Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489917
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Slavnost Božího těla.
Vloženo Sobota, 05. červen 2010 @ 18:28:02 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Veřejné přiznání se ke Kristu.


Včera jsme v katolické církvi slavili svátek Božího těla - EUCHARISTIE.

Zvláštní název pro Kristovo tajemné tělo ve způsobách chleba a vína!

Eucharistie ve významu znamená "VZDÁVAT DÍKY".
Vzdáváme díky Bohu Otci, skrze Syna, v síle svatého Ducha - jinak bychom toho vůbec nebyli schopni.

Eucharistie je úžasným darem, který ani zdaleka nedoceňujeme. Je to zpřítomnění Kristovy oběti (naštěstí nekrvavým způsobem), možností pro každého z nás se postavit pod Kristův kříž a být účasten vrcholnému okamžiku v dějinách lidstva, nejvýznamějšího okamžiku i pro každého z nás. To, co první lidé v ráji hříchem zamknuli, to Kristus zase otevřel i pro nás.

Není to magie, ale je to tajemství Kristovy lásky, která se nám vydala až do krajnosti. Dobrý pastýř, hotov položit život za své ovce.


"Slavnost Božího těla." | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 05. červen 2010 @ 19:22:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve čtvrtek odpoledne jsme s kamarádkou jsme byly na procházce a náhodou jsme procházely kolem kc kostela, vypadalo to, že je asi pohřeb, tolik lidí, musely jsme ukáznit  naše děti, aby nebyly tak hlučné, ale  pak jsme koukaly, nebyl to pohřeb - kolem celého kostela byly asi tři(?), čtyři stoly se svíčkami, všimla jsem si, že u jednoho byl i obrázek Krista a věřící něco odříkavali, snad nějaké zpěvy a odříkání u jednoho stolu, pak u druhého stolu a procházeli kolem kostela od jednoho stolu ke druhému (oltáře) za cínkání zvonečku ke stolu. Kamarádka se divila, je teprve hledající, a neuměla jsem ji to vysvětlit. Oko, co jste to měli ve čtvrtek za slavnostní obházení kostela.

rive



Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Sobota, 05. červen 2010 @ 23:31:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Inu co by měli, jedli Ježíšovo maso a pili Ježíšovu krev. kam se hrabou satanisti.


]


Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 10:08:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rive.
U nás se zdobí také čtyři symbolické oltáříčky, ale není to jen kolem kostela, jsou situovány tak, že procházíme v průvodu velkou částí obce. za doprovodu hudby, zpěvů a modliteb je slavnostně neseno v monstranci Kristovo tělo.
Je to oslava Krista, veřejné vyznání víry, poděkování za nesmírný dar, který je těžištěm i zdrojem duchovního života každého katolíka.

(J 6,50-51)
Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel.
Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."



]


Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 06. červen 2010 @ 23:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, proč právě ty "čtyři" stoly

rive



]


Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 08:38:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tTento svátek ustanovil papež ve třináctém století. V Římě byly čtyři hlavní basiliky a procesí se konala zřejmě mezi nimi. Tento zvyk se pak rozšířil na symbolické čtyři oltáře.



Procesí
je slavnostní církevní průvod konaný uvnitř nebo vně kostela. Patří k nejstarším| liturgickým formám; jako první se začaly konat pravděpodobně průvody s Nejsvětější svátostí k nemocným. Procesí dobře vystihuje charakter pozemské církve jako putujícího Božího lidu, připomíná naše postavení: nejsme zde doma, ale na cestě do "zaslíbené země", a zdůrazňuje nutnost důvěry v Boží vedení. Procesí mohou mít prosebný, kající či děkovný charakter, konají se také procesí s ostatky a procesí svátostná, při nichž je| v monstranci nesena Nejsvětější svátost oltářní.

Projevem eucharistické úcty tedy není jen adorace - klanění se Kristu v Nejsvětější svátosti, ale také účast na Kristově oběti a přijímání - svátostné spojení s Kristem, které nám dává podíl na jeho božském životě a je zdrojem jednoty církevního společenství.


]


Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 05. červen 2010 @ 19:35:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klaním se ti Kriste, který ke mně přicházíš v eucharistii. Uznávám tvou MOC, vzdávám ti díky a chválím tě můj Pane a Králi.
Amen.



Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 06. červen 2010 @ 11:26:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...učenie Evanjelickej cirkvi augsurského vyznania na Slovensku:

Sviatosť Večere Pánovej
Evanjelická cirkev augsburského vyznania učí, že Večera Pánova je sviatosť ustanovená Pánom Ježišom Kristom na odpustenie hriechov, ktorá sa účinne udeľuje všetkým úprimne kajúcim. Sviatosť Večere Pánovej umožňuje spoločenstvo s Ježišom Kristom v daroch Večere Pánovej, v pravom tele a pravej krvi Ježiša Krista pod spôsobom posväteného chleba a vína. Luteranizmus odmieta učenie o transsubstanciácii, zároveň však veríme, že pri sviatosti Večere Pánovej veriaci prijímajú pravé telo a pravú krv Ježiša Krista. Je to na základe tzv. konsubstanciácie, vyjadrené formulou „pod spôsobom“ chleba a vína. To znamená, že chlieb zostáva naďalej chlebom a víno vínom, ale zároveň je to pravé telo a pravá krv Ježiša Krista – reálna prítomnosť tela a krvi vo sviatosti. Vo chvíli prisluhovania sviatosti elementy Večere Pánovej nemožno považovať len za chlieb a víno, pretože je to pravé telo a pravá krv Ježiša Krista. V tom zmysle dochádza ku konsubstanciácii. K tej však dochádza len počas prisluhovania Večere Pánovej.

ivanp



Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. červen 2010 @ 11:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ivanp
tak to říká můj otec augsburk. Klaním se ti Pane Ježíši a děkuji ti za dar víry.


]


Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 06. červen 2010 @ 18:13:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
NO normální katolická modloslužba, oltaříky, obrázečky, sošky atd. K tomu "doslovné" tělo a krev (v podstatě zůstává, ale chlebem a vínem) Kristovo. Petr, Pavel a Jakub (sloupy Jeruzalemského sboru) by údivem žasli a zřejmě oněměli. (pokud se neobracejí v hrobě)
rastan



Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 08:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...""doslovné" tělo a krev (v podstatě zůstává, ale chlebem a vínem)"...

Jistě také dokážeš toto své tvrzení doložit z Písma.  :-))
Jen zdánlivě totiž zůstává chlebem a vínem. Stává se však skutečným tělem a krví Krista (J 6,55 - Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.).

Kdo jí tento chléb nehodně..., jí a pije vlastní odsouzení...


]


Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 07. červen 2010 @ 08:43:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
čau oko
platí zásada jedine písmo...to už poznáš...

apoštolovia nikdy nehovorili o ,,tele,, ale o chlebe...vieš prečo???...lebo jedli chlieb, fyzický, hmotný chlieb a ten pokladali za pravé telo Ježiša Krista...neviem o tom, žeby mali sviatok ,,božieho tela,, a chlieb by vystavili do vytrínky a klaňali sa mu ako Kristovi...to je rýdze pohanstvo...

Luther správne hovorí:,,pod spôsobom chleba a vína príjmame pravé telo a krv Kristovu...

...A chlieb ktorý lámeme nie je spoločenstom tela...?kedže je jeden chlieb, jedno telo sme, ...lebo všetci máme podiel na jednom chlebe...1 Kor10..


idem do práce, prídem večer čau
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:11:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...apoštolovia nikdy nehovorili o ,,tele,, ale o chlebe...

Ahoj Ivane.
Když Písmo, tak Písmo:

...Chléb, který lámeme - není to snad společenství Kristova těla?...Neboť já jsem přijal od Pána to, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou památku."



... A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal ho učedníkům se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."...





]


Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 08. červen 2010 @ 20:39:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Oko...tchochu upravím písmo podľa tvojej logiky:
A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal ho učedníkům se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."...a dal im jesť svoju pravú ruku, kdežto nakrájaný chlieb zo stola odniesol do komory...

jedine písmo neznamená vždy doslovne písmo ale písmo vykladané v súlade s iným písmom...celkom presne chápeš to že Ježiš nie je doslovné dvere i keď to povedal, ježiš nie je doslovný pastier oviec, i keď to povedal, ale akosy ti nedochádza to, že chlieb je chlieb i keď Ježiš povedal že je to jeho telo....to bude asi tým že si katolík...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 08. červen 2010 @ 22:02:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivane.
Máš možná pro sebe zajímavý výklad Písma  - někdy platí Písmo doslova ( sola scriprura), jindy to zase tak horké není, jak se to kdy hodí . . .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:29:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane - karikaturuješ evangelium, karikaturuješ Krista.


Jak vážně je to míněno s tím chlebem a vínem, které se mění na tělo a krev Kristovu, nám říká Písmo na jiném místě. To aby nikdo neměl výmluvu:

(J 6,53-58)
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.

NEBOŤ MÉ TĚLO JE OPRAVDU POKRM A MÁ KREV JE OPRAVDU NÁPOJ.

Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věky."



]


Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. červen 2010 @ 09:36:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
23 Neboť já jsem přijal od Pána to, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
24 a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou památku."
25 Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej pili, na moji památku."
26 Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.
27 A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
28 Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba a pije z toho kalichu.
29 Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.
30 Proto jsou mezi vámi mnozí slabí a nemocní a mnozí usínají.
31 Kdybychom se totiž rozsuzovali sami, nebyli bychom souzeni.
32 Když jsme však souzeni, býváme Pánem vychováváni, abychom nebyli odsouzeni se světem.

  Ahoj oko.

  Málokdy tu píšu nějaký výklad bible, tak to jednou zkusím. Co když ten verš, který jsi uvedl, nějak souvisí s tím, co je okolo něj, před ním a po něm? Co když ten verš souvisí s tím, že někdo jí a pije a nerozumí vůbec tomu, o co vlastně kráčí? Třeba ten verš souvisí s tím, že člověk nerozumí, co to je smlouva? Nebo s tím, že nebudeme souzeni se světem (my, jak jste na tom vy, když jíte a pijete, to teda fakt nevím).

  Ono to tak většinou je, že když je někde napsáno "a proto", tak to co je za tím "a proto" souvisí s tím, co je před tím slovem.

  Toník



]


Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. červen 2010 @ 16:44:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Určitě ten verš souvisí s tím, co je před ním, i s tím, co je po něm. Ale souvisí hlavně s Kristovou pravdomluvností: Mé tělo je skutečně pokrm, má krev je skutečně nápoj...


Tedy nejen "jako"... A tak to také církev vždycky učila, než přišli novodobí "vykladači" Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 11. červen 2010 @ 16:54:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko seš blbej nebo co?

furt dookola to isté...
evanjeliun Jána obsahuje výroky
ja som chlieb života
ja som svetlo
ja som dvere
ja som dobrý pastier
ja somvzkriesenie a život
ja som cesta pravda...
ja som vínny kmeň

všetky 6 výrokov je alegória, prirovnanie...nie doslovne myslené...akurát ,,chlieb života,, je doslovné...to nám dal ten Ježiš riadny rébus...
Oko na každú argumentáciu odpovedáš výrokom ,,skutočný pokrm,, a ,,skutočný nápoj,,...žiadam ťa aby si bral doslovne aj ostatných 6 výrokov...odteraz keď prejdeš cez dvere vedz že je to Kristus veď povedal ja som dvere...a nesnaž sa mi to vyhovoriť, veď Kristus skutočne povedal ,,ja som dvere,,...s tým nič neudeláš...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 12. červen 2010 @ 13:05:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je - li to, že věřím Kristu projevem blbost, tak ano, jsem "blbej".

NEBOŤ MÉ TĚLO JE OPRAVDU POKRM A MÁ KREV JE OPRAVDU NÁPOJ.


Ano, Kristus je také skutečně "dveře do ovčince".

"Ovce" vcházejí skrze ně.  Do věčné blaženosti nevede jiná cesta, než skrze jeho soud.


Pokud nevidíš rozdíl mezi přirovnáním o ovcích a skutečností, tak je mi tě líto.

Jen mi prosím vysvětli, jak můžeš jíst nehodně obyčejný chléb - a může to být pro tebe věčné odsouzení!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 12. červen 2010 @ 18:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
môžem jesť obyčajný chlieb, pretože aj ap. Pavel jedol chlieb nie ,,telo,,
nehodne jesť chlieb je popísané vyššie stačí čítať bibliu...jeden sa opíjal, druhý sa prišiel najesť, tretí hladoval...toto môže mať za následok večné odsúdenie...
už si sa začal klaňať dverám?...veď je to napísané ,,ja som dvere,,...Kristus to naozaj povedal, z tým nič neurobíš...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. červen 2010 @ 23:14:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel zde nemluví o obyčejném chlebu, ale o Kristově tělu, o tom, který jíst nehodně má za následek věčné odsouzení!

Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit.

Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa."

Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb, a když vzdal díky, rozlomil
jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás.


]


Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 11. červen 2010 @ 17:53:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou památku."
25 Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej pili, na moji památku."
26 Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.

  Jak je to tedy s člověkem, který vůbec nerozpoznává, co to znamená "tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi"? Jí a pije nehodně nebo je to v pořádku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 11. červen 2010 @ 18:25:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nehodne piť a jesť znamená toto:
...Keď sa teda vy schádzate, to nie je požívať večeru Pánovu;

21 lebo pri jedení každý si predloží svoju večeru, a potom jeden hladuje a druhý sa opíja. 1 Kor 11..

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 12. červen 2010 @ 13:07:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehodně jíst a pít znamená přijímat Kristovo tělo ve stavu těžkého hříchu, který vedl k duchovní smrti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 12. červen 2010 @ 18:19:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
aký je to ťažký hriech?
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. červen 2010 @ 23:06:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(1 j 5,16-17)
Kdyby někdo viděl svého bratra, jak hřeší hříchem, který není k smrti, ať se modlí a Bůh mu dá život, totiž těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti a neříkám, aby se modlil za ten.
Každá nepravost je hřích, ale je hřích, který není k smrti.


Jsou hříchy, které hned nezpůsobují duchovní smrt, nepřetrhnou naše přátelství s Bohem, stav milosti posvěcující. Ovšem když se jich pravidelně nezbavujeme pokáním, mohou nakonec přerůst do závažného hříchu, který přeruší naše přátelství s Bohem, způsobí duchovní smrt.

Těžký hřích je vědomé a dobrovolné porušení Božího zákona v závažné věci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 21. červen 2010 @ 19:27:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko je jediný hřích, který nebude člověku odpuštěn a to proti Duchu sv.

Marek 3:28  Amen pravím vám, že všickni hříchové odpuštěni budou synům lidským, i rouhání, jímž by se rouhali,
29  Ale kdo by se rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale hoden jest věčného odsouzení.
30  Nebo pravili: Že ducha nečistého má.

Dále co se týká výroků o jedění těla a pití krve, je ti zcela jasno o čem P. Ježíš mluvil? Kdyby mluvil o doslovném tělu a doslovné krvi, pak mají pravdu ti co říkají, že u poslední večeře měl nabídnout kus svého doslovného těla a kapku své krve. Pokud je to tak a bylo to od počátku, pak nechápu slova ap. Pavla

1 Korintským 11:17  Toto pak předkládaje, nechválím toho, že ne k lepšímu, ale k horšímu se scházíte.
18  Nejprve zajisté, když se scházíte do shromáždění, slyším, že jsou roztržky mezi vámi, a poněkud tomu věřím.
19  Neboť musejí i kacířstva mezi vámi býti, aby právě zbožní zjeveni byli mezi vámi.
20  A tak když se scházíte vespolek, jižť to není večeři Páně jísti,
21  Poněvadž jeden každý nejprv večeři svou přijímá v jedení, a tu někdo lační, a jiný se přepil.
22  A což pak domů nemáte k jedení a ku pití? Čili církev Boží tupíte, a zahanbujete ty, kteříž nemají hojnosti pokrmů? Což vám dím? Chváliti budu vás? V tom jistě nechválím.
23  Já zajisté přijal jsem ode Pána, což i vydal jsem vám, že Pán Ježíš v tu noc, v kterouž zrazen jest, vzal chléb,
24  A díky činiv, lámal a řekl: Vezměte, jezte, to jest tělo mé, kteréž se za vás láme. To čiňte na mou památku.
25  Takž i kalich, když povečeřel, řka: Tento kalich jest ta nová smlouva v mé krvi. To čiňte, kolikrátkoli píti budete, na mou památku.
26  Nebo kolikrátž byste koli jedli chléb tento a z kalicha toho pili, smrt Páně zvěstujte, dokavadž nepřijde.
27  A protož kdokoli jedl by chléb tento a pil z kalicha Páně nehodně, vinen bude tělem a krví Páně.
28  Zkusiž tedy sám sebe člověk, a tak chléb ten jez, a z toho kalicha pí.
29  Nebo kdož jí a pije nehodně, odsouzení sobě jí a pije, nerozsuzuje těla Páně.
30  Protož mezi vámi jsou mnozí mdlí a nemocní, a spí mnozí,
31  Ješto kdybychom se sami rozsuzovali, nebyli bychom souzeni.
32  Ale když býváme souzeni, ode Pána býváme poučováni, abychom s světem nebyli odsouzeni.
33  A tak, bratří moji, když se scházíte k jedení, jedni na druhé čekávejte.
34  Pakli kdo lační, doma jez, abyste se nescházeli k odsouzení. Jiné pak věci, když přijdu, zřídím.

Je vidět, že prvotní sbor měl problém posoudit co je tělo Páně a co není, nějak divné "proměňování"? Je vidět, že někteří pojali večeři Páně za příležitost se najíst a nerozsuzovali co bylo posvěceno a co ne. O doslovném tělu a krvi nemůže být řeč. Je to fikaný způsob jak si upoutat lidi k sobě - jedině já vám mohu proměnit chleba v tělo a víno v krev a přitom to zůstává chlebem a vínem. Ďábelská rafinovanost.
rastan


]


Re: Re: Re: Slavnost Božího těla. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 21. červen 2010 @ 18:51:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko je to srandovní, ale to je vaše hypotéza a mám ji z katechizmu zmíňovaného p. Tomáška. Takže musíš se obrátit na své hlavy pomazané kde na to přišli.
rastan


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy