Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116590581
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Americký Ježíš
Vloženo Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 12:54:56 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Mikael

David Kirkwood.
21.4.2006
Představte si člověka, který vezme dřevěný špalek a vyřeže z něj něco, co vypadá jako oděný muž s vousy. Na spodek té figuríny vyřeže jméno „Ježíš“. Potom se každý den před ní uklání a uctívá ji. Udělá to z něho křesťana? Ne, udělá to z něho modláře! Uctívá něco, co má jméno Ježíš, ale v žádném případě jím není. Jeho dřevěný bůh je těžká urážka Pána Ježíše.

Podobným způsobem vytvořilo moderní americké křesťanství mnoho variant Ježíše, které se sotva mohou podobat Pánu Ježíši tak, jak je zjeven v Písmu. Tím, že si vytvořili boha podle vlastního přání, uctívají „amerického Ježíše“, a nejsou o nic menší modláři a o nic více křesťané než řezbář, o kterém jsme mluvili.

 Jaké jsou rozdíly mezi americkým Ježíšem a Ježíšem Bible? Americký Ježíš se objevuje v mnoha variantách. Porovnejme si alespoň několik málo nejpopulárnějších verzí s biblickým Ježíšem.

Biblický Ježíš řekl, že pouze ti, kdo činí vůli Jeho Otce, kteří dodržují Jeho přikázání, ti vejdou do království nebeského. Ostatní že půjdou do pekla a to i ti, kdo Jej nazývali Pánem (Mt 7:13-27). Biblický Ježíš varuje, že ti, kdo někoho nenávidí, ti, kdo žijí v nečistotě, v neodpuštění, sobci a lakomci nebudou spaseni (Mt 5:21-22, 27-30; 6:14-15, 19-24; 25:31-46).

Naproti tomu, americký Ježíš neklade tolik důraz na svatost. Nezdůrazňuje, že poslušnost je naprosto nezbytná pro získání věčného života. Ti, kdo si myslí, že je nezbytná, jsou podle něho zákoničtí. Tento Ježíš vždy zdůrazňuje Boží milost, ale je to milost, která nedbá a slevuje, ale NEPROMĚŇUJE. Americký Ježíš věří, že, víra bez skutků může spasit, a že existuje celá třída věřících patřících do nebes, i když jsou nazýváni „tělesnými křesťany“, protože jsou k nerozeznání od nespasených lidí.

Biblický Ježíš používá jednoznačné pojmy, aby varoval své nejbližší učedníky před možností, že nebudou hotovi ve chvíli Jeho příchodu, pokud se vrátí ke hříchu. Varuje své nejbližší učedníky, že půjdou do pekla, pokud nebudou připraveni, až se navrátí (Mt 24:32-51; 25:1-30).

Americký Ježíš naopak věří, že jakmile už jsi jednou spasen, jsi navždy spasen. Máš v nebi garantované místo, bez ohledu na to, jak žiješ svůj život. Svým posluchačům často říká, že zemřel za všechny jejich hříchy – minulé, přítomné i budoucí, a že není žádný hřích, který by ještě mohli spáchat, za který by nezemřel. Takže jsou naprosto spaseni v jeho milosti. (Nezdá se, že by se někdo ptal, jestli to znamená, že každý člověk bude nakonec spasen, když Ježíš zemřel za hříchy všech – minulé, přítomné i budoucí.)

Biblický Ježíš nevěděl čas svého návratu, a proto řekl svým následovníkům, že nastane veliké soužení, a že by pak měli utíkat do hor. Řekl, že někteří z nich budou umučeni. Zaslíbil, že po těch katastrofálních událostech „.. A on pošle své anděly s hlasitou polnicí a ti shromáždí jeho vyvolené od čtyř větrů, od jednoho konce nebe až po druhý“ (Mt 24:3-36).

Americký Ježíš zaslibuje, že všichni, kdo mu patří, budou vzati do nebe ještě dříve než začne soužení, protože přece Bůh nedovolí, aby byli pronásledováni Jeho lidé, které miluje. (Ti, kdo věří v amerického Ježíše, často nemají žádnou představu o tom, kolik je na světě pronásledování, které musí trpět ti, kdo věří v biblického Ježíše. Ani je to nezajímá.) Americký Ježíš se vrátí dvakrát a k jeho druhému návratu dojde za sedm let po prvním. Zapomněl to svým učedníkům oznámit.

Biblický Ježíš přikázal svým následovníkům, aby prodávali svůj majetek a podporovali chudé, aby si tak skládali poklady v nebesích. Přikázal jim, aby si neskládali poklady na zemi, protože ti, kdo to dělají, že jsou ve tmě (Mt 6:19-24; Luk 12:33-34). Dokonce i ti, kdo dávají úzkostlivě desátky jako zákoníci a farizeové, mohou být milovníky peněz (Luk 11:42; 16:14; 18:12).

Americký Ježíš často svým následovníkům říká přesný opak. Chce jim dát více pokladů zde na zemi a učinit je ještě bohatšími, než právě jsou. Slibuje jim prosperitu již za 10% jejich platu. Je ale zajímavé, že podle výzkumu George Barny, jen asi 8% těch, kdo věří v amerického Ježíše, mu dává alespoň 10% ze svých příjmů.

Biblický Ježíš učil své učedníky, aby se modlili, aby bylo posvěceno jméno Jeho Otce, aby Jeho království přišlo, a aby na zemi byla konána Jeho dokonalá vůle. Učil je, aby prosili o svůj denní chléb a za osvobození od zlého (Mt 6:9-13).

Americký Ježíš učí své učedníky modlit se Jábesovu modlitbu a uplatňovat svůj smluvní nárok na získání ještě většího bohatství (1 Par 4:10).

Biblický Ježíš všem říkal, aby činili pokání a varoval je, že jinak zahynou. Otevřeně říkal, že pokání je předpokladem pro odpuštění (Mt 4:17; Luk 5:32, 13:3-5; 24:47).

Americký Ježíš zřídka zmiňuje pokání. Nejčastěji jenom žádá lidi, aby jej přijali jako spasitele. B

iblický Ježíš často mluvil o pekle a varoval před jeho hrůzami (Mat 5:2, 29-30; 8:12; 10:28; 13:41-42, 49-50; 18:9; 22:13; 23:33; 24:51; 25:30; Luk 13:28).

Americký Ježíš nechce nikoho strašit ani jen zmínkou o pekle, protože by to mohlo odradit lidí, kteří jsou na cestě do pekla a to by bránilo růstu církve.

Biblický Ježíš řekl svým služebníkům, že jejich úkolem je činit učedníky, kteří budou poslouchat všechny jeho příkazy (Mt 28:19-20).

Americký Ježíš říká svým služebníkům, že jejich cílem je shromažďovat na nedělní shromáždění co největší zástupy.

Biblický Ježíš zaslíbil svobodu od hříchu těm, kteří se stanou Jeho skutečnými učedníky a budou zůstávat v Jeho Slovu (Jan 8:31-36).

Americký Ježíš taková zaslíbení nedává. Hříšníci a závislí mohou mít naději na vysvobození až v nebi. Do té doby musí čekat. Americký Ježíš nabízí psychologické poradenské služby a skupinovou terapii.

Biblický Ježíš ukazoval, že věřit v Něho a být Jeho učedníkem jsou synonyma. Každého volal, aby s Ním vstoupil do závazného vztahu jako Jeho oddaný učedník (Mat 28:19-20; Luk 14:25-35; Jan 8:30-31).

Americký Ježíš věří, že člověk může patřit do nebe, i když se nikdy nestane učedníkem, a že je to jenom volitelný krok pro věřící, kteří se mu chtějí odevzdat.

Biblický Ježíš povolává k vášnivé oddanosti. Oznamuje, že Jej nebudeme hodni, pokud milujeme své rodiče nebo naše děti více než Jeho. Nemůžeme Jej následovat, pokud nezapřeme sami sebe a nevezmeme svůj kříž (Mat 10:37-38; 16:24).

Americkému Ježíši nevadí, že v životě lidí zaujímá místo až po jiných, více vzrušujících věcech jako je fotbal, televize...

Ten největší rozdíl mezi biblickým Ježíšem a americkým Ježíšem je toto: Biblický Ježíš je Král Králů a Pán Pánů, Všemohoucí Syn Boží, který brzy přijde jako soudce všech. Naproti tomu americký Ježíš je jenom spasitelem a přítelem.

lavní rozdíl mezi těmi, kdo věří v biblického Ježíše a těmi, kteří věří v amerického Ježíše je následující: Ti, kdo věří v biblického Ježíše, poslouchají Jeho přikázání a milují bratry (1 Jan 2:3-6; 3:9-10, 14), zatímco ti, kteří věří v amerického Ježíše, mají jen tenký nátěr svatosti a nestarají se o bratry. Ve skutečnosti často nenávidí a kritizují pravé Ježíšovy následovníky a nazývají je „nevyváženými fanatiky“, „zákoníky“ nebo „svatoušky“ (1 Jan 2:9, 11, 19; 3:14; 4:20).

Je jeden velice závažný fakt: Lidé nejsou spaseni proto, že spasení je z víry, ale jsou spaseni, když věří v osobu, Boží Osobu - Ježíše Krista (Jan 3:16). Je-li tomu tak, pak by nás mělo znepokojovat, že tak mnozí, kteří o sobě tvrdí, že jsou křesťané, věří v Ježíše, který je nesmírně odlišný od biblického PÁNA Ježíše.

Lidé, kteří věří v amerického Ježíše, ve skutečnosti nevěří v Ježíše vůbec. Americký Ježíš je americká modla. Ale až přijde Syn člověka, zdali nalezne víru na zemi?" Lukáš 18:8
 



"Americký Ježíš" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 14:09:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Na každého člověka na světě, který věří v Ježíše, lze nalést dostatek biblických veršů, podle kterých půjde po smrti do nebe a současně dostatek veršů, podle kterých tentýž člověk půjde do pekla. Které verše mu budou předloženy, to záleží na tom, zdali už podepsal přihlášku do sboru. Pokud ano, tak dále na projevech viditelné loajality vůči vedoucím sboru.

Kdysi jsem volal k ježíšovi a říkal jsem mu, že dokážu i sám na sebe najít biblické verše podle kterých budu spasen, a současně jiné verše, podle kterých budu zatracen, a ptal jsem se ježíše, jak to se mnou je podle něho. Žádná odpověď. je to prostě všechno výmysl. K blití. Prostě k blití.



Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 14:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Pamplon...

...si na dobrej ceste...je ti k blití...teraz skús konečne veriť Bohu a jeho slovu, nemusíš podpisovať žiadnu prihlášku do zboru, jednoducho začni dôverovať Bohu...začať nôžeš napr. tým, že porozmýšľaš nad týmto veršom:
1.Ján 5,13...
...Toto som napísal vám, veriacim v meno Syna Božieho, aby ste vedeli, že máte večný život.

ivanp



]


Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 14. květen 2010 @ 11:10:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jsi typický křesťan. Totálně ignoruješ argumenty a předstíráš, že jsem napsal něco opačného, než jsem napsal.


]


Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 15:17:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych věděl koho měl autor konkrétně na mysli. Mluvit o americké, české, africké, ruské, asijské nebo evropské víře mi připadá poněkud zavádějící . Myslím si že záměrem autora bylo vystrašit čtenáře a vyvolat v něm nedůvěru vůči USA a většině církví které tam působí a možná i proti všem církvím i „samochodcům“ víry. Nabízeným řešením může být vstup do té „jediné a pravé“ sekty, vyděračské, démonické nebo obojí zároveň. Nebo žádné řešení ani alternativu nenabízí, podobně jako někteří propagátoři výstupu z naší církve na slovenském serveru kteří se jen snaží oddělit ovečku od stáda.




Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 16:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Použití slova "americké" je sice zkratkovité (s zeměpisnou lokací to samozřejmě slučovat nelze - ale myslím, že to ani autor neměl na mysli), ale to o popisuje není nic, s čím bychom se nemohli setkat. Sám jsem byl svědkem podobných přístupú v jisté charizmatické organizaci - úmyslně to sdružení nenazývám církví.Bez zajímavosti není ani to, že toto učení sem bylo "dovezeno" mimo jiné z USA, ale i např. z Latinské ameriky. Všechno co jsem na viděl a slyšel nacházím v tomto článku, např "evangelium" prosperity zde bylo hodně vyučováno. Vy jste to Poutnicku nejspíš nezažil - Katolická církev s tímto nemá myslím problém, ale věřte, že mnohé církve se s pokusem o takovou infiltraci setkaly ( a některé si dodnes lížou rány).


]


Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 16:55:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, máte pravdu. 80% pravdy jsem přiznal i tomu článku a to není málo. To co se mi nelíbí je především jeho příliš obecné zaměření které se dá podle potřeby různě vyložit nebo použít.


]


Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: mapin v Středa, 19. květen 2010 @ 18:35:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen jako zajímavost (není to reakce na Váš příspěvek, spíš dodatek k tomu co jsem tu psal..). Myslím, že naní od věci tohle video vidět......

http://youtube.com/watch?v=ABBtmEjXwmQ


]


Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 16:44:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady si myslím, že autor volí příliš silná slova. Jestliže někdo nechápe úplně správně každý verš Evangelií, tak to z něj přece nedělá modláře. To by vlastně bibličtí křesťané ani neexistovali, protože kdo je 100% košer beze zbytku? Anebo existuje nějaká hranicce, kdy je to ještě košer a kdy už treupfe? Jen aby ta hranice byla skutečně z Bible a ne z profilace dvou skupin křesťanů v určitém regionu, kteří se moc nemusí a potřebují se vzájemně proti sobě vyhradit.



Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 20:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu tesaři na začátku. Vždycky jsem si myslel, že jsme se už přes obrazoborectví dostali, že ta diskuze už proběhla a že se došlo k nějakým závěrům. Takovéto projevy bych předpokládal u Islámského fundamentalisty, ale ne u křesťana. Mám na stěně sádrovou sošku Panny Marie držící Ježíška, sentimentální výtvor, ale nějakým podivem se z mého pohledu tento kousek nedostal za hranici kýče a působí velice vkusně a esteticky. Když se modlím k Panně Marii, prosím ji, aby za nás na věčnosti orodovala u svého Syna. Rozhodně tuto prosbu neadresuji té sošce, ale živé bytosti. Nemyslím si, že by mě soška slyšela a vyslyšela. Proč neustále slýchávám, že uctívám výtvory lidských rukou a jsem modlář?

Vím, že to moc nesouvisí, ale prostě bych velmi rád znal odpověď. Děkuji.


]


Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 20:29:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také bych rád něco věděl. Proč se modlíš k člověku, který tě neslyší a i kdyby tě slyšel(a), nemohla by tě vyslyšet, neboť orodování/přímluvu má u Boha na starosti Duch a Kristus Ježíš (Ř 8:26-27,34)? O Marii v této souvislosti není v Bibli jediná zminka! Ach jo.

willy


]


Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 21:32:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Když jsi Izraelci postavili po vyjití z Egypta zlatého býčka, sentimentální výtvor, tak se také nemodlili k němu a neoslavovali ten odlitý kov. To samozřejmě nikdo se sochami nedělá. Ten býček představoval Boha, který je vyvedl z Egypta. Neznali Boží podobu, tak udělali býčka, to byla jediná podoba, kterou znali.

  Ten, kdo odlil tvojí sádrovou sošku, také neznal podobu Marie, vzal nějakou dívku nebo ženu - možná sousedku nebo svou první lásku - a udělal za peníze její odlitek. Ty nebo tví předkové jste si ten odlitek koupili. A teď pro vás představuje Marii, která ale vypadala úplně jinak.

  Diskuze nad tímhle proběhla a rozhodnutí už padlo. Ti, kteří chtějí poslouchat Hospodina a jeho příkazy, poslouchají, ti kteří nechtějí, tak neposlouchají. A já jsem na tom byl doteď tak půl napůl, takže znám dobře oboje, neposlušnost i poslušnost. Od mala jsem klekal před soškami a jako velký je nosil na nosítkách v průvodu a šatil a zdobil. Když jsem uslyšel evangelium a uvěřil Ježíši, sošky, obrázky, prstýnky a medailky, na jejichž ochranu jsem spoléhal, jsem vyházel.

  Každému doporučuju totéž. Ale za nikoho to nedělám.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 22:41:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také bych rád něco věděl. Proč se modlíš k člověku, který tě neslyší a i kdyby tě slyšel(a), nemohla by tě vyslyšet, neboť orodování/přímluvu má u Boha na starosti Duch a Kristus Ježíš (Ř 8:26-27,34)? O Marii v této souvislosti není v Bibli jediná zminka! Ach jo.

willy

Napřed odpověď Willovi (Nebo Willymu?) Odpověď zní: Protože věřím, že mě slyší. Katolíci obecně věří, že nemají možnost modlit se jen a jen za sebe, ale i za dobro pro ostatní. A také věří, že Maria žije a že je stejně jako my naroubována na jedno mystické tělo Kristovy církve. Stejně jako chceme žít ve společenství s církví na tomto světě, chceme prožívat svůj vztah i se svou širší rodinou na světě onom. Objektivně vzato, i pokud se v této své víře mýlíme (to je docela možné, ostatně stejně tak je možné, že se mýlíme i v Bibli jako prameni víry, prostě mýlit se je naše právo, nejsme vlastníky Pravdy, tu necháváme Bohu...a tu Pravdu, o které věříme, že nám na svém vtělení a utrpení vyjevil, se snažíme podle nejlepšího svědomí střežit a chránit, ale ne jako její vlastníci, ale jako nehodní správci), nejsme modláři, dejme tomu, že by nás zlí jazykové mohli škatulkovat mezi ty, co vyznávají kult předků. Ale ne modláře.

Teď odpověď Toníkovi. Nemáš tak úplnou pravdu. Existují náboženské systémy, například fetišismus (teď nemyslím toto slovo v sexuálním kontextu), které doslova uctívají vyrobené předměty a ne to, co symbolizují. A jisté formy animismu či nějaké magické směry kladou důraz na materiál a vkládají moc do něj, nikoli přeneseně do toho, co symbolizuje. Tolik k tvé větě "To samozřejmě nikdo se sochami nedělá".

Stejně jako se nebojím busty významného vědce či umělce a nenazývám ji modlou, nebudu se pověrečně a starověce bát zpodobnění Panny Marie. Panna Maria není Bůh. A není důvod zakazovat její zobrazování. A také není důvod zakazovat obdiv k ní. A není žádná opora v Písmu k tomu, aby se Panna Maria nazývala modlou. Navíc nemáme v Písmu ani oporu pro to, že veškeré poznání světa viditelného i neviditelného je plně zahrnuto pouze v písmenech Písma.

Vyhazovat medailky, prstýnky a obrázky, to je spíše projev ignorantsví, než nějaké hluboké kontemplace, aspoň z mého pohledu. A pokud si oblékal sošky a nosil je na nosítkách a neslyšel při tom evangelium, vyvolává to ve mě spoustu otázek, co jsi v dětství dělal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 23:06:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože věřím, že mě slyší. Katolíci obecně věří, že nemají možnost modlit se jen a jen za sebe, ale i za dobro pro ostatní. A také věří, že Maria žije a že je stejně jako my naroubována na jedno mystické tělo Kristovy církve. Stejně jako chceme žít ve společenství s církví na tomto světě, chceme prožívat svůj vztah i se svou širší rodinou na světě onom. Objektivně vzato, i pokud se v této své víře mýlíme (to je docela možné, ostatně stejně tak je možné, že se mýlíme i v Bibli jako prameni víry, prostě mýlit se je naše právo, nejsme vlastníky Pravdy, tu necháváme Bohu...a tu Pravdu, o které věříme, že nám na svém vtělení a utrpení vyjevil, se snažíme podle nejlepšího svědomí střežit a chránit, ale ne jako její vlastníci, ale jako nehodní správci), nejsme modláři, dejme tomu, že by nás zlí jazykové mohli škatulkovat mezi ty, co vyznávají kult předků. Ale ne modláře.

Abys mohl nečemu takovému věřit, měl bys to mít podloženo Písmem. Ale jak jsem psal předešle - i kdyby tě nakrásně slyšela a chtěla ti yvhovět, vyslyšet tě nemůže, protože prostě jako poslušná a pokorná sluřebnice Páně - když to tak řeknu - "nepoleze do zelí" Duchu a Kristu Ježíši, kteří se přimlouvají za věřící/svaté.

Kdyby se mohl odehrát rozhovor mezi tebou a Marií, jakože ve skutečnosti nemůže, mohl by se odehrát nějak takto:
ty: Panno Marie!
Marie: Nejsem panna, copak nevíš, že Pán Ježíš měl mladší bratry a sestry?!
ty: Prosím tě, přimluv se u svého Syna Ježíše a u Boha, jemuž jsi blízko, za mne a mé blízké.
Marie: Copak nevíš, že jediným prostředníkem mezi Bohem a člověkem je Kristus Ježíš, který se za vás přimlouvá dnem i nocí před Jeho a naším Otcem? A copak nevíš, že je to Duch, kdo se za vás přimlouvá vzdechy, které nelze vyjádřit slovy? Jak bych já mohla vyjádřit slovy to, co vyjadřuje Duch svými vzdechy, když to prostě nejde?! Poslouchej, co vás učí Kristus Ježíš ohledně modlitby - máte se modlit k Otci v Jeho jménu a ne ke mně! Můžete se modlit i k mému Synu, ale ke mně se nemodli - to vám přece Pán Ježíš nepřikázal! Nedělej ohledně modlitby nic, co by nepřikázal Kristus - náš Učitel a Vůdce.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 23:13:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: první odstavec jsem zapomněl dát v kurzívě a v druhém opravuji - ... chtěla ti vyhovět ... a ... pokorná služebnice Páně ...

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 14. květen 2010 @ 06:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,  pěkně vysvětleno!
Amen.
Vyjádřil jsi svými slovy, co cítím i já a nenapadlo mne to tak napsat.
Pěkný Boží den a Pán ti žehnej.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. květen 2010 @ 09:25:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mariino pannenství není otázkou perforace jejího hymenu, je to výraz její čistoty a pannenství duchovního. Případní bratři a sestry na tom nic nemění. Nehledě na skutečnost, že asi nikdy nebudeme mít jistotu, zda se jednalo o bratry, nebo bratrance.

Problém je v tom, že vy někdy nedokážete pochopit, že pro nás není Písmo spadlé z nebe, ale je to jeden z pramenů naší víry. Nikdo ale neříká, že je to pramen jediný. Vám velí tradice, že Písmo je jediným zdrojem, ve kterém je všechno. Naše tradice nám praví, že Duch svatý v církvi nikdy nepřestal působit stejně, jako působil za časů sepisování NZ. Nechápu tedy, proč neustále argumentujete tím, že něco není v Písmu. Stejně jako já se mohu modlit k Ježíši, může tak činit i Maria. Stejně jako v Káni Galilejské přemluvila Ježíše, aby udělal zázrak, tak není jediný důvod k tomu, aby to nemohla udělat teď. To není důkaz správnosti našeho počínání, takový důkaz předložit nelze. Stejně jako vy nedokážete předložit důkaz, jen zdůvodnění.

Možná, protože se pohybuji v mladším prostředí, nesetkávám se tak často s patogenními projevy zbožnosti, babičkami ověšenými svatými obrázky, medailonky a knížečkou zjevení z Medzugorje. Ale kdo by si myslel, že v tomhle spočívá katolicismus, je na omylu. Takovéto úlety se dějí, někteří lidé si na podobné věci potrpí, je proti nim možná vedená slabá osvětová kampaň, aby i v tomto byli střídmí. Takové projevy mi nepřirostly k srdci a nechci je ospravedlňovat. Ale jejich základem je naivita a úcta k posvátnému a ne zloba ďáblova.

Nazývat eucharistii modloslužebnictvím omlouvá to, že do svátostného tajemství Kristovi reálné přítomnosti je tak těžké proniknout (obzvláště když se nemění molekulárním složením chléb a víno které přijímáme). To se dá proniknout jen ve světle víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 14. květen 2010 @ 13:27:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mariino pannenství není otázkou perforace jejího hymenu, je to výraz její čistoty a pannenství duchovního.
Ty si myslíš, že uživatelé GS jsou totálně vypatlaní?

patogenními projevy zbožnosti, babičkami ověšenými svatými obrázky, medailonky a knížečkou zjevení z Medzugorje.
Takové projevy mi nepřirostly k srdci a nechci je ospravedlňovat. Ale jejich základem je naivita a úcta k posvátnému

naivita - špatně, Církev má býti světlem, skutečnou osvětou
úcta k posvátnému - nic se nesmí přehánět a v otázce posvátnosti je potřeba důsledně rozlišovat co ano a co ne, není pravda, že je lepší, aby bylo raději posvátné všechno, aby se něco nezanedbalo, to je cesta, která vede podobným směrem, jako když Nádab s Abiudem přinesli před Hospodina cizí oheň (taky měli "dobrej" úmysl, ale na nepravém místě)

Kristovi reálné přítomnosti (obzvláště když se nemění molekulárním složením chléb a víno které přijímáme)
Cože?! To skoro vypadá, jako kdyby si nevěřil v Kristovu přítomnost. Buďto se kus chleba stane Tělem Ježíše, anebo ne. Já věřím, že Tělo a Krev Páně biologickou aktivitu, kterou prostý chléb nemá.
Znám trochu problematiku bio-mikro a myslím si (=přál bych si, abych měl pravdu), že Tělo a Krev Ježíše může býti imunogenní. Co se týče Korinťanů, kteří přijímali nehodně, je zajímavé, že vnitřní nečistota, o které Ježíš mluví jsou zpravidla silné negativní emoce. Vůbec bych se nedivil, kdyby tyto stavy byly provázeny tvorbou stresových hormonů, případně nějakých jiných neurochemických látek. A jestli tyto látky nějak reagují s tím, čím je Ježíšova fyziologie typická (zatímco fyziologie chleba nikoliv), tak by to mohlo způsobovat těm Korinťanům těžké zdravotní potíže, případně i smrt. Škoda, že nebylo možné pitvat lidi, kteří přijímali nehodně, možná bysme spolehlivě dokázali skutečnou přítomnost Krista. Stejně tak si myslím, že by bylo teoretiky možné dokázat přítomnost Krista nějakým testem, kdy by obsah Kalicha Páně dával pozitivní aglutinační reakci, zatímco víno z lahve by nedělalo nic - třeba na tkáňových kulturách speciálně upravených, akorát já nevím jak.
Navíc si nedovedu představit, jak nesu do shromáždění věrných zkumavky, a že bych byl ostatními ponechán pokus uskutečnit. Případný Boží zásah zhůry bych rozhodně nevyloučil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 14. květen 2010 @ 18:19:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ty si myslíš, že uživatelé GS jsou totálně vypatlaní?"

"Já věřím, že Tělo a Krev Páně biologickou aktivitu, kterou prostý chléb nemá."

Každý ať posoudí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 14. květen 2010 @ 15:12:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rádo se stalo, Fero.

Pán s tebou.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. květen 2010 @ 08:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Díky za upřesnění. Ano, máš pravdu, jsou i náboženství, která uctvívají přímo hmotu a je pro ně ta hmota podstatná a i v ŘKC je takové uctívání přímo hmoty přítomné (Eucharistie). Měl jsem napsat: "lidé zpravidla/většinou uctívají to, co je za danou hmotou/sochou/obrazem/odlitkem přítomné", protože věří, "že něco nad námi mezi nebem a zemí je". My tomu "něčemu" říkáme mocnosti v povětří, které opravdu za některými zobrazeními stojí a často je nechaly vytvořit vlastním pokynem.

  Busty významného vědce či hudebníka modlou většinou nejsou, napak busty Lenina, Stalina a mnohá sousoší komunizmu byla ukázkovou modlou a akce kolem nich ukázkovou formou modloslužebnictví.


  Já vždycky říkám, že věci a slova se poznají podle charakteru, podle podstatných rysů, stejné pojmy sestejným obsahem jsou základ lidské komunikace. Když někde po lese běhá něco malinkého, rezavého s ocasem a čtyřmi nožičkami, tak to bude asi veverka a ne slon.

  Když si lidi vyrobí sochu, aby si jí pojmenovali, před ní klekali, postavili jí kapličku na posvátné návrší a doufali ve stvoření, které je za ní přítomné, tak je to modla a ne hrnek na kafe, protože s hrnky na kafe ani s ničím jiným se podobné věci nedělají. A pokud to není modla, tak je slovo "modla" prázdné a budeme si pro daný úkaz muset vymyslet jiné slovo, abychom se dorozuměli.


  Svůj pohled jsem ti psal: Vyházet sochy a obrázky stvoření, před kterými jsem klekal a medailky ve které jsem doufal pro mne není barbarství, ale otázka poslušnoti Tomu, kterému jsem uvěřil, protože nemít zobrazení stvoření před kterým člověk pokleká a klaní se je jedno z přikázání, které nám dal.

  Tvému pohledu rozumím, protože jsem v něm léta žil a nijak ti to neberu, jen ti svědčím o tom, co jsem zažil sám. Nejsem "obrazoborec" že bych bořil cizí sochy stvoření, před kterými se pokleká a klaní.


  S tím evangeliem jsem to už psal Oku, když jsi tu nebyl: Já jsem ho slyšel, ale jen do půlky. To o tom hříchu, soudu a trestu. Ale tu druhou půlku o spravedlnosti a spasení v Ježíši Kristu, to jsem neslyšel. A podle mnoha a mnoha příspěvků lidí, kteří tu z ŘKC píšou, jsem nebyl sám, kdo to neslyšel.

  Toník




]


Re: Americký Ježíš (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 05:00:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že je to směs pravdy, polopravdy, tu a tam nepochopení Písem a špatný výklad některých citovaných míst. Myslím, že nejde jen o "amerikanismus v křesťanství". Tyhle prvky vidíme i u nás a to už dost dlouho. Na jednu stranu naprostý nesouhlas v otázce zpochybňování tzv. "jistoty spasení" a současně naprostý souhlas v otázce toho, že "spasení lidé z milosti" se dostávají do klamavého postoje, že vše je vyřešeno a činit nějaké pokání po "pokání ke spasení" je pro ně zásadní problém. Říkám, je to směs všeho možného,  takový guláš, pro každého něco ......



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy