Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 474 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492335
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: K čemu jsme na světě.
Vloženo Sobota, 05. červen 2010 @ 18:28:23 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Budeme se dále držet svých zkostnatělých představ o Bohu, nebo dáme prioritu Božímu slovu?


Tento článek je reakcí na dřívější názory některých z vás, které jsou naprosto v rozporu s Božím slovem. Proto bych byl rád, abyste mu naslouchali. Neberte mě jako oponenta, já jsem naprosto nedůležitý.

Willyho tvrzení: "Od knihy Genesis po knihu Zjevení je z Písma Svatého naprosto zjevné, že Bůh stvořil nebesa (vesmír) pro zemi, zemi pro člověka a člověka pro sebe. A to vše pro oslavu svého jediného Syna, aby trojjediný Bůh, Bůh, který je Duch, chce být skrze člověka vyjádřen. Proto byl člověk stvořen k Božímu obrazu podle Boží podoby."


Víte, je velmi těžké se orientovat v polopravdě.
Naprosto není zjevné, že všechny hlubiny vesmíru, všechny vzdálené galaxie, na které snad nikdy nedosáhneme, byly stvořeny kvůli jakési nepatrné zemičce. Ale to jen na okraj.

Stvořil Bůh opravdu člověka pro sebe?
Když zalistuji v paměti, před mnoha desetiletími, jako malý žáček katolického náboženství jsem na otázku: "K čemu jsme na světě?" - měl odpovědět: "Na světě jsme k tomu, abychom Bohu sloužili, Ho milovali a spolu s Ním po smrti se radovali."


Potřebuje Bůh člověka?
Bůh je věčný a dokonalý. Ještě než stvořil člověka, cosi mu snad k dokonalosti chybělo? Opravdu potřebuje Bůh člověka, nebo naopak člověk potřebuje Boha? Bůh přece ke své dokonalé existenci nepotřebuje nikoho stvořeného!


A teď si budu zdánlivě odporovat.
Protože pokud Bůh člověka k ničemu nepotřebuje, proč ho stvořil? Proč vlastně stvořil všechen viditelný svět?

Odpovědí je Boží láska.
Láska, která má touhu nezištně rozdávat, která má touhu se o své štěstí podělit, která má touhu obdarovat. To je podstatou opravdové lásky, že zapomíná na sebe pro druhého. Bůh nás skutečně miluje, proto nás stvořil. Nikoli kvůli sobě, ale kvůli nám, abychom i my mohli mít podíl na štěstí jeho bytí.



Ivanovo tvrzení, podpořené Toníkem
:..."zmyslom nášho bytia nie sú skutky, práca, ale vzťah s našim stvoriteľom...všetko ostatné je druhoradé...Boh nás nestvoril preto aby sme pracovali a vytvárali hodnoty, ale aby sme prežili časnosť a večnosť s ním..."...


Znovu polopravda, pravdou z toho je, že Bůh nás stvořil, abychom prožili časnost i věčnost s ním. Opravdu nás snad Bůh stvořil jenom pro vztah s Ním? Je vyjádřením vztahu nepracovat? Co je smyslem našeho bytí, co je skutečný vztah k Bohu a jak se projevuje?


Odpověď nalézáme u Krista.
Proč přišel Kristus na svět? Kvůli vztahu? Ale ten už přece měl! To by se nemusel vůbec narodit!

 Kristus přišel na tento svět, aby naplnil Otcovu vůli.
Aby vykonal práci, kterou nikdo jiný nemohl udělat. Prvořadým pro něho bylo vykonat skutky, které pro něho Otec připravil. Vztah k Otci byl přece už samozřejmostí a vykonáním skutků bylo jeho konkrétním naplněním!
Každý z nás je stvořen ke vztahu s Bohem a bližními. Pro člověka je přirozené vytvářet tato společenství, jako pro tělo dýchání. Pokud některý z těchto vztahů chybí, člověk trpí, duševně strádá.


Smyslem našeho bytí je tedy vykonat práci, pro kterou jsme se narodili. Naplnit Boží plán se světem, vykonat skutky, které pro nás nebeský Otec připravil. Tyto skutky jsou připraveny kvůli nám, nikoli kvůli Bohu, protože ony jsou prostředkem skrze něž roste naše víra, skrze něž se setkáváme s Bohem i lidmi. Otec pro nás tyto skutky připravil, abychom skrze ně dozráli, abychom nakonec byli schopni přijmout dar spásy a mít tak účast na božím štěstí - věčné blaženosti. Víra je nezaslouženým darem - ale jen jako semínko. Je darem života. Až skrze skutky, připravené Otcem vyrůstá do mohutného stromu. Však stromek, než vyroste, potřebuje naši práci, spoluúčast na jeho vývinu. Naplnění života skutky, které pro nás připravil nebeský Otec, nám přináší štěstí a uspokojení už v tomto životě a na to často zapomínáme. Že se můžeme s Bohem radovat a být šťastní už i v tomto "slzavém údolí".

(Mt 21,28-31)
...Jeden člověk měl dva syny. Přistoupil k prvnímu a řekl: 'Synu, jdi dnes pracovat na mou vinici.'

On odpověděl: 'Nechce se mi,' ale pak si to rozmyslel a šel.
Potom přistoupil k druhému a řekl mu totéž. Ten odpověděl: 'Já půjdu, pane,' ale nešel.
Který z těch dvou naplnil otcovu vůli?" Řekli: "Ten první."...

Je toto jen o vztahu, nebo i o vykonané práci? Co myslíte?

Vzpomeňme na pohany. Někteří mají Zákon v srdci a co o nich říká Písmo?
(Mt 25,37-40)
Tehdy mu ti spravedliví odpovědí: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nakrmili tě, anebo žíznivého a dali jsme ti napít?
Kdy jsme tě viděli jako cizince a přijali tě, anebo nahého a oblékli tě?
Kdy jsme tě viděli nemocného anebo v žaláři a přišli jsme k tobě?'
A Král jim odpoví: 'Amen, říkám vám, že cokoli jste udělali pro nejmenšího z těchto mých bratrů, to jste udělali pro mě.'

Je tedy život člověka prioritně jen o vztahu, nebo o tom, co skutečně vykoná?
(Mt 7,20-21)
A proto je poznáte podle jejich ovoce.
Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích.



"K čemu jsme na světě." | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 05. červen 2010 @ 20:50:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Malí svatojánští broučci v Karafiátových Broučcích svítili lucerničkami každou noc, aby Pánu Bohu sloužili a Pána Boha milovali. My lidé máme také vykonávat na místě, kam nás Bůh postavil, svou práci v rodině, ve světě a máme Boha milovat a jemu sloužit z celé své duše a z celého srdce.

Máme tedy konat práci, pro kterou jsme se narodili, abychom nakonec byli schopni přijmout dar spásy, pozváni do věčného života v Nejsvětější Trojici.



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. červen 2010 @ 07:47:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ó náš milý Bože,
povstali jsme z lože.
Dej, ať se tě bojíme,
bojíme a posloucháme
a při tom se rádi máme ;-)


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. červen 2010 @ 10:18:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Ještě v podvečer tvá čeládka


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. červen 2010 @ 17:13:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
co k slepici kuřátka
k tobě hledíme,
laskavý Hospodine.


]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. červen 2010 @ 17:20:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K večeru Tvá čeládka,
co k slepici kuřátka,
k Tvé ochraně hledíme,
laskavý Hospodine.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 07. červen 2010 @ 10:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jj


]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 05. červen 2010 @ 21:55:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"K čemu jsme na světě."

Pokusím se odpovědět básničkou, kterou kdysi napsala asi desetiletá dívka:

Všichni jsme kapky
pro žízeň země
Však ještě před tím
každý z nás vláhou
pro něčí lásku
A jestli to není všechno -
já věřím že je to dost



Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 05. červen 2010 @ 22:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Gn 1:26-28 
I řekl Bůh: Učiňme člověka k našemu obrazu, jako naši podobu, aby panovali nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem a nad celou zemí i nad všemi plazy pohybujícími se na zemi. Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu, stvořil je muže a ženu. Bůh je požehnal a řekl jim: Ploďte a množte se a naplňte zemi, podmaňte si ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem a nad vším živým, co se na zemi hýbe.

Kde je tu něco o práci?! Kde je tu něco o tom, že Bůh člověka nepotřebuje, že si snad může/bude nade vším živým na zemi panovat sám?! Proč tedy Bůh stvořil ke svému obrazu jako svou podobu?!

Bůh člověka stvořil ke svému obrazu podle své podoby, aby člověk vyjadřoval sám sebe?! Bůh ustanovil člověka, tím, že mu vtiskl svůj obraz a podobu a dal mu svou autoritu, aby panoval nade vším živým a zastupoval tak Boha na zemi nebo aby pracoval?! A na čem měl pracovat?! A proč?!

Tento Boží plán narušil satan, který svedl ženu, aby přestoupila Boží zákaz. Člověk - Adam padl a stal se kvůli hříchu nezpůsobilým k naplnění Božího záměru. Ale chvála a díky Bohu, že svůj plán nevzdal! Ježíš Kristus - Syn Boží a Syn člověka přišel, aby vyřešil problém hříchu a aby jako poslední Adam Boží věčný záměr společně se všemi Bohem Otcem vyvolenými, Kristem vykoupenými a Duchem Svatým zapečetěnými lidmi uskutečnil a kromě jiného se také vypořádal se svým nepřítelem, který bude nejprve spoután a uvržen do bezedné propasti a nakonec skončí v ohnivém jezeře. K tomu všemu Bůh potřeboval a potřebuje člověka! Přece se s tím vzpurníkem nebude špinit sám.

Kolik práce budou mít věřící svatí v Novém Jeruzalémě - věčném vyjádření Boha v Jeho slávě skrze jednoho nového souhrnného člověka tvořeného Kristem jako Hlavou a nevěstou coby Tělem Kristovým - manželským párem a zároveň vzájemným příbytkem Boha a člověka navěky?!

Ach jo, oko. Nemáš o Božím plánu a Božím věčném záměru při stvoření nebe, země a člověka ani tušení a odvážíš se napsat takovýto článek?! To je vskutku veliká troufalost! Kéž ti to Pán nepočítá, tuto zásadní nevědomost ti odpustí a dá ti uvidět v Jeho světle světlo evangelia a zář Krista, který přichází/vychází jako Slunce spravedlnosti se zdravím na svých paprscích! Amen.

Tož tak.

willy



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 10:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kde je tu něco o práci?"...

Ahoj Willy.

Naplňte zemi a podmaňte si ji - cožpak toto jde bez práce? V potu tváře budeš dobývat svůj chléb...


Věř mi Willy, že Bůh nemá rád nečinnost, sám stále koná a lenost je jedním z hlavních hříchů, které vedou ke smrti.

Ani oko nevidělo, ani ucho neslyšelo, co Bůh připravil těm, kteří ho milují - ale můžeme si být jisti, že to nebude nečinnost, ale aktivita, účast na čemsi smysluplném a tvořivém.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. červen 2010 @ 13:34:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

přesně tohle jsem čekal => Naplňte zemi a podmaňte si ji - cožpak toto jde bez práce? V potu tváře budeš dobývat svůj chléb...

Tohle však v původním Božím plánu přece nebylo! Toto Slovo následovalo a přišlo až po pádu a bylo řečeno v důsledku pádu člověka! Já jsem přece nemluvil o nečinnosti ba dokonce lenosti - proč to sem vtahuješ?!

Plodit, rozmnožovat se a podmanit si zemi jistě vyžaduje aktivitu. Ale zdroj této aktivity musí vyvěrat z božského života v nitru člověka a tato aktivita musí mít svůj zdroj v Bohu a být iniciována Bohem. To pak není o práci, nýbrž o spolupráci, o níž tady tak často - ovšem v jiné souvislosti - mluvíš. Je to o spolupráci Boha s člověkem a člověka s Bohem ve vzájemnosti jejich vztahu lásky, kdy Bůh chce spolupracovat s člověkem, i když by jinak nemusel a člověk s Bohem musí spolupracovat, neboť se bez Boha při uskutečňování Božího záměru jaksi neobejde (J 15:5b) - vždyť se koneckonců jedná o Boží záměr a tudíž primárně o Boží dílo, k němuž je člověk povolán právě jako Boží spolupracovník (1K 3:9, 16:16, 2K 6:1). Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 06. červen 2010 @ 14:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy a o čem dlouho dobu Oko mluví? O samostatné práci či o spoluprací?


]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. červen 2010 @ 15:01:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

však jsem napsal, že oko tu mluví často o spolupráci. Oko však mluví o spoluprácí v souvislosti se spásou, kde to naprosto není na místě, kdežto já mluvím o spolupráci s Bohem poté, co jsme spaseni, rozuměj znovuzrozeni z Ducha! Oko mluví o spolupráci, abychom byli spaseni, já mluvím o spolupráci s Bohem na Božím díle, abychom bylo odměněni stejně jako apoštol Pavel - Fp 3:12-14 Ne že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou, a natahuje se po tom, co je přede mnou, běžím k cíli pro cenu Božího povolání vzhůru v Kristu Ježíši. ř.: vzaduř.: vpředu Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 22:04:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Oko však mluví o spoluprácí v souvislosti se spásou, kde to naprosto není na místě,"...


Willy
ospravedlnění v Kristu (znovuzrození do moci Božího dítěte ) je nezasloužený dar. I dar víry je ničím nezasloužený.
Naše věčná spása je však výslednicí spolupráce Boha a člověka v naprosté svobodě jeho volby, ovocem naší víry i skutků.



(Jk 2,14-26)
Co je platné, bratři moji, říká-li někdo, že má víru, ale nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?
Kdyby bratr nebo sestra byli nazí a postrádali by denní pokrm
a někdo z vás by jim řekl: "Jděte v pokoji, zahřejte se a nasyťte!" ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co je to platné?
Tak také víra, nemá-li skutky, je sama o sobě mrtvá.
Někdo ale řekne: "Ty máš víru a já mám skutky." Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích.
Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. I démoni tomu věří - a třesou se!
Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je mrtvá?
Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků, když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen z víry.
Nebyla podobně na základě skutků ospravedlněna také nevěstka Rahab, když přijala ty posly a propustila je jinou cestou?
Jako je tedy tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.


Willy, zreviduj si to, čemu vlastně věříš!!
(Mt 16,27)
Neboť Syn člověka přijde ve slávě svého Otce se svými anděly a tehdy každému odplatí podle jeho skutků.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. červen 2010 @ 22:39:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

odplata a spása jsou dvě různé věci! Odplata je za skutky, kdežto spása je bez (našich) skutků Boží milostí a skrze víru, která je darem Božím! Odplaceno nám bude za naše skutky, spaseni jsme a budeme díky Božímu skutku. Kéž bys to konečně uviděl a pochopil ten propastný rozdíl! A nechoď na mě s tím, že ten dar musíme od Boha přijmout a to, že je náš skutek! Soaseni jsme a budeme proto, že On (Bůh Otec) si nás v Něm (v Kristu) vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před Jeho tváří v lásce, když nás v lásce podle zalíbení/rozhodnutí své vůle předurčil skrze Ježíše Krista k tomu, abychom se stali Jeho syny nebo pro sebe/Něho k přijetí za syny ke chvále slávy Jeho milosti, kterou nás obdařil, tzn.: učinil účastníky své milosti ve svém milovaném Synu. V Něm máme vykoupení skrze jeho krev — odpuštění přestoupení podle bohatství Jeho milosti, kterou nás hojně zahrnul ve vší moudrosti a rozumnosti, když nám oznámil tajemství své vůle, jak se mu líbilo a jak si předsevzal v Něm a sám v sobě, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy, plnosti časů uspořádal pod jednu hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v Něm. V Něm jsme se stali i dědici/dědictvím Božím, když jsme byli předurčeni podle předsevzetí toho, který působí všechno podle rady své vůle, abychom tu byli k chvále Jeho slávy, my, kteří jsme již předtím doufali v Krista. V Něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v Něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým, jenž je závdavkem našeho dědictví až do vykoupení získaného vlastnictví k chvále jeho slávy. (Ef 1:4-14)nebo: na zemi. V něm, v němžnebo: dědictví, na…

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 21:55:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."odplata a spása jsou dvě různé věci!"...

Willy, dolož své tvrzení z Písma!

..."spaseni jsme a budeme"...

Tedy jsme, nebo budeme? Co všechno znamená být spasen?To si ujasni!


Když jsi byl předurčen ke spáse a nikdo ti ji nemůže sebrat, proč se apoštol Petr namáhá s varováním k bdělosti, proč toto samé říká Kristus?

Proč se Pavel namáhá s výzvami, abysme odložili toho starého člověka?


To ty jsi hodil všechno na Krista - a ať se stará On! Holenku, to se ale pleteš!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:40:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tebou zmíněné věci si budeš muset ujasnit před Pánem ty sám! Pro tebe nejsem žádný "holenek" a pleteš se ty! Za příklad si můžeš vzít Toníka, kterého by sis měl velmi vážit a děkovat Bohu, že ti někoho takového dal.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:44:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
toto je evidentně od tebe únik, aby ses "se ctí" vyhnul odpovědím na mé otázky. Zřejmě nad nimi raději nechceš přemýšlet, aby náhodou nezjistil něco, co není v souladu s tvým pojetím víry. Je ti dobře hnít za pecí.


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 21:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tohle však v původním Božím plánu přece nebylo!"...

Věř mi, že bylo. Bůh velmi dobře ve své vševědoucnosti věděl, jak všechno dopadne.


Nechci, abys mi oponoval jen z principu, když vlastně tvrdíš totéž. Je zde pořád zmatení pojmů. Věčná spása je stavem, který můžeme plně dosáhnout až po smrti. Je to stav plného patření na Boha v našem oslaveném těle.
Takhle spasen však není ještě žádný z nás.

Křesťan je znovuzrozením ospravedlněn v Kristu, nikoli ještě úplně spasen. Má však naději na spásu, pokud v tomto stavu ospravedlnění vytrvá až do konce. Můžeme tento stav nazývat milost posvěcující, nebo přátelství s Bohem. Pokud v takovém stavu zemře, má jistotu věčné spásy.


V takovém stavu přátelství s Bohem (milosti posvěcující) žijeme nový život Božího dítěte. Necháváme se formovat Duchem svatým a usilujeme poznávat a konat skutky, které pro nás Otec nebeský připravil.


Spása je stav dokonalého společenství s Bohem. Ale toho jsme ještě za života nedosáhli. Je proto matoucí, když člověk už za života tvrdí, že už je spasen. Písmo připouští nazývat tento nedokonalý stav společenství s Bohem spásou v naději, kterou očekáváme. Kterou jsme ale ještě plně nezískali. Na to je třeba nezapomínat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 06. červen 2010 @ 22:11:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."Tohle však v původním Božím plánu přece nebylo!"...

Věř mi, že bylo. Bůh velmi dobře ve své vševědoucnosti věděl, jak všechno dopadne.


Ne, nevěřím, oko,

poněvadž to nikde v Bibli nevidím. Vidím tam to, co jsem zmínil a co mi Pán zjevil. Věřím ohledně Božího plánu před i při stvoření Bohu a Jeho Slovu a ničemu/nikomu jinému. Je těžké s tebou debatovat o věcech, kterým nerozumíš, které neznáš z vlastní zkušenosti a proto, že dáváš biblickým pojmům jiný význam, než jaký skutečně mají. Nejsem to tudíž já, kdo mate pojmy.

Bible jasně definuje, co je spása, čeho se týká, k čemu vede, co je věčná spása, co je spása duše, co je odměna apod. A není mou věci, když to někdo vidí a popisuje jinak. Mou věcí a zodpovědností před Pánem je, že když to někdo předloží a prezentuje jinak, na to upozornit! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
nevím co za Pána ti takové věci zjevuje, ale Kristus to nebude! Kristus je Bůh a Bůh je vševědoucí. Není nic v běhu času, co by mu zůstalo skryto. Včetně prvotního hříchu.


..."Bible jasně definuje, co je spása, čeho se týká, k čemu vede, co je věčná spása, co je spása duše, co je odměna apod."...

Zkus to vysvětlit podrobněji v článku i s příslušnými odkazy na Písmo. Ať se každý přesvědčí sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. červen 2010 @ 22:36:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

při vší úctě, nejsi v postavení, abys mi dával úkoly. Chceš-li být mezi moudrými pannami, musíš nakupovat olej a shromažďovat olej sám pro sebe do své nádobky. Já ti, jak víš, žádný dát nemohu. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, já tě neúkoluji.
Během diskuse jsi řekl věci, které mi nebyly jasné, jak je myslíš. proto jsem tě vyzval, abys je objasnil v samostatném článku. Byla to výzva, nebo chceš - li, klidně i prosba.

Nemá cenu zůstat na půli cesty a nedotáhnout věci do konce. Něco nakousnout a nechat být.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 09. červen 2010 @ 15:37:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

je-li to výzva nebo dokonce, modlím se, abych věděl, co na to Pán a coc chce, aby bylo na nahozené téma napsáno. V každém případě ti toho spoustu na toto téma napsal právě Toník a vypadá to, že to s tebou nic neudělalo. Pokud neuvěříš Bohu, Božímu (pravému, plnému a vysokému) evangeliu a nebudeš jednat v souladu s ním; pokud nepřijmeš Pána Ježíše Krista jako svého osobního Pána a Spasitele a neodevzdáš Mu svůj život, bude ti takový článek na nic, poněvadž stejně nebudeš vědět, o čem je!

Znovu říkám, že Toník ti toho napsal spousty, ale ty to nepřijímáš, ty tomu oponuješ, ovšem ne jako znalý věci, nýbrž jako totálně mimo. A přitom on je z nás tady nejpovolanější s tebou sdílet evangelium, živého Krista a Novou smlouvu, poněvadž narozdíl ode mne, ví v čem jsi a jak se z toho dostat, neboť jeho Pán z katolicizmu vyvedl, vyvedl ho z organizace do organizmu - Těla Kristova.

A tak mě teď přichází, jelikož bych to lépe než apoštol Pavel určitě napsat neuměl, co kdyby sis přečetl epištolu Římanům? A kdybys tam nečemu nerozuměl, tak se podívej do tobě určených Toníkových článků anebo se mě zeptej na konkrétní věci, které ti nebudou jasné.

Tož tak.

willy


]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Sobota, 05. červen 2010 @ 23:22:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Bible je jen pohádka pro blbečky, kteří všemu důvěřují, aby ochotně odevzdávali penízky do kasičky. 



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. červen 2010 @ 09:34:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
kde máš hranici mezi blbečkem a normálním člověkem? Bible je tu pro všechny lidi. Přála bych ti, abys zakusil MOC a lásku Krista.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 06. červen 2010 @ 15:10:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Když se ptáš, tak odpovím: Blbeček je ten, kdo si ani neověřuje, jestli mu lidé nelžou. Když mu něco řeknou, tak tomu prostě uvěří. Když mu předloží nějakou knihu a řeknou mu, že ji inspiroval Bůh, tak to slepě přijme. Také já jsem byl blbeček, také já jsem se nechal podvést lidmi, kteří mi zvěstovali Ježíše. Ale na rozdíl od většiny, jsem měl v sobě aspoň tolik poctivosti a touhy po pravdě, že jsem se alespoň dodatečně přímo dotázal Boha, jestli mi může potvrdit, zda Bibli opravdu inspiroval on a zda Ježíš byl jeho syn. Nepotvrdil. Takže lidé mi o Ježíšovi lhali.

Víš Jaelo, pocity jsou jedna věc, a pravda je věc druhá. Vy ženy máte schopnost považovat za pravdu to, co je romantické a dojemné. Ale pravda se hledá jinak. Za projev Boží moci bych nepovažoval pocit vnitřního pokoje, jak je u křesťanů zvykem. Například bych očekával, že mi pomůže proměnit můj život k lepšímu. Navzdory volání Ježíše jsem ale nikdy nepřestal být dobytkem. Stále posílám do hajzlu každého, kdo mi nesedí, bez ohledu na jeho postavení, a proto nikdy nemůžu uspět v církvi mezi křesťany. Odhaduji, že ani v Božím království bych si mnoho kamarádů nezískal.

Půjdu svou vlastní cestou a neměj mi za zlé, že křesťany popichuju. Navzdory protivenství nás spojuje víra v Boha, i když si ho každý představujeme úplně jinak. Hm?


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. červen 2010 @ 15:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
Hranice mezi normálním člověkem a blbečkem je v každém století jiná. Tak jak jsi to napsal, to se mi líbí :O)))))))). Myslím, že podle toho jsme všichni blbečci a žádná hranice není zapotřebí. Stále mi někdo něco předkládá k věření a já se nechám nachytat a uvěřím, tak jsem blbeček. To téma se mi líbí. :O)))))
Například teď ty volby. :o))))))

No, ale už se nesměji a uvažuji o vážném. Bible je kniha knih a je inspirovaná Duchem svatým. Tobě Bůh nepotvrdil, že to tak je a mi ano.

Ženy jsou romantické a vy muži chcete být romanticky obdivovaní ženami, ale to je jiná věc.

Projev Boží MOCI je i vnitřní pokoj. Kdo nemá vnitřní pokoj, tak je mu špatně. Jsou však i jiné projevy  Boží MOCI. Dnes se často setkávám s tím, že lidé nevěří tomu, že Bůh má MOC. Vidí ho jako někoho mocného v nebi a my že se tady plácáme z vlastních sil. Já to tak nevidím. Uvěřila jsem v Boží MOC a zakusila jsem Boží MOC.

Co se týká říci někomu pravdu - no, tak pravda se dá říci i decentně. I když, kde je hranice mezi asertivitou a arogancí. Mnoho lidí si myslí, že jsou asertivní  a přitom jsou vulgárně arogantní, že ano.

Píšeš, že nemusíš uspět v církvi a mezi křesťany - no, nejdůležitější je milovat Boha. Miluj hříšníka a nenáviď hřích. Pak pravda osvobozuje.

Přeji  ti ať ti Bůh, ve kterého věříš ukáže svou MOC tak, ať si ji můžeš osahat.




]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 06. červen 2010 @ 17:53:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Sáhnout si na Boží MOC může každý, není to problém, ale je to nebezpečné. Stačí jít do obchodu s rybičkama a papouškama a vší možnou havětí a dívat se jak prodavačka krmí velkého chlupatého sklípkana. Rázem tě přejde chuť sahat na Boží MOC. Nebo si zajdi do ZOO a pořádně si prohlédni levharta, škorpiona a hada. Pak to vem přes oboru a podívej se jak se páří jeleni. Pak můžeš rozjímat o Boží MOCi.

Nikoli, Jaelo, Bůh není hodný tatínek, jak ho líčíte vy křesťané. Kdo někdy slyšel jak potichu našlapuje kočka, nebo viděl jak nenápadně se plazí had, nebo jak škorpion zabíjí ptáka, který si chtěl zobnout, musí pochopit, co Bůh očekává od živých bytostí. A kdo to nepochopí, skončí jako myška šedá, na kožíšku princezny Lady. :-))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 06. červen 2010 @ 18:17:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
  • Marek  16:18  -  budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.“
Sáhnout si na sklípkana opřený o Boží moc, že? Tak jsi to asi myslel. No jo. A sklípkan ti neublíží.

Dnešní lidé nevěří, že Bůh je může provázet svou MOCÍ. Pravda je, že nemůsíme jenom rozjímat. Bůh řekl, že nás nikdy neopustí a nezřekne se nás. Je třeba mu důvěřovat a přijímat z jeho ruky dobré i zlé - je třeba mu důvěřovat. Co však vím jistě je to, že se mohu opřít o Jeho MOC.

Ty se na to díváš z jedné strany a já z druhé. Bůh má dost MOCI, aby se tě zastal. Je dobré důvěřovat Bohu. Věděl to již Abrahám.

Myslíš si, že některá živá bytost skončí se svou fyziskou schránkou jinak než myška šedá, která skončila na kožíšku princezny Lady???:O)))) Všichni umřeme.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 06. červen 2010 @ 20:29:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tobě připadá divné, že dnešní lidé nevěří, že je Bůh může doprovázet svou mocí? A proč by měli? Pomáhá snad Bůh lidem tak často, aby mohl duševně zdravý člověk věřit, že Bůh ho nenechá ani trpět ani předčasně zemřít?

Sklípkan není jedovatý, to vím taky. Ale spoléhání na Boží pomoc v nouzi, to je smrtelný jed v lidském mozku. Málem jsem na to chcípnul, Jaelo. Ale teď mě nezabije ani koňská dávka evangelia, protože už vím, že je to otrávené svinstvo, a nebudu to pít.

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 07. červen 2010 @ 10:54:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon
Ano, mi připadá divné, že lidé v dnešní době Bohu nevěří. Myslím si, že se rvou z vlastních sil a pak brečí, že mají zatopené domy.

Přiznám se, že jsem si myslela, že sklípkan je jedovatý. Zvířátka mám ráda, když jsou ve velké vzdálenosti od mé osoby a ve škole jsem to flinkala.

Mi se stal zase opak toho co píšeš.  Nezemřu, ale budu žít, vypravovat o Hospodinových divech. Jo, Bůh je velmi mocný. Vždy se opírám o Boha. svěřila jsem mu svůj život.  A tak si kráčím po světě a dívám se jak ty stromy, které učinil Bůh kvetou a dívám se na ta zvířátka, samozřejmě z uctivé dálky - a věřím Bohu. Připravil pro mě to, co zamýšlel, připravil pro mě to, co unesu. Miluje mě. A já Jeho. Jeho slovo je PRAVDA. Nezřekne se mně. Lidé mě mohou odsoudit, ale Bůh se mně nikdy nezřekne.

:O)))))))))))))))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 11:35:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Něco ti povím o Hospodinových divech, děvenko. Ještě nikomu tady jsem to neřekl. Znal jsem jednu sestru v kristu. Byla to před mnoha lety moje snoubenka. Měli jsme se brát. Znásilnili ji tak brutálně, že se zbláznila. Do smrti bude v blázinci.

Nejsi jediná, také já si kráčím p osvětě a vyprávím o Hospodinových divech. Jestli si myslíš, že mě to zlomilo, tak říkám ne, nezlomilo. Pochopil jsem, že Bůh je a vždy bude mým smrtelným nepřítelem. SMRT KRISTU. NAVŽDY!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 07. červen 2010 @ 13:53:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon
No jo, ale ty z toho znásilnění obviňuješ Boha a udělali to lidé ze své svobodné vůle. Bůh to ve své Prozřetelnosti dopustil. Lidé jsou zodpovědni před Hospodinem za to, co se stalo. Člověk má odpustit a dál tuto situaci řeší Bůh.

Proč se to stalo tvé snoubence, to nevím. Bůh však není tvým smrtelným nepřítelem. Je to tvůj Otec, který stírá slzy, léčí a uzdravuje a těší.

KRISTUS VÍTĚZÍ PAMPLONE - SVOU MOCÍ. A nevíme-li teď odpověď na některé své otázky, můžeme se s důvěrou svěřit Jeho Prozřetelnosti. Mnoho věcí nás může trápit, ale nic nás nemůže utrápit, protože máme ku pomoci Hospodina, našeho Otce. Je třeba mu důvěřovat.

Tak řešíme neštěstí a brutalitu, pokud postihne naší rodinu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 19:32:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Špatně jsem se vyjádřil, proto mi není rozumět, co jsem chtěl říct: Opravuji překlep, nikoli Bůh, ale Hospodin - Kristus je mým smrtelným nepřítelem. Neobviňuji ho ze znásilnění, ale z toho, že se nás snaží přesvědčit, že je Bůh, a že je dobrý. To jsou jeho dvě velké lži. Hospodin není ani Bůh ani dobrý. Je bezmocný a zlý. Jeho zloba je důsledkem jeho hlouposti.

Bůh není mým nepřítelem. Není sice dobrý, ale na rozdíl od Hospodina a Krista to o sobě ani netvrdí. To je velký rozdíl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 07. červen 2010 @ 19:44:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone,
je ti dobře rozumět.  Je jeden Bůh, není jiného Boha. Prožil jsi veliké neštěstí, ale i tak ti říkám, že to neštěstí neudělal Bůh, Hospodin ani Ježíš. Udělali to lidé. Hospodin nám lidem dal svobodu. Dobře vnímám, co jsi prožíval a prožíváš, ale nedovedu si představit, jak by za to mohl Hospodin.

Já nevím, jak si vlastně představuješ Boha nebo jak ho vnímáš. Je nejvýš dobrotivý a stírá slzy tam, kde lidé ublíží a kde se stane neštěstí..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:33:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Již jsem řekl, že s Tebou souhlasím, že to není vina Boha ani Hospodina ani Ježíše. Ostatně co se stalo je dávno pryč, našel jsem si jinou kůži a jsem s ní šťastný.

Nevím nic o tom, jestli Bůh je nanejvýš dobrý, on sám mi nikdy nic takového neřekl, stejně jako mi neřekl, že se jmenuje Ježíš. Slzy mi nikdy neutíral, přešlo to vždycky až časem. Tam kde se mi stalo neštěstí, nesu následky dodnes, a nevím nic o Boží pomoci.

Určitě ale ze sebe nechci dělat božího otloukánka, ani Ti brečet na rameni, jen jsem chtěl znázornit, jak ubohé a hloupé je věřit, že Bůh má starost o lidi tak, jak lidé rozumějí tomu slovu starost.

Jak si Boha představuju? Jednoznačně jako učitele. Stvořil miliony bizarních zvířat, z nichž každé má nějakou vlastnost, která by se mi hodila, a kterou se postupně a pomalu učím. Ale velmi pomalu, jsem špatný žák. Pavouk je trpělivý. Had umí skrývat sebe i své úmysly. Levhart je rychlý, mrštný a nemilosrdný. I to se někdy hodí k přežití. Štír dokáže budit strach, přestože je malý. A tak bych mohl pokračovat. A Bůh se dívá, jak se učím a posílá mi do života lidi, kteří se chovají jako zvířata, jde jim to lépe, než mně, a je to pro mě pokaždé větší a větší výzva, ale zatím mě nikdo nesejmul. Ano, Bůh je pro mě především učitel. Tak si ho představuju já.

Co ty na to?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 08. červen 2010 @ 11:46:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon
Co se stalo, to není dávno pryč, to neseme pod Ježíšův kříž a kapou nám slzy. To není pryč, ale my odpouštíme. Vnímám to tak, že ti co se provinili mají činit pokání, být potrestání a napravit škodu.

Tak, a to jsi  napsal stejně jako já. Následky neseš dodnes a já k tomu napíšu. Odpustila jsem a prosím Boha, abych mohla odpustit. Nejsem masochista, abych mohla říci hurá, nic mě nebolí. Bolí a potřebuji pofoukat. Odpuštění je rozhodnutí. Je to o tom nemstít se a hledat spravedlnost v mezích zákonů. Jsou věci, které nepřestanou bolet do smrti, ale jsou ponořeny v odpuštění a rozmlouváš o nich s Bohem.

No, myslím si, že se pleteš - Bůh má starost o každého jednotlivce. Nikdo u něj není v nějakém zvláštním postavení. Když se k němu obrátíš je pro tebe v tu chvíli, kdy ho oslovíš. Nečekáš v pořadníků, nedáváš úplatek, nemusíš mít vznešený šat. Bůh tě čeká. Jenom Bůh má o tebe tu opravdovou starost.

Jak si představuješ Boha - jako učitele píšeš? Odpovídám- no je to Stvořitel a ty vlastnosti, které uvádíš jsi dostal do vínku. Je na tobě, máš tedy svobodu, jak je použiješ, jestli pro konání dobra nebo zla.

A jestli se lidé kolem nás chovají zvrhle a šlape jim to a mají ta fára a z nich vystupují ty atraktivní blondýnky, jak jsi kdesi psal - nezáviď štěstí hříšnika.

Bude nás soudit Bůh.

Ty se na to díváš z jedné strany a já z druhé strany.




]


Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 06. červen 2010 @ 21:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nadpis článku zněl "K čemu jsme na světě."  Přemýšlel jsi někdy o tom? K této úvaze, jak víš, nemusíš být věřící. Můžeš mít s vírou  neblahé zkušenosti, také nemusíš věřit Bibli ale téhle otázce se stejně nevyhneš. Myslím si, že ani vyhnout nechceš :-) .
Honza.



]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 11:03:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně že jsem o tom přemýšlel, ani nevíš jak často a dlouho. Myslím, že náš život nemá žádný původní smysl, a že nám Bůh dal svobodnou volbu, jaký smysl našemu životu dáme. Myslím si to proto, že kdyby Bůh chtěl vnutit nějaký smysl, který stanovil on, jistě by nám to sdělil.

Křesťané sice hystericky vřískají, že smyslem lidského života původně bylo starat se o Boží zahradu, a že máme milovat Boha a své bližní, ale křesťané mě obelhali a podvedli a hodili přes palubu už tolikrát v záležitostech pozemských a praktických, že jim ani té jejich Bibli nevěřím ani ve věcech duchovních.

Možná se ze samé zvědavosti zeptáš, jaký smysl dávám svému životu já, ale to by bylo na delší povídání, protože nemám jen jediný cíl. Je to spíš strom úkolů, které si dávám, často vyroste nová větev a často některou odstřihnu, jako správný sadař.

Cítím, že sám v té věci nemáš jasno, ale neboj, chce to prostě životní zkušenosti, pak si to urovnáš v hlavě a všecko bude ok.


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 07. červen 2010 @ 12:21:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplone, díky upřímnou  odpověď a buď rád, že v některých věcech nemáš jasno . . .  :-)  Pokud člověk hledá, je to s ním ještě dobré.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 12:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, Tvé poděkování je velmi falešné. Přestože jsem ti ze své dobré vůle poskytnul konzistentní odpověď na tvou otázku, podsouváš mi, že v té věci nemám jasno. Kdybys vyjádřil souhlas nebo nesouhlas, případně se zeptal na něco dalšího, bral bych to jako férovou diskuzi. Ale předstíráním, že jsem Ti neodpověděl a že v tom nemám jasno, mě jen znova přesvědčuješ (asi třistapadesátý křesťan v pořadí), že se umíš vyjadřovat jen pomocí naučených frází a formulek a že ve skutečnosti v žádného Boha nevěříš. Jen si hraješ na bystrého mladíka, který se cítí být na koni, aby nasral každého, kdo je vnitřně nejistý. Vybral sis ale špatný terč, já vnitřní nejistotiu netrpím, a mým učitelem není Kristus. Já se učím sám.

Vrať se do modlitebny, ptáčátko, a pokračuj v odříkávání otčenášů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 07. červen 2010 @ 13:42:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pamplone,
 Mýlíš se chlapče (promiň mi to oslovení, myslím si, že jsi přeci jen o něco mladší :-) ale to není podstatné ) Ta odpověď se mi opravdu líbila a zda si přitom připadáš vnitřně jistý či nejistý mě ani nenapadlo. Líbí se když někdo hledá, když si klade otázky . . co ti k tomu mám ještě říct. Také tvá reakce není nezajímavá, rovněž mi připadá jako naučené fráze které tu často opakuješ. Nu, alespoň si pro začátek nemusíme nic  moc vyčítat. :-))  Máš pravdu, na některé věci bych se Tě rád zeptal, jen nevím, zda má cenu to dávat takto "na sklo" A s tím přesvědčováním jsi  myslím naprosto vedle - aspoň to není  mím úmyslem.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 19:05:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hele, Honzo, já vůbec nechápu, o co Ti jde, proč mi vlastně píšeš. Otázku, kterou jsi mi položil, jsem Ti zodpověděl. Ve Tvém poděkování za odpověď jsem rozeznal faleš a jasně jsem to pojmenoval. Chceš mi ještě něco konkrétního? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že zatím nechci :-) Snažil jsem se ti vysvětlit svůj názor k tomu, co jsi o mě řekl, to snad mohu. Zapomínám, že na GS je dost (nikoliv všichni) dokonalých lidí, kteří si myslí, že rozeznávají,  aniž by se přesvědčili, po pravdě řečeno jsem čekal, že budeš výjimkou. No vidíš, také snadný a třeba unáhlený závěr.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pondělí, 07. červen 2010 @ 20:48:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná mám dlouhé vedení, ale nikde nevidím Tvou snahu něco mi vysvětlit. Jen ses mě zeptal, jestli jsem přemýšlel o tom, proč žijeme. Odpověď jsi dostal. Sám jsi mi k tomu ale svůj názor neřekl, tedy aspoň pokud vím. Jestli ano, prosím odpusť mé nedovtipnosti, muselo mi to uniknout, zopakuj mi to.

Já o sobě netvrdím, že jsem dokonalý a že vždycky bezchybně rozeznávám, předchozí odstavec je toho snad jasným příkladem. Je ale pravda, že než nějaké mapě uvěřím, snažím se přesvědčit osobní návštěvou na orientačních bodech. A pokud na místě, kde měl být podle mapy pramen, nacházím jen vyprahlou zem, zástupy přesvědčených, které tam táhnou s flaškami pro vodu, už mě nemohou dojmout.

Ledaže bych na nich viděl, jak mají ty flašky plné a jdou s tou vodou zas domů. Ale já vidím že si zpátky nesou jen prázdné lahve a o vodě si jen zpívají něžné a dojemné písničky. :-)))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 08. červen 2010 @ 09:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pamplon je svým způsobem možná nejpřínosnějším přispěvatelem diskuze, aspoň tak to vnímám. Mezi stovkami otřepanými květnatými náboženskými frázemi tu nastavuje zrcadlo jako člověk, na kterého tento sentiment prostě neplatí a ví, co chce. Ukazuje, jak mnohdy prázdné a povrchní je předávání křesťanského poselství v prismatu dnešního člověka.

Stále se tu tváříme jak je všechno super, stačí uvěřit a jsme ve vatě, sem tam nějaká rýma, kterou nás Bůh otcovsky utužuje a tím to hasne. Ale realita je mnohdy strašná a lidské utrpení přesahující naši představivost. A Bůh tomu nechává "volný průběh".

Bůh místo toho, aby mávnul kouzelným proutkem a odstranil bolest a zlo ze světa, tak do světa vstupuje a stává se člověkem, aby to zlo a tu bolest nesl s námi, abychom v ní nebyli sami. Všemocný se stává slabým, nesmrtelný se vydává na smrt. Dává se světu tak moc, že je možné ho i zabít. Což je dobrá zpráva pro tebe, Pamplone, můžeš ho zabít. A my jako křesťané musíme najít způsob, jak promlouvat ke světu, protože otřepané fráze už ztratily své kouzlo. (a jen hlupák bude věřit člověku, který se ohání knihou, ve které se mluví o šestidenním stvoření světa, jako historicko-důkazním materiálem)


]


Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Pondělí, 07. červen 2010 @ 13:28:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Což je blbost-peníze se měli dávat do chrámu, jelikož chrám neexistuje- desátky skončili. Jediné , co člověk může dávat je dary a ty by měl dávat jinde než v kostele- prostě se postarat o vdovy a sirotky .nic víc, nic mín.
Takže spíš je to o tom, že lidi neumí číst a pamplon taktéž ne.


]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. červen 2010 @ 07:49:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozoroval jsem včeličky, jak řádí na květech skalníku. Jako kdyby chtěly dohnat to, co pro déšť zanedbaly. Proč je ty květy asi tak přitahují ?



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 06. červen 2010 @ 08:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To zjistíš snadno. Zkus z květů vylisovat trochu šťávy a rozetřít ji na vyhřátej šutr. Pokud včelky přiletí, je jasný co je na těch květech přitahuje.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: salom v Neděle, 06. červen 2010 @ 12:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ze by to byl med?-)


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Neděle, 06. červen 2010 @ 15:23:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Saláme, s tebou se tady nikdo nebaví, běž pryč.


]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. červen 2010 @ 10:13:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hmm, takže Bůh celého vesmíru nepotřebuje k sobě nikoho, to by byla bsurdní představa. Zato když stvořil slovem Zemi, tak jí neudělal celou ale potřeboval nutně člověka, aby na ní něco dodělal. To vypadá logicky.

  Myslím, že alespoň na jednom se shodneme, oko: Na významu slova "heretik" a "heretický"

  Smyslem našeho bytí je tedy vykonat práci, pro kterou jsme se narodili. ... Že se můžeme s Bohem radovat a být šťastní už i v tomto "slzavém údolí".

  Ano, OKO, to platí pro všechny lidi, římské katolíky, muslimy, pohany i nevěřící. To je jejich smyslem, pracovat, protže jdou na soud národů. ŘK ještě navíc žijí v slzavém údolí Královny nebes, což je ještě o kousek horší, než to mají pohané.

  Už jsme ti vysvětlovali, že křesťané to mají jinak. Křesťané už udělali ve svém životě tolik skutků, že nakonec dozráli k tomu, aby byli schopni přijmout spásu. Když třeba ŘK přijme spásu, přejde okamžitě ze slzavého údolí a pravomoci jeho Královny do nebeského království a pravomoci jeho Krále.

  To je ostatně podstata spasení, že Krále a Pána nebeského království člověk přijme jako Pána a Krále, že se uteče pod jeho pravomoc. Když utíkáš ze Slzavého údolí do Nebeského království, je to podobné, jako když utíkali lidé z Jáchymova do NSR. Když se jim to povedlo, už nebyli pod pravomocí slzavého komunistického režimu, který jim dával práci a knedlíky, ale přešli pod pravomoc svobodné vlády, která jim dala něco málo do začátku a svobodu k práci a tvořivosti. Jen ten rozdíl mezi Královnou slzavého údolí a Králem nebeského království je poněkud absolutnější.


  Můj minulý článek o dobrých skutcích, ve kterém jsem psal, že tam, kde je nebeské království je mnohonásobně více dobrých skutků, než tam, kde je slzavé království, končil:

Vyšel rozsévač, aby rozsíval své zrno. A jak rozsíval, jedno padlo podél cesty a bylo pošlapáno a nebeští ptáci je sezobali. Jiné padlo na skálu, a když vzešlo, uschlo, protože nemělo vláhu. Jiné zase padlo mezi trní a to trní vyrostlo s ním a udusilo je. Jiné však padlo do dobré země, a když vzešlo, přineslo stonásobnou úrodu.

  Tak to je v nebeském království. Zamysli se, oko: Kdo nese ten stonásobný užitek? Je to snad ta hlína?

  Dokud budeš spoléhat na tu hlínu místo na to Slovo, nepohneš se ani o kousek.



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 10:25:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."když stvořil slovem Zemi, tak jí neudělal celou ale potřeboval nutně člověka, aby na ní něco dodělal."...

Bůh tak stvořil zemi úmyslně. Dar života na ní spolu s časem, který jsme dostali je neuvěřitelným darem, šancí, kterou bysme neměli zahodit, ale využít. Mít podíl na vytváření krásy, na štěstí plynoucí z uspokojení, z radosti z dobře vykonané práce.
Celý smysl lidského života se točí kolem spolupráce Boha a lidí. Jen v tomto spojení jsme schopni rozmnožovat naše hřivny.

Dokonalá země s lenošivými lidmi by byla sterilní záležitostí k ničemu.


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. červen 2010 @ 09:47:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Argumentuješ na můj příspěvek a píšeš něco o lenošivých lidech. Nerozumím souvislosti. Když já píšu články, tak v nich uvádím, že tam, kde je Boží spasení, je o hodně, hodně více práce, než tam, kde se kážou skutky. Pokud by ti tedy opravdu šlo o pracovitost, je spasení v Kristu mnohem, mnohem lepší, než nábožné skutky. jestli máš rád práci a ovoce, měl bys spíše kázat spravedlnost a spasení v Kristu, než skutky a spasení na soudu skutků po smrti.

  Navíc, když se člověk setká se svým spasitelem a narodí znovu z toho navěky zůstávajícího Božího slova, může teprve začít chodit ve skutcích, které pro něj Bůh připravil. Do té doby to může jen zhruba odhadovat, co má Bůh připravené a pokud začne pracovat, vůbec se nemusí trefit. Pravděpodobnost, že to, co člověk vymyslí, je totéž, co má Bůh pro něj připravené, je mizivá.

  S prací je to tak:

  Kdo pracuje lépe, námezdní dělník, který dělá za mzdu, nebo majitel, který "dělá sám na sebe"? I když oba dělají stejný čas, tak práce toho druhého je o poznání kvalitnější a je jí o poznání více. A ten druhý pracuje rád, práce ho baví a nezapíchne to ve dvě odpoledne na píchačkách.

  A tak je to i s těmi, kteří delají skutky, aby "někdy" dostali za odplatu spasení, proti těm, kteří se již stali dědici Božího království a pracují na svém.

  Toník


]


Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 11:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Kdo nese ten stonásobný užitek? Je to snad ta hlína?"...

To je dobrá otázka, jen ji domysli do konce.
Zrna, která rozsévač rozhodil byla všechna dobrým semenem. I ta, která padla na skálu, nebo do trní, či na okraj cesty.

Má tedy úrodná hlína jakýsi vliv na stonásobný užitek zrna, nebo nemá?


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. červen 2010 @ 09:37:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, úrodná hlína má velký vliv na to, jaká přijde úroda. Ale tu úrodu nenese ta hlína, ale to Slovo. Proto musí člověk nejdřív přijmout Slovo, ze kterého pochází ten věčný život. A věčný život pak nese tu úrodu, ovoce - změnu chování.

  Naopak to nefunguje. Hlína se může bez Slova usnažit do úmoru, žádnou úrodu nepřinese.

  Myslel jsem, že bydlíš na vesnici a tohle znáš. Jak vypadá taková hlína, která se snaží, ale nemá to Slovo? Já mám tady takové hlíny půl hektaru. A když se ta hlína hodně snaží, vyroste na ní hned několik desítek velkých vozíků kopřiv, bodláku a lebedy, občas nějaký vlčí mák nebo kopretina. Ty ale kopřivy a bodláky spolehlivě udusí.

  Takže začátek je: Vyčistit, zasít semínko a pořádně promočit. Pak roste to, co má.

  Úplně jako v křesťanství.


]


Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. červen 2010 @ 09:35:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ale tu úrodu nenese ta hlína, ale to Slovo."...

Úrodu přináší semínko, které je zaseté do dobré půdy. To je podmínka!

Nemyslíš, že Slovo je právě tím obrazem dobrého semena v dobře připravené půdě?

Z koho jsou živena semínka naší víry?




]


Re: Re: Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. červen 2010 @ 10:25:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, už si tolik nepomatuju, z čeho jsou živena semínka vaší víry. Jsou to různé kosti, zázraky v Lurdech, turínská plátna, všelijaké posty, odpustky a odříkání, slova různých významných lidí, zjevení všelijakých andělů světla, je toho mnoho.


  Já píšu o věčném životě, spasení, Boží víře a snažím se to vysvětlit. V něm to funguje jinak. Víra tam pochází z Božího slova, které lidé přijmou. To přijetí je základ.

  Tvými slovy: Když člověk doroste ke spasení (to je často tak, že je třeba v těžké situaci, ze které si neví rady) tak mu Bůh pošle někoho s mocí k záchraně. Tahle moc se předává svědectvím - slovy, a Boží mocí, modlitbou. Dotyčný člověk, který dospěl ke spasení, pak to Slovo přijme a to slovo v něm počne věčný život, ten věčný život je z toho Slova. To Slovo je to semeno, které v člověku přináší úrodu. Bez toho Slova je život jalový, ať je víra člověka jak chce silná a skutky jak chtějí velké.

  To Slovo se pak přijímá srdcem, věří se srdcem. Ne hlavou. A vyznává se ústy. Ne myslí. A celé to není složité na pochopení, i ten nejblbější (tedy například mentálně ne tak zdatní lidé) tou cestou dokáží projít.

  Člověk, který to Slovo přijme, je jako ta úrodná půda. Je totiž zachráněn od soudu a smrti, stává se Božím dítětem, získává podíl na nebeském království a začíná pracovat "na svém". Proto je užitek takového člověka třiceti, padesáti či stonásobný. Užitek práce takového člověka se velikým způsobem liší od výsledků práce člověka, který se snaží za svoji práci získat spasení a o užitek jeho práce mu nejde, protože nedělá na svém, ale na cizím a jediné o co mu jde je to spasení. A tak mu jde hlavně o úmysl "dělat práci", je mu jedno, k čemu práce vede. Asi jako když si nezaměstnaný hledá zaměstnání - taky mu většinou nejde o to, aby druhým pomohl, něco vytvořil, jde mu o to mít zaměstnání aby se uživil.

  A to je ten rozdíl mezi dětmi světla a dětmi světa. Na první pohled jedno písmenko, ale to jedno písmenko udělá ve výsledcích fakt hodně.


]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 06. červen 2010 @ 16:46:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...načo som tu na tomto svete?

to je dobrá otázka, nad ktorou si lámu hlavu krestenia i ateisti...
ateisti, komunisti...kedže nemajú vzťah k Bohu, tak zmysel ľudského bytia vidia v práci...žiarivým príkladom nám boli komunisti, ktorí všetko posudzovali podľa výsledkov budovateľského úsilia ľudu...k ateistom, komunistom treba zarátať všetky náboženstvá orientované na skutky, vrátane rímskeho katolicizmu...

evanjelium je dobrá správa pre svet v tom, že ponúka spásu človeku z milosti, to jest zdarma bez jeho úsilia a skutkov...ap. Pavel si všimol že evanjelium je neveriacim ľuďom a nábožensky orientovaným ľuďom na skutky ,,bláznovstvom,, a ,,pohoršením,,....
situácia sa nezmenila ani dnes...žid, hinduista, moslim a rímsky katolík len veľmi ťažko príjma evanjelium, pretože je úplne zadarmo a bez práce...
biblia svedčí o tom, že sme stvorený v prvom rade pre vzťah s niekým a až potom pre to, aby sme niečo vytvorili a zanechali...
...Boh nám zveril túto zem na to, aby sme ju podmanili a zveľadili a panovali nad stvorenstvom a pri tom niečo zmysluplné tvorili...práca môže byť dôkazom lásky vo vzťahu...ak niekoho milujem, tak mu to patrične dokazjem aj skutkami lásky....ale, tie skutky sú výsledkom vzťahu založenom na láske...
keď som sa zamiloval do svojej manželky, tak v prvom rade som chcel s ňou byť, tráviť s ňou veľa času a až potom som jej chcel dokazovať lásku skutkami....nikdy to nie je naopak...Boh túži po nás a až potom logicky z tohto vzťahu lásky chceme niečo pre neho robiť...
ak je to naopak, tak bez vzťahu k Bohu budem do bezvedomia vykonávať množstvo náboženských obradov, skutkov bez vzťahu k Osobe...

P.S. dnes občas zabudnem kúpiť manželke kvety na výročie, pretože moja láska k nej mierne vychladla oproti počiatku...v čase nášho počiatočného vzťahu som tento skutok vykonával aj bez toho aby mala sviatok...skutky súvisia z láskou a vzťahom ale na prvom mieste je vzťah pre ktorý sme boli stvorený...

čeť práci...ivanp



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. červen 2010 @ 21:26:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...žid, hinduista, moslim a rímsky katolík len veľmi ťažko príjma evanjelium, pretože je úplne zadarmo a bez práce...???

Ivane ¨
proč pořád dokazuješ svou neznalost evangelia? Víra a skutky jsou neoddělitelně spojené nádoby. Bůh není lenoch a ani křesťan nesmí být lenoch.
Jen si poslechni, co říká Boží slovo.



(Jk 2,14-26)
Co je platné, bratři moji, říká-li někdo, že má víru, ale nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?
Kdyby bratr nebo sestra byli nazí a postrádali by denní pokrm
a někdo z vás by jim řekl: "Jděte v pokoji, zahřejte se a nasyťte!" ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co je to platné?
Tak také víra, nemá-li skutky, je sama o sobě mrtvá.
Někdo ale řekne: "Ty máš víru a já mám skutky." Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích.
Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. I démoni tomu věří - a třesou se!
Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je mrtvá?
Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků, když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen z víry.
Nebyla podobně na základě skutků ospravedlněna také nevěstka Rahab, když přijala ty posly a propustila je jinou cestou?
Jako je tedy tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.



]


Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 06. červen 2010 @ 17:20:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stvořil Bůh člověka, aby měl koho milovat
Stvořil Bůh člověka, aby ho měl člověk rád....



Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 06. červen 2010 @ 18:45:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není dobré být člověku sám....


]


Re: Re: Re: K čemu jsme na světě. (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Pondělí, 07. červen 2010 @ 13:34:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no, tato věta byla řečena kvůli tomu, že se má člověk spolčit s jiným člověkem..... ne ke vztahu s B-hem



]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy