Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 636 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116594978
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Dvě království
Vloženo Středa, 28. červenec 2010 @ 15:23:40 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Bible rozeznává dvě naprosto rozdílná království. Jedním je Království Boží a tím druhým je království toho Zlého/Satanovo.

Bůh má Království a kraluje v něm svrchovaně jako Ten, Kdo má skutečnou a "legitimní" moc, kterou spravedlivě uplatňuje!

Satan má království, které "získal" vzpourou proti Bohu a lstivým okradením člověka o jeho Bohem mu danou autoritu. Moc, kterou ve svém království vládne je nemilosrdná, lstivá, lživá a nelegitimní, postavená proti Bohu a Jeho Království, takže nemá ani nemůže mít nic společného se spravedlností.


Do obou království se člověk rodí. Do Satanova narozením z těla a krve, do Království Božího novým narozením z vody a z Ducha/Boha. Jiný vstup do těchto království není možný.

Jakmile se člověk znovuzrodí, je Bohem přenesen z pravomoci temnoty neboli satanova království do Království Božího milovaného Syna, našeho Pána Ježíše Krista. To znamená, že po svém znovuzrození už není z tohoto světa, ačkoli v tomto světě nadále žije. Už také není pod Satanovou pravomocí a součástí jeho království, nýbrž pod Boží vládou a pod Boží pravomocí a je nedílnou součástí Božího Království.

Do takového člověka, který se stal Božím dítětem, je vložen Kristus jako Boží símě Božího Království, které v něm má růst a rozvinout se tak, aby přineslo užitek v podobě ovoce, k jehož nesení byl člověk povolán a Kristem vyvolen a postaven, aby Království Boží rostlo a šířilo se, dokud v souvislosti s příchodem Pána Ježíše Krista nebude ustanoveno Království Nebes na zemi, které bude viditelným projevem Království Božího, do té doby skrytého a tajemného.

S tím přímo souvisí hlásání evangelia Království všem národům, které je a bude hlásáno po celém světě jednak proto, aby se hříšníci z národů staly Božími dětmi, učedníky Ježíše Krista a Boží Království mohlo přijít v moci a veřejně, takže zahladí a nahradí království Satana, jímž jsou království tohoto světa, který celý leží v tom Zlém (1J 5:19) a druhak na svědectví všem národům předtím, než přijde konec (Mt 24:14).

Pán Ježíš prorokoval, že povstane království proti Království a dobrá zpráva a radostná zvěst je, že Boží Království je tím vítězným Královstvím, neboť Kristu byla dána veškerá moc na nebi i na zemi a tak je Pánem všeho a nade vším a tento Pán je Vítěz! Satan je poražený a odsouzený nepřítel, jehož království se blíží konec. Amen.

Ó, Pane Ježíši, přijď! Marantha. Amen.


"Dvě království" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. červenec 2010 @ 16:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dvě říše. <!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --> V XVI. století se zamýšleli lidé nad povinnostmi a vznikla teorie Dvou říší. Křes'tan je občanem obou. Žije jednak podle evangelia a církve, a současně ve světě plní nařízení obce a vrchnosti. Plní tedy dva systémy a žije v obou. Hlavně takto mysleli v protestanství, kde byla otázka poslouchat světskou vrchnost či ne. Jan Hus učil , že nesprávně žijící vládce nemá nárok na poslechnutí od lidí. Takže to bylo po sto letech znovu nastoleno a potřeba to řešit. Vyřešeno to bylo tak, že jsme poslušni v obou říších (co Božího Bohu, co císařovo to císaři atd.) Vrchnost je církevní (chodím do kostela, dávám almužnu atd.,) a světská (poslouchám světskou vrchnost atd.). Nebylo tam nic podle satana. Je stvořený svět dobrý? Je, protože je celý od Boha. Bůh stvořil svět, i světský svět a hmotu, zvířata, vše a proto je to dobré. Na světě není království temnoty ve stvoření. Temno je v neposlušnosti. I stvoření je ve hmotě požehnané, tak jak Hospodin požehnal všemu tvorstvu. Ale tady v článku se mylně rozlišuje mezi satanem ve světě a Bohem. Známe to jako učení Maniho Kubrika ze II. století, neboli manicheismus, také obecněji zvané dualismus. Tam nemůže žena s radostí počít dítě, protože začíná v ní tvorba tělíčka a podle té nauky vše ve hmotě je v odporu proti Bohu. Což ovšem není pravda, i zvířata, ryby a stromy jsou ze hmoty, a stvořené v dobrém od Boha. Slova Boha jsou: Dávám vám každou bylinu polní a stromy k obživě atd. Celý hmotný svět je dobrý a od Boha, i vody a skály a povětří s ptáky. Jen Mani si myslel, že hmota je v područí satana. My jsme podle toho dualismu ze dvou dílů: naše hmota těla je satanská a duše je Boží. Tedy dualismus. Manichejci sice bojovali správnými skutky za vítězství dobra nad zlem, ale denní myšlení na rozdělení světa může vést ke schizofrenii a nároku až nátlaku na psyché. Po porodu přijde na svět dítě s tělem od matky v síle Boží vyrostlým a s duší od Boha. Podle manicheistů ale přijde na svět tvor s tělem od ďabla a s duší od Boha a nastává boj. Chtěli byste žít v takovém uměle rozděleném světě? Kde ani matka nemůže pohladit dítě s tím, že hladí tělo od satana a s úsměvem dítěte vnuknutým do Boha? V takovém myšlenkovém světě já odmítám být. Jsem celý od Boha i s darovaným tělem, které prostřednictvím věrné ženy, matky, bylo vyvedeno z požehnané dělohy ve tvořivém procesu zahájeném v Boží síle a při pěstování v děloze podle Božího plánu a postupu devět měsíců se stálým požehnáním Božím, které se dává už snoubencům při svatbě. Pisatel se dal svést pojmem 'kníže tohoto světa'. Nezapoměňme, že jsou tři významy v používání slova 'svět'. Jeden je stvoření všeho za šest dní, Bůh stvořil svět. Další význam je společnost lidí, císař vydal nařízení, aby byl popsaný celý svět, nikoli rostliny a skály, ale jen lidé, obyvatelé, a to v jeho říši, ne v Africe. Třetí význam je nepořádek, kde podle světských radostí zanedbává se to Boží, a proto Jan říká ''svět hyne i se žádostí jeho'', tím nemyslí antilopy v Africe, ani skály, ani všechny lidi, ale jen 'nepořádné'. Takže ten, kdo se pokoutně snaží ovládnut myšlenkový svět lidí je nazvaný od Krista takto : přichází kníže tohoto světa, ale na mně nemá co by si mohl vzít. Kéž i my žijeme tak, aby nebylo na nás nic ne-Božího, ale bylo hojně od Boha, nejlépe všechno Boží, jak bylo vše od počátku se světem za šest dní a je také s duší vtělenou do nevinného tělíčka při narození..



Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 28. červenec 2010 @ 17:20:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co měl Willy přesně na mysli, ale nezdá se mi, žeby až tak striktně přiřazoval hmotný svět satanu. Já jsem to pochopil tak, že člověk se rodí do světa, který je ovládaný satanem, tím nemyslím hmotu jako takovou. Záleží pak na něm zda z tohoto světa uteče s pomocí Boha nebo se mu líbí v tomto světě žít. Bavíme se však o duchovní stránce ne tělěsné - hmotě, i když Bible mluvní o tělesných a duchovních lidech. Je faktem, že i věřící podléhá tomu tělěsnému (výkřik Pavla - bídný já člověk), když to tělo nás táhne spíše ke zlému než k dobrému, ale pořád se bavíme o stavu mysli.

rastan


]


Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. červenec 2010 @ 17:57:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Velmi, velmi přesné.

  Co jsem jen četl dějiny křesťanů a církví co jich jen všude na světě bylo, všude byli obviňovaní z manicheismu, z duality. To jsem si přesně říkal, když tu občas čtu Willyho nebo předtím Grega: Ocitnout se ti dva před koncilem, jsou z nich manicheisti a půjdou na hranici nebo jinou podobnou převýchovu od těch, kteří vládnou hmotou :-)

  Willy to napsal moc hezky, velmi přesně popsal realitu světa. Ti, kteří jsou z Boha, vědí, že celý svět leží v tom zlém.


]


Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 01:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase ty vaše psychologicko-sektářské manýry - "Ti, kteří jsou z Boha, vědí"...takový atak, který má vyvolat zbožnou bázeň vůbec s takovým autoritářským příspěvkem jen polemizovat, zároveň vyvolat pocit viny, že si snad myslím něco jiného a že tedy asi nebudu správný křesťan.

MK to napsal velmi hezky a obsáhle. Bůh stvořil skutečně všechno dobré a hmota není v opozici vůči Bohu. Krev a tělo nejsou hříšné sami o sobě, jak by se pak Bůh mohl stát člověkem. Satan je jen loupeživý šlechtic, který si uzurpuje něco, co je Boží. Satan je knížetem hříchu, to je jeho království, ne hmota. Musíme si uvědomit, že každý obraz někde končí rámem, že každá metafora a příměr má jistou omezenou platnost a není vyčerpávající. A teprve když si toto uvědomíme, pak můžeme začít používat obraty, kterými se tak autoritativně ohání Cizinec a Willy. Lidské tělo - z masa a krve - je krásné a dobré Boží dílo.


]


Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:12:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1J 5:19-21 Víme, že jsme z Boha a celý svět leží v tom Zlém. Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Dítky, uchraňte se model! Amen.

To jsem nevěděl, že apoštol Jan - miláček Páně měl "psychologicko-sektářské manýry" a útočil na náboženské lidi!

Podle mého poznání a zjevení, jehož se mi z Boží milosti dostalo, však Janova služba byla a je napravující to, co se v Církvi během jeho života pokazilo a vedla k tomu, aby praví věřící měli jasno/světlo, znali pravdu, chodili v pravdě a byli v Božích věcech pevní a jistí.

Kdyby byl takový prevít, jak tu naznačuješ, svěřil by mu Pán Ježíš svou matku? Ach jo.

No, a jestli ti vadí to Janovo "Dítky, uchraňte se model!", pak se prostě chraň model a nebudeš mít problém! Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:41:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, kde jsi sebral, že to napsal apoštol Jan? Hm?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:44:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdo tedy napsal 1. list Janův, z  něhož jsem citoval? Hm?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:46:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No kdokoli, já se ptám tebe proč zrovna apoštol Jan? Kde k tomu bereš jistotu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:08:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stačilo - v tomhle dál nepokračuju!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:10:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Radši uteč před pravdou, to je statečnější.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:26:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před pravdou neutíkám! "Utíkám" před neplodnou debatou, která nikomu neprospěje. A mimochodem - Pán Ježíš také občas utíkal a skrýval se. Až před Ním budeš stát, taky Ho z něčeho obviníš? Ach jo.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:37:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže to beru tak, že nemáš plodné argumenty do debaty na podporu tvrzení, že list Janův napsal apoštol Jan. Stačilo to napsat rovnou a bez vytáček.

A nevím o tom, že by Pán Ježíš před někým či něčím utíkal. Snad jako dítě před hněvem Herodovým do Egypta, ale utekl snad někdy z debaty či diskuze, protože nevěděl, co odpovědět a došly mu argumenty?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 02. srpen 2010 @ 22:14:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seš normální pako .....nic víc ! Dyť předtím citoval 1 Janovu ep. Ani mi neodpovídej, normálně si připadám jako někde u tatarů


]


Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 14:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jojo, že byli apoštolové sektáři a "svatá" inkvizice by je poslala na hranici, to jsem tušil. Ale že už by tenkrát znaly psychologii? No, to je mi novinka. Zas jsem o něco vzdělanější.



]


Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 30. červenec 2010 @ 11:08:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mk tu popsal do detailu to čím historičtí kataři odůvodňovali takové hrůzy, vraždy a rouhání které tu nebudu popisovat aby se tím neinspirovali Boží nepřátelé. Slovo katar neboli kacíř mimochodem znamená totéž co farizej a osnačili se tak sami. Znamená čistý. Neříkal že jste jedním z nich a že si to všechno také myslíte. Spíš bych to bral jako varování kam může jednostranná a nevhodná inspirace některých biblických pravd vést a kam směřuje. V tom mu dávám za pravdu.
Nepatřilo Vám ani to o těch sektářských manýrech. Je to zařazené pod příspěvek Cizince který se v tu chvíli zrovna obul do Vás.  Mk rozhořčilo právě tohle, ne to co jste napsal Vy. Pochybnosti o autorství některých apoštolských listů s ním sice nesdílím, považuji celou Bibli včetně tzv. Deuterokanonických knih za danou Bohem skrzeva uváděné autory ale rozhodně se mi nezdá že by byl chtěl urazit apoštola Jana a pravděpodobně ani Vás ne. Bral bych to spíš jako věcnou námitku a varování.
Nedorozumnění je důvodem mnoha zbytečných sporů.


]


Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat a mírní zbožní kataři- revolucionáři (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 00:53:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kataři chtěli správný život, ale jsouce dualisté domnívali se, že dobrými skutky kazí dílo Ahrimana, vůdce zmatků, který je v sporu s Bohem. Takže chtěli jen čistý život. Měli stupně, buď jsi byl obyčejný a mohl jsi pracovat, mít děti atd., nebo jsi byl zasvěcený a pak jsi se zdržel třech činností:  1) -  těžké fyzické práce, která ruší modlitbu - i když sice kdo dře, má se modlit, ale dřina nemá být přehnaná, ale povolání se někdy neptá po tvé zálibě modlit se,  2)- zdržuje se zbytečného mluvení a  3) - zdržuje se plození. To je trojí uzamčení: rukou, jazyka a klína.
Nevážili si ale manželství a všeho co pochází z pohlaví, tedy ani nepili mléko od krávy, protože ta poznala býka -jak jinak-, a nejedli vejce, neboť pocházela z plození, od slepičky.
Takže byli vlastně hodní, až horlivě a svojským způsobem. Ale viděli černo - bíle.
A dosavadní církev považovali za nesprávnou a chtěli ji nahradit. Tehdy byla jen jedna církev, žádná katolická ve srovnání s protestantskou. Tedy chtěli nahradit celou církev. Měli pro ten účel připravenou novou hierarchii, své kněze a biskupy, až bude převrat.
Vojna proti Albigenským byla také vojnou za zachování dosavadní církve. Kdyby se připravovaný převrat podařil, dnes bychom měli jiný katechismus, o boji dobra se zlem, jiné zvyky a příkazy se zákazy a celý schematismus hodnot a řádů.
Ale ženy by musely být cudnější, neodhalovaly by se moc a dnešní filmy by byly cudné, bez nahotin a moslimové by neměli co vyčítat Západu.



]


Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 06:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík za pohled do historie církve, ale Willy o tomhle vůbec nemluvil. Je vidět, že nechápeš podstatu Božího král. Samozřejmě, že žijeme na světě ( hmotě) a plníme si povinnosti správných občanů. Tady jde o duchovní vládu nad lidmi. Světem je myšlen také morálně- společenský systém, který Boží vládu neuznává a vytváří si svou, autonomní morálku. Člověk neznovuzrozený, bez Krista žije pod duchovní vládou Satana. Člověk věřící přechází do jiného král., pod jinou duchovní vládu a to Kristovu. Žijeme sice na světě, ale duchovně jsme podřízeni Bohu. To , co píšeš o dualismu je sice pěkná eduta, ale míjí se s tím, co napsal Willy. Já chci žít pod Boží vládou ! Chci dorůstat do Božího charakteru.....a přitom jsem a chci být řádným občanem. Jsou to dva protichůdné systémy, ale jak víme, Království Boží zvítězí a má vítězit i skrze  naše proměněné životy k Boží slávě. Tohle je jedno z nosných ekumenických témat mezi katolíky a protestanty, tady bychom se měli vzít za ruce a prosazovat Boží principy ( např. plnění Desatera ) v tomto světě ( morálně společenském systému-viz.výše)    


]


Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 07:44:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Jak jsem napsal výše: tohle je principielní záležitost. Všude, kde se vyskytovali křesťané a věřili v Boží království a věděli o království vládce tohoto světa ze kterého je potřeba se dostat, byli obviněni z duality, neboli učení Mani.

  Římští katolíci tyhle základy křesťanství o pádu, hříchu, zatracení, vlády zlého a kontrastu v přechodu do Božího království skrze Ježíše chápou jako dualitu, okamžitě jim to tak "spíná". A zřejmě to tak spínalo i v historii inkvizici, proto ty okamžité odkazy na katary atd.

  Tohle je pro ŘK většinou nepřijatelné. Pohled, který mne tam učili, je ten, že člověk je v podstatě dobrý, má svobodu volit dobro a zlo a je potřeba ho malinko vyšlechtit a vychovat aby si vybíral dobro a ne zlo. A když si vybere dobro, půjde do očistce, kde se bude ještě trochu evolučně šlechtit a když zlo, půjde do pekla.

  Dualita v tomhle ostrém stylu, jak jí přináší křesťané (otroctví hříchu vs. království Syna) mi také byla nepřijatelná: Pro mojí pýchu bylo příliš přiznat si, že pokud nežiju v Božím království, žiju v tom druhém, jen to nevidím. A zjevně jsem v tom nebyl sám.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat s výchovou k dobru (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 23:08:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
´´....Pohled, který mne tam učili, je ten, že člověk je v podstatě dobrý, má svobodu volit dobro a zlo a je potřeba ho malinko vyšlechtit a vychovat aby si vybíral dobro a ne zlo.....´´
Z dějin pedagogiky:
V letech okolo 1860 byl jeden filosof, který byl současně ministrem školství v Rakousku. Jméno mi nespíná.
Ten prý učil, že v člověku je skrytá šelma, kterou je třeba krotit výchovou, to se mu asi podařilo. Občané po starém mocnářství jsou v podstatě mírní až dodnes, neděláme revoluce (poslední byla 1848 za slovanskou věc), nerebelujeme, za Masaryka jsme byli vyhlášeni jako ´´ostrov demokracie v Evropě´´ a se Slováky jsme se rozdělili v jednání v parlamentu pokojnou cestou s připitím šampaňským na Nový rok 1993.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat s výchovou k dobru (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 08:46:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  V tomhle ti rozumím: Jen je pro mne otázka, jestli je to tak dobře. Jestli národ, jehož hrdinou je Švejk a ne třeba Jan Hus je nějak šťastnější, žije lepší život, jestli lidé v něm jsou spokojenější a jestli takto vychovní lidé mají lepší přístup do nebe.

  Já bych to nenazval "vychovaný" národ, ale "zlomený" národ. Národ několikrát přelomený, překroucený.

  Jsme národ "vychovaný" v mírnosti, poddanosti, to byl účel. Národ bez hrdinství a velkých činů (v posledních mnoha letech), dokonce se hrdinům vysmíváme nebo je dokonce odsuzujeme. Bude ta výchova stačit pro nebe?

  Sám za sebe mám odpověď: Mě ta slušná výchova k poddajnosti, dobré známky, nehřešení a dělání dobrých skutků do nebe nestačila: Musel jsem se znovu narodit a přijmout věčný život, abych se do nebe dostal.

  A přirozenost toho věčného života z Boha jde přímo proti přirozenosti toho vychovaného Švejka. Alespoň  u mne.




]


Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat také bez Satana (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 22:57:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napsal jsi ´´...Člověk neznovuzrozený, bez Krista žije pod duchovní vládou Satana...´´. Tak s touhle větou nesouhlasím.
Narodil jsem se jako dítě a tudíž s přístupem do Království Božího. Neboť o malých dětech pravil sám učitel Mistr Ježíš: ´´..andělé jejich neustále zří na tvář Otce, který je v nebi..´´. Můžeme se domýšlet, jací jsou ti andělé, ale já v tom vidím spojení s nebem. . Tudíž malé děti nepatří pod Satana. Uchování nevinnosti také nevydává lidi satanu. A ne všichni jsou zatíženi vinou.
Na příklad v Roztokách je muzeum, kde jsou sbírky obrazů malířky Zdeňky Braunerové. Jeden francouzský malíř se o ní vyjádřil, že si zachovala nevinnost až do dospělosti (do doby, kdy viděl její obrazy).
Otázka pádu Adama je problematická, snad máme sklon ke hmotě, ale také k Pravdě. A je upřímnost, která obrací člověka k Bohu, i kdyby mu nebylo zvěstováno. V teologii je pojem ´milost Boží posvěcující´ a Jan píše ´je světlo, které osvěcuje každého člověka, který přichází na tento svět.´
Tudíž to s podřízením satanu nebude tak zlé. Věřím, že jsou lidé, kteří do toho nikdy nepatřili.
Tudíž neplatí, že by všichni ´´ostatní´´  byli pod něčí nemilou vládou.


]


Re: Re: Re: Re: Dvě království a jak je chápat také bez Satana (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 08:39:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tys měl přístup do Království Božího už jako dítě? Můžeš o tom něco napsat? Hodně tady o tom psal oko, že jsou někteří lidé, kteří byli křesťané už jako děti, ale nikdo tady nenapsal, jak to vypadalo a docela by mne to zajímalo.

  Já jsem takové lidi potkal jen málokdy. Lidi, se kterými se setkávám, se narodili do situace narušené bezbožností, kdy neměli žádný přístup do nebe, neměli tu záchranu od hříchu, soudu a smrti, neměli věčný život a svůj vlastní život tak nějak naslepo "lovili" ze vzduchu a protloukali se životem jak dovedli. Chápu, že to může být tím, že Bůh do církve k Ježíši většinou posílá ty nemocné a ne ty zdravé, kteří lékaře nepotřebují.

  Tak by mne zajímalo nějaké svědectví zdravého. Jak jsi poznal, že máš přístup do Božího království? Jak se to projevovalo v tvém životě? V čem se tvůj život jako dítěte lišil od jiných lidí, kteří ten přístup do Božího království neměli? Můžeš to nějak prosím popsat?


]


Re: Dvě království (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 30. červenec 2010 @ 11:44:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je divné, snažil jsem se to strčit pod článek a spadlo mi to níž. Tak tedy II. pokus :

Mk tu popsal do detailu to čím historičtí kataři odůvodňovali takové hrůzy, vraždy a rouhání které tu nebudu popisovat aby se tím neinspirovali Boží nepřátelé. Slovo katar neboli kacíř mimochodem znamená totéž co farizej a osnačili se tak sami. Znamená čistý. Neříkal že jste jedním z nich a že si to všechno také myslíte. Spíš bych to bral jako varování kam může jednostranná a nevhodná inspirace některých biblických pravd vést a kam směřuje. V tom mu dávám za pravdu.
Nepatřilo Vám ani to o těch sektářských manýrech. Je to zařazené pod příspěvek Cizince který se v tu chvíli zrovna obul do Vás.  Mk rozhořčilo právě tohle, ne to co jste napsal Vy. Pochybnosti o autorství některých apoštolských listů s ním sice nesdílím, považuji celou Bibli včetně tzv. Deuterokanonických knih za danou Bohem skrzeva uváděné autory ale rozhodně se mi nezdá že by byl chtěl urazit apoštola Jana a pravděpodobně ani Vás ne. Bral bych to spíš jako věcnou námitku a varování.
Nedorozumnění je důvodem mnoha zbytečných sporů.



Re: Re: Dvě království (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 07:33:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Poutnicku.

  Víš, ty posuzuješ věci z pohledu svého učení a já zase z pohledu našeho učení.

  Posledních pár let jsem celkem dost studoval historii křesťanství. A protože jsem analytik programátor, hledám společné věci, které v té historii jsou. A našel jsem dvě takové výrazné:

  Od počátku křesťanství stojí proti sobě velmi často dvě skupiny lidí: Jedna říká, že věří v Boha a poslouchá ho a druhá říká, že věří v Boha a poslouchá ho. Ta jedna skupina ty druhé pronásleduje, vraždí, mučí, posílá na ohnivé hranice, proklíná. Ta druhá skupina, přesto, že je pronásledována, vražděna, mučena, vydírána, likvidována, stále věří a svou víru Bohu nezmění.

  Pak je tu druhý výrazný rys: Až do nějakého 14. století se po tom druhém typu skupin nezachovaly žádné písemné památky kromě popisu jejich protivníků ve stylu popisu kapitalismu v Rudém právu a velmi pečlivě vybraných vzorků jejich literatury. T.j. první typ skupin se snažil provádět svoji likvidační práci velmi precizně, tak, aby se nepřišlo na to, že kromě nich existoval někdo jiný.


  Před lety jsem byl v jedné sektě, jejíž učení říkalo: My máme jediné pravé učení a všichni, kteří tohle učení vyznávají, jsou jediní praví. Podle toho je poznáte.

  Povím ti teď pohled našeho učení na danou věc.

Dávejte si pozor na falešné proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouše, ale uvnitř jsou to draví vlci. Poznáte je podle jejich ovoce. Sklízejí se snad hrozny z trní a fíky z bodláčí? Tak tedy každý dobrý strom nese dobré ovoce a špatný strom nese zlé ovoce. Dobrý strom nemůže nést zlé ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce. Každý strom, který nenese dobré ovoce, bývá vyťat a vhozen do ohně.

A proto je poznáte podle jejich ovoce.

Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích. Mnozí mi v ten den řeknou: 'Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony a nedělali jsme ve tvém jménu mnoho zázraků?' A tehdy jim vyznám: 'Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě,
vy, kdo konáte nepravost!'

  A toho se křesťané drží od tehdy dodnes a pochybuju, že by někdo dokázal, aby to změnili.


]


Re: Re: Re: Dvě království (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 01:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud byli tak precizní v zahlazování stop, kde bereš informace o té druhé skupině? Necucáš si to trochu z konspiračního prstu, jak se ti hodí?;)


]


Re: Re: Re: Re: Dvě království (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 11:46:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Inteligence je docela dobrá věc, ale někdy člověk přes spoustu drobností a komplexitu problému není schopen vidět jeho jádro. Zkusím ti to tedy vysvětlit podrobněji a komplexněji, abys to pochopil.


  Když jsem byl v náboženství soch obrazů a pověr, tak tam bylo jádrem správné "vyznání". Vyznání bylo vypiplané do miniaturních detailů a všichni musí mít zcela stejné vyznání. Všichni jsme svorně stáli a recitovali slovo od slova přesně to vyznání a nikdo se nesměl ani trochu lišit. Nezáleželo na chování lidé, podle toho se nedalo poznat, kdo kam patří, platilo tam mladé známé české heslo: "padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina" - důležité bylo jen to vyznání.

  Všechny ostatní jsme pak posuzovali z pohledu toho vyznání - a to náboženství se tak dívá docela stejně na křesťany. Což je štěstí křesťanů a té Boží svězti. Asi v tom bude nějaká rouška, kterou to náboženství zakrává oči a uši těm, kteří ho vyznávají.

  Náboženství soch, obrazů a pověr se domnívalo, že všechny ty hereze proti jejich Jedinému a Pravému učení jsou způsobeny nějakou speciální literaturou, kterou si ti všichni lidé, co nechtějí poslouchat hierarchii, neklekají před obrazy, neuklánějí se před sochami a přístupují přes jediného prostředníka v tom vzácném jménu přímo k Bohu, mezi sebou šíří. Proto se to náboženství snažilo silou mocí tu literaturu zlikvidovat.


  Ale u křesťanů jsou tyhle věci postaveny jinak. Křesťané mají naprosto speciální písmo, které se nepíše na papír. Vyznání a svědectví křesťanů, které oni sami sepisují na papír už je jen odrazem toho pravého písma, vějším zápisem příběhu, který to opravdové písmo píše "naživo". Takže zatímco náboženství soch, obrazů a pověr se domnívalo, že když hodí vyznání křesťanů na ohnivou hranici, že ho zničí. Jenže to byl těžký omyl: Všechny ty mučící nástroje a ohnivé hranice, všechny ty kříže a vraždění fungují jako kvalitní a účinná kopírka toho písma, které není psané lidskou rukou.

  A to pravé písmo má jednu takovou zvláštní vlastnost: Stačí vidět jen odraz toho písma napsaného v srdci člověka a křesťané poznají, jestli ten člověk patřil k nim, nebo ne. To písmo je tak zvláštní, že si stačí přečíst svědectví třeba i docela zavilých nepřátel křesťanů, aby se dalo poznat, kdo byl kdo.

  Protože to písmo, napsané Bohem na srdcích lidí, ta nová smlouva, má určitý charakter, který jde poznat. Ten charakter se navenek projevuje určitým charakteristickým chováním lidí v té smlouvě: Ovocem života, skutky, které člověk dělá.


]


Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy