Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 291 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116560103
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše
Vloženo Úterý, 29. červen 2010 @ 19:18:38 CEST Vložil: Stepan

Sekty poslal Nepřihlášený

Vyjádření


Ze života sekty Marie Glogarové a  Petra Eliáše

Vyjadřuji se k níže uvedenému článku, který byl uveřejněn tady na GS dne 6. 9. 2009 pod názvem Společenství se silně sektářskými rysy.




I já jsem tímto společenstvím prošla. Nenazývala bych toto společenství nadále společenstvím, ale sektou vznášející se někde v římskokatolické církvi. Tuto sektu duchovně vede P. Petr Eliáš a Marie Glogarová. Sekta má základní jádro v Novém Jičíně a projevuje se tím, že silně manipuluje lidmi, vytrhává je z rodin a vymazává jim hlavy.

Budu dál psát jazykem sekty ve které jsem strávila několik let svého života.I mě tato sekta ovlivnila. Všichni v ní mluví stejným jazykem. Používají stejná slova a stejné fráze:

     -člověk, který projde touto sektou, je totálně ztracený a rozhodne-li se, že odejde, má co dělat, aby se vzpamatoval, protože on, je ten nejhorší člověk na světě. Pochází z té nejhorší rodiny, kde žijí lidé, kteří jsou daleko od Boha a nemají toho správného ducha, protože i oni byli svými rodiči špatně vychováváni. Má rodiče ze světa, kteří ho špatně vychovávali a byl vlastně dítětem ulice, protože rodiče mu neuměli vytvořit rodinu. Rodinu umí vytvořit pouze Marie Glogarová a jádro sekty, která k sobě přitahuje mladé lidi a pomlouvá jim takto rodiče. I já jsem tímto výmazem prošla a myslela jsem si, že mám ty nejhorší rodiče pod sluncem.  Protože se to děje pod duchovním vedením Petra Eliáše, kterému člověk věří, tak než zjistíte, že to není správné, může uběhnout hodně času. Přišla jsem o ty nejkrásnější roky života se svými rodiči a se svou celou rodinou a ani slzami tyto roky nevrátím zpět.

Marie Glogarová a Petr Eliáš vedou manipulativní sektu. Tato sekta je podle slov duchovního vůdce Petra Eliáše požehnáním pro celé město. Je to sekta uzavřená a její členové se nesmí vyčerpávat ničím jiným, co není prioritou. Pokud je někdo členem sekty, nemůže udržovat vztahy se svou rodinou, protože musí trávit čas tam, kde se může nadechnout, a to je v sektě. Na další vztahy mu už nezbudou síly a pro sektu by nebyl přijatelný. Život takového člověka je sekta, ne rodina.

Aby ses v sektě udržela, musíš být nasaditelná. Co to znamená nasaditelná? To znamená, že budeš plnit úkoly, které ti dá vedení sekty. To znamená, že Marie Glogarová bude relaxovat, a ty budeš makat. Doslova a do písmene makat a plnit úkoly, které budeš vykazovat, jinak v sektě neobstojíš. Budeš tzv. dobrovolník, v současné době pod hlavičkou skautské organizace.
Pokud se chceš zúčastnit nějaké akce - jak je v diskuzi pod níže uvedeným článkem uvedeno - Táni ledů nebo Zimního večera při svíčce atd. - musíš mít povinnou účast například na růženci atd... Marie Glogarová velmi pečlivě tuto účast sleduje a je jí jedno, že ONA dojede autem a druzí šlapou pěšky, nebo musí dojet autobusem. P. Eliáš poručí jít na hranici možností a vymaže ovečkám mozek. Řečeno slovy Petra Eliáše:" společenství v Novém Jičíně je společenství na doraz, do vydání sil - musíte jít na hranici svých možností. Musíte si poskládat priority. To už za vás nikdo nerozhodne. Vy sami si volíte cestu. Na první místo společenství. To si musíte sami poskládat, kde chcete být. Jde to, nebýt ve společenství a uzavřít se do svého života, i tak se dá žít, ale  kdo je ve společenství, musí mít poskládané priority. Ve společenství je třeba mít poskládaný život. Na prvním místě společenství.".

Všechno je dobrovolné. Pokud má člověk na prvním místě sektu Petra Eliáše, nemá prostor pro život ve vlastní rodině, protože by neměl čas, pro plnění úkolů, které dává sekta. Ale Bůh mě přece poslal do rodiny, do života uprostřed sourozenců a s rodiči, ne abych opovrhovala rodiči a sourozenci, babičkou, dědečkem, tetami, strýci, bratranci a sestřenicemi. Oni přece mají také nárok na můj čas, na můj úsměv, na vztahy. To, co učí sekta je zvrácenost.

A co mě dost bolelo? Lež Marie Glogarové. Ona osobně všechno řídí a všechno posuzuje, všechno nanese Petrovi Eliášovi a on posuzuje danou situaci podle ní. Druhé strany se ani neptá. Postaví se židličky a jádro sekty, obviněného posadí a teď mu začnou vymývat mozek a každý mu řekne to špatné co si o něm myslí. Dotyčný mlčí a dívá se a může taky případně slzet a plakat a hroutit se. Nikdy jsem nepochopila, co si tím P. Petr Eliáš hojí. Co si tím hojí Marie Glogarová?
Marie Glogarová na mě udělala podraz a jinak tlumočila duchovnímu vůdci Petru Eliášovi to, co jsem rozhodla, a pak lhala. Děje se to běžně. A obhájit se? To není možné. Ona má vždy pravdu. Udělá další chybu a zase si někoho najde a zase ho posadí a povytýkají mu chyby a on pak může plakat a Marie Glogarová je velký vzor a všichni se od ní učte.

Marie Glogarová má toho správného ducha a umí všechno dobře posoudit, ale jí se nesmí člověk dotknout, protože by to neunesla.

O dospělé v sektě mi nejde. Jde o děti, kterým tato sekta ničí život. Ničí jim bezostyšně a doposud i beztrestně dětství. Dospělí v této sektě si již své děstství prožili a ted ho beztrestně ničí dětem. Čím? Je pravda, že i tím, že dělí děti na děti první, druhé, třetí, i čtvrté kategorie. Nejlepší jsou přece děti Glogarů Je pravda že Glogarův klan je na všech fotografiích, ve všech albech. A kdo hraje princezny a prince? No přece Glogarovi. A kdo hraje královnu, no přece Marie Glogarová, velká učitelka.

A čím ještě ničí život malým dětem, no přece tím, že žijí život pouze v uzavřené sektě a nesmí žít život uprostřed svých rodin, do kterých je postavil Bůh. Pro ty malé děti, je to zvlášť zvrhlé vytrhnout je z rodin, do kterých patří. Je to i trestné.

Když jsem byla v této sektě, musela jsem si také oblékat uniformu sekty. Všichni nosí stejný typ oblečení, všichni stejně chodí, nosí stejný typ obuvi. Všichni nosí stejnou barvu oblečení. Všichni stejně sedí v kostele, chovají se stejně, stejně mluví, mají stejnou intonaci. I já jsem tento řád dodržovala. Nezapomenutelné zážitky.

Vyjádřím slovy sekty:
Nejhorší na tom je to, že oni člověku tak vymažou hlavu, že si myslí, že to tak všechno musí být, že si myslí, že si musí nechat kázat o tom, jak je špatný, jak je nemožný, jak je lenivý, jak nemá poskládané priority, jak se neumí modlit, jak nemá toho správného ducha a jak asi táhne za jiný provaz. "Nezdá se ti, že táhne za jiný provaz, a že má jiného ducha"? A takhle se nemodlí. Musíš šeptem, tiše. A nesmíš zdrobňovat jméno Ježíš. V kolébce ležel Ježíš, víš to?
Marně uvažuji, jak může Marie Glogarová někomu předepisovat, jak se co má modlit. Do srdce přece nikomu nevidí. Nebo také jak může vydávat své soudy o tom, jak kdo zpívá pro Ježíše. Proč to raději nenechá na Pánu Ježíši?

Dalším zážitkem ze sekty je to, že když vystoupíte ze sekty, přestanou vás zdravit. Přestanou zdravit i svou blízkou rodinu, rodiče, sourozence, příbuzné, no prostě jsou zpřetrhány všechny rodinné vazby. Sekta a její bezpečnost je vždy na prvním místě.Toto je nenapravitelná škoda a je to podle mě trestné, porušují tím práva dětí na vztahy s rodinou a P. Petr Eliáš by v tomto duchu sektu v Novém Jičíně vést neměl, protože rozbíjí rodiny a  takto rozbité rodinné vztahy nejdou nijak napravit a nikdo je nedá dohromady. Bůh to tak přece nechce.

V neposlední řadě je pro mne bolestným zážitkém také to, že mne několik let Petr Eliáš duchovně vedl, a že jsem mu věřila. To, že  se mi snažili vymýt mozek před celým společenstvím - sektou a říkali mi v čem jsem špatná a musela jsem mlčet a druzí mluvili a jenom já jsem byla ta špatná, tak to považuji za nenormální, a sektářské.
Servilnost členů sekty duchovnímu vůdci byla viditelná a nepříjemná. Všichni se vším souhlasili.
Celé moje setrvávání v této sektě hodnotím jako duchovní zneužívání a dodnes nevím, jak si s tím poradit. Duchovní zneužívání je trestné.

Další zajímavou věcí je ta skutečnost, že dokud je člověk uvnitř sekty, je mu duchovní vůdce k dispozici, ale jeho telefonní číslo se chrání, mají ho jenom vyvolení. Musíš si tedy rozhovor s ním domluvit přes někoho vyvoleného a ten už mu podá informace o tvé osobě. Pokud  telefonní číslo dostaneš, můžeš být patřičně hrdý, jsi teď vyvolený. Když ztratíš svou pozici v sektě a projdeš očistnou lázní sezení uprostřed vyvolených, kde ti vymývají mozek a ty pláčeš, a pak si dovolíš neposlechnout, tak už se na telefonní číslo duchovního vůdce nedovoláš. Ono mlčí, neobhájíš se. Maximálně dostaneš nějakou slovní sprchu duchodního vůdce a pak je  navždy ticho.

Ptám se tě Petře Eliáši, kde tedy chceš řešit patologii sekty, kterou duchovně vedeš? - a teď používám tvá slova - ve kterých novinách, na kterém televizním kanále - kde? Co ještě chceš????

Vkládám článek z internetu, který v obecné rodině vcelku dobře vystihuje manipulaci v sektě Marie Glogarové a Petra Eliáše.
http://www.daliborovy.estranky.cz/clanky/duchovni/Duchavvacb.html

Chtěla bych vám představit společenství se silně sektářskými rysy, které hrálo tuto pohádku a kterým jsem prošla. Přemýšlím, co mi tato sekta dala a hlavně co mi vzala. Krásná pohádka, ale zkušenosti opačné.
Toto společenství se silně sektářskými rysy vede P. Petr Eliáš a  Marie Glogarová. V současné době otevřeli azylový dům pro těhotné ženy v tísni v Hlinsku u Pardubic, pod názvem Nadační fond Betlém nenarozeným. Působí také v Novém Jičíně, v Dobré u Frýdku Místku, ve Velké  Polomi u Opavy a v Ostravě. Pokud by toto společenství mělo nést dobré ovoce a matkám v tísni by mělo pomáhat, mělo by být vlídné a positivní, ale tady jde o pravý opak.Jde o společenství se silně sektářskými rysy, je silně manipulativní až démonické.

Po vlastní zkušenosti nevím, v čem by mělo být jakkoliv přínosné.Domnívám se, že signalizuje něco patologického a zneužívá důvěřivé lidi a činí tak více škody než užitku.Zvláštní na tomto společenství je to, že jeho členové jsou silnou manipulací "vytrhávání" ze svych rodin. Nestýkají se se svými rodinami. Jsou uzavřeni do sebe. Říkají, že mají jiného ducha, než okolní svět, táhnou za jiný provaz, chrání si poklad, nikdo nesmí nikde nic říci. Všichni musí plnit striktní nařízení. Domnívám se, že ublížili mnoha lidem a navíc, nedokažou pochopit, když jejich řady někdo opustí a jsou mstiví.

Máte někdo podobnou zkušenost? Je vůbec možná obrana a nebo je lepší útěk?

Podobná témata

Sekty

"Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Úterý, 29. červen 2010 @ 22:08:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já myslím, že nejen já, ale někteří další zde na GS mají s takovýma sviněma zatraceně podobnou zkušenost. 

Otázka, zda obrana nebo útěk, je ovšem kardinální. Dnes s odstupem mnoha let se mi to kecá, ale když jsem byl mladý a nevěděl toho o životě a o Bohu tolik co dnes, tak jsem podobným gaunerům taky naletěl. Ze zpětného úhlu pohledu říkám, že jediným řešením je hrdý a nezávislý postoj a rozhodný odchod. Sektu změnit nejde a žít v ní se taky nedá, neboť to není život. Je to ale těžké, kdo to zažil, ví o čem mluvím. Když člověk odejde, tak následuje miliarda pochybností zda člověk neudělal přece jen chybu, dvě miliardy radostných ujištění že neudělal a tři miliardy výčitek, že chybu asi udělal. Nezbývá než se modlit, časem to bude dobrý.



Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 29. červen 2010 @ 22:34:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela úděsné. Mám tomu rozumět tak, že ta skupinka působí v rámci římskokatolické církve? Pak by to "P" před jménem Eliáše znamenalo kněze a docela by mě zajímalo, co s tím jako dělá jeho místní církevní hierarchie. Patří jim tyto webovky, že?

Máte někdo podobnou zkušenost? Je vůbec možná obrana a nebo je lepší útěk?

No já osobně takovou zkušenost nemám. Já jsem příliš velký kverulant a rebel na to, abych se snesl s nějakou tou autoritou:-) Mám několik známých s trochu podobnou zkušeností (vesměs jde o bývalé svědky Jehovovi), ale rozhodně mě zaráží, že něco takového funguje i v rámci ŘKC, pokud to tak tedy je. Rozhodně si myslím, že je lepší odejít. Jako katolík bych asi informoval místního biskupa, ale nečekal bych, že s tím něco udělá: ruka ruku myje, znáš to.

Jsem za tebe rád, že už jsi venku. Začít žít bez sekty, která ti byla vším, musí být hodně těžké. Držím palce.



Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červen 2010 @ 08:31:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Ahoj.

   Setkal jsem se uvnitř ŘKC se dvěma sektami tohoto druhu, jedna byla vedená podobným "charizmatickým" člověkem, druhá je známější a je vedena duchovní bytostí zjevující se na různých místech, má více lidských představitelů, ta druhá stále existuje. Praktické účinky obou byly velmi podobné těm popisovaným v článku - výlučnost a tím izolace členů (a to i od jiných ŘK), rozdělení rodin, proklínání, atd.

   Musíš si uvědiomit, že "odejít" ze sekty uvnitř ŘKC je ještě o kus těžší, než odejít z "běžné" sekty. Pro člověka to často znamená, že odchází z Jediné pravé církve, a to ještě z její nejjedinější, nejpravěší a necírkvovatější části.

   Takové sekty mohou v ŘKC bez problémů existovat, pokud se projevují v rámci ŘKC spirituality - uctívání Královny, růžence, poutě, pobožnosti, duchovní cvičení, zasvěcování a podobně, není žádný problém. Důležité je to, aby ovečky zůstávaly v ŘKC a aby byl klid (tzv. "pokoj"). Problém nastává až tehdy, pokud z orthodoxie vykročí nějakým jasným směrem nebo pokud klid není a daný vůdce se nepodřizuje hierarchii.

  Toník


]


Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 30. červen 2010 @ 12:34:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
druhá je známější a je vedena duchovní bytostí zjevující se na různých místech,

Neměl bys nějaký ten odkaz?

Musíš si uvědiomit, že "odejít" ze sekty uvnitř ŘKC je ještě o kus těžší, než odejít z "běžné" sekty. Pro člověka to často znamená, že odchází z Jediné pravé církve, a to ještě z její nejjedinější, nejpravěší a necírkvovatější části.

Proč by měl odchod z nějaké poblouzněné skupinky znamenat i odchod z celé církve? Copak ty neznáš katolíky, kteří jsou prakticky členy farnosti, kam podle bydliště nepatří? Chodí na mše jinam a žijí tam i sborový (farní) život, protože jim nevyhovuje jejich místní kněz či farnost. V ŘKC je spousta různých uskupení a nikdo není přece povinen zúčastňovat se jejich aktivit. Problém tedy může asi nastat u řeholníka, ale to je jiná kapitola.

Považovat se za tu jedinou pravou církev je celkem běžný jev v církvích se sektářskými prvky. Myslím, že odejít tam odtud je těžší. Když tě vyloučí jeden sbor SJ (nebo se s nimi rozejdeš), máš dveře zavřené všude. Kdybys odešel z té skupinky z článku, máš spoustu normáních farností a jiných uskupení.

Takové sekty mohou v ŘKC bez problémů existovat, pokud se projevují v rámci ŘKC spirituality

Toto mě právě docela překvapuje. Každý kněz je přece podřízen místnímu bikupovi, takže bych tak nějak čekal, že se církev snaží ohlídat ty, kteří se chovají tak, jak je popsáno v článku.


]


Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. červenec 2010 @ 08:11:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Každý kněz je přece podřízen místnímu bikupovi, takže bych tak nějak čekal, že se církev snaží ohlídat ty, kteří se chovají tak, jak je popsáno v článku.

  Proč si myslíš, že se tzv "církev" snaží o něco takového? Máš snad pro to nějaké indicie, svědectví, že by se takové věci děly? Ještě jsem nikdy nic takového neslyšel a to jsem na světě dlouho a přečetl jsem toho dost. No, teda snad s vyjímkou Oka, který tvrdí, že něco takového je zcela jistě možné, ale praktický příklad že by to tak fungovalo, neuvedl.

  Naopak případů uvedených v článku doplněných tím, že nadřízená autorita pana faráře "přikryje" jsem už slyšel více a to se o tématiku cíleně nezajímám a nezkoumám jí, jen občas na něco náhodou narazím. Vždyť to není tak dávno, kdy tu byl případ podobný jak vejce veci. Jeden takový jsem měl možnost i sledovat na vlastní kůži a jeho aktéři byli lidé v sousedních farnostech, které jsem osobně znal.

  Pokud jde o tu sektu, o které jsem psal, tak známými představiteli jsou třeba časopis Světlo (který zřejmě ztratil internetovou podobu, tak ho najdeš jen v archivu) a katolický report, na který také odkaz nemám, ale a tomhle webu najdeš přibližně podobné náboženství (nebo když si tu přečteš příspěvky nicku Martino).

 


]


Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. červenec 2010 @ 08:33:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Proč by měl odchod z nějaké poblouzněné skupinky znamenat i odchod z celé církve? Copak ty neznáš katolíky, kteří jsou prakticky členy farnosti, kam podle bydliště nepatří?

  No, to je jednoduché: Pokud se takový člověk snaží situaci řešit a jde například za biskupem, pan biskup často pana faráře podrží a daný člověk je očerněn ještě více dalšími lidmi. Dokážeš si představit, že by šel do vedlejší farnosti pod stejného biskupa, k faráři, který je se s tím prvním zná a spolupracují? To je teda dost velká naivita. Viz ten příklad Brusle - pro ní nebyla varianta jít do jiné farnosti, o tom vůbec neuvažovala.

  Jinak tomu navštěvování farností rozumím dobře, sám jsem žil většinu aktivního života katolíka v sousední farnosti, kde byl pan farář, co se staral o mládež a mezi saleziány. Náš pan farář, kterému bylo osmdesát let nám, kterým bylo dvacet, mírně řečeno, nerozuměl. Navíc to byl chudák s těžkými mindráky, rozhovor s ním byl velmi podobný - byl u nás vždy jednou za rok na obědě a říkal vždy ty samé věci, přesto, že to byl velmi vzdělaný člověk. S lidmi moc zacházet neuměl. Mí rodiče tedy také jezdili do jiné farnosti.

  Vlastně až když jsem uvěřil v Krista, mohl jsem si s naším panem farářem popovídat "normálně", pochopit jeho situaci, vidět a slyšet ho v době, kdy umíral, dostat z něj názory, které na běžném farním obědě neřekl. To mi pomohlo hodně i v tom, abych pochopil situaci ŘKC a běžných farností trochu obecněji.

  Tenhle typ případu z článku ale s přechody mezi farnostmi podle mne nesouvisí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. červenec 2010 @ 13:08:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Těžko mohu uvést příklad řešení takové situace biskupem, když mi není známo, že by taková situace někde uvnitř církve nastala.

Mohu ale uvést případ mladého kněze ze Slovenska, který vypomáhal v blízké farnosti. Zapletl se s katechetkou a přišel s tím za biskupem. Byly dva týdny do ukončení školního roku a tak mu navrhoval, že by to do konce měcíce ještě dotáhl.
Skončil jako kněz v tu samou hodinu a dostal zákaz činnosti.
Bez skrupulí, bez ohledu na komplikace, které z toho nastaly. Později mu bylo dovoleno se i církevně oženit, ale úřad kněze už vykonávat nemůže.


Katolické církvi vyčítáte neosobitost, že lidi si jsou cizí. Jak kde, ale každopádně je to v tomto případě  výhoda právě anonymity. Přijdeš kdekoli do kostela a nemusíš nikomu nic vysvětlovat, nikdo se tě na nic neptá. Neznají tvé jméno, ani odkud jsi. Když nechceš, nemusíš s nikým ani promluvit.

Spojuje nás při bohoslužbě jen Kristus a osobní vztahy záleží na našem chtění.


]


Svatba kněze - Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. červenec 2010 @ 00:38:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Oko, snad dobře víš, že zaplést se s mladou ženou a oženit se je snad nejhorší "hřích" faráře, který může existovat. Takový zažije celou tu mašinerii z druhé strany - on sám je izolován, opuštěn, pomluven zezhora i zespoda, nikdo po něm ani neštěkne, lidé, se kterými léta pracoval se ho štítí tak, že se o něm mezi nimi ani nesmí mluvit. Sám sebe pak často považuje za proklatého, zavrženého. "Hřích" který udělal, mu připadá neodčinitelný, Bůh vzdálený. Kauzálně hledá ve všem zlém svého života následek svého "hříchu".

   To jsi teda nezvolil moc hezký příklad. Nebo to v případě tohoto kněze bylo jinak? Oženil se a dále je v pokoji ve své farnosti, slouží, povídá si s lidmi, přátelí se s nimi, a oni s ním, žije jako každý jiný katolík, jen nevysluhuje eucharistii? Pokud ano, tak to bys mne teda fakt překvapil a už ani neceknu.


  Opravdu si z toho co vím, nemyslím, že by ŘKC byla nějak méně náchylná k sektářství ve smyslu malých výlučných skupinek uvnitř církve či ve smyslu opravdu tvrdého ublížení lidem ze strany autority.

Spojuje nás při bohoslužbě jen Kristus a osobní vztahy záleží na našem chtění.

  K tomuhle lze snad říci jen jedno: To, jestli lidi opravdu spojuje Kristus, lze poznat podle skutků. A chybějící osobní vztahy, nezájem o sebe, virtuální vztahy mimo společenství příliš o Kristově lásce nesvědčí. Slova "spojuje nás Kristus" jsou pak jen prázdné vyznání. Pokud zrovna vás spojuje a je vaše společenství jiné, než je běžné, je to jen dobře, také jsem takové zažil. Dnes už to asi bude i častější, než před dvaceti lety.


  Toník


]


Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 30. červen 2010 @ 09:57:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím oč jde ale otázka je co jste tam vlastně dělala a proč. Jestli jste tam byla sama jako matka v tísni, pomáhala jste jim přebalovat děti nebo spolu s nimi provozovala nějakou jinou činnost. V prvním případě bych asi byl rád že mi pomohli v těžké situaci a nemrzelo by mě že na ně nemám číslo. Jestli jste katolička tak hledejte Boha i lidi se kterými se chcete modlit především v kostele a v oficiálních církevních organizacích. Modlete se třeba za tyhle lidi. Tvrdit že funguje v rámci katolické církve může tvrdit kdokoliv. Třeba i satanista, militantní ateista nebo někdo komu se víra a poctivost nehodí v politice. Stejně dobře může i napsat něco hnusného o kterémkoliv církevním útulku nebo charitativní organizaci. Aby v nás i v ateistickém světě vyvolal nedůvěru vůči naší církvi a uškodil Bohu i nám. Již staří Římané tvrdili že jsme jim zapálil město, pijeme krev a pokídáme malé děti. Možná by nebylo od věci kdybyste uvedla víc konkrétních údajů a o co vlastně jde. Jestli nutili lidi aby se modlili, uklízeli, pomáhali čerstvým rodičkám a co se vlastně dělo a jak.




Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 30. červen 2010 @ 10:12:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě mě tak napadlo – jak je to vlastně s tou izolací od rodiny ? Co je to za rodinu která svou dceru vyhodí na ulici když čeká dítě, vykašle se na ní a nechá jí bez pomoci nebo jí nutí k tomu aby své dítě dala zavraždit dřív než se narodí ?  V takovém případu je v zájmu rodičky aby před nimi vyhledala útulek a aby k ní nesměli a nemohli jí nebo dítěti ublížit. Proto tam je. Dokud nepřijdou k rozumu a nedají se na pokání a to obvykle nějaký čas trvá. Před časem nám naše nezávislé noviny předložily obrovskou aféru o tom jak byla znásilněna nezletilá polská dívka a jak jí ta zlá církev někde vězní a brání jí v potratu. Skutečnost byla taková že ona chtěla svoje dítě zachránit a její matka a jeho babička v jedné osobě ho chtěla dát zavraždit. Proto požádala o azyl  věřící lidi. Policie jí vypátrala a násilím odvedla k matce. Jak to pak nakonec  dopadlo už nenapsali. Jakýkoliv útulek pro opuštěné matky může být terčem nenávistného útoku jakéhokoliv druhu.




Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. červen 2010 @ 11:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, pokud chceš nějak kvalitně pochopit dané téma a problematiku, tak je to celkem snadné a lze to prakticky a rychle provést.

  Zkus uvěřit v Ježíše Krista, vydat mu svůj život, dát se od křesťanské církve ponořit do vody, přestat doufat v lidi, vyházet modly a spoléhat jen na Boha a s celou tou věcí se svěřit svému okolí, ve kterém žiješ.

  Pak zažiješ důkladnou a praktickou školu tohoto tématu.


]


Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. červen 2010 @ 16:00:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku.
Odbíháš od tématu.
Poutník klade otázky, které vyvolávají další otázky. Hodit na někoho špínu je přece tak snadné!

Já osobně si nedovedu představit, jak by něco tak děsného (pokud by to byla pravda) mohlo uvnitř ŔKC fungovat. Nikdo mě přece nenutí chodit do určitého kostela, nebo společenství. Mohu si vybrat - a měnit to třeba každý den. Nikdo mi nemůže v ničem poroučet.


]


Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 30. červen 2010 @ 23:49:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak ono to možné je. Lidi s touhou ovládat a manipulovat druhé najdeš všude. A pokud člověk uvěří tomu, že dotyčný/á mu zvěstuje pravdu, pak vlastně ztratí možnost volby. Podobné manipulativní praktiky se často vyskytují u jehovistů. Znám několik lidí, kteří od nich odešli nebo byli odejiti. Ti lidé byli tím vším tak nasáklí, že i když odešli na vlastní popud s tím, že té organizaci ani za mák nevěří, skálopevně věřili, že pro svůj krok zahynou při Armageddonu. Logiku v tom nehledej, protože tam není. Dá opravdu hodně práce mnohým z nich objasnit na první pohled zřejmé: pokud nevěřím, že organizace SJ je tím věrným a rozvážným otrokem, tj. jediným nástrojem Boha, pak přece nemohu věřit tomu, že mě Bůh potrestá, když od nich odejdu.

Právě v případě ŘKC v Česku mě ale něco podobného docela zaráží. Na každém rohu máš kostel s knězem a člověk si tak může snadno ověřit, co je to katolicismus. Možná by stálo za úvahu přeposlat ten článek na biskupství, kam ten spolek spadá, aby se na to podívali. V konečném důsledku to vrhá zbytečně temný stín na tu církev, protože mnozí lidé ani nechtějí rozlišovat mezi (možná) sektářským spolkem, který se v církvi vyskytuje a církví samotnou.



]


Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. červenec 2010 @ 07:55:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Reaguji na Poutnickovy příspěvky, ve kterých vyjadřuje roztomilou neznalost tématu sekt, citováho vydírání a fanatismu. Pokud člověk v nějaké sektě je, je nejjednodušší pro pochopení tématitky to, aby z ní odešel. Pak pozná, jak to vypadá, když se ho zřeknou rodiče, opustí ho vlastní děti, nezdraví ho lidi, které znal desítky let a snadno pak pochopí, jak je to s tou izolací od rodiny a podobně.

  Zpět k tématu.

  V tom je právě síla podobných sekt - hodit špínu na druhého je tak snadné a bránit se je tak těžké.

  Pan farář (vůdce, pastor, biskup, apoštol, ...) hodí špínu snadno, jeho slovo, ať už psané či jen mluvené, si musí vyslechnout všechny jeho ovečky a musí mu věřit a jeho slovo poslouchají i nadřízení, protože jsou "jedna ruka". Člověka, na kterého je špína hozena, nemusí poslouchat nikdo a pokud to pan farář zakáže, tak ani nesmí poslouchat. Pokud je takový člověk v sektě se svou rodinou, neposlouchá ho ani ta rodina, ani jeho vlastní děti či rodiče. Takový člověk má před svou autoritou a před lidmi, kterým pan farář naházel špínu, nulovou možnost obhajoby.


  Pokud takový pošpiněný člověk nepatří Kristu (což je nejspíš v tomhle případě), nemá ani Kristovu moc odpouštět, aby danou věc odpustil, modlil se za ty, kdo ho pomlouvají a proklínají a kdo mu ukradli kus života a celou situaci svěřil Božímu soudu. Ještě před pár lety neměl žádnou možnost obrany. Dnes v době Internetu, může udělat alespoň jednu věc: Napsat svoje zkušenosti tak, aby nenaletěli jiní, varovat.

  Těm, kteří už v sektě jsou, varování nijak nepomůže, protože věří speciálním druhem víry, kdy jejich víra není závislá na skutcích sekty a jejího vůdce, ale pochází z jejich vlastních skutků. Sekta tedy může dělat co chce a oni stejně budou věřit. Ale ti, kdo do sekty přicházejí a tenhle "dar" víry sektě ještě nemají, se na základě dotazu na Google mohou lépe rozhodnout, jestli věnují kus života někomu, kdo toho není hoden.

  Toník




]


Re: Re: Re: Re: Re: Ze života sekty Marie Glogarové a Petra Eliáše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. červenec 2010 @ 12:49:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu problematiku uvěznění v sektě, ale domnívám se, že právě většinová katolická církev je proti čemusi takovému nejodolnější.

Když by se farář  - a navíc neprávem, obul do nějakého farníka, tak už ho v kostele víc neuvidí - a s ním možná i jeho rodinu a přátele. Navíc po několika letech se kněží ve farnostech obvykle střídají i z důvodů odsobních vazeb. Ono je to dobré pro kvalitu kněze, aby nezlenivěl.

Faráři se mění, ale farníci zůstávají.

Navíc mám spoustu dalších možností, jak spor vyjasnit.


1.) zajdu přímo na faru a povím svůj názor.
2.) Přijdu na zasedání farní rady a opřu se o své spolufarníky.
3.) Obrátím se na děkana, aby mi pomohl.
4.) Napíšu přímo biskupovi.


]


Dobrá pohádka (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 30. červen 2010 @ 20:59:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Paní nepřihlášená, je nepřihlášená jen proto, aby mohla psát pohádky. Je to jen špína na ŘKC. Může se všechno stát, ale spíše bych to vnímal jako nějaké trauma paní pisatelky. V ŘKC není prostor neúcty k rodičům. Boží přikázání přikazuje ctít otce i matku. U křesťana není prostor pro výmaz rodičů, jak nám to servíruje paní pisatelka. Tento příspěvek není pro absenci faktů možný diskutovat. Nelze diskutovat psychický stav jedinců a jejich představy. Co jiného je to, než případ psychicky nemocných jak nám to popisuje pisatelka „Postaví se židličky a jádro sekty, obviněného posadí a teď mu začnou vymývat mozek a každý mu řekne to špatné co si o něm myslí. Dotyčný mlčí a dívá se a může taky případně slzet a plakat a hroutit se.“ Každý člen ŘKC je naprosto svobodný jedinec a je vyloučeno, abych se nechal manipulovat kýmkoliv, pokud je psychicky zdráv.  Osobně jsem přesvědčen, že v ŘKC ve farnosti by se tato skutečnost neutajila a církevní představitelé by věc museli přešetřit. Paní pisatelka má ovšem zájem házet špínu na Církev. Kdyby byla morálně na úrovni, iniciovala by podnět na biskupství a pak nás seznámila se závěry šetření. Ale toto plivání je samozřejmě účinnější.



Re: (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Sobota, 03. červenec 2010 @ 00:41:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Paní nepřihlášená, je nepřihlášená jen proto, aby mohla psát pohádky. Je to jen špína na ŘKC. ..... možná se bojí, že by ji vaše inkvizice po autodafé upálila, nabo na ni poslala templáře a ti by ji někde ve vedlejší uličce sťali


]


Re: Re: (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 03. červenec 2010 @ 00:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na slovní spojení "vaše inkvizice" bych byl moc opatrný, bratři protestanti v počtu upálených čarodějnic vedou.

Církve jsou živnou půdou pro bujení sekt, nezdravé spirituality a všech neřestí, úletů a hříchů. Zaplať Pán Bůh za ty, kteří si zachovají chladnou hlavu a ducha rozpoznání a dokáží na takové úlety upozornit a pojmenovat je. Je to užitečná a potřebná služba.


]


Re: (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Sobota, 03. červenec 2010 @ 01:20:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na slovní spojení "vaše inkvizice" bych byl moc opatrný, bratři protestanti v počtu upálených čarodějnic vedou. ..... nemyslím, nicméně stejně celkově je první v ligovém žebříčku římsko katolická squadra, protože oni flambovali kde koho :o) 


]


Re: Re: (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 03. červenec 2010 @ 01:23:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jestli je vhodné se zrovna v tomhle trumfovat. Přesto už dnes konečně čas od času někdo napíše seriozněji vyhlížející a střízlivější článek o inkvizici, než jak byla desetiletí podávána a vyučována.


]


Re: Re: Re: (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Sobota, 03. červenec 2010 @ 01:24:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokáží na takové úlety upozornit a pojmenovat je. Je to užitečná a potřebná služba. ... upozornění je jedna věc a druhá věc je co a komu se po tom upozornění stane, znáš to přísloví o čůrání proti větru?


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy