.
8  I budou dva jedno tělo. A tak již nejsou dva, ale jedno tělo.
9  Protož což Bůh spojil, člověk nerozlučuj.
10  A v domu opět učedlníci jeho otázali se ho o též věci.
11  I dí jim: Kdož by koli propustil manželku svou a jinou pojal, cizoloží a hřeší proti ní.
12  A jestliže by žena propustila muže svého a za jiného se vdala, cizoloží.

rastan


]


Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: henry7 v Pátek, 19. únor 2010 @ 09:32:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mojzisuv zakon 640 prikazani to bylo pribyte na krizi.           Desatero zustava  vecne  Matous 5 :17 -19      Mt 22:37-40     

4 prikazani jak muzeme mit vztah lasky s Bohem (ex 20:2-11)

 
 6 prikazani jak muzeme milovat sve sousedy a blizke (ex 20:12-17)      Vse v Jan 14:15                                      



Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. únor 2010 @ 15:47:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Jan 14,15 říká něco o zachovávaní přikázaní, neříká kterých.

a ve Skutky 15,20 a 29 říkají apoštolové které.

Co je na tom nepochopitelné?


]


Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: henry7 v Pátek, 19. únor 2010 @ 20:05:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt 22:37-40    Jezis ukazoval k Desateru,ktere mnozi krestane zrusili..pry zijem zcela pod milosti? Varovani Krista v Mt 5:18 Pan ti zehnej        Skutky 15,20 a 29 mluvi o Mojzisove zakone mas pravdu.     


]


Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. únor 2010 @ 20:21:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero bylo dáno židům, pro pohany plati zákon dany Noemu.


]


Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 20. únor 2010 @ 13:48:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
2Kor 3:5-7 "...naša schopnosť je z Boha. On nás uspôsobil, aby sme boli služobníkmi novej zmluvy, nie litery,  ale ducha. Lebo litera zabíja, ale duch oživuje. Keď už služba smrti, literami do kameňa vyrytá, bola taká slávna, že synovia izraelskí nemohli hľadieť do tváre Mojžišovej pre jas jeho tváre, ktorý bol pominuteľný, akože by služba ducha nebola omnoho slávnejšia?"

Čo bolo vyryté do kameňa?

2M 31:18 "A dal Mojžišovi, keď s ním dohovoril na vrchu Sinai, dve dosky svedectva, kamenné dosky popísané prstom Božím."

2M 32:15-16 a 19 "A Mojžiš obrátiac sa zišiel z vrchu a dve dosky svedectva mal vo svojej ruke, dosky popísané na oboch stranách, z jednej i z druhej strany boli popísané. Dosky boli dielom Božím, písmo bolo písmom Božím, ktoré bolo vyryté na doskách... A stalo sa, keď sa priblížil k táboru a keď uvidel teľa a kolotance, že sa rozpálil hnev Mojžišov a hodil dosky zo svojich rúk a rozbil ich pod vrchom."

2M 34:1, 4, 27-28 "A Hospodin riekol Mojžišovi: Uteš si dvoje dosiek z kameňa, také, aké boli tamtie prvé, a ja napíšem na dosky slová, ktoré boli na tých prvých doskách, ktoré si rozbil... Utesal teda dvoje dosiek z kameňa, ako boli tie prvé, a potom vstal Mojžiš skoro ráno a vyšiel na vrch Sinai, tak ako mu prikázal Hospodin a vzal do svojej ruky dvoje dosiek z kameňa... A Hospodin riekol Mojžišovi: Napíš si tieto slová, lebo na základe týchto slov učinil som zmluvu s tebou a s Izraelom. A bol tam s Hospodinom 40 dní a 40 nocí, nejedol chleba a nepil vody, a napísal na dosky slová zmluvy, desať slov."

5M 5:1-22 "A Mojžiš zvolal všetok izraelský ľud a povedal im: Čuj, Izraelu, ustanovenia a súdy, ktoré ja dnes hovorím vo vaše uši, naučíte sa im a budete ostríhať, aby ste ich činili. Hospodin, náš Boh, učinil s nami zmlvu na Horebe. Nie s našimi otcami učinil Hospodin tú zmluvu, ale s nami, s nami samými, ktorí tu dnes všetci žijeme. Tvárou v tvár hovoril Hospodin s vami na vrchu sprostred ohňa. Ja som stál medzi Hospodinom a medzi vami toho času, aby som vám oznámil slovo Hospodinovo, lebo ste sa  báli ohňa a nevyšli ste na vrch. A Hospodin povedal:

(1.) Ja som Hospodin, tvoj Boh, ktorý som ťa vyviedol z Egyptskej zeme, z domu sluhov.
(2.) Nebudeš mať iných bohov predo mnou.
(3.) Neučiníš si rytiny nijakej podoby vecí... Nebudeš sa im klaňať ani im nebudeš slúžiť... Nevezmeš mena Hodpodina, svojho Boha, nadarmo...
(4.) Ostríhať budeš deň soboty...
(5.) Cti svojho otca i svoju mať...
(6.) Nezabiješ!
(7.) Nezosmilníš!
(8.) Neukradneš!
(9.) Nepovieš na svojho blížneho falošného svedectva!
(10.) Nepožiadaš ženy svojho blížneho....

Tie slová hovoril Hospodin všetkému vášmu zhromaždeniu na vrchu sprostred ohňa, oblaku a mrákavy veľkým hlasom a napísal ich na dve kamenné dosky a dal ich mne."

1Tim 1:8-9 "My vieme, že zákon je dobrý, keď ho niekto jemu primerane používa, vedomý si toho, že zákon NIE JE PRE SPRAVODLIVÉHO, ale je pre zločincov a neposlušných, bezbožníkov a hriešnikov, nesvedomitých a zvrhlých, pre ottcovrahov a matkovrahov, vražedlníkov..."

Ak si mŕtvy a žije v tebe Kristus, plní Kristus zákon, ktorý ho už raz usmrtil?
Ak ho plní, o čom je Jeho obeť na kríži?
Ak ho neplní, odsúdi Ho Boh Otec znova?




]


Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 20. únor 2010 @ 16:01:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
kdybych měl k dispozici šmoulíky, dostala by jsi palec nahoru.


]


Re: Re: Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 20. únor 2010 @ 16:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS. pokračování článku už je na idnes.


]


Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 19. únor 2010 @ 10:12:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak dlouho se hádali až ke svému úžasu a zlosti zjistili že oba tvrdí totéž. Tohle úsloví je sice pravděpodobně světského původu a už ani nevím kde jsem ho slyšel ale dokonale vystihuje značnou a možná i převážnou část sporů o víru mezi jednotlivými denominacemi. Kristovo Milosrdenství potřebuje každý člověk a měli bychom na ně reagovat odpovídajícím způsobem. Přesto je nám dáno, prvotně a bez výhrad a podmínek. Myslím si že není tak úplně od věci pokud se chceme modlit za obrácení a odpuštění pro někoho jiného abychom zároveň pamatovali také na pokrytce, neužitečné služebníky a falešné kajícníky, což může být ještě vyšší level farizejství. Stručně řečeno sami na sebe.




Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 21. únor 2010 @ 18:50:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ešte pár veršov na doplnenie:

Rímskym 6:5  Lebo ak sme sa stali spolusrastlými podobnosťou jeho smrti, ale takými aj podobnosťou vzkriesenia budeme
6  vediac to, že náš starý človek je spolu ukrižovaný, aby bolo zmarené telo hriechu čo do svojej pôsobnosti, aby sme viacej neslúžili hriechu.
7  Lebo ten, kto zomrel, je už ospravedlnený od hriechu.
8  Ale ak sme zomreli s Kristom, veríme, že budeme s ním aj spolu žiť
9  vediac, že Kristus vstanúc z mŕtvych už viacej nezomiera; smrť viacej nepanuje nad ním.
10  Lebo čo zomrel, hriechu zomrel raz navždy, a čo žije, žije Bohu.
11  Tak aj vy súďte o sebe, že ste mŕtvi hriechu, ale živí Bohu v Kristu Ježišovi, v našom Pánovi.
12  Nech tedy nekraľuje hriech vo vašom smrteľnom tele, aby ste ho poslúchali, totiž hriech, v jeho, to jest tela, žiadostiach
13  ani nevydávajte svojich údov za nástroje neprávosti, ale sa oddajte Bohu jako živí z mŕtvych a svoje údy za nástroje spravedlivosti Bohu;
14  lebo hriech nebude panovať nad vami, pretože nie ste pod zákonom, ale pod milosťou.



Re: Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 21. únor 2010 @ 19:11:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, mi to je jasné, jenže některým ne, a ne, to vysvětlit.


]


Re: Ještě jste nepochopili? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 22. únor 2010 @ 06:48:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Ne. Umytá svině se vrátí ke svému válení v blátě. Žádné prase se nepoddá vašim pravidlům a ani nemůže--

Protože má lepší základy než vy.Špinavé prase se klidně válí v blátě nikdo ho do nebe či pekla neposílá,jen člově se przní podle nejrůznějších ideálů.  



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy