Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 491 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491969
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Litanie ke Svatému Duchu
Vloženo Neděle, 07. březen 2010 @ 12:28:35 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal vacant

Sláva Otci i Synu i Duchu svatému, 
jako byla na počátku i nyní i vždycky a na věky věků. 
Amen. 


Sestup na nás Duchu svatý a utvoř si v našich srdcích příbytek.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž jsi s Otcem i Synem uctíván, nauč nás žít ve stálé přítomnosti Boží.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž sídlíš v srdci Božího Syna, nauč nás poznávat tě a milovat.
Budiž veleben!
Duchu svatý, nauč nás žít v odevzdanosti a nezdolné důvěře v Boha.
Budiž veleben!
Duchu svatý, zapal v našich srdcích oheň své lásky.
Budiž veleben!
Duchu svatý, tajemná holubice, nauč nás chápat Písmo svaté.
Budiž veleben!
Duchu svatý, nauč nás správně se modlit.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž mluvíš ústy proroků, nauč nás žít v pokoji a míru duše.
Budiž veleben!
Duchu svatý, ohnisko láskou planoucí, nauč nás žít moudře a trpělivě.
Budiž veleben!
Duchu svatý, všemi dary vládnoucí, nauč nás žít v pokoře a skromnosti.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jehož pokladnice přetékají, nauč nás chápat cenu utrpení.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jehož pokladnice jsou bezedné, nauč nás správně využívat drahocenný čas.
Budiž veleben!
Duchu svatý, z jehož pokladů neubývá, chraň nás veškeré nelásky a pýchy.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jehož bohatství nikdo nespočítá, nauč nás čelit zbytečným myšlenkám a představám.
Budiž veleben!
Duchu svatý, dárce darů přemnohých, nauč nás vyhnout se planým činnostem a marným řečem.
Budiž veleben!
Duchu svatý, z jehož plnosti jsme všichni obdrželi, nauč nás mlčet i co máme mluvit v pravý čas.
Budiž veleben!
Duchu svatý, lásko věčná, nauč nás, abychom dávali dobrý příklad.
Budiž veleben!
Duchu svatý, dobroto neskonalá, dej nám vytrvalost v dobrém.
Budiž veleben!
Duchu svatý, sladký utěšiteli, nauč nás správně jednat s lidmi.
Budiž veleben!
Duchu svatý, milý duší příteli, nauč nás nikoho neposuzovat a křivdy zapomínat.
Budiž veleben!
Duchu svatý, světlo duši blažící, nauč nás vidět potřeby druhých, abychom nezanedbávali dobré skutky.
Budiž veleben!
Duchu svatý, otče ubohých, osvěcuj nás v čem chybujeme.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž konáš v duších zázraky, veď nás bdělostí k dokonalosti.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jemuž není nic tajno, nauč nás unikat osidlům ďáblovým.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž znáš budoucnost vesmíru, pomoz nám, abychom se vymanili z područí těla, světa a ďábla.
Budiž veleben!
Duchu svatý, jenž znáš i budoucnost naši, svěřujeme do Tvé ochrany a péče i svoje rodiny, přátele, dobrodince a všechen lid.
Budiž veleben!
Duchu svatý, veď nás svým světlem, naplňuj nás svou útěchou, a uč nás žít ke slávě Boží, skrze Krista, našeho Pána.
Amen.


Podobná témata

Katolicismus

"Litanie ke Svatému Duchu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Neděle, 07. březen 2010 @ 19:00:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
todlec to nas ma učit Marie, ne? 



Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 07. březen 2010 @ 22:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty rejpale, nemáš čeho by ses chytil, mluvíš z cesty.
Lukáš 12, 12 Duch svatý zajisté naučí vás v tu hodinu, co byste měli mluviti.
Jan 14, 26 Utěšitel pak, ten Duch svatý, kteréhož pošle Otec ve jménu mém, onť vás naučí všemu a připomeneť vám všecko, což jsem koli mluvil vám.


]


Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Pondělí, 08. březen 2010 @ 08:36:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jenomže ja verim v trojuhelník, nie v bibliu lebo trojuhelnik je najstabilnejsi útvar. Horný vrch trojuholnika je svata tradicia. Pravy roh dolny, je katechyzmus alebo učenie matky Lasany a biblia je az ten lavy dolný roh. Co to tu hlasas za bludy? a nase tradice hovori, ze maria za nas oroduje a nie duch svaty. Preco sa mi katolici hanbime za svoju tradiciu a naších otcov? to je hanba. 


]


Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 08. březen 2010 @ 08:41:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Panna Maria nás učí ctít Svatého Ducha celým svým životem, každou svou myšlenkou, postojem i skutkem. Stejně jako Otce a Syna. Z Ducha Svatého počala naši spásu a ve Svatém Duchu žije a bude žít věčně.
Halelujah a amen.



]


Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pondělí, 08. březen 2010 @ 08:50:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
hele poutniku tys mne sklamal. nebo zase hras divadlo pred protestantama? sam tvrdiš, ze sedembolestna Neposkvrnena Svata Panna, Bohorodicka co pod krížem za naši hrichy trpela, nam ona Jedina ako vyvolena pocala nasu spasu. tak proc bychom mneli uctivat neco jineho kromne ni samotne? Pocal duch svaty spasu? Polozme si tuto jednoduchu otazku. Ale Ma&rie počala naší spásu, tedy katolickou církev. Kromne toho ja sem v kostele nikdy nevidel sochu ducha svateho, ale sochy Panny tam je mnoho-mnoho. Tak co tu plácáš? Co tvrdíš je hereze, mnel bys delat pokani ve svaty spovedi. 


]


Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. březen 2010 @ 18:04:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ekume".
Víš, už jsi s tím trapný, je to pod úroveň.
Samá negace. zkus ná říct něco o tvé skutečné podobě víry a nenavážej se do věcí jiných, kterým ani za mák nerozumíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Pondělí, 08. březen 2010 @ 19:08:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
hele vobludo, já věřím v trojuhelník. Vždyť sem to jasně říkal. Katechyzmus, tradice, písmo. Ja se nepretvaruju pred týma protestantama ako ty. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. březen 2010 @ 07:18:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já jsem dílo Boží, které ty nazýváš "vobludou".

Víš, mně nevadí ironie, nebo parodie. Ale ta inteligentní, která poukazuje na chyby. Ovšem ty se vysmíváš tomu, co je mě posvátné. A to mě uráží.

Třeba:
Maria není označovaná v křesťanské tradici jako sedmibolestná samoúčelně. Číslo sedm je v biblické řeči znakem úplnosti. "Sedmerý" meč bolesti, který zmiňuje také stařec Simeon, naznačuje to, že Maria vypila pohár své bolesti až do dna. Jako pravá dcera sionská nesla bolestný osud svého lidu. Spolu se svým Synem byla ve středu onoho odporu, při němž se mají odhalit srdce: Pro Ježíše, nebo proti němu.
A to platí dodnes pro každého. Pro mě, i pro tebe. Není možno chtít vyznávat Syna a zároveň se posmívat matce.

Symbol meče se patrně inspiruje z (Ez 14,17; nebo Zach 12,10).


]


Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 08. březen 2010 @ 08:14:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosme Ducha svatého, ať vstoupí mezi nás.



Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 08. březen 2010 @ 08:45:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V celej Biblii nie je modlidba k Duchu Božiemu.Je tam viacero modlidieb k nebeskému Otcovi k Duchu Božiemu žiadna.

Tie litanie to je výmysel /učenie/  toho vášho rímskeho spolku.

Mat.15,8  Tento ľud sa mi blíži svojimi ústami a rtami ma ctí, ale ich srdce je ďaleko odo mňa.
9  Lež nadarmo ma ctia učiac učenia, ktoré sú nariadeniami ľudí.





Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 08. březen 2010 @ 09:08:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uveďte prosím pro inspiraci to co se sám modlíte přímo z Bible. K Otci a k Synovi. Předpokládám že Otče náš ale zajímalo by mne i to ostatní.


]


Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 08. březen 2010 @ 12:06:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boh nemá v obľube modlidby naučené naspamäť.

On chce aby sme sa modlili svojimi slovami.Aby pri tej modlidbe bolo účastné i naše srdce.

V Písme nám dal ako príklad niekoľko modlidieb:

1,
Samovládca, ty, ó, Bože, ktorý si učinil nebo a zem i more i všetko, čo je v nich,
25  ty, ktorý si povedal skrze ústa Dávida, svojho služobníka: Prečo zúria národy, a ľudia smýšľajú márne veci?
26  Postavili sa kráľovia zeme, a kniežatá sa dovedna sišli proti Hospodinovi a proti jeho Pomazanému.
27  Lebo sa naozaj sišli v tomto meste na tvojho svätého Služobníka Ježiša, ktorého si pomazal, Heródes a Pontský Pilát s pohanmi aj s izraelským ľudom,
28  aby vykonali všetko, čo predurčila tvoja ruka a tvoja rada, aby sa stalo.
29  A tak teraz, ó, Pane, pohliadni na ich hrozby a daj svojim sluhom prosto a s celou smelosťou hovoriť tvoje slovo,
30  kým ty vystrieš svoju ruku uzdravovať, a aby sa dialy divy a zázraky skrze meno tvojho svätého Služobníka Ježiša.

2
1 Králi 8:22  A Šalamún sa postavil pred oltár Hospodinov pred celým shromaždením Izraelovým a rozprestrúc svoje ruky k nebesiam
23  riekol: Hospodine, Bože Izraelov, niet tebe podobného Boha ani na nebi hore ani na zemi dole, ktorý ostríhaš smluvu a milosrdenstvo svojim služobníkom, ktorí chodia pred tebou celým svojím srdcom,
24  ty, ktorý si zachoval svojmu služobníkovi Dávidovi, môjmu otcovi, to, čo si mu hovoril; a hovoril si svojimi ústami a svojou rukou si to naplnil, ako je tomu dnes.
25  A tak teraz, Hospodine, Bože Izraelov, zachovaj svojmu služobníkovi Dávidovi, môjmu otcovi, to, čo si mu hovoril, povediac: Nebude ti vyhladený muž zpred tvojej tvári, ktorý by sedel na tróne Izraelovom, ak len budú ostríhať tvoji synovia svoju cestu, aby chodili predo mnou, jako si ty chodil predo mnou.
26  Tak teraz, Bože Izraelov, prosím, nech stojí pevne tvoje slovo, ktoré si hovoril svojmu služobníkovi Dávidovi, môjmu otcovi.
27  Lebo či vskutku bude Bôh bývať na zemi?! Veď hľa, nebesia a nebesia nebies ťa neobsiahnu, a čo potom tento dom, ktorý som vystavil!
28  Ale však pohliadni na modlitbu svojho služobníka a na jeho pokornú prosbu, Hospodine, môj Bože, počuj radostné pokrikovanie a modlitbu, ktorú sa dnes modlí tvoj služobník pred tebou,
29  aby boly tvoje oči otvorené na tento dom noc i deň, na miesto, o ktorom si povedal: Nechže je moje meno tam, aby si vyslýchal modlitbu, ktorú sa bude modliť tvoj služobník na tomto mieste.
30  A budeš počúvať na pokornú prosbu svojho služobníka a svojho ľudu Izraela, ktorú sa bude modliť na tomto mieste, a tak ty vypočuješ na mieste svojho bývania, na nebesiach, a vyslyšíš a odpustíš.
31  Keby zhrešil človek proti svojmu blížnemu, a naložia mu prísahu, aby prisahal, a keď prijde prísaha pred tvoj oltár do tohoto domu,
32  ty vypočuj na nebesiach a učiň a rozsúď svojich služobníkov odsúdiac bezbožného dajúc mu jeho cestu na jeho hlavu a ospravedlniac spravedlivého dajúc mu podľa jeho spravedlivosti.-
33  Keby bol porazený tvoj ľud Izrael pred nepriateľom, pretože zhrešil proti tebe, a keď sa navrátia k tebe a budú oslavovať tvoje meno a budú sa ti modliť a pokorne ťa prosiť v tomto dome,
34  ty vyslyš na nebesiach a odpusti hriech svojho ľudu Izraela a navráť ich do zeme, ktorú si dal ich otcom.
35  Keby boly zavrené nebesia, a nebolo by dažďa, pretože zhrešili proti tebe, a keby sa modlili na tomto mieste a oslavovali by tvoje meno a odvrátili by sa od svojho hriechu, pretože si ich zohnul,
36  ty vyslyš na nebesiach a odpusti hriech svojich služobníkov a svojho ľudu Izraela, ktorých si zohnul, preto, že ich učíš dobrej ceste, ktorou majú ísť, a daj zase dážď na svoju zem, ktorú si dal svojmu ľudu za dedičstvo.
37  Keby bol hlad v zemi, keby bol mor, sucho, ruda; kobylky, chrústy keby boly; keby ho sovrel jeho nepriateľ v zemi jeho brán, keby ho stihla jakákoľvek rana, jakákoľvek nemoc:
38  každú modlitbu, každú pokornú prosbu, ktorú by mal ktorýkoľvek človek, všetok tvoj ľud Izrael, ktorí by poznali, každý ranu svojho srdca a rozprestrel by svoje ruky k tomuto domu,
39  ty vyslyš na nebesiach, na pevnom mieste svojho bývania a odpusť a učiň a daj každému podľa všetkých jeho ciest, ktorý znáš jeho srdce - lebo len ty sám znáš srdce všetkých synov človeka -,
40  aby sa ťa báli po všetky dni, ktoré budú žiť na tvári zeme, ktorú si dal našim otcom.
41  Áno, i cudzinca, ktorý nie je z tvojho ľudu Izraela, keby prišiel z ďalekej zeme pre tvoje meno,
42  pretože počujú o tvojom veľkom mene a o tvojej mocnej ruke a o tvojom vystretom ramene - tedy keby prišiel a modlil by sa v tomto dome,
43  ty vyslyš na nebesiach, na pevnom mieste svojho bývania, a učiň všetko, o čo bude volať k tebe, cudzinec, aby poznaly všetky národy zeme tvoje meno, aby sa ťa bály jako tvoj ľud Izrael, a aby vedely, že je tvoje meno menované nad týmto domom, ktorý som vystavil.
44  Keby vyšiel tvoj ľud do boja proti svojmu nepriateľovi, cestou, ktorou by si ich poslal, a keď sa budú modliť Hospodinovi,


3,
3  A obrátil som svoju tvár k Pánu Bohu, aby som ho hľadal modlitbou a pokornými prosbami v pôste, v smútočnom vreci a v popole.
4  A modlil som sa vrúcne Hospodinovi, svojmu Bohu, a vyznával som sa a vravel som: Prosím, ó, Pane, ty silný, veľký a strašný Bože, ktorý ostríhaš smluvu a milosť tým, ktorí ťa milujú a ostríhajú tvoje prikázania!
5  Hrešili sme a činili prevrátene, páchali sme bezbožnosť a protivili sme sa, odvrátili sme sa od tvojich prikázaní a od tvojich súdov.
6  Nepočúvali sme na tvojich služobníkov prorokov, ktorí hovorievali v tvojom mene našim kráľom, našim kniežatám a našim otcom i všetkému ľudu zeme.
7  Tebe, ó, Pane, spravedlivosť a nám zahanbenie tvári, jako sa to deje dnes, človeku Židovi a obyvateľom Jeruzalema a celému Izraelovi, blízkym i ďalekým, vo všetkých zemiach, kam si ich zahnal pre ich vierolomnosť, ktorou hrešili proti tebe.
8  Nám, ó, Pane, zahanbenie tvári, našim kráľom, našim kniežatám a našim otcom, lebo sme hrešili proti tebe.
9  Pánu, našemu Bohu, milosrdenstvo a mnohé odpustenia, pretože sme sa mu protivili
10  a nepočúvali sme na hlas Hospodina, svojho Boha, aby sme boli chodili v jeho zákonoch, ktoré nám predložil svojimi sluhami prorokmi.
11  Ale celý Izrael, všetci prestúpili tvoj zákon a odvrátili sa, aby nepočuli tvojho hlasu, a preto sa na nás vyliala kliatba a prísaha, ktorá je napísaná v zákone Mojžiša, sluhu Božieho, lebo sme hrešili proti nemu.
12  A postavil, svoje slovo, ktoré vyriekol proti nám a proti našim sudcom, ktorí nás súdili, že uviedol na nás veľké zlo, jaké nebolo vykonané nikde pod celým nebom, aké bolo vykonané v Jeruzaleme.
13  Jako je napísané v zákone Mojžišovom, všetko to zlé prišlo na nás, a predsa sme sa len neusilovali upokojiť rozhnevanú tvár Hospodina, svojho Boha, tak aby sme sa boli odvrátili od svojich neprávostí a pozorovali na tvoju pravdu, ó, Pane!
14  A preto bedlivo pozoroval Hospodin na to zlo a uviedol ho na nás, lebo Hospodin, náš Bôh, je spravedlivý vo všetkých svojich skutkoch, ktoré činí, ale sme nepočúvali na jeho hlas.
15  Avšak teraz, ó, Pane, náš Bože, ty, ktorý si vyviedol svoj ľud z Egyptskej zeme silnou rukou a učinil si si meno, jaké je tohoto dňa, keď sme už aj hrešili a páchali bezbožnosť,
16  prosím, ó, Pane, nechže sa pri všetkej tvojej spravedlivosti odvráti tvoj hnev a tvoja prchlivosť od tvojho mesta Jeruzalema, vrchu tvojej svätosti, lebo pre naše hriechy a pre neprávosti našich otcov je ako Jeruzalem tak i tvoj ľud na potupu všetkému nášmu okoliu.
17  A tak teraz počuj, náš Bože, na modlitbu svojho služobníka a na jeho pokorné prosby a daj svietiť svojej tvári nad svojou svätyňou, ktorá leží spustošená, pre Pána.
18  Nakloň, môj Bože, svoje ucho a počuj; otvor svoje oči a vidz naše spustošenie i spustošenie mesta, ktoré je pomenované na tvoje meno, lebo nie pre nejaké svoje spravedlivosti kladieme pred teba svoje pokorné prosby, ale pre tvoje mnohé zľutovania.
19  Pane, počuj! Pane, odpusť! Pane, pozoruj ušima a učiň; neodkladaj pre samého seba, môj Bože, lebo tvoje meno je menované nad tvojím mestom a nad tvojím ľudom. -
20  A ešte kým som ja hovoril, modlil som sa a vyznával svoj hriech a hriech svojho ľudu Izraela a predkladal svoju pokornú prosbu pred Hospodina, svojho Boha, za svätý vrch svojho Boha,
21  a teda kým som ja ešte hovoril na svojej modlitbe, priletel rýchle muž Gabriel, ktorého som videl vo videní tam na počiatku,

Tých modlidieb je viac ,ale tieto stačia ,aby mal človek predstavu ako sa má modliť.



]


Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 08. březen 2010 @ 13:04:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
On chce aby sme sa modlili svojimi slovami.Aby pri tej modlidbe bolo účastné i naše srdce.

V Písme nám dal ako príklad niekoľko modlidieb:


Zdá se že si konečně rozumíme. Máme se modlit svými slovy a Písmo slouží jako příklad a zdroj inspirace. Přesně o to se v tom našem pepeženeckém spolku snažíme, tak nám to přejte. To jste mohl klidně napsat hned, nebo dát jako inspiraci nějaký vlastní nápad. Nebo Vašeho spolku pokud nějaký máte. Společné modlitby, písně ke chvále Boží a liturgii mají i pravoslavní a evangelíci. Neznám církev která by nic takového neměla. Zajímavý a inspirativní je například pravoslavný přístup. Svým myšlenkám prý často popřávají volnost. Podle chuti a potřeby se soustředí na slova modlitby, na Boha samotného nebo na to za co se modlí a co je trápí. Takhle se dá krásně modlit Růženec nebo Korunka ke Kristovu Milosrdenství a modlili se tak naši předkové. Slova modlitby opakovali v duchu nebo nahlas a přitom třeba mysleli na sousedku se kterou se předtím pohádali a chtěli se smířit, na dítě nebo na úrodu za které děkovali, na syna na vojně o kterého se báli. Všechny radosti i starosti tak probírali s Ježíšem a s Pannou Marií, snažili se přitom naslouchat tichému Božímu hlasu a monolog se tak stával skutečným dialogem. Při modlitbě Růžence je také možné jednotlivá tajemství individuálně upravovat a prokládat vlastními prosbami, chválami a díkůvzdáním. Vřele doporučuji k vyzkoušení. Jestli nechcete tak Vás ale k ničemu nenutím. Postupujte dle vlastní víry a svědomí.


]


Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 08. březen 2010 @ 14:24:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve SZ se modlili k Bohu s různými variantami. V NZ je 2 x oslovení v modlitbě Pána Ježíše, v drtivé většině jsou uvedeny modlitby k Otci a Bohu jako takovému. 40 let jsem lpěl na to, že modlitba k Duchu sv. je hřích protože není v Písmu nikde uvedena. Ale copak se dá vztah s Bohem - Otcem, Synem a Duchem sv. omezit na "literu" ? Copak není Duch sv. jednou z Božích osob ? Dokonce, zde na zemi přítomný Bůh !  Jestliže oslovujeme v modlitbě Boha pak oslovujeme beztak Otce, Syna i Ducha ! To by ses nemohl modlit ani "Bože můj" protože bys v tom měl oslovení i Ducha sv. a jak víme, to v "liteře" nečteme. Někdo řekne : "Modlime se k Bohu, Otci a Pánu Ježíši v Duchu svatém " . No samozřejmě, v jakém jiném Duchu bychom se měli modlit ? To přeci ví každý, že se modlíme v Duchu sv. resp. každá modlitba má být "v Duchu sv." .  Když jsem konečně pochopil, že můžu směle oslovit i Ducha sv. v modlitbě ( samozřejmě, tak jako Otce i Syna v rámci Jeho "kompetencí" ); začali se v mém vztahu s Bohem dík neskutečné věci. Duch sv. mě přivádí blíž k Otci a Pánu Ježíši. Nikam jinam, protože skrze Něj si v nás učinil příbytek Otec a Syn. Představ si, že seš na obědě u kamaráda a oběd je super. Ty budeš pořád dokola chválit kamarada za dobrý oběd i když vedlu u plotny stojí jeho manželka, která ho vařila ? Tak nějak mi teď připadá lpění na "liteře" která zabíjí a to doslova moc Ducha, který má oživovat víru . A jak může, když evangelikálové berou Boha jen ze 2/3 ? Jsem taky evangelikál, ale v tomhle nemám problém. Doporučuji každému ať osloví v modlitbě ( během modlení ) i Ducha sv. a začne se váš charakter měnit k Božímu obrazu jako nikdy předtím



]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. březen 2010 @ 18:06:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 09. březen 2010 @ 10:18:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ako sa dá modliť k Duchu Božiemu, keď Duch Boží nie e osobou.???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. březen 2010 @ 19:32:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není - li Duch osobou, jak může mít lásku? (Ř 15,30).

Prosím vás však, bratři, skrze Pána Ježíše Krista a skrze lásku Ducha, abyste za mě spolu se mnou bojovali ve svých modlitbách k Bohu,

Proč Pavel vyjmenovává Ježíše i Ducha samostatně, když je to podle tebe jedna osoba?

(Ř 8,26)
A tak nám také Duch pomáhá v našich slabostech. Vždyť ani nevíme, za co bychom se měli modlit, jak je potřeba, ale sám Duch oroduje za nás nevýslovným sténáním.

Není - li Duch samostatnou osobou, jak za nás může orodovat? A u KOHO? Snad sám u sebe?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Úterý, 09. březen 2010 @ 16:09:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K jiným věcem se sotva stihnu vyjádřit, snad jen ke dvěma.

Pojem "litera, která zabíjí" je mylně zaměňován se samotným slovem Božím a jeho čtením. A slovo Boží, Písmo svaté, Bible nezabíjí, nezabíjela a nebude duchovně zabíjet. Slovo Boží je, bylo a bude životadárné! Tou literou, která zabíjí, je v Písmu míněn Mojžíšův zákon, který má moc člověka usvědčit z hříchu před Bohem. A to doopravdy zabíjí, pokud člověk neuteče pod milost, kterou nabízí Boží Syn ve svém díle spásy. Je psáno, že "Zákon je vychovatelem ke Kristu" a tak to má být. Nejdříve je člověk kvůli liteře Zákona mrtvý Bohu pro svůj hřích. Poté je věřící člověk z milosti ospravedlněn skrze víru v Ježíše Krista.
Na druhou stranu chápu, že neduchovní člověk je zdlouhavou četbou Písma skutečně ubíjen na svém duchu, jelikož mu to nemá co dát. Sám jsem kdysi žil bez Pána a čtení Písma pro mě bylo ubíjející. Také jsem si říkal, že "litera zabíjí", abych se ospravedlnil z nezpytování Písem, ale tohle vskutku není pravý význam těchto slov. To by pak Bible říkala sama o sobě, že její čtení v konečném výsledku ubíjí, což je nepřípustné, jak jsem vylíčil výše.

Divím se, že se někdo označuje v anonymitě za evangelikála, přitom to jsou právě četné evangelikální sbory, kde se dotyčný nemůže veřejně projevovat pro své nebiblické neevangelikální postoje a učení. Snad by pomohlo, kdyby se sám slovně zařadil do jiných škatulek podle své skutečné víry a duchovní praxe, aby nemátl některé čtenáře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. březen 2010 @ 19:19:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu souhlasit.

Křesťanství je víra živého slova, tlumočeného a vykládaného Duchem svatým. A to jak uvnitř církve hlásáním evangelia, tak četbou Písma. Včetně Mojžíšova zákona.

Samotná četba Písma bez působení Ducha svatého je onou "mrtvou literou". Lhostejno, které místo zrovna čteš.


]


Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu a projevy Ducha ve SZ (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 08. březen 2010 @ 11:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
odkazuji na podobnou litanii k Srdci Ježíšovu, plod barokní poezie,
ke čtení na článku Z internetu: Modlitební poezie - chvály a prosby
Vloženo Pondělí, 24. listopad 2008 @ 16:20:51 CET,
kde jsou na příklad slova :
Srdce Ježíšovo, Srdce Syna věčného Otce
Srdce Ježíšovo, utvořené Duchem svatým v lůně panenské Matky...
..... Srdce Ježíšovo, plné dobroty a lásky...
.... Srdce Ježíšovo, spáso všech, kdo v tebe doufají....
Litanie a modlitby nejsou ´´..výmysel rímského spolku´´ , ale živé hnutí duše k Bohu a jeho Synu.
A o Duchu svatém je v Bibli toho dost, jen ty Letnice stojí za přečtení, Navíc pojem Ducha Božího zná i Starý Zákon pod slovem Ruach.
Genesis 1,2 :  Duch Boží vznášel se nad vodami.., (to není výmysl římského spolku),
Exodus 31, 3 A naplnil jsem ho duchem Božím, moudrostí a rozumností, i uměním všelijakého řemesla,
Numeri 24, 2 ..[prorok Balám].. A pozdvih očí svých, viděl Izraele ... a byl nad ním duch Boží.
O Saulovi králi: 1. Samuelova 10, 10 I přišli tam ku pahrbku, a aj, zástup proroků proti němu, i sstoupil na něj Duch Boží, a prorokoval u prostřed nich.
Někdy není Duch Boží vyjmenovaný, ale ukázal se. Viz Eliáš, ke kterému mluvil hlasem tichým, a Eliáš poznal, že k němu mluvi Hospodin a vyšed, zakryl svou tvář (neboť obcoval s Hospodinem).
1. Králoská 19, 12 A za třesením oheň, ale nebyl v ohni Hospodin. A za ohněm hlas tichý a temný.
13 Což když uslyšel Eliáš, zavinul tvář svou pláštěm svým, a vyšed, stál u dveří jeskyně, a aj, hlas k němu, řkoucí: Co tu děláš, Eliáši?
O Duchu Božím prorokoval i Ježíš, řka, že svatý Duch Boží k nim přijde po něm.


]


Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. březen 2010 @ 18:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...."V celej Biblii nie je modlidba k Duchu Božiemu."...

(Jk 4,5)
Anebo si myslíte, že Písmo mluví naprázdno? Duch, jenž se v nás usídlil, dychtí až k žárlivosti.
A co my, máme ho ignorovat?
Jak chceš vytvářet společenství Ducha (Fp 2,1) - a nemluvit s ním?
Když je možné potupit Ducha milosti (Ž 10,29), není snad možné ho také obráceně oslavovat? A proč vlastně ne? Kde je to zakázáno? Jak se chceš stát účastníkem Ducha svatého (Ž 6,4), když s ním odmítáš komunikovat?

Ahoj Rudinec.
A najdeš v Bibli, že by se apoštol Pavel modlil někde k Ježíšovi????

Divný křesťan, co?  :-))


]


Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 08. březen 2010 @ 20:35:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK


]


Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 09. březen 2010 @ 10:24:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takú modlidbu som nenašiel.


]


Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 09. březen 2010 @ 12:10:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...mučeník Štefan sa modlí k Ježišovi:

...A kameňovali Štefana, ktorý sa modlil: Pane Ježiši, prijmi môjho ducha  Potom pokľakol, zvolal silný hlasom: Pane, nepočítaj im tento hriech! A len čo dopovedal, usnul....SK 7...

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. březen 2010 @ 19:24:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane. tys mě nepochopil. Já netvrdím, že je nebiblické se modlit ke Kristu. Že je špatné se modlit ke Kristu.

Vysvětluji něco docela jiného - a sice to, že když něco není explicitně v Písmu, není ještě žádný argument. (Třeba u Pavla modlitba ke Kristu). Konkrétně, když není modlitba k Duchu svatému, můžeš ji stejně vyčíst "mezi řádky".

Jak jsem už výše naznačil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 10. březen 2010 @ 12:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
explicitně ?
1.Kor. 1,2:
Pavel, z vůle Boží povolaný apoštol........spolu se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista....

Pro Pavla bylo vzývání , tedy modlitba, jména Pána Ježíše Krista něco samozřejmého. (Na toto místo je možné upozornit při rozhovoru se Svědky Jehovovými ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 10. březen 2010 @ 16:54:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedívejte se na tohle oslovení z hlediska litery, ale z hlediska poznání Boží osoby. Vždyť když se v modlitbě osloví Bůh jako takový tak tím současně oslovujeme i Ducha sv. Přeci si nikdo nemyslí, že je "méněcenný" v porovnání s Otcem a Synem . Nebo snad ano ? Znovu přiznávám, že jsem takto smýšlel 40 let jsa tak vyučen otci a sám tak uče. Dnes toho lituju a doporučuji každému ať se nebojí oslovit ( ve správných souvislostech poznání Boha) i Ducha sv. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 11. březen 2010 @ 12:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzývat Ježíšovo jméno znamená v řeči Bible především hlásat a také sám dodržovat všechno, co Ježíš učil.


Zde se nejedná o fonetické opakování jména Ježíš. To je třeba si uvědomit!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 11. březen 2010 @ 13:24:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoliv!
Vzývat jméno Páně znamená hlasitě/nahlas/slyšitelně volat Jeho jméno s tím, že volám Jeho osobně/Osobu, věda, Koho volám, čímž se k Němu připojuji a jsem s Ním jeden D/duch!

Ř 10:1-13 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť nade všemi/všech je týž Pán, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť ‚každý, kdo by vzýval Pánovo jméno, bude zachráněn.‘

1K 6:17 Kdo se však připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch.

A nakonec Pavlovo sveděctví o tom, co následoval po jeho obrácení, když za ním z Božího popudu přišel Ananiáš:

Sk 22:16 „A proč nyní váháš? Vstaň a pokřti se a smyj své hříchy vzývaje Jeho jméno.“

Vzývání Pánova jména má v modlitebním životě křesťana naprosto nezastupitelnou roli. Podle Pavlova svědectví vzýváním Pánova jména vlastně modlitební život křesťana začíná a má jím také pokračovat.
 
1K 1:1-2 Pavel, povolaný apoštol Ježíše Krista skrze vůli Boží, a bratr Sosthenes církvi Boží, která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří na kterémkoliv místě vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista, Pána jejich i našeho.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 11. březen 2010 @ 18:48:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."znamená v řeči Bible především hlásat a také sám dodržovat všechno, co Ježíš učil."...

Ahoj Willy.
Já nejsem odpůrcem vzývání Ježíšova jména. To v žádném případě.

...1K 6:17 Kdo se však připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch.
Zamysli se nad tím.

(Mt 7,21)
Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích.




..."Vzývání Pánova jména má v modlitebním životě křesťana naprosto nezastupitelnou roli."...
Naprosto souhlasím. Ale účinnost to má pouze v případě, že dotyčný křesťan je s Kristem "jeden duch", když podle Kristova učení žije. Jinak se obsah slov vyprázdní a má cenu modlitebního mlýnku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Litanie ke Svatému Duchu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 10. březen 2010 @ 16:48:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No samozřejmě, že k Ježíši, když mu byla dána milost, aby viděl Pána Ježíše stojícího u trůnu v Jeho slávě. To byla přesná modlitba tak jak má být. Za hříchy trpěl Ježíš, ne Duch sv. a proto správně Stěpán vysílá modlitbu k Pánu Ježíši s prosbou, aby odpustil těm, kdo ho kamenují


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy