Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 263 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535801
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dotaz pro odpůrce soboty
Vloženo Úterý, 20. červenec 2010 @ 09:30:34 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

Matouš 24:3  Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"

Matouš nezmínil, o které učedníky jde. Marek hovoří o těchto čtyřech:

Marek 13:3-4  Když se pak posadil na Olivetské hoře naproti chrámu, ptali se ho soukromě Petr, Jakub, Jan a Ondřej: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení času, kdy se toto všechno naplní?"

Matouš 24:15-16  "Proto, když uvidíte `ohavnost zpustošení´, o níž mluvil prorok Daniel, jak stojí na svatém místě (kdo čte, rozuměj), tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají na hory. Kdo bude na střeše, ať nesestupuje, aby si ze svého domu něco vzal. A kdo na poli, ať se nevrací zpátky, aby si vzal svůj plášť. Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí. Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den. Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude."

Ježíš hovoří o zkáze Jeruzaléma, ke které došlo kolem roku 70 po Kristu. Moje otázka je nabíledni:

Proč v sobotní den? Jak tomu rozumíte?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Dotaz pro odpůrce soboty" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 11:48:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Ježíš hovoří o zkáze Jeruzaléma, ke které došlo kolem roku 70 po Kristu."

Evidentně ne:

"Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude."

To se v roce 70 nestalo.

A aby bylo jasno - nejsem odpůrce soboty. Kdo ji chce zachovávat, ať ji zachovává! Jsem odpůrce přikazování soboty... :-)




Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:08:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím souhlasím. Když někdo například v pátek nejí maso, aby tak prohluboval a žil život s Bohem, nic proti tomu nemám. Stejně tak když někdo zasvětí sobotu Hospodinu, také proti tomu nemohu nic říci. Bylo by ale nesprávné prohlašovat, že jedině moje spiritualita je jediná správná a vše ostatní Boha uráží.


]


Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. červenec 2010 @ 12:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Viz Mikael. Tentokrát s ním souhlasím snad ve všem a také si myslím že je především řeč o Kristově druhém příchodu a začátku opravdového světa (ten konec nám pořád vnucovali a vnucují aby v nás vyvolali strach z Ježíše Krista a odpor vůči němu) a pravděpodobně je v tom i jistý obraz římské okupace a pádu Jeruzaléma v roce 70 n.l. Bibli vnímám tak že pokrývá a obsahuje různé věci a roviny a je nadčasová.
To ale zdánlivě posiluje Vaši teorii. Sobota by měla zůstat až do Kristova království, ne jen do roku 70. Já to vidím tak že možná Ježíš použil společný výraz pro svátek a sobotu, nebo že zrovna neviděl důvod proč by v danou chvíli měl vysvětlovat posun dne společenství s Bohem když mluvil o něčem jiném dřív než přišel čas a použil to na zdůraznění svého varování. Nevím jak to přesně bylo a nedokážu se do zvyklostí a víry tehdejšího Vyvoleného národa vcítit natolik abych jednoznačně určil proč bylo pro ně utíkat v sobotu tak zlé. Zvlášť když podle Krista mohli konat dobro, sloužit bližnímu nebo dokonce vyprostit zapadlého oslíka. Podle svědectví blahoslavené Kateřiny Emmerichové Svatá rodina sobotu striktně dodržovala a přerušovala cestu a to i když směřovali do Betléma aby se tam mohl narodit Mesiáš nebo utíkali před Herodem v době kdy byl Ježíškovi asi rok.  K pobití dětí betlémských podle ní došlo asi o 6 měsíců později a vojáci šli i po malém Janu Křtiteli, proto ten limit dvou let. Možná by se mnozí byli opravdu nechali po povoleném počtu kroku zabít na místě.
My se v pátek postíme a vzpomínáme na Kristovo umučení, zvlášť ve tři hodiny po obědě. Sobotu máme jako den památky Hospodinova odpočinku po stvoření a společenství s Adamem a Evou a kromě toho je zasvěcena Panně Marii (obojí oficiálně vyhlášeno papežem) a neděli jako den vzkříšení a společenství.



Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 13:31:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"To ale zdánlivě posiluje Vaši teorii."


Opravdu jen zdánlivě!

Všimni si, komu jsou ta slova o modlení se ohledně utíkání v sobotu určena - těm, co jsou v Judsku!

Protože v Judsku se bude sobota zachovávat určitě až do konce, s čímž by utíkající mohli mít určité problémy...



]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 20. červenec 2010 @ 14:53:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Čtěte:

Polovina Izraelců chce výstavbu Chrámu v Jeruzalémě




]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. červenec 2010 @ 12:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bych raději nezkoušel. Ve starých pověstech a pohádkách různých národů se občas vyskytuje motiv stavby hradů kde nevysvětlitelným způsobem padalo přes noc to co bylo během dne postaveno. Možná jsou některé z nich inspirované pokusem o obnovu Chrámu za císaře Juliana Odpadlíka. Vyhověl prosbám Židů a povolil to, křesťanům a Bohu navzdory. Rozptýlení Židé z celého světa na to vybrali obrovské peníze a stavba začala. Obvodové zdivo rostlo a padalo, rostlo a padalo…….až jednou vyšlehly z Chrámové hory plameny a pohltily každého kdo byl na staveništi. Tím stavba skončila a nikdo už se od té doby o obnovu nepokusil.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:58:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Třetí chrám bude stát určitě, jinak by se nemohlo naplnit Písmo:

1  Pokud jde o příchod Pána Ježíše, kolem něhož budeme shromážděni, prosíme vás, bratří,
2  abyste se nedali snadno vyvést z rovnováhy nebo vylekat nějakým projevem ducha nebo řečí či listem, domněle pocházejícím od nás, jako by den Páně měl už nastat.
3  Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení.
4  Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha.
(2. Tesalonickým 2)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 11:00:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/zpravy/_zprava/676244


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 11:03:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"A co výhled do budoucna. Věříš v postavení třetího chrámu?
Ano, kameny potřebné ke stavbě tohoto chrámu už jsou připravovány na poušti. Že bude postaven chrám je jisté. Bible mluví pravdu. Třetí chrám bude postaven. A ortodoxní Židé v něm budou obětovat.

V Izajáši máme zaslíbení, že nám Bůh promění naše srdce z kamene na srdce z masa a vepíše nám svůj zákon do našich srdcí. Pokud máme zákon napsaný v sobě, jsme chrámem Ducha svatého. A když tím chrámem jsme my, nepotřebujeme již Chrám v Jeruzalémě. To je skutečnost.

Jako mesiánští Židé ale vidíme jiný problém. Kdo v tomto třetím chrámu usedne? Pseudomesiáš. Antikrist. A já věřím, že antikrist bude Žid, protože v Bibli je napsáno, že on se nebude řídit zákony našich otců.

Ano, třetí chrám bude postaven. A věřím, že to bude brzy."

http://www.icej.cz/slovo_z_jeruzalema/krestane/stutz.html



]


Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 07:57:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo se na onom místě vyjadřuje k obojímu. Jak ke konci světa, tak i k pádu Jeruzaléma. není to nic neobvyklého, takových míst s vícerými významy je v Písmu bezpočet.

U obhájců správnosti svěcení soboty mně zaráží to, že zcela ignorují místo Písma, které mluví o jiném dni odpočinutí, než je sobota. Já chápu, že jim to nehraje do not, ale dá se to klidně ignorovat, jako by toho nebylo?

Židé měli jako vyvolený národ příkaz slavit sobotu, protože člověk ještě nebyl vykoupen Kristovou obětí. I Kristus odpočíval v hrobě v sobotu.

Křesťan však nalézá své odpočinutí v Kristu - a to v Kristu vzkříšeném.
Odpočinutí nedělní v Kristu vítězném, živém a vzkříšeném, nikoli v Kristu sobotním.

Zde tedy už vůbec nejde o Kristovo sobotní odpočinutí, ale o odpočinutí naše v živém Kristu!
Vždyť nevstal - li Kristus, marná je celá naše víra!
Ale Kristus vstal - a musí to být kdesi vidět!

Celou dobu se tu dušujete, jak je Kristus středobodem vašich životů a v čem vlastně? A jak?
Když odmítáte přijmout věc tak jednoduchou a prostou, Kristovo nedělní vítězství nad smrtí.

Není v historii světa většího okamžiku hodného slavení, není dne, který by přinesl lidstvu větší požehnání ...
Lpíte na liteře Zákona soboty, která byla přece stvořena pro člověka, k jeho prospěchu, nikoli obráceně!

Však naším prospěchem je už dneska jenom živý Kristus. Ten, který je pánem i nad sobotou!
K čemu by byla jeho oběť, pokud by mělo všechno zůstat postaru a nic se nezměnit?



Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 11:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Oni se honí za stínem, protože nepřijali dostatečně Krista, který ten stín vrhá:

16  Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám.
17  To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus. (Koloským 2)


]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 14:55:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikaeli, posledně jsi napsal, že sobotu zachovávat můžeme. Tak můžu se v sobotu natáhnout nebo nemůžu? abych teda nebyla pod Zákonem a nehonila se za tím stínem?

I když odpočívám v Kristu, neznamená to, že můžu makat od rána do večera celý týden v kuse a nic mě nebude bolet a budu stále svěží, neboť přeci odpočívám v Kristu. Jakmile si udělám jeden den volno a ono to bude zrovna v sobotu, tak jsem hned zákoník, jsem tělasná? Nebo zřejmě nesmím mít pravidelně volno v sobotu, ale musím ty dny střídat, abych nebyla zákoník:-)))

Ještě jednou to napíšu: já sobotu nikomu nevnucuji. Pokud jen napíšu, proč zachovávám sobotu a proč nezachovávám neděli, tak to není vnucování soboty. Jen vysvětluji, proč pro mne platí sobota a ne neděle či jiný den. Spíš já mám takový dojem, že tu sobotu zachovávat nesmím, neboť to stále někoho pohoršuje:-(


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 15:46:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Odpověz mi na tuhle otázku:

Hřeší ten, kdo nezachovává sobotu? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 20:43:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud má den jako den - podobně jako Pán Ježíš, který pracoval na Boží vinici nepřetržitě - pak je pro něj sobota irelevantní, jistě nehřeší. Chápu, že nikdo z nás nemůže být jako Pán Ježíš, ale kněží, pastoři a důchodci mohou být z obliga:-) Sobota je o tom, že člověk odpočine od svého díla a může se věnovat dílu Božímu. Tak to mám i já, ačkoliv při malých dětech se to těžko realizuje - potřebují péči sobota-nesobota.
Jinak hřích je přestoupení Zákona a Duch proti Zákonu (jak liteře, tak Duchu Zákona) nepůjde. Takže pokud někdo v sobotu celý den gruntuje, aby měl na neděli všecko v cajku, tak prostě přestoupil literu Zákona - hřeší. Jinak ti to nemůžu vyložit. Můžeš se mnou nesouhlasit, jsi svobodný a já nikoho nesoudím. 
Já tu nejsem od toho, abych lidem říkala, co mohou v sobotu dělat a co ne. Je to otázka jejich svědomí a víry, neboť, co není z víry, je hřích. Jenže nám tady povstávají falešní učitelé, kteří lidem přikazují, co mohou dělat v neděli a co ne, a to už je napováženou, nezdá se ti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 10:54:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz


"Takže pokud někdo v sobotu celý den gruntuje, aby měl na neděli všecko v cajku, tak prostě přestoupil literu Zákona - hřeší."

Proč by měl někdo hřešit tím, že zachovává neděli místo soboty? To je nesmysl! Kdo chce odpočívat v neděli, ať odpočívá! Vidíš? Zase přikazuješ sobotu, když už ne všem, tedy aspoň těm, kteří chtějí zachovávat den odpočinku! Chyba...


]


Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 21:51:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já přikazuji sobotu? Tak jsem to byla asi já, kdo předal Mojžíšovi kamenné desky s desaterem:-)

Víš, co je zvláštní? Napadáš katolíky za to, že uctívají Marii... Proč by ji nakonec nemohli uctívat? Oni tím žádné přikázání přeci nepřestupují, jak tvrdí. Říkají, že jejich úcta k Marii je kristocentrická... Když se klanějí její soše, říkají, že se neklanějí soše, ale Bohu... No a já tomu moc nerozumím:-(
Je napsáno: Neučiníš sobě rytiny, ani jiného podobenství... nebudeš se jim klaněti. Oni se neklanějí soše, klanějí se prostřednictvím sochy samotnému Bohu a všecko je OK. Stejně tak nerozumím, že když je napsáno: Pomni den sobotní, lidé zachovávají sobotu tak, že zachovávají neděli a taky je všecko OK. Takže příště alespoň neměř dvojím metrem, kolego;-)


]


Bibličtí fundamentalisté - Re: Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 07:04:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tohle mne taky dycinky udivuje. Jak ty bibličáři mlátí chudáky římské katolíky po hlavě biblí po hlavě pokud jde o modly. To jsou nejbibličtější bibličtí fundamentalisté, doslova doslovisté a desatero pořád platí, ale hlavně na ty druhé. Ale jak dojde na větu z bible jen o kousek vedle, už jde bible stranou, desatero už neplatí, bylo zrušeno a v klidu přistoupí na kdejakou domyšlenku, lidský výmysl pozvedající se v pýše nad Boží přikázání a lidskou tradici, v jednom šiku s římskými katolíky. Včetně nadávek do heretiků, zákoníků, farizeů či odpadlíků.

  Já jsem za tohle téma rád. Docela dobře rozděluje ty, kdo to s biblí myslí vážně, čtou jí a poslouchají a ty, kdo si jí používají jen jako zástěrku na krytí svých nápadů a nauk.


]


Re: Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 11:52:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ty krávo, sobota znamená odpočinutí! Není tedy jedno, který den odpočíváš? Zkus se nad tím trošku zamyslet... :-)


]


Re: Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 12:35:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Takže příště alespoň neměř dvojím metrem, kolego;-)"

Nejsem žádný tvůj kolega, pomatená ženo. Zapamatuj si to!!

A lžeš, když tvrdíš, že napadám katolíky za uctívání Marie. Marii mám v úctě i já, je pro mne dokonce i příkladem víry:

Lukáš 1,38  Maria řekla: „Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova.“ Anděl pak od ní odešel.

Vyčítám katolíkům, že se klaní modle, kterou si z Marie udělali, a která s Marií nemá nic společného!

Prolhaná, odporná překrucovačko, měla by ses stydět... :-(



]


Re: Re: Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 15:44:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uctívat a mít v úctě je rozdíl. Uctívat se může pouze Bůh. Tohle by snad mělo být každému nekatolíkovi jasné;-)

Nicméně, Mikaeli, děkuji ti, že jsi vydržel se se mnou bavit tak dlouho. Nepředpokládala jsem to, mile jsi mne překvapil:-)

Měj se dobře

Momon


]


Re: Re: Re: Kdo chce psa bít... (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 16:01:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ty taky. Budeš-li chtít znát na cokoli můj názor, klidně se ptej! To, že někomu vynadám, neznamená ještě, že ho nemám rád! Byť si to i někteří jednodušší lidé mohou myslet...  :-)


]


Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 14:43:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, oko, že ti to stejně nedalo;-)

//U obhájců správnosti svěcení soboty mně zaráží to, že zcela ignorují místo Písma, které mluví o jiném dni odpočinutí, než je sobota. Já chápu, že jim to nehraje do not, ale dá se to klidně ignorovat, jako by toho nebylo? //

Opravdu nevím, co si mám o tom teď myslet:-( Myslím, že jsem se k 3+4 kap. Žid vyjádřila dostatečně a ty zas děláš, že jsme se o tom vůbec nebavili, že to ignoruju. Tos byl ale ty, kdo to ignoroval, když jsem o tom psala. Nevyjádřil jsi se k tomu vůbec. To ale vážně není fér, oko. Na ty vaše podrazy si už ale pomalu začínám zvykat...

//Křesťan však nalézá své odpočinutí v Kristu - a to v Kristu vzkříšeném.
Odpočinutí nedělní v Kristu vítězném, živém a vzkříšeném, nikoli v Kristu sobotním. //

ODPOČINUTÍ V KRISTU NENÍ ODPOČINUTÍ NEDĚLNÍ!!! Oko, řekni mi: ty odpočíváš v Kristu jen v neděli??? Co je podle tebe odpočinutí v Kristu?

//Lpíte na liteře Zákona soboty, která byla přece stvořena pro člověka, k jeho prospěchu, nikoli obráceně!//

Ještě jednou zopakuji to, co trefně vyjádřil Cizinec: kterýkoliv den smím odpočívat, jenom ne v sobotu, poněvadž to je známka zákonictví a tělesnosti:-) Já už vážně nevím, ale my si asi stále nerozumíme, nebo ty zkrátka rozumět nechceš:-(

Zeptám se tě tedy takto: když si udělám v sobotu volno od práce a v neděli nějakým způsobem oslavím zmrtvýchvstání, bude to taky špatně? Nebo musím odpočívat výhradně v neděli? Hřeším, když budu v neděli třeba umývat okna, vozit uhlí do sklepa?

A ještě jedna otázka - co si představuješ pod pojmem "svěcení soboty"?



]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 21. červenec 2010 @ 20:49:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nevyjádřil jsi se k tomu vůbec. To ale vážně není fér, oko. Na ty vaše podrazy si už ale pomalu začínám zvykat..."...

Momonko
Teď mně ale křivdíš.
Kdy jsem se nevyjádřil konkrétně? Vždycky jsem se ti snažil odpovědět! Uveď přesně místo, kde má odpověď chybí!


Ale i kdybych někdy opoměl (což si nemyslím) - toto ty považuješ z mé strany za podraz?  Jestli mě vnímáš v takové rovině, pak je opravdu škoda spolu ztrácet čas.

Význam neděle pro křesťana jsem snad už vysvětlil dostatečně.
Sváteční den je mezi ostatními dny vyjímečný. Je to příležitost se zastavit v denním shonu, zasvětit jej Bohu a lásce k bližním. Budeš - li v neděli vozit uhlí do sklepa nemohoucímu člověku, slavíš neděli láskou k bližnímu. Pokud však budeš vozit uhlí sobě, což je práce všedního dne, svátek znesvěcuješ.


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:47:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci ti křivdit, jen teda nevím, co si mám o tom myslet. Zkopírovala jsem ti pod článkem skalaa-y text, který jsem psala Heleně a který souvisí s 3+4 kap. Žid, neboť jsi se o tom zmiňoval. Tys už na to nijak nereagoval, no a teď mě střelíš s tímhle:

//U obhájců správnosti svěcení soboty mně zaráží to, že zcela ignorují místo Písma, které mluví o jiném dni odpočinutí, než je sobota. Já chápu, že jim to nehraje do not, ale dá se to klidně ignorovat, jako by toho nebylo? //

Já něco ignoruji? Já jsem ti vysvětlila, jak tomu rozumím, tak proč teda píšeš, že toto místo ignoruji? Já tě právě nechci vnímat v této rovině, poněvadž tě beru jako toho poctivce, který se snaží odpovídat na všechno. Jen mě zaráží, že by sis snad toho mého výkladu nevšiml, když je přes půl stránky.

Omlouvám se, pokud to vyznělo hnusně, ale vážně nechápu, proč jsi to takhle napsal.

//Budeš - li v neděli vozit uhlí do sklepa nemohoucímu člověku, slavíš neděli láskou k bližnímu. Pokud však budeš vozit uhlí sobě, což je práce všedního dne, svátek znesvěcuješ.//

No to je právě ten průšvih - budu znesvěcovat svátek, který si vymysleli lidé. Jinak o tomhle je právě sobota, nikoliv neděle. Když si budu vozit uhlí do vlastního sklepa v neděli, tak jsem žádný Zákon nepřestoupila, tudíž nehřeším. Oko, pověz, je důležitější poslouchat Boha nebo lidi?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 07:36:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tys už na to nijak nereagoval, no a teď mě střelíš s tímhle"...

Jedná se zřejmě o tvůj komentář ze Soboty, 17. červenec 2010 @ 11:45:33 pod článkem "Čtvrté přikázání".

Odpověděl jsem ti hned v neděli následující den a i pak naše diskuse dál probíhala. Jak můžeš tedy tvrdit, že jsem nereagoval?

Ovšem ve svém vysvětlení jsi se stejně vyhnula záležitosti osmého dne.



Nejsi tady sama, která světí sobotu, a tento můj komentář, který tě nahněval, směřoval na všechny z nich.


..." Když si budu vozit uhlí do vlastního sklepa v neděli, tak jsem žádný Zákon nepřestoupila, tudíž nehřeším."...

Slovo "sobota" není jen označení dne v týdnu, ale původně svým významem znamená svátek, den zasvěcený Hospodinu. A schválně si to ověř v Písmu: "Šest dní budeš pracovat a sedmý odpočívat" - to jsou slova Zákona Božího, slova Hospodinova, nikoli Mojžíšova..

Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci,
ale sedmý den je dnem odpočinku, zasvěceným Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci - ty, tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá děvečka, tvé dobytče ani cizinec ve tvých branách.
V šesti dnech totiž Hospodin učinil nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, ale sedmého dne odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil jej.

Sobotní den - nikoli sobotu. Sobotní den (ve významu den Hospodinův) nemusí nutně znamenat zrovna sobotu.
Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít svatou sobotu, den odpočinku pro Hospodina. Každý, kdo by v ten den dělal nějakou práci, zemře.
V sobotní den nerozděláte oheň v žádném ze svých příbytků."

Název sobota vznikl až následně právě z toho, že Mojžíš tento den označil pro národ Izraelský jako den Hospodinův, den sobotní. Oni počítali dny v týdnu od neděle. Ovšem co my máme s Mojžíšem, jsme snad starozákonní Źidé? Proč tedy ignorujeme stovky jeho dalších příkazů?

I ten, kdo světí neděli, den Kristův, dodržuje stejně Boží řád (šest dní pracovat a sedmý odpočívat). To, že se dny začaly počítat od jiného dne, souvisí právě s "jiným dnem", o kterém mluví Písmo (Ž 4,8) a se kterým si nevíš rady.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 08:12:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ahoj oko.

Základní omyly a překroucení, které jsme si psali už mockrát:

- Sedmý den neoznačil jen Mojžíš, ale především Bůh při stvoření a potom mnohokrát později, napřiklad na poušti manou (40 let padala mana každý den kromě soboty). Sobota, sedmý den odpočinku, je tedy jeden konkrétní den v týdnu (a kromě toho se název "soboty" používal i pro jiné svátky)

- Příkaz pracovat a odpočívat v tento den není jen součástí Zákona izraele, ale je také součástí Božích přikázání, která byla dána lidem v té době a den odpočinku pak je mnohokrát v bibli zmiňován.

- Změna dne odpočinku ze soboty na něděli je lidský nálezek (lidská tradice), podobně, jako povolení model či mnohá další učení, které na počátku křesťanství nebylo. Naopak: Ježíš učí, že Boží přikázání jsou platná, učí, že sobota byla stvořena pro člověka.

  Zamixovat do odpočívání ve dni odpočinku oslavu vzkříšení je pak už jen umělá konstrukce, lidská tradice. Není žádný důvod slavit vzkříšení jen jeden den za týden, stejně jako není důvod ho slavit jednou za měsíc či kvartál nebo právě dvakrát za týden.

  V každém případě: Někdo se v těchto věcech řídí lidskými nápady a domyšlenkami a jiný Božími přikázáními. Každý ať si má svoje přesvědčení, když si ho chce nechat, má "svobodu". Mě se v životě ukázalo praktičtější a lepší řídit se Božími přikázáními, než vrtochy lidí. Je na ně lepší spolehnutí.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 09:03:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota ve významu znamená Hospodinovo spočinutí, nemusí to být nutně jenom jeden den v týdnu, ale i určité období svátků.

Já nijak nezpochybňuji, že pro židy bylo Hospodinovo spočinutí právě v sobotu. I mana přestala padat v sobotu. To je v pořádku, změna nastala až po Kristově vzkříšení, ale nikoli lidskou tradicí.

To Hospodin mluví i o jiném dni spočinutí:
(Ž 4,3-11)
My, kdo jsme uvěřili, tedy vcházíme do odpočinku, poněvadž on řekl: "Jak jsem ve svém hněvu odpřisáhl, nevejdou do mého odpočinku," ačkoli jsou jeho díla dokonána od založení světa.
Na jednom místě totiž řekl o sedmém dni toto: "A Bůh sedmého dne odpočinul ode všech svých skutků,"
a jinde zase: "Nevejdou do mého odpočinku."
Poněvadž tedy zůstává pravdou, že někteří do něj mají vstoupit a ti, kterým byla dříve kázána radostná zvěst, do něj nevstoupili kvůli neposlušnosti,
označuje znovu nějaký den jako "dnes", když v Davidovi po tak dlouhé době říká (jak už bylo řečeno): "Dnes, uslyšíte-li jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce."
Kdyby je totiž Jozue uvedl do odpočinku, nemluvil by potom Bůh o jiném dni.

A tak Božímu lidu zůstává svátek.
Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako i Bůh odpočinul od svých.
Vynasnažme se tedy vstoupit do toho odpočinku, aby snad někdo neupadl do téhož příkladu neposlušnosti.


..."Není žádný důvod slavit vzkříšení jen jeden den za týden"...

Ale je. V neděli Kristus vstal z mrtvých a toto je středobodem křesťanské víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 22:24:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ODPOČINUTÍ V KRISTU NENÍ ODPOČINUTÍ NEDĚLNÍ!!! Oko, řekni mi: ty odpočíváš v Kristu jen v neděli??? Co je podle tebe odpočinutí v Kristu?

Na tohle jsi mi stále neodpověděl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 22:06:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpočinutí v Kristu je právě stav po onom posunu v důstojnosti člověka ze stavu přirozeného člověka do důstojnosti dítěte Božího.

Odpočinutí v Kristu je stav důvěrného společenství Božích dětí s Kristem, kdy Bůh si učinil v člověku příbytek. Je to stav trvalý, pokud ho člověk neporuší hříchem ke smrti.

Tento stav je nezaslouženým darem, ovocem Kristovy výkupné oběti. Tělo křesťana by se nemohlo stát chrámem Ducha svatého, Bůh by si v člověku neučinil příbytek, kdyby nebylo nedělního Kristova vzkříšení.


]


Odpočinutí v Kristu - Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 22:46:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Odpočinutí v Kristu je v jeden velmi, velmi speciální den - to je dnes, stačí si číst bibli. To je to odpočinutí, do kterého jsme vešli: Odpočinutí od otročení světu, otročení mocnostem a živlům, modlám, otročení nejistotě a snaze se nějak zavděčit a zalíbit Bohu či mocnostem vlastními nápady, odpočinutí od strachu ze smrti, odpočinutí od strachu "jak to vlastně všechno dopadne". To je to odpočinutí, kdy, jak jsi hezky napsal, "hodí člověk všechny tyhle starosti na Krista", vydá mu svůj život. To je ten den, kdy přijde spasení - dnes. To je ten odpočinek v Kristu, do kterého ještě někteří nevešli a musí makat seč mají síly, protože ani nevědí, že takový odpočinek může nastat. To je ten odpočinek v "zaslíbené zemi", nebeském království.

 


]


Odpočinutí v Kristu - Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 24. červenec 2010 @ 08:26:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to DNES, je to ten "JINÝ DEN" (o kterém Bůh mluví), jiný než den sobotní. Je to také kvalitativně jiné odpočinutí, než starozákonní odpočinutí dne sobotního.

Ale tohoto "DNES" by nebylo, kdyby Kristus za nedělního rozbřesku nevstal z hrobu.

Tato skutečnost je středobodem křesťanské víry,
od té se vše další odvíjí.
Životem svým každý křesťan hlásá,
žít spolu s Kristem - to je krása!


]


Odpočinutí v Kristu - Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. červenec 2010 @ 06:04:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, Kristus asi nejspíš nevstal za nedělního rozbřesku, ale v hluboké noci den po sobotě, teda alespoň podle církevní tradice. Ale to je detail, jen pro pořádek ;-)

  Dnes máme duchovní odpočinek, který je v Kristu. Ten odpočinek není jen v neděli, jako se někteří domnívají, či jen ve čtvrtek, nebo jen v sobotu, jako odpočinek od práce, ale je to každý den, tedy dnes. Stejně tak dnes dnes, jako dnes zítra jako už napořád.

  Tak jako národ Izraele vstoupil do zaslíbené země a byl tam v tom odpočinku od prvního do sedmého dne každý den v týdnu a ne tak, že by byli v té zemi jen v sobotu a první den po sobotě by až do pátku vyrazili zpátky na poušť. Byli tam v té zaslíbené zemi pořád - a jeden den ze sedmi, ten sedmý, odpočívali od veškeré své práce podle Božích přikázání.

  A tak je to dodnes - jeden den, ten sedmý, je posvěcený. Je jiný, než ostatní dny, jak jsem ti to psal. Ostatní dny musí někdo světit, aby byly posvěcené. Ale sedmý den Bůh už posvětil a požehnal, není potřeba aby ho někdo žehnal a světil, stačí když jen využije to, co bylo učiněno pro člověka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 08:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Díky za vysvětlení. Tak jsem to myslela, jenom na začátku asi nevhodně napsala. Sedmý den Hospodinova odpčinutí. Šest dnů máme pracovat a sedmý den odpočívat.

Moje myšlenky jdou dál tak, že pak nejsme závislí na přesnosti kalendářů a stále víme, že šest dnů máme pracovat a sedmý den, den odpočinku pro Hospodina máme odpočívat.

Tu sobotu a neděli jsem ještě neslyšela tak dobře vysvětlenou, ani nečetla. Díky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 09:04:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Udělal jsem to rád.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 09:17:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
Nejen to, mnoho jiných věcí dobře vysvětluješ. Díky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 22:21:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když slepý vede slepého, oba spadnou do jámy:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 25. červenec 2010 @ 12:50:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kámen úrazu je v tom, že si každý o sobě myslí, že vidí dobře a že slepí jsou jen ti ostatní. ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Neděle, 25. červenec 2010 @ 14:37:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

S tím ovšem nic neuděláš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 26. červenec 2010 @ 11:19:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když vylezeš z jámy, uvidíš i něco jiného. V jámě vidíš jenom tu jámu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 22:18:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Odpověděl jsem ti hned v neděli následující den a i pak naše diskuse dál probíhala. Jak můžeš tedy tvrdit, že jsem nereagoval? //

K mé interpretaci 3+4 kap. Židům, o kterou mi celou dobu jde, jsi se nevyjádřil, nedělej ze mne pitomce, oko.

//To, že se dny začaly počítat od jiného dne, souvisí právě s "jiným dnem", o kterém mluví Písmo (Ž 4,8) a se kterým si nevíš rady.//

To je snad vtip, ne? Mně to však už moc vtipné nepřipadá:-(

//Ovšem ve svém vysvětlení jsi se stejně vyhnula záležitosti osmého dne.//

Ale nevyhnula.

//A schválně si to ověř v Písmu: "Šest dní budeš pracovat a sedmý odpočívat" - to jsou slova Zákona Božího, slova Hospodinova, nikoli Mojžíšova..//

:-) Oko, pověz teda, který den ty vlastně odpočíváš? První, sedmý nebo osmý?

Vem si třeba toto: Justin ve své apologezi (kolem r.155) píše císaři Antoniovi Piovi:

"Shromažďujeme se v den slunce, protože je to první den, v němž Bůh vyvedl z temnot hmotu a stvořil svět; tohoto dne také Ježíš Kristus, náš Spasitel, vstal z mrtvých"

I papež hovořil o prvním dnu, nikoliv o sedmém či osmém. Viz článek na GS "Papež: Neděle je den, kdy by mělo být oslavováno stvoření". Komu mám teď věřit víc - tobě nebo papežovi?

Je vidět, že v tom máte guláš. To já se raději budu držet Slova Božího;-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 09:42:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady máš mé vyjádření ještě jednou:
..."Neděle je vynález tradice, neděle není přikázáním, o odpočinku nedělním není v Bibli ani slovo."...

Ahoj.

Neděle je dnem vítězství Krista nad smrtí. Den, ve který se pro lidstvo všechno na světě změnilo, kdy Kristus člověku otevřel nebe. V ten den se pro člověka otevřela možnost zvolit kvalitativně vyšší způsob života, ve spolupráci s Bohem, stát se přímo dítětem Božím. Tuto možnost lidé Starého zákona neměli. V ten den se scházela prvotní církev ke slavení bohoslužby. Císař Konstantin toto jen po několika staletích oficiálně potvrdil.

..."že z toho nikde nevyplývá, že se jedná o 1. den po sobotě."...
Ale vyplývá: Bůh posvětil sedmý den (Gn 2,3). Osmý den tedy následuje logicky po dni sedmém...

(Mk 13,3)
Pán Ježíš v době, kdy toto vyprávěl, ještě nebyl vzkříšen. V té době on i jeho učedníci přirozeně zachovávali sobotu. Nebyl ještě důvod ke změně. Pán Ježíš jako Boží Syn nebyl vnitřně vázán ani sobotou. Vždyť byl ten, kdo ji sám ustanovil! Přesto ji jako člověk zachovával - jakož i všechno ostatní, co se vztahovalo na příslušníka vyvoleného národa v té době.
Jak vypravuje Eusébius (zemřel kolem r. 340) křesťané uposlechli tohoto Ježíšova napomenutí a před zničením Jezuzaléma uprchli do Pelly v Zajordání.


..."Nebo je někde psáno, že Bůh požehnal dnu, v němž Kristus vstal z mrtvých? "...

Cožpak může být v něčem pro nás ještě větší požehnání, než samotná skutečnost, že Kristus vstal z mrtvých?


(1 Kor 15,17-22)
A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, vaše víra je marná - ještě jste ve svých hříších.
Pak tedy i ti, kteří zesnuli v Kristu, zahynuli.
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.


Jsi tak svázaná literou, že ti uniká podstata? Smysl věcí? Kristus je prvotinou nového života. Mrtvý člověk je svázán s příkazem soboty, obživený člověk je svobodný v Kristu, nesvazován sobotou. Sobota se stala stínem dnešní skutečnosti.
(Kol 2,16-17)
Ať vás tedy nikdo nesoudí kvůli jídlu či pití, nebo kvůli svátku, novoluní či sobotám.
Ty věci jsou stínem toho, co mělo přijít, ale skutečnost je v Kristu.

Odpočinutí v Kristu nalézá křesťan jak už v tomto životě (Mt 11,29), tak také jednou konečné spočinutí v Kristu na věčnosti.
(2 Tes 1,6-7)
U Boha je totiž spravedlivé, aby těm, kdo vás sužují, bylo odplaceno soužením a vám, kdo jste sužováni, odpočinutím s námi, až se zjeví Pán Ježíš z nebe se svými mocnými anděly.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:27:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ty jsi svou interpretaci Žid 3+4 zúžila na Jozua a jeho pokolení, jako by se tato záležitost týkala výhradně jich a jejich potomků už ne. Ale to se pleteš! Týká se zrovna tak dokonce i nás.

Jestliže jsi se nevyhnula záležitosti osmého dne, proč o tom ve tvých komentářích nemohu nic najít? (Oko, osmý den ode dne té či oné události, která se mohla přihodit kdykoliv. (Copak v Izraeli se všichni chlapci rodili v neděli?:-)) -  toto snad vážně nepovažuješ za vysvětlení závažnosti osmého dne!


Osmý den popisuje Písmo jako nesmírně kvalitativní skok v duchovním životě člověka, kdy se člověk stává Božím vyvoleným, Božím dítětem.  Znamená neodvratnou změnu kvality života, jednou provždy. Tím se hodně věcí mění, např.  i to, od kterého dne začneme počítat dny v týdnu (Týden má sedm dní).
Jako Boží děti nejsme už svázáni Zákonem, ta nejdůležitější věc pro nás, která se stala v neděli (Kristovo vzkříšení), je středobodem naší víry.
Neděle je pro nás dnem Páně, dnem Hospodinova pomazaného.
Prošli jsme totiž skrze osmý den do slavné svobody Božích dětí. Sobota pro nás zůstala jen stínem nynější skutečnosti, která je uskutečňována v Kristu.

Abys zas neřekla, že neodpovídám na tvé dotazy:
Křesťané šest dní pracují a sedmý den věnují Bohu a lásce bližnímu.
Sedmým dnem je pro křesťany neděle, den Páně, protože začali znovu od začátku odpočítávat dni po slavném "osmém dni" Kristova vzkříšení.
Tento "osmý den" je postaru v očích Starého zákona počítán dnem prvním, dnem slunce, kdy Bůh vyvedl z temnot hmotu a stvořil svět. není to však už ten samý "první den", je to "jiný den" (jak o něm mluví Písmo Žid 4 kap.), první a zároveň osmý, protože pozvedává člověka do úrovně dítěte Božího.
V tento den už Bůh svět nestvořil, ale vykoupil.
V tom je rozdíl mezi prvním dnem stvoření.

Nejsme už ve Starém zákoně, nepočítáme tedy pořadí dnů jako ve Starém zákoně.  Věci jsou jinak. Cosi se mezitím stalo - a to to nejzávažnější a nejslavnější v historii lidstva. Bůh nemusel slavně změnit v Bibli sobotu na neděli, protože křesťanu je jasné, že požehnání a posvěcení neděle zastiňuje dřívější požehnání soboty pro lidi ještě neznovuzrozené.

Nedivím se ti, když ti připadá, že v tom máme guláš, protože toto se dá zřejmě pochopit jen tehdy, když to člověk také opravdu prožije.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neděle - den Kristova vzkříšení - uvádí znovuzrozeného křesťana do odpočinutí v Kristu. Oslavuje Boha za vykoupení tvorstva.


To je kvalitativně nesrovnatelně víc, než sobotní odpočinutí starozákonního člověka, který sobotou oslavoval Boha za stvoření světa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 15:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, oko, vidím, že pořád nerozumíš tomu, co znamená odpočívat v Kristu. A to ani nemluvě o znovuzrození, ale to už se tady protřásalo snad 1000x. Kdo chce pochopit, pochop.

Osmý den se zmrtvýchvstáním podle mne nesouvisí, takže proto byla má odpověď asi poněkud vágní.


]


Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 15:16:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si přeci jenom myslím, že ta pasáž hovoří o zničení Jeruzaléma Římany v roce 70. Nevylučuji, že to je také předobraz do budoucna.

Lukáš 21:20  "Když však spatříte Jeruzalém obležený vojskem, tehdy vězte, že se přiblížilo jeho zpustošení.
21  Tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají do hor a ti uprostřed něj ať vyjdou a ti, kdo jsou na venkově, ať do něho nevcházejí.
22  Neboť to budou dny pomsty, aby se naplnilo všechno, co je napsáno.
23  Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí, protože na zemi bude veliká tíseň a hněv proti tomuto lidu.
24  A budou padat ostřím meče a jako zajatci budou odvedeni mezi všechny národy a po Jeruzalému budou šlapat pohané, dokud se časy pohanů nenaplní."

Na jiném místě Ježíš hovoří o Jeruzalému toto:

Lukáš 19:43  Přijdou na tebe dny, kdy tě tví nepřátelé obklíčí valem a oblehnou tě. Sevřou tě ze všech stran
44  a srovnají tě se zemí, i tvé syny v tobě; a nenechají v tobě kámen na kameni, protože jsi nepoznalo čas svého navštívení."

Pokud jste někdo četli Židovskou válku od Flavia, tak jeho popis událostí kolem r. 70 koresponduje s tímto Ježíšovým proroctvím. Římské jednotky pod vedením Tita přitáhly a oblehly Jeruzalém. Po chvíli se Římané stáhli, aby oblehli Jeruzalém za nějakou dobu znovu. Zvláštní. Ježíš řekl, až uvidíte Jeruzalém obležený vojskem, utečte, přiblížilo se jeho zpustošení. jak by mohli utéct, kdyby je Římané obléhali už napořád? A když se hovoří o velkém soužení, tak co může být horšího, než když někoho hlad donutí sníst vlastní dítě??
Toto byla Boží pomsta nad Jeruzalémem, který nepoznal Mesiáše. Židé pak byli zajati a odvlečení Římany, město zničeno, chrám srovnán se zemí, přesně, jak předpověděl Pán Ježíš, že zde nezůstane kámen na kameni. Římané původně chrám zničit nechtěli... Dílo náhody, že začal hořet nedopatřením? Od té doby zde zůstala pustina až vlastně do 20. století, kdy se Židé pomalu začali stěhovat do své vlasti.



Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 15:58:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Podle Zachariáše se mají proti Jeruzalému srotit veškeré národy, ne jen Římané:

Zacharjáš 12,3  V onen den učiním Jeruzalém vzpěračským balvanem pro všechny národy. Všichni, kteří jej budou chtít vzepřít, zraní se až do krve. Všechny pronárody země se proti němu srotí.

Kdyby opravdu chtěl Ježíš, aby jeho učedníci zachovávali sobotu, proč by tu modlitbu, aby nemuseli v sobotu utíkat, řadil jen těm v Judsku?

A proč by zrovna Jemu, který v sobotu klidně uzdravoval, mělo vadit, že svým útěkem poruší sobotu?

Když Bohu nevadilo, že Izraelci porušili sobotu třeba při obléhání Jericha? Ba jim to dokonce přímo přikázal? :-o

1  Jericho se před Izraelci důkladně uzavřelo; nikdo nevycházel ani nevcházel.
2  Ale Hospodin řekl Jozuovi: „Hleď, vydal jsem ti do rukou Jericho i jeho krále s udatnými bohatýry.
3  Vy všichni bojovníci obejdete město vždy jednou kolem. To budeš dělat po šest dní.
4  Sedm kněží ponese před schránou sedm polnic z beraních rohů. Sedmého dne obejdete město sedmkrát a kněží zatroubí na polnice.
5  Až zazní táhlý tón z beraního rohu, jakmile uslyšíte zvuk polnice, vyrazí všechen lid mohutný válečný pokřik. Hradby města se zhroutí a lid vstoupí do města, každý tam, kde právě bude. (Jozue 6)

Sedmý den byla u Izraelců sobota! To ty přece dobře víš... :-)








]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Kdyby opravdu chtěl Ježíš, aby jeho učedníci zachovávali sobotu, proč by tu modlitbu, aby nemuseli v sobotu utíkat, řadil jen těm v Judsku? //

Protože se to proroctví týká dobytí Jeruzaléma Římany?... Jiné vysvětlení nemám. Ono to bude souviset s tím Danielovým proroctvím, jenže na to já jsem krátká. Daniel je pro mne moc složitý - ta ohavnost zpustošení souvisí s Antiochem Epifanem, opravdu nevím, proč o tom Pán Ježíš mluvil. Manžel se tomu svého času věnoval, třeba ví víc;-) Až něco zjistím, informace doplním.

//A proč by zrovna Jemu, který v sobotu klidně uzdravoval, mělo vadit, že svým útěkem poruší sobotu? //

Cožpak se nesmí v sobotu konat dobro? Útěk zřejmě nespadá pod dobrý skutek:-) Nechceš mi snad tvrdit, že Pán Ježíš porušoval sobotu, že ne? :-)
Jinak já tomu právě taky moc nerozumím, proč je ta sobota zde tak důležitá. Proto jsem se taky zeptala. Zajímalo mě, jak to kdo chápete. Adventisté, ti to neřeší, ti mají jasno, musela jsem se tedy zeptat jiných.


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:53:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě něco. A jak teda rozumíš tomuhle verši?

24  A budou padat ostřím meče a jako zajatci budou odvedeni mezi všechny národy a po Jeruzalému budou šlapat pohané, dokud se časy pohanů nenaplní."

Co podle tebe znamená, že po Jeruzalému budou šlapat pohané, dokud se jejich časy nenaplní? Po poslední bitvě snad už nikdo z pohanů po Jeruzalémě šlapat nebude...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 10:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jak si na takovou blbost přišla? :-o

Když se mají proti Jeruzalému srotit všechny národy, tak asi po něm budou šlapat do poslední chvíle, ne? :-0


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 21:14:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hm, vskutku zvláštní interpretace. Není-liž pravda, že nyní žijeme v časech pohanů, čili že se spása otevřela pohanům? Co třeba Řím 11:25? Jeruzalém je stále kosmopolitní město, nežijí tam pouze Židé.


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 12:14:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Nechceš mi snad tvrdit, že Pán Ježíš porušoval sobotu, že ne? :-)"


Samozřejmě že Ježíš sobotu porušoval, když měl důvod!! A Bůh sám také!

To o tom Jerichu ti nestačilo? :-0

Tam porušili Izraelci sobotu dokonce na Boží příkaz! Víš? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: salom v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 12:25:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hej bludari! -)  Udivuji se nad bludy ktere tady siris...Kdyby Jezis sobotu porusoval zhresil by,a nebyl by bez hrichu a tudiz by nebyl dokonala obet za lidske hrichy.  On zachoval vsechny Otcovy prikazani. Ale takove jednoznacne veci by si mel vedet -) Pa pa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:55:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ježíš nezhřešil porušením soboty, protože ji neporušil bez důvodu, ignorante... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 12:25:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Existuje verš, který mají pouze některé rukopisy:

„Téhož dne Ježíš uviděl, jak kdosi v sobotu pracuje: Řekl mu: Člověče, víš-li, co činíš, jsi blahoslavený, nevíš-li, jsi prokletý a přestupník zákona.“





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 13:04:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Váže se k tomuto příběhu:

1  Jednou v sobotu procházel obilím a jeho učedníci trhali klasy, mnuli z nich rukama zrní a jedli.
2  Někteří z farizeů řekli: „Jak to, že děláte, co se v sobotu nesmí!“
3  Ježíš jim odpověděl: „Nečetli jste, co udělal David, když měl hlad on i ti, kdo byli s ním?
4  Jak vešel do domu Božího a vzal posvátné chleby, jedl je a dal i těm, kteří ho provázeli? A to byly chleby, které nesmí jíst nikdo, jen kněží.“
5  A řekl jim: „Syn člověka je pánem nad sobotou.“ (Lukáš, kap. 6)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 13:09:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Obecně se považuje za pozdější dodatek, ale jiní v něm vidí autentické Ježíšovo slovo."

Zdroj: http://brno1.evangnet.cz/node/187


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 21:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak Pán Ježíš porušoval přikázání a ještě k tomu si jen tak řekne: Kdo mě usvědčí z hříchu? Jediné, co porušoval, bylo zákonické svěcení soboty, nikoliv Boží přikázání. On jim předvedl, o čem je sobota, neboť oni sobotě sloužili, místo toho, aby sobota sloužila jim. Co znamená "milosrdenství chci, a ne oběť"? Přestupuji snad přikázání svým milosrdenstvím??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 23. červenec 2010 @ 09:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-) Drz se tu holka bojujes jak lev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:46:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Spíše jako slepé kuře... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 15:49:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za ta slova. Nakonec ono nejde o sobotu, ale o pravdu. Příště se třeba pohádám nad "nezcizoložíš":-) To je taky zajímavé téma...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 09:49:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, ještě trochu jinak: Porušoval farizejské pojetí dne odpočinku, ne Boží přikázání.

  Farizeové byli lidé, kteří se vyznačovali tím, že k písmu přidávali silný prvek tradice. Kromě písma a jeho příkazů se řídili tím, co si sami "domysleli" a tradovali. A v případě soboty si domysleli přesná pravidla "co se smí a co se nesmí" (kolik kroků se smí udělat za den a pod.) a kdo porušoval tato jejich vymyšlená pravidla (tradici), pro ně porušoval přikázání či Zákon. A podobnost s dneškem zřejmě není náhodná ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Izraelci při dobývání Jericha porušili sobotu na Boží příkaz! Jak mi to vysvětlíš? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:51:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Jsi pomatená sektářka. Boha evidentně neznáš, a vysvětlit si nic nenecháš, takže pa pá... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 23. červenec 2010 @ 16:02:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenechám ze sebe udělat modláře, který ctí přikázání lidská a Boží překrucuje. Tož tak:-) Pa.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 16:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Především tě pořád ještě zabíjí litera. Pros Boha, ať ti dá ten rozum, abys všechno pochopila správně.


]


Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:41:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, poslal jsem ti email.
k tvému článku: Když jim hovořil ta slova, tak kolem něho byli pouze židé. To bys měla vzít především v úvahu.
Takže to bylo řečeno pouze židům a nikomu jinému. Jen židé dodnes ctí sobotu. Ne všichni, a ani né z náboženských důvodů. A když se seznámíš z mesianskými židy, neboli dnešními křesťany ze židů, tak i tito dodržují sobotu. Ale jinak než jen pouze židé. Zeptáš li se jich na to, vysvětluji to dost složitě a nenapadne jich tuto svou sobotu vnucovat křesťanům z pohanů. Měl jsem několik možností se s nimi setkat.
Jinak ty události se sice častečně staly v tom roce 70, ale ne přesně tak, jak Pán Ježíš hovořil. Je to skutečně předpověď budoucích událostí. A opět si uvědom, že se bude jednat pouze o židy z Jeruzaléma.
Než něco příjmeš pro sebe, musíš se vždy zamyslet nad tím komu co hovoří a proč, a komu ne a proč. Nebudeš-li tak činit, musíš se zákonitě dostat do velkého zmatku.


]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 17:46:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ty idiote, ať už byl kolem něj kdokoli, dával pokyny těm, kteří budou v ten zmiňovaný čas v Judsku! A to nemusí být jen Židé - víš, kolik je v Jeruzalémě už dnes věřících z pohanů?

Nehraj si na chytrého, nemáš na to... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:17:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nestojíš mi ani za odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 10:54:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Neztrácej nervy... :-)


]


Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 21. červenec 2010 @ 21:28:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to myslíš - pouze Židé? On to právě říkal soukromě svým učedníkům, kteří pravda Židé byli, ale mluvil o budoucnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: salom v Čtvrtek, 22. červenec 2010 @ 12:41:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Re: Re: Re: Re: Lurdská voda (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. červenec 2010 @ 15:29:15 CEST
(
O uživateli | Poslat zprávu) )
Jan 8,24  Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších.

Ježíš tak mluvil. Beru si příklad z Něho.

Neodsuzuju své bližní, ale jeich bludy.

Pokrytec jsi ty. Kdo miluje druhé, varuje je před tím, co vede do zatracení! Ty jsi odporný sobotář, tedy sektář, a pomáháš Satanovi v jeho díle!

Radši mlč, slizký hade... :-(

Ahoj Mormonko tak to napsal Mikael a pry psal ze mu "sobotari" nevadi.Povsimni se te vytribene 'KRESTANSKE" slovni zasobe k lasce k bliznimu svemu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz pro odpůrce soboty (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. červenec 2010 @ 10:48:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Sobotáři jsou ti, co tvrdí, že kdo nezachovává sobotu, hřeší!! A ti mi vadí!

Překrucuješ, odporný hade... :-(


]


Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy